ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

افزایش کشته های حادثه اسلامشهر به 3 نفر

 

 

یکی دیگر از مجروحان حادثه انفجار مواد محترقه در اسلامشهر جانش را از دست داد تا تعداد کشته های این حادثه به سه نفر افزایش پیدا کند.

 عصر روز چهارشنبه  انفجار مهیبی در یکی از محله های اسلامشهر باعث تخریب خانه ای چهارطبقه و شکسته شدن شیشه های خانه های اطراف شد. 

بلافاصله امدادگران آتش نشانی و ماموران نیروی انتظامی و چند دستگاه خودرو اورژانس به محل انفجار اعزام شدند که مشخص شد انفجار مواد محترقه باعث تخریب بخشی از ساختمان چهارطبقه شده است. آتش نشانان هفت مرد را که دچار جراحت شده بودند از خانه خارج کرده و تحویل اورژانس دادند.  
 
امدادگران اورژانس پس از معاینه مجروحان مرگ یکی از آنها را تایید کردند. شش مصدوم دیگر نیز با بالگرد به بیمارستان های شهدای یافت آباد،امام رضا(ع)، امام خمینی (ره) و   سوانح سوختگی  منتقل شدند.  
 
بررسی ها نشان داد در این خانه 50 کیلوگرم مواد محترقه نگهداری می شد که بخشی از آن منفجر شده بود.

با گذشت بیش از سه روز از وقوع حادثه،دو مصدوم دیگر این حادثه نیز جانشان را  دیروز و امروز از دست دادند.

گفته می شود حال چهار مجروح دیگر این حادثه که در بیمارستان های تهران بستری هستند وخیم است و احتمال زنده ماندن تمامی آنها اندک است.

[ ]

استفاده مجدد داعش از گاز سمی در کرکوک

سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که تروریست های داعش برای دومین بار از گازهای سمی در حمله به منطقه «تازه» واقع در کرکوک استفاده کرده اند.

 به نقل از شبکه سومریه نیوز، «علی الحسینی» سخنگوی نیروهای مردمی عراق در محور شمالی در سخنانی از استفاده مجدد تروریست های تکفیری داعش از گاز سمی در حمله به منطقه «تازه» واقع در کرکوک خبر داد.

 
بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: تروریست های داعش نیمه شب جمعه با شلیک دو موشک کاتیوشا که حاوی گازهای سمی بودند، بار دیگر منطقه «تازه» واقع در کرکوک را هدف قرار دادند.
 
الحسینی همچنین اعلام کرد که این حمله تاکنون هیچ قربانی برجای نگذاشته است.
 
وی ضمن «بزدلانه» توصیف کردن اقدام تروریست های تکفیری داعش در استفاده از گازهای سمی علیه شهروندان عراقی گفت: نیروهای مردمی از تمامی امکانات لازم برای اینکه درس خوبی به تروریست ها بدهند، برخوردار هستند.
 
گفتنی است، تروریست های تکفیری داعش چندی پیش نیز منطقه «تازه» در کرکوک را هدف حملات به وسیله گازهای سمی قرار دادند.
 
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز گذشته این اقدام را جنایتی بزرگ از سوی داعش خواند و این گروه را تهدید به انتقام جویی کرد.
[ شنبه 22 اسفند 1394برچسب: داعش ,عراق , سوریه , گاز سمی در کرکوک, گاز خردل, ] [ 22:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

هزینه 5 میلیاردی قبض‌های تلفن برای مخابرات

 

چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.
ایسنا: مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.

علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره 1818 ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره 0211818 مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.

طی سال‌های 1393 و 1394 با حذف 53 میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع 5800 درخت جلوگیری شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود 32 درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.

اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را 256 میلیون کاهش دادده است.به عبارت دیگر در حدود 72 درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور 53 میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که 150 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و 10 هزار و 800 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود 280 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و 190 هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و 10 هزار و 700 درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.

مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند!

 

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند.

جهان،7 شب اقامت در استانبول به کمتر از 500هزار تومان هم رسید؛ رویایی‌ترین قیمت‌های سفر به استانبول، آنتالیا و کوش‌آداسی، تنها 2 هفته مانده به تعطیلات نوروز! اما آیا سفری رویایی خواهید داشت؟ تا آنجا که به هر جنگی مربوط می‌شود، فقط خدا می‌داند. این فقط تفریح در ترکیه نیست که ارزان شده بلکه در 8 ماه گذشته، جان انسان‌ها هم در حریم سلطان اردوغان تخفیفی وحشتناک خورده است. همین حالا که این سطور را می‌خوانید ابری از گاز اشک‌آور مناطق مرکزی استانبول را پوشانده است. از تیر ماه تاکنون مجموعا حدود 3000 نفر در درگیری‌ها و حملات تروریستی سراسر آناتولی کشته شده‌اند که کمتر از نیمی از آنها شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک بوده‌اند. به عبارت دیگر در این فاصله زمانی، ترکیه - بهشت سابق گردشگران - حدود یک هفتم جنگ سوریه، خونین‌ترین جنگ حال حاضر جهان تلفات داشته است اما از آن جالب‌تر مقایسه تلفات شهرهای بزرگ 2 همسایه است. آمار قربانیان حملات تروریستی در دمشق و لاذقیه، پایتخت و مهم‌ترین بندر سوریه طی پاییز و زمستان اخیر تنها کمی از کشته‌شدگان بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی در آنکارا و استانبول بیشتر بوده، در حالی که140 کشته سهم آنکارای پایتخت بوده است و20 کشته سهم استانبول چهارراه شرق و غرب.

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند. جزیره و دیاربکر حالا بیشتر شبیه حلب و حمص در سوریه هستند. کمی آن طرف‌تر در آدانا، آنتالیا، ازمیر و استانبول حتی تخفیف‌های بی‌سابقه هم نتوانسته‌اند ارزان شدن قیمت جان را جبران کنند. طبق آمارهای ماهانه شورای سفر و گردشگری جهان از ماه دسامبر 2015 منتهی به تعطیلات کریسمس و ژانویه تا اول مارس 2016، تعداد توریست‌های سواحل مدیترانه‌ای ترکیه به یک‌چهارم مدت زمان مشابه سال گذشته سقوط کرده است. باورتان نمی‌شود؟ از ژرمن‌ها، خوشگذران‌ترین و خوش‌سفر‌ترین مردم اروپا بپرسید. 7 اسفند ماه، خبرنگار «وطن‌امروز» که نتوانسته بود تعجبش را از حضور یک خانواده آلمانی پای یکی از صندوق‌های رای تهران پنهان کند از آنها پرسید: «چرا ایران؟ مگر الان هموطنان‌تان در سواحل ترکیه نیستند؟» پاسخ مادر خانواده تکان دهنده بود: «ترکیه؟ هرگز! دیگر هیچ آلمانی پایش را آنجا نمی‌گذارد. نمی‌خواهیم با تابوت به کشورمان بازگردیم.» اشاره‌اش به سرنوشت تلخ 11 توریست آلمانی بود که کمتر از 2 ماه پیش  در پارک منطقه سلطان احمد استانبول یعنی امن‌ترین محله شهر و چه بسا کل کشور– در فاصله ۵۰۰ متری ساختمان کنسولگری ایران –  قربانی انفجاری انتحاری شدند آن هم توسط یک زن تکفیری. از آبان ماه گذشته نیز میلیون‌ها روس به دستور پوتین ترکیه را تحریم توریستی و تجاری کرده‌اند. تازه اینها اروپایی‌هایی بودند که روی سر «پاشا»ها جا داشتند و مثل ما مهر ایرانی بودن در بلاد خلیفه داعش و عثمانی روی پیشانی‌شان نخورده بود.

«ح» همکار مستندسازمان که فعلا نمی‌خواهد باز شناخته شود و به تازگی بعد از ماه‌ها تحقیق از آن طرف بازگشته است، تعریف می‌کند با وجود همسانی ظاهری‌اش با پاشاها به واسطه آذری بودن و تسلط به گویش استانبولی، چطور هنگام فیلمبرداری از یک وهابی دوآتشه و صف عائله پشت سرش که در منظره‌ای سراسر تناقض‌آمیز از جلوی یکی از پلاژهای آنتالیا عبور می‌کردند، ناگهان سردی دستبند یک پلیس مخفی را بر مچ خود احساس می‌کند. وقتی دلیل بازداشتش را جویا می‌شود چنین پاسخی می‌شنود: «چون ایرانی هستی!» در حقیقت مامور مزبور همه جا او را زیر نظر داشت. علاو بر افزایش ناامنی، سختگیری به ایرانی‌ها توسط پلیس ترکیه محسوس است.

  چرا ایرانیان به ترکیه نمی‌روند؟
بی‌دلیل نیست که سفرهای تفریحی از ایران به ترکیه بشدت ریزش داشته‌ است. اردیبهشت‌ماه امسال بود که سفیر ایران در آنکارا از رکورد حضور تاریخی گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته(93) و با 30 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن (92) خبر داد. چقدر؟ 6 میلیون نفر! در واقع اگر همه آنها با هم در یک نقطه از ترکیه پاتوق می‌کردند، بزرگ‌ترین اجتماع ایرانی‌ها روی کره خاکی پس از کلانشهر تهران را پدید می‌آوردند. ظریفی پس از شنیدن این خبر گفته بود آنقدر که ایرانی‌ها از وطن امن و امانشان به ترکیه رفته‌اند، سوری‌های آواره و مصیبت‌زده از ترس جان از کشور جنگ‌زده‌شان به مرزهای همسایه شمالی پناه نبرده‌اند. اما عوامل متعددی باعث شده‌اند حرص سفر قسطنطنیه در ایرانی‌ها هم فروکش کند. وبگاه آمریکایی «ال‌مانیتور» که براساس منابع محلی به مسائل کشورهای خاورمیانه می‌پردازد از قول یک دانشجوی ایرانی دکترای اقتصاد گردشگری در دانشگاه ازمیر نوشته است: «تمایل ایرانیان برای سفر به ترکیه کاهش پیدا کرده به صورتی که حتی تخفیف‏های ویژه و ارزان‏تر کردن تورهای گردشگری به مقصد ترکیه هم چندان نتوانسته گردشگران را مثل سابق جذب کند».

بنا به تحلیل ال‌مانیتور، سردی گردشگران ایرانی نسبت به آناتولی «واکنش توریسم در برابر تروریسم» است. این موضوع به دلایل متعددی مثل انعکاس اخبار و تصاویر منزجرکننده جنگ داخلی ترکیه و بویژه حساسیت ایرانی‌ها به عملیات نظامی حکومت اردوغان در استان‏های کردنشین، بازتاب بسیار منفی اظهارات ضدایرانی اردوغان و دیگر مقامات آنکارا، سختگیری ترکیه به آژانس‏های ایرانی و کارشکنی علیه بازرگانان کشورمان بویژه در مورد تمدید ویزا، بدرفتاری پلیس ترکیه با ایرانی‌ها، سرقت‌های متعدد از مسافران بویژه در پروازهای ترکیش ایرلاینز و البته آسان‌تر شدن سفرهای اروپایی برای اتباع ایرانی در ماه‌های اخیر مربوط می‌شود. در این گزارش آمده است که ایرانی‌های مایل به گردشگری برون‌مرزی، مقاصدی مثل ارمنستان، گرجستان،  تاجیکستان و کشورهای جنوب و شرق آسیا را جایگزین ترکیه می‌کنند ضمن اینکه با رونق گرفتن روابط با روسیه، این کشور هم مقصدی بکر برای بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود به طوری که سواحل روسی دریای سیاه بویژه سوچی با  آب و هوایی مشابه، رفته‌رفته جایگزین سواحل ترکیه می‌شوند.

  عیدتان عزا نشود
سفر این هفته احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به تهران برای دیدار با حسن روحانی، بی‌طمع نبود. او تنها چند روز پس از اعلام اعطای وام‌های چند صد میلیون دلاری به صنعت توریسم کشورش، به تهران آمده بود تا در آستانه نوروز آن  را از ورشکستگی نجات دهد.

متاسفانه دولت حسن روحانی به خیال بهبود روابط اقتصادی با آنکارا رویه‌ای غلط در سانسور آمار دستگیری‌ها، قتل‌ها و  گروگانگیری‌های شهروندان ایرانی در ترکیه در پیش گرفته است اما طبق همان معدود اخباری که به رسانه‌های رسمی راه پیدا کرده‌اند در 2 ماه گذشته دست‌کم یک مورد از این تهدیدات، گریبان ایرانی‌هایی را که با ویزای توریستی به کشور همسایه سفر کرده‌اند گرفته‌ است. با این حال این تنها مشتی از خروار است و اخباری نگران‌کننده از تشدید برخوردهای ضد ایرانی بویژه با  بالا گرفتن جنگ داخلی ترکیه از سال نوی میلادی و نزدیک شدن به «های سیزن» توریستی به گوش می‌رسد.  اگر همچنان در هوس لمس این بهشت جنگ‌زده توریست‌ها هستید، بهتر است بدانید شرایط با گذشته کاملا فرق کرده و امروز از نظر هر 3 طرف جنگ داخلی ترکیه ـ حرامیان داعشی، پلیس مخفی اردوغان و کردهای خشمگین ـ شما میهمان ایرانی به طور ویژه و به طور بالقوه «به جهنم خوش آمده‌اید».

گروه اول یعنی تروریست‌های داعش که رفت و آمد آزادانه‌شان در همه جا از قلب استانبول تا پلاژهای آنتالیا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد، خون شمای ایرانی را مباح می‌دانند.

دسته دوم به شما به چشم جاسوس و خرابکار نگاه می‌کنند، بویژه اگر با گوشی همراه‌تان در حال تصویربرداری باشید. سرنا شیم، خبرنگار مرحومه پرس‌تی‌وی که سال پیش ـ و به قول دولت آنکارا خیلی اتفاقی(!) ـ زیر یک کامیون ارتش ترکیه رفت، شهروند آمریکا بود اما این هم نتوانست جانش را نجات دهد. و سرانجام دسته سوم کردهایی هستند که به توریست‌ها به چشم منبع مالی داعش و اردوغان و شریک جرم آنها نگاه می‌کنند. ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم کردهایی که خانه و خانواده و کسب و کارشان توسط اردوغان و شرکای تکفیری‌اش بر باد رفته انتقام نخواهند گرفت.

همان همکار مستندساز مصاحبه‌ای داشته با یک جوان کرد ساکن و شاغل در ساحل توریستی بلک در آنتالیا که شب سال نوی مسیحی با خبر می‌شود همه اعضای خانواده‌اش در بمباران روستای‌شان کشته شده‌اند. او جلوی دوربین قسم می‌خورد که انتقام خون عزیزانش را خواهد گرفت: «فقط منتظر هستیم جشن‌شان شروع شود و توریست‌ها بیایند. آن‌وقت جشن‌شان را به عزا بدل می‌کنیم.» متاسفانه باید اعتراف کنیم با توجه به ریزش توریست‌های روسی و اروپایی و کسادی بازار گردشگری آناتولی در ماه‌های اخیر، موعد جشن ترکیه برای بازگشت توریست‌ها همین تعطیلات نوروز خواهد بود و این هموطنان ما هستند که تاوان انتقام احتمالی را خواهند پرداخت.

حتما می‌گویید سوریه و عراق در ماه‌های اخیر برای هموطنان‌مان بسیار خطرناک‌تر بوده‌اند اما تفاوت اصلی سفرهای کربلا و زینبیه با ترکیه در نیت آنهاست. آنهایی که به عراق و سوریه می‌روند با نیت شهادت می‌روند و البته رسم است کفن‌شان را از پیش تهیه می‌کنند اما اگر دلتان برای سوغات آوردن بهترین و ارزان‌ترین پوشاک برند از گرند بازار یا خیابان مرتر استانبول غنج می‌زند، بد نیست احتیاطا قبل از سفر قسطنطنیه، پوشاک آخرت یا همان کفن را از همین جا تهیه کنید.
گردشگری ورشکسته ترکیه آتشی که سلطان اردوغان به خانه همسایگان افکنده بود گریبان اندرونی خودش را هم گرفت. جنگ داخلی ترکیه فقط مناطق کردنشین را ویران نساخت بلکه شکوفا‌ترین اقتصاد منطقه را هم به خاک سیاه نشانده است. هر ماه آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی بیشتری  به دلیل بالا بودن خطر حملات تروریستی درباره سفر به ترکیه هشدار می‌دهند.

تنها یک سال پیش، شورای سفر و گردشگری جهان، رشد 6/5 درصدی را برای صنعت گردشگری ترکیه طی 10 سال آینده پیش‌بینی کرده بود اما دغدغه‌های امنیتی و حملات تروریستی و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک در مجموع تاثیر مخربی بر این صنعت داشته‌ است. حزب جمهوری‌خواه خلق، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت در پارلمان،  ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد تنها در ساحل دریای اژه 908 مجموعه جهانگردی، جمعا به قیمت 3 میلیارد و 80 میلیون دلار آمریکا به فروش گذاشته شده‌اند. در عین حال گروه تامپسون فالکون، یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری جهان اعلام کرده درخواست برای سفر به ترکیه در تعطیلات ژانویه گذشته، 40 درصد کاهش پیدا کرد.  «سلیمان آکل» مالک هتلی شناخته شده در استانبول که بخشی از زنجیره بزرگ موسسه گردشگری جمینی محسوب می‌شود به ورینا کیت، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی گفته است: «سال 2015 کمتر از آنکه فکر می‌کردیم گردشگر داشتیم. با وجود آنکه همه چیز را آماده کردیم اما امسال هیچ یک از گردشگرها نیامدند». در حالی که از چراغ‌های نیمه‌خاموش لابی، کافی‌شاپ و رستوران این هتل و بسیاری دیگر از هتل‌های استانبول وضعیت نیمه‌تعطیل آنها عیان است، تابلوی اعلان وضعیت اتاق‌های هتل جمینی، یک رقم یک و 2 رقم صفر را مقابل اتاق‌های یک تختخوابه، 2 تختخوابه  و 3 تختخوابه نشان می‌دهد. هتل جمینی در بهمن‌ماه تنها یک میهمان داشته که آن هم تاجر زن اوکراینی بوده است. او به پرس‌تی‌وی گفت برای هتلی که همیشه پر رونق بوده تصور آن بدون کارمند و نبود خدمات دشوار است. تصویر میز و صندلی‌های خالی رستوران در زمان ناهار به یک کابوس شبیه است. سلیمان آکل پیش‌بینی می‌کند «سال 2016، حضور آنها حتی کمرنگ‌تر خواهد بود. احتمالا امسال ضرر خواهیم داد».

ترکیه آبان امسال یکی از جت‌های روسیه را در نزدیکی مرز سوریه سرنگون و پس از آن مسکو سفر اتباع خود را به ترکیه ممنوع کرد. این امر منجر به کاهش 81 درصدی سفر اتباع روس به ترکیه شد. دی‌ماه نیز یک انفجار تروریستی در مرکز استانبول جان 11 گردشگر آلمانی را گرفت و پس از آن ترکیه  بسیاری از بازدیدکنندگان آلمانی خود را از دست داد.

به گفته مالک هتل جمینی «سیاست بر گردشگری تاثیر می‌گذارد و هتل ما در 20 سال گذشته که ترکیه بخوبی مدیریت می‌شد پر رونق بود. با این وجود اکنون مشکلات داخلی و خارجی وجود دارد. متاسفانه هر کاری می‌کنیم نمی‌توانیم برای هتل خود میهمان جذب کنیم».  این بخش سال 2015 برای 2 میلیون و 100 هزار نفر اشتغالزایی و سال 2014 نیز حدود 34 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ترکیه کمک کرده بود. خیلی‌ها در گردشگری فعال هستند و  کارمندان نیز همراه نوسانات آن  تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تولید و سرمایه‌گذاری نیز همین طور، در نتیجه شغل میلیون‌ها تن از مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

براساس پیش‌بینی‌ها کاهش رونق گردشگری ترکیه ماه‌ها ادامه خواهد داشت اما به گفته کارشناسان، شدیدترین ضربه به این صنعت که با حملات تروریستی اخیر و ورود پناهجویان سوری مرتبط است، سال 2016 به صنعت این کشور وارد خواهد شد.

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:نوروز, نوروز در ترکیه ,مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند! , ] [ 2:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

کشف جسد مرد ۶۰ ساله پشت دستگاه عابر بانک

 

تحقیقات درباره علت مرگ مرد ناشناس که جسدش پشت دستگاه عابر بانک پیدا شده بود، آغاز شد.

ساعت 12.53 امروز ماموران کلانتری 116 مولوی از کشف جسد مرد ناشناسی در پشت دستگاه عابربانکی در این خیابان با خبر شدند. با اعلام موضوع به بازپرس ویژه قتل او دستور تحقیقات بیشتر در این باره را صادر کرد.

با حضور تیم تشخیص هویت مشخص شد جسد متعلق به پیرمردی حدودا 60 ساله است که آثار ضرب و شتم و خفگی روی جسدش وجود ندارد. همچنین با توجه به لباس های مرد ناشناس ماموران احتمال دادند او کارتن خواب باشد.

با اعلام موضوع به بازپرس مدیروستا او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و مشخص شدن علت اصلی مرگ را صادر کرد

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:کشف جسد مرد ۶۰ ساله پشت دستگاه عابر بانک ,قتل, ] [ 2:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

85 درصد زنان انگليسي در اماكن عمومي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند

 

نتايج تحقيقات دو مؤسسه انگليسي نشان مي‌دهد اكثريت زنان انگليسي در اماكن عمومي و گاهي روزانه، تجربه آزار و اذيت جنسي داشته‌اند.
به نوشته اسكاي‌نيوز، نتايج تحقيقات مؤسسه «يوگاو» نشان مي‌دهد 85 درصد از زنان 18 تا 24سال مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند. 45 درصد از زنان انگليسي در اين سنين هم قرباني آزار جنسي ناخواسته مي‌شوند.  «ائتلاف پايان دادن خشونت عليه زنان» نيز بعد از تحقيقات خود دريافت 64درصد از زنان انگليسي در همه سنين مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند كه با احتساب همه سنين، 35 درصد از زنان انگليسي تجربه آزار جنسي داشته‌اند.  بيش از يك چهارم زناني كه مورد آزار و اذيت جنسي در اماكن عمومي انگليس قرار گرفته‌اند، اولين تجربه را در سنين زير 16 سال داشته‌اند.  برخي از اين زنان مجبور به تغيير مسير آمد و شد خود شده‌اند تا از دسترسي مردان مزاحم راحت شوند. برخي از زنان در اين تحقيقات گفته‌اند كه تقريباً هر روز آزار و اذيت جنسي در اماكن عمومي را تجربه كرده‌اند.  برخي ديگر از زنان كه در محيط‌هايي با حضور مردان بيشتر مشغول كارند، همواره مورد آزار جنسي زباني يا فيزيكي مردان قرار مي‌گيرند.
[ ]

صدور كيفرخواست براي 22 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان

 

دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي 22 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان خبر داد و گفت: به زودي پرونده اين افراد به دادگاه ارسال مي‌شود.

جعفري دولت‌آبادي از دستگيري يك متهم ديگر در پرونده دكل نفتي نيز خبر داد و اعلام كرد: اين پرونده پيشرفت‌هاي خوبي داشته است.  وي در خصوص شكايتي كه تعدادي از نمايندگان مجلس از نادر قاضي‌پور داشتند، گفت: تا اين لحظه من در جريان موضوع قرار نگرفتم و اگر چنين چيزي رخ داده بود حتماً اعلام مي‌كنيم.  
دادستان تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا زنجاني به وعده‌هاي خود عمل كرده است يا نه، گفت: تا هفته قبل پولي واريز نشده بود و در اين هفته هم اتفاقي نيفتاده است.
وي افزود: ما در همان ابتداي دستگيري به وي گفتيم در پرونده‌هاي بزرگ سياست قوه قضائيه علاوه بر تعقيب و مجازات متهمان استيفاي بيت‌المال است. ما حتي به زنجاني يك هفته پس از بازداشت گفتيم اگر پول‌ها را برگرداند در مجازاتش تخفيف مي‌دهيم اما او مقاومت كرد و در نهايت هم طي وكالتي خواست كه اموالش به شركت نفت واگذار شود.
جعفري دولت‌آبادي گفت: دادگاه حكم را در شرايطي صادر كرد كه متهم پول‌ها را نداده بود البته اين حكم قابل اعتراض است و ما منتظريم تا وكلاي زنجاني اعتراف كنند و فرايند قانوني طي شود.
 وي ادامه داد: به هر جهت اعتقاد ما براين است كه احكام براي اجرا است و اگر تغييري صورت گيرد ما دخالت نمي‌كنيم و اين تغيير در ديوان عالي كشور خواهد بود.  دادستان تهران در خصوص آخرين وضعيت رد مال مه‌آفريد اميرخسروي گفت: در بخشي كه مربوط به چند بانك و برخي اموال بود رد مال باقي مانده اما در ساير موارد اجرا شده است در مورد بخش‌هاي باقيمانده در حال مذاكره هستيم و اميدواريم طي چند ماه آينده مسائل مربوط به اين پرونده به پايان برسد.  وي با اشاره به كاهش 27 هزار پرونده در دادسرا گفت: از سال 93 تا 94 حدود 27 هزار پرونده كاهش يافته كه زندانيان اين پرونده‌ها 17 هزار نفر بودند به عبارتي ما توانسته‌ايم هر ساله 10 درصد از پرونده‌ها را كاهش دهيم.
جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه ما در مبارزه با فساد هيچ مصونيتي براي كسي قائل نيستيم، ادامه داد: اين موضوع به حدي جدي است كه چند روز پيش يكي از متهمان دكل نفتي كه مي‌گفتند چرا اين فرد بازداشت نمي‌شود، بازداشت شد و دادستاني در هر كجا كه به نتيجه برسد اقدام مي‌كند.

یوزر و پسورد نود 32 – 11 اسفند 94

 

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

11 اسفند 1394 ( 30-02-2016 )

esetantivirus

Username:TRIAL-0161800875        Password:uckjamuuv5

Username:TRIAL-0161798681        Password:2bbu4etm83

Username:TRIAL-0161798649        Password:xv4ubdm5c6

Username:TRIAL-0161798614        Password:rxbrshpkmf

Username:TRIAL-0161798576        Password:rfb7c9dkda

Username:TRIAL-0161798546        Password:5udecbns3f

Username:TRIAL-0161798507        Password:vb8r664j52

NOD32 Antivirus Version 9

BDAH-XNPA-JJS3-VJD4-DC3S

AWH6-XDPP-NUHU-NE7K-KVG2

A9H5-XSB2-VRFN-C73T-K644

A2P5-XNW9-DS2H-67SE-4CXN

esetsmart

Username:TRIAL-0161639219        Password:mbaxvc7vst

Username:TRIAL-0161639189        Password:vpfjm7ufr5

Username:TRIAL-0161639165        Password:ck2ver2s7m

Username:TRIAL-0161639148        Password:tf5ktrbuh9

Username:TRIAL-0161636750        Password:p6deavd6tc

Username:TRIAL-0161636722        Password:khn98usjrm

Username:TRIAL-0161636700        Password:vea5556stb

Smart Security Version 9

CHAD-X42T-R3V6-6426-TCVD

BER2-X35M-AUP6-CDUV-ERA3

BPSS-XU99-JTAM-BTSR-7P72

A6BF-XJKV-2MU9-DJV3-4F6T

[ جمعه 14 اسفند 1394برچسب:یوزر و پسورد نود 32 – 11 اسفند 94, ] [ 1:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت انواع خودروی داخلی +جدول


 

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز دوازدهم اسفند 94 به شرح ذیل می باشد.

قیمت نمایندگی

قیمت بازار

مدل خودرو

ردیف

37,232,900

37,800,000

پژو 206 صندوقدارV8))

1

36,693,300

37,000,000

پژو 206تیپ 5 با دو ایربگ

2

28,882,700

29,500,000

پژو 405GLX بنزینی( یورو4)

3

30,717,900

31,700,000

پژو 405GLX بنزینی با موتور سوپاپ16(TU5)

4

35,496,900

36,600,000

پژو پارس سال بنزینی دو ایربگ

5

27,439,700

27,900,000

سمندSE دو ایربگ

6

36,124,200

36,500,000

سورنELXمالتی پلکس با موتور EF7

7

33,233,900

33,500,000

رانا LX

8

47,196,500

50,400,000

تندر(E2 )90 گیربکس اتوماتیک

9

19,920,000

19,700,000

پراید131SE با موتورM13

10

19,520,000

19,520,000

پراید141SE با موتورM13

11

27,170,000

28,070,000

تیباSX2

12

25,450,000

25,900,000

تیبا SX دوگانه سوز

13

90,790,000

90,790,000

کیا سراتو گیربکس اتوماتیک 2000

14

30,715,000

33,000,000

وانت نیسان دوگانه سوزNE6

15

[ جمعه 14 اسفند 1394برچسب:قیمت خودرو,خودرو,ایران خودرو, ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

این پیرزن 11 نفر را کشت و خورد!

 

یک زن 68 ساله به اتهام قتل وحشتناک 11 نفر و خوردن جسد آنها بازداشت شد .
خانم " تامارا سمسونوا " 68 ساله متهم به قتل وحشتناک 11 نفر و خوردن جسد آنها بازداشت شد .

این پیرزن 11 نفر را کشت و خورد! +تصاویر

براساس گزارش پلیس این جنایت کار مخوف پیر، که یک بازنشسته بود در یک آپارتمان واقع در " سنپترزبورک " زندگی می کرد و قربانیان خود را پس از به قتل رساندن با اره آهن  بری قطعه قطعه می کرد و سر آنها را در یک قابلمه به طبقه پایین خانه اش می برد و بقایای جسد را در یک کیسه پلاستیکی می انداخت و به عنوان زباله در جلوی درب خانه اش می گذاشت .

پس از پیداشدن بقایای جسد قربانیان در نزدیکی خانه" سمسونو ا" که  یک کارمند سابق هتل بود به او مشکوک شد وبرای بازجوی به خانه او رفت .


این پیرزن 11 نفر را کشت و خورد! +تصاویر

پلیس در ابتدای بازرسی  با یک دفتر خاطرات که به 3 زبان مختلف " روسی " ، " انگلیسی" ، " آلمانی "  روبرو شد که در آن  چگونگی به قتل رساندن 10 نفر و سپس خوردن آنها، در مدت زمان 20 سال  نوشته شده بود وبلافاصله او  را بازداشت کردند.

پلیس در ادامه افزود؛ آنها سپس  با دیدن فیلم دوربین های موجود در داخل خانه با صحنه دلخراشی و و حشتناکی رو به رو شدند .در این تصاویر دیده شد که " سمسونوا " سر آخرین قربانی خود که یک خانم 79 ساله بود پس از جدا کردن از بدنش در یک قابلمه گذاشت به اتاقی که درطبقه زیرین آپارتمان بود برد .

این پیرزن 11 نفر را کشت و خورد! +تصاویر

این پیرزن 11 نفر را کشت و خورد! +تصاویر


پلیس در ادامه افزود هنوز قابلمه مذکور و بقایای سر جسد را پیدا نکرده اند .

" سمسنوا " در گزارش خود به پلیس قتل آخرین قربانی خود که خانم " والنتینا " که یک پرستار بازنشسته و همسایه 40 ساله او بود اعتراف کرد .

در دفتر خاطرات او 2 مورد قتل مربوط به 2 قربانی مرد وجود دارد که گفته می شود مستاجرهای او بودند .

یکی از همسایه های او در گزارش خود به پلیس گفت : من اعتقاد دارم که " سمسونوا " از نقش قاتل سریالی " رد ریپر " الگو برداشته که در سال 1994 نمایش داده شد .

همچنین گفته می شود که همسر ، سمسونوای آدم خوار ،که در 10 ساله پیش ناپدید شد یکی دیگر از قربانیان بوده است .

پس از تحقیقات گسترده تر پلیس معلوم شد که تکنیک او برای کشتن قربانیان دادن سم و دارو به آنها بود و به همیمن دلیل همسایه ها هیچگونه صدای فریاد و یا چیز مشکوکی تاکنون نشنیده بودند او را یک همسایه بی آزار و آرام می دانستند .

پس از نا امید شدن پلیس از پیدا کردن سر جسد و حتی والنتینا همسایه ها با اجازه ی پلیس بقایای جسد والنتینا را بدون سرش به خاک سپردند.

گفتنی است؛" سمسنوا " بی رحم در دادگاه ماه آینده مجازات خواهد شد.
[ جمعه 14 اسفند 1394برچسب: خوردن جسد,قتل وحشتناک ,پیرزن 11 نفر را کشت و خورد! , ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

شروع مقتدرانه سپاهان و ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا

 

نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا شروع مقتدرانه‌اي داشتند، سپاهان در اصفهان النصر امارات را 2 بر صفر شكست داد و ذوب آهن دست به كار بزرگي زد و در قطر مقابل لخويا با يك گل پيروز شد.

بازي سپاهان و النصر با حملات طوفاني زرد‌پوشان اصفهاني آغاز شد و در همان دقيقه 14 اين سپاهان بود كه توسط شيمبا به گل رسيد. لوسيانو پريرا چند بازيكن النصر را به هم ريخت و ضربه استثنايي او از پشت محوطه جريمه با برخورد به تير عمودي دروازه وارد دروازه حريف شد. اين تيم يك گل زد و بارها دروازه النصر را تهديد كرد كه با بي‌دقتي و البته بدشانسي موقعيت‌ها را خراب كرد. النصر در نيمه اول كمتر موفق شد به دروازه‌بان سپاهان نزديك شود و خوش‌شانس بود كه بيش از يك گل دريافت نكرد. سپاهاني‌ها در نيمه دوم هم تيم برتر ميدان بودند و توانستند در دقيقه 50 به گل دوم هم برسند. در اين دقيقه سانتر فوق‌العاده فاضلي روي دروازه را شيمبا با يك ضربه سر ساده وارد دروازه كرد تا هم خودش و هم سپاهان را دو گله كند. در ادامه نيمه دوم هرچند سپاهاني‌ها فرصت‌هاي زيادي براي گلزني داشتند اما بازي در نهايت با برتري 2 بر صفر سپاهان به پايان رسيد تا شاگردان استيماچ برخلاف ليگ برتر، در آسيا شروع خوبي داشته باشند. در ديگر بازي، ذوب آهن در دوحه مهمان لخويا بود.
ذوب آهن در شرايطي ديروز در اولين بازي در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف لخوياي قطر رفت كه شرايط خوب اين تيم در ليگ برتر، اميدواري ها به كسب نتيجه خوب در آسيا را بيشتر كرده بود. مسابقه با برتري محسوس قطري ها نسبت به ذوب آغاز شد اما قطري ها به رغم در اختيار گذاشتن توپ و ميدان توانايي خلق موقعيت خطرناك روي دروازه ذوب را نداشتند تا برتري لخويا در نيمه اول نتيجه اي نداشته باشد و بازي با تساوي بدون گل به پايان برسد.  در ابتداي شروع نيمه دوم بهترين اتفاق ممكن براي ذوبي‌ها افتاد، رجب‌زاده در گوشه سمت راست محوطه جريمه و در حالي كه با دروازه‌بان لخويا تك به تك شده بود با ضربه‌اي دقيق دروازه اين تيم را باز كرد تا ذوب يك بر صفر لخويا را شكست دهد و مانند سپاهان، ليگ قهرمانان را با برد آغاز كند. تلاش قطري ها در ادامه براي جبران گل خورده به جايي نرسيد تا در نهايت ذوب هم با نتيجه يك بر صفر لخوياي قطر را شكست دهد و در اولين مسابقه 3 امتياز حساس را كسب كند.

[ چهار شنبه 5 اسفند 1394برچسب:سپاهان , ذوب‌آهن , ليگ قهرمانان آسيا,النصر , ] [ 3:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

راز برکناری مدیر شبکه سعودی العربیه

 

رسانه های گروهی لبنان از برکناری ترکی الدخیل مدیر شبکه تلویزیونی سعودی "العربیه" درپی پخش برنامه ای درباره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر دادند.

به نقل از سایت روزنامه سعودی "المرصد" رسانه های گروهی سعودی روز دوشنبه تأکید کردند: درپی پخش فیلم مستندی تحت عنوان "داستان حسن"، ترکی الدخیل از سمت خود به عنوان مدیر شبکه العربیه برکنار و سلمان الدوسری به جای وی تعیین شد.

بر اساس این گزارش، پخش این فیلم مستند درباره زندگی سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه العربیه، با انتقادهای گسترده ای در داخل عربستان همراه و این اعتراضها تویتر نیز کشیده شد.
"العربیه از سید حسن نصرالله حمایت می کند، العربیه از پشت به سعودیها خنجر می زند، برکنار کردن ترکی الدخیل" از جمله هشتگهایی بود که در تویتر به راه افتاد.

برخی از کاربران و منتقدان سعودی نیز خواستار بستن شبکه العربیه یا تغییر مدیریت کنونی آن شدند.

کابران همچنین محاکمۀ الدخیل به اتهام خیانت را خواستار شدند. برخی نیز به حمایت از او پرداختند.

شبکه سعودی العربیه همواره از حامیان گروه های مسلح در سوریه و عراق بوده، و از منتقدان و مخالفان سرسخت مقاومت است، به همین دلیل است که پخش مستندی از سید حسن نصرالله به شدت مخاطبان این شبکه را شوکه کرد.

[ چهار شنبه 5 اسفند 1394برچسب: العربیه ,سعودی ,راز برکناری مدیر شبکه سعودی العربیه , ] [ 3:29 ] [ علیرضا ]
[ ]