ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

تصویر «رضا عطاران» در اتاق گریم

رضا عطاران بازیگر و کارگردان سینمای ایران این روزها در حال بازی در فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم است.
«نهنگ عنبر» داستان فراز و نشيب زندگي يك مرد ميانسال به نام ارژنگ صبوري از كودكي تا به امروز است كه در قالب كمدي اجتماعي ساخته مي‌شود. فيلمنامه اين اثر كار ماني باغباني و مونا زاهد است و بازنويسي فيلمنامه را سامان مقدم به انجام رسانده است.

تصویر «رضا عطاران» در اتاق گریم

بازدید محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از پشت صحنه «نهنگ عنبر»

در اين فيلم كه به تهيه كنندگي و كارگرداني سامان مقدم ساخته مي شود، رضا عطاران، مهناز افشار، ويشكا آسايش، رضا ناجي، هانيه توسلي، نادر سليماني، اميرحسين رستمي، اميد روحاني و حسين سليماني بازي مي‌كنند.
[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:تصویر «رضا عطاران» در اتاق گریم , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

اکبر عبدی در 110 سالگی

 

تصویر زیر، گریم متفاوتی از اکبر عبدی - بازیگر سینما و تلویزیون - را در نقش یک پیرمرد 110 ساله نشان می‌دهد.

اکبر عبدی چند روز قبل با مجید جوانمرد برای فیلم «آدم باش» قرارداد بست تا یکی از نقش‌های اصلی فیلم او را بازی کند.
وی در این فیلم گریمی کاملاً متفاوت دارد و نقش پیرمردی 110 ساله را ایفا خواهد کرد.

[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:اکبر عبدی در 110 سالگی, ] [ 1:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت طلا افزایش یافت

 

قیمت طلا در بازار جهانی با ارزیابی اوضاع اقتصادی جهان و دورنمای سیاست‌های پولی آمریکا از سوی سرمایه گذاران، به بالاترین سطح در پنج هفته گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور 1247 دلار معامله شد. قیمت این فلز ارزشمند در اوایل معاملات روز گذشته کاهش داشت اما تا پایان روز با 0.7 درصد افزایش به 1246 دلار رسید.

در بازار کامکس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر از 1244 دلار در روز دوشنبه به 1247 دلار در روز سه شنبه صعود کرد.

طلا هفته گذشته پس از اینکه دلار تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی که موجب شد بانک مرکزی آمریکا احتمال تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره را مطرح کند، افت کرد به دومین رشد هفتگی پیاپی از ژوییه به این طرف دست پیدا کرد.

در حالیکه تحلیلگران بازار هنوز نمی‌دانند بانک مرکزی آمریکا چه زمانی نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد، اما انتظار می‌رود سیاستگذاران این بانک هفته آینده روند خرید اوراق قرضه را متوقف کرده و برنامه تسهیل مقداری پول را پایان دهند.

قرار است سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روزهای 28 و 29 اکتبر نشست برگزار کنند. در حالیکه انتظار می‌رود پایان خرید ماهانه اوراق قرضه در این نشست تصمیم گیری شود که بانک مرکزی اروپا تازه برنامه خرید اوراق را آغاز کرده است.

معامله گران بازار طلا در نظرسنجی بلومبرگ احتمال افزایش نرخ‌های بهره تا اکتبر سال 2015 را 46 درصد دانسته اند که کمتر از 51 درصد در هفته گذشته است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" – بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان- هفته گذشته برای نخستین بار در مدت پنج هفته گذشته افزایش یافت اما روز گذشته 1.2 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2008 رسید.

از سوی دیگر منابع آگاه اظهار کرده اند بانک مرکزی هند مقررات واردات طلا را تغییر نخواهد کرد که تقاضا برای این فلز را محدود نگه خواهد داشت. با این همه تقاضای فیزیکی در هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، با برگزاری جشنواره‌های مذهبی این کشور در هفته جاری بهبود خواهد یافت.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند رشد‌ طلا از فلزات ارزشمند صنعتی پلاتین و پالادیم در سال 2015 عقب‌تر خواهد ماند زیرا ثبات تدریجی اقتصاد جهان تقاضا برای این فلزات را نسبت به طلا که جزء دارایی‌های دفاعی شناخته می‌شود، افزایش خواهد داد.

بانک آمریکا مریل لینچ هفته گذشته دورنمای قیمت طلا در سال 2015 را به میزان 11 درصد کاهش داد و 1225 دلار اعلام کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 17.4225 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد افزایش، به 1270 دلار رسید و هر اونس پلاتین با 0.1 درصد افزایش، 763 دلار معامله شد.
[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:قیمت طلا افزایش یافت , ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

زن جوان: شوهر وسواس نمی‌خواهم!

 

 زن جوان كه از رفتارهاي وسواس‌گونه شوهرش به ستوه آمده بود، قيد ادامه زندگي مشترك را زد و با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضاي طلاق داد. ظاهر مرد جوان اصلا نشان نمي‌داد به وسواس مبتلا است و از اين بيماري رنج مي‌برد.

اما زن جوان سري از روي تاسف تكان مي‌دهد و مي‌گويد كه شوهرش واقعا درگير مشكل وسواس است و همين موضوع زندگي آنها را به بن‌بست كشانده است. هنوز چند دقيقه‌يي از صحبت‌مان نگذشته است كه منشي شعبه 276 دادگاه خانواده بيرون آمد و زن و مرد جوان را براي رسيدگي به پرونده‌شان دعوت كرد. زن و شوهر جوان وارد دادگاه شدند و با فاصله كنار هم نشستند.

زن دل پردردي از رفتارهاي همسرش دارد و خوشحال از اينكه كسي را پيدا كرده تا شكايتش را پيش او ببرد، بدون اينكه قاضي از او سوال بپرسد، شروع به حرف زدن مي‌كند و مي‌گويد: «آقاي قاضي هشت سال است كه ازدواج كرده‌ايم. اما ديگر از دست رفتارهاي وسواس‌گونه شوهرم خسته شده‌ام و مي‌خواهم طلاق بگيرم.

شش ماه بعد از اينكه زندگي مشترك‌مان را شروع كرديم، متوجه رفتارهاي بيمارگونه او شدم. هر چيزي از نظر او كثيف و نجس است و حتي اگر چند بار هم آن چيزي كه از نظر او آلوده است را بشويم، باز هم مي‌گويد نجس است. به قدري وسواس نشان داده كه هيچ كس به خانه‌مان نمي‌آيد و او هم به خانه كسي نمي‌رود. تمام خانواده‌اش درگير وسواس هستند و تنها شوهرم نيست كه اين اخلاق را دارد.

اوايل زندگي‌مان سعي كردم با تميز نگاه داشتن هرچيزي بد دلي شوهرم را از بين ببرم. چون زندگي مشترك‌مان را دوست داشتم. اما هرچه زمان مي‌گذشت، وضعيت همسرم بدتر مي‌شد. گاهي اوقات وقتي مي‌خواهد دستانش را بشويد، نيم ساعت تمام پاي شير آب است و مدام دستانش را مي‌شويد. به خاطر اين كارش، پوست دستانش مشكل پيدا كرده و چند بار به پزشك مراجعه كرده است.

تا چند روز خوب است و رفتارهاي وسواس‌گونه ندارد اما پس از مدت كوتاهي دوباره كارهايش را تكرار مي‌كند. رفتارهاي وسواسي او مال امروز و ديروز نيست و شوهرم از 15 سالگي درگير اين بيماري و اضطراب بوده است. من ديگر تمايلي به ادامه زندگي با وي را ندارم و مي‌خواهم جدا شوم.»

مرد كه تا اين لحظه ساكت مانده بود و به حرف‌هاي همسرش گوش مي‌كرد، رو به قاضي گفت: «من تميزي و نظافت را دوست دارم. آقاي قاضي آيا علاقه به تميزي، نشانه بيماري است؟ من عاشق تميزي هستم. اما همسرم با كارهاي من مخالف است و مي‌خواهد از من جدا شود.» قاضي نيز پس از شنيدن اظهارات، قبل از صدور حكم طلاق، زن و شوهر جوان را به واحد مشاوره ارجاع داد تا مشكلات‌شان را حل كنند.
[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:زن جوان: شوهر وسواس نمی‌خواهم! ، شوهر وسواس, ] [ 1:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

مدال حاصل کار کاروان ایران در اینچئون

 سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید و کاروان ایران به 17 مدال دست پیدا کرد. کاروان ایران در روز سوم 4 طلا، 5 نقره و 8 برنز به دست آوردند. ایران روز گذشته صاحب 23 مدال شده بود.

شنا:

وحید کشتکار امروز (سه شنبه) با ثبت رکورد 2:40 در این ماده پس از نماینده ازبکستان قرار گرفت و دوم شد. کشتکار در روز اول این مسابقات مدال طلای 200 متر آزاد را از آن خود کرد و نخستین مدال آور کاروان غدیر شد.

در این ماده محمد حسین کریمی با زدن رکورد 2:42 در مکان سوم قرار گرفت و بار دیگر برنز گرفت. کریمی پیش از این یک مدال نقره و سه برنز کسب کرده بود. در این گروه دیگر نماینده ایران مصطفی محمدی در کسب مدال موفق نبود و پنجم شد.

مازیار ماضی یکی از جوان‌ترین ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در ماده 200 متر قورباغه مقابل رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن نداشت و آخر شد.

نمایندگان شنای ایران در فینال ماده 100 متر آزاد کلاس ادغامی اس 2 تا 4 موفق نبودند و نتوانستند مدال بگیرند. علی امینی با ثبت رکورد 2:22 در رده هفتم قرار گرفت و علیرضا جلیلی نیز با ثبت رکورد 2:44 در رده آخر قرار گرفت.

علی نیکو در ماده 100 متر آزاد کلاس اس بی مسابقات شنا با ثبت رکورد 1:25 ششم شد و نتوانست مدال بگیرد.

شاهین ایزدیار در ماده 200 متر مختلط رکورد خود را تکرار کرد و به کسب مدال برنز این ماده قناعت کرد. وی در ماده 400 متر آزاد کلای اس 10 درحالی از نماینده قزاقستان پیش بود در 10 متر آخر با اختلاف دو صدم ثانیه دوم شد.

حامد اصغریان در ماده 200 متر کلاس اس ام 12 با ثبت رکورد 2:59 هفتم شد و موفق به کسب مدال نشد.

دوومیدانی:

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است محسن مجیدی جمال آبادی در ماده پرتاب دیسک، کلاس F37 به مدال برنز دست پیدا کرد. در این ماده، پرتابگر ازبکستان با پرتاب 53.84 به قهرمانی رسید و پرتابگر چینی با ثبت رکورد 52.22 نایب قهرمان شد. مجیدی نیز با پرتاب 46.35 به کارش پایان داد و برنز گرفت. در همین ماده هوشیار محمودی از کشورمان چهاردهم شد.

در روز سوم بازی‌ها اولین طلای کاروان غدیر توسط بانوان به دست آمد.

دو پرتابگر وزنه کشورمان در کلاس F57 سکوهای اول و دوم را از آن خود کردند. مهناز امینی با ثبت رکورد 7 متر و 92 سانتی متر به مقام قهرمانی رسید و فاطمه منتظری با رکورد 7 متر و 66 سانتی‌متر نایب قهرمان شد.

اعظم خدایاری در همین ماده پنجم شد.

امینی همچنین در پرتاب نیزه هم صاحب مدال طلا شد.

در فینال رقابت‌های پرش طول مردان در کلاس T20 که با حضور نمایندگانی از ماکائو، هنگ کنگ، قطر، عربستان و ژاپن برگزار می‌شد، کوروش فرهادی نماینده کشورمان نتوانست صاحب مدال شود و کار خود را با کسب مقام پنجمی به اتمام رساند.

همچنین در مرحله مقدماتی دوی 800 متر مردان کلاس T11 حمید اسلامی در گروه خود سوم شد و از حضور در فینال بازماند.

در فینال دوی 100 متر مردان کلاس T13 مهدی مرادی کوچه به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

فائزه کرمانی در رشته پرتاب نیزه کلاس F33 -34 یک مدال برنز دیگر به افتخارات کاروان ایران اضافه کرد. کرمانی با ثبت رکود 14 متر و 59 سانتی‌متر به مقام سومی رسید. ورزشکار چینی در این ماده به قهرمانی رسید و پرتابگر اماراتی دوم شد. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

یونس سیفی‌پور، ورزشکار شایسته ایران در رشته دوومیدانی، ماده پرتاب وزنه در کلاس F32 با ثبت رکورد 6.85 موفق به کسب مدال طلا شد. او در این کلاس دو رقیب دیگر از کشورهای کویت و کره‌جنوبی داشت که در نهایت رقیب کویتی‌اش دوم شد و کره‌جنوبی به برنز رسید. این دهمین طلای کاروان غدیر بود که توسط سیفی پور به دست آمد.

علی امیدی در پرتاب نیزه با ثبت رکورد 52.29 به مقام سوم رسید. احمد عفراوی دیگر نماینده ما در این کلاس بود که به مقام پنجمی بسنده کرد.

هاشمیه متقیان در پرتاب دیسک زنان کلاس اف 56/ 55با ثبت رکورد 20 متر و 10 سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

مرتضی مختاری در پرتاب دیسک مردان کلاس F54/53 با ثبت رکورد 8 متر و 83 سانتی متر به مدال طلا دست یافت. علیرضا مختاری در همین ماده با 6 متر و 60 سانتی‌متر صاحب مدال نقره شد.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دومین دیدار خود در این دوره از بازی‌های آسیایی با نتیجه 95 بر 14 مغلوب تیم قدرتمند ژاپن شد.

والیبال:

تیم ملی والیبال مردان ایران امروز با نتیجه 3 بر صفر از سد قزاقستان گذشت. ایران در این بازی با نتایج 25- 7، 25-18 و 25 -12 از سد قزاقستان گذشت.

تیراندازی با کمان:

در ادامه سومین روز از بازی های پاراآسیایی در کامپوند، سمیه عباسپور بعد از استراحت در بازی اول به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و وی را با نتیجه 128 بر 126 شکست داد تا فردا مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گیرد.

هادی نوری نیز بعد از استراحت در دور اول حریفی از کره جنوبی را 136 بر 132 شکست داد تا در مرحله بعد مقابل کمانداری از کره جنوبی قرار گیرد.

سیدزهرا حسینی با حساب 131 بر 127 برابر کره جنوبی، کاظم تن 131 بر 134 برابر هنگ کنگ و مجید کاکوش 121 بر 105 برابر کره جنوبی نتیجه را واگذار کرده و از دور مسابقات کنار رفتند. مرحله نیمه نهایی مسابقات فردا برگزار می شود.

ابراهیم رنجبر در مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی بعد از استراحت در دور اول از سد حریفانی از قزاقستان، کره شمالی و کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

راضیه شیرمحمدی نیز بعد از استراحت در بازی اول حریفانی از تایلند و کره جنوبی را شکست داد و جواز حضور در مرحله بعد را گرفت.

زهرا نعمتی بانوی طلایی پاراالمپیک لندن نیز بعد از استراحت در دور اول کماندارانی از هند و عراق را از پیش رو برداشت تا فردا برابر حریفانش قرار گیرد. غلامرضا رحیمی برابر حریفانی از هنگ کنگ و چین پیروز شد اما برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

فوتبال:

تیم فوتبال هفت نفره ایران در دیدار امروزش به مصاف میزبان رفت و در یک بازی یک طرفه با نتیجه 14 بر صفر به پیروزی رسید.

تیراندازی:

در ادامه بازی های پاراآسیایی اکبر عالی پور در تفنگ درازکش R5 با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به فینال راه یافت. وی در تفنگ درازکش sh2 ششم شد. هادی نجفی و معصومه خدابخشی نیز در مکان نهم و یازدهم قرار گرفته و از رسیدن به فینال بازماندند.

جودو:

محمد علی شنانی در وزن 73- کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و ناشنوایان برابر حریفی از ازبکستان قرار گرفت. شنانی در این رقابت برابر حریفش ناکام ماند و در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.

گلبال:

در ادامه مسابقات بازی های پاراآسیایی امروز بانوان گلبالیست موفق شدند با نتیجه 4 بر یک ژاپن را شکست دهند. ملی‌پوشان روز گذشته موفق به شکست تایلند شده بودند.

در ادامه رقابت های گلبال بازی های پاراآسیایی شاگردان محمد بیدگلی در یک گیم حریف را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرده و بدین ترتیب این تیم را با باخت فنی شکست دادند.

تنیس روی میز:

کاروان جانبازان و معلولان ایران امروز دو مدال از رشته تنیس روی میز به دست آورد. حسن جانفشان که با شایستگی به فینال رسیده بود، در رقابت نهایی نتوانست کیم مین جیو حریف کره ای خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صفر به نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

محمد رنجبر نیز به همراه حریف کره ای خود مشترکا در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, ] [ 1:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

رنگ خاص «بی ام و» M۶ گرن کوپه

 

به تازگی «بی ام و» رنگی خاصی به نام «Java Green» را برای «بی ام و M۶ گرن کوپه» ارایه کرد ه است. سفارش این رنگ تنها از طریق برنامه شخصی سازی بی ام و امکان پذیر است و در حدود ۵ هزار یورو قیمت دارد البته با پرداخت این مبلغ نه تنها چنین رنگ خاص و جذابی را روی خودروی خود خواهید داشت بلکه تغییرات دیگری مانند درپوش موتور فیبرکربنی «Manhart» و اسپلیتر فیبرکربنی «Kelleners» نیز روی آن نصب خواهد شد.

«بی ام و M۶ گرن کوپه» تیونینگ شده دارای دیفیوزر و سیستم خروجی اگزوز تیتانیومی است و خروجی اگزوز نیز از فیبر کربن است و توسط شرکت «Akrapovic» ساخته شده است.

این آلمانی خوش استیل و زیبا به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو مجهز شده که می تواند با تقویت صورت گرفته در این نسخه حداکثر ۵۵۲ اسب بخاری که در مدل استاندارد تولید می شد را به ۷۵۴ اسب بخار افزایش دهد.

[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:رنگ خاص «بی ام و» M۶ گرن کوپه , ] [ 1:52 ] [ علیرضا ]
[ ]

160 پرونده قاچاق سوخت كاميون‌هاي ترك

 

مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از دعوت رسمي آخوندي از وزير حمل و نقل تركيه براي پيگيري عمل غيرقانوني تركيه در افزايش تعرفه عبور كاميون‌ها و اتوبوس‌ها از مرز خبر داد و گفت: اگر مجبور به پلمب مخازن سوخت كاميون‌هاي ترك شويم، از كوچك‌ترين تخلف سوختي آنها در ايران نمي‌گذريم.
دولت تركيه در اقدامي غيرقانوني نرخ عوارض عبور كاميون‌هاي ايراني از مرز اين كشور را در چند روز اخير دو بار افزايش داد كه غيرقانوني است و موجب شده است كاميون‌‌هاي دو طرف در مرز دو كشور معطل بمانند و اين باعث كاهش مبادلات تجاري دو طرف شده است.
در اين راستا چندي پيش رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي جوانب مختلف اين موضوع را تشريح كرد و گفت كه از طريق وزارت امور خارجه اعتراض خود را نسبت به كار غيرقانوني تركيه اعلام كرده‌ايم اما فعلاً اقدام متقابل نمي‌كنيم. ‌امروز و پس از گذشت حدود 10 روز از اين اتفاق، به سراغ مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي رفتيم تا از آخرين پيگيري‌هاي ايران در رفع اين مشكل ايجاد شده توسط دولت تركيه، مطلع شويم.
محمدجواد عطرچيان در اين‌باره به فارس گفت: پس از به وجود آمدن اين مشكل طرف ايراني‌ از طريق وزارت امور خارجه آمادگي خود را براي انجام مذاكره با تركيه اعلام كرده است، همچنين در حاشيه اجلاس جهاني فياتا در استانبول، معاونان وزير حمل و نقل تركيه و رئيس سازمان راهداري ايران نيز حضور داشتند و پيگيري‌هايي از سوي طرف ايراني انجام شد اما طرف ترك ظاهراً مايل به حل اين مشكل نيست.
مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: ايران مجموعه‌اي از پيشنهادات را در حوزه حمل و نقل شامل توسعه حمل و نقل طرفين در حوزه‌هاي جاده، دريا، ريل و حمل و نقل هوايي به طرف تركيه‌اي اعلام كرد كه‌ تركيه‌ تاكنون در اين باره موضع خاصي نداشته است. ‌وي ادامه داد: وزير راه و شهرسازي ايران از همتاي ترك خود (وزير حمل و نقل تركيه) دعوت كرد كه به ايران سفر كند و در قالب تعاملاتي اين مشكلات برطرف شود كه فعلاً هيچ پاسخي از سوي دولت تركيه‌اي دريافت نكرده‌ايم. 
[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:160 پرونده قاچاق سوخت كاميون‌هاي ترك , ] [ 1:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

قسط سوم بدهي‌هاي ايران پرداخت شد

قسط سوم بدهي‌‌هاي سررسيد شده به حساب بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران واريز شد.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، براساس توافق ايران و‌ گروه 1+5 مبلغ 400 ميليون دلار بابت بدهي‌هاي كشور هند در قالب قسط سوم، از طريق بانك مركزي امارات دريافت و به حساب بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران منظور شد. با احتساب واريز قسط سوم، مبلغ 4/1 ميليارد دلار از كل مبلغ 8/2 ميليارد دلار به حساب بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران واريز شد.

[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:قسط سوم بدهي‌هاي ايران پرداخت شد , ] [ 1:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

3 نفر از 4 قرباني اسيدپاشي با هم آشنايي دارند

يك منبع آگاه  از تقويت انگيزه شخصي در اسيدپاشي‌هاي اصفهان خبر داد

 

آشنايي سه نفر از قربانيان حادثه اسيدپاشي اصفهان با يكديگر، گمانه‌زني‌ها را درباره اينكه حادثه با انگيزه شخصي‌صورت گرفته ‌است، بيش‌از هر زمان ديگر تقويت كرد.

 يكي از قربانيان حادثه زني افغاني، قرباني ديگر زني چادري است و سه‌نفر از چهار قرباني با هم آشنايي دارند.  سرهنگ حسين‌زاده، جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان هم به خبرنگار ما گفت: براي پليس ترديدي وجود ندارد كه عامل اسيدپاشي‌ها مردي ضد‌اجتماع است و به زودي وي را بازداشت خواهيم كرد.  وي تأكيد كرد: قربانيان حوادث همان چهار زن‌ و دختر هستند و حادثه چهارشنبه هفته گذشته آخرين اتفاق اسيدپاشي در اصفهان است.  اين حوادث از روز چهارشنبه، 16 مهرماه و به دنبال اسيد پاشي به روي دختري كه سوار خودروي خود حوالي ميدان بزرگمهر اصفهان بود اتفاق افتاد.

 شاكي زماني كه به بيمارستان منتقل شد گفت: داخل اتومبيل خود مشغول حرف‌زدن با تلفن‌همراهم بودم كه موتورسواري نزديك شد و ظرف اسيد را به صورتم پاشيد و گريخت. در حالي كه تجسس‌ها براي يافتن مرد اسيدپاش در دستور كار مأموران پليس آگاهي اصفهان قرار گرفته بود، سه زن و دختر ديگر در حوادث مشابه هدف مرد اسيدپاش قرار گرفتند.

 فرار مرد اسيدپاش از صحنه و ناكامي پليس براي بازداشت وي، فرصتي را فراهم كرد تا موج‌سواران رسانه‌هاي معاند كه با همسويي‌برخي در داخل كشور همراه مي‌شوند، ادعا كنند عده‌اي، زنان بدحجاب شهر را هدف اسيدپاشي قرار مي‌دهند.

 به دنبال بروز اين شايعه در شهر و ورود دادستان كل كشور به پرونده‌، همگرايي براي يافتن عامل حادثه و رمزگشايي از جنايت‌هاي او با شدت بيشتري دنبال شد تا اين كه معاون وزير كشور خبر داد چهار مظنون بازداشت شده‌اند.  تحقيقات اوليه، خيلي زود نشان داد كه عامل اصلي اسيدپاشي مردي روان‌پريش است و جريان‌هاي شكل‌گرفته هيچ‌ارتباطي به مقابله با بدحجابي‌در شهر ندارد. 

بررسي‌هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم كه روز گذشته اين موضوع را مورد توجه خود قرار داد نشان مي‌دهد كه اسيدپاشي‌ها هيچ ارتباطي با امر به معروف و نهي از منكر ندارد. اعضاي اين كميسيون در حالي كه براي عاملان اين حوادث درخواست اشد مجازات كردند خواستار رسيدگي مطلوب به قربانيان حوادث شدند. هر چند همگرايي كامل براي مديريت اين حوادث در كشور ايجاد شده است و بايد گفت كه بازداشت مرد اسيدپاش و تحقيق از او، به همه پرسش‌هاي بي‌پاسخ جواب خواهد داد.
[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:3 نفر از 4 قرباني اسيدپاشي با هم آشنايي دارند , ] [ 1:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

قلعه نویی دوست داشت به پرسپولیس بیاید!

 

خود قلعه‌نویی می‌خواست به پرسپولیس بیاید. او تا قبل از اولین بازی ما که در دربی بود دوست داشت به پرسپولیس بیاید اما به استقلال رفت.

 مجتبی محرمی مدافع چپ فوق العاده سابق پرسپولیس امروز در مصاحبه ای مدعی شد قلعه نویی پیش از آنکه به استقلال بپیوندد دوست داشته به پرسپولیس بیاید.

محرمی در جواب سوالی که  قلعه نویی گفته بود اگر در ایران بود نمی گذاشت محرمی به پرسپولیس برود گفت: باید بگویم اتفاقاً خود قلعه‌نویی می‌خواست به پرسپولیس بیاید. او تا قبل از اولین بازی ما که در دربی بود دوست داشت به پرسپولیس بیاید اما به استقلال رفت.  

البته محرمی به تمجید از قلعه نویی هم پرداخته و گفته: قلعه‌‌نویی کارش را بلد است. او بارها جام های مختلف گرفته و نتایج او هم مشخص است.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم خود سرمربی استقلال در برابر این ادعا چه پاسخی دارد؟!

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:قلعه نویی دوست داشت به پرسپولیس بیاید! ، قلعه نوئی, ] [ 22:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

بارش برف شدید در اهر

 

بارش شدید و ناگهانی برف در اهر موجب شکستن درختان و قطع برق برخی از مناطق شهرستان اهر شد این بارش که از نصف شب گذشته شروع شده همچنان ادامه دارد.


























 
 
منبع: خبرگزاری مهر
[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:بارش برف شدید در اهر ، بارش برف, ] [ 22:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

نمایی از ساختمان های شیک غول های نفتی

 

امروزه ساختمان ها یکی از نمادهای اصلی شرکت ها و بنگاه های تجاری به شمار می رود و «وسواس» خاص شرکت ها برای تمرکز فعالیت های خود در برج های شیک و زیبا، نقش مهمی در ارتقای وجهه بین المللی آن ها ایفا می کند.
بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی جهان ساختمان های زیبایی را برای حضور کارکنان خود بنا کرده اند و برخی برج های معروف دنیا به نام شرکت های نفتی معروف هستند مانند برج های دو قولوی پتروناس در مالزی که یکی از نمادهای این کشور به شمار می رود. در ادامه می توانید تصاویر برج های نفتی را مشاهده کنید.
آرامکوی عربستان
استات اویل نروژ
اکسون موبیل امریکا
او ام وی اتریش
بی پی انگلستان
پتروناس مالزی
پمکس مکزیک
توتال فرانسه
رپسول اسپانیا
روسنفت روسیه
ساینوپک چین
سوکار اندونزی
سوناطراک الجزایر
شرکت ملی نفت چین
شرکت ملی نفت ونزوئلا
رویال داچ شل هلند
شورون امریکا
کونوکو امریکا
شرکت نفت کویت
گاز پروم روسیه
لوک اویل روسیه
هالی برتون امریکا
 
[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:نمایی از ساختمان های شیک غول های نفتی , ] [ 21:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

آیفون 6 منجر به آتش سوزی شد!

 

به جرات میتوان گفت که جنجال خم شدن آیفون ۶ های اپل ، یکی از بزرگترین چالش های بوده که این کمپانی تا به حال با آن روبرو شده است.


چالشی که بسیاری از اپل دوستان را به این کمپانی بدبین کرده است.اکنون این مشکل وارد فاز جدیدی شده چرا که گزارش رسیده یک اسمارت فون آیفون ۶ پس از خم شده آتش گرفته و منجر به سوختگی پای صاحب آن شده است ! با گجت نیوز همراه باشید.

آیفون 6 منجر به آتش سوزی شد! +عکس

فیلیپ لکدر، نام یکی از خریداران آیفون ۶ است که اکنون اتفاق بسیار بدی برای گوشی او افتاده است.وی در حالی که مشغول راندن دوچرخه کابین دار خود بود با برخورد به دیواره کابین این دوچرخه به آیفون ۶ درون جیبش فشار وارد شده و ضمن خم شدن گوشی ، آیفون ۶ او از ناحیه باتری آتش گرفته است.این درحالی است که وی گوشی خود را در یک کیف چرمی در جیب خود قرار داده بود!

آتش سوزی آیفون ۶ در جیب فیلیپ لکدر باعث سوختگی ۱۱ سانتی متری درجه دو و در برخی نواحی دیگر از پای او منجر به سوختگی درجه یک شده که حتی کیف چرمی محافظ گوشی نیز مانع از ایجاد این سوختگی نشده است.

آیفون 6 منجر به آتش سوزی شد! +عکس

هرچند که به نظر می رسد میزان فشاری که به گوشی وی در اثر برخورد با دیواره کابین دوچرخه ، بالا بوده و احتمالا هر گوشی دیگری هم که بود دچار حادثه می شد ، اما مشکل خم شدن آیفون ۶ این موضوع را به یک جنجال رسانه ای مبدل ساخته است.حال باید دید که در آینده هم چنین مشکلاتی برای دارنده گان آیفون های جدید اپل گزارش خواهد شد یا خیر.

به هر حال موضوع خم شدن آیفون ۶ ، خصوصا آیفون ۶ پلاس که بسیار راحت تر از مدل کوچکتر خم می شود ، بسیار برای کمپانی اپل دردسر ساز شده و باید دید که این شرکت در آینده چه تصمیماتی برای آن خواهد گرفت.

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:آیفون 6 منجر به آتش سوزی شد! , ] [ 21:52 ] [ علیرضا ]
[ ]

یکسان سازی تعرفه 3G و GPRS

معاون رگولاتوری خبر داد

 

" در حال حاضر سیاست این سازمان‌ آن است که برای استفاده از اینترنت نسل‌های دو و سه موبایل تعرفه‌ای واحد در نظر بگیریم که براین اساس قطعا هزینه‌های استفاده از GPRS کمتر خواهد شد".


صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی با بیان مطلب فوق گفت: در شرایط فعلی تعرفه‌های مصوبی که مربوط به اینترنت GPRS می‌شود به گونه‌ای است که دامنه آنها تا 14 – 15 ریال گسترده است اما این رقم رقمی بسیار بالاست و به همین دلیل اپراتورها در محاسبات خود معمولا عدد یک تا پنج ریال را برای استفاده از اینترنت نسل دو محاسبه می‌کنند و این رقم در بسته‌های اینترنتی ازاین نیز کمتر می‌شود.

معاون رگولاتوری در عین حال به تعرفه‌های نسل سوم که تاکنون در رایتل اعمال می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: برای نسل سوم ارتباطی تاکنون در رایتل تعرفه‌ها میان نیم‌ ریال و 0.75 ریال متغیر بوده است. برای ارائه‌ 3G توسط اپراتورهای دیگر نیز ما با توجه به این‌که پوشش این اپراتورها در تمام شهرها کامل نیست اینگونه در نظر گرفتیم که گاهی ممکن است اینترنت مشترکان از طریق نسل دو یا GPRS تامین شود و برای این‌که مشکلی در محاسبات وجود نداشته باشد بهتر آن است که در حال حاضر مبلغ یکسانی برای محاسبه 2G و 3G در نظر گرفته شود.

عباسی همچنین اظهار کرد: البته برای افرادی که بسته‌های اینترنتی را فعال می‌کنند در اکثر موارد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید چرا که در بسته‌ها قیمت هر کیلوبایت از نیم‌ ریال هم کمتر است، اما برای افرادی که ممکن است بسته فعال نکرده باشند گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید که ما برای جلوگیری از این موضوع به دنبال یکنواخت‌سازی تعرفه‌ها هستیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ زمان تصویب تعرفه‌های جدید اعلام کرد: به احتمال زیاد این موضوع در جلسه‌ی بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:یکسان سازی تعرفه 3G و GPRS , ] [ 21:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

عنکبوتی در بدن مرد جوان

 

عنکبوتی سه روز در بدن مرد جوان استرالیایی مشغول گشت و گذار بود.

یک مرد جوان استرالیایی که برای تعطیلات به جزیره بالی رفته بود، در اثر درد آپاندیس تحت یک عمل جراحی قرار گرفت.

وی پس از بازگشت به کشور خود متوجه خط مشکوکی روی شکم و سینه خود شد و به همین دلیل نزد دکتر رفت.

پزشک معالج پس از گرفتن عکس‌هایی از بدن وی، متوجه عنکبوت زنده‌ای شد که در بدن او راه می‌رفت.

جالب اینجاست که این عنکبوت سه روز در بدن مرد جوان بود.

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:عنکبوتی در بدن مرد جوان ، عنکبوت, ] [ 21:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

سرعت باورنکردنی اینترنت در کره جنوبی

 

العربیه گزارش داد: قرار است این سیستم در کره جنوبی در تاریخ 20 اکتبر و طی کنفرانس مشترک "اتحادیه جهانی مخابرات" و "وزارت علوم و ارتباطات" این کشور افتتاح شود.

عصر ایران: کره جنوبی به زودی سریعترین اینترنت در جهان موسوم به "برودباند" را راه‌اندازی می‌کند. سرعت انتقال داده در این سیستم «10 گیگابایت» در ثانیه است.

العربیه گزارش داد: قرار است این سیستم در کره جنوبی در تاریخ 20 اکتبر و طی کنفرانس مشترک "اتحادیه جهانی مخابرات" و "وزارت علوم و ارتباطات" این کشور افتتاح شود.

با راه‌اندازی این سیستم، کره جنوبی به صف دیگر کشورهای شرق آسیا می‌پیوندد که از این سیستم پر سرعت استفاده می‌کنند. سرعت اینترنت در این کشورها بسیار بالاتر از ایالات متحده آمریکاست.

با این سیستم جدید که "SK BroadBand" نامیده می‌شود، شهروندان کره جنوبی می‌توانند صفحات اینترنت را با سرعت بالا باز کرده و داده‌ها با حجم یک گیگابایت را در کمتر از یک ثانیه آپلود کنند.

بر اساس تحقیقی که شرکت "آکامی اینترنت" در ابتدای سال جاری میلادی در مورد سرعت اینترنت در کشورهای مختلف انجام داد، فقط هنگ کنگ سرعت بالاتری از کره جنوبی داشته است. بر اساس این تحقیق 20 کشور اول جهان از نظر سرعت اینترنت به شرح زیر هستند:

هنگ کنگ، 65.4 مگابایت در ثانیه

کره جنوبی، 63.4 مگابایت در ثانیه

ژاپن، 52 مگابایت در ثانیه

سنگاپور، 50.1 مگابایت در ثانیه

رومانی، 45.4 مگابایت در ثانیه

لاتویا، 43.1 مگابایت در ثانیه

تایوان، 42.7 مگابایت در ثانیه

هلند، 39.6 مگابایت در ثانیه

بلژیک، 38.5 مگابایت در ثانیه

سوئیس، 38.4 مگابایت در ثانیه

بلغارستان، 37 مگابایت در ثانیه

ایالات متحده آمریکا، 37 مگابایت در ثانیه

کویت، 36.4 مگابایت در ثانیه

امارات متحده عربی، 36 مگابایت در ثانیه

بریتانیا، 35.7 مگابایت در ثانیه

کانادا، 34.8 مگابایت در ثانیه

جمهوری چک، 34.8 مگابایت در ثانیه

ماکائو، 34.4 مگابایت در ثانیه

سوئد، 33.1 مگابایت در ثانیه

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:سرعت باورنکردنی اینترنت در کره جنوبی ، سرعت اینترنت, ] [ 21:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

جایگاه پمپ بنزین دهه 40 در تهران

 

عکس زیر مربوط به یک جایگاه پمپ بنزین در تهران در اواسط دوره پهلوی یعنی دهه 1340 است.
[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:جایگاه پمپ بنزین دهه 40 در تهران ،جایگاه پمپ بنزین, ] [ 21:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

حمایت «کوکا کولا» از داعش

 

شرکت کوکا کولا اخیراً در طراحی جدید خود عبارتی در تایید و حمایت از گروه تروریستی داعش به کار برده است.
 رسانه‌های غربی اخیراً تصاویری از نوشابه‌های کوکا کولا را منتشر کردند که معادل انگلیسی داعش (Isis) بر روی برچسب تبلیغاتی آن نقش بسته است.

عبارت نوشته شده بر این نوشابه بدین صورت است که «از نوشابه کوکا کولایتان به داعش هم بدهید».


این موضوع به سرعت توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد و در فضای مجازی و مطبوعات سر و صداهای بسیاری به راه انداخت.

رئیس اداره بازاریابی شرکت کوکاکولا در پاسخ به هجمه‌های وارد شده مدعی شد که هرگز منظور کوکا کولا از کلمه Isis داعش نبوده و منظورشان الهه مصر باستان است.

«جان استاموس» در این باره اظهار داشت: به نظر ما همیشه یک شانس برای برقراری صلح و ایجاد رابطه‌ای دوستانه میان ادیان وجود دارد و این مهم می‌تواند با نوشیدن یک کوکا کولای خنک در دقایقی از روز حاصل شود.

حال این سوال مطرح است که چرا شرکت کوکا کولا با گذشت 128 سال از ابداع فرمول اولیه این نوشیدنی (از سال 1886) اکنون به فکر صلح جهانی افتاده؛ اکنون که پدیده‌ تکفیری داعش با نام اختصاری Isis به جنایات فجیع روی آورده است؟!

برای بررسی دقیق این اقدام باید توجه داشت که کوکا کولا یک محصول آمریکایی نیست، بلکه یک صهیونیست سرمایه‌گذار آن است.

با عنایت به این مهم و علم به اینکه بسیاری از اعضای گروه‌های تروریستی معارض دولت سوریه در سرزمین‌های اشغالی درمان شدند و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به عیادت آن‌ها رفته، فهم موضوع را ساده‌تر خواهد کرد.

جمع بندی مطالب فوق، باورپذیری سخنان رئیس اداره بازاریابی شرکت کوکا کولا را مشکل خواهد کرد و به این نتیجه می‌رسیم که به کار رفتن کلمه Isis در برچسب‌های تبلیغاتی نوشابه کوکا کولا صرفاً تایید گروه ترورسیتی داعش و حمایت علنی از آن است.
[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:حمایت «کوکا کولا» از داعش ، کوکا کولا ، داعش, ] [ 21:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

قربانی اسیدپاشی: اعدام برای آنان کم است

 

شب‌ها تا صبح آرامش ندارم و از درد فریاد می‌کشم. اعدام برای کسی که به ما اسید پاشید مجازات اندکی است. او که از فریادهای ما لذت می‌برد را باید به چشم ببینم و شاهد قصاصش باشم.
 
این گفته‌های "مریم- د" است که قرار بود تولد پسرش را جشن بگیرد اما در یکی از خیابان‌های اصفهان قربانی جنایت اسیدپاشی شد. مریم در نخستین گفت‌وگوی خود از ترسش گفت و درخواست کرد که هیچ اسمی از او و نوع خودرو و محل حادثه‌اش ذکر نشود.

امروز بار دیگر جویای مراحل درمان این قربانی جنایت اسیدپاشی در اصفهان که از ناحیه چشم بسیار آسیب دیده شدیم و گفت: دیشب لنز چشمم را بیرون آوردم و به حدی چشم‌هایم درد دارد که طاقت فرسا شده است. پزشکان‌ گفته‌اند برای پیوند قرنیه باید منتظر باشم تا التهاب چشم‌هایم بخوابد.

مریم گفت: صورت من تنها سوخته اما پا، دست، گردن، دست چپ تا مچ توسط اسید خورده شده است.

او ادامه داد: درد زخم‌ها یک طرف و درد روح و روانم به یک طرف. غروب که می‌شود هر چه به لحظه حادثه‌ای که برایم رخ داد نزدیک می‌شوم دوباره آن اتفاق مقابل چشمم زنده می‌شود. لحظه‌ای که اسید از شیشه ماشین به روی من پاشیده شد و وسط خیابان فریاد می‌زدم و لباس‌هایم در تنم پودر شده بود؛ با یادآوری همه این لحظات وجودم را ترس فرا می‌گیرد و خانواده‌ام به من آرامش می‌دهند.

مریم با اشاره به هزینه‌های درمانش اظهار کرد: تا کنون نزدیک به 4 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم، هر جعبه پماد ساختنی که برای سوختگی‌ها و زخم‌هایم استفاده می‌کنم 200 هزار تومان است و الان نزدیک به یک ماه است که این مراحل درمانی و هزینه‌ها ادامه دارد.

او افزود: حس ترس بدترین حس است هر روز خبرنگاران زیادی با من تماس می‌گیرند، اما نمی‌توانم به هیچ کس اعتماد کنم غروب‌ها از ترس و شب‌ها از درد جیغ و فریاد می‌کنم و از طرف دیگر هر روز نگران مراحل درمان سهیلا و دختری که چهارشنبه هفته پیش مورد اسیدپاشی قرار گرفت هستم و دلم برای بقیه زنان شهر که شاید طعمه شوند می‌سوزد.

این قربانی جنایت اسیدپاشی در اصفهان گفت: در آگاهی هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم اعدام برای کسی که به صورت ما اسیدپاشید مجازات اندکی است. او که از فریادهای ما لذت می‌برد را باید به چشم ببینم و شاهد قصاصش باشم.
[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:قربانی اسیدپاشی: اعدام برای آنان کم است , ] [ 21:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

پلاک رند مازراتی دایی

 

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:پلاک رند مازراتی دایی ، ماشین دایی, ] [ 21:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

چگونه «کفن‎سفیدها» داعش ‎را به‌ وحشت‌انداخت؟

 

منابع رسانه‌‌ای خبر دادند که گروهی تازه تاسیس با نام «کفن سفید» به طور مخفیانه اقدام به ترور 100 نفر از اعضای داعش در سوریه کرده است.

 پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت دمشق خبر داده که در حملات گروهی موسوم به «کفن سفید» به نیروهای داعش در مناطق جنوب شرقی سوریه تاکنون 100 نفر به شکل مخفیانه کشته شده‌اند.

این گروه که به تازگی اعلام موجودیت کرده و در رسانه‌های بین المللی مورد توجه قرار گرفته متشکل از 300 نفر است که با ربودن رهبران و اعضای داعش و حتی کار گذاشتن بمب در مسیر داعشی‌ها آنها را به قتل می‌رساند.

تلویزیون المیادین در همین زمینه خبر داد که اغلب اعضای گروه کفن سفید از اهالی منطقه بوکمال سوریه هستند و درحال حاضر این گروه بیشتر در دیرالزور که کانون اصلی تجمع داعشی‌ها در سوریه است، فعالیت دارد.

این گروه در بیانیه‌ای که برای اعلام موجودیت خود منتشر کرد، اعلام کرده که داعشی‌ها را به دلیل جنایاتی که در حق مردم سوریه انجام داده هدف قرار خواهد داد.

فرمانده این گروه فردی ملقب به «أبو عبود» است که قبلا در غالب نیروهای موسوم به ارتش آزاد حضور داشته است.

همچنین دویچه وله هم درباره گروه کفن سفید نوشته است که این گروه بیشتر قربانیان خود را از میان رهبران و امرای محلی داعش برگزیده است.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس هم در گزارشی نوشته است که این گروه علی رغم کوچکی و امکانات کمی که در اختیار دارد در دو منطقه دیر الزور و بوکمال باعث وحشت داعش شده است.

مهمترین عملیاتی که این گروه انجام داده حمله به مقر اصلی داعش در منطقه العشارة در نزدیک الرقه بوده است که در این حمله تعدادی از فرماندهان عملیاتی داعش کشته شدند.

در همین زمینه «ابوعلی بوکمالی» سخنگوی این گروه با اشاره به اینکه حملات علیه داعش را بیشتر شب‌ها انجام می‌دهد به روترز گفته که گروه‌های شبه نظامی دیگری هم برای مقابله با داعش تشکیل شده است.

باتری‌هایی که خم می‌شوند

 

خم شدن محصولات دیجیتال و انعطاف پذیری آن ها در حال حاضر بحث داغ دنیای تکنولوژی است، اما در آینده ی نزدیک ممکن است این خم شدن به یک قابلیت تبدیل شده است.

 بخش تحقیق و توسعه کمپانی بزرگ سامسونگ در کره جنوبی باتری های جدیدی را معرفی کرده است که بسیار انعطاف پذیرند و در آینده، دنیای محصولات هوشمند پوشیدنی را متحول خواهند کرد، بر اساس گزارش های منتشر شده این باتری ها به حدی انعطاف پذیرند که می توان به راحتی آن ها را دور دست پیچید و یا گرد کرد.



این انعطاف پذیری به سامسونگ این امکان را می دهد تا از تمامی فضاهای درون گجت های هوشمند استفاده کرده و باتری های بزرگتری را در محصولات خود به کار بگیرد، البته سامسونگ اعلام کرده است که نباید به زودی شاهد استفاده این محصولات در گجت های هوشمند باشیم به طوری که شاید این باتری ها در Gear S نسل دوم نیز استفاده نشود، و در صورتی که همه چیز خوب پیش برود انتظار می رود سه سال آینده شاهد عرضه این نوع باتری در محصولات هوشمند باشیم.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:باتری‌هایی که خم می‌شوند , ] [ 20:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

هزینه های عجیب عروسی ثروتمندان تهرانی

 

این روزها هزینه کردن، آن هم هزینه های آنچنانی برای مراسم یک شبه ازدواج برای خیلی ها توجیه پیدا کرده است و وقتی با دوستان و آشنایان درباره ازدواج و هزینه های آن و برنامه های جانبی و مفصلش گفت و گو می کنی، مواردی می بینی و می شنوی که شاید باور کردنش برای خیلی از ما سخت باشد .
داستان هزینه های گزاف، داستانی حقیقی است. باید قبول کرد که در این جامعه آدم هایی هستند که برنامه هایی را برای ازدواج خود تدارک می بینند که هزینه برگزاری آن با هزینه یک یا چندسال زندگی یک خانواده معمولی برابری می کند. گاهی حتی هزینه یک شب عروسی، برابر با هزینه های یک سال زندگی همان زوج پس از ازدواج است. در این بخش نگاهی گذرا و کوتاه داریم به برخی از این هزینه های عجیب که در گوشه و کنار کلان شهرها در حال انجام است:

حلقه و طلا و جواهر:شاید یکی از اولین هزینه های ازدواج، خرید حلقه نامزدی و عقد به عنوان نمادی از عشق و تعهد باشد؛ حلقه های ازدواج در دو نوع طلا و پلاتین و گاهی هم نقره برای آقایان عرضه می شود و بسته به جنس و نوع سنگی که در آن ها به کار رفته است، از 600 هزار تومان تا 25 میلیون تومان به فروش می رسد. این مبلغ وقتی از خرید یک انگشتر به خرید سرویس طلا و جواهرات برای خانم می رسد، چندین و چند برابر می شود که تا 85 میلیون تومان نیز برای آن هزینه می شود.

کت وشلوار داماد:دوستی که به تازگی ازدواج کرده بود از نرخ های متفاوت کت و شلوار دامادی می گفت. این رقم ها از 500 هزار تومان که لباس های دوخت داخل کشور است شروع می شود تا 15 میلیون تومان که کت و شلوارهای مارک دار ایتالیایی است و تا رسیدنش به دست آقا داماد حداقل دو هفته زمان می بَرد، در نوسان است. حالا اگر به این نرخ، یک جفت کفش چرم دست دوز و پیراهن و پاپیون و متعلقات مربوطه را اضافه کنی، امکان خرج کردن تا 5 میلیون تومان بیشتر هم وجود دارد

لباس عروس:این روزها خرید لباس عروس برای خیلی از خانواده ها غیر ممکن به نظر می رسد و به کرایه آن برای یک شب و یا دو شب (برای فیلمبرداری و تهیه کلیپ) بسنده می کنند. مبلغ کرایه لباس های عروس از شبی 400 هزارتومان تا شبی 5میلیون تومان در نوسان است. اما هستند خانواده هایی که برای خرید یک لباس عروس زیبا و مارکدار تا 30 میلیون تومان نیز هزینه می کنند. این لباس های گران قیمت با تورهای ابریشمی، سنگ دوزی های کار دست و قابلیت تغییر سایز بنا به سفارش عروس خانم ها تا دو هفته بعد از سفارش و خرید، از کشورهای مختلف وارد می شود. ملزومات دیگری هم برای تکمیل این لباس گرانقیمت مثل شنل و تور وجود دارد که انتخاب و خرید آن ها هزینه های بیشتری را نیز به این مبالغ اضافه می کند.

کارت عروسی:«برای دعوت میهمانانتان در یک فضای مجلل و مدرن، به کارت دعوتی نیاز است که در شأن این مراسم باشد» این را یکی از فروشندگانی می گوید که می خواهد گرانقیمت ترین کارت عروسی موجود در مغازه خود را به عروس و دامادی که به دنبال انتخاب کارت عروسی هستند، بفروشد. قیمت های کارت های عروسی از هر عدد 300 تومان شروع می شود و به 30 هزار تومان هم می رسد. بعضی ها هم صندوق های چوبی و نقره ای را برای ارسال به میهمانان خاص خود انتخاب می کنند که از جعبه ای 35 هزار تومان تا 200 هزار تومان متفاوت است.

آرایشگاه عروس:آرایش کامل عروس در بعضی از سالن های آرایش به خصوص در پایتخت برای یک شب به 5 میلیون هم می رسد که معمولا عروس تنها برای آرایش نمی رود و چند همراه نیز با خود دارد. علاوه بر این ویزیت کلینیک های پوست و زیبایی برای پاکسازی و جوان سازی چند روزی قبل از روز مجلس، آرایش در دو شب (یک شب برای فیلمبرداری و کلیپ)، حضور آرایشگر همراه عروس در هر دو شب و یا یک شب، کرایه تاج سر عروس، ارائه نوشیدنی های انرژی زا برای انرژی بخشیدن به عروس خانم تا انتهای مراسم هم بخش نسبتا جدید هزینه های آرایشگاه ها محسوب می شود.

پیرایش داماد:اصلاح صورت و آرایش و پیرایش داماد که البته به ابروبرداشتن! و گریم داماد نیز کشیده است، هزینه ای نزدیک به میلیون تومان برای بعضی آقا دامادها دارد.

آتلیه عکس و فیلم:با وجود این که کشور ما از نظر نقاط دیدنی و مناظر طبیعی بکر رتبه های خوبی در دنیا دارد و چهارفصل طبیعت را در خود جای می دهد اما بازهم این روزها آتلیه های عکسی پیدا شده اند که برای عکاسی از عروس و دامادها هزینه های گزافی نزدیک به 20 میلیون تومان را طلب می کنند تا در یک سفر تفریحی به سواحل دبی یا آنتالیا بروند و در دریا و کویر از زوج ها عکاسی و در آلبوم های عریض و طویل چاپ کنند. هزینه آتلیه دیگر یکی از بیشترین و مهم ترین هزینه های ازدواج شده است که با خدماتی همچون عکس و فیلم اسپرت، تصویربرداری با 3 دوربین به همراه دوربین کرین، تدوین های میلیونی در خارج از کشور و آلبوم های متنوع خارجی و اهدای عکس یادگاری به عروس و داماد همراه است.

دسته گل و ماشین عروس:بسته به فصل برگزاری مراسم عروسی، گزینه های متنوعی برای وسیله نقلیه عروس و داماد وجود دارد که شامل خودروی شخصی آن ها، خودروهای کرایه ای از نوع بسیار مدرن و خاص و یا خودروهای لوکس قدیمی کلکسیون دارها، کالسکه، اسب و گاهی هم بالگرد می شود. اما به طور معمول کرایه یک ماشین گرانقیمت و آخرین مدل بستگی به انتخاب شما دارد اما ارقامی از شبی 100 هزار تومان تا 4 میلیون تومان سابقه داشته است. مرحله بعدی سر زدن به گلفروشی ها برای تزئین و گل زدن ماشین است که گاهی تا 2 میلیون تومان هم بسته به نوع گل ها، مقدار آن و یا میوه آرایی و تزئینات خاص در نوسان است. دسته گل نیز به سلیقه عروس خانم تا یک و نیم میلیون تومان وجود دارد که می تواند شامل گل های طلا و نقره باشد.

تالار، باغسرا:بدون تردید یکی از مهم ترین بخش های هزینه های ازدواج های خاص برگزاری مراسم آن است که ابتدا در باغ ها، تالارها و هتل ها و سپس برای مراسم بعد از شام در باغ ها و پارکینگ های مخفی برگزار می شود. باغ ها و تالارهایی وجود دارد که منوهایی با قیمت هر نفر تا 250 هزارتومان برای 30 مدل غذای ایرانی و بین المللی، انواع دسر، سالاد و عصرانه خود ارائه می دهند

 

Dj : این روزها بازار خوانندگان مجالس عروسی و یا djها و حتی گروه های سرگرم کننده تردستی، داغِ داغ است.

برای خیلی از خانواده ها برگزاری مجالس عروسی بدون حضور این گروه ها لطف و صفایی ندارد و حاضرند برای یک شب شاد کردن میهمانان خود تا 18 میلیون تومان برای dj و سیستم مخصوص آن( همراه با دستیار، سیستم نور و دود ویژه و ... )، 8 میلیون برای اجرای زنده خواننده و 5 میلیون برای گروه های مرتبط هزینه کنند.

 

هزینه های جانبی: آتش بازی، نورافشانی، راه شمع و گل، تقدیم هدایا به مهمانان، نور ویژه بر سر عروس و داماد در طول مراسم، چاپ عکس عروس و داماد روی لوازم پذیرایی، سیستم های ویژه صوتی و تصویری برای پخش موسیقی و فیلم هم به هزینه های برگزاری مراسم های باشکوه و مجلل اضافه شده است و هر روز هم به تعداد و هزینه های آن ها اضافه می شود.
[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:هزینه های عجیب عروسی ثروتمندان تهرانی , ] [ 20:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه نخست روزنامه‌هاي يكشنبه| 27 مهر


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:صفحه نخست روزنامه‌هاي يكشنبه| 27 مهر , ] [ 20:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد

 

یک گردشگر فرانسوی که برای عکاسی از مناظر طبیعی «لوس لیانوس» در ونزوئلا به این منطقه رفته بود، با صحنه شکار یک لاک‌پشت توسط یک مار آناکوندا مواجه شد.

آناکوندای سبز آمریکای جنوبی که به عنوان غول‌پیکرترین مار در جهان شناخته شده است، به سختی تلاش می‌کرد که یک لاک‌پشت کوچک را ببلعد اما پس از نیم‌ساعت کلنجار رفتن با طعمه سفت و سخت خود، لاک‌پشت از چنگش فرار کرد.

آناکوندای سبز که تا طول 8.8 متری و وزن 227 کیلوگرمی رشد می‌کند و قطر بدنش گاه به 30 سانتیمتر نیز می‌رسد، معمولا از خوک، آهوها، پرندگان، سوسمار و حتی پلنگ تغذیه می‌کند اما این بار نتوانست یک لاک‌پشت کوچک را ببلعد.

این مار غیر سمی معمولا با کمک گرفتن از ماهیچه‌های قدرتمندش شکار را خفه می‌کند و کل بدن شکار را یک‌جا می‌بلعد و پس از آن برای هفته‌ها و گاه ماه‌ها بدون غذا به زندگی خود ادامه می‌دهد.

«ژان میشل لابت» عکاس و گردشگر فرانسوی که شاهد این صحنه بود و سخت مجذوب مقاومت لاک‌پشت شده بود در فرار این حیوان بی‌تاثیر نبوده است.

او در ذیل عکس‌هایی که برای سایت «کترز» فرستاده، نوشته است: «پس از اینکه از نماهای مختلف مبارزه نابرابر را عکاسی کردم، در فرصت مناسب به لاک‌پشت کمک کردم تا از مهلکه فرار کند». شاید به همین خاطر عکسی از فرار لاک‌پشت در میان عکس‌های ارسالی او نیست.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:مار غول‌پیکر حریف لاک‌پشت نشد جنگ مار و لاک پشت, ] [ 20:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

اختلال 72 ساعته در 8 مرکز مخابراتی از فردا

 

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید اکبری، شهید قندی (کمالشهر)، شهید رمضانی، شهید عاطف، پردیس(2)، شهید یزدانپناه، ابوذر، مالک اشتر از تاریخ 28 مهر ماه آغاز می شود.

 شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید اکبری با پیش شماره های 7711، 7712، 7714، 7732 الی 7735، 7739، 7778، 7779، 7796 در محدوده خیابان های جشنواره، زارع، دماوند، کوچه طالبی آهوئی و در مرکز مخابرات شهید قندی( کمالشهر) با پیش شماره های 3470 الی 3472 در محدوده کمالشهر، خیابان شهید بهشتی، باغ زمانی به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات شهید رمضانی با پیش شماره های 5546، 5564 الی 5568 در محدوده شهید اشرفی زاده، هوشیار، شهید زمانی، 20 متری جوادیه و در مرکز مخابرات شهید عاطف با پیش شماره های 7729، 7770 الی 7774، 7786 الی 7788 در محدوده گلستان هفتم غربی، خیابان های جعفری، سراج، اردیبهشت و در مرکز مخابرات پردیس(2) با پیش شماره 7624 در محدوده پردیس 2، فاز 2، خیابان صنایع دفاع حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

همچنین با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط دیتای مشترکین در مرکز مخابرات شهید یزدانپناه با پیش شماره های 4480 الی 4487 در محدوده سیمون بولیوار، آبشناسان، جنت آباد شمالی، اشرفی اصفهانی به مدت 72 ساعت دچار اختلال می شود.

بر اساس همین گزارش،با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین در مراکز مخابرات ابوذر و مالک اشتر با پیش شماره های 6660 الی 6665، 6667 الی 6669 از ساعت 24 به مدت 6 ساعت با اختلال همراه است.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:اختلال 72 ساعته در 8 مرکز مخابراتی از فردا , ] [ 20:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

درخواست پوتین برای ورود ایران به بازار روسیه

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: حتی برنامه‌ریزی برای ادامه شرایط تحریم و یا شرایط دشوارتر را داریم و سیاست‌های خوبی اتخاذ شده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه یقینا در این‌گونه مجالس سخنان صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بسیار مفیدتر و راه گشاتر است، گفت: یک سالی از حماسه مردم در خرداد 92 می‌گذرد و دولت تلاش جدی در این مدت کوتاه در اعتماد به نظرات کارشناسان و نخبگان داشته تا نظام مدیریت در مسیر عقلی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش خارجی و هم بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیازمند اعمال سیاست‌های دقیق در تعامل با نهاد‌های مدنی بودیم که این‌گونه شده است، گفت: امروز آرامش خوبی در بخش‌های مختلف حاکم شده و این امید را در همه حوزه‌ها و جلسات مختلف می‌بینیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این اعتبار و امید نتیجه اعتماد مردم به دولت و سیاست‌گذاران در دولت است که احساس می‌کنند این مدیران قادرند در این مقطع سخت کشور را از شرایط عبور دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهمترین سرمایه، سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: با تدوین سیاست‌های درست شاهد ثبات در نرخ ارز هستیم و بی‌ثباتی گذشته را نداریم.

وی در ادامه گفت: در گذشته اگر مسئولی می‌گفت که نرخ ارز پایین می‌آید مردم بر عکس آن فکر می‌کردند و می‌گفتند بالا می‌رود، اما امروز مردم به سیاست‌گذاران خود اعتماد دارند.

جهانگیری تصریح کرد: حتی یک بار هم از سوی رئیس‌جمهور و یا من به مسئولی دستور داده نشد که به مردم آمار امیدبخش دهید. گفتم فقط آمار درست و صحیح دهید و این دولت، دولت راستگویان است و باید صداقت اصل قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: با کشورها به توافقات خوبی رسیده‌ایم و مطمئن هستیم دوستان مذاکره‌کننده در تعامل با طرف‌های‌مان هم از مواضع به حق ملت دفاع خواهند کرد و آنها را به اثبات خواهند رساند و هم تحریم‌های ظالمانه را برطرف خواهند کرد و بستر مناسبی برای فعالان اقتصادی فراهم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما حتی برنامه‌ریزی برای ادامه شرایط تحریم و یا شرایط دشوارتر را داریم و سیاست‌های خوبی اتخاذ شده است.

جهانگیری با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به قزاقستان، اظهار داشت: آقای پوتین و روس‌ها به شدت علاقمند به همکاری اقتصادی با ایران هستند و درخواست کرده‌اند فعالان ایرانی در بازار روسیه فعال شوند

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:درخواست پوتین برای ورود ایران به بازار روسیه , ] [ 20:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

تعرفه خدمات VPN بین‌الملل تعیین شد

 

سقف تعرفه خدمات VPN بین‌الملل روی پهنای باند اینترنت تعیین شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 197 مورخ 1393/6/9 تعرفه خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) بین‌الملل روی پهنای باند اینترنت را بررسی و آن را به شرح زیر تعیین کرد. این مصوبه از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست.

1- سقف تعرفه خدمات VPN بین‌الملل روی پهنای باند اینترنت به شرح زیر تعیین می‌شود:

سقف تعرفه هر VPN در ماه (ریال)

سقف تعرفه برقراری خدمت یک بار فقط در زمان دایری خدمت (ریال)

2700000 ریال

9720000 ریال

2- تعرفه برقراری خدمت، فقط یکبار در زمان دایر کردن خدمت دریافت می‌شود و در زمان تمدید خدمت این تعرفه نباید دریافت شود.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:تعرفه خدمات VPN بین‌الملل تعیین شد , ] [ 20:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

زمان ممنوعیت ورود دوربین به ورزشگاه‌ها

 

بهروان گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم دوربین‌ها را راه ندهیم.

 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم دوربین‌ها را راه ندهیم.

غلامرضا بهروان گفت: دوربین‌ها برای هفته دوازدهم حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، این موضوع به من ابلاغ شده و من هم باید اجرا کنم. در همین راستا حتی دوربین باشگاه‌ها هم نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بیایند.

وی افزود: عذرخواهی می‌کنم از مردم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم این کار را انجام دهیم.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:زمان ممنوعیت ورود دوربین به ورزشگاه‌ها , ] [ 20:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

نصیری طلای خود رابه سردار سليماني اهداکرد

 

پیمان نصیری مدالش را به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه تقدیم کرد.

 پیمان نصیری نماینده دوومیدانی کشورمان در ماده ١٥٠٠متر پس از کسب مدال طلای این دوره از رقابت ها هدف بعدی خود را مسابقات جهانی ٢٠١٥قطر عنوان کرد.

وی گفت: من پیش بینی این مدال را کرده بودم و دلم میخواست حریفانم قوی تر باشند تا بتوانم رکورد بزنم.

نصیری افزود: هدف بعدی من رقابت های جهانی قطر است که می توانم در آن ورودی المپیک ریو را به دست بیاورم. امیدوارم که در آن رقابت ها رکوردزنی کنم.

پیمان نصیری همچنین مدالش را به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه تقدیم کرد. نصیری اهل شهر کرمان و همشهری سردار سلیمانی است.

وی دلیل اینکار را قدردانی از فداکاریها و شجاعتهای سردار قهرمان دفاع مقدس عنوان کرد.

[ ]

بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار

 

یک متخصص سلامت پس از چهار سال تحقیق اعلام کرد در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید 50 دقیقه بدوید تا کالری آن به کلی سوزانده شود.

یک متخصص سلامت که به مدت چهار سال روی سنجش کالری آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار مطالعه کرده می‌گوید: مردم اگر حقایق راجع به مضرات برخی از خوراکی‌ها را می‌دانستند در انتخاب رژیم غذایی خود خیلی بیشتر دقت و احتیاط می‌کردند. به گفته وی، مردم در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید دست‌کم 50 دقیقه بدوند تا کل کالری آن بسوزد.

«سارا بلیچ» استادیار دانشکده سلامت عمومی «جان هاپکینز» این مطالعه را با هدف یافتن رابطه میان تغذیه و ورزش انجام داده و جزئیات آن را در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر کرده است. در این مطالعه، متخصصان در کنار قفسه فروش نوشابه‌های گازدار علائم هشداردهنده‌ای قرار دادند که روی آنها این جمله نوشته شده بود: آیا می‌دانید برای رهایی از کالری‌های یک بطری نوشابه یا آبمیوه باید 50 دقیقه دوید؟ از این علائم هشداردهنده در کنار قفسه‌های فروش آبمیوه نیز استفاده شد. در نهایت متخصصان مشاهده کردند فروش آبمیوه و نوشابه‌های گازدار در این فروشگاه‌ها کاهش یافت یا بسیاری از خریداران بطری‌های کوچکتری را خریدند.

بنابر اعلام «وب ام دی»، متخصصان با 3100 خریدار نوشابه و آبمیوه در این فروشگاه‌ها مصاحبه کردند که این خریداران را نوجوانان 12 تا 19 سال تشکیل می‌دادند. از جمع 35 درصدی که گفتند علائم هشداردهنده را دیده‌اند، 59 درصد می‌گویند به اطلاعات این علائم باور دارند و 40 درصد نیز در خرید خود تجدیدنظر کرده‌اند.

به گزارش دزرت نیوز، «بلیچ» در ادامه افزود: استفاده از این علائم هشداردهنده کم‌هزینه‌ترین راه برای وادار کردن نوجوانان به خرید نوشیدنی‌های کم‌شیرینی‌تر است. به نظر می‌رسد حتی پس از حذف این علائم هشداردهنده این اقدام همچنان موثر است. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند مردم درک صحیحی از رابطه میان انتخاب غذا و کالری ندارند و این بدین معناست که بدون ورزش برای سوخت این کالری‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار ، نوشابه گازدار, ] [ 20:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

گور دسته‌‌جمعی زائران ایرانی قربانی داعش

 

این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق با اعلام این خبر نوشت: نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه ها دعوت کردند که از یک گور دسته جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده اند بازدید کنند.

یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زائران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده اند مدفون شده اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

پیش از این خبری دال بر کشتار زائران ایرانی توسط داعش در رسانه ها منتشر نشده بود و این اولین بار است که ارگان رسمی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، به این مسأله می پردازد.

هنوز مقامات ایرانی به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:گور دسته‌‌جمعی زائران ایرانی قربانی داعش , ] [ 20:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه نخست روزنامه‌هاي شنبه|‌ 26 مهر


ادامه مطلب
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:صفحه نخست روزنامه‌هاي شنبه|‌ 26 مهر , ] [ 20:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

تخریب نماد عاشورایی شیعیان بحرین

 

نیروهای امنیتی آل‌خلیفه در اقدامی علیه آزادی‌های دینی، نماد عاشورایی شیعیان در منطقه "جفیر" را تخریب کردند.

در حالی که شیعیان بحرین در حال تدارک مقدمات برپایی عزاداری‌های ایام محرم هستند، نیروهای امنیتی آل‌خلیفه اقدام به محاصره یکی از مناطق این کشور و تخریب نماد‌های عاشورایی آن با بلدوزر کردند.


منابع خبری در این کشور اعلام کرده‌اند که بلدوزر نیروهای امنیتی، نماد‌های عاشورایی در منطقه "جفیر" را که شیعیان جهت برپایی عزاداری‌های ماه محرم برپا کرده بودند، تخریب کردند.
جمعیت وفاق اسلامی بحرین در واکنش به این اقدام آل‌خلیفه تصریح کرده است که اینگونه رفتارها نشان دهنده ذهنیت طایفه‌ای آل‌خلیفه است که با آزادی اندیشه مبارزه کرده و به رفتارهای قهر آمیز اعتقاد دارند، این رفتار، تخریب 38 مسجد به دست آل‌خلیفه را یادآوری می‌کند.
سال گذشته نیز نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه اقدام به سرکوب عزاداری‌های ماه محرم کرده و چندین نماد عاشورایی از جمله مجسمه "سفینه النجاه" تخریب کردند.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:تخریب نماد عاشورایی شیعیان بحرین , ] [ 20:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

توقیف 7 دستگاه خودرو سمند

 

فرمانده پلیس راه ایلام از توقیف 7 دستگاه خودرو سمند هرکدام با خلافی بیش از 110 میلیون ریال در 48 ساعت گذشته در استان خبر داد.

سرهنگ «نورالله خادم» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 7 دستگاه خودرو سمند در محورهای مواصلاتی استان در دو روز گذشته توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و هر کدام از آن‌ها بیش از 110 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده، داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این‌گونه اقدامات پلیس به صورت مستقیم در اصلاح رفتار رانندگان و تأمین امنیت ترافیک نقش ویژه دارد، افزود: برخورد قاطع و قانونی با رانندگانی که در اثر مصرف مواد مخدر از سلامت روحی و جسمی برخوردار نیستند، همچنین رانندگانی که مرتکب دو تخلف همزمان حادثه ساز می‌شوند، از اقدامات گشت‌های پلیس راه برای تأمین امنیت ترافیک در جاده‌های استان است.

خادم در ادامه با اشاره به بارش باران در اکثر نقاط استان از رانندگان خواست با احتیاط بیشتر و آهسته برانند، چرا که جاده‌ها لغزنده هستند، خاطرنشان کرد: گشت‌های پلیس راه با استقرار در نقاط حادثه خیز با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند.

فرمانده پلیس راه استان با تاکید بارش باران در دو روز گذشته در سطح جاده‌ها لایه‌ای از لغزندگی را به جهت دود ناشی از خودروها و مواد نفتی ایجاد کرده است رانندگان تمرکز کمتری بر کنترل خودرو در جاده و معابر دارند، تصریح کرد: در این شرایط رانندگان باید نسبت به شرایط عادی حداقل سرعت را در نظر گرفته و ضمن رعایت فاصله طولی از گردش‌های بی‌مورد و ناگهانی که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می‌شود، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: اگر قصد خارج شدن از شهر و استان خود را دارید، حتماً خودروی خود را بازدید کرده و از ایمن بودن تجهیزات بالاخص لاستیک و آج‌های آن اطمینان حاصل کنند تا در بین راه دچار حادثه نشوند.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:توقیف 7 دستگاه خودرو سمند, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

انفجار تانکر حامل سوخت در اندیمشک

یک دستگاه تانکر عراقی حامل سوخت در جاده اندیمشک منفجر شد و آتش گرفت.

دقایقی پیش یک دستگاه تانکر عراقی حامل سوخت در جاده اندیمشک منفجر شد و آتش گرفت. به دنبال وقوع این حادثه نیروهای جمعیت هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی اندیمشک وارد عمل شده و اقدام به مهار آتش کردند.

شدت این آتش‌سوزی به حدی بود که دود غلیظ ناشی از آن از مناطق مختلف شهر اندیمشک قابل رویت بود.

تانکرهای سوخت‌رسان عراقی که از یک دهه اخیر در جاده‌های استان در حال تردد هستند علاوه بر خسارت میلیاردی به زیرساخت‌های بخش راه این استان بعضا به دلیل فرسودگی برخی از این کامیون‌ها، حادثه‌ساز شده‌اند.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:انفجار تانکر حامل سوخت در اندیمشک , ] [ 20:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

رکوردزنی‌ سریع‌ترین‎ خودروی‌الکتریکی

 

خودروی الکتریکی تیم Sunswift رکورد جهانی را در پیست 4.2 کیلومتری «مرکز تحقیقات اتومبیل‌ استرالیا» در ویکتوریا شکست و با یک بار شارژ، مسیر 500 کیلومتری را با سرعت متوسط 106.966 کیلومتر در ساعت طی کرد.

 رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط تیمی از دانشجویان مهندسی دانشگاه نیو‌ساوت‌ولز استرالیا شکسته شد.

این رکورد توسط فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی تایید شده است.



خودروی الکتریکی تیم Sunswift رکورد جهانی را در پیست 4.2 کیلومتری «مرکز تحقیقات اتومبیل‌ استرالیا» در ویکتوریا شکست و با یک بار شارژ، مسیر 500 کیلومتری را با سرعت متوسط 106.966 کیلومتر در ساعت طی کرد.

این خودروی الکتریکی پنجمین اتومبیلی است که توسط تیم Sunswif از زمان تاسیسش در سال 1996 ساخته و در پیست اتومبیل‌رانی آزمایش شده است.

تیم سازنده با شکستن رکورد جهانی به دنبال اصلاح این خودروی الکتریکی است تا ظرف یک سال آینده از آن در جاده‌ها و خیابان‌های شهری استرالیا استفاده شود.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:رکوردزنی‌ سریع‌ترین‎ خودروی‌الکتریکی , ] [ 20:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

نگاهی متفاوت به بازارهای هفتگی گیلان

وقتی از خودمان میتوانیم درس بگیریم؛

 

بازارهای هفتگی در گیلان سابقه ای طولانی دارد و پایه های نخستین شهرهای گیلان در بر بازارهای هفتگی گذاشته شده است. 

به گزارش بهجت نیوز ؛هم اکنون نیز آبادیهایی وجود دارند که به نامهای روزهای بازار، «جمعه بازار» و یا «دوشنبه بازار» خوانده می شوند.

هر روز هفته در گیلان مختص یکی از شهرهای این استان است : شنبه بازار در انزلی ، لنگرود ، ماسال و اسالم ؛ یکشنبه بازار در خمام ، رودسر و صومعه سرا و کوچصفهان ؛ دوشنبه بازار در سنگر ، آستانه ، سیاهکل و شفت ؛ سه شنبه بازار در فومن و املش ؛ چهارشنبه بازار در چابکسر و رضوان شهر ؛ و پنجشنبه بازار در بازارجمعه و کلاچای و هشتپر برپا است.

اما این مطلب صرفا یک گزارش از بازارهای سنتی گیلان نیست!

بیاید کمی عمیق تر به قضیه نگاه کنیم.بازارهای محلی گیلان هر هفته مایحتاج ساکنین شهرهایشان را تامین میکند ؛ در واقع میتوان گفت این چرخه کوچک اقتصاد نمونه ای ناچیز از اقتصاد مقاومتی است که مسئولان ما باید زیرساخت های آن را در کشور آماده کنند.

نیاز انسان در سالهای دور باعث شده تا این بازار ها شکل بگیرند. حال وقتی کشورمان در انواع تحریم ها غوطه ور است مطمئنا ما هم باید به دنبال تامین این نیازها باشیم در واقع باید اقتصاد مقاومتی را برپا کنیم.

اقتصاد مقاومتی به طور خلاصه یعنی چه؟ «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که مقاوم است با تحریکات جهانی، با تکانه‌های جهانی، با سیاستهای آمریکا و غیر آمریکا زیرورو نمیشود؛ اقتصادی است متّکی به مردم.»

سه قشر مهم از اجرای بدنه اقتصاد مقاومتی مطمئنا مردم ؛ مسئولین و دانشجویان هستند.حال با هم به دستورات رهبر انقلاب خطاب به این سه قشر میپردازیم.

آیت الله خامنه ای در جلسه‌ای با حضور سران قوا خطاب به مسئولین فرمود:«با ابلاغ این سیاستها، مردم اکنون منتظر اجرای آنها و تأثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین دولت، مجلس و قوه قضائیه باید بطور جدی وارد میدان شوند و وظایف مربوط به خود را، در هر بخش، پیگیری و اجرا کنند.»

اما به نظر شما اتاق فکر ادارات دولتی و نمایندگان ما تا چه حد به این دغدغه رهبر انقلاب اندیشیده و عمل کرده اند؟

به نظر شما وظیفه مردم در این میان چیست؟

حداقل کاری که مردم عادی میتوانند بکنند طلب و درخواست این مهم از مسئولین است ؛ به این جمله از رهبر انقلاب دقت کنید:«گفتمان‌‌سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را بر طرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»

اما دانشجویان در این میان چه باید بکنند؟

مقام معظم رهبری در این رابطه نیز میفرمایند:«عنوان «اقتصاد مقاومتی»، عنوان مهمی است. البته کار شده، تعریف شده، بحث شده، سیاستگذاری شده – در مراکزی که برای سیاستگذاری است – منتها جای بحث دارد: اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟ در زمینه‌ی مسائل اقتصادی کشور، چه جور مقاومتی مورد نظر است؟ دانشگاه به عنوان یک کار علمی، یک موضوع علمی، چقدر میتواند به این قضیه بپردازد؟ اینها همه میتواند موضوع بحثهای دانشجوئی قرار بگیرد.»

گذشتگان ما به خوبی مسئله اقتصاد مقاومتی را به مرحله عمل رسانیده اند ؛اکنون نوبت ما است که این مهم را به سرانجام برسانیم … انشالله …

بازار-فومن (2) بازار-فومن (3) بازار-فومن (4) بازار-فومن (5) بازار-فومن (6)

بازار-فومن (7)

 

بازار-فومن (8) بازار-فومن (9) بازار-فومن (10)

سه شنبه بازار فومن (4)سه شنبه بازار فومن (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 سه شنبه بازار فومن (3)

 

  سه شنبه بازار فومن (5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سه شنبه بازار فومن (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سه شنبه بازار فومن (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:بهجت نیوز

 

[ ]

از سرگیری فروش نفت به 2 غول اروپایی

 

پس از تعلیق هشت ماهه با توافق جدید ایران و اتحادیه اروپا، فروش نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع کشور به شرکت‌های انی ایتالیا و استات اویل هیدرو نروژ در قالب باز پرداخت منابع قراردادهای بیع متقابل از سرگرفته شد.
مهر: پس از تعلیقی حدود هشت ماه با توافق جدید ایران و اتحادیه اروپا فروش و صادرات گاز مایع و نفت خام ایران به دو غول نفتی جهان از سرگرفته شد.

بر این اساس، با حل و فصل برخی از مشکلات حقوقی و اخذ مجوزهایی از سوی اتحادیه اروپا، شرکت استات اویل هیدروی نروژ و انی ایتالیا بار دیگر خریدار گاز مایع، میعانات گازی و نفت خام صادراتی ایران شدند.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر با تائید تحویل نخستین محموله نفت خام ایران به شرکت انی ایتالیا، اعلام کرد: ایران مشکلی در فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بر اساس توافق‌های قراردادی ندارد.

تحویل طلای سیاه ایران به غول نفتی ایتالیایی ها در حالی از سرگرفته شده است که پیشتر انی ایتالیا و استات اویل هیدروی نروژ از تحریم‌های نفتی و گازی ایران توسط اتحادیه اروپا معاف شده بودند.

به عبارت دیگر، این دو غول اروپایی که سابقه مشارکت با ایران در طرح توسعه میدان نفتی دارخوین در غرب کارون و طرح توسعه فاز 6 تا 8 پارس جنوبی را دارند، این مجوز را از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اند تا بتوانند بار دیگر در قالب باز پرداخت منابع قراردادهای بیع متقابل اقدام به واردات نفت، میعانات گازی و گاز مایع از ایران کنند.

تاریخچه فروش نفت و گاز ایران به انی و استات اویل هیدرو

با وجود اعمال تحریم صادرات نفت و میعانات گازی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شرکت استات اویل هیدروی نروژ رسما از این تحریم‌ها معاف شده بود.

بر این اساس، ماهانه 2 تا 4 محموله گاز مایع فازهای پارس جنوبی از اسکله‌های عسلویه بارگیری و به این شرکت نفت نروژی تحویل داده می‌شود.

در همین حال، سال گذشته شرکت استات اویل هیدرو نروژ رسما با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرده است: استات اویل گازمایع را برای بازپرداخت بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران به منظور تکمیل طرح توسعه فاز 6 تا 8 پارس جنوبی و اکتشاف نفت در بلوک اناران و خرم‌آباد خریداری می‌کند.

تا پیش از تصویب طرح تحریم گاز ایران، شرکت استات اویل هیدروی نروژ به واسطه مشارکت در طرح توسعه فاز 6 تا 8 پارس جنوبی و از محل قراردادهای بیع متقابل روزانه اقدام به واردات چندین هزار تن گازمایع از ایران می‌کرد.

علاوه بر این، این شرکت ایتالیایی با وجود تحریم نفتی ایران توسط 28 کشور عضو اتحادیه اروپا هم کماکان به خرید نفت خام ایران در قالب بازپرداخت منابع مایل قراردادهای بیع متقابل اقدام می کند و حتی از تحریم طلای سیاه ایران هم توسط اتحادیه اروپا و وزارت خزانه داری آمریکا مستثنی شده است.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت پائیز سال گذشته پس از به پایان رسیدن یکصد و شصت و چهارمین اجلاس اوپک با پائولو اسکرونی مدیرعامل شرکت نفتی انی ایتالیا (Eni) دیدار و گفتگو کرد.

اسکرونی پس از دیدار یک ساعته با زنگنه با تاکید بر اینکه ما از فرصت 6 ماه آینده برای شناسایی فرصت‌های منافع مشترک استفاده خواهیم کرد، تاکید کرده بود: البته آغاز همکاری‌های مشترک نفتی با ایران به لغو تحریم‌ها هستند، اما انی امیدوار است که آنها به زودی رفع ‌شوند.

انی ایتالیا پیش از افزایش تحریم‌های بین‌المللی قصد داشت فاز سوم طرح توسعه میدان نفتی دارخوین و طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی هم با ایران مشارکت کند و حتی توافق‌های اولیه برای توسعه همکاری‌های گازی در حوزه تجارت گاز با این شرکت انجام شده بود.
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:از سرگیری فروش نفت به 2 غول اروپایی , ] [ 20:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

دلیل لغو سفر استقلال به آمریکا

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به شایعاتی که در خصوص علت لغو سفر این تیم به آمریکا مطرح شده است تاکید کرد: ما از قبل مجوز شورای برون مرزی را گرفته بودیم و آنها مخالفتی نداشتند. تنها مشکل ما اختلاف زمان سفر بوده است.

کامران صاحب پناه در خصوص علت لغو سفر این تیم به آمریکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر سر تاریخ این سفر و برگزاری مسابقه در آمریکا با اسپانسر مربوطه چالش‌هایی داریم که همین باعث شده سفر به آمریکا تا حدی مبهم باشد. البته باید دید در نهایت تاریخ تغییر می‌کند یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای برون مرزی مخالف این سفر بوده است، گفت: ما مجوز شواری برون مرزی را گرفته بودیم که برای این سفر اقدام کردیم بنابراین در این زمینه مخالفتی وجود نداشت. تنها مشکل ما بر سر تاریخ این سفر و برگزاری بازی دوستانه بوده است که با برنامه‌های ما هماهنگ نبوده است.

از صاحب‌ پناه در خصوص شرایط هیات مدیره این باشگاه و حمایت از افشارزاده پرسیدیم که عنوان کرد: به نظرم هیات مدیره کاملا همکاری می‌کند و یک آرامش نسب حاکم است. هم و غم هیات مدیره حفظ آرامش و پیش بردن کارها است. حتی اگر موضوعی وجود داشته باشد هم به عنوان مسئول برای حفظ آرامش آن را دفع خواهم کرد.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال کار خود را خوب انجام می‌دهد و این روند ماحصل کار فنی و مدیریتی است. ما از روندی که داریم کاملا راضی هستیم و اگر قرار باشد که که استقلال با دو سه باخت وارد چالش شود که حرفه‌ای نیست.

صاحب پناه در پاسخ به این سوال که آیا در مقطعی که استقلال سه باخت را متحمل شده بود هیات مدیره تغییر کادر فنی را در دستور کار قرار داده بود، گفت: هرگز چنین موضوعی در هیات مدیره مطرح نشده بود. ما از کادر فنی به طور کامل راضی هستیم و حمایت قاطعانه به عمل خواهیم آورد.

وی با ابراز رضایت از حمایت اسپانسر باشگاه بیان کرد: به نظرم اسپانس بی وقفه کار خود را انجام داده است و جای تشکر دارد. حتی در مقاطعی زودتر از موعد نیز به تعهدات خود عمل کرده است. در حال حاضر اگر قرار است اسپانسری اضافه شود باید به اسپانسر اصلی معرفی شود و با هماهنگی آنها کار پیش برود.
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:دلیل لغو سفر استقلال به آمریکا , ] [ 20:4 ] [ علیرضا ]
[ ]