ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

آخرین تصاویر از جنایات اسرائیل در غزه

[ ]

غزه، فرياد حقانيت و مظلوميت جهان اسلام است


شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه‌اي از ملت بزرگ ايران براي خلق حماسه در روز جهاني قدس دعوت كرد و گفت: امروز غزه، فرياد حقانيت و مظلوميت جهان اسلام است.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه‌اي از ملت بزرگ ايران براي خلق حماسه در روز جهاني قدس دعوت كرد و گفت: امروز غزه، فرياد حقانيت و مظلوميت جهان اسلام است.
به گزارش فارس، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه ورود به سي‌و‌ششمين سالگرد روز جهاني قدس از ملت بزرگ و استوار ايران اسلامي دعوت كرد تا همچون سال‌هاي گذشته با حضور انقلابي، پرشكوه، آگاهانه و حماسي خود با قلوبي مملو از ايمان و گام‌هايي استوار و مشت‌هايي گره‌كرده در صفوفي متحد و يكپارچه و همصدا با امت بزرگ رسول‌الله و همه آزادگان جهان، خشم و نفرت و انزجار مقدس خود را با سردادن شعارهاي «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسرائيل» بر سر«نظام سلطه و استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل» فرياد زنند.
روز جهاني قدس، امسال در حالي از راه مي‌رسد كه وجدان‌هاي آگاه و ديدگان هوشيار مردم جهان شاهد يكي از فجيع‌ترين نسل‌كشي‌ها و قتل و غارت‌هاي دژخيمان صهيونيست در طول تاريخ حيات منحوس خود است؛ كشتاري سبعانه، بي‌رحمانه و بي‌شرمانه عليه آوارگان بي‌دفاع و مردم بي‌پناه و مظلوم غزه و حتي عليه انسانيت كه نشان از ترس و درماندگي و استيصال صهيونيسم در مقابل مقاومت اسلامي و شجاعت مثال‌زدني مردم بي‌دفاع و بي‌پناه غزه است.
جمعه سوم مردادماه مصادف با آخرين جمعه از ماه پرفيض و بركت رمضان‌المبارك مردم مؤمن، روزه‌دار و انقلابي ايران اسلامي با بهره‌مندي كامل از ايام و ليالي قدر و با دعا و ابتهال و نياز به درگاه بي‌نياز كريم قادر متعال، آزادي قدس شريف را از چنگال دژخيمان سفاك و غاصب رژيم مجعول صهيونيستي مسئلت مي‌كنند.
آري، به درستي و سرانگشت هدايت و تدبير آينده‌نگرانه معمار كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) بيش از سه دهه پيش در شانزدهم مرداد 1358 جمعه آخر ماه مبارك رمضان به‌عنوان يادگاري ارزشمند و وديعه‌اي گرانقدر به نام روز جهاني قدس نام گرفت تا روز فرياد رهايي و آزادي فلسطين قهرمان از چنگال صهيونيست‌هاي غارتگر و روز مقابله جبهه بزرگ بيداري و مقاومت اسلامي با نظام سلطه و استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل باشد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در پايان اين اطلاعيه فراخوان از ملت مسلمان، انقلابي و روزه‌دار ايران اسلامي و از همه آحاد و اقشار و اصناف مختلف مردم دعوت مي‌كند تا همگام و همصدا با ساير مسلمانان در ديگر بلاد اسلامي غريو رهايي و آزادي قدس شريف و شعار نابودي كفر و استكبار را سر داده در صفوفي متحد و يكپارچه در جمعه آخر رمضان‌المبارك، رسالت ديني وشرعي خود را در برائت از كفار و مشركين و طاغوتيان در عرصه هنرنمايي ماه عبوديت و بندگي انجام دهند.
[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:غزه، فرياد حقانيت و مظلوميت جهان اسلام است , ] [ 23:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

شلوار‌های آب‌رفته، انعکاس ذهن‌های خواب رفته

 

خبرگزاری تسنیم: اگر همان روزی که امام خامنه ای تذکر دادند که به مسئله طراحی لباس اهمیت دهید و شما تنها سر تکان دادید و رفتید، توجه می‌کردید امروز دختر و پسرهای هم نسل من مجبور نبودند تحت کم کاری‌های صورت گرفته جذب لباس غربی‌ها شوند.
 

 یادداشت روح‌الله متقی با عنوان «شلوار‌های آب‌رفته، انعکاس ذهن‌های خواب رفته» به شرح ذیل است:

درباره حجاب تا به امروز مطالب و مستندات فراوانی تولیده شده است و سخنرانی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است ولی متأسفانه با یک مطالعه میدانی ساده این نکته حاصل می‌شود که نه تنها فعالیت‌های صورت گرفته نتیجه نداشته است، بلکه بدحجابی جای خود را به بی‌حجابی می‌دهد.

شرایط پیش آمده باید همه آن‌ها را که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند بیدار کند، که ادامه مسیر گذشته توفیقی برای ما حاصل نخواهد داشت و اگر از امروز تلاشی در این حوزه می‌خواهد صورت پذیرد باید با شناخت "جامعه هدف" باشد.

شرایط گذشته این نکته را برجسته می‌کند که در خیلی از موارد نگاه به مقوله حجاب نشات گرفته از تعصب‌های فرهنگی بوده است. تعصب‌هایی که ناظر به تحولات نبوده و تنها "زدگی" ایجاد کرده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مشکل اصلی جوان امروز هم تئوری حجاب نیست زیرا همه ابنا بشر تعالی خود را در انسان بودن خود جست‌وجو می‌کنند و نمی‌پسندند دیگران به آن‌ها به خاطر زیبایی‌های مادیشان توجه کنند که اگر رابطه‌ای بر اساس مهیج‌های مادی برقرار شود دیگر عنوان رابطه انسانی را نمی‌توان بر روی آن گذاشت. پس اگر مشکل تئوری حجاب نیست چرا به قول نگارنده بد حجابی تبدیل به بی‌حجابی شده است؟

برای تحلیل این موضوع باید این نکته را پذیرفت که انسان دارای نیازهایی است که اگر به موقع به آن پاسخ داده نشود به گونه دیگری خودنمایی می‌کند. گاهی این نیازها در تقابل و رویایی یکدیگر قرار می‌گیرند. از سوی دیگر برخی از نیازها وابسته به زمان هستند. یعنی سن عامل اساسی در بروز این نیازهاست.

یک دختر ایرانی هم نیاز دارد مورد توجه قرار گیرد و هم بر نمی‌تابد کسی به عنوان کالا به او نگاه کند و هم به طور فطری نیاز به عفیف بودن را در وجود خود احساس می‌کند.
این مقدمه اگر فهم نشود نه تنها معمای حجاب، که معمای بسیاری از مشکلات جوانان حل نمی‌شود.

حالا یک دختر ایرانی را در نظر بگیرد که در نظام آموزشی آموخته که حجاب موجب عزت زن می‌شود و او را از تیررس چشم‌های آلوده نگه می‌دارد و ... اما این دختر وارد جامعه‌ که می‌شود تمام آموخته‌هایش زیر علامت سوال قرار می‌گیرد. پوشش بازیگران محبوبش را می‌بیند در تعارض با آن عفتی است که در وجودش احساس می‌کند، به بازار خرید می‌رود می‌بیند مانتوی مورد علاقه‌اش یا یاید نازک باشد یا کوتاه و آب رفته، به تعصب‌های خانواده که می‌رسد برای لجبازی با پدر یا مادری که او را مجبور به داشتن پوشش مورد علاقه آن‌ها کرده‌اند، برای مخالفت با نظر آن‌ها دقیقاً برعکس فطرت خویش، پوششی را انتخاب می‌کند که شاید در حالت عادی تمایلی به داشتن آن ندارد.

با نگاهی به مقدمه مطروحه؛ این دختر نیاز به دیده شدن دارد، نیازی که در ساده‌ترین شکل ممکن، یعنی عریان کردن بخشی از زیبایی‌های ذاتی‌اش یا آرایش اعضای بدنش و یا پوشیدن لباس‌هایی که جذابیت‌های ظاهری را نمایان می‌کند، به این نیاز خود پاسخ می‌دهد. دقت داشته باشید ما اصلاً با نگاه ارزشی به این مقوله نمی‌پردازیم و فقط در حال تشریح موقعیت هستیم.

کمی ریزتر شویم و به عقب برمی‌گردیم. البته نه خیلی دور، همین سال گذشته که پوشش ساپورت در میان جامعه زنان جایگاهی نداشت. در آن دوران کسی فکرش را نمی‌کرد که دختر با فرهنگ ایرانی بخواهد با چنین پوششی در جامعه حاضر شود. پس سوالی که باید پاسخ داد همین است که چرا این اتفاق فراگیر شد.

شاید یکی از دلایل اصلی این باشد که اهالی فن در حوزه طراحی لباس، پوشاکی را طراحی نکردند که در عین زیبایی کرامت‌های انسانی را رعایت کند و در این میان شیطنت برخی فرصت‌طلبان زیر سایه غفلت مسئولان را نیز نباید فراموش کرد.

نگارنده معتقد است در طول این سال‌ها به اندازه کافی بر سر جامعه هدف با الحان مختلف - درست یا نادرست به حق یا ناحق - داد زده‌ایم و حالا نوبت این است که بر سر افرادی داد بزنیم که دست روی دست گذاشته‌اند و به جای کار عملیاتی دائم سخنرانی می‌کنند.

باید به این افراد گفت عملکرد شما، آدم را یاد افرادی می‌اندازد که در بحبوحه جنگ ایران و عراق برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند، به این بهانه که فردای ایران نیاز به افراد متخصص دارد...

واضح‌تر بگویم وقتی دشمن با تفنگ به شما حمله می‌کند، باید تفنگ در دست بگیری و از کیانت دفاع کنی، اگر در برابر تفنگ دشمن قلم به دست بگیری و دائم بنویسی که دشمن دارد جوان‌های ما را می‌کشد آیا تاریخ به عقل من و شما نمی‌خندد.

بلندتر فریاد می‌زنم اگر همان روز که امام خامنه‌ای تذکر دادند که به مسئله طراحی لباس اهمیت دهید توجه درخوری می‌دیدیم امروز دختر و پسرهای هم نسل من مجبور نبودند تحت کم کاری‌های صورت گرفته جذب لباس غربی‌ها شوند و به‌گونه ای در شهر ظاهر شوند که اگر به فطرت عفیفانه خود نگاهی از سر صدق بیاندازند شاید پوشش دیگری را انتخاب کنند.

صدایم گرفت، ولی با همین صدای گرفته می‌گویم که هنوز دیر نشده و هنوز فرصت باقی است. به مراسم‌ شب‌های قدر نگاه کنید. هم نسلی‌های مرا ببینید که چگونه روح خداجویشان به خروش آمده است. پس تا فرصت هست، دست به کار شوید و برای هم نسلی‌های من پوششی تولید کنید که در عین جذابیت‌های جوانی عفت آنان را محفوظ نگه دارد.

[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:شلوار‌های آب‌رفته، انعکاس ذهن‌های خواب رفته , ] [ 23:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال 1404

 

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در 11 سال دیگر (1404)، پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایسنا، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال 1404 ترسیم شده است.
 
در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال 1404 معادل 15 هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدودا 3000 تومانی دلار در حال حاضر، معادل 45 میلیون تومان است.
 
البته بدیهی است که قیمت دلار در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت بنابراین با فرض افزایش سالانه 20 درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدودا 3000 تومانی فعلی، نرخ دلار در سال 1404 حدود 9600 تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدودا 15 هزار دلاری قیمت خودرو در سال 1404، قیمت خودروهای داخلی در این سال به طور میانگین 144 میلیون تومان خواهد بود.
 
در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت 30 میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر، قیمت 144 میلیون تومان برای خودروی تولیدی در حدودا 11 سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است!
 
البته نمی‌توان میزان افزایش نرخ دلار در 11 سال‌ آینده را پیش‌بینی کرد بنابراین در نهایت باید دید با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت 15 هزار دلاری برای خودروهای داخلی در سال 1404 و با توجه به نرخ ارز در آن زمان، متوسط قیمت خودروهای تولید داخل در این سال چه خواهد بود.
 
طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، ظرف هفته آینده به خودروسازان ابلاغ می‌شود تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های اجرایی از جمله قیمت فروش محصولات خود را بر طبق اهداف این سند تنظیم کنند.
[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:پیش‌بینی قیمت خودرو در سال 1404 , ] [ 23:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

گذرگاه رفح فردا بازگشایی می شود

 

دولت مصر تصمیم دارد از فردا گذرگاه مرزی رفح را برای انتقال زخمی ها به خارج از غزه، بازگشایی کند.

به گزارش مشرق، مسئولان مصری تصمیم دارند از فردا، سه شنبه گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کنند.

بر اساس این گزارش، این گذرگاه که در مرز مصر و غزه قرار دارد به منظور انتقال زخمی های فلسطینی بازگشایی می شود. گفتنی است از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از 500 نفر از فلسطینان شهید و بیش از 3000 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور غزه از دولت قاهره خواست تا گذرگاه رفح را به طور کامل باز کند تا مردم غزه بتوانند مایحتاج اولیه خود را از طریق این گذرگاه بدست آورند.

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور غزه گفت: بازگشایی جزئی و همراه با شروط مختلف، بخش ناچیزی از نیاز مردم به غزه را در سایه حملات دشمن صهیونیستی برآورده می کند و بسته بودن گذرگاه رفح در نهایت به زیان مقامات مصری تمام خواهد شد.

ارتش مصر شنبه گذشته مانع ورود یک کاروان کمک های انسان دوستانه به غزه شد، کاروانی که از 11 اتوبوس حاوی مواد غذایی و دارو و 500 فعال حقوق بشر تشکیل شده بود.

[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:گذرگاه رفح فردا بازگشایی می شود , ] [ 23:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

بدن‌های ذوب شده فلسطینیان در اثر بمباران غزه

 

باید به تعریف جهانی تسلیحات شیمیایی در جهان توسط مراجع بین المللی یک بند جدید اضافه کرد؛ بمبهای شیمیایی یکی از خطرناک ترین انواع تسلیحات کشتار جمعی هستند که تنها استفاده از آن توسط ارتش اسرائیل مشروع است و کسی هم حق اعتراض به این توافق بین المللی را ندارد!

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم صهیونیستی در نبرد همه جانبه خود علیه غزه از انواع بمبهای فسفری و بمب‌های DIME استفاده کرده است که قدرت تخریب بالایی داشته و در عین حال سوزش بسیاری در بدن افراد در معرض حملات ایجاد می کنند.

نکته مهم اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا که طی ماههای اخیر به طور ویژه روی احتمال استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی زوم کرده بودند و در نهایت موجبات امحای این تسلیحات را در سوریه به وجود آوردند، هیچ واکنش منفی به استفاده آشکار رژیم صهیونیستی از این گونه تسلیحات نمی دهند و حتی حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی را به با عنوان "حق اسرائیل در دفاع از خود" توجیه می کنند.

گویی باید بند جدیدی را به تعریف بین المللی تسلیحات شیمیایی اضافه کرد که آن را این گونه باز تعریف نمود: تسلیحات و بمبهای شیمیایی یکی از کشنده ترین انواع تسلیحات کشتار جمعی هستند که استفاده از آن در همه جای جهان ممنوع و شامل مجازات است اما استفاده ارتش اسرائیل از این نوع تسلیحات مشروع است و کسی هم حق اعتراض به این توافق بین المللی را ندارد!

اما بمبهای مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی علیه غزه که به جنگ سوم غزه موسوم شده است چه بمبهایی بوده اند. بنابر اذعان کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل، رژیم صهیونیستی از بمبهای دایم (DIME) و بمبهای فسفری استفاده کرده است. تصاویر منتشر شده از غزه نیز طی روزهای اخیر موید استفاده صهیونیستها از این نوع تسلیحات ممنوعه در سطح بین المللی است که صدای هیچ پایتخت غربی را درنیاورده است!

- بمبهای دایم کربنی (DIME)

این نوع تسلیحات ممنوعه از فلزات فشرده و منفجره که حاوى آلیاژ فلز سنگین تنگستن است تشکیل شده است. نکته مهم در استفاده رژیم صهیونیستی از بمبهای دایم این مسئله که این نوع بمبها در درجه گرماى بسیار بالا منفجر مى‌شوند و گرمای شدیدی را در مناطق اطراف انفجار ایجاد می کنند.

اندازه این بمبها بسیار کوچک، اما بشدت قدرتمند و کشنده هستند. کربن موجود در آن پس از پرتاب باعث شدت بالای انفجار مى شود.

در محل اصابت این نوع بمبها با زمین آثار ناچیزی برجاى مى ماند، اما تکه هاى پودر شده آن تا شعاع ۱۰ مترى با سرعتى بسیار بالا پرتاب مى شوند.

بدن افرادى که در معرض اصابت ترکش هاى این نوع بمب ها قرار مى گیرندد بدون آنکه سوخته شده باشد، کاملاً سیاه مى شود.

این تسلیحات ممنوعه ساخت نیروى هوایى آمریکا است و زخم ناشی از این سلاح ها بارز است. 

کسانی که در معرض آن ها قرار گیرند، دچار ذوب شدن اعضای بدن، جراحات و بریدگی های عمیق و یا پارگی های داخلی در ناحیه شکم می شوند که به مرگ آنها منتهی می شود و کسانی که در معرض آن قرار بگیرند با موج انفجار شدیدی، تکه تکه می شوند.

مسله بسیار دردناک این است که صهیونیستها در حملات وحشیانه خود از بمبهای دایم علیه مردم و به ویژه زنان و کودکان استفاده می کنند که در نتیجه آسیب بیشتری از انفجار ناشی از این نوع تسلیحات می بینند.

- بمبهای فسفری

بمیهای فسفری از انواع تسلیحات کشتار جمعی WMD یا WEAPON OF MASS DESTRUCTION هستند. این نوع بمبها علاوه بر آثار سوزناکی که روی بدن بر جا می گذراند، دودی سفید و تقریبا سمی دارند که مشكلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه ها ایجاد می کنند.

فسفر سفید ماده ای هواسوز است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد شروع به سوختن می کند. این ماده با آب خاموش نمی شود و همچنان در آب می سوزد. اگر روی اعضای بدن کسی بیفتد تا عمق بدن وی را می سوزاند و خاموش نمی شود. حتی استخوان فردی که در معرض حملات بمبهای فسفری قرارگرفته هم می سوزند.

این نوع بمبهای خطرناک و کشنده در صورتی که به سر و سینه قربانی اصابت کند، سریعا باعث مرگ می شود. اما اگر به پاها یا دستها اصابت کند تاحدی بدن فرد را می سوزاند که باعث سوخته شدن تمامی رگهای داخلی و خون رسان بدن می شود که قربانی در نتیجه آن با وضعیت بسیار اسفناکی جان خود را از دست می دهد.

فسفر در طبیعت به حالت آزاد وجود ندارد و فسفات کلسیم مهمترین سنگ معدنی که فسفر از آن  استخراج می شود. پس از حرارت دادن فسفات کلسیم در کوره الکتریکی به همراه سیلیس و زغال کک، فسفر خالص به دست می آید. خطر ناک ترین نوع فسفر ، فسفر سفید (P4) است که دقیقا رزیم صهیونیستی از همین نوع فسفر در بمبهای پرتاب شده علیه غزه استفاده می کند. هست .

علاوه بر رژیم صهیونیستی که در دو جنگ گذشته و جنگ کنونی علیه غزه از این نوع بمبها استفاده کرده، ارتش آمریکا نیز در موارد از بمبهای فسفری در افغانستان استفاده کرده است. پزشکان افغان پس رویارویی با افرادی که در معرض این بمبها قرار گرفته بودند، اعلام کردند:  ما هرگز سوختگي هاي شبيه به اين را قبلاً نديده بودیم.

ديده بان حقوق بشر نیز در گزارشی اعلام کرده که فسفر سفيد علاوه بر سوختگي ايجاد مسموميت شديد مي کند که غالبا منجر به مرگ افراد مي شود.

طبق توافقنامه ژنو در سال 1980 استفاده از فسفر سفيد عليه غير نظاميان يا حتي عليه نيروهای دشمن در مناطق مسکوني ممنوع است. بمب فسفري حاوي فسفر سفيد است که ماده شمعي شفاف و سفيد مايل به زرد مي باشد. بوي آن شبيه بوي سير است و از فسفات ساخته مي شود.

بمب هاي فسفري پس از انفجار، در خاک، اعماق رودخانه ها، درياها و موجودات دريايي همچون ماهي ها نفوذ كرده و سلامت محيط زيست و انسان را تهديد مي کند. هنگام انفجار بمب هاي فسفري، فسفر متصاعد شده با اکسيژن ترکيب شده و ابرهايي از دود غليظ سفيد و گازهاي شعله ور منتشر مي شود. تماس اين گازها و فسفر با بدن انسان موجب سوختگي هاي شديد و مهلک مي شود و آسيب هاي شديدي به دستگاه تنفس، کبد، کليه و قلب وارد مي کند.

سوختگي با فسفر معمولا از نوع درجه 2 يا 3 است و تا هنگامي که فسفر از روي محل تماس برداشته نشود به سوختن ادامه مي دهد و رسيدن اين ماده به استخوان مسئله اي عجيب نيست. نخستين بمب هاي فسفري در سال 1916 توسط انگليس توليد شد. اين بمب در جريان جنگ جهاني دوم توسط نظاميان آمريکايي و نيروهاي کشورهاي مشترک المنافع انگليسي و نيز ژاپن به کار گرفته شد. اين سلاح ازجنگ جهاني دوم به صورت عاميانه "Willy Pete" ناميده مي شد. آمريکا متحد ديرينه رژیم صهیونیستی نيز در جنگ با ويتنام به طور گسترده از اين سلاح استفاده کرد. ارتش آمريکا در نوامبر 2004 در فلوجه عراق نيز از فسفر سفيد براي وادار کردن افراد مسلح به خروج از مخفيگاهشان استفاده کرد.

دو عامل تشعشع شديد سوزاننده و دماي بالاي ناشي از سوختن فسفر كه براي رسيدن به دماي سوختن و مشتعل شدن از حجم وسيعي از اكسيژن استفاده مي كند، از علل تاثير مخرب اين گونه بمبها و سلاحها بشمار مي رود که رژيم صهيونيستي در جنگ سوم غزه بار دیگر به طور گسترده از آن علیه فلسطینیان استفاده کرده است.

نکته قابل توجه اینکه تصاویر قربانیان ناشی از بمبهای دایم و فسفری به حدی زجرآور و دردناک است که حتی دیدن آن برای خبرنگاران و افکار عمومی که اخبار غزه را پیگیری می کنند بسیار سخت و غیر قابل تحل است.

[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:بدن‌های ذوب شده فلسطینیان در اثر بمباران غزه , ] [ 23:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

والیبال ایران 2 - روسیه 3

والیبال ایران 2 - روسیه 3 / قهرمان جهان به زحمت ایران را شکست داد/ کسب یک امتیاز از قوی‌ترین تیم جهان

ورزش > والیبال - تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی به مصاف هم رفتند که روسیه با نتیجه سه بر دو مقابل ایران پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در مرحله فینال لیگ جهانی به مصاف روسیه رفته است. ایران كه تا به حال موفق به شكست دادن روسیه نشده، حالا باید این تیم را شكست دهد تا خیلی زود صعود خود به جمع 4 تیم برتر جهان را قطعی كند. شاگردان كواچ در ست اول این مسابقه خیلی خوب شروع كردند. آن‌ها از اسم حریف نترسیدند و با انجام نمایشی زیبا، پا به پای روسیه بالا رفتند. حتی زمانی كه ایران به امتیاز 10 رسید، روس‌ها از ایران عقب افتاده بودند. مسابقه با نتیجه 11-9 بود كه مربی روسیه تقاضای وقت استراحت كرد. با شروع مسابقه، ایران امتیاز 12 را هم گرفت. فاصله به 3 امتیاز رسید و بازیكنان ایران با به دست آوردن این اعتماد به نفس كه توان شكست دادن روسیه را هم دارند، خوب و راحت كار می‌كردند.

در ادامه مسابقه، ایران فاصله دو سه امتیازی خود با روسیه را حفظ كرد و شاگردان كواچ تا امتیاز 15 بالا رفتند. با عملكرد خوب امیر غفور و سایر بازیكنان ایران، امتیازهای تیم ملی تا 19 بالا رفت و روسیه همچنان در امتیاز 16 باقی مانده بود. روس‌ها كه امتیاز آخر را گرفته بودند، سرویس را زدند كه توپ دریافت شد و طی چند مرحله رفت و برگشت، ضربه عادل غلامی به دفاع روسیه خورد و به بیرون رفت تا ایران 20 امتیازی شود.

عادل غلامی با درخشش خود امتیاز بعدی را هم گرفت و پس از آن ضربه دیگری از بازیكنان روسیه به بیرون رفت تا ایران 22 امتیازی شود. ایران با عملكرد خوب فرهاد قائمی به امتیاز 24 هم رسید تا در یك قدمی كسب اولین ست قرار بگیرد. روس ها همچنان در امتیاز 17 بودند كه اشتباه قائمی در سرویس زدن باعث شد روسیه 18 امتیازی شود.در نهایت آبشار پوریا فیاضی برای ایران امتیاز 25 را به همراه داشت تا ست اول به نام ایران ثبت شود.

 ست دوم:

با شروع ست دوم، عملكرد خوب فرهاد قائمی امتیاز اول را برای ایران به ارمغان آورد. كسب امتیاز اول مقابل تیمی كه سال گذشته قهرمان لیگ جهانی شده بود، باعث شد دوباره شاگردان كواچ اعتماد به نفس زیادی پیدا كنندو  از همان ابتدای ست، از حریف جلو بیفتند. روسیه با نتیجه 3-2 از ایران عقب بود اما یك دفاع خوب از بازیكنان این تیم باعث شد مسابقه مساوی شود. روسیه حتی امتیاز چهارم را هم گرفت اما ایران خیلی زود جبران كرد و توسط میرزاجانپور به امتیاز چهارم رسید.

روسیه در این ست سعی می‌كرد مثل ست اول از ایران عقب نیفتد چراكه آن‌ها می‌دانستند جبران امتیازهایی كه عقب هستند، كاری مشكل است. روسیه پا به پای ایران امتیاز می‌گرفت و فاصله تیم‌ها نهایتا به دو امتیاز می‌رسید. دو تیم به امتیاز 9 رسیدند و مسابقه پایاپای پیش می‌رفت. گرچه میانگین قدی روس‌ها بلندتر از بازیكنان ایران بود اما شاگردان كواچ با هوش خود این كمبود را جبران می‌كردند و به روسیه اجازه نمی‌دادند خودنمایی كند.

یك دفاع ناقص از بازیكن ایران، روسیه را به امتیاز 11 رساند. اما سرویس بد بازیكن روسیه هم برای ایران امتیاز دهم را به ارمغان آورد.حضور موزرسكی قد بلند در تركیب روسیه، نقطه قوتی برای این تیم بود و اكثر مواقعی كه او می‌توانست آبشار بزند، توپ‌ها در زمین ایران می‌خوابید. با این حال ایران طوری كار می‌كرد كه روسیه برتری محسوسی نداشته باشد. سرویس بد امیر غفور امتیاز 14 را برای روسیه به همراه داشت، آن هم در حالی كه ایران همچنان 11 بود. 

سرویس قدرتی موزرسكی امتیاز 16 را هم برای روسیه به همراه آورد. او نقطه قوت تیم روسیه بود و شاید بدون او روسیه مقابل ایران با مشكل جدی مواجه می‌شد. اما شاگردان كواچ باید چاره‌ای برای مقابله با این بازیكن می‌اندیشیدند. روسیه همان كاری را كرد كه ایران در ست اول انجام داد. این تیم توانست دو سه امتیاز فاصله بگیرد و این فاصله را به خوبی حفظ می‌كرد. تیم ایران با این حال همچنان به جبران این تفاضل امیدوار بود. در امتیاز 18 - 15، روسیه طی چند بار رفت و برگشت توانست امتیاز 19 را كسب كند. عادل غلامی هم پس از آن امتیاز 16 را برای ایران گرفت.

روسیه پس از این توانست خیلی خوب پیش برود و تا امتیاز 23 بالا رفت. سرانجام محمد موسوی با یك آبشار زیبا امتیاز 17 را برای ایران گرفت. كواچ سعی می‌كرد با تعویض‌های خود، تیم را متحول كند و شاید این فاصله جبران شود. اما مهدوی كه یكی از همین تعویض‌ها بود با یك سرویس بد، امتیاز 24 را به روسیه داد. پس از آن هم خطای پاسور ایران، امتیاز 25 را برای روسیه به ارمغان آورد تا ست دوم به نام روسیه ثبت شود.

 ست سوم:

ست سوم برای ایران بد شروع نشد. ایران توانست مقابل قهرمان سال گذشته لیگ جهانی، پا به پا پیش برود و در امتیاز 3، با حریف برابر شود. اما امتیاز چهارم به نام روسیه ثبت شد تا یك سرویس از بازیكن این تیم در برگشت، توسط موسوی به امتیاز چهارم ایران تبدیل شود. امتیاز پنجم هم با سرویس بد امیر غفور برای روسیه ثبت شد. محمد موسوی هم امتیاز پنجم را برای ایران گرفت تا همه چیز برابر باشد. عبادی اما سرویس خود را خراب كرد تا روسیه 6 امتیازی شود و امتیاز هفتم هم بلافاصله برای این تیم به دست آمد. اما ایران خیلی زود خودش را به روسیه رساند. محمد موسوی زننده سرویس بعدی ایران بود كه توپ او در برگشت، به امتیازی برای روسیه تبدیل شد.

روسیه برتری خود را مقابل ایران حفظ كرد و نمی‌خواست اجازه دهد اتفاقی كه در ست اول افتاده تكرار شود. این تیم برتری خود را حتی با اختلاف یك امتیاز هم حفظ می‌كرد. زمانی كه روسیه با امتیاز 16 - 15 از ایران جلو بود، تقاضای وقت استراحت شد و با بازگشت تیم‌ها به زمین، ایران امتیاز 16 را گرفت. دو تیم بلافاصله امتیاز 17 را هم گرفتند. روسیه پس از آن امتیاز 18 را هم گرفت و ایران هم توانست خودش را به حریف برساند. امتیاز 18 - 19 به سود روسیه بود كه این تیم یك امتیاز دیگر گرفت و دو امتیاز از ایران جلو افتاد. روسیه برتری‌اش را تا آخرین امتیازها حفظ كردند و خودش را به امتیاز 23 رساند. ایران هم همچنان 19 امتیازی باقی مانده بود. امتیاز بیستم را هم امیر غفور با یك آبشار محكم گرفت. اما روسیه امتیاز 24 را به راحتی گرفت و پس از آن هم ایران به امتیاز 21 رسید. آرمین تشكری وارد زمین شد و سرویس بعدی را زد اما این آخرین سرویس این مسابقه بود چراكه روسیه در برگشت، با یك آبشار زیبا امتیاز 25 را گرفت و دو بر یك جلو افتاد. 

 ست چهارم:

روسیه كه اقتدار خود را در دو ست قبلی نشان داده بود، در ست چهارم دوباره كار را برابر با ایران آغاز كرد. دو تیم در امتیاز 6 برابر بودند و روسیه امید زیادی داشت كه این ست را هم ببرد تا هر سه امتیاز مسابقه را كسب كند. آن‌ها به امتیاز 9 هم رسیدند تا فاصله‌شان را با ایران به سه امتیاز برسانند. روسیه به امتیاز 11 رسید و ایران همچنان در امتیاز 8 بود. روس‌ها كه برتری خود را در این لحظات دیكته می‌كردند، تعدادی از امتیازات خود را هم بر اثر اشتباهات بازیكنان ایران در زدن سرویس به دست می‌آوردند. امیر غفور امتیاز نهم را برای ایران گرفت و امتیازهای دهم و یازدهم هم برای ایران ثبت شد. امتیاز دوازدهم هم با آبشار فرهاد قائمی به دست آمد اما روسیه همچنان یك امتیاز بیشتر داشت. تیم‌ها هر كدام دو امتیاز دیگر هم گرفتند اما روسیه همچنان برتری داشت. 

در این دقایق شاگردان كواچ بهتر كار می‌كردند و دوباره انگیزه آن‌ها بالا رفته بود. آن‌ها اجازه نمی‌دادند روسیه‌ای‌ها توپ های خود را در زمین بخوابانند و پس از هر امتیازی كه به دست می‌آوردند، بیش از حد شادی می‌كردند. تیم‌ها در امتیاز 15 برابر شدند و سرویس خوب فرهاد قائمی پس از چند بار رفت و برگشت، به امتیاز 16 برای ایران تبدیل شد.

در این لحظه ارتباط تلویزیون ایران با سالن برگزاری مسابقه قطع شد و زمانی كه تصاویر مجددا روی آنتن رفت، بازی 20 - 20 مساوی بود. مسابقه كه به نتیجه 22-21 رسید، كواچ تقاضای وقت استراحت كرد. اما ایران امتیاز 23 را هم به روسیه داد. اما عادل غلامی امتیاز 22 را برای ایران گرفت تا هواداران والیبال امیدوارتر از قبل شوند. پس از این امتیاز سرمربی روسیه تقاضای وقت استراحت كرد.

سرویس بعدی را فرهاد قائمی زد كه ضربه او به زیبایی تبدیل به امتیاز 23 برای ایران شد. خود قائمی سرویس بعدی را زد كه توپ طی چند مرحله رفت و برگشت، با آبشار امیر غفور به بیرون رفت و روسیه 24 امتیازی شد. البته كواچ تقاضای ویدئو چك كرد كه داور اعتراض او را قبول نكرد و امتیاز را به تیم روسیه داد. سرویس بعدی برای روس‌ها بود. بازیكن این تیم توپ را به تور زد. ایران هم 24 امتیازی شد اما امتیاز بعدی به روسیه رسید. روسیه یك امتیاز دیگر برای بردن این مسابقه می‌خواست. سرویس را آن‌ها زدند كه ایران توسط امیر غفور توپ را در زمین حریف خواباند تا دو تیم 25 امتیازی شوند.

امیر غفور سرویس بعدی را زد كه روسیه در برگشت، توپ را به بیرون زد و ایران 26 امتیازی شد. اما روسیه هم امتیاز 26 را گرفت تا دوباره همه چیز مساوی شود. روسیه دوباره یك امتیاز به ایران داد كه این امتیاز در اثر آبشار محكم غفور و دفاع ناقص روس‌ها به دست آمد. موزورسكی بازیكن قد بلند روس‌ها امتیاز 27 را برای روس‌ها گرفت تا دوباره شرایط مساوی شود. روسیه سرویس بعدی را زد كه ایران توپ برگشتی را توسط غفور به امتیاز 28 تبدیل كرد. سرویس بعدی را محمد موسوی برای ایران زد كه روس‌ها دریافت كردند و موزورسكی دوباره مسابقه را مساوی كرد.

خود موزورسكی سرویس روسیه را زد كه توپ به تور خورد و ایران 29 امتیازی شد. سرمربی روسیه برای تیمش تقاضای وقت استراحت كرد. پس از وقت استراحت، معروف سرویس را زد كه توپ برگشتی برای روس‌ها تبدیل به امتیاز شد. سرویس بعدی روسیه در برگشت توسط قائمی به امتیاز تبدیل شد تا ایران 30 امتیازی شود. خود قائمی سرویس بعدی را زد كه در صحنه ای مشكوك، داور امتیاز را به روسیه داد تا مسابقه دوباره مساوی شود. مجددا سرویس برای روس‌ها بود. توپ برگشتی را این بار روس‌ها دفاع كردند و به امتیاز 31 رسیدند. سرویس بعدی روسیه در برگشت توسط قائمی به امتیاز تبدیل شد. عادل غلامی سرویس بعدی را زد كه روسیه را به امتیاز 32 رساند. روسیه هم سرویس بعدی را زد كه ضربه آرام او به تور برخورد كرد و مسابقه مجددا مساوی شد. دو تیم در امتیاز 32 مساوی شدند و سرویس ایران را امیر غفور زد. امیر غفور در توپ برگشتی با یك آبشار زیبا امتیاز 33 را گرفت. غفور سرویس بعدی را زد كه این بار هم روس‌ها امتیاز گرفتند و مسابقه مساوی شد.

سرویس روسیه توسط بازیكنان ایران به یك امتیاز تبدیل شد و سرویس زن ایران عبادی پور بود. روسیه دوباره مسابقه را مساوی كرد تا این ست تبدیل به یكی از طولانی ترین ست های این فصل لیگ جهانی شود. دو تیم در امتیاز 34 برابر بودند كه دوباره ایران توسط فرهاد قائمی امتیاز گرفت. اما محمد موسوی سرویس را به تور زد. سرویس روسیه در برگشت توسط غفور به امتیاز 36 ایران تبدیل شد. غفور امتیاز 37 را هم برای ایران گرفت تا ست دوم هم به نام ایران ثبت شود و كار به ست پنجم كشیده شود.

 ست پنجم:

ایران ست آخر را خوب شروع كرد. شاگردان كواچ دو بر یك از حریف جلو بودند و امتیاز سوم را هم گرفتند. امیر غفور سرویس بعدی را زد كه توپ برگشتی را روس‌ها به بیرون زدند تا ایران 4 بر یك جلو بیفتد. ایران امتیاز 5 را هم گرفت تا 4 امتیاز از حریف جلو بیفتد. روسیه اما امتیازهای دوم و سوم را هم گرفت تا فاصله‌اش كم شود. روس‌ها كه تیم حرفه‌ای دارند، دو امتیاز دیگر هم گرفتند و بازی را مساوی كردند. روسیه به خودش آمده بود و از ایران جلو زد. آن‌ها از بازی احساسی ایران استفاده كردند و خودشان را به امتیاز 11 رساندند، آن هم در حالی كه ایران همچنان 7 امتیازی بود. امیر غفور با زدن یك آبشار ضعیف، امتیاز دوازدهم را هم به روسیه داد. 

امتیاز سیزدهم هم برای روسیه به دست امد تا این تیم با خیال راحت كار را دنبال كند. فاصله 6 امتیازی باعث شده بود روس‌ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی كنند. سرانجام ایران امتیاز هشتم را گرفت و سرویس را معروف زد. توپ برگشتی به امتیاز چهاردهم روسیه تبدیل شد. روسیه سرویس بعدی را آرام زد كه دریافت بدی توسط ایران انجام شد و توپ برگشتی به امتیاز پانزدهم و نهایی روسیه تبدیل شد. روسیه با این نتیجه دو امتیاز از ایران گرفت و ایران هم با تك امتیازی كه از قهرمان جهان گرفت، حالا چشم به مسابقه با برزیل دارد.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:والیبال ایران 2 - روسیه 3, ] [ 23:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

دختر دستفروش طلاها را برداشت و گریخت

 
پسر جوان که به قصد انتقام از دامادشان، طلاهای خواهرش را با همدستی یک دختر دستفروش دزدیده بود، دستگیر شد و همدستش تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از سرقت طلاهای همسرش خبرداد.

شاکی گفت: همسرم قصد استفاده از طلاهایش را داشت که متوجه شدیم کیسه طلاها نیست. همه جا را گشتیم، اما بی نتیجه بود. احتمال می دهیم کسی وارد خانه مان شده و طلاها به ارزش 28 میلیون تومان را سرقت کرده است.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی سارق و کشف طلاهای مسروقه ادامه داشت تا این که روز بعد شاکی با حضور دوباره در دادسرا اعلام کرد، سارق طلا ها برادر زنش بوده و او نزد مادرش به سرقت اعتراف کرده است.

در پی این اطلاعات دستور قضایی برای بازداشت برادر همسر شاکی صادر و متهم پس از بازداشت برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

متهم با اعتراف به جرمش گفت: زمستان سال گذشته در مترو با یک دختر هجده ساله که دستفروشی می کرد، آشنا شدم. او می گفت مادرش فوت کرده و با اجاره خانه ای در جنوب تهران همراه خواهرش زندگی می کند.

متهم اضافه کرد: در پی ملاقات های بعدی به او علاقه مند شده و ارتباطمان شکل گرفت. از طرف دیگر مدتی بود که متوجه شده بودم دامادمان با خواهرم بدرفتاری می کند به همین دلیل تصمیم به انتقام از او گرفتم تا شاید در رفتارش تجدیدنظر کند.

متهم اضافه کرد: موضوع را با دختر دستفروش در میان گذاشتم. اوبا شنیدن ماجرا از من خواست برای انتقام از دامادمان از خانه او سرقت کنیم. دختر جوان نقشه دزدی را طراحی کرد و روز حادثه مقابل خانه خواهرم رفتیم. او در خیابان ماند و من وارد منزل شده و متوجه شدم خواهرم و شوهرش برای خرید خانه را ترک کرده اند. با فرصتی که ایجاد شده بود طلاها را برداشته و تحویل دختر جوان دادم و قرار شد چند روز دیگر طلاها را از او پس بگیرم.

وی یادآور شد: روز بعد از سرقت وقتی متوجه شدم وضع زندگی خواهرم به هم ریخته است. دچار عذاب وجدان شده و موضوع را به مادرم گفته و با دختری که همدستم بود تماس گرفتم. از او خواستم طلاها را بیاورد تا آن را به خواهرم تحویل دهم.

متهم عنوان کرد: دختر دستفروش ادعا کرد، هنگامی که برای دستفروشی به مترو رفته بود، طلاها از او سرقت شده است و دیگر با او تماس نگیرم.

متهم گفت: چند بار دیگر با او تماس گرفته و خواستم همدیگر را ملاقات کنیم که حاضر به دیدار من نشد و در ادامه تماس ها تلفن همراهش را نیز خاموش کرد. روز بعد متوجه شدم، دختر دستفروش طلاهای سرقتی را به بهانه این که به او ارث رسیده فروخته و متواری شده است.

با صدور قرار قانونی برای متهم، دختر دستفروش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب: دختر دستفروش طلاها را برداشت و گریخت , ] [ 23:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

مراقب ميوه‌هاي پارافيني بازار باشيد

هشدار مديركل تغذيه وزارت بهداشت:
مديركل تغذيه وزارت بهداشت با هشدار نسبت به استفاده از روغن پارافين جهت براق‌تر كردن ميوه و بالا بردن مدت‌زمان نگهداري آنها گفت: هموطنان حتماً ميوه‌ها را با مواد شوينده شست‌وشو دهند.
زهرا عبداللهي مديركل تغذيه وزارت بهداشت با اعلام آغشته بودن برخي ميوه‌هاي موجود در بازار به روغن پارافين گفت: به دليل نگهداري طولاني‌مدت از روش‌هايي مانند آغشته كرده ميوه به پارافين استفاده مي‌شود. وي به فارس گفت: مردم هنگام مصرف اين ميوه‌ها، آنها را به خوبي شست و شو دهند و پوست آنها را بگيرند. مديركل تغذيه وزارت بهداشت همچنين تأكيد كرد: ميوه‌هايي كه پوست‌كندني نيستند بايد با مواد شوينده شست و شو شوند تا مواد نگهدارنده آنها كه مضر براي بدن انسان است، پاك شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پارافين و مواد نگهدارنده به مرور زمان از طريق پوست جذب ميوه مي‌شوند؟ گفت: بخش عمده در پوست ميوه است كه با پوست گرفتن جدا مي‌شود، البته آغشته كردن به مواد نگهدارنده مختص تمام ميوه‌ها نيست و در مورد ميوه‌هايي كه بايد طولاني‌مدت نگهداري شوند، اجرا مي‌شود.
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:مراقب ميوه‌هاي پارافيني بازار باشيد , ] [ 23:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

بالارفتن چماق تحريم كنگره در دقيقه 90 مذاكرات

شايد كنگره تمديد را نپذيرد
يك روز بعد از بازگشت جان كري، وزير امور خارجه امريكا از وين، احتمال تمديد گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي ايران با 1+5 از هر موقع ديگري بيشتر شده است. برخي منابع مي‌گويند كه تيم ايراني خواستار تمديد چند هفته‌اي گفت وگو‌ها است ولي منابع امريكايي احتمال تجديد شش ماهه توافق ژنو را هم مطرح كرده‌اند. جان كري عصر سه شنبه گفته بود كه براي مشورت با رئيس‌جمهور امريكا و كنگره درباره تمديد احتمالي مذاكرات به واشنگتن مي‌رود ولي نمايندگان كنگره با استناد به بخش‌هايي از صحبت‌هاي او كه گفته است «شكاف واقعي زيادي» بين طرفين باقي مانده، مي‌گويند كه دليلي براي تمديد مذاكرات وجود ندارد و قطار تحريم‌ها بايد يك بار ديگر راه بيفتد.
به گزارش جوان، ويليام برنز، قائم مقام وزارت خارجه امريكا صبح ديروز ساعاتي بعد از خروج جان كري از ژنو، با محمد جواد ظريف حدود 45 دقيقه ملاقات كرد. عباس عراقچي هم ديداري با وندي شرمن معاون جان كري در حضور هلگا اشميد معاون اشتون داشت و بعد هم ملاقاتي دوجانبه بين عراقچي با ويليام برنز برگزار شد. در حالي كه بعد از كنفرانس مطبوعاتي سه شنبه عصر جان كري و متعاقب آن سومين ملاقات او با ظريف، خوشبيني‌ها به توافق بين طرفين بيشتر شده، بيشتر منابع ديپلماتيك ديروز خبر دادند كه فرصت سه روزه باقي مانده براي رسيدن به توافق كافي نيست و احتمالاً زمان مذاكرات تمديد خواهد شد. محمد جواد ظريف به خبرگزاري فارس گفته كه هنوز ايران با تمديد مذاكرات موافقت نكرده است. ولي برخي منابع ديپلماتيك در تهران، تمديد مذاكرات را حتمي مي‌دانند. برخي منابع امريكايي به جاي تمديد محدود از احتمال تجديد توافق نيز صحبت كرده‌اند كه در اين صورت، توافق ژنو به مدت شش ماه ديگر اجرا خواهد شد ولي به نظر نمي‌رسد تيم ايراني با چنين چيزي موافق باشد. روز گذشته همزمان با بازگشت جان كري از وين و تصميم او براي گفت وگو با سخنگوي كنگره امريكا براي تمديد مذاكرات، تحركات در داخل كنگره امريكا نيز افزايش پيدا كرد. به گزارش المانيتور، برخي نمايندگان كنگره به كنفرانس مطبوعاتي سه شنبه عصر كري اشاره مي‌كنند و مي‌گويند كه مذاكرات به اندازه كافي پيشرفت نكرده و در نتيجه كنگره امريكا بايد هر چه زود‌تر اقدامات تنبيهي را از سر بگيرد. «اد‌رويز»، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان امريكا ديروز گفت: « همزمان با نقطه نظرات جان كري در وين كه «شكاف‌هاي خيلي واقعي» بين ايران و جامعه بين‌المللي باقي مانده، اميد من اين است كه دولت اوباما در نهايت وارد بحث‌هاي جدي با كنگره درباره آماده شدن براي تحريم‌هاي اضافي عليه ايران بشود.» رويزت جمهوري خواه به لايحه تحريمي كه او با اليوت انگل از دموكرات‌هاي كنگره طراحي و جولاي گذشته 400 رأي در مجلس نمايندگان آورد، اشاره‌كرده است. سناتور مك كين نيز در گفت و گو با المانيتور گفته 20 جولاي(20 تير) روزي است كه خود مذاكره كنندگان تعيين كرده‌اند و اگر دليل قاطعي براي تمديد وجود نداشته باشد، بايد تحريم‌هاي جديد اعمال شوند. مك كين نيز گفته كه از اين تحريم‌ها حمايت مي‌كند. سناتور «تد كروز» كه به اتخاذ مواضع ضدايراني مشهور است، روز سه‌شنبه توقف مذاكرات هسته‌اي با ايران را خواستار شده و گفت: به زودي لايحه‌اي را براي بازگشت تحريم‌ها عليه ايران، ارائه مي‌كند. روزنامه كريستين ساينس مانيتور هم در گزارشي با عنوان «اگر كري درخواست تمديد كند، آيا كنگره مي‌پذيرد» گفته كه لحن سخنان جان كري و رويكرد مثبت آن نشان مي‌دهد كه در حال حاضر امريكا مسئله را قابل حل مي‌بيند. با اين حال، اين روزنامه نيز از احتمال مخالفت كنگره و تلاش‌ها براي تحريم‌ها خبر داده است.  همزمان، برخي نمايندگان كنگره نيز سعي دارند تيم امريكايي را براي فشار بيشتر بر مذاكره كنندگان ايراني ترغيب كنند. بر اساس گزارش پرس تي وي، «ليندسي گراهام» جمهوريخواه و «رابرت منندز» دو سناتور امريكايي ديروز نامه‌اي به باراك اوباما فرستادند كه در آن خواسته‌شده، حداقل به مدت 20 سال از برنامه‌هاي هسته‌اي ايران بازرسي به عمل‌ آيد. درخواست اين سناتور‌ها اين است كه پيش از برداشته شدن تحريم‌هاي ايران از سوي كنگره، ايراني‌ها را وادار به پذيرش بازرسي‌هاي سخت بين‌المللي حداقل براي مدت دو دهه كنند. براساس اين گزارش، در نامه اين دو سناتور ضد ايراني آمده كه آنها از ايران مي‌خواهند درباره ابعاد نظامي برنامه هسته اي‌اش شفاف ورود كند. اين سناتورها مي‌گويند، مي‌ترسند كه «توافق بين تهران و گروه 1+5 به تحريم‌هاي ايران پايان داده و پنجره‌اي براي اين كشور جهت احياي اقتصادش باز كند، مسئله‌اي كه خود مي‌تواند باعث احياي مجدد برنامه‌ هسته‌اي اين كشور شود. »
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:بالارفتن چماق تحريم كنگره در دقيقه 90 مذاكرات , ] [ 23:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

آمار وازكتومي ايران 3 برابر ميانگين جهاني است

اعلام 7 استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي
 

يك عضو هيئت علمي دانشگاه با تشريح هفت استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي، بر بازنگري قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب سال ۷۲ مجلس تأكيد كرد و گفت: با قانون فعلي  هم مي‌توان ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ يا يك مورد وازكتومي انجام داد.
خليل علي‌محمدزاده عضو هيئت علمي دانشگاه در واكنش به اظهار نظر يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس در رابطه با كاهش آمار وازكتومي در كشور اظهار داشت: طي 25 سال اخير از سال 68 تا شش ماهه اول سال 92، به طور ميانگين سالي 30 هزار وازكتومي تنها در بخش دولتي ايران صورت گرفته و نظر به اينكه اعلام شده سالانه 2 ميليون وازكتومي در جهان صورت مي‌پذيرد و ايران يك درصد جمعيت جهان را دارد، بنابراين تا اينجاي كار، اين آمار فقط در بخش دولتي ايران، يك و نيم برابر متوسط جهاني است.
وي افزود: از آنجا كه خدمات باروري پيشگيرانه در بخش دولتي كشور ما، فقط 22 درصد جمعيت زنان همسردار در سنين باروري را پوشش مي‌دهد و بر اساس اظهارت رسمي مسئولان وزارتخانه كه آمار دقيقي درباره جراحي‌هاي دائمي پيشگيري از بارداري در بخش خصوصي ندارند و با توجه به بزرگي جامعه آماري بخش خصوصي در اين مورد، محاسبه حداقل به همان ميزان بخش دولتي وازكتومي در اين بخش، مي‌توان آمار وازكتومي در ايران را حداقل سه برابر ميانگين جهاني محاسبه كرد.
وي به تسنيم گفت: علت اينكه جمعي از مطلعان و متخصصان در دانشگاه‌ها و مجلس و ساير مراكز به فكر تعريف چارچوب و تعيين حدود و تدوين دامنه عمليات، براي قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب سال 72 مجلس افتاده‌اند، از اين رو است كه با اين قانون كلي، هم مي‌توان ماهي به طور متوسط 2500 وازكتومي در بخش دولتي انجام داد (اقدامي كه در 25 سال اخير صورت گرفته است) و هم در وضعيت اعلام شده در سه ماه اخير، ماهي تنها يك مورد وازكتومي انجام داد، بنابراين بايد حَد و حدود اين قانون مشخص شود.
علي‌محمدزاده افزود: اين معجزه عملكرد پزشكي بر مبناي انديكاسيون است كه اينچنين مي‌تواند از بسياري خواسته‌ها و تقاضاهاي بي‌دليل جلوگيري كند و اينچنين به سلامت و نشاط خانواده‌ها كمك بيشتري كرد.
وي ضمن تشكر از رسانه‌ها كه در رابطه با ابعاد سياست‌هاي جديد جمعيتي تلاش شايسته‌اي دارند، گفت: چند روز پيش يك خبرگزاري نتايج تحقيقات دانشگاه هاروارد در بازه زماني 24 سال روي بيش از 50هزار مبتلا به سرطان پروستات را منعكس كرده بود كه طي آن نقش چشمگير وازكتومي در افزايش تيپ بسيار بدخيم اين نوع سرطان شايع در مردان كه روند آن در ايران نيز رو به افزايش است، ثابت شده بود.
اين پزشك و استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: «بهبود زيربناها و كيفيت بخشيدن به سال‌هاي زندگي»، «فرهنگ‌سازي و تأكيد بر سبك زندگي اسلامي و ايراني در آموزش‌ها و مشاوره‌ها»، «تصويب قوانين تشويقي در حمايت از خانواده»، «اتخاذ برخي قوانين بازدارنده به منظور جلوگيري از تخلف»، «برچيدن سياست‌هاي تحديد نسل»، «مديريت فرهنگي و تخصصي برنامه‌هاي مرتبط با باروري» و «رصد مستمر و ارزيابي عملكرد بر مبناي استانداردها»، هفت استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي است.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:آمار وازكتومي ايران 3 برابر ميانگين جهاني است , ] [ 23:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در حمایت از مردم غزه - مشهد

 

عصر ديروز تجمع دانشجویان در اعتراض به جنايات ر‍ژيم صهيونيستي عليه مردم غزه در مشهد برگزار شد.
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در حمایت از مردم غزه - مشهد , ] [ 23:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

پوسترهاي جام جهاني روسيه

از پوسترهاي شهرهاي جام جهاني روسيه رونمايي شد.

جام جهاني 2014 برزيل با قهرماني تيم ملي آلمان به پايان رسيد تا جشن يک ماهه فوتبال دوستان جهان به پايان برسد. در حالي که بيش از 1400 روز تا آغاز جام جهاني روسيه باقي مانده است، فيفا و مسئولان فدراسيون فوتبال روسيه پوسترهاي شهرهاي ميزبان جام جهاني را رونمايي کردند تا علاقمندان از همين حالا در تب و تاب جام جهاني روسيه قرار گيرند.

جام جهاني روسيه در يازده شهر اين کشور برگزار مي‌شود. شهرهاي يکاترينبرگ، کازان، کراسنودار، کالينينگراد، مسکو ، نيژني ، نووگرود، روستف، سن پترزبورگ، سامارا، سوچي، ولووگراد و سارانسک برگزار خواهد شد.

 

 
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:پوسترهاي جام جهاني روسيه, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

پيراهن دوم بارسلونا رونمايي شد

 

پيراهن دوم جديد باشگاه بارسلونا براي فصل 15-2014 رونمايي شد.
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:پيراهن دوم بارسلونا رونمايي شد , ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

کي‌روش در رده شانزدهم مربيان جام جهاني

سرمربي تيم ملي ايران و آلمان در رده‌هاي شانزدهم و اول مربيان جام جهاني قرار گرفتند.

کارلوس کي‌روش از نظر سايت بلچر ريپورت در رنکينگ مربيان جام جهاني در رده شانزدهم جاي گرفت. 

به نقل از فارس، اين رسانه اينترنتي نوشت عامل موفقيت نسبي مربي پرتغالي اين بود که از ابتداي حضور در جام جهاني مي‌دانست حد تيمش در چه اندازه‌آي است به همين خاطر براي تيمش تاکتيک مفصل محتاطانه اي را طرح ريزي کرد که در گروه F به مشکل برنخورد. برهمين اساس بود که تيمش مقابل نيجريه به تساوي رسيد و مقابل آرژانتين شايستگي نشان داد و در ثانيه‌هاي پاياني شکست خورد و در سومين بازي نيز مغلوب بوسني‌وهرزگوين شد.

اين سايت همچنين از اين که کي‌روش از جواد نکونام به عنوان کاپيتان و بازي‌ساز ايران بازي‌ خوبي نگرفت و اين بازيکن اسطوره‌اي کاملا ضعيف عمل کرد به عنوان نقطه ضعف يادکرد.

سايت مذکور در مورد مربيان تيم‌هاي همگروهي ايران نيز همين ارزيابي را نيز داشت.

به عنوان مثال آلخاندرو سابلا، سرمربي آرژانتين، از ديد اين سايت در رده ششم جاي گرفت.

بلچر ريپورت نوشت که سابلا تلاش کرد از نيروي انساني موجود خود گام به گام در جهت ضدحملات بهتر و سريع‌تر استفاده کند. تيمي که در عين حال قادر باشد در دفاع نيز مستحکم عمل کند.همچنين عدم استفاده بهينه در بهره‌گيري نيروهاي تهاجمي در کنار ليونل مسي به عنوان نقطه ضعف کاري وي ذکر شد.

استفن کشي، مربي تيم ملي نيجريه از ديد اين سايت در رده پانزدهم جاي گرفت. اين سايت نوشت نيجريه در گروه تيم دوم شد و به عنوان حريف فرانسه در مرحله يک هشتم نهايي صعود کرد که اين يک موفقيت براي کشي بود. در حاليکه از تساوي بدون گل مقابل ايران به خاطر از دست رفتن دو امتياز مهم و نيز عدم استفاده مطلوب از شولا آمئوبي، ايراد گرفت.

اين سايت در مورد علت موفقيت سافت سوسيچ، سرمربي تيم ملي بوسني عنوان کرد وي توانست بالانس معقولي در تيمش ايجاد کرد که با استفاده از بازيکناني مثل ميرالم پجانيچ و محمد بشيچ در سومين بازي‌اش مقابل ايران نتيجه گرفت.

بلچرريپورت همچنين از عدم استفاده از برخي نيروهاي موثر در ترکيب تيمش به عنوان عامل ناکامي وي ياد کرد.

در اين گزينش مربي تيم ملي آلمان که موفق شد چهارمين قهرماني جهان را براي ژرمن‌ها به ارمغان بياورد، به عنوان مربي برتر جام برگزيده شد.

پس از وي لويي فان‌خال، سرمربي تيم ملي هلند در رده دوم ايستاد و خورخه لوئيس پينتو، سرمربي تيم کاستاريکا در رده سوم ايستاد.

فهرست رنکينک مربيان جام جهاني از ديد اين سايت به شرح زير است:

1- يواخيم لو – آلمان

2- لويي فان‌خال – هلند

3- خورخه لوئيس پينتو – کاستاريکا

4-ديديه دشان- فرانسه

5- خوزه پکرمن، کلمبيا

6- آلخاندرو سابلا، آرژانتين

7- ميگوئل هررا، مکزيک

8- خورخه سامپوالي، شيلي

9- وحيد هليل‌هودزيچ، الجزاير

10- يورگن کلينزمان – آمريکا

11 – مارک ويلموتس – بلژيک

12- فرناندو سانتوس، يونان

13- راينالدو روئدا ، اکوادور

14- اوتمار هيتسفلد، سوئيس

15- استفان کشي ، نيجريه

16- کارلوس کي‌روش، ايران

17- اسکار تابارز، اروگوئ

18- چزاره پراندلي، ايتاليا

19- آنژه پوستکوگلو، استراليا

20- لوئيس فليپه اسکولاري، برزيل

21- کووشي آپياه، غنا

22- صبري لاموشي – ساحل عاج

23- سافت سوسيچ ، بوسني هرزگوين

24- نيکو کواچ، کرواسي

25- ويسنته دل‌بوسکه، اسپانيا

26- روي هاجسون – انگليس

27- هونگ ميونگ بو، کره‌جنوبي

28- لوئيس فرناندو سوارس، هندوراس

29- پائولو بنتو، پرتغال

30- فابيو کاپلو، روسيه

31- آلبرتو زاکه‌روني، ژاپن

32- فولکر فينکه، کامرون

 
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:کي‌روش در رده شانزدهم مربيان جام جهاني , ] [ 22:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

آلمان قهرمان جام جهانی شد/ جادوی مسی هم جام را در آمریکای جنوبی نگه نداشت

 

ورزش > فوتبال جهان - آلمان در فینال جام جهانی با تک گل گوتسه، آرژانتین را شکست داد و قهرمان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با دیدن مسابقه ایران - آرژانتین، كمتر كسی فكر می‌كرد كه آرژانتین به فینال جام جهانی برسد. تیمی كه برای گل زدن به ایران به مشكل خورده بود و با نبوغ مسی توانست دروازه ایران را باز كند، راه سختی برای رسیدن به فینال داشت اما شاگردان سابه یا این مسیر را با موفقیت طی كردند و فینالیست جام بیستم شدند. 

از آن طرف اما آلمان حریفان خود را به راحتی شكست می‌داد و پله پله بالا می‌آمد تا سرانجام به فینال رسید. حالا آلمان و آرژانتین برگزار كننده فینالی حساس هستند؛ فینالی كه در خاك برزیل برگزار می شود و ممكن است آرژانتین، دشمن فوتبالی برزیلی‌ها در آن پیروز شود و جام را بالای سر ببرد.

با شروع مسابقه، آرژانتین نشانی از آن تیمی كه به زحمت رقبا را شكست می‌داد نداشت. آن‌ها پا به پای آلمان بازی می‌كردند و حتی در دقیقه 8 به لطف حركت انفرادی مسی می‌توانستند دروازه آلمان را تهدید كنند. اما دفاع پر تعداد آلمان‌ها این فرصت را از آرژانتین گرفت. 

چهار دقیقه بعد سانتر فیلیپ لام روی سر كلوزه ننشست در غیر این صورت این مهاجم می‌توانست آمار گلزنی‌های خود را بهتر كند و دست نیافتنی‌تر شود. فشار حملات آلمان‌ها، در دقیقه 14 هم این تیم را صاحب یك ضربه كاشته كرد. تونی كروس این ضربه را زد اما دفاع آرژانتین توپ را برگرداند. 

آرژانتینی‌ها كه در این مسابقه از حمایت تماشاگران پرتعداد خود بهره می‌بردند، همچنان مقابل حملات آلمان مقاومت می‌كردند و تلاش آن‌ها رسیدن به گل در ضد حملات بود. در یكی از صحنه‌ها، بازیكن آرژانتین كه به اشتباه توپ را به سمت دروازه خودی پاس داد، ایگواین را صاحب موقعیت خوبی كرد كه او توپ را با بی دقتی به بیرون زد.

پس از این موقعیت، آلمان دوباره چند حمله به سمت دروازه آرژانتین انجام داد كه همه آن‌ها بی ثمر بود. در یكی از ضد حملات، آرژانتینی‌ها صاحب ضربه كاشته شدند كه نتوانستند از این كاشته استفاده كنند. در دقیقه 30 ایگواین روی یك ارسال از كنار زمین صاحب موقعیت عالی شد و توپ را تبدیل به گل كرد اما داور این گل را آفساید اعلام كرد تا خوشحالی آرژانتینی‌ها را از آن‌ها بگیرد. در همین لحظه بود كه كریستف كرامر بازیكن آلمان به دلیل مصدومیت مجبور شد زمین را ترك كند و به جای او آندره شورله وارد زمین شد. 

آرژانتین پس از گلی كه زد، خودش را در زمین پیدا كرد و چند حمله به سمت دروازه آلمان انجام داد. اما آلمان هم دفاع خوبی داشت و از طرفی در ضد حملات خوب كار می‌كرد. آلمان در یك ضد حمله توسط شورله دروازه آرژانتین را تهدید كرد اما رومرو دروازه بان آرژانتین ضربه شورله را مهار كرد. مسابقه به دقایق پایانی نیمه اول نزدیك می شد و همچنان تیم‌ها در باز كردن دروازه حریف ناكام بودند. اما آرژانتین كه مسی را در اختیار دارد، با حركات انفرادی او موقعیت خوبی در دقیقه 39 داشت. مسی از گوشه زمین توپ را به سمت دروازه برد و حتی دروازه بان آلمان را هم رد كرد. اما دفاع آلمان توپ را بیرون كشید و اجازه نداد مسی آرژانتین را به گل برساند.

چند دقیقه بعد، آرژانتین با اشتباهی كه بازیكنش انجام داد توپ را به آلمان سپرد و بازیكنان آلمان حمله‌ای خطرناك انجام دادند. ضربه نهایی این حمله را كروس زد كه دروازه بان آلمان آن را به راحتی مهار كرد. در دقیقه 44 هم مولر یك سانتر خوب برای كلوزه انجام داد كه اگر مهاجم آلمان به توپ می‌رسید می‌توانست به راحتی دروازه آرژانتین را باز كند. آلمان در این دقایق توپ و میدان را در اختیار گرفته بود اما دفاع آرژانتین سدی محكم مقابل مهاجمان حریف بود.

دو كرنر پیاپی در لحظات پایانی نیمه اول، آلمان را صاحب خطرناك ترین موقعیت هایش كرد كه در دومین ضربه كرنر، هوودس با ضربه سر توپ را به تیر دروازه آرژانتین كوبید. چند ثانیه پس از این موقعیت، داور سوت پایان نیمه اول را زد.

 

با شروع نیمه دوم، آرژانتین خیلی خوب كار كرد و حتی در دقیقه 46 مسی صاحب یك موقعیت تك به تك شد كه توپ او با فاصله ای كم به بیرون رفت. آلمان هم چند دقیقه بعد توسط شورله صاحب موقعیت خوبی شد كه توپ آلمان‌ها به كرنر تبدیل شد. آلمان كه در نیمه اول 63 درصد مالكیت توپ را در اختیار داشت، در این نیمه ضعیف‌تر كار می‌كرد و آرژانتینی‌ها هر چند دقیقه یك بار صاحب موقعیتی در زمین این تیم می‌شدند. بازی بدون موقعیت حساس پیش می‌رفت و در دقیقه 58 ضربه سر كلوزه در اختیار رومرو قرار گرفت تا این موقعیت نه چندان خطرناك هم از دست برود.

در حمله بعدی، شورله توپ را روی دروازه آرژانتین سانتر كرد و توپ پس از برخورد به پای اوزیل به بیرون رفت. فینال با وجود هواداران پرشور آرژانتینی و اقلیت آلمانی، هیجان خاصی نداشت و در نیمه دوم، تیم‌ها نمی‌توانستند موقعیت خیلی خطرناكی ایجاد كنند. بازی با همین روند به دقیقه 73 رسید و همچنان آرژانتین و آلمان برای رسیدن به دروازه حریف ناكام بودند. در این لحظه بود كه مسی هوس گل زدن به سرش زد و با دریبل چند آلمانی، توپ را به سمت دروازه شوت زد كه توپ به بیرون رفت. حتی حركات انفرادی مسی هم نمی‌توانست یخ مسابقه را باز كند. او در دقیقه 78 هم چند نفر را دریبل زد اما ضربه او به پای مدافع آلمان خورد و تلاش او ثمری نداشت. 

در دقیقه 80 سرانجام آلمان‌ها توانستند یكی دو موقعیت خطرناك روی دروازه آرژانتین ایجاد كنند اما دفاع آبی پوشان آرژانتینی مستحكم‌تر از آن بود كه با این حملات، نفوذ پذیر نشان دهد. در دقیقه 81 هم پای رو به عقب اوزیل به كروس رسید كه ضربه او به بیرون رفت. با وجود تمام این صحنه‌ها، نیمه دوم نیمه ای كسل كننده بود چراكه غیر از یكی دو صحنه، تیم‌ها نتوانستند خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد كنند. 

بالا رفتن تابلو داور برای نشان دادن وقت‌های اضافه، نشان از پایان 90 دقیقه داشت. داور مسابقه سه دقیقه وقت اضافه گرفت و مربیان در حال آماده كردن خود برای وقت‌های اضافه بودند. گرچه آلمان در این لحظات سعی می‌كرد آرژانتین را تحت فشار قرار دهد و در شلوغی محوطه جریمه به گل برسد، اما تلاش آن‌ها بی فایده بود. داور سوت پایان بازی را زد تا مسابقه در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

با شروع وقت‌های اضافی، آلمان خیلی زود دروازه آرژانتین را تهدید كرد. شورله كه صاحب موقعیت شده بود با ضربه‌ای محكم به سمت دروازه، توپ را به جایی فرستاد كه دروازه بان آرژانتین ایستاده بود. با این حساب اولین موقعیت خطرناك آلمان در وقت اضافه به هدر رفت. چند دقیقه بعد پالاسیو مهاجم آرژانتین صاحب موقعیت عالی شد اما او كه می‌خواست توپ را از بالای سر نویر رد كند، ضربه را طوری زد كه توپ به بیرون رفت. این یكی از بهترین موقعیت‌های آرژانتین در این مسابقه بود.

خستگی بازیكنان دو تیم، میزان دوندگی آن‌ها را كم كرده بود. مخصوصا آرژانتین كه خسته تر از آلمان به نظر می‌رسید، تحرك خاصی در این لحظات نداشت. با این وجود دفاع آرژانتینی‌ها با قدرت به كارش ادامه می‌داد و آلمان نمی‌توانست خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد كند. دقیقه 105 رسید و داور با سوت خود پایان نیمه اول وقت اضافه را اعلام كرد.

با شروع نیمه دوم وقت اضافی، آرژانتین همچنان به تكنیك مسی تكیه داشت و بدون انجام كار تیمی، سعی می‌كرد مسابقه را به پنالتی بكشاند. آلمان‌ها هم با حفظ توپ، سعی داشتند در حملات ناگهانی خود حریف را غافلگیر كنند. در دقیقه 107 ضربه كاشته آلمان‌ها توسط دفاع آرژانتین برگردانده شد و دو دقیقه بعد دوباره داور برای سفید پوشان ضربه كاشته گرفت. این ضربه كاشته به دلیل خطای آگرو روی شواین اشتایگر بود كه باعث خونریزی صورت بازیكن آلمان شد.

سرانجام در دقیقه 113 حملات آلمان جواب داد و گوتسه سانتر شورله را تبدیل به گل كرد تا آرژانتین در فاصله 8 دقیقه مانده به پایان بازی، عقب بیفتد. شورله و گوتسه كه بازیكنان تعویضی آلمان بودند، با همكاری یكدیگر این گل را زدند تا یواخیم لو سرمربی آلمان از تعویض‌هایی كه انجام داده راضی باشد.

پس از این گل آرژانتین كه جام را از دست داده بود، جلو كشید و سعی می‌كرد با فشار آروردن روی دروازه حریف به گل برسد. اما زور آن‌ها به آلمان نمی‌رسید. در دقیقه 120 حركت مسی بازیكنان آلمان را مجبور كرد كه روی او خطا كنند. داور ضربه ایستگاهی گرفت و خود مسی پشت توپ ایستاد. این آخرین موقعیت مسابقه بود و آرژانتینی‌ها برای گل شدن آن فقط به مسی امیدوار بودند. مسی این ضربه را زد اما توپ او با فاصله زیاد به بیرون رفت. چند ثانیه پس از این ضربه ایستگاهی، داور سوت پایان مسابقه را زد تا آلمان چهارمین قهرمانی خود در جام‌های جهانی را جشن بگیرد. آلمان با این نتیجه پس از 24 سال در جام جهانی قهرمان شد.

توليد خودروي خارجي در ايران بدون مشاركت داخلي‌ها

وزير اقتصاد با ذكر روايتي از ديدار با رهبر انقلاب مطرح كرد

 

وزیر اقتصاد با بیان روایتی از نکته‌‌ای که رهبر معظم انقلاب به وی درباره اقتصادمقاومتی گفتند، اظهارداشت: کشورهای خارجی علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران دارند و تصور ما این است که برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی، چه با مشارکت خودروساران داخلی و چه بدون مشارکت آنها، باید باب همکاری را با سرمایه‌گذاران خارجی این صنعت باز کنیم.

 به گزارش «جوان»، علي طيب‌نيا روز گذشته در مراسم توديع و معارفه رؤساي سابق و جديد سازمان سرمايه‌‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران،    افزود:‌ اگر‌چه رشد مورد نظر اقتصاد مقاومتي، درونزا است، اما در عين حال برون‌نگر نيز هست و اين نكته‌اي است كه مقام معظم رهبري در جريان ديدار بنده با ايشان، مورد تأكيد قرار دادند و اظهار داشتند كه بايد از ظرفيت‌هاي موجود در عرصه بين‌الملل استفاده كنيم.
وي در ادامه بازگشت كشور به شرايط اقتصاد نفتي را حتي در صورت رفع تحريم‌ها، منتفي دانست و گفت: منشأ اصلي پايين بودن نرخ رشد اقتصادي كشور و نوسانات آن، تكيه بر درآمدهاي نفتي است. از اين رو هيچ‌گاه اقتصاد ايران را به شرايط پيش از تحريم بازنخواهيم گرداند. اين درحالي است كه اقتصاد مقاومتي نقشه راه رهايي ايران از اقتصاد نفتي است.   وي اظهار داشت: اعمال تحريم‌هاي غيرمنصفانه نسبت به ايران، با وجود وارد آوردن فشار و ايجاد تنگنا براي فعاليت‌هاي اقتصادي، اين حسن را هم داشت كه ميزان آسيب‌پذيري اقتصاد كشور از ناحيه وابستگي به درآمدهاي نفتي و نيز روش‌هاي جايگزين اين درآمدها را به ما نشان داد.  وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: مسلماً اگر اين تحريم‌ها هم برطرف بشود، ما ديگر بنا نداريم از درآمدهاي نفتي به عنوان موتور محركه اقتصاد كشور استفاده كنيم.  طيب‌نيا با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري گفت: اين سياست‌ها مبناي كار دولت و قواي حاكمه، و هدف اصلي آن، دستيابي به رشد مستمر، پايدار، انعطاف‌پذير، درونزا و برون‌نگر است.  
وزير اقتصاد يادآور شد: البته استفاده از ظرفيت‌هاي عرصه بين‌الملل تنها به معني تأمين مالي نيست، بلكه توسعه صادرات و حضور مؤثر در عرصه رقابتي اقتصاد جهاني اهميت بسيار بيشتري از اين موضوع دارد، زيرا شرط اصلي باقي ماندن در بازار صادرات، بهبود كيفيت، افزايش بهره‌وري و كاهش هزينه توليد است.
طيب‌نيا افزود: اگر هنوز شاخص بهره‌وري در كشور ما پايين است و چندان رقابت‌پذير نيستيم، به خاطر اعمال سياست جايگزيني واردات در سال‌هاي گذشته است، در حالي كه در چارچوب اقتصاد مقاومتي، رشد صادرات، آن هم به عنوان يك هدف ميان مدت به منظور دستيابي به رشد بالاي اقتصادي در آينده است.
وزير اقتصاد با بيان اينكه براي خروج از ركود، بايد هم جانب عرضه و هم تقاضا را تقويت كنيم، اظهار داشت: تقويت صادرات به كشورهاي منطقه، اقدام مناسبي است كه مي‌تواند موجب خروج از ركود شود.  طيب‌نيا گفت: خوشبختانه بستر اين كار در كشورهاي همسايه از جمله عراق كاملاً مهيا است به ويژه كه اين كشور به تازگي، همه محدوديت‌هاي صادراتي كشورمان را نيز لغو كرده و متقاضي واردات انواع كالا و خدمات، به ويژه خدمات فني مهندسي از ايران است.  وي با يادآوري اينكه فضاي بين‌المللي عليه ايران پس از روي كار آمدن دولت يازدهم بسيار مثبت شده است، اظهار داشت: علاقه‌مندي كشورهاي صاحب سرمايه و سفر اتباع آنان به ايران افزايش چشمگيري يافته است، به شكلي در سه ماهه ابتداي امسال، حجم ورود توريست‌ها به كشورمان دو و نيم برابر شده و ظرفيت هتل‌ها تا آخر تابستان تكميل است، كه اطلاع واثق داريم، بخش قابل‌توجهي از اين افراد، سرمايه‌گذاران خارجي يا نمايندگان آنها هستند.
  وزير اقتصاد با بيان اينكه زمينه صادرات خودرو از ايران به كشورهاي منطقه وجود دارد، گفت: كشورهاي خارجي علاقه زيادي به سرمايه‌‌گذاري در صنعت خودروي ايران دارند و تصور ما اين است كه براي بهبود كيفيت خودروهاي توليدي، چه با مشاركت خودروساران داخلي و چه بدون مشاركت آنها، بايد باب همكاري را با سرمايه‌گذاران خارجي اين صنعت باز كنيم.  طيب‌نيا افزود: در حوزه صنايع پتروشيمي و صنايع وابسته به نفت و گاز و حتي توريسم، شاهد علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران خارجي هستيم كه از جمله، در سفر چندي پيش من به قطر، آنها نسبت به تأسيس هتل‌هاي پنج ستاره در شهرهاي مختلف ايران به شدت ابراز تمايل مي‌كردند.
وزير اقتصاد با بيان اينكه نشانه‌هاي رشد و خروج اقتصاد كشور از ركود مشاهده مي‌شود، رشد 90‌درصدي توليدات صنعت خودرو‌سازي و رشد محسوس صنعت نفت و پتروشيمي را از جمله مصاديق اين امر ذكر كرد.


خودرو مي‌تواند جاي نفت را بگيرد 

  درحالي دوقلوهاي خودرو‌ساز در كشور بازار خودرو را به شكل انحصاري در دست دارند حال گويي قرار است با واگذاري بخشي از سهام خودرو‌سازي داخلي به خودرو‌سازان خارجي تحرك قابل ملاحظه‌اي در خودرو‌سازي كشور ايجاد شود.
افزايش قيمت خودرو طي سال‌هاي اخير نشان از مشكلات مديريتي جدي در اين حوزه دارد. اين درحالي است كه به نظر مي‌رسد دولت در نظر دارد با واگذاري بخشي از سهام دوقلوهاي خودرو‌ساز به خودرو‌سازان خارجي و كاهش تعرفه‌ها هم مشكل مديريتي خودرو‌سازان را حل كند و هم اينكه خودرو‌سازان را وادار به رقابت كند.‌پيش از اشاره وزير اقتصاد به ورود خودروسازان خارجي به عرصه توليد خودروي داخلي نيز اكبر تركان از تأسيس قطب سوم خودرو‌سازي در يكي از مناطق آزاد كشور به عنوان بزرگ‌ترين سايت خودرو‌سازي خاور‌ميانه خبر داده بود كه به نظر مي‌رسد اين خبر نيز با اظهارات وزير اقتصاد در ارتباط باشد

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:توليد خودروي خارجي در ايران بدون مشاركت داخلي‌ها , ] [ 2:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

فعالیت «خانه‌ مد» ممنوع شد

 

بیش از دوهفته پس از اجرای شوی زنده لباس مانتوهای ورزشگاهی زنان از سوی «خانه مد»، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد از ممنوع‌شدن فعالیت دست‌اندرکاران این شوی زنده خبر داده است.

 سوم تیرماه بود که مرکز تخصصی مدلینگ و نمایش زنده لباس (ویولت) با همکاری خانه مد به برگزاری نمایش زنده زنان و رونمایی از چهار لباس با مضمون جام‌جهانی با حضور آقایان اقدام کردند. اسم چهار مانتو طراحی‌شده در خانه مد ایران با رنگ‌های سفید، قرمز و سبز و با استفاده از نماد یوز، آرک‌ایرانی، مانتوزا، پانچویوز و مانتویوز بود.

پس از این نمایش، انتقادهایی درباره استفاده از پرچم ایران، حضور آقایان در نمایش زنده زنان و... مطرح شد تا اینکه روز گذشته دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس، بیانیه‌ای مبنی بر توقف فعالیت دو موسسه «خانه‌مد» و «ویولت» را به دلیل رونمایی از چهار مانتو منقش به پرچم جمهوری اسلامی منتشر کرد. در بیانیه این دبیرخانه آمده، برگزاری این مراسم بدون «مجوز» بوده و اقدام این دو موسسه «توهین به ساحت ارزشمند این نماد ملی [پرچم جمهوری اسلامی] بوده است.»

این بیانیه هشدار داده که «کمترین اقدام غیرقانونی و دور از موازین اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی [از سوی فعالان مد] با واکنش موثر و سریع این کارگروه روبه‌رو خواهد شد.»

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، دراین‌ باره به ایسنا گفت: «اقدام خانه مد مبنی بر اجرای زنده لباس ایرانی برای جام‌جهانی، فاقد مجوز بوده‌ است، ضمن اینکه برنامه اجراشده با ضوابط کارگروه ساماندهی مد و لباس هم منطبق نیست.»

وی درباره برنامه اجرای زنده لباس خانه مد که به مناسبت حضور ایران در مسابقات فوتبال جام‌جهانی2014 تدارک دیده شده بود، گفت: «خانه مد برای برگزاری اجرای زنده مجوز دارد، ولی این نمونه فاقد مجوز قانونی برای اجرا بوده‌ و با این مرکز برخورد قانونی هم شده ‌است. چنانچه تا اطلاع ثانوی از ادامه فعالیتش جلوگیری شد.»او افزود: «وقتی ما از اخبار تخلف این مجموعه مطلع شدیم و این موضوع به ما به‌صورت مکتوب گزارش شد، به این موضوع رسیدگی کردیم. انتظار داریم که تخلف این موسسه به گردن کارگروه ساماندهی مد و لباس نیفتد. ما در ابتدای راه هستیم و اقدامات ما در این زمینه نیز نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما قانونی است و ما کار خود را درست انجام می‌دهیم. اگر موسسه‌ای خطا کند، ما مساله را پیگیری می‌کنیم.»

حمید قبادی درباره عملکرد اخیر خانه مد که از نظر او تخلف بوده است، بیان کرد: «نحوه اجرای کار این مجموعه به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و هر فعالیتی که بخواهد در قالب اجرای زنده صورت بگیرد باید تابع مقررات و با مجوز انجام شود. در مورد خانه مد، نه گروه طراحی و نه گروه برگزارکننده برای اجرای خود مجوز تهیه نکردند و اجرای کارشان نیز مغایر با ضوابط است.»قبادی تاکید کرد: «درباره برنامه خانه مد، باید بگویم که نه‌تنها این مجموعه برای اجرای زنده خود مجوز نداشت، بلکه ساختار اجرایی آن برنامه‌ هم با ضوابط ما منطبق نیست یعنی اگر موسسه مجوز هم کسب می‌کرد، باز هم عملکرد آن در این اجرا، مطابق با قوانین ما نبود.»جاوید شیرازی مدیر خانه مد و لباس با تایید سخنان حمید قبادی به «شرق» گفت: «لباس‌های ما مجوز داشت و موسسه ویولت هم مجوز نمایش زنده؛ اما ما برای برگزاری این نمایش خاص به‌طور موردی مجوز نگرفتیم و مجوز رونمایی داشتیم و نه نمایش زنده و این سوءبرداشت ما بود.»

وی افزود: «ما مجوز نمایش کت والک نداشتیم؛ هرچند موسسه‌ای که برگزار کرد موسسه شناسنامه‌داری بود. ما به ارشاد و کارگروه اعلام کردیم هر جا مشکلی داشتیم حل می‌کنیم و انتقادات را پذیرفتیم و در حال انجام تغییرات هستیم اما به ما ابلاغ شده که تا اطلاع ثانوی پلمب هستیم.»

شیرازی ادامه داد: «هدف ما کمک و ایجاد حرکت جدید در مد ایرانی و اسلامی بوده است. مشکل این بوده که ما باید مجوز موردی می‌گرفتیم و به مجوز کلی اکتفا کرده‌ایم. هدف خانه مد ارتقای مد با شاخص‌های ایرانی و اسلامی است و مشکل از آنجا شروع شد که برخی به اشتباه به عنوان نمایشگاه پرچم، از نمایشگاه ما یاد کردند در حالی که پرچم رسمی ایران به رنگ‌های سبز، سفید و سرخ با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار «الله‌اکبر» است. در هیچ‌یک از طرح‌های مانتوهای ورزشگاهی از اسماء‌جلاله و علامت جمهوری اسلامی استفاده نشده است چراکه اصولا قرار نبوده از هیچ‌گونه پرچمی برای طراحی مانتوها استفاده نماییم، ‌برای ایجاد هویت بصری تنها رنگ‌های سبز، ‌سفید و قرمز با فام‌های متفاوت رنگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.»

وی افزود: «مشکل بعدی این بود که تصور کردند اینها مانتوهایی برای پوشیدن در فضاهای عمومی است درحالی‌که اینها لباس‌های ورزشگاهی است و برای فضاهای عمومی و بیرون نیست ضمن اینکه نمایشگاه جام‌جهانی هم نبود. امیدواریم سوءتفاهم‌ها برطرف شود.»

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:فعالیت «خانه‌ مد» ممنوع شد , ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

تاکید رهبر داعش بر ویران کردن کعبه!

 

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اظهاراتی بر ویران نمودن کعبه با توجیه اینکه مسلمانان نباید سنگ را پرستش کنند، تعهد کرد.

چند روز پیش موضع گیری یکی از سرکردگان داعش درباره لزوم ویرانی کعبه بسیار خبرساز شده بود. اما منابع موثق امروز خبری را منتشر کرده اند که رویکرد افراط گرایانه و ضد اسلامی گروه تروریستی داعش را بیش از پیش نمایان می کند.

منابع عراقی در این باره اعلام کردند: "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش روز گذشته (شنبه) در اظهاراتی بر لزوم ویران نمودن کعبه تاکید کرد و افزود: اصول و عقاید اسلامی به ما اجازه پرستش سنگ را نمی دهد.

یک سایت اینترنتی نزدیک به سرکرده داعش هم در تایید این خبر، اعلام کرد: البغدادی به ویران نمودن کعبه تعهد کرده است.

به گزارش پایگاه "عین العراق نیوز" این منبع نزدیک به داعش در ادامه مدعی شده است: حجاج برای لمس کردن دیوار کعبه و پرستش سنگ به مکه می روند و آنها برای عبات خدا به آنجا نمی روند پس باید کعبه را ویران کنیم!

خاطرنشان می شود گروه تروریستی داعش طی ماههای اخیر بسیاری از مراقد امامان، امامزداگان و صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) را ویران نموده اند.

البته نکته بسیار مهم در نگرش بسته و متحجرانه گروه تروریستی داعش همین مسئله است که آنها به جای تمرکز بر روی تغییر نگرش مردم نسبت به موضوع عبادت خدا در تلاش هستند که صورت مسئله را پاک کنند و این خود بیانگر سطح بسیار پایین تفکرات این گروه تکفیری تروریستی است.

پاسخ النصره به داعش با تشکیل امارت شام

منابع نزدیک به گروههای افراطی در سوریه از انتشار فایل صوتی جدیدی از اظهارات "ابومحمد الجولانی" سرکرده جبهه النصره خبر می دهند که در آن تاسیس "امارت شام" را اعلام کرده است.

این منابع اعلام کردند که این اقدام سرکرده النصره در پاسخ به تشکیل خلافت اسلامی توسط "ابوبکر البغدادی" سردکرده داعش و اعلام لزوم بیعت با وی به عنوان خلیفه مسلمانان، اتخاذ شده است.

الجولانی در این بیانیه صوتی اعلام کرده است: "زمان آن فرا رسیده که امارت اسلامی را در سرزمین شام تشکیل دهیم که در آنها حدود و شرع الهی بدون هرگونه کم و کاستی به اجرا گذاشته خواهد شد."

وی در ادامه افزود: "ای عزیزان! زمان آن فرا رسیده که امارت اسلامی را در سرزمین شام برای حفظ حقوق مسلمانان و حفاظت از حریم و مقدسات آنها تشکیل دهیم و به امر الله عز وجل به کوچکترین تا بزرگترین فرمان و دستور وی جامه عمل بپوشانیم."

سرکرده النصره تاکید کرد: " ما اجازه نمی دهیم که هیچ موجودی روی زمین ثمره جهاد شما را از بین ببرد حتی اگر یک قطره خون در رگ هایمان باقی مانده باشد، ما اجازه برقراری نظامهای لائیک و پروژه های خارجی را نمی دهیم".

الجولانی در ادامه اظهاراتش در حالی که به نظر می رسد در جمع برخی اعضای النصره بوده، افزود: "ای دوستان عزیز! کلید این امارت هم اکنون در دستان شماست و می توانید از همین حالا تا 10 روز دیگر برای برقراری کامل آن تلاش کنید! کسی با شما در سرزمین شام بر سر این مسئله رقابت نمی کند و شما در این ایستگاه تاریخی که مسلمانان از 1400 سال پیش تاکنون انتظار آن را کشیده اند، از سوی خدا انتخاب شده اید".

وی درباره مرزهای امارت به اصطلاح اسلامی خود نیز مدعی شد: "این امارت با تمامی کسانی که بخواهند به مسلمانان آسیبی برسانند خط تماس دارد، مرزهای ما به طور گسترده با نظام (سوریه) و دشمنان ما نقاط اشتراک دارد و هر سرباز النصره باید برای وقایع احتمالی کاملا آماده باشد."

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:تاکید رهبر داعش بر ویران کردن کعبه! , ] [ 1:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

گران‌ترین ماشین پلیس دنیا

 
احتمالاً تاکنون تصاویر بسیاری از ناوگان خودروهای لوکس کشورهای عربی مشاهده کرده‌اید. در میان این خودروها یکی از آن‌ها است که با قیمت 2 میلیون دلاری خود بیش از هر محصول دیگری نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند.

بازارخبر: مدل One-77 یکی از مشهورترین محصولات شرکت استون مارتین است که تنها 77 عدد از آن تولید شده است.

این خودرو که اولین بار در سال 2008 معرفی شد توسط Miles Nürnberger طراحی شده است.

این خودرو از شاسی فیبر کربنی استفاده می‌کند که به شدت به مقاومت بدنه آن کمک می‌کند.

بدنه آن نیز از آلومینیوم به صورت دست ساز ساخته شده است.

موتور one-77 یک قلب تپنده 12 سیلندر 7312 سی‌سی V شکل است که قدرتی وحشتناک به این محصول ارایه می‌دهد.

با 750 اسب بخار نیرو این محصول می‌تواند در عرض 3.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 354 کیلومتر در ساعت دست یابد.

به نظر می‌رسد که ناوگان پلیس دبی نیز هر خودروی کم یابی را مشاهده می‌کند تصمیم می‌گیرد تا نسخه ای از آن را خریداری کند. One-77 نیز پس از مدت کوتاهی از زمان تولیدش وارد نیروهای پلیس دبی شد.

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب: گران‌ترین ماشین پلیس دنیا , ] [ 1:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

اعتراف تکان‌ دهنده زن متهم به قتل رئیس بانک

 

وقتی خود را به آتش رساندم با جسدی روبه‌رو شدم که در میان شعله‌های آتش درحال سوختن بود.

 

روزنامه شهروند: وقتی جسد سوخته‌شده رئیس بانک پیدا شد و خانواده‌اش او را شناسایی کردند هیچ سرنخی از قاتل وی و علت قتل مرد میانسال در دسترس نبود. کارآگاهان از همان لحظات نخست تحقیقات خود را برای برداشتن پرده از راز این جنایت آغاز کردند تا این‌که سرانجام زن جوانی خود را به‌عنوان قاتل معرفی کرد. ساعت ۴ بامداد دوشنبه ۱۶ تیرماه بود که فردی با تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی اهواز خبر از کشف جسد سوخته‌ای به ماموران داد.


فرد تماس‌گیرنده که خود را مامور حراست چاه شماره ۳۴ منطقه دشت گل اهواز معرفی کرد به ماموران گفت: زمانی که درحال سرکشی از چاه‌های منطقه دشت گل اهواز به باغملک بودم، ناگهان متوجه شعله‌هایی آتش در نزدیکی چاه شدم.

وقتی خود را به آتش رساندم با جسدی روبه‌رو شدم که در میان شعله‌های آتش درحال سوختن بود. پس از دریافت خبر بلافاصله تیمی از ماموران نیروی انتظامی و آتش‌نشانی راهی محل حادثه شده و اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند.

در ادامه با اطلاع بازپرس ویژه قتل و همچنین کارآگاهان دایره جنایی از ماجرای کشف جسد تحقیقات ابتدایی برای شناسایی هویت جسد آغاز شد. تیم‌های پزشکی قانونی حاضر در صحنه ماجرا در همان بررسی‌های اولیه اعلام کردند جسد متعلق به مردی میانسال است که قاتل توسط یک لاستیک او را آتش زده و به قتل رسانده است.

همچنین ‌درصد سوختگی آن‌قدر بالاست که شناسایی مقتول بسیار سخت و مشکل خواهد بود. جسد به سردخانه منتقل شد و کارآگاهان تجسس‌های خود را برای رازگشایی این پرونده در دستور کار قرار دارند. هیچ رد و نشانی از مقتول در دست نبود تا این‌که سرانجام ماموران به همراه این جسد یک کپی نیمه‌سوخته از کارت ملی پیدا کردند که با تلاش مأموران آگاهی مشخص شد این کارت مربوط به زنی به نام مدینه اهل خرمشهر است.

این زن خواهرزن مقتول بود. با شناسایی خواهرزن مقتول کارآگاهان پس از پیگیری‌های بیشتر متوجه شدند مرد قربانی صادق ‌هاشمی، رئیس بانک صادرات شعبه رازی اهواز است. با گذشت ۵ روز از کشف جسد زنی به نام سمیه به کلانتری اهواز رفت و قتل صادق‌ هاشمی رئیس بانک صادرات شعبه رازی را برعهده گرفت.

مجرم که جهت تکمیل پرونده خود به هفتکل منتقل شده است در بازجویی‌ها اعتراف کرده و گفت: ‌هاشمی را توسط یک ماده بی‌هوشی و مقداری دوغ بی‌هوش کردم و با خودرو شخصی‌ام به تنهایی به هفتکل آوردم و با لاستیک و بنزین آن را آتش زدم. این زن انگیزه‌اش از قتل صادق ‌هاشمی را جهت حفظ آبروی قاتل فاش نکرد.

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:اعتراف تکان‌ دهنده زن متهم به قتل رئیس بانک , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصمیمات جدید درباره اموال بابک زنجانی

 

جلسه رسیدگی به پرونده مطالبات دولت از بابک زنجانی و بررسی راهکارهای وصول هرچه سریع‌تر این بدهی‌ها به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

 در این جلسه که معاون اول قوه قضاییه، دادستان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، وزرای نفت، اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، راهکارهای وصول مطالبات دولت مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد به منظور وصول مطالبات وزارت نفت، با همکاری دولت و دستگاه قضایی ظرف مدت یک ماه نسبت به تملیک اموال بابک زنجانی براساس قیمت‌های تعیین شده توسط کارشناسان رسمی مورد تأیید دولت، مرجع قضایی و مالک اموال اقدام شود.

همچنین تاکید گردید اداره، فروش اموال و واریز وجوه آن به حساب دولت براساس ضوابط قانونی موجود انجام شود.

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, ] [ 1:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

واکنش تند نفتی ایران به عربستان

 

معاون امور بین الملل وزیر نفت در واکنشی تند به ادعای مقامات نفتی عربستان سعودی درباره مالکیت میدان نفت و گازی آرش، اعلام کرد: این میدان بین ایران و کویت در خلیج فارس مشترک بوده و عربستان هیچ سهمی از این میدان ندارد.

مهر: همزمان با افزایش صادرات نفت عربستان به منظور جایگزینی نفت ایران و عراق در بازار، میدان مشترک نفت و گاز آرش به اختلافات نفتی تهران- ریاض دامن زده است.

علی ماجدی معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی پس از اعلام ادعای عربستان سعودی درباره سهیم نبودن ایران در میدان گازی آرش گفت: جای تردید بسیاری است که عربستان سهمی در این میدان مشترک گازی داشته باشد.

این دیپلمت نفتی ایران، افزود: این میدان بین ایران و کویت در خلیج فارس مشترک بوده و عربستان هیچ سهمی از این میدان ندارد.

در همین حال رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته در تشریح آخرین وضعیت توسعه میدان مشترک آرش، گفته بود: میدان آرش با وجود آمادگی کامل شرکت ملی نفت طرح توسعه آن به دلیل وجود پاره ای اختلافات مرزی با کشورهای عربستان و کویت با سرعت کمتری در حال انجام است.

با این وجود خرداد ماه سال جاری و همزمان با سفر امیر کویت به تهران مذاکراتی با طرف کویتی بریا توسعه این میدان مشترک نفت و گاز انجام گرفته است.

در شرایط فعلی حفاری چاه های این میدان مشترک گازی در خلیج فارس متوقف شده و شرکت ملی نفت ایران در انتظار پاسخ کویت برای توسعه این میدان مرزی است.

میدان گازی آرش با در اختیار داشتن ذخیره بیش از یک تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 310 میلیون بشکه نفت خام در شمال غربی خلیج فارس مشترک بین ایران، کویت و عربستان قرار گرفته است.
 
سال گذشته شرکت‌های ملی نفت کویت (کی.پی.سی) و آرامکوی عربستان سعودی به منظور توسعه میدان نفت و گاز آرش (الدوره) کنسرسیوم (کی.جی.او) را تاسیس کردند و حتی شهریور ماه سال گذشته برای توسعه میدان مشترک آرش حفاری یک حلقه چاه اکتشافی آغاز شد.

در همین حال مسئولان شرکت ملی نفت ایران در دولت دهم میزان سرمایه‌گذاری اولیه مورد نیاز برای توسعه فاز نخست توسعه میدان آرش را 150 میلیون دلار عنوان کرده و اعلام می کردند: به منظور شتاب در توسعه میدان مشترک آرش، قرار است بودجه این پروژه از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین شود.

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:واکنش تند نفتی ایران به عربستان , ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

مقایسه قیمت پراید با خودروهای روز جهان

 

مقایسه قیمت پراید و خودروهای روز دنیا نشان می دهد که افزایش قیمت این خودرو باعث شده تا فاصله قیمتی پراید با خودروهای روز دنیا کم شود.
قیمت یک خودرو پورشه برابر با 51 دستگاه پراید است. در صورتی که روند گرانی پراید به همین شکل ادامه پیدا کند، فاصله قیمتی این خودرو با خودروهای روز دنیا کم می شود.

این جدول نشان می دهد قیمت یک خودرو مدرن برابر با چند دستگاه پراید است.

مقایسه قیمت پراید با خودروهای روز جهان
[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:مقایسه قیمت پراید با خودروهای روز جهان , ] [ 1:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

یک سوال درباره «ساپورت»

 

تجمع اعتراضی جمعی از مردم در رابطه با احیای حجاب و عفاف مقابل پارک ملت تهران برگزار شد.
 

[ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:یک سوال درباره «ساپورت» , ] [ 1:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

ارتباط بمباران غزه با جام جهانی

 

یک طراح به نحوی جالب اعتراض خود را به حمله وحشیانه صهیونیست ها به مردم بی دفاع غزه آن هم در جریان برگزاری جام جهانی نشان داده است.یک طراح خلاق اینگونه جام جهانی 2014 را به جنگ غزه ارتباط داده است. او با عنوان «جام جنگ 2014 غزه» این طرح را کشیده است:
[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:ارتباط بمباران غزه با جام جهانی ، بمباران غزه, ] [ 3:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

راهپيمايي عفاف و حجاب در مشهد

 

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:راهپيمايي عفاف و حجاب در مشهد ، عفاف و حجاب, ] [ 3:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

پرفروش‌ترین مدل آئودی

 

خودروساز آلمانی آئودی از رشد ۱۱ درصدی فروش خود در خاورمیانه در نیمه اول سال ۲۰۱۴ خبر داد.
 آئودی خاورمیانه فروش ۵۶۸۹ دستگاه خودرو در شش ماه اول امسال را گزارش کرد و مدل کیو ۷ با فروش ۱۱۴۳ دستگاه، پرفروش‌ترین مدل این شرکت بود.


پس از کیو ۷ که فروش آن در نیمه اول رشد هفت درصدی داشت، مدل‌های A۸، کیو ۵ و A۶ آئودی قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین مدل آئودی

بر اساس گزارش عربین بیزنس، امارات متحده عربی با ۴۲ درصد از کل فروش آئودی خاورمیانه، بزرگ‌ترین بازار این شرکت بود و پس از آن عربستان (۲۰.۶ درصد) و کویت (۱۱.۳ درصد) قرار گرفتند.
[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:پرفروش‌ترین مدل آئودی , ] [ 3:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

نامه کودک هوادار برزيلي به لوئيز

در آستانه ديدار برزيل مقابل هلند يک هوادار کم‌ سن‌ و سال با ارسال نامه‌اي به مدافع سلسائو به او قوت‌قلب داد.

رجمه متن نامه‌ اين هوادار براي داويد لوئيز نوشته به شرح زير است:

سلام داويد لوئيز، اسم من آنالوز است. من تمامي بازي‌هاي برزيل را در جام جهاني ديدم و تماشاي بازي‌ات را خيلي دوست داشتم. به نظرم لازم نيست اينقدر ناراحت باشي چون خيلي عالي بازي کردي و بهترين عملکردت را براي تيم ملي برزيل داشتي. تو کاپيتان فوق‌العاده‌اي بودي. زندگي همين است، برخي مردم مي‌بازند و برخي ديگر مي‌برند ولي تنها لازم است خوشحال باشند. داويد لوئيز تو قهرمان من هستي.

«آنالوز پنا رئاله»

 

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:نامه کودک هوادار برزيلي به لوئيز , ] [ 3:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

تيتر ديلي ميل پس از حضور سوارز در بارسا

 

يک روزنامه انگليسي نسبت به خروج سوارز از ليگ برتر و حضور در بارسلونا تيتري جنجالي را برگزيده است!

تيتر اين روزنامه انگليسي اين است: «بهتر که رفتي؛ خداحافظ مهاجم گازگير، متقلب و نژاد پرست» 

 

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:تيتر ديلي ميل پس از حضور سوارز در بارسا , ] [ 3:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

مورينيو گزينه جانشيني اسکولاري

معتبرترين روزنامه ورزشي اسپانيا نوشت سرمربي چلسي انگليس گزينه جانشيني لوئيس فليپه اسکولاري است.

روزنامه مارکا در گزارشي که شنبه (امروز) منتشر کرد، از «ژوزه مورينيو» به عنوان گزينه هدايت سلسائو بعد از جام جهاني 2014 نام برد.

اين نشريه در ادامه عنوان کرد مورينيو با تيم استمفوردبريجي قرارداد دارد و مشخص نيست اگر به طور جدي به وي پست سرمربيگري برزيل پيشنهاد شود، آن را قبول کند.

مسابقه نهايي ميان ژرمن‌ها و آرژانتين ساعت 23 و 30 دقيقه فردا در ورزشگاه ماراکانا ريودوژانيرو آغاز خواهد شد.

مسابقات جام جهاني 2014 برزيل از تاريخ 23 خرداد آغاز شد و تا 22 تير ادامه خواهد يافت.

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ] [ 3:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران رسما دارای کانال HD می‌شود

 

مدیر شبکه تماشا که مسئولیت راه‌اندازی شبکه «اچ‌دی» را عهده‌دار است، اعلام کرد: شبکه اچ‌دی بعد از مسابقات جام‌جهانی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ ضمن اینکه این شبکه به‌زودی رسما افتتاح می‌شود.

کامبیز اخوان صفا، در این زمینه توضیح داد: شبکه اچ‌دی قرار است شبکه ادامه‌داری باشد و با پایان مسابقات جام‌جهانی تعطیل نخواهد شد. در حال حاضر هم به بینندگان فراخوان داده می‌شود که بگویند چه برنامه‌هایی را مدنظرشان دارند که می‌خواهند از این شبکه با کیفیت اچ‌دی پخش شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شبکه اچ دی که به زودی قرار است نامش تغییر پیدا کند، روزانه پنج ساعت پخش آزمایشی دارد؛ ضمن اینکه قرار است به زودی پس از افتتاح رسمی، ساعت پخش برنامه‌هایش نیز افزایش پیدا کند.

وی درباره پخش مسابقات نیمه نهایی و فینال جام جهانی اعلام کرد: تاکنون همه بازی‌های مربوط به جام جهانی از این شبکه پخش شده‌اند. امشب - شنبه (۲۱ تیرماه) - هم مسابقات نیمه نهایی مربوط به جام‌جهانی از شبکه اچ دی پخش می‌شود؛ ضمن اینکه یکشنبه شب هم فینال مسابقات را از این شبکه پخش خواهیم کرد.

این مدیر تلویزیون همچنین با اشاره به تصمیم ادامه‌دار بودن شبکه اچ‌دی پس از مسابقات جام‌جهانی، عنوان کرد: به خاطر احترامی که برای مخاطب قائل هستیم، پخش آزمایشی این شبکه را همچنان ادامه دادیم تا جایی که در حال حاضر به غیر از مسابقات جام جهانی برنامه‌هایی دیگری نظیر«مستند ایران» هم از این شبکه در حال پخش است. به دلیل اینکه بعد از مسابقات والیبال این شبکه از سوی بینندگان مورد استقبال قرار گرفت، به دستور آقای ضرغامی - رییس سازمان صدا‌و‌سیما - و همچنین معاون ایشان - آقای دارابی - روزانه پنج ساعت پخش آزمایشی شبکه اچ‌دی را ادامه دادیم و قرار است به زودی این شبکه افتتاح رسمی شود.

مدیر شبکه تماشا در پایان گفت‌و‌گوی خود خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه افتتاح چنین شبکه‌ای تجربه جدیدی است و نیاز به فراهم آوردن یکسری امکانات و زیرساخت‌های فنی دارد، افتتاح رسمی آن کمی زمان می‌برد. در حال حاضر ما مشغول انجام فعالیت برای آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی شبکه اچ‌دی هستیم و مدتی فرصت می‌خواهیم تا بتوانیم این شبکه را رسما با افزایش ساعت افتتاح کنیم.

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:ایران رسما دارای کانال HD می‌شود , ] [ 3:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

جهان اسلام بايد از خواب غفلت بيدار شود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام معتقد است: عمليات اسرائيل عليه غزه مرحله سوم از يك توطئه بزرگ است.
به گزارش مهر، محسن رضايي صبح ديروز در حاشيه مراسم ختم آيت‌الله گيلاني با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير در منطقه و حمله اسرائيل به غزه اظهار داشت: عمليات اسرائيل عليه غزه مرحله سوم از يك توطئه بزرگي است كه از سه سال پيش در حمله به سوريه آغاز و بعد به عراق و امروز در غزه ادامه پيدا كرده است. وي افزود: بعد از غزه حوادث ديگري را نيز در منطقه شاهد خواهيم بود كه در اين راستا اگر كشورهاي عربي فريب اسرائيل را بخورند و دست به اقدامي نزنند آتشي كه برخاسته است به سراغ آنها خواهد رفت. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جهان اسلام دچار غفلت شده و بايد از اين خواب بيدار شود.

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:جهان اسلام بايد از خواب غفلت بيدار شود , ] [ 3:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

نخستین خودروی پلیس داعش

 

نخستین خودروی پلیس داعش، در خیابان‌های "ولایت نینوا" جولان می‌دهد.
به گزارش العالم، سازمان تروریستی داعش، بر روی صفحه تویتر خود، تصویری از یک خودروی پلیس با نشان داعش منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، نشان پلیس داعش، به همراه عبارت "پلیس اسلامی" و همچنین "ولایت نینوا" بر خودروی پلیس نقش بسته است.

نخستین خودروی پلیس داعش

گروه تروریستی داعش که استان نینوای عراق را اشغال کرده است، پیش از این، برای نزدیک شدن به رویای تاسیس خلافت، یازده هزار گذرنامه صادر کرده بود.

نخستین خودروی پلیس داعش

به نظر می رسد نشان دار کردن یک خودرو و درج عبارت "پلیس اسلامی" بر روی آن، اقدامی سیاسی برای تقویت ادعای تشکیل دولت است.
[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:نخستین خودروی پلیس داعش , ] [ 3:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

نامگذاری جدید صدای آمریکا برای داعش!

 

الف نوشت: صدای آمریکا که تاکنون از این گروهک تروریستی با نام‌های «پیکارجویان» و «نظامیان داعش» یاد می کرد.در اقدامی عجیب ۱۳ تیرماه در خبر خود آن ها را با عنوان « رزمندگان اسلام» خواند تا پاسخ دعوت جهانی البغدادی را داده باشد.

در این خبر آمده است: « رزمندگان اسلامی میدان نفتی سوریه را تصرف کردند. پیکارجویان اسلامی میدان نفتی عمده ای را در شرق سوریه، نزدیک عراق تصرف کردند و به مرز تکیه نزدیکتر شدند»


نامگذاری جدید صدای آمریکا برای داعش!


هفته گذشته صدای آمریکا در خبر حمله هوایی ارتش سوریه به نظامیان داعش که به نقل از نوری مالکی بود. همچنان از لفظ «پیکارجو» استفاده کرد. اما ۹ روز بعد آنها را « رزمندگان اسلام» نامید.

باید منتظر ماند و دید آیا رویکرد این رسانه‌ها در قبال گروهک تروریستی داعش پایدار می‌ماند یا باز هم تغییر نامی دیگر در انتظار تروریست‌های داعش است؟

نامگذاری جدید صدای آمریکا برای داعش!

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:نامگذاری جدید صدای آمریکا برای داعش! , ] [ 3:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

تجمع روز ملی عفاف و حجاب در تهران

 

عصر امروز جمعی از زنان و مردان تهرانی هم زمان با روز ملی عفاف و حجاب در پارک ملت تهران و در اعتراض به بدحجابی و برای اعلام مطالبات خود در رابطه با حجاب از مسئولین خصوصاً صداوسیما، تجمع کردند.
[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:تجمع روز ملی عفاف و حجاب در تهران , ] [ 3:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

توافق‌ بارزانی‌با‌ داعش‌ برای‌کوچاندن‌ترکمن‌‌ها

 

یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که مسعود بارزانی با گروه تروریستی داعش در مورد کوچاندن ترکمن­‌های شیعه از شهرستان های طوز خورماتو و تلعفر به توافق رسیده است..

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، «اسکندر وتوت» از اعضای ائتلاف دولت قانون با اشاره به توافق مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) برای کوچاندن ترکمن‌­های شیعه از طوزخورماتو و تلعفر، هدف از این اقدام را ملحق کردن این دو شهرستان به کردستان عراق عنوان کرد.

وتوت افزد: اطلاعات موجود حاکی از این است که بارزانی با داعش در این خصوص به توافق رسیده است تا این دو شهرستان را به «منطقه مورد ادعای خود»  ملحق کند.

بیشتر ترکمن­‌های شیعه در تلعفر از توبع استان نینوا و نیز شهرستان طوز خورماتو در استان صلاح الدین سکونت دارند.

اهالی این دو شهر از بیم حملات تروریست‌­های داعش که اکنون مناطقی از شمال و غرب عراق را به اشغال درآورده‌اند، خانه‌های خود را ترک کردند.
[ ]

کردهای عراق در حال حفر خندق در مرزهای خود

 

جبار یاور، دبیر کل وزارت پیشمرگ‌ عنوان داشت: اقلیم کردستان حفاری خندق در مرزهای خود در اربیل، موصل و اطراف کرکوک و دهوک را آغاز کرده است که عمق این خندق‌ها حدود 2 تا 3 متر خواهد بود.

مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که این اقلیم با حفر خندقی طولانی از مرزهای سوریه تا مرز ایران، خود را از مناطق متشنج جدا می‌کند و هم‌اکنون عملیات حفر این خندق آغاز شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این اقلیم حفاری خندق را در مرز‌های خود با مناطقی که ارتش عراق از آن‌ها عقب‌نشینی کرده است آغاز کرده و این خندق‌ از شهر مرزی ربیعه در مرز عراق با سوریه در استان نینوا آغاز و در مرزهای عراق و ایران در شهر جلولا، در استان دیالی پایان می‌یابد.
 
جبار یاور، دبیر کل وزارت پیشمرگ‌ عنوان داشت: اقلیم کردستان حفاری خندق در مرزهای خود در اربیل، موصل و اطراف کرکوک و دهوک را آغاز کرده است که عمق این خندق‌ها حدود 2 تا 3 متر خواهد بود.

[ شنبه 21 تير 1393برچسب:کردهای عراق در حال حفر خندق در مرزهای خود , ] [ 1:43 ] [ علیرضا ]
[ ]

آژیر خطر در اسرائیل به صدا درآمد

 

جنبش مقاومت فلسطین در واکنش به حملات اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه، رگباری از راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

 بر اساس گزارش‌ها، حملات اواخر روز دوشنبه (۱۶ تیر، ۷ ژوئیه) برای نخستین بار در تنش‌های اخیر موجب پخش آژیر خطر در مرکز سرزمین‌های اشغالی شد. 

 
ارتش رژیم اسرائیل نیز تائید کرد «چندین رگبار» راکت تنها در چند دقیقه به جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. با این حال، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند حدود ۴۰ راکت شلیک شده است.
 
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس، مسئولیت این حمله موشکی را بر عهده گرفته است.
 
همچنین، بر اساس گزارش‌های تائید نشده، دست‌کم یک راکت به ساختمانی در شهر اسرائیلی اشدود اصابت کرد و یک مجروح بر جا گذاشت.
 
این در حالی است که جنگنده‌های رژیم اسرائیل از روز جمعه تا کنون، چندین‌بار به مرکز و جنوب غزه حمله کرده‌اند.
 
عصر امروز، جنگنده‌های رژیم اسرائیل دست‌کم چهار با به شمال غزه حمله کردند که در حملات یک کودک چهار ساله نیز مجروح شد.
 
بر اساس گزارش‌ها، در حملات نخستین ساعات روز دوشنبه رژیم اسرائیل به غزه، هفت فلسطینی کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند. 
 
نیروهای رژیم اسرائیل همواره به بهانه دفاع، نوار غزه را بمباران می‌کند. با این حال، این حملات برخلاف حقوق بین‌الملل انجام می‌شود و اغلب غیرنظامیان در حملات رژیم اسرائیل کشته یا زخمی می‌شوند. 
 
صدها فلسطینی در سال‌های اخیر به علت تهاجمات رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.
 
رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[ شنبه 21 تير 1393برچسب:آژیر خطر در اسرائیل به صدا درآمد , ] [ 1:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

تفریح جدید صهیونیست‌ها

 

یک صهیونیست با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود از حضور ساکنان سرزمین های اشغالی در ساحل برای تماشای بمباران غزه خبر داد. وی نوشت که با هر بمبی که به غزه اصابت می کنند صهیونیستها دست می‌زدند و شادی می کنند!!!
[ شنبه 21 تير 1393برچسب:تفریح جدید صهیونیست‌ها , ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]