ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

صدور ویزای المثنی برای زائران در ۴ شهر عراق

 

سخنگوی ناجا گفت: چنانچه زائران در کشور عراق ویزای خود را گم کردند در ۴ شهر نجف، بصره، کاظمین و کربلا در کنسولگری های ایران، ویزای المثنی صادر می شود.

سردار سعید منتظرالمهدی در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره دستاوردهای ناجا در هفته نیروی انتظامی و برنامه های پلیس برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی ناجا  در این نشست این بار در جمعی صمیمی به پیشنهادات و انتقادات خبرنگارانی که در حوزه نیروی انتظامی فعالیت می کنند گوش کرد تا از نزدیک در جریان مطالبات خبرنگاران حوزه انتظامی قرار گیرد.

در این نشست خبرنگاران حوزه انتظامی خبرگزاری مهر، تسنیم و ایسنا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره نحوه پاسخگویی به سوالات و انتشار اخبار ناجا مطرح کردند.

سردار منتظرالمهدی گفت: فعالیت های پلیس که توسط خبرنگاران منتشر شد بخش قابل توجهی از احساس امنیت را در جامعه بالا برد که جا دارد از خبرنگاران تشکر کنم.

همه پایانه های مرزی در آماده باش برای برگزاری مراسم اربعین

منتظر المهدی گفت: همه پایانه های مرزی سه گانه در آماده باش کامل هستند تا زائران در کمترین زمان ممکن از مرزها خارج شوند.

وی گفت: داشتن گذرنامه و ویزا برای همه زائران الزامی است و اجازه خروج به افرادی که ویزا ندارند داده نمی شود.

سخنگوی ناجا گفت: مرزبانان عوامل امنیتی در پایانه های مرزی تمام تلاش خود را انجام می دهند تا این سفر برای هر کدام از زائران ماندگار باشد.

منتظرالمهدی اظهار کرد: صدور ۶۸ هزار گذرنامه در ۵۰ روز گذشته نشان می دهد که پلیس همه تلاشش را به کار بسته تا زائران در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

وی گفت: چنانچه زائران در کشور عراق مدارک خود را گم کردند در ۴ شهر نجف، بصره، کاظمین و کربلا در کنسولگری های ایران، ویزای المثنی صادر می شود.

منتظرالمهدی درباره کاهش ۳ درصدی تلفات راهنمای و رانندگی نیز گفت: خودروهایی که بیشتر از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند، متوقف می شوند قبل از توقف برای مالک پیامک داده می شود اما اگر شماره عوض شده باشد رانندگان می توانند در سایت راهور ۱۲۰ میزان خلافی خود را مشاهده کنند.

۳۶ درصد قتل ها در شش ماهه اول امسال با سلاح سرد اتفاق افتاده است

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۳۶ درصد از قتل ها با سلاح سرد اتفاق افتاده است و بر اساس بررسی های پلیس، این اتفاق ها به خاطر عدم کنترل هیجانات صورت گرفته که جا دارد از این تریبون از نمایندگان مجلس برای تصویب جرم بودن حمل سلاح سرد تشکر و قدردانی کنیم.

وی به ارتقای میزان رضایتمندی شهروندان از اقدامات کلانتری ها نیز اشاره کرد و گفت: مشمولینی که شامل پرداخت جریمه دیرکرد می شوند تا پایان سال فرصت دارند که به نظام وظیفه مراجعه کنند چون امکان دارد در سال بعد این طرح اجرا نشود و متوقف شود.

منتظرالمهدی درباره احساس امنیت گفت: وجود احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است، گاهی در حوزه انتظامی کارهای زیادی در حوزه انتظامی انجام می‌شود اما نبود احساس امنیت باعث می‌شود که امنیت در جامعه کمرنگ شود. باید تمام تلاشمان را به کار ببریم که احساس امنیت در جامعه را بالا ببریم.

وی ادامه داد: از فردا ظهر پلیس های تخصصی در نمایشگاه ها مطبوعات حاضر خواهند شد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در باره موضوع قتل خانوادگی در تبریز کارآگاهان پلیس آگاهی تمام تلاش خود را به کار بستند تا گره های کور آن برطرف شود و اطلاع رسانی آن را خود قوه قضاییه برعهده گرفت.

وی در پایان از خدمات سردار حسینی تشکر و قدردانی کرد و برای سردار مهماندار هم در مقام رییس جدید پلیس راهور تهران بزرگ در انجام ماموریت هایش آرزوی موفقیت کرد.

عواقب عقب‌نشینی هسته‌ای را به مسئولان گفته بودم

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نخبگان علمي:

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار بيش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر علمي، جوانان نخبه را هداياي نفيس الهي و امانتي در دست مسئولان خواندند و با تأکيد بر اينکه حتي لحظه‌اي در دفاع از جامعه علمي و نخبگان کشور کوتاه نمي‌آيند، افزودند: با تکيه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ايجاد نسلي جوان و پرتلاش، ايران بزرگ به کشوري پيشرفته، قدرتمند، شريف، عزيز و برافرازنده پرچم تمدن نوين اسلامي تبديل خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي، نخبگان به‌خصوص جوانان نخبه را هدايايي کم‌نظير و نفيس و امانت‌هاي الهي به ملت و مسئولان خواندند و گفتند: وظيفه مسئولان در قبال اين هداياي گرانقدر الهي، مراقبت از آنها و تلاش براي شناسايي و پرورش نخبگان بيشتر است. ايشان تأکيد کردند: نخبگان نيز در قبال اين نعمت مسئول هستند و بايد از طريق احساس مسئوليت و استفاده از اين استعداد و توانايي در مسير صحيح خود، شکر آن را به‌جا آورند.
  
انقلاب اسلامي، جنگ خودباوري با وابستگي بود
رهبر انقلاب اسلامي دليل اصلي تأکيد مکرر بر لزوم قدر دانستن نخبگان جوان و حمايت از آنان را، تقويت باور «ما مي‌توانيم» در جامعه خواندند و خاطرنشان کردند: متأسفانه در دوران طولاني قاجار و پهلوي، ژن «ناتواني»، «نمي‌توانيم» و «وابستگي» را به مردم و جوانان تزريق و آن را در جامعه نهادينه کردند و در نهايت کشور بزرگ و پر از منابع انساني و مادي و صاحب تاريخ و تمدن کهن، به صورت تحقيرآميزي در ذيل غرب تعريف شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در چنين شرايطي انقلاب اسلامي ايران تحولي عظيم ايجاد کرد و در واقع، انقلاب خودباوري و اعتماد به نفس، به جنگ وابستگي رفت. ايشان، هشت سال دفاع مقدس را عرصه‌اي آشکار و غرورآفرين از «خودباوري و اعتماد به نفس» خواندند و تأکيد کردند: اگرچه جنگ حادثه‌اي بسيار تلخ، خسارت بار و سخت بود، اما به جوان ايراني ثابت کرد که مي‌توان با توکل به خدا و تکيه بر استعدادها و توانايي‌هاي داخلي بر دشمني که همه قدرت‌هاي بزرگ از او حمايت مي‌کنند، غلبه کرد.
  
انقلاب اسلامي روحيه «ما مي‌توانيم» را زنده کرد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با وجود آنکه انقلاب اسلامي، روحيه «ما مي‌توانيم» را در مقابل روحيه «وابستگي» زنده کرد و خودباوري را در جامعه ترويج داد اما طرف مقابل به اقتضاي طبيعت جنگ‌هاي عميق که امروز جنگ نرم ناميده مي‌شود، به بازتوليد آفت فرهنگ وابستگي در شکل‌هاي جديد و به ظاهر جذاب روي آورده است. ايشان، موضوع «جهاني شدن» و توصيه امريکايي‌ها و اروپايي‌ها به ايران براي پيوستن به «خانواده جهاني» را نمونه بارزي از بازتوليد فرهنگ وابستگي دانستند و خاطرنشان کردند: مخالفت با پيوستن به آنچه طرف غربي جامعه جهاني مي‌نامد، به معناي مخالفت با ارتباطات خارجي نيست بلکه به معناي مقاومت در مقابل فرهنگ تحميلي قدرت‌هاي بزرگ بر اقتصاد، سياست و امنيت کشور است. رهبر انقلاب اسلامي علت لزوم توجه ويژه و جدي مسئولان به موضوع نخبگان را، اهداف بزرگ پيش روي نظام اسلامي خواندند و گفتند: نخبگان، موتور محرک رسيدن به اين اهداف بزرگ هستند، و مسئولان بايد به موضوع نخبگان نگاه جدي، عملياتي، دلسوزانه و پيگيرانه داشته باشند.
  
جهان نيازمند حرف نو در مسائل بشري و بين‌المللي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به بيان اهداف بزرگ نظام اسلامي پرداختند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران بايد به کشوري پيشرفته، قدرتمند، شريف، صاحبِ حرف نو، داراي عزت، برخوردار از احساس عزت، سرشار از معنويت و ايمان و برافرازنده پرچم تمدن نوين اسلامي تبديل شود که لازمه رسيدن به اين اهداف والا، اهميت دادن به نخبگان و قدر دانستن اين نعمت الهي است. ايشان با اشاره به مصائب و مشکلات امروز بشريت و بن‌بست تفکر‌هاي مادي، جهان را نيازمند يک حرف نو در مسائل بشري و مسائل بين‌المللي دانستند و گفتند: رقابت‌هاي انتخاباتي در امريکا و موضوعات مطرح ميان دو کانديدا، نمونه‌اي بارز و آشکار از نتايج نبود معنويت و ايمان در صاحبان قدرت است. رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: در هفته‌هاي آينده، يکي از اين دو کانديداي فعلي انتخابات امريکا که حرف‌ها و وضعيت آنها را مي‌بينيد، رئيس‌جمهوري کشوري خواهد شد که داراي قدرت و ثروت و بيشترين سلاح اتمي و بزرگ‌ترين رسانه‌هاي دنياست.
    
الزامات رسيدن به اهداف بزرگ انقلاب اسلامي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه سخنانشان، رسيدن نظام اسلامي به اهداف بزرگ خود را نيازمند ايجاد نسلي شجاع، مؤمن، تحصيلکرده، مبتکر، پيشگام، خودباور، غيور، پرنشاط و پرانگيزه خواندند و افزودند: اين نسل که برخلاف برخي فضاسازي‌‌ها به معناي حقيقي کلمه، نسلي انقلابي است، همه وجود خود را صرف پيشرفت ايران خواهد کرد. ايشان، نقش نخبگان را در شکل‌دهي و انگيزه‌بخشي به اين نسل جوان، بسيار مهم برشمردند و افزودند: نخبگان مي‌توانند با تلاش نشاط‌آور خود به عنوان يک موتور محرکه، نسل جوان يعني سرمايه‌هاي اصلي کشور را به کار و تلاش ترغيب کنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تأکيدات مکررشان از 15 سال قبل درباره نهضت علمي و نرم‌افزاري افزودند: اين حرکت با استقبال نخبگان، اساتيد و دانشجويان با نتايج خوبي همراه شده، اما با موانعي روبه‌رو است که بايد آنها را شناخت و علاج کرد.
  
تکرار کلمه دشمن، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه»
رهبر انقلاب اسلامي، کارشکني‌هاي دشمنان را از جمله اين موانع دانستند و افزودند: عده‌اي تا کلمه دشمن تکرار مي‌شود، ناراحت مي‌شوند اما اين تکرار و هشدار، همچون تکرار کلمه‎‌ شيطان در قرآن مجيد، با هدف ايجاد هوشياري دائم انجام مي‌شود و در واقع، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه».

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، توقف حرکت علمي ايران را هدف اصلي دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در تحقق اين هدف ناکام ماندند، براي به انحراف کشاندن آن، تلاش مي‌کنند و اگر نشد، روي بدنام کردن و آلوده کردن آن سرمايه‌گذاري خواهند کرد. بنابراين همه بايد مراقب باشيم با ناشي‌گري‌هاي خود به تحقق اين اهداف کمک نکنيم. ايشان، انحراف کارهاي تحقيقاتي و پايان‌نامه‌ها از نيازهاي واقعي ايران را نمونه‌اي از کمک به منحرف شدن حرکت علمي کشور برشمردند و در نمونه‌اي ديگر در زمينه بدنام کردن اين حرکت افزودند: فردي را به اسم دانشمند به کشور دعوت مي‌کنند و او با انتشار عکس تابلوي فروش پايان‌نامه‌ها در ايران جوانان نخبه کشور را بدنام مي‌کند، آيا اينگونه افراد واقعاً دانشمندند؟
   
سرعت علمي کشور به هيچ وجه نبايد کاهش يابد
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به اطلاعات پايگاه‌هاي جهاني افزودند: سرعت پيشرفت علمي ايران در مقطعي ۱۳ برابر متوسط جهان شد و اين سرعت به هيچ وجه نبايد کاهش يابد بلکه بايد بيشتر شود، زيرا دچار عقب‌ماندگي‌هاي علمي فراوان هستيم. ايشان افزودند: برخي مسئولان در مقابل کاهش سرعت پيشرفت علمي کشور مي‌گويند جايگاه علمي ايران پايين نيامده است،اما متوجه باشيم که قرار بود جايگاه علمي ايران بالاتر هم برود نه اينکه صرفاً پايين نيايد. حضرت آيت‌الله خامنه اي، آسيب ديدن حرکت علمي کشور را موجب يأس نخبگان و نسل جوان خواندند و افزودند: اين خسارت بسيار سنگين، به راحتي و به سرعت جبران نخواهد شد و موجب اقبال فرزانگان جوان به کشورهاي ديگر خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي، شناسايي و جذب استعدادهاي جوان را از وظايف مهم دستگاه‌ها برشمردند و تذکر دادند: قبل از اينکه بيگانگان در نمايشگاه‌هاي علمي داخل کشور يا با روش‌هاي ديگر، اين سرمايه‌هاي عظيم را کشف و جذب کنند، شما اين جوانان فرزانه را شناسايي کنيد و مورد حمايت قرار دهيد. رهبر انقلاب اسلامي با بيان نکاتي که مي‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوري شتاب دهد، افزودند: «حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان»، «گسترش کمي و ارتقاي کيفي اين شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌هاي اصلي کشور» ضرورت‌هايي است که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد. ايشان، «ترويج استفاده از محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان» را در تقويت اين شرکت‌ها مهم دانستند و به مسئولان دولتي گفتند: مقرر کنيد که نيازهاي دستگاه‌هاي دولتي از محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان تأمين شود.

«جدي گرفتن تشکيل هسته‌هاي نخبگاني در دانشگاه‌ها» و «مراقبت وزارت آموزش و پرورش براي حل مشکلات سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان» دو نکته ديگري بود که حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تقويت حرکت علمي کشور مؤثر و مفيد خواندند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت بنياد ملي نخبگان، به توانايي‌ها و صحت عمل دکتر ستاري معاون علمي رئيس‌جمهور ابراز اعتماد عميق کردند، اما افزودند: درباره مشکلات موجود ميان معاونت علمي و بنياد نخبگان نگراني وجود دارد و بايد با جدا‌سازي آنها يا انتصاب مديري قوي براي بنياد، اين مشکلات را حل کرد.
  
طرح‌هاي تحقيقاتي کلان مطلقاً نبايد کند يا متوقف شود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گزارش‌هاي موجود درباره کند شدن يا توقف طرح‌هاي کلان تحقيقاتي در عرصه‌هاي مهمي همچون هوافضا، ماهواره، هسته‌اي و برخي زمينه‌هاي ديگر را مايه نگراني خواندند و تأکيد کردند: مسئولان توجه کامل کنند که اينگونه طرح‌هاي مهم مطلقاً نبايد کند، نيمه‌تعطيل يا متوقف شود، زيرا با ايجاد خسارت علمي، دانشمندان جوان را مأيوس مي‌کند و اين خطر بسيار بزرگي است. ايشان با ابراز خرسندي از تشکيل معاونت فرهنگي در بنياد نخبگان و تأکيد بر ارتقاي فعاليت‌هاي اين معاونت، برگزاري اردوهاي جهادي براي نخبگان را نيز مهم و مفيد دانستند. رهبر انقلاب اسلامي در نوعي جمع‌بندي از سخنانشان افزودند: هدف اصلي، تشکيل جامعه و کشوري است که ضمن برخورداري از شاخص‌هاي جهاني مانند «پيشرفت علمي و قدرت و ثروت»، از «ايمان، معنويت و شرافت» نيز لبريز باشد و با جلب دل‌هاي ملت‌ها، بشريت را از جهالت و ضلالت کنوني برهاند و بدون ترديد تحقق اين مهم، از عهده ملت بزرگ ايران و جوانان عزيز، باهوش و پرانگيزه کشور برخواهد آمد.
  
عواقب عقب‌نشيني را به مسئولان گفته بودم
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به دشمني قدرت‌هاي شيطاني با هر حرکت مخالف افزودند: چند روز قبل يکي از دولتمردان امريکايي گفت تا حمايت و طرفداري ايران از مقاومت باقي است، معلوم نيست تحريم‌ها به طور اساسي تکان بخورد که اين همان واقعيتي است که بارها به مسئولان گفته‌ايم. ايشان با اشاره به سخنان برخي مسئولان امريکايي در ديدار با مسئولان ايراني مبني بر «بدبيني رهبر انقلاب اسلامي به امريکا» افزودند: آيا با اين‌گونه حرف‌ها، مي‌شود به شما خوش‌بين بود؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري سخنانشان در جلسات خصوصي و عمومي به مسئولان گفتند: بارها گفته‌ايم که اگر در هسته‌اي عقب‌نشيني کنيد آنها مسئله موشک را پيش مي‌کشند، اگر باز هم عقب برويد بحث حمايت از مقاومت را مطرح مي‌کنند، اگر به عقب‌نشيني ادامه داديد موضوع حقوق بشر را جلو مي‌آورند، و بعد اگر معيارهاي آنها را پذيرفتيد سراغ حذف معيارهاي ديني در حکومت مي‌روند. ايشان با اشاره به بيانيه اخير اتحاديه اروپا که در آن به امکانات و ظرفيت‌هاي عظيم ايران پرداخته شده است، افزودند: سخناني که درباره امکانات پيشرفت و منابع انساني و طبيعي ايران مي‌گوييم، رجزخواني نيست بلکه واقعيتي است که غربي‌ها هم به آن اذعان دارند. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: امريکايي‌ها حتماً با «ايراني با چنين ظرفيت پيشرفت و برخوردار از حکومتي بر مبناي اسلام» مبارزه مي‌کنند و درک و تحليل اين مهم در ميان نخبگان جوان، آنها را در ايفاي وظايف تاريخي‌شان کمک خواهد کرد.
  
حادثه عاشورا، خورشيدي بي‌غروب است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، حادثه عاشورا را خورشيدي بي‌غروب خواندند و گفتند: حادثه عاشورا تصويري حقيقي از مبارزه نور با ظلمت و جنگ شرافت با دنائت است که تکميل‌کننده اين مسير، حضرت زينب(س) و حضرت امام سجاد(ع) بودند. ايشان با تشکر از مجموعه‌هاي اداره‌کننده هيئت‌هاي عزاداري عاشورا گفتند: حضور انبوه جوانان، سخنراني‌هاي پرمحتوا، برخي از نوحه‌ها و عزاداري‌هاي پرمغز، در مجموع سطح هيئت‌هاي عزاداري را ارتقا داده بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي دکتر ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي بنياد ملي نخبگان گفت: سرمايه‌هاي انساني مهم‌ترين منابع کشور هستند و براي استفاده از توان آنها بايد زيرساخت‌هاي لازم را ايجاد کرد.

[ ]

مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند!

 

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند.

جهان،7 شب اقامت در استانبول به کمتر از 500هزار تومان هم رسید؛ رویایی‌ترین قیمت‌های سفر به استانبول، آنتالیا و کوش‌آداسی، تنها 2 هفته مانده به تعطیلات نوروز! اما آیا سفری رویایی خواهید داشت؟ تا آنجا که به هر جنگی مربوط می‌شود، فقط خدا می‌داند. این فقط تفریح در ترکیه نیست که ارزان شده بلکه در 8 ماه گذشته، جان انسان‌ها هم در حریم سلطان اردوغان تخفیفی وحشتناک خورده است. همین حالا که این سطور را می‌خوانید ابری از گاز اشک‌آور مناطق مرکزی استانبول را پوشانده است. از تیر ماه تاکنون مجموعا حدود 3000 نفر در درگیری‌ها و حملات تروریستی سراسر آناتولی کشته شده‌اند که کمتر از نیمی از آنها شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک بوده‌اند. به عبارت دیگر در این فاصله زمانی، ترکیه - بهشت سابق گردشگران - حدود یک هفتم جنگ سوریه، خونین‌ترین جنگ حال حاضر جهان تلفات داشته است اما از آن جالب‌تر مقایسه تلفات شهرهای بزرگ 2 همسایه است. آمار قربانیان حملات تروریستی در دمشق و لاذقیه، پایتخت و مهم‌ترین بندر سوریه طی پاییز و زمستان اخیر تنها کمی از کشته‌شدگان بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی در آنکارا و استانبول بیشتر بوده، در حالی که140 کشته سهم آنکارای پایتخت بوده است و20 کشته سهم استانبول چهارراه شرق و غرب.

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند. جزیره و دیاربکر حالا بیشتر شبیه حلب و حمص در سوریه هستند. کمی آن طرف‌تر در آدانا، آنتالیا، ازمیر و استانبول حتی تخفیف‌های بی‌سابقه هم نتوانسته‌اند ارزان شدن قیمت جان را جبران کنند. طبق آمارهای ماهانه شورای سفر و گردشگری جهان از ماه دسامبر 2015 منتهی به تعطیلات کریسمس و ژانویه تا اول مارس 2016، تعداد توریست‌های سواحل مدیترانه‌ای ترکیه به یک‌چهارم مدت زمان مشابه سال گذشته سقوط کرده است. باورتان نمی‌شود؟ از ژرمن‌ها، خوشگذران‌ترین و خوش‌سفر‌ترین مردم اروپا بپرسید. 7 اسفند ماه، خبرنگار «وطن‌امروز» که نتوانسته بود تعجبش را از حضور یک خانواده آلمانی پای یکی از صندوق‌های رای تهران پنهان کند از آنها پرسید: «چرا ایران؟ مگر الان هموطنان‌تان در سواحل ترکیه نیستند؟» پاسخ مادر خانواده تکان دهنده بود: «ترکیه؟ هرگز! دیگر هیچ آلمانی پایش را آنجا نمی‌گذارد. نمی‌خواهیم با تابوت به کشورمان بازگردیم.» اشاره‌اش به سرنوشت تلخ 11 توریست آلمانی بود که کمتر از 2 ماه پیش  در پارک منطقه سلطان احمد استانبول یعنی امن‌ترین محله شهر و چه بسا کل کشور– در فاصله ۵۰۰ متری ساختمان کنسولگری ایران –  قربانی انفجاری انتحاری شدند آن هم توسط یک زن تکفیری. از آبان ماه گذشته نیز میلیون‌ها روس به دستور پوتین ترکیه را تحریم توریستی و تجاری کرده‌اند. تازه اینها اروپایی‌هایی بودند که روی سر «پاشا»ها جا داشتند و مثل ما مهر ایرانی بودن در بلاد خلیفه داعش و عثمانی روی پیشانی‌شان نخورده بود.

«ح» همکار مستندسازمان که فعلا نمی‌خواهد باز شناخته شود و به تازگی بعد از ماه‌ها تحقیق از آن طرف بازگشته است، تعریف می‌کند با وجود همسانی ظاهری‌اش با پاشاها به واسطه آذری بودن و تسلط به گویش استانبولی، چطور هنگام فیلمبرداری از یک وهابی دوآتشه و صف عائله پشت سرش که در منظره‌ای سراسر تناقض‌آمیز از جلوی یکی از پلاژهای آنتالیا عبور می‌کردند، ناگهان سردی دستبند یک پلیس مخفی را بر مچ خود احساس می‌کند. وقتی دلیل بازداشتش را جویا می‌شود چنین پاسخی می‌شنود: «چون ایرانی هستی!» در حقیقت مامور مزبور همه جا او را زیر نظر داشت. علاو بر افزایش ناامنی، سختگیری به ایرانی‌ها توسط پلیس ترکیه محسوس است.

  چرا ایرانیان به ترکیه نمی‌روند؟
بی‌دلیل نیست که سفرهای تفریحی از ایران به ترکیه بشدت ریزش داشته‌ است. اردیبهشت‌ماه امسال بود که سفیر ایران در آنکارا از رکورد حضور تاریخی گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته(93) و با 30 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن (92) خبر داد. چقدر؟ 6 میلیون نفر! در واقع اگر همه آنها با هم در یک نقطه از ترکیه پاتوق می‌کردند، بزرگ‌ترین اجتماع ایرانی‌ها روی کره خاکی پس از کلانشهر تهران را پدید می‌آوردند. ظریفی پس از شنیدن این خبر گفته بود آنقدر که ایرانی‌ها از وطن امن و امانشان به ترکیه رفته‌اند، سوری‌های آواره و مصیبت‌زده از ترس جان از کشور جنگ‌زده‌شان به مرزهای همسایه شمالی پناه نبرده‌اند. اما عوامل متعددی باعث شده‌اند حرص سفر قسطنطنیه در ایرانی‌ها هم فروکش کند. وبگاه آمریکایی «ال‌مانیتور» که براساس منابع محلی به مسائل کشورهای خاورمیانه می‌پردازد از قول یک دانشجوی ایرانی دکترای اقتصاد گردشگری در دانشگاه ازمیر نوشته است: «تمایل ایرانیان برای سفر به ترکیه کاهش پیدا کرده به صورتی که حتی تخفیف‏های ویژه و ارزان‏تر کردن تورهای گردشگری به مقصد ترکیه هم چندان نتوانسته گردشگران را مثل سابق جذب کند».

بنا به تحلیل ال‌مانیتور، سردی گردشگران ایرانی نسبت به آناتولی «واکنش توریسم در برابر تروریسم» است. این موضوع به دلایل متعددی مثل انعکاس اخبار و تصاویر منزجرکننده جنگ داخلی ترکیه و بویژه حساسیت ایرانی‌ها به عملیات نظامی حکومت اردوغان در استان‏های کردنشین، بازتاب بسیار منفی اظهارات ضدایرانی اردوغان و دیگر مقامات آنکارا، سختگیری ترکیه به آژانس‏های ایرانی و کارشکنی علیه بازرگانان کشورمان بویژه در مورد تمدید ویزا، بدرفتاری پلیس ترکیه با ایرانی‌ها، سرقت‌های متعدد از مسافران بویژه در پروازهای ترکیش ایرلاینز و البته آسان‌تر شدن سفرهای اروپایی برای اتباع ایرانی در ماه‌های اخیر مربوط می‌شود. در این گزارش آمده است که ایرانی‌های مایل به گردشگری برون‌مرزی، مقاصدی مثل ارمنستان، گرجستان،  تاجیکستان و کشورهای جنوب و شرق آسیا را جایگزین ترکیه می‌کنند ضمن اینکه با رونق گرفتن روابط با روسیه، این کشور هم مقصدی بکر برای بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود به طوری که سواحل روسی دریای سیاه بویژه سوچی با  آب و هوایی مشابه، رفته‌رفته جایگزین سواحل ترکیه می‌شوند.

  عیدتان عزا نشود
سفر این هفته احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به تهران برای دیدار با حسن روحانی، بی‌طمع نبود. او تنها چند روز پس از اعلام اعطای وام‌های چند صد میلیون دلاری به صنعت توریسم کشورش، به تهران آمده بود تا در آستانه نوروز آن  را از ورشکستگی نجات دهد.

متاسفانه دولت حسن روحانی به خیال بهبود روابط اقتصادی با آنکارا رویه‌ای غلط در سانسور آمار دستگیری‌ها، قتل‌ها و  گروگانگیری‌های شهروندان ایرانی در ترکیه در پیش گرفته است اما طبق همان معدود اخباری که به رسانه‌های رسمی راه پیدا کرده‌اند در 2 ماه گذشته دست‌کم یک مورد از این تهدیدات، گریبان ایرانی‌هایی را که با ویزای توریستی به کشور همسایه سفر کرده‌اند گرفته‌ است. با این حال این تنها مشتی از خروار است و اخباری نگران‌کننده از تشدید برخوردهای ضد ایرانی بویژه با  بالا گرفتن جنگ داخلی ترکیه از سال نوی میلادی و نزدیک شدن به «های سیزن» توریستی به گوش می‌رسد.  اگر همچنان در هوس لمس این بهشت جنگ‌زده توریست‌ها هستید، بهتر است بدانید شرایط با گذشته کاملا فرق کرده و امروز از نظر هر 3 طرف جنگ داخلی ترکیه ـ حرامیان داعشی، پلیس مخفی اردوغان و کردهای خشمگین ـ شما میهمان ایرانی به طور ویژه و به طور بالقوه «به جهنم خوش آمده‌اید».

گروه اول یعنی تروریست‌های داعش که رفت و آمد آزادانه‌شان در همه جا از قلب استانبول تا پلاژهای آنتالیا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد، خون شمای ایرانی را مباح می‌دانند.

دسته دوم به شما به چشم جاسوس و خرابکار نگاه می‌کنند، بویژه اگر با گوشی همراه‌تان در حال تصویربرداری باشید. سرنا شیم، خبرنگار مرحومه پرس‌تی‌وی که سال پیش ـ و به قول دولت آنکارا خیلی اتفاقی(!) ـ زیر یک کامیون ارتش ترکیه رفت، شهروند آمریکا بود اما این هم نتوانست جانش را نجات دهد. و سرانجام دسته سوم کردهایی هستند که به توریست‌ها به چشم منبع مالی داعش و اردوغان و شریک جرم آنها نگاه می‌کنند. ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم کردهایی که خانه و خانواده و کسب و کارشان توسط اردوغان و شرکای تکفیری‌اش بر باد رفته انتقام نخواهند گرفت.

همان همکار مستندساز مصاحبه‌ای داشته با یک جوان کرد ساکن و شاغل در ساحل توریستی بلک در آنتالیا که شب سال نوی مسیحی با خبر می‌شود همه اعضای خانواده‌اش در بمباران روستای‌شان کشته شده‌اند. او جلوی دوربین قسم می‌خورد که انتقام خون عزیزانش را خواهد گرفت: «فقط منتظر هستیم جشن‌شان شروع شود و توریست‌ها بیایند. آن‌وقت جشن‌شان را به عزا بدل می‌کنیم.» متاسفانه باید اعتراف کنیم با توجه به ریزش توریست‌های روسی و اروپایی و کسادی بازار گردشگری آناتولی در ماه‌های اخیر، موعد جشن ترکیه برای بازگشت توریست‌ها همین تعطیلات نوروز خواهد بود و این هموطنان ما هستند که تاوان انتقام احتمالی را خواهند پرداخت.

حتما می‌گویید سوریه و عراق در ماه‌های اخیر برای هموطنان‌مان بسیار خطرناک‌تر بوده‌اند اما تفاوت اصلی سفرهای کربلا و زینبیه با ترکیه در نیت آنهاست. آنهایی که به عراق و سوریه می‌روند با نیت شهادت می‌روند و البته رسم است کفن‌شان را از پیش تهیه می‌کنند اما اگر دلتان برای سوغات آوردن بهترین و ارزان‌ترین پوشاک برند از گرند بازار یا خیابان مرتر استانبول غنج می‌زند، بد نیست احتیاطا قبل از سفر قسطنطنیه، پوشاک آخرت یا همان کفن را از همین جا تهیه کنید.
گردشگری ورشکسته ترکیه آتشی که سلطان اردوغان به خانه همسایگان افکنده بود گریبان اندرونی خودش را هم گرفت. جنگ داخلی ترکیه فقط مناطق کردنشین را ویران نساخت بلکه شکوفا‌ترین اقتصاد منطقه را هم به خاک سیاه نشانده است. هر ماه آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی بیشتری  به دلیل بالا بودن خطر حملات تروریستی درباره سفر به ترکیه هشدار می‌دهند.

تنها یک سال پیش، شورای سفر و گردشگری جهان، رشد 6/5 درصدی را برای صنعت گردشگری ترکیه طی 10 سال آینده پیش‌بینی کرده بود اما دغدغه‌های امنیتی و حملات تروریستی و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک در مجموع تاثیر مخربی بر این صنعت داشته‌ است. حزب جمهوری‌خواه خلق، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت در پارلمان،  ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد تنها در ساحل دریای اژه 908 مجموعه جهانگردی، جمعا به قیمت 3 میلیارد و 80 میلیون دلار آمریکا به فروش گذاشته شده‌اند. در عین حال گروه تامپسون فالکون، یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری جهان اعلام کرده درخواست برای سفر به ترکیه در تعطیلات ژانویه گذشته، 40 درصد کاهش پیدا کرد.  «سلیمان آکل» مالک هتلی شناخته شده در استانبول که بخشی از زنجیره بزرگ موسسه گردشگری جمینی محسوب می‌شود به ورینا کیت، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی گفته است: «سال 2015 کمتر از آنکه فکر می‌کردیم گردشگر داشتیم. با وجود آنکه همه چیز را آماده کردیم اما امسال هیچ یک از گردشگرها نیامدند». در حالی که از چراغ‌های نیمه‌خاموش لابی، کافی‌شاپ و رستوران این هتل و بسیاری دیگر از هتل‌های استانبول وضعیت نیمه‌تعطیل آنها عیان است، تابلوی اعلان وضعیت اتاق‌های هتل جمینی، یک رقم یک و 2 رقم صفر را مقابل اتاق‌های یک تختخوابه، 2 تختخوابه  و 3 تختخوابه نشان می‌دهد. هتل جمینی در بهمن‌ماه تنها یک میهمان داشته که آن هم تاجر زن اوکراینی بوده است. او به پرس‌تی‌وی گفت برای هتلی که همیشه پر رونق بوده تصور آن بدون کارمند و نبود خدمات دشوار است. تصویر میز و صندلی‌های خالی رستوران در زمان ناهار به یک کابوس شبیه است. سلیمان آکل پیش‌بینی می‌کند «سال 2016، حضور آنها حتی کمرنگ‌تر خواهد بود. احتمالا امسال ضرر خواهیم داد».

ترکیه آبان امسال یکی از جت‌های روسیه را در نزدیکی مرز سوریه سرنگون و پس از آن مسکو سفر اتباع خود را به ترکیه ممنوع کرد. این امر منجر به کاهش 81 درصدی سفر اتباع روس به ترکیه شد. دی‌ماه نیز یک انفجار تروریستی در مرکز استانبول جان 11 گردشگر آلمانی را گرفت و پس از آن ترکیه  بسیاری از بازدیدکنندگان آلمانی خود را از دست داد.

به گفته مالک هتل جمینی «سیاست بر گردشگری تاثیر می‌گذارد و هتل ما در 20 سال گذشته که ترکیه بخوبی مدیریت می‌شد پر رونق بود. با این وجود اکنون مشکلات داخلی و خارجی وجود دارد. متاسفانه هر کاری می‌کنیم نمی‌توانیم برای هتل خود میهمان جذب کنیم».  این بخش سال 2015 برای 2 میلیون و 100 هزار نفر اشتغالزایی و سال 2014 نیز حدود 34 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ترکیه کمک کرده بود. خیلی‌ها در گردشگری فعال هستند و  کارمندان نیز همراه نوسانات آن  تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تولید و سرمایه‌گذاری نیز همین طور، در نتیجه شغل میلیون‌ها تن از مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

براساس پیش‌بینی‌ها کاهش رونق گردشگری ترکیه ماه‌ها ادامه خواهد داشت اما به گفته کارشناسان، شدیدترین ضربه به این صنعت که با حملات تروریستی اخیر و ورود پناهجویان سوری مرتبط است، سال 2016 به صنعت این کشور وارد خواهد شد.

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:نوروز, نوروز در ترکیه ,مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند! , ] [ 2:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

85 درصد زنان انگليسي در اماكن عمومي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند

 

نتايج تحقيقات دو مؤسسه انگليسي نشان مي‌دهد اكثريت زنان انگليسي در اماكن عمومي و گاهي روزانه، تجربه آزار و اذيت جنسي داشته‌اند.
به نوشته اسكاي‌نيوز، نتايج تحقيقات مؤسسه «يوگاو» نشان مي‌دهد 85 درصد از زنان 18 تا 24سال مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند. 45 درصد از زنان انگليسي در اين سنين هم قرباني آزار جنسي ناخواسته مي‌شوند.  «ائتلاف پايان دادن خشونت عليه زنان» نيز بعد از تحقيقات خود دريافت 64درصد از زنان انگليسي در همه سنين مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند كه با احتساب همه سنين، 35 درصد از زنان انگليسي تجربه آزار جنسي داشته‌اند.  بيش از يك چهارم زناني كه مورد آزار و اذيت جنسي در اماكن عمومي انگليس قرار گرفته‌اند، اولين تجربه را در سنين زير 16 سال داشته‌اند.  برخي از اين زنان مجبور به تغيير مسير آمد و شد خود شده‌اند تا از دسترسي مردان مزاحم راحت شوند. برخي از زنان در اين تحقيقات گفته‌اند كه تقريباً هر روز آزار و اذيت جنسي در اماكن عمومي را تجربه كرده‌اند.  برخي ديگر از زنان كه در محيط‌هايي با حضور مردان بيشتر مشغول كارند، همواره مورد آزار جنسي زباني يا فيزيكي مردان قرار مي‌گيرند.
[ ]

صدور كيفرخواست براي 22 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان

 

دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي 22 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان خبر داد و گفت: به زودي پرونده اين افراد به دادگاه ارسال مي‌شود.

جعفري دولت‌آبادي از دستگيري يك متهم ديگر در پرونده دكل نفتي نيز خبر داد و اعلام كرد: اين پرونده پيشرفت‌هاي خوبي داشته است.  وي در خصوص شكايتي كه تعدادي از نمايندگان مجلس از نادر قاضي‌پور داشتند، گفت: تا اين لحظه من در جريان موضوع قرار نگرفتم و اگر چنين چيزي رخ داده بود حتماً اعلام مي‌كنيم.  
دادستان تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا زنجاني به وعده‌هاي خود عمل كرده است يا نه، گفت: تا هفته قبل پولي واريز نشده بود و در اين هفته هم اتفاقي نيفتاده است.
وي افزود: ما در همان ابتداي دستگيري به وي گفتيم در پرونده‌هاي بزرگ سياست قوه قضائيه علاوه بر تعقيب و مجازات متهمان استيفاي بيت‌المال است. ما حتي به زنجاني يك هفته پس از بازداشت گفتيم اگر پول‌ها را برگرداند در مجازاتش تخفيف مي‌دهيم اما او مقاومت كرد و در نهايت هم طي وكالتي خواست كه اموالش به شركت نفت واگذار شود.
جعفري دولت‌آبادي گفت: دادگاه حكم را در شرايطي صادر كرد كه متهم پول‌ها را نداده بود البته اين حكم قابل اعتراض است و ما منتظريم تا وكلاي زنجاني اعتراف كنند و فرايند قانوني طي شود.
 وي ادامه داد: به هر جهت اعتقاد ما براين است كه احكام براي اجرا است و اگر تغييري صورت گيرد ما دخالت نمي‌كنيم و اين تغيير در ديوان عالي كشور خواهد بود.  دادستان تهران در خصوص آخرين وضعيت رد مال مه‌آفريد اميرخسروي گفت: در بخشي كه مربوط به چند بانك و برخي اموال بود رد مال باقي مانده اما در ساير موارد اجرا شده است در مورد بخش‌هاي باقيمانده در حال مذاكره هستيم و اميدواريم طي چند ماه آينده مسائل مربوط به اين پرونده به پايان برسد.  وي با اشاره به كاهش 27 هزار پرونده در دادسرا گفت: از سال 93 تا 94 حدود 27 هزار پرونده كاهش يافته كه زندانيان اين پرونده‌ها 17 هزار نفر بودند به عبارتي ما توانسته‌ايم هر ساله 10 درصد از پرونده‌ها را كاهش دهيم.
جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه ما در مبارزه با فساد هيچ مصونيتي براي كسي قائل نيستيم، ادامه داد: اين موضوع به حدي جدي است كه چند روز پيش يكي از متهمان دكل نفتي كه مي‌گفتند چرا اين فرد بازداشت نمي‌شود، بازداشت شد و دادستاني در هر كجا كه به نتيجه برسد اقدام مي‌كند.

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

 

سیروس تقی‌نژاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

 نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامش از درگذشت سیروس تقی‌نژاد  هنرمند پیشکسوت عرصعه تئاتر، سینما و تلویزیون بر اثر تصادف خبر داد.

از جمله آثار این بازیگر می‌توان به سریال‌های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

تقی‌نژاد امروز بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج درگذشت.
[ پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:سیروس تقی‌نژاد,معمای شاه, تصادف رانندگی,, ] [ 17:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

اکبر عبدی داغدار شد

 

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای ایران در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت پدر اکبرعبدی خبر داد.


ده نمکی با انتشار تصویری از اکبر عبدی در نقش حاج یوسف فیلم «رسوایی» در این پست آورده است: اکبر عبدی بازیگر توانمند کشورمان امروز در سوگ پدر نشست.

اکبر عبدی 4 شهریور سال 1339 از پدر و مادری اردبیلی در تهران محله نازی آباد به دنیا آمد. در کارنامه بازیگری اکبر عبدی، تجربه همکاری با کارگردان‌های مطرح سینمای ایران دیده می‌شود.
اکبر عبدی داغدار شد
[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:اکبر عبدی داغدار شد,درگذشت پدر اکبرعبدی,داغدار, ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاسخ بهاره افشاری به خبر ازدواجش با بنيامين

 

بهاره افشاری با انتشار عکس زیر در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به شایعه ازدواجش با بنیامین بهادری واکنش نشان داد.


بهاره افشاری نوشت: خسته ام بيشتر از اينكه عصبانى باشم ...

شايد نبايد هميشه سكوت كرد شايد بايد ويران كرد تا هرگز جرات نزديك شدن به تو رو نداشته باشند تا شايد انقدر محدود زندگى نكنم تا شايد اجازه بدهند خانواده ام ساعات. تلخى رو تجربه نكنند شايد دوستانم باورشان را از دست ندهند شايد روزهاى زيادى با استرس و حال و اخبار پرتغالى از خواب بيدار نشوم شايد و يا اي كاش جور ديگرى بودم.

براى اولين و آخرين بار حرف ميزنم تمام اتفاقات اين يك ماه عجيب و تمامى اين ده سال را تكذيب ميكنم تا شايد خودم آرام شوم از ازدواج هاى شش ماه يك بارم تا ممنوع الكارى در شرايطى كه فقط روزى ٦ ساعت بيدارم و مابقى درگير فيلمبرداريم تا ورودم به سينما از طرف x و حواشى ديگرم
فقط آقايون خبرگزارى ها كه اكثرا هم معتبر ترينيد....با كدام دين و ايمان و باورتان به زندگى من حمله ور شده ايد؟؟؟؟يك لحظه چشم بر هم بگذاريد و فكر كنيد به مادرتان ،خواهرتان ،همسرتان و ناموستان چون من هم دختر كسى ،خواهر برادرم و ناموس كسى هستم

بعد از قانون كه تك به تك شما رو زيارت خواهم كرد واگذارتان ميكنم به حق و خدايم.»

پاسخ بهاره افشاری به شایع ازدواجش با بنیامین
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب: بهاره افشاری ,خبر ازدواجش با بنيامين ,بنیامین, ] [ 1:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو

 

"من توماس دامبو، هنرمند دانمارکی هستم و ماموریتم جلب توجه نسبت به کارهای مثبتی است که می توانیم با زباله انجام دهیم. این هفته من یک قو با استفاده از 300 سطل پلاستیکی ساختم. این یک ماموریت برای شورای شمال اروپا بود و چهار ماه زمان برد تا شورا سطل های کافی را از کافه تریای خود برای ساخت مجسمه 4 متری من جمع آوری کند. این سطل های پلاستیکی محتویات متفاوتی داشتند: ماست، رب گوجه، ماهی و ... غذای حدود 100 کارمند در این کافه تریا سرو می شد. من فکر می کنم سالن های غذاخوری بسیاری شبیه به این در سراسر جهان وجود دارد. امیدوارم هنر من الهام بخش مردم همه این نقاط باشد."

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو , ] [ 1:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

کوهنوردی علی لاریجانی در لاریجان

 

علی لاریجانی رئیس مجلس چند روز در ایام نوروز در منطقه لاریجان آمل حضور یافت و به کوهنوردی پرداخت. خانواده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از اهالی آمل و روستای «پردمه» منطقه کوهستانی لاریجان هستند که حدود 100 کیلومتر با تهران و حدود 70 کیلومتر با آمل فاصله دارد.
[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:کوهنوردی علی لاریجانی در لاریجان ,آمل, ] [ 15:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

تونل کندوان در دهه ۳۰

 

تونل کندوان در دهه سي شمسي
[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تونل کندوان,دهه ۳۰ , ] [ 20:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

والده رئیس جمهور دار فانی را وداع گفت

 

والده رئیس جمهور صبح امروز بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

خانم «سکینه پیوندی» 90 ساله والده حجت‌الاسلام حسن روحانی که از چندی پیش در بیمارستان میلاد تهران بستری شده بود ساعت 07:30 دقیقه امروز 29 اسفند سال 93 و در آستانه دهه دوم ایام فاطمیه به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت.

مراسم تشییع و ترحیم آن مرحومه متعاقباً اعلام می‌شود.

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:والده رئیس جمهور, دار فانی , حسن روحانی , ] [ 20:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

تعرفه‌های گاز خانگی اصلاح شد

 

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز از اصلاح تعرفه‌های گاز بخش خانگی بعد از تذکرات نمایندگان مجلس خبر داد.

سید جلال نورموسوی، رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته اظهار داشت: حسب مذاکراتی که با نمایندگان محترم صورت گرفته است و رفت و آمدهای که وزیر نفت محترم داشتند، تصمیماتی را برای اعمال بیست درصد به هر پله را ابلاغ کردند و الان جاری سازی شده است و حدود سه هفته است که روی سیستم مکانیزه امور مشترکین جاری سازی شده است.

وی افزود: قبوض جدیدی که تولید می شود بر همین مبنای بیست درصد به هر پله است که نظر بعضی از نمایندگان محترم مجلس بوده است.

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: الان ما 12 پله داریم که در مرحله دوم بیست درصد را به صورت متوسط در ابتدا ما اعمال کردیم و بعد از این مذاکرات، بیست درصد به هر پله اضافه شد.

وی اضافه کرد: اگر احیانا نظر اصلاحی را هیئت محترم دولت ابلاغ بفرمایند بویژه که سال 94 در حال شروع شدن است، اعمال خواهد شد ولی تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر هم مبلغ گازبها و هم پلکان های مصرف مشترکین گرفته نشده است.

 12 نفر از نمایندگان مجلس پیش از این در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با انتقاد از شیوه تعرفه‌گذاری برق و گاز در سال 93 به نفع مشترکان پر مصرف و به ضرر مشترکان کم‌مصرف خواستار تغییر این شیوه تعرفه‌گذاری شده بودند.

با این وجود الیاس نادران یکی از 12 نماینده امضا کننده نامه مذکور شیوه اصلاح تعرفه‌ها از سوی شرکت ملی گاز را منطبق بر ایده نمایندگان که خواستار تعیین تعرفه‌های شدیدا بالاتر برای مصارف بالاتر و تعرفه‌های پایین‌تر برای مشترکان کم‌مصرف‌تر با هدف ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف گاز و تامین بخشی از کسری هدفمندی یارانه‌ها از محل حذف یارانه پرمصرف‌ها بودند، ندانست.

حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز پیش از این در گفت‌وگو با فارس از استعلام از وزیر نفت برای اصلاح تعرفه قبوض گاز خانگی خبر داده بود.

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:تعرفه‌ گاز خانگی, اصلاح قیمت,شرکت گاز, ] [ 1:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

شوهرم دائم در خدمت فامیل من است

 

خدمت مرد جوان به فامیل های همسرش برایش دردسر ساز شد و پای او را به دادگاه خانواده باز کرد.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم خیلی به اقوام من کمک می کند. شاید برای شما عجیب باشد ولی من دوست ندارم که شوهرم مرتب به فامیل های من کمک کند و هر چه آنها می خواهند در اختیارشان بگذارد.

زن جوان ادامه داد: اقوام من دارند از شوهرم سوء استفاده می کنند و این موضوع واقعا مرا عذاب می دهد. آنها هرچه می خواهند به شوهر من زنگ می زنند تا او برایشان انجام دهد. هرچه به شوهرم می گویم که دست از اینکارهایش بردارد و کمتر به آنها خدمت کند فایده ندارد و او با من لج می کند و تمام وقتش را صرف خدمت به فامیل های من می کند.

وی افزود: حتی اگر کاری از دستش هم برنیاید باز هم وقت می گذارد و تمام سعی‌اش را می کند تا انجام دهد. برای همین واقعا خسته شدم و تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:شوهر دائم, خدمت فامیل,دادگاه,طلاق, ] [ 23:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی صادر شد

 

حکم پرونده مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شد.
دادگاه انقلاب تهران، حکم پرونده مهدی هاشمی را صادر کرده است.

احتمالا اوایل هفته آینده این حکم ابلاغ می‌شود.
[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:حکم ,پرونده ,مهدی هاشمی, رفسنجانی, صادر, ] [ 22:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

صدور شناسنامه جديد براي همه شهروندان

 

مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال از صدور ۲ميليون و ۱۰۰ هزار شناسنامه مكانيزه طي ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: كل عمليات صدور شناسنامه جديد تا زماني كه به دست متقاضي برسد، حداكثر يك ماه است.


محسن اسماعيلي افزود: در استان‌هاي بزرگ مانند تهران صدور شناسنامه مكانيزه جديد يا عكس‌دار كردن شناسنامه 20 روز زمان مي‌برد و به علاوه زمان ارسال توسط پست در نهايت طي يك ماه شناسنامه جديد به دست متقاضي مي‌رسد.  وي با اشاره به اينكه صدور شناسنامه از طريق دفاتر خدمات الكترونيك دولت انجام مي‌شود، گفت: نيازي به مراجعه متقاضيان به ادارات ثبت احوال وجود ندارد و مي‌توانند براي تعويض، تغيير يا صدور شناسنامه جديد به دفاتر خدمات الكترونيك مراجعه كنند.  مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال تأكيد كرد: البته پروسه صدور، چاپ و ارسال شناسنامه در شهرهاي كوچك در كمتر از ۱۰ روز انجام خواهد شد.  اسماعيلي در مورد تعداد شناسنامه‌هاي صادر شده در ۱۰ ماهه امسال گفت: طي اين مدت ۲ ميليون و ۱۰۰ هزار شناسنامه مكانيزه صادر شده است كه كمتر از نيمي از اين شناسنامه‌ها براي الصاق عكس بوده است.  وي با اشاره به اينكه فراخواني براي صدور شناسنامه‌هاي جديد انجام نمي‌شود، اظهار داشت: به دليل محدوديت منابع و اعتبارات، فراخوان عمومي نداريم اما متقاضيان مي‌توانند براي تغيير و اصلاح مشخصات هويتي و همچنين عكس‌دار كردن مراجعه كنند.

[ پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:صدور شناسنامه جديد, شناسنامه , ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

جوک خنده دار فریبا علومی و اجرای طنز حسن ریوندی - جدید

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:جوک خنده دار, فریبا علومی, طنز حسن ریوندی -,جدید , ] [ 23:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایدز و فحشا در ایران

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:ایدز و فحشا در ایران,عکس دختر, ] [ 23:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

دوربین مخفی-شوهر من میشی؟!

دوربین مخفی-شوهر من میشی؟!

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:دوربین مخفی,شوهر ,فرزند,همسر, ] [ 19:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

رقص در قهوه تلخ

رقص در قهوه تلخ

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب: قهوه تلخ,رقص , ] [ 19:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

سامانه پیامک 110 عملیاتی شد

 

سامانه پیامک سه شماره ای 110 با هدف خدمت رسانی به شهروندان برای انعکاس اخبار مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی راه اندازی و عملیاتی شد.

 
این سامانه با هدف خدمت رسانی به هموطنان که به دلایل مختلف قادر به برقراری تماس با 110 نیستند اما قصد ارسال اخبار مرتبط با ناهنجاری ها و جرایم موجود در جامعه و یا اخبار امنیتی را دارند، راه اندازی شد.
 
این گزارش افزود: ارسال پیام کوتاه از جذابیت خاصی برخوردار است و اگر از این فناوری به گونه ای بهینه بهره گیری شود، منبع اطلاعاتی مناسبی برای پلیس خواهد بود.

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:سامانه پیامک 110 ,110,پلیس 110, ] [ 16:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

قضاوت هایمان درست است یااشتباه؟!

قضاوت هایمان درست است یااشتباه؟!

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:دختربازی,قضاوت,بدبینی, ] [ 19:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

صحبت‌های طلبه‌ای که مسافرکش تهران-قم است

 



خلیل نادری هستم. سال 1355 در بیشه سرای ساری متولد شدم. من فرزند سوم خانواده روستایی هستم که پدرش مردی زحمت کش بود و هنوز هم هست. کودکی و نوجوانی ام در همان روستای خودمان سپری شد. سال های ابتدایی انقلاب بود و شرایط برای درس و تحصیل دانش آموزان سخت. مدرسه ما در روستای همجوارمان بود و مجبور بودیم با سرویسمان که یک پیکان قراضه بود خودمان را به درس و کلاس برسانیم. یادم می آید که ده دانش آموز بودیم که باید فشرده و روی پای هم می نشستیم تا به مدرسه برسیم.

از کلاس پنجم ابتدایی علاقه مند به دروس حوزوی شدم، اما پدرم اجازه نداد، می گفت خلیل شما باید حداقل سیکلت را بگیری بعد بروی حوزه. نه این که مخالف باشد نه! می گفت باید سواد عمومی ات بالاتر برود بعد بروی طلبه حوزه شوی. من هم وقتی سیکلم را گرفتم، همزمان حوزه و دبیرستان می رفتم.

پدرم در همان روستایمان راننده نیسان بود و از همین طریق نان سفره زن و بچه اش را تامین می کرد. ما هم گهگاهی به او کمک می کردیم و بار مردم را این طرف آن طرف و می بردیم. برادرهایم هم بعدها یک جورهایی شغل پدر را پیشه کردند و هر کدام به شکلی وارد حمل و نقل شدند. من هم طلبه حوزه ساری بودم و در کنار پدر گاهی کشاورزی و رانندگی می کردم، نزدیک 20 سال است که در کنار درس و حوزه، با ماشین هم کار می کنم تا این که برای ادامه تحصیل به قم آمدم. زندگی طلبگی در شهر غریب و اندک مواجبی که از حوزه می گرفتیم کفاف خرج و مخارج زندگی و اجاره خانه را نمی داد. گفتم چه بکنم و چه نکنم؟ در ذهنم جرقه خورد که کار حمل و نقل و مسافربری را در کنار درس انجام دهم، رفتم یک تاکسی خریدم و کنار درس و حوزه از این خیابان به آن خیابان مسافر هم می بردم. بعدها تصمیم گرفتم که گاهی مسافر بیرون شهری هم داشته باشم که خب الان هشت سال است که در خط تهران ـ قم زیر نظر یک شرکت حمل و نقل مسافرکشی می کنم.

برای من کار کردن عار نیست، به نظرم این که انسان در تامین معاش خود دنبال یک راه طیب و طاهر باشد مهم است، حالا می خواهد هر کاری که باشد. مگر پیامبر چوپانی نمی کرد یا حضرت امیر چاه حفر نمی کردند، اگر الگوی ما ائمه باشند من چرا باید ناراحت باشم که مسافرکشی می کنم؟ مگر غیر از این است که می خواهم روزی پاک برای زن و فرزند خود تهیه کنم، من خیلی ها را می شناسم که حین انجام وظیفه با تاکسی کار می کند، چه ایرادی دارد. برای امرار معاش پاک و حلال در هر لباسی باید کار کرد و عرق جبین ریخت.

هستند کسانی که می پرسند چطور هم درس می خوانی هم در خط تهران ـ قم مسافرکشی می کنی. خب واقعیت این است که الان من کارشناسی ارشد حوزه دارم و درسم را هم ادامه دادم. همیشه مراقب بودم که در این دو تداخلی ایجاد نشود، مثلا من نماز صبحم را که می خوانم استارت ماشین را می زنم و می روم سر خط مسافر می زنم برای تهران، از آن طرف هم دم در ترمینال جنوب طوری مسافر سوار می کنم که هشت و نیم قم باشم و بعد هم بروم سر کلاس و درس و مباحثه.

یک بار برای همدان مسافر زدم، طرف خیلی غمگین بود. به مقصد که رسیدیم گفتم جناب شما حالت خوب نیست، چیزی شده؟ گفت که مجلس ختمی داریم و قرار بوده من سخنران مجلس را دعوت کنم، اما نشده، گفتم هیچ نگران نباش، شما برو من دو دقیقه دیگر می آیم. رفتم عبا و عمامه ام را که همیشه مرتب و تمیز در سبدی در صندوق عقب تاکسی ام گذاشته ام را پوشیدم و به مجلس ختم رفتم و سخنرانی کردم. مسافرم از تعجب دهانش باز مانده بود و حسابی خوشحال شد. بالاخره یک موقع هایی تلاش می کنم اگر کاری از دستم بر می آید برای مسافرم انجام دهم، راه دوری نمی رود یک وقتی هم من دست نیازم سمت کسی بلند می شود.

من هم مثل هزاران راننده دیگر جریمه شده و می شوم ولی خوب بعضی از پلیس ها بعد از دیدن کارت گواهینامه یک مقداری تعجب هم می کنند. شهریور امسال دوستم تعدادی مسافر عرب داشت که می خواست با خودروی ون آنها به شمال ببرد، مشکلی پیش آمده بود که نتوانست برود، از من درخواست کرد که آنها را ببرم که پذیرفتم و راهی شدیم. پلیس در جاده من را نگه داشت و گفت گواهینامه، آن روز معمم نبودم، یعنی در کل وقتی پشت فرمان می نشینم لباس روحانیت نمی پوشم. او تا گواهینامه من را دید تعجب کرد و گفت شما چرا حاج آقا؟ گفتم یعنی چه؟ چرا مسافرکشی نکنم؟ مگر چه اشکالی دارد؟

مسافرهای ثابت زیاد دارم که خیلی هایشان نمی دانند من روحانی هستم و وقتی می فهمند تا مدتی متعجب می مانند. این اظهار تعجب ها برای من تکراری شده و سعی می کنم عادی جلوه کنم. مثلا دختر خانم دانشجویی مدتی مسافر من بود و هرازگاهی او را به تهران می آوردم و می بردم، یک بار من را در حرم حضرت معصومه اتفاقی دید، کلی جا خورد که مگر شما روحانی هستید؟ من فقط می خندیدم.

سال 1380 ازدواج کردم و دو فرزند دارم. از اول زندگی شرایطم را برای او توضیح داده و گفته بودم که زندگی با یک طلبه آن هم به این شکل راحت نیست، همسرم هم پذیرفت. خدا را شکر او هم اکنون همراه و همدلم هست و با درس و کار من موافق است، ولی خب یک نکته را هم بگویم بد نیست، برخی از مردم در سال های اخیر علیه روحانیت حرف هایی می زنند که دردآور است، من منکر این نیستم که عده ای در این لباس به خطا رفته اند و کارهایی کرده اند که نباید می کردند، اما نباید آن خطا را به اسم اسلام گذاشت و اصل آن را زیر سوال برد بلکه آن را باید به اسم من نوعی نوشت.

بدترین اتفاق زندگی ام وقتی بود که با زن و بچه در اتوبان تصادف کردم، شب خیلی بدی بود، من مسیر همیشگی را با سرعت متوسطی می رفتم که به مانعی برخورد کردم، ماشین چند بار دور خودش چرخید و منحرف شد. اصلا برای آن مانع علائم هشداردهنده نگذاشته بودند. خدا می داند که چقدر ترسیدیم، خودم آسیبی ندیدم، همسرم هم آسیب جزیی دید، اما فرزند کوچکم که صندلی عقب نشسته بود کمی دچار جراحت شد که به هر حال همه چیز به خیر گذشت، اما خب شب بدی بود. هنوز هم که فکر می کنم اذیت می شوم.

روزگار عجیبی شده، کسی به فکر کسی نیست. مثلا همین کارخانه های خودروسازی اصلا به فکر راننده و مسافر نیستند، بی کیفیت ترین ماشین ها را در اختیار راننده می گذارند که هر لحظه جان او و همراهانش در خطر است. من فکر می کنم باید این مشکل یک جایی حل بشود وگرنه معلوم نیست این ره که همه ما می رویم به کدام ناکجاآبادی ختم شود.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:طلبه‌مسافرکش تهران-قم ,روحانی, ] [ 18:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

در برخی آرایشگاه‌های مردانه چه می‌گذرد؟

 

زمستان به تهران رسیده است. کوه‌های اطراف پایتخت برای اسکی دل دل می‌زنند. کافی است یک پنجشنبه صبح سری به پیست اسکی توچال بزنید تا هم برف را ببینید هم سبک زندگی جوانان را.
 در لابی هتل نشسته‌اند تا قهوه بخورند و گرم شوند. یکیشان دور سرش را خالی کرده و یک کاکل از موهای پرپشتش را روی سرش باقی گذاشته است؛ کاکلی به رنگ قهوه‌ای روشن که اصلا سنخیتی با رنگ ابرو و چهره‌اش ندارد و دیگری خطی عمودی انگار ابرو‌هایش را نصف کرده و توی چشم می‌زند. کنجکاو می‌شوم و آنقدر نگاهشان می‌کنم تا بالاخره بپرسم از مدل مو‌هایش راضی است؟ می‌خندد و می‌گوید: راضی نبودم که این شکلی درستشان نمی‌کردم!

فراز ۲۳ ساله و دانشجوی گرافیک دانشگاه علمی و کاربردی است. در مورد آرایش پسر‌ها و مدل مو‌هایش می‌گوید: من برای پوست و مو‌هایم ارزش قائلم. به نظرم زیبایی یک مرد به زیبایی مو‌ها و پوستش است، برای همین هر دو هفته یک بار آرایشگاه می‌روم و مو‌هایم را کراتینه می‌کنم که هزینه‌اش در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. کراتینه برای تقویت مو اهمیت دارد، مخصوصا من که مو‌هایم را رنگ کرده‌ام!

جیب بابا برای همین موقع است

از پسر جوانی می‌پرسم چرا مو‌هایت را مش می‌کنی؟ دانشجوی بازیگری است. دوست دارد خاص باشد. دانشگاه آزاد درس می‌خواند. می‌پرسم هزینه‌اش زیاد نیست؟ می‌خندد: جیب بابا برای همین مواقع است!

فراز آرایشگاه مخصوص دارد؛ جایی در شمال شهر که حداقل دو سال است فقط به آنجا می‌رود. می‌پرسم وقتی مو‌هایت را رنگ کردی، واکنش دوستانت چه بود؟ با اندکی تعجب می‌گوید: هیچی! مگر زیبایی واکنش دارد؟!

دوستش که ابرو‌هایش را انگار از وسط نصف کرده‌اند، می‌گوید: من چند سال است آرایشگرم ابرو‌هایم را تمیز می‌کند، یعنی از وقتی که دبیرستانم تمام شد. ۶ ماه پیش هم از روی مدل ابروی یکی از خواننده‌ها، دادم توی ابروی چپم را آرایشگرم خالی کرد. وقتی می‌پرسم به چه دلیل داخل ابرویت را تیغ زدی؟ می‌گوید: تنوع که دلیل نمی‌خواد، برای تنوع!

آرایشگاهی برای مردان خاص!

انگار زیبایی آقایان خیلی مهم است که در تبلیغاتش استفاده از کار‌شناسان زیبایی را به رخ می‌کشد و شعارش همین است: «با ما، خاص‌ترین مرد شهر خواهید بود!» یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آرایشی مردان است و در چهار نقطه پایتخت شعبه دارد؛ جایی که به پکیج‌ها و مرکز فوق تخصصی داماد معروف است. در تبلیغاتش، چهره مردان با صورت‌های برنزه، ابروهای مرتب و لب‌های صورتی کمرنگ و چشم‌های عسلی به چشم می‌خورد. از خدماتش، کراتینه مو، اسپای مو، رفع موهای زائد گونه، سرویس پوست، ماساژ و اصلاح و طراحی ابرو است.

آرایشگاه بعدی در کرج است؛ سالنی بزرگ که حتما باید یک مرد شما را به داخل همراهی کند. به محض ورود، فردی که جلوی در ورودی نشسته است از شما می‌پرسد چه کارهایی دارید تا زود‌تر به بخش مورد نظر مراجعه کنید. اینجا سالنی است که می‌گویند بیشتر بازیکنان فوتبال و خواننده‌ها با وقت قبلی برای آرایش مدل مو‌هایشان و دیگر خدمات به آنجا می‌آیند. هر کس کیف مخصوص به خودش را در کمد مخصوصش دارد. در کیف هر فرد، وسایل شخصی مانند حوله، ژیلت و ژل بعد از اصلاح و سایر وسایل وجود دارد و هر دفعه که می‌آیند مسئول خدمات، ساکشان را ارائه می‌دهد.

تغییر سبک آرایشگری

یکی از آرایشگران که تاکید دارد نام سالن و خودش را در گزارش ذکر نکنیم، درباره کارشان توضیح می‌دهد: «سبک آرایشگری تغییر کرده است. در گذشته ماهی یک بار برای اصلاح سر به آرایشگاه مراجعه می‌کردند اما من این روز‌ها مشتریانی دارم که گاهی هر روز برای سشوار مو‌هایشان می‌آیند و روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هم هزینه می‌کنند که در ماه تقریبا در حدود ۴۵۰ هزار تومان می‌شود. عده‌ای دیگر برای پاکسازی پوست می‌آیند که شامل جوان‌سازی و ماساژ صورت هم می‌شود و بستگی به موادی که استفاده می‌شود دارد و قیمت پایه از ۳۰ هزار تومان است و تا ۵۰ هزار تومان هم می‌رسد. ماسک صورت با توجه به چربی پوست باید دو بار در هفته استفاده شود».

وقتی از این آرایشگر می‌پرسیم که آیا مردان هم از پاکسازی پوست استقبال می‌کنند؟ می‌گوید: اتفاقا پسران جوان به خصوص سنین ۱۸ تا ۲۰ سال، مشتریان دائم ما هستند به دلیل اینکه در سن بلوغ قرار دارند و زیاد جوش می‌زنند.

این آرایشگر در مورد اصلاح ابرو که مدل‌هایش روی دیوار وجود دارد، می‌گوید: برداشتن ابرو توسط ابروکار انجام می‌شود که از ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان هزینه ابرو برداشتن است. البته عده‌ای ابرو را فقط تمیز می‌کنند که از تیغ و قیچی استفاده می‌شود ولی اگر بخواهند زیر ابرو خط بیندازند موچین هم استفاده می‌شود که هزینه‌اش بیشتر است. در ضمن بند هم داریم که موهای روی گونه تا زیر پلک پایین را برمی‌دارند.

پسری با موهای بلند فر که تا کمرش می‌رسد به داخل آمده و می‌خواهد مو‌هایش را مش نقره‌ای کند یا به قول خودش جوگندمی. کش را باز می‌کند و مو‌هایش را در هوا تکان می‌دهد تا هم آرایشگر جنس مو را ببیند و هم قیمت بدهد. آرایشگر پنجه در موهای پسر می‌اندازد و می‌پرسد تا به حال رنگ نکرده‌ای؟ این صحنه‌ها آشناست. با آرایشگاه زنانه فرقی ندارد! پسر می‌گوید: نه، موی طبیعی خودم است. فقط مش که فر مو‌هایم را از بین نمی‌برد؟ آرایشگر سری تکان می‌دهد و می‌گوید: نه، فقط در حدود ۸۰۰ هزار تومان هزینه‌اش می‌شود چون هم مو‌هایت بلند و پرپشت است و اینکه باید دکلره روی مو‌هایت جواب بدهد!

از آرایشگر اولی خداحافظی می‌کنم. می‌گوید: تمام مشتری‌های ما هم این شکلی نیستند. بعضی فقط روی مدل مو‌هایشان کار می‌کنند و بسیار مردانه تیپ می‌زنند. سر تکان می‌دهم. خودش نه ابرو برداشته و نه مو‌هایش را رنگ کرده است.

[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب: آرایشگاه‌ مردانه ,پیرایش,ابرو, ] [ 20:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

فتوای رابطه جنسی زن شوهردار با مرد بیگانه!

 

«ناصر العمر»؛ روحانی سعودی در فتوایی گفت: در صورتی که شوهر نیازهای جنسی زن خود را برآورد نکند، زن می تواند با رضایت شوهر خود با مرد بیگانه ای نکاح کند.

فتوای شیخ سعودی بر روی اینترنت منتشر شد و باعث ایجاد موج وسیعی از خشم بر روی پایگاه های ارتباط جمعی شد، کاربران خواهان پایان دادن به فتواهای این شیخ و بازداشت افرادی همچون او شدند که هر چند مدت یک بار با بیان فتوا و سخن غیر عاقلانه تنش های زیادی در جامعه ایجاد می کنند. کاربران اینترنتی همچنین تاکید کردند: خطر فتاوی شیخ سعودی از تروریسم داعشی ها کمتر نیست.

ناصر العمر در سال های گذشته در مورد جهاد نکاح به شورشی های سوریه اجازه داده بود که در صورت عدم وجود زنان نامحرم با محرم ها جهاد نکاح کنند ، اما مدتی بعد سخن خود را تغییر داد.

فتوای جواز نکاح با محرم به نقل از ناصر العمر بر روی شبکه ماهواره ای الوصال پخش شد. این شبکه با تروریست ها و شورشی ها ارتباط نزدیک دارد و فعالیت های آن ها را گزارش می دهد.

 شبکه ماهواره ای خطاب به منتقدان شیخ بیان کرده بود: امروز برخی به فتاوی شیوخی که جهت راحتی مبارزان - تروریست ها- صادر می شود انتقاد می کنند در حالی که چشم خود را به تروریسم و کشته شدن زنان و کودکان بسته اند.

این اولین بار نیست که او چنین فتاویی صادر می کند، پیشتر نیز فتوای جواز بردگی زنان شیعه و توزیع آن ها میان تروریست ها را صادر کرده بود.

[ ]

9 دی، روز تولد حسن روحانی بود

 

9 دی، روز تولد حسن روحانی بود.
 
گرچه در شناسنامه حسن روحانی، رئیس جمهور کشومان تاریخ تولد وی 21 آبان ماه ذکر شده اما وی در کتاب خاطراتش اعلام کرده که زاده 9 دی است.

بنابر این گزارش، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران دو تاریخ تولد دارد. یکی 21آبان ماه و دیگری 9دی ماه.

9 دی، روز تولد حسن روحانی است +عکس

روحانی در کتاب خاطراتش که تیرماه سال ۱۳۸۸ توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بازار آمد ماجرای تاریخ تولدش را اینطور تعریف می کند: «طبق شناسنامه‌ای که در اختیار من است، متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ هجری شمسی هستم که این تاریخ با دهم محرم‌الحرام ۱۳۶۸ هجری قمری منطبق است.

 دربارۀ تاریخ دقیق تولدم از مادرم سوال کردم که آیا تولد من در روز عاشورا بوده است؟ ایشان گفتند: نه، در شب بیست و هشتم ماه صفر بوده، لذا متوجه شدم که تاریخ تولد شناسنامه‌ای من با تاریخ تولد واقعی من منطبق نیست.

 در واقع تاریخ تولد را در شناسنامه چهل و هشت روز زود‌تر از تولد واقعی ثبت کرده‌اند. طبق نظر مادرم که قاعدتا نظر او دقیق است، من صبح روز ۲۸ صفر ۱۳۶۸ قمری، مطابق با پنجشنبه ۹ دی ۱۳۲۷ و برابر با ۳۰ دسامبر ۱۹۴۸ متولد شدم. مادرم می‌گوید موقع اذان صبح و حدود ساعت ۴:۳۰ متولد شده‌ام
[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:9 دی، روز تولد حسن روحانی بود,9 دی, ] [ 23:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی

 

محمد ناظمی اردکانی گفت: کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند باید تا پایان امسال کارت ملی خود را دریافت کنند زیرا طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، اگر این افراد، کارت ملی دریافت نکنند یارانه آنان احتمالا قطع می شود.

 
وی افزود: پیش از این در این باره به طور کافی اطلاع رسانی شده است و افراد فاقد کارت ملی تا پایان سال فرصت دارند.

ناظمی اردکانی همچنین اشاره ای به آخرین وضع کارت هوشمند ملی کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت کارت ملی هوشمند فراهم شده است و دیگر کارت ملی فعلی صادر نمی شود بنابراین افراد فاقد کارت ملی و یا کسانی که تازه درخواست کارت ملی کنند کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

وی درباره زمان فراخوان برای دریافت کارت هوشمند ملی همه ایرانیان افزود: پیش از این بدنه کارت هوشمند ملی از خارج تولید و وارد می شد که خوشبختانه اکنون در داخل ظرفیت فنی و علمی تولید آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: امیدواریم با بودجه ای که در سال آینده برای تولید و صدور این کارت در اختیار ما قرار می گیرد بتوانیم با قرارداد با شرکت های داخلی، بخشی از این مهم را عملیاتی کنیم.

ناظمی اردکانی مهمترین نقش کارت هوشمند ملی را نقش زیرساخت در توسعه دولت الکترونیک دانست و گفت: با استفاده از کارت هوشمند ملی امکان شناسایی افراد در فضای مجازی و ارائه خدمت به آنان از طریق دستگاه های اجرایی و دولتی با اطمینان خاطر وجود خواهد داشت.

[ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی, یارانه, ] [ 12:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلاهبرداری عجیب 3میلیاردی به بهانه استخاره تلفنی در قم

سوء استفاده از باورهای دینی مردم/

 

این شخص که استخاره های وی نیز مورد استقبال برخی از مردم شهر قم نیز قرار گرفته بود به سبب مسائل اخلاقی بازداشت شده است.

این روزها کلاهبرداران به شیوه های عجیب و غریبی برای کسب درآمد روی آورده اند و در این مسیر حتی از دین مداری مردم نیز سوء استفاده می کنند.

 

در این باره شنیده می شود یکی از این افرادی که در شهر قم اقدام به ارائه استخاره تلفنی می کرده، در 4 ماهه اول سال جاری رقمی بالغ بر 700 میلیون تومان و در سال 92 نیز 3 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

 

این شخص که استخاره های وی نیز مورد استقبال برخی از مردم شهر قم نیز قرار گرفته بود به سبب مسائل اخلاقی بازداشت شده است.

[ ]

کاهش شدید نرخ دخترزایی در کشور

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت، نرخ تجدید نسل یا دختر زایی در کشور به شدت کاهش یافته و از سه درصد به 78 صدم درصد در سال رسیده است.

«محمد اسحاقی» روز دوشنبه در همایش رویکردهای جدید جمعیتی افزود: اکنون هم نرخ رشد جمعیت کشور پایین است، هم نرخ باروری و هم دخترزایی کاهش یافته که این موضوع از چالش های مهم جمعیتی به شمار می رود.

وی ادامه داد: هر چند نرخ باروری کل در اکثر کشورهای دنیا پایین آمده، اما شتاب این کاهش در ایران سریع تر است، بگونه ای که ایران دومین کشور اسلامی است که پایین ترین نرخ باروری را بعد از کشور آلبانی بین سال های 2005 تا 2011 دارا است.

اسحاقی گفت: براساس پیش بینی سال 2012 سازمان ملل که البته یک نوع بازنگری بر پیش بینی های این سازمان در سال 2010 است، ایران در سال 1480 در صورت رشد باروری پایین، 55 میلیون و در صورت رشد باروری بالا حداکثر 150 میلیون جمعیت خواهد داشت.

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:کاهش شدید نرخ دخترزایی در کشور ,نرخ دخترزایی, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

نرم‌افزار تلفن‌همراه جایگزین کارتخوان شد

 

مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت گفت: نرم افزار تلفن همراه از امروز برای کاهش هزینه های تراکنش‌های الکترونیکی و صرفه جویی ملی جایگزین کارتخوان‌ها شد.

حامد منصوری با اشاره به راه اندازی نرم افزار موبایلی از روز جاری گفت: ارائه برنامه هایی بر روی تلفن همراه که بتوان با استفاده از آن تراکنش های پرداخت الکترونیکی را آسان تر، سریع تر و امن کند از جمله راهکاریی است که در شرایط فعلی می تواند به کاهش هزینه های تراکنش الکترونیکی از سایر درگاه ها مانند کارتخوان کمک کند.

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت اظهارداشت: برای انجام 100 میلیون تراکنش در ماه نیاز به واردات 500 میلیارد تومان دستگاه کارتخوان است که البته این دستگاه ها 5 ساله مستهلک می شوند. همچنین این دستگاه ها ماهانه نیاز به رول های کاغذی 25 متری برای انجام 100 میلیون تراکنش دارند که البته هزینه هر رول حدود 700 تومان است.

وی افزود: ارائه و گسترش اینترنت نسل 3 جی بر بستر تلفن همراه امکان استفاده ارائه و بهره گیری از خدمات بیشتری را هم برای شرکت های پرداخت الکترونیکی و هم برای کاربران تلفن های همراه به وجود آورده است. یکی از این خدمات ابزارهایی است که می توان با استفاده از آنها تراکنش هایی پرداخت و عملیات مرتبط با آنها را سریع تر، ارزان تر و امن تر انجام داد.

منصوری اظهارداشت: شرکت های پرداخت الکترونیکی باید با استفاده از همین ظرفیت تلاش و سرمایه گذاری لازم را برای افزایش سطح و کیفیت خدمات قابل ارائه به کاربران انجام دهند چرا که در غیر اینصورت فاصله ای که طی سال های اخیر توانسته ایم میان خدمات پرداخت الکترونیکی در ایران و جهان کاهش دهیم، دوباره انجام می شود.

مدیرعامل این شرکت آسان پرداخت تصریح کرد: مقایسه میان هزینه های تراکنش در بستر الکترونیکی مانند دستگاه های کارتخوان، درگاه اینترنتی و تلفن همراه نشان می دهد به هر میزان بتوانیم تراکنش در بسترهای الکترونیکی مانند کارتخوان ها، درگاه های اینترنتی و تلفن سوق یابد در واقع موفق شده ایم در هزینه های ملی صرفه جویی کنیم.

وی ادامه داد: با برنامه "آپ" که برای نخستین بار در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی در کشور ارایه می شود امکان پرداخت به روشی متفاوت و آسان تر از همیشه در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این برنامه امکان اخذ موجودی از کارت های بانکی تا مشاهده مبلغ قبض سیم کارت و پرداخت قبوض آب و برق و غیره از بستر اینترنت تلفن همراه نیز فراهم می شود.

[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:نرم‌افزار تلفن‌همراه جایگزین کارتخوان شد , ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

افزايش 10 تا 20 درصدي قيمت آرم

آغاز ثبت‌نام آرم طرح ترافيك از فردا

 

مدير صدور آرم‌هاي طرح ترافيك با اعلام اينكه از امروز سامانه شهرداري براي ثبت‌نام آرم طرح ترافيك بازگشايي مي‌شود، گفت: سهميه‌بگيران تلاش كنند در مدت مشخص شده در سامانه ثبت‌نام كنند.


مصطفي قنبرنژاد با بيان اينكه از امروز ثبت‌نام براي دريافت آرم طرح ترافيك آغاز مي‌شود، گفت: براساس لايحه‌اي كه به شوراي شهر تهران ارائه شده 10 تا 20 درصد قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك در سال 94 افزايش پيدا مي‌كند.
وي با بيان اينكه تعداد آرم براي سهميه‌بگيران هيچ‌گونه تغييري نمي‌كند، گفت: خبرنگاران تلاش كنند در زمان اعلام شده ثبت‌نام كنند و تلاش مي‌كنيم همانند سال‌هاي گذشته تسهيلاتي براي خبرنگاران در نظر بگيريم.
 متقاضيان آرم از 16 آذر به مدت دو هفته و تا سي‌ام آذر فرصت دارند از طريق سايت www.tehran.ir نسبت به ثبت نام در سامانه مذكور اقدام كنند.
امسال آرم‌هاي طرح ترافيك يك تغيير اساسي مي‌كند. مجوزهاي طرح‌ ترافيك سال آينده به‌صورت هوشمند و بدون چاپ و تحويل برچسب‌هاي كاغذي، صادر مي‌شود.

[ ]

فروش سيم‌كارت به زير 18 سال ممنوع

 

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در گذشته تمام اپراتورها در دوره‌اي خاص شروع به فروش فله‌اي سيم‌كارت كرده‌اند كه در آينده اين مشكل به طور كامل برطرف خواهد شد. 

محمود واعظي وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت:با تلاش‌هايي كه صورت گرفته، در آينده شرايط به گونه‌اي خواهد شد كه در حوزه اينترنت افراد حتماً پيش از ورود به فضاي مجازي احراز هويت مي‌شوند و كاربري با هويت نامشخص در اين شبكه نخواهيم داشت و افراد زير 18 سال مجاز به خريد سيم‌كارت نيستند.
وي افزود: گاه درجعل و سوء‌استفاده در فضاي مجازي مشكلاتي پيش مي‌آيد كه با احراز هويت امكان پيگيري در براي تمام اين موضوعات وجود خواهد داشت.  واعظي در پاسخ به اينكه آيا اين موضوع به معناي آن خواهد بود كه تمام فعاليت‌هاي افراد در فضاي اينترنت رصد خواهد شد، اظهار كرد: ما به حريم خصوصي افراد كاري نخواهيم داشت. بلكه تلاش بر آن است كه تمام افرادي كه از اينترنت استفاده مي‌كنند با هويت مشخص وارد اين فضا شوند. ما به هيچ عنوان بيش از اين نمي‌خواهيم و در دولتي كه شعار آن حقوق شهروندي است قرار باشد ارتباط مردم رصد شود عمل خلاف اين حقوق صورت گرفته است. علاوه بر اين قصد داشتيم چنين كاري كنيم لزومي به اعلام آن وجود نداشت.
وي تصريح كرد: اكنون افراد وقتي كه از تلفن استفاده مي‌كنند با يك شماره مشخص اين كار را مي‌كنند كه آن شماره معين و مشخص است و طرح ما اين است كه در فضاي اينترنت نيز وضعيت به همين شكل باشد.
واعظي در خصوص سيم‌كارت‌هاي فعالي كه گاه در بازار ارائه مي‌شوند و براي خريد آنها كاربر ملزم به احراز هويت نيست، گفت: تمام سيم‌كارت‌هاي موجود در بازار لازم است هويت داشته باشند و افراد پيش از خريد آنها مشخصات خود را به طور كامل وارد كنند. وي همچنين گفت: در دوره‌اي نيز سيم‌كارت‌ها بسيار زياد شد و حتي مي‌شد هر دكه‌اي بدون ارائه مشخصات و احراز هويت به راحتي سيم‌كارت خريد اما اكنون اين روند كاهش پيدا كرده است. البته نمي‌خواهيم به گونه‌اي اقدام كنيم كه مردم اذيت شوند اما با اين حال جلوي اين مشكل گرفته خواهد شد.
وزير ارتباطات درباره موضوع پيامك‌هاي تبليغاتي و پيامك‌هاي انبوه گفت: اپراتورها بدون اخذ موافقت مشترك اجازه فعال كردن سرويس پيامك را ندارند، اما معتقديم پيامك‌هاي تبليغاتي وقت و ذهن مشترك را درگير مي‌كند، در اين باره آئين‌نامه‌اي تهيه شده و در دستور كار مركز فعال فضاي مجازي است.

[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:فروش سيم‌كارت به زير 18 سال ممنوع , ] [ 22:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

ابتكار جالب يك نانوايي در تهران

 

این نانوا با این کار قصد دارد رعایت نوبت را به مشتریان خود آموزش دهد.
در شهرک شهید محلاتی تهران یک نانوایی وجود دارد که صاحب آن با ذوق و سلیقه و البته علاقه‌ای که به فناوری‌های نوین داشته، دستگاه نوبت‌دهی و یک کتابخانه کوچک را در نانوایی خودش تعبیه کرده است.





[ چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:ابتكار جالب يك نانوايي در تهران ، نانوایی در تهران, ] [ 10:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

تشکر پدر پاشایی از همدردی مسئولان و مردم

 

ناصر پاشایی پدر زنده‌یاد مرتضى پاشايى در پيامى از مسئولان و مردم برای همراهى‌شان در اين مدت قدردانى كرد.


 او در اين پيام آورده است: «حضور شما باعث دلگرمى من و خانواده ام شد. به هيچ زبانى نمي‌توانم سپاسگزار شما باشم كه در اين مدت در كنار ما ايستاديد. محبت شما ما را غرق در آرامش كرد و مي‌دانيم كه اگر يارى و دعاهاى شما نبود سپرى كردن اين روزهاى سخت و طاقت فرسا برايمان ناممكن مى شد.»

 ناصر پاشايى در ادامه آورده است: «از رياست محترم جمهور آقاى دکتر روحانى و نهاد رياست جمهورى متشكرم كه در اين مدت ما را حمايت كردند، از  مهندس فريدون برادر و دستيار ويژه رئيس جمهور، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى آقاى جنتى، معاون هنرى وزارت ارشاد آقای مرادخاني و كارمندان عزيز معاونت هنرى، مدير كل محترم دفتر موسيقی، حراست و پرسنل وزارت ارشاد، مديريت، حراست و پرسنل تالار وحدت،  شهردار محترم و پرسنل شهردارى تهران خاصه دكتر شوشتری، شهردار و پرسنل محترم شهرداری منطقه ٢ تهران، سازمان صدا و سيما، آقاى زنگنه وزير نفت، مديريت و پرسنل سازمان بهشت زهرا، خانم قيومى رئيس ارتباطات رياست جمهورى، دكتر اصولى مدير عامل شركت ملى نفت خزر، حراست وزارت نفت، رياست و هيئت مديره مسجد اميرالمومنين، كليه تيم های فنی، صوت، نور، تصوير، فيلمبرداری و دوستان نظامى و انتظامى و ساير دست اندركاران و همچنين آقايان بهمن آبادى، جلال زاده، تفيله و محسنى و كرد ممنونم كه در طى اين مدت صميمانه ما را حمايت كردند.

از دكتر توكلى، دكتر عامرى و دكتر مقدم پزشكان معالج مرتضى، مديريت، كاركنان و حراست بيمارستان بهمن تشكر مي‌كنم كه در اين روزها وراى وظايف پزشكى ما را همراهى كردند. از تمامى هنرمندان عرصه هاى موسيقى ، سينما و تئاتر و ورزشكارانى كه در اين مدت با ارسال پيام هاى تسليت و حضورشان در برگزارى مراسم به ما دلگرمى دادند سپاسگزارم. از مردم آگاه و فهيم ايران متشكرم که محبت بى دريغشان در اين مدت همواره با ما بود.

و تشكر ويژه اى دارم از برگزاركننده مراسم محمد حسين توتونچيان مديرعامل موسسه فرهنگى هنرى ققنوس و سيد جواد هاشمى كه دلسوزانه و برادرانه در اين مدت كنار ما بودند. اگر عزيزانى هستند كه نامشان برده نشده برمن ببخشيد كه اين مصيبت بزرگ ياراى حافظه را از من ربوده است.»

مرتضی پاشایی جمعه گذشته پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

[ شنبه 1 آذر 1393برچسب:تشکر پدر پاشایی از همدردی مسئولان و مردم , ] [ 22:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب

 

مشمولان غايبي كه تا ۲۲ بهمن امسال براي خدمت سربازي مراجعه كنند، اضافه خدمتشان بخشيده مي‌شود.


سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: به مناسبت عيد غدير خم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشموليني كه در حال خدمت هستند يا تا بيست و دوم بهمن ماه 93 خود را معرفي مي‌كنند به طور كامل بخشيده شده است كه ملاك محاسبه اين بخشش اضافه خدمت تاريخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاريخ بيست و دوم بهمن ماه 93 مي‌باشد. 

بخشش اضافه خدمت صرفاً مربوط به اضافه خدمت سنواتي و دفترچه‌اي است كه به علت عدم معرفي به موقع از سوي وظيفه عمومي اعمال مي‌شود.  لازم به ذكر است، بخشش غيبت‌هاي حين خدمت برابر مقررات آيين‌نامه انضباطي است و در اختيار فرماندهان سازمان مربوط است. 

بعد از اين مهلت اعلام شده، با مشمولان غايب و كساني كه اين افراد را به كار مي‌گيرند در چارچوب قانون برخورد جدي صورت مي‌گيرد، به طوري كه به كارگيرندگان سربازان غايب به ازاي هر سرباز، هزينه سالانه يك سرباز و به ازاي به كارگيري دو سرباز و بيشتر بايد هزينه سالانه سه سرباز را پرداخت كنند و با مشمولان غايب نيز برخورد قانوني از جمله دستگيري و... خواهد شد.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب ، اضافه خدمت, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

گدایان عربستانی و هندی در کرمانشاه!

 

دست خیر و فقیرنوازی مردم کرمانشاه خصیصه ای نیک و ستودنیست اما این منش والا متاسفانه بهانه را برای هجوم متکدیان به این شهر از سایر استان ها و حتی کشورهایی مانند عربستان و هندوستان فراهم کرده است!

چند روز پیش خبرنگار ایرنا، هنگام تردد از چهار راه وکیل آقا و در ساعت حدود هشت شب با چند تن از گدایان جوان و البته معتاد مواجه می شود که کودکانی نیز به همراه خود داشتند.

نکته قابل تامل و البته تاثربرانگیز این بود که اگر درخواست های کمک این متکدیان از سوی سرنشینان خودروهای متوقف شده در پشت چراغ قرمز به نتیجه نمی رسید، اقدام به پرخاش و فحاشی به راننده و حتی تمارض به آسیب دیدن و.. می کردند که دست کم در چند مورد همین رفتار آن هم بازه زمانی یکساعته تکرار شد.

در همان موقع با مسوول روابط عمومی شهرداری و نیز مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه تماس گرفته می شود و مساله به اطلاع آنان می رسد ضمن اینکه همین مساله به اطلاع معاون سیاسی و امنیتی استانداری در فضای مجازی نیز رسید و او نیز قول پیگیری این معضل را داده بود.

در تماسی شب گذشته 'آیت اله آزرمی' با خبرنگار ایرنا داشت، از پیگیری موضوع متکدیان و دستور به ارگان های مسوول برای ورود به مساله جمع آوری متکدیان خیابانی و مزاحم خبر داد.

وی گفت: ماموران اجراییات شهرداری در میدان وکیل آقا اعضای یک تیم پنج نفره متکدی را دستگیر کرده و دیگر اجازه تکدیگری به هیچ کسی را نخواهند داد.

در همین رابطه مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه نیز از جمع آوری متکدیان که اغلب برای سلامت و آسایش جامعه تهدید و مزاحمتی بشمار می روند، در روزهای اخیر خبر داد.

'علی ناصری' به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم همچنان به متکدیان کمک می کنند و این مساله آنان را در تداوم تکدی گری جسورتر کرده است.

وی افزود: در شهر کرمانشاه متکدیانی از سایر استان های کشور و حتی اتباع هندوستانی وعربستانی هم وجود دارند که اجراییات شهرداری پس از جمع آوری، آنان را به اردوگاه چشمه سفید در ماهیدشت منتقل می کند.

ناصری اظهار کرد: اتباع سایر کشورها با هماهنگی مسوولان و سفارتخانه های این کشورها به کشورشان برگشت داده می شوند.

وی البته به نتیجه رسیدن طرح جمع آوری متکدیان را مستلزم همکاری مجموعه ای از ارگان های ذیربط عنوان کرد و گفت: این کار به تنهایی از عهده شهرداری یا نیروی انتظامی بر نمی آید بلکه باید سایر ارگان ها هم در نگهداری، آموزش و.. این افراد در اردوگاه پای کار باشند.

ناصری در پاسخ به این نکته که گفته می شود، قانون در این مورد خلا دارد، اظهار کرد: براساس مواد 712 و713 قانون مجازات اسلامی، تکدی گری جرم محسوب شده و مجازاتی از یک تا سه ماه زندان و حتی مصادره اموال متکدی در صورت تمکن مالی دارد، بنابراین نباید در این مورد فکر کنیم قانون دارای خلا است.

مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه، با اشاره به گستره وسیع شهر و پراکنش گدایان در نقاط مختلف، امکانات و نیروی انسانی اداره اجراییات برای جمع آوری همه متکدیان را ناکافی عنوان کرد.

به هرحال امید است با توجه به اینکه کرمانشاه قرار است به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شود و فرآیند توسعه شتابانی با حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنان در طرح های توسعه این استان داشته باشد، متکدیان مجالی برای فعالیت های ایذایی که ترسیم گر چهره ای نازیبا از این استان می باشد، نیابند.

گفتنی است برخی از این متکدیان به بیماری های خطرناک و مسری هم مبتلا هستند که این هم تهدیدی برای سلامت شهروندان تلقی می شود.

کرمانشاه دارای افزون بر960 هزار نفر جمعیت است که علاوه بر معضل تکدی گری، پدیده هایی چون حاشیه نشینی، بافت های فرسوده معادل 11 درصد کل مساحت شهر و.. نیز این شهر مرکزی غرب ایران را می آزارد.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گدایان عربستانی و هندی در کرمانشاه! , ] [ 22:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

توضیح ابهامات خاکسپاری پاشایی

 

از روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده‌ی موسیقی - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شد، «آن مراسم صرفا نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است» در این‌باره کنسرت‌گزار پاشایی توضیح‌هایی داد.



محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار مرتضی پاشایی - در متنی که در اختیار بخش موسیقی ایسنا قرار داده، نوشته است:

به اطلاع می‌رساند، برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه و استفاده بهینه از وقت مردم عزیز و همچنین طبق تجربه‌ای که معاونت هنری وزارت ارشاد از اجرا و برگزاری چنین مراسمی داشت، پیکر مرتضی پاشایی در روز شنبه برای غسل و کفن و تطهیر و همچنین طی مراحل اداری و قانونی و حقوقی دفن از جمله ابطال شناسنامه و کارت ملی، مشخص شدن قطعه و ردیف و جایگاه، خالی کردن قبر، داربست زدن دور قبر و ... همچنین واریز وجوه قانونی و پرداخت هزینه‌های اداری به بهشت زهرا (س) منتقل شد که همه و همه برای به جلو انداختن مراحل خاکسپاری بود.

نکته اینجاست که سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند و کمتر کسی است که بعد از ابطال شناسنامه و شست‌وشو و پرداخت‌های قانونی، فرد متوفی را در روزهای بعد به خاک بسپارد. مگر افراد مشهور و معروف که این مورد در مراسم استاد همایون خرم و استاد محمدرضا لطفی هم صادق است.

در ضمن دیشب در برنامه «در شهر» مراسم به‌طور کامل از شبکه‌ی 5 سیما پخش شد و همه شاهد بودند.

[ دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:توضیح ابهامات خاکسپاری پاشایی , ] [ 22:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت پيكر 75 شهيد دفاع مقدس به كشور

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/20/106252_332.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/20/106273_607.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/20/106264_976.jpg

منبع:جوان آنلاین

[ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:بازگشت پيكر 75 شهيد دفاع مقدس به كشور, ] [ 1:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

آتقی آینه عبرت به زندان برمی‌گردد


«جواد گلپایگانی» بازیگر شناخته شده سریال «آینه عبرت» که - پس از 13 سال حبس- چند روزی از زندان بیرون بود، به دلیل اینکه مبلغ بدهی اش تامین نشد، به زندان برمی گردد.

گلپایگانی بازیگری که با نقش آفرینی در سریال «آینه عبرت» در دهه 60 در میان مردم محبوب شد، به خبرنگار مهر که جویای حال و احوال وی پس از آزادی از زندان شده بود، گفت: گرچه چند روز پیش از زندان بیرون آمدم، ولی به دلیل اینکه مابقی بدهی ام را تامین نکرده اند، با من تماس گرفته شد تا برای سپری کردن باقی مانده دوران محکومیت فردا صبح بار دیگر خودم را معرفی کنم.

وی افزود: واقعیت این است که قرار بود برخی از خیرین باقی بدهی مرا پرداخت کنند و حکم کامل آزادی ام صادر شود، اما به دلیل برخی از مصاحبه های انجام شده در رسانه ها مبنی بر اینکه من آزاد شده ام، خیرین هم با تصور اینکه مشکل مالی ام حل شده است، از کمک مالی منصرف شدند و من مجبورم بار دیگر راهی زندان شوم.

گلپایگانی توضیح داد: خوشحالی آزادی ام از زندان خیلی دوام نداشت و فردا صبح برای به پایان رساندن دوران محکومیت به زندان برخواهم گشت.

بازیگر سریال «آینه عبرت» در پایان با اشاره به اینکه دوست دارد بار دیگر به دنیای سینما و تلویزیون برگردد، گفت: آرزو دارم بار دیگر در سریال و یا فیلم سینمایی بازی کنم اما چه کنم که فعلا فرصت لازم پیش نیامده است.

جواد گلپایگانی به دلیل حادثه تصادف در سال های دور و نداشتن تمکن برای پرداخت خسارت به مدت 13 سال در زندان بوده است.

[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:آتقی آینه عبرت به زندان برمی‌گردد ، آینه عبرت, ] [ 19:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

شناسایی شهروندان ایرانی با اثر انگشت

 

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در آینده‌ای نزدیک، کلیه شهروندان ایرانی با استفاده از اثر انگشت از طریق یونیک شناسایی خواهند شد.
 
محمد ناظمی اردکانی، پیش از ظهر امروز در بازدید از ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: به زودی راه جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی در کشور به طور کامل مسدود خواهد شد.

وی تاکید کرد: به این منظور سامانه استعلام الکترونیک هویتی باید هر چه سریع‌تر در دستگاه‌های اجرایی دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: تنها با استفاده از این سامانه است که راه برای جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی بسته خواهد شد.

ناظمی اردکانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این سامانه همچنین فراگیر شدن استفاده از کارت هوشمند ملی و با اسکن اثر انگشت شهروندان ایرانی، شناسایی کلیه شهروندان ایرانی از طریق یونیک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام، امکان هرگونه جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی از بین خواهد رفت.

ناظمی اردکانی همچنین در بازدید از گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان یزد اظهار داشت: این گنجینه شناسنامه‌ای جامع از علما و شخصیت‌های برجسته استان یزد است.

وی بر لزوم توسعه و بهره‌برداری کامل و عمومی از این گنجینه در استان یزد تاکید کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان بیان کرد: این اقدام با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس مردم حتی در ساعات غیراداری انجام شده است.

ناظمی اردکانی با اشاره به استفاده از بازنشستگان ثبت احوال در این بخش عنوان کرد: در این زمینه در استان یزد تجربه موفقی داشته‌ایم که در دیگر نقاط کشور نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز در این نشست با اشاره به رویدادهای چهارگانه تولد، وفات، ازدواج و طلاق در استان یزد اظهار داشت: 99 درصد این وقایع در موعد تعیین شده از سوی ثبت احوال به ثبت رسیده است.

سید محمد طباطبایی خاطرنشان کرد: حفظ این وضعیت کار دشواری است اما امیدواریم با حفظ تعامل و ارتباط با بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها بتوانیم وقایع چهارگانه استان یزد را به طور دقیق و در زمان مقرر ثبت کنیم.
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد