ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بازداشت خبرنگاران قلابی صدا و سیما

 

کلاهبردارانی که با نام خبرنگار واحد مرکزی خبر از سازمان‌ ها و نهاد های دولتی، کارخانه‌ها و شرکت‌ ها اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.
 
 
سردار سرتیپ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:  کلاهبرداران در تماس با مسئولان ، مدیران و روابط عمومی‌ های سازمان‌ ها و نهادها خود را خبرنگار معرفی و عنوان می‌کردند قصد دارند برنامه‌های ویژه و 15 دقیقه‌ ای را برای آن سازمان و نهاد تهیه کنند. 
 
وی افزود: این کلاهبرداران هزینه و حق الزحمه‌ای برای تهیه برنامه مطالبه نمی‌کردند و مطالبات آنان هزینه‌های حمل و نقل و لوازم مورد نیاز برای تهیه برنامه را شامل می‌شد که معمولاً از 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان بود. 
 
محمدیان گفت: تاکنون صد فقره شکایت از این کلاهبرداران شده که همه در حال رسیدگی است و در این زمینه 3 نفر دستگیر شدند. 
 
یکی از متهمان گفت: نزدیک به شش ماه با نهادها و سازمان‌ ها مکاتبه و تماس تلفنی داشتیم و در این مدت نزدیک به  140میلیون به دست آوردیم. 
 
وی افزود: معمولاً با دفاتر مدیران کل تماس می‌گرفتیم و آنان نیز این موضوع را به روابط عمومی ها اطلاع می‌دادند و در کمتر از 12 ساعت پولی که مطالبه کرده بودیم به حساب ما واریز می‌کردند. 
متهم گفت: متأسفانه سازمان‌ ها و نهادها برای اینکه خودشان را مطرح کنند بدون هیچ گونه فکری و بدون اینکه ما را ببینند به راحتی پول را پرداخت می‌کردند. 
 
متهم اصلی که معمولاً خود را به جای مرآتی خبرنگار واحد مرکزی خبر معرفی می کرد، افزود: قبلاً با شبکه‌های بیگانه همکاری داشتم از جمله شبکه مهاجر که برنامه سازی می‌کردم و مدیر پخش این شبکه بودم و همچنین ایران موزیک را تأسیس کردم که به زندان رفتم و بعد از آن شروع به کلاهبرداری کردم. 
 
وی ادامه داد: در مدت کلاهبرداری حتی توانستم با یکی از وزرا تماس بگیرم و از وی درخواست تولید برنامه با همان عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر کنم که وی موافقت کرد و بنده را به مدیران کل دیگر ارجاع داد. 
 
متهم افزود: در تماس با مسئولان عنوان می کردم که برنامه‌های 15 دقیقه‌ای برای فعالیت‌های آن مجموعه تهیه خواهم کرد که این برنامه‌ها بعد از اخبار پخش خواهد شد و یا حتی آنان را به گفتگوی ویژه خبری دعوت می‌کردم. 
 
وی گفت: بعد از واریز شدن پول‌ها به حساب، دیگر قطع ارتباط می‌کردم و جوابی نمی‌دادم. 
 
این کلاهبردار افزود: پول‌ها معمولاً به کارت‌های  بانک که معمولاً از سارقان و معتادان خریداری می‌کردم واریز می‌شد و بعد از دو سه فقره کلاهبرداری کارت‌ها را نابود می‌کردم. 
 
مدیرکل اخبار استان‌های خبرگزاری صدا و سیما نیز  گفت: 4- 5 ماهی بود که از واحدهای صنعتی ، دولتی و از اقصی نقاط کشور تماس می‌گرفتند و عنوان می کردند که مبلغی را به حساب ریخته‌اند و می گفتند گروه خبری کی می‌آید؟ 
 
موسوی افزود: این تماس‌ها زیاد شد که بلافاصله به حراست سازمان صدا و سیما اطلاع داده شد. 
 
وی گفت: حوزه معاونت خبر برای پوشش خبری و تهیه برنامه‌های خبری به هیچ عنوان وجهی را دریافت نمی‌کند و اگر روابط عمومی و دفاتر مسئولان آن سازمان‌ها و نهادها تماسی را با صدا و سیما و معاونت خبر می‌گرفتند شاید دیگر این مشکلات پیش نمی‌آمد.
[ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:بازداشت خبرنگاران قلابی صدا و سیما,قلابی,خبرنگار, ] [ 3:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

توییت تلگرام درباره کندی سرعت در ایران

 

آخرين متن منتشر شده در حساب توييتر رسمي شرکت تلگرام حکايت از رفع مشکلات فني اين برنامه پيام‌رسان در ايران دارد و اين قول داده شده است که تلگرام در ايران مانند قبل، سريع عمل کند.

 برنامه پيام‌رسان موبايلي تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوايل سال جاري مورد استقبال شمار زيادي از کاربران ايراني قرار گرفت اما همزمان با اين استقبال، رفته رفته کند شد تا جاييکه در برخي نقاط کشور کاملا از کار افتاد.

در چنين شرايطي که کاربران احساس مي‌کردند اين شبکه اجتماعي به دليل سياست‌هاي داخلي در حال مسدودسازي است اما وزير ارتباطات و سخنگوي وي صراحتا اين موضوع را تکذيب کردند و گفتند که هيچ برنامه‌اي براي فيلتر کردن تلگرام ندارند.

دقيقا همزمان با اين اظهارات، تلگرام هم توييتي رسمي منتشر کرد و اختلالات و کندي‌هاي اين برنامه در ايران را به گردن شرکت‌هاي تأمين کننده اينترنت انداخت و صراحتا گفت که ما مشکلي نداريم.

بعد از اين ماجرا و ادامه‌دار شدن اختلالات، معاون وزير ارتباطات از نامه‌نگاري رسمي با تلگرام براي دعوت از آنها جهت رفع مشکلات اين برنامه در ايران خبر داد.

مسئولان شرکت‌هاي اينترنتي و حتي مدير مخابرات تهران نيز با فراگير شدن دامنه اختلالات اين شبکه پيام‌رسان اعلام کردند که هيچ نقشي در کندسازي تلگرام ندارند و عملا اين کار سودي براي آنها ندارد؛ آنها معتقدند برخلاف اينکه عده‌اي گمان مي‌کنند تلگرام مانع کسب ما شده اما بالعکس هر چقدر مردم از تلگرام استفاده کنند ما حجم بيشتري اينترنت مي‌فروشيم و به سود ماست.

حال با گذشت چند ماه از اختلالات اين شبکه پيام‌رسان، تلگرام اين بار هم در حساب رسمي توييتر خود چنين نوشت:

"ما اشکالات فني مسيردهي ترافيک در ايران را طي روزهاي گذشته برطرف کرده‌ايم؛ بنابراين سرعت تلگرام در اين کشور به حالت اوليه بازگشت و اجراي آن سريع شد."

آيا مشکلات شما در استفاده از اين پيام رسان برطرف شده است و سرعت آن به حالت اوليه برگشته است؟

[ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:توییت تلگرام درباره کندی سرعت در ایران,تلگرام, ] [ 3:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

خبرهایی خوش از لغو ویزا

 

معاون رییس‌جمهور از افزایش اعتبار روادید فرودگاهی ایران تا 30 روز خبر داد.

 با بیان این‌که موضوع روادید ایران در سه حوزه‌ی فرودگاهی، الکترونیکی و لغو روادید پیگیری می‌شود، افزود: در کمیسیون تخصصی هیأت دولت افزایش اعتبار زمانی روادید ایران از 15 روز به 30 روز، تصویب شد که احتمالا تا یکی دو هفته آینده این مصوبه در هیأت دولت مطرح شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره ویزای الکترونیکی نیز توضیح داد: کمیسیون تخصصی دولت کلیات ویزای الکترونیک را تصویب کرده و ان‌شاءالله تا یکی دو هفته آینده نوبت تصویب آن در هیأت دولت می‌رسد و سپس روند اجرایی شدن صدور ویزای الکترونیک و فراهم شدن زیرساخت‌های آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم یک تا یک‌ونیم سال طول بکشد تا زیرساخت‌های ویزای الکترونیک فراهم شود و به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم این ویزا را صادر کنیم. مطمئنا این یک تحول بزرگ خواهد بود.

او همچنین درباره‌ی روند پیگیری موضوع لغو روادید ایران با برخی کشورها یادآور شد: لغو روادید توسط کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد به مورد و بر اساس ملاحظاتی که در روابط با کشورها داریم، مطرح و رسیدگی می‌شود.

سلطانی‌فر متذکر شد: لغو یا برقراری روادید با یک کشور دائمی نیست، چرا که این توافق متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور و براساس یک اقدام متقابل صورت می‌گیرد. ممکن است امروز با کشوری روابط خوب سیاسی داشته باشیم و به این تشخیص برسیم که لغو روادید داشته باشیم، اما 5 سال بعد در یک موقیعت بحرانی قرار بگیریم و به این جمع‌بندی برسیم که برعکس آن تصمیم را انجام دهیم.

معاون رییس‌جمهور یادآور شد: این اقدام گاه یک سیاست متقابل است، مثلا برخی از کشورها با ما لغو روادید داشتند، اما در سال‌های گذشته بر علیه اتباع ایرانی رفتار کردند و لغو روادید با اتباع ایرانی را حذف کردند. در هر حال این موضوع در کمیته‌ای که مسؤولت رسیدگی دارد، در حال بررسی و پیگیری است.

 

[ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ] [ 3:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

سکه به مرز 880 هزار تومان رسید+جدول

 

سکه تمام طرح جدید با ادامه روند کاهشی خود در روزهای گذشته و افت 8000 تومانی قیمت در مقایسه با دیروز، در بازار امروز - دوشنبه - 882 هزار تومان فروخته می‌شود.
ایسنا: هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 90 هزار تومان قیمت دارد و هر دلار آمریکا به کمتر از 3300 تومان رسیده است.

همچنین نیم سکه 449 هزار تومان و ربع سکه 253 هزار تومان عرضه می‌شوند که به ترتیب 5000 و 2000 تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت دارند

  

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای 18 عیار 90 هزار و 62 تومان 923 تومان کاهش
هر مثقال طلا 390 هزار و 500 تومان 4000 تومان کاهش
انس جهانی 1167 دلار و 10 سنت 1 دلار و 20 سنت
نوع سکه    
سکه تمام طرح جدید 882 هزار تومان 8000 تومان کاهش
سکه تمام طرح قدیم 882 هزار تومان 8000 تومان کاهش
نیم سکه 449 هزار تومان 5000 تومان کاهش
ربع سکه 253 هزار تومان 2000 تومان کاهش
یک گرمی 167 هزار تومان 1000 تومان کاهش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3296 تومان 23 تومان کاهش
یورو 3640 تومان 30 تومان کاهش
[ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:سکه به مرز 880 هزار تومان رسید+جدول, ] [ 3:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه نخست روزنامه‌هاي سه شنبه| 2 تير

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه 2 تیر

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه 2 تیر

 

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه 2 تیر


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:صفحه نخست روزنامه‌هاي سه شنبه| 2 تير, ] [ 15:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

خودکشی یک خلبان سعودی

 

منابع خبری از خودکشی یک خلبان سعودی که در بمباران مناطق مسکونی یمن از جمله صنعاء شرکت کرده بود، خبر دادند.


به گزارش الفرات، منابع آگاه در دربار سلطنتی آل سعود از خودکشی یک خلبان شرکت کننده در بمباران صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

به گفته این منابع، محمد عمرالعنزی افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عربستان که در بمباران صنعاء مشارکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر کشتار کودکان یمنی و اجساد آنها و خانه های ویران شده، دست به خودکشی زد.

این خلبان در وصیت نامه خود از کشتار مسلمانان ابزار انزجار کرده و نوشته است ما مرتکب گناه شده ایم و معنای اسلام واقعی را فراموش کرده ایم، ما در کنار جنگنده های مسیحی، برادران و خواهران مسلمان خود را به قتل می رسانیم.

وی در ادامه وصیت نامه خود نوشته است محمد بن سلمان(جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی) ما را وارد این جنگی که قطعا شکست خورده و بازنده ایم، کرده است، چرا ما باید دستورات آمریکا را اجرا کنیم و منافع دشمنان اسلام در منطقه یعنی اسرائیل را محقق کنیم.

این خلبان که وجدانش پس از مشاهده تصاویر کشته های یمنی بیدار شده است، در ادامه وصیت نامه خود نوشته است با رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی، بلایا و مصایب تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:خودکشی یک خلبان سعودی, جنگنده های سعودی, ] [ 15:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

نوبخت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت

 

سخنگوی دولت گفت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان رسید.
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مثبت ٣ درصد اعلام شده، البته این رشد محدود است و مطلوب دولت نیست، اما اینکه پس از دو سال به رشد مثبت رسیدیم یک عملکرد مثبت تلقی می‌شود.

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.

سخنگوی دولت همچنین گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

نوبخت تصریح کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم، اما اصل این مصوبه می‌تواند در تعارض با اصل ١٧٦ قانون اساسی باشد و می‌تواند آثار خاص در اذهان عمومی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت عملکرد مذاکرات هسته‌ای را نه تنها به مجلس، بلکه به همه مراجع قانونی و پیشگاه ملت گزارش می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت:‌ متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده، اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمکی به جامعه فرهنگی نخواهد کرد. اینکه چندین طرح استیضاح در مجلس مطرح است نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده، اما ما این را ایجاد مانع در کار دولت توسط مجلس تلقی نمی‌کنیم.
[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:نوبخت, قیمت گاز سی‌ان‌جی ,کاهش قیمت, سخنگوی دولت, ] [ 15:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاسخ قاطع امام(ره) به همسر هاشمی رفسنجانی

 

سال ها پیش امام خمینی در پاسخ به کسانی که به قانون تمکین نمی کردند جواب کوبنده ای داده است که این روزها بسیار این پاسخ اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز گذشته عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی هاشمی در واکنش به حکم پسر خود با زیر سوال بردن عملکرد قوه قضائیه اظهار کرده بود که حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته بازی.

وی ادامه داد: بروید و همین را بزنید؛ بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته بازی بوده و حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته بازی بود و حکم نیست."

همه این اظهارات شاذ از سوی خاندان هاشمی و وکلایشان در حالی صورت می‌گیرد که این خاندان در موارد قبلی نیز نشان داده اند که سعه صدر در برخورد با مسائل نداشته و با اظهارات نسنجیده خود سعی در به چالش کشیدن وضعیت کشور دارند.

پیش از این در جریاناتی مشابه، مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حفظ اقتدار قوه قضائیه از سوی مسئولین تأکید کرده اند و در این راستا فرمودند: قوه قضاییه نیازمند دو رکن مهم اقتدار و اعتماد عمومی است؛ هرگونه اقدام و یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیت‌ها، گزارش‌ها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح کشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها باید به این موضوع مهم کاملاً توجه کنند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان در سخنانی گرانبها فرموده اند: من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن کریم... نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد، نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت... اگر قانون در یک کشوری عمل نشود ، کسانی که می‌خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتور هستند.

زیر سوال بردن اقدامات شایسته قوه قضائیه از سوی خاندان هاشمی موجب شکستن حرمت ها نسبت به دستگاه قضایی کشور می‌شود و باید به همسر هاشمی متذکر شد که محکومیت فرزند وی روال قانونی خود را طی کرده و یک خواسته عمومی بوده است.

 

[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:پاسخ قاطع امام(ره) ,همسر رفسنجانی, مهدی هاشمی,, ] [ 14:57 ] [ علیرضا ]
[ ]