ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بهترین اسباب بازی‌های سال ۲۰۱۶

 

جدیدترین اسباب بازی در نمایشگاه Toy Fair سال ۲۰۱۶ نیویورک رونمایی شد.
مدتی است که موضوع پهبادها در کنار گوشی های هوشمند و انواع ماشین تبدیل به یک بحث داغ و همیشگی شده است به طوری که این موضوع به کودکان هم سرایت کرده است.

 هم اکنون در نمایشگاه Toy Fair امسال از پهبادهایی رونمایی شد که برای استفاده کودکان طراحی شده اند و این پهباد ها به وسیله ای برای بازی کودکان تبدیل شدند. در داخل این پهبادها پترن های بازی و گزینه های فعال کننده صدا قرار گرفته است. برخی از این پهبادها مخصوص دخترها طراحی شده اند.

فراوانی و تنوع پهبادها باعث شده که سال 2016، سال پهبادها باشد. پهبادهای اسباب بازی داری دسته کنترل کننده بوده و دارای عناصر بازی هستند. به یاری اپلیکیشن ها و تکنولوژی این پهبادها به زودی ابزاری برای بازی های جنگی خواهند شد. لازم به ذکر است که این پهبادا هیچ گونه آسیبی به محیط نمی رساند و پره های آن به گونه ای طراحی شده که دیگر لازم نیست نگران خرابی وسایل خانه، پاره شدن کاغذ دیواری و یا چشم فرزندانتان باشید.

[ پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:پهبادها,بهترین اسباب بازی‌های سال ۲۰۱۶ , ] [ 17:44 ] [ علیرضا ]
[ ]

خشم ترکیه از فوتبالیستی با تی‌شرت پوتین

 

یک فوتبالیست روس در حالی که تی‌شرتی با عکس پوتین پوشیده بود در زمین فوتبال استانبول قدم زد و خشم ترکیه‌ای‌ها را برانگیخت.

«دیمیتری تاراسوف،» بازیکن تیم «لوکوموتیو مسکو،» پس از پایان بازی با «فنرباغچه» ترکیه، که در استانبول ترکیه برگزار شد، پیراهن خود را از تن خارج کرد و تی‌شرتی را با عکس «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، به نمایش گذاشت. پوتین در این عکس کلاه ملوانی بر سر دارد. نوشته‌ی «مؤدب‌ترین رئیس‌جمهور» هم بر روی این تی‌شرت و زیر تصویر پوتین دیده می‌شود.

گاردین گزارش داد؛این اقدام بازیکن روس با برانگیختن خشم ترکیه‌ای‌ها، روابط تیره آنکارا و مسکو را بیش از پیش متشنج کرد. روابط دو کشور روسیه و ترکیه نوامبر گذشته و پس از سرنگونی جنگنده روسیه بوسیله ارتش ترکیه بر فراز آسمان سوریه، رو به تیرگی نهاد.

بازی دو تیم لوکوموتیو مسکو و فنرباغچه 2 بر 0 به نفع تیم ترکیه‌ای پایان یافت.  

خشم ترکیه از فوتبالیستی با تی‌شرت پوتین +عکس

خشم ترکیه از فوتبالیستی با تی‌شرت پوتین +عکس

خشم ترکیه از فوتبالیستی با تی‌شرت پوتین +عکس

[ پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:فوتبالیستی با تی‌شرت پوتین , تی‌شرت پوتین ,فنرباغچه,, ] [ 17:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

 

سیروس تقی‌نژاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

 نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامش از درگذشت سیروس تقی‌نژاد  هنرمند پیشکسوت عرصعه تئاتر، سینما و تلویزیون بر اثر تصادف خبر داد.

از جمله آثار این بازیگر می‌توان به سریال‌های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

تقی‌نژاد امروز بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج درگذشت.
[ پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:سیروس تقی‌نژاد,معمای شاه, تصادف رانندگی,, ] [ 17:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

روش های کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

ترفندهایی وجود دارد تا بتوانید مصرف بسته های اینترنت تلفن همراه خود را به حداقل برسانید.
هزینه های بالای اینترنت همراه و محدود بودن حجم بسته های اینترنتی موبایل، لزوم توجه به میزان استفاده و مدیریت آن را بیش از پیش کرده است. اما چگونه می توان بدون دردسر زیاد و روش های پیچیده، این کار را انجام داد؟

همیشه نیاز نیست راه های پیچیده ای را در پیش بگیرید تا بتوانید از هزینه‌هایی که باید بابت استفاده از اینترنت تلفن همراهتان بپردازید کم کنید.گاه می‌توان با چند ترفند ساده به میزان قابل توجهی در هزینه‌های مربوط به داده‌های موبایل صرفه جویی کنید. این چند راه ساده، پیشنهادهایی در این زمینه هستند:

-ضمیمه‌های (Attachments) ایمیل‌ها را از طریق WiFi دانلود کنید

اغلب ما برای مدیریت ایمیل‌های خود در دستگاه های تلفن هوشمند از نرم‌افزارها استفاده می‌کنیم و اغلب این نرم‌افزارها، به محض باز کردن یک ایمیل، فایل ضمیمۀ آن را نیز دانلود می‌کنند که اغلب این شامل میزان قابل توجهی از دانلود محدود داده‌های گوشی همراه شما می‌شود.

اما نکته مثبت این است که اغلب این نرم افزارها گزینه‌هایی برای غیرفعال‌سازیِ این عملیات دارند و شما می‌توانید با انتخاب آن گزینه، تنها در زمانی که به اینترنت وای‌فای متصل هستید فایل های ضمیمۀ ایمیل‌هایتان را دانلود کنید.بنابراین، همین امروز به قسمت تنظیمات نرم‌افزار مربوطه در گوشی موبایلتان رجوع کنید.

-یک نرم‌افزار فشرده‌سازی داده نصب کنید.

این نرم‌افزارها میسر داده‌های شما را تغییر داده و با گذر از طریق یک سرور ثالث، آن‌ها را با یک وضعیت فشرده شده برای شما بازارسال می‌کنند.برخی از نرم‌افزارهای این حوزه مانند Opera Max و Onavo Extend این قدرت جادویی را دارند تا تمام داده‌های ورودی به تلفن هوشمند شما را فشرده سازی کنند و تنها به داده‌های مرورگرهای شما اکتفا نمی‌کنند.

مرورگرهای کروم و Opera نیز افزونه‌هایی برای این منظور دارند، اما این افزونه ها تنها داده‌های انتقالی از مسیر مرورگرها را فشرده می‌سازد و به دادۀ مصرفی دیگر نرم‌افزارهای کاربردی شما کاری ندارد.

-محدود کردن استفادۀ دستگاه‌های متصل

اگر از دستگاه تلفن خود به عنوان مودم استفاده می کنید تا دیگر دستگاه های دیجیتال بتوانند از طریق آن به وب متصل شوند، همین الان باید استفادۀ دیگر دستگاه ها را محدود کنید؛ چرا که ممکن است بسیار بسیار سریعتر از آنچه که حتی تصورش را هم بکنید حجم داده‌های اینترنت موبایل خود را از دست بدهید.

 نرم‌افزار Tripmode  هم به شما در این راه کمک زیادی می‌کند. این نرم‌افزار که هم اکنون برای ویندوز و مک ارائه می‌شود، دانلود و نیز آپلود تمام نرم‌افزارها و دستگاه‌ها از اینترنت ارزشمند موبایل شما را قطع می‌کند، مگر آن‌هایی را که دفهرست سفید خود قرار دهید.

این بدان معنی است که هیچ دانلود خودکار یا به روزرسانی و یا همگام‌سازی (Sync)داده ها بر روی سیستم های شما بدون اطلاعتان صورت نخواهد گرفت و مجموع این‌ها، کمک شایانی به مدیریت داده‌های موبایل شما خواهد کرد.

غرش رزمایش موشکی سپاه مقابل تحریم‌های موشکی پسابرجام

 

سرلشکر فیروزآبادی: رزمایش موشکی سپاه نیمه اول اسفند برگزار می‌شود/ بالاخره پس از مدت‌ها كش و قوس در نهايت انتظار برگزاري رزمايش موشكي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به سر آمد و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح از برگزاری رزمایش در نیمه اول اسفند 94 خبر داد.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: به‌منظور حفظ آمادگي و تقويت توان موشكي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، برگزاري رزمايش موشكي سپاه تصويب و ابلاغ شده است كه ان‌شاءالله در نيمه اول اسفند ماه امسال توسط يگان‌هاي معين به اجرا درمي‌آيد. وي افزود: اين رزمايش با هدف حفظ آمادگي و ارزيابي دقت و قدرت سيستم موشكي كشور انجام مي‌پذيرد.
شايد انتشار خبر رزمايش موشكي چندان در شرايط عادي مهم جلوه نكند، اما حالا نمي‌توان از اين گذشت كه رزمايش فوق اولين رزمايش موشكي ايران پس از برجام است؛ رزمايشي كه مي‌تواند بر بسياري از شايعات در خصوص كنار كشيدن ايران از تقويت توان دفاعي خود خط بطلاني كشيده و بر غيرقابل مذاكره بودن توان نظامي ايران تأكيد كند.
اين درحالي است كه از مدت‌ها قبل نگراني‌هايي در اين زمينه سبب شده بود كه شايعاتي درباره توقف برنامه موشكي ايران منتشر شود اما با اجراي اين رزمايش عملاً روشن مي‌شود كه ايران در توسعه سيستم دفاعي خود با هيچ قدرتي مذاكره نخواهد كرد.
  
قطعنامه‌هاي شوراي امنيت چه مي‌گويند
شايد يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ها در مورد تفاهم برجام توان موشكي ايران و محدوديت‌هايي بود كه بر اساس قطعنامه‌هاي شوراي امنيت به صورت غيرقانوني عليه برنامه هسته‌اي ايران تحميل شده بود. مسئله تحريم‌هاي تسليحاتي، نخستين بار در قطعنامه 1747 مطرح شده است. پاراگراف 5 اجرايي اين قطعنامه، صادرات سلاح‌هاي متعارف توسط ايران را ممنوع اعلام مي‌كند، صادرات سلاح‌هاي متعارف به ايران اما در اين قطعنامه ممنوع نمي‌شود و قطعنامه صرفاً از كشورها مي‌خواهد در اين باره مراقب باشند. اين موضوع بدون تغيير، در پاراگراف 8 اجرايي قطعنامه 1803 تكرار شده است. با اين حال، قطعنامه 1929 اصلي‌ترين قطعنامه‌اي است كه يك تحريم تسليحاتي كم و بيش كامل عليه ايران اعمال مي‌كند.
براساس قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل تصميم مي‌گيرد كه ايران نبايد هيچ‌گونه فعاليت مربوط به موشك‌هاي بالستيك كه قادر به حمل كلاهك هسته‌اي از جمله شليك با استفاده از اين فناوري موشك بالستيك باشد، انجام دهد و تمام كشورها نيز بايد تمامي تدابير لازم براي جلوگيري از انتقال فناوري يا همكاري‌هاي فني مرتبط با چنين فعاليت‌هايي به ايران را انجام دهند.
در ادامه اين قطعنامه آمده است: شوراي امنيت سازمان ملل مصمم است كه تصميمات خود را با تصويب تمهيدات مقتضي جهت متقاعد كردن ايران به اجراي قطعنامه‌هاي 1696، 1737، 1747 و 1803 و نيازمندي‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و همچنين محدود كردن توسعه فناوري‌هاي حساس براي پشتيباني از برنامه هسته‌اي و موشكي اجرا كند تا زماني كه شوراي امنيت اعلام كند اهداف اين قطعنامه محقق شده است.
پس از امضاي تفاهمنامه برجام همچنان محدوديت مرتبط با فعاليت‌هاي موشكي ايران در قطعنامه باقي ماند، اما به صورت خفيف‌تر بار ديگر تكرار شد. بر اساس قطعنامه 2231 از ايران خواسته مي‌شود هيچ فعاليتي مرتبط با موشك‌هاي بالستيك طراحي شده براي داشتن قابليت حمل تسليحات هسته‌اي صورت ندهد، از جمله شليك با استفاده از اين فناوري موشك بالستيك، تا زمان هشت سال پس از  «روز پذيرش برجام» يا تا زماني كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارشي ارائه دهد كه  «جمع‌بندي مبسوط» را تأييد كند، بسته به اينكه كدام زودتر اتفاق افتد. همچنين هرگونه صادرات و واردات و كمك به برنامه موشكي ايران بر اساس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد نزديك به هشت سال مورد تحريم قرار خواهد گرفت تا زماني كه يك ارزيابي گسترده‌تر از صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران منتشر نشود.
   
امريكايي‌ها هنوز به دنبال معامله با ايران هستند
واقعيت اينجاست كه در منطق امنيتي غرب، برنامه موشكي ايران نه يك برنامه مستقل بلكه ابزار پرتاب سلاح هسته‌اي است كه آنها ساختن آن را هدف اصلي برنامه هسته‌اي ايران در نظر مي‌گيرند. اين امر در ارزيابي‌هاي اطلاعاتي كه جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي امريكا در سال‌هاي گذشته به كنگره ارائه كرده، بارها تكرار شده و بخشي از ادبيات رسمي امنيتي امريكا عليه ايران است. همچنان كه در برخي متون پايه اين حوزه برنامه ماهواره‌اي ايران نيز همزمان علاوه بر اينكه توجيهي است براي توسعه موشك‌هاي بالستيك برد بلند در ايران، عنصر اصلي در ناوبري، هدايت و كنترل موشك بالستيك حامل كلاهك هسته‌اي ايران نيز در نظر گرفته مي‌شود. اين نگاه تهديدپايه، زيرساخت اغلب سياستگذاري‌هايي است كه امريكا و كشورهاي غربي در يك دهه گذشته عليه برنامه‌هاي امنيت ملي ايران انجام داده‌اند و هيچ نوعي از ترتيبات اعتمادسازي هم اين ديدگاه آنها را تغيير نداده است.
از همين رو است که امريكايي‌ها به صورت مداوم درصدد بوده‌اند زمينه‌اي براي مذاكره درباره برنامه هسته‌اي ايران را فراهم كنند. به عنوان مثال «گرگ تيلمن» تحليلگر پيشين كميته اطلاعات سنا و وزارت امور خارجه امريكا، «توماس پيكرينگ» معاون پيشين وزير امور خارجه امريكا و نماينده پيشين آن كشور در سازمان ملل به همراه «ويليام لوئرز» سفير پيشين امريكا در ونزوئلا و چكسلواكي در مقاله مشترك‌شان اشاره كرده‌اند كه توافق هسته‌اي و موفقيت برجام بايد مقدمه‌اي باشد براي ديپلماسي به منظور حل و فصل اختلافات امريكا با ايران درباره برنامه موشكي آن كشور.
بر اين اساس تحليلگران فوق با اشاره به تحريم افراد و گروه‌هاي مرتبط با برنامه موشكي ايران از سوي دولت امريكا ضمن بي‌تأثير خواندن اين موضوع مي‌نويسند:«به نظر مي‌رسد امريكا مي‌تواند تجربه برنامه هسته‌اي را در قبال موضوع موشكي ايران نيز تكرار كند. در صورت تهديد ايران يا مجازات‌هاي تنبيهي بيشتر اين خط وجود دارد كه ايران هر چه سريع‌تر به موشك‌هاي داراي قابليت حمل كلاهك هسته‌اي دست يابد.»
از همين رو و همچنين برخي تحريم‌هاي موشكي كه اوباما بر ايران پس از اجرايي شدن برجام تحميل كرده بود، زمينه اين را فراهم كرد تا ايران با يك رزمايش گسترده نشان دهد، تلاش‌هاي غربي‌ها هيچ نتيجه‌اي در برابر برنامه هسته‌اي ايران در بر نخواهد داشت.
  
اجماع داخلي بر سر برنامه موشكي
همه اينها در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران در تمام سال‌هاي پس از انقلاب و در تحريم‌هاي همه‌جانبه در حوزه موشكي با سرمايه‌گذاري در اين حوزه و نيز تلاش و مجاهدت خاموش فرزندان گمنام انقلاب، انبوهي از موشك‌هاي كوتاه‌برد، ميان برد و دوربرد خود را در اقسام مختلف كروز و بالستيك به صورت بومي توليد كرده كه كلكسيوني از موشك‌هاي متعدد با مأموريت‌هاي ويژه را تشكيل مي‌دهند.
شايد مهم‌ترين پيامي كه ايران قصد دارد با اجراي اين رزمايش علني اين موشك منتقل كند اين است كه به مفاد قطعنامه 2231 پايبند نخواهد بود. اين قطعنامه تصريح مي‌كند هرگونه فعاليت در زمينه موشك‌هاي بالستيك طراحي شده براي حمل كلاهك هسته‌اي براي ايران به مدت هشت سال ممنوع است. سند  «رژيم كنترل فناوري‌هاي موشكي» (MTCR) كه در اين قطعنامه به آن ارجاع داده شده، تمامي موشك‌هايي را كه برد بالاي 300 كيلومتر دارند به عنوان موشك بالستيك طبقه‌بندي كرده است.
تست فاتح 313 در حضور رئيس‌جمهور به اين معناست كه يك اجماع داخلي براي عدم پايندي به قطعنامه 2231 در ايران وجود دارد. از همين رو مي‌توان از هم اكنون پيش‌بيني كرد كه سيلي از واكنش‌ها نسبت به رزمايش موشكي سپاه ايجاد شود، اما اين ايران است كه تصميم به توسعه برنامه موشكي خود گرفته است.

[ ]

کاهش قیمت چند خودروی داخلی

 

هفته جاری قیمت چند مدل خودرو در بازار کاهش یافته است.
 

این هفته قیمت سمند EF7 معادل 100 هزار تومان، رانا 200 هزار تومان، تندر 90 اتومات 200 هزار تومان و تندر 90 مدل E2 معادل 100 هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت باقی خودروهای داخلی در بازار تغییری نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو

قیمت کارخانه‌ای

قیمت بازار

تیبا

23 میلیون و 950 هزار تومان

23 میلیون و 900 هزار تومان

پراید SE111

20 میلیون و 140 هزار تومان

20 میلیون و 200 هزار تومان

پراید 131

19 میلیون و 920 هزار تومان

19 میلیون و 900 هزار تومان

پژو 405

30 میلیون و 44 هزار تومان

29 میلیون و 700 هزار تومان

سمند EF7

29 میلیون و 973 هزار تومان

30 میلیون تومان

پژو پارس سال

35 میلیون و 327 هزار تومان

36 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5

36 میلیون و 452 هزار تومان

37 میلیون و 300 هزار تومان

پژو 206 تیپ 2

32 میلیون و 517 هزار تومان

32 میلیون و 700 هزار تومان

پژو 206 v8

34 میلیون و 991 هزار تومان

37 میلیون و 600 هزار تومان

رانا

33 میلیون و 300 هزار تومان

32 میلیون و 400 هزار تومان

دنا

42 میلیون تومان

43 میلیون و 300 هزار تومان

لیفان 620

46 میلیون و 150 هزار تومان

46 میلیون تومان

لیفانx60

61 میلیون و 100 هزار تومان

58 میلیون تومان

ام وی ام H315

40 میلیون و 200 هزار تومان

40 میلیون تومان

ام وی ام 530

44 میلیون و 500 هزار تومان

44 میلیون و 500 هزار تومان

ام وی ام x33

66 میلیون و 400 هزار تومان

66 میلیون تومان

جک j5

49 میلیون و 700 هزار تومان

49 میلیون و 500 هزار تومان

جک j5 اتومات

59 میلیون و 400 هزار تومان

59 میلیون و 500 هزار تومان

جک S5

75 میلیون و 400 هزار تومان

76 میلیون تومان

پارس تندر

39 میلیون و 350 هزار تومان

39 میلیون و 800 هزار تومان

تندر 90 اتومات

47 میلیون و 500 هزار تومان

46 میلیون تومان

تندر 90 E2

37 میلیون و 290 هزار تومان

39 میلیون و 400 هزار تومان

[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:قیمت خودرو,کاهش قیمت چند خودروی داخلی, ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

خواهرکشی با شلیک گلوله

 

كارآگاهان پليس پايتخت بازجويي از پسري را آغاز كرده‌اند كه متهم است خواهرش را با شليك گلوله به قتل رسانده است.

رسيدگي به اين پرونده از صبح هجدهم آذر امسال با كشف جسد زني جوان در شهرك وليعصر تهران از سوي كلانتري ١٥٣ آغاز شد. با حضور ماموران در محل، يكي از اهالي به آنها مراجعه كرد و گفت: «امروز صبح وقتي داشتم به محل كارم مي‌رفتم با جسد پتوپيچ شده زني در داخل كانال آب روبه‌رو شدم و سريع با پليس تماس گرفتم.».

همزمان با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «مرگ مشكوك»، قاضي مدير روستا، بازپرس كشيك قتل در محل حاضر و دستور انجام بررسي‌هاي ابتدايي روي جسد را صادر كرد. تحقيقات تيم پزشكي قانوني نشان مي‌داد متوفي از ناحيه سر به‌شدت دچار شكستگي و خونريزي شده و قاتل يا قاتلان، او را پس از كشتن، پتوپيچ كرده و داخل كانال آب رها كرده‌اند. در ادامه رسيدگي به پرونده و با انتقال جسد به پزشكي قانوني، علت مرگ «اصابت گلوله به سر» اعلام شد. به اين ترتيب موضوع پرونده به «قتل عمد» تغيير كرد و تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول آغاز شد. بررسي بانك اطلاعاتي پليس نشان مي‌داد مقتول زني ٤٢ ساله است كه چند سال پيش از همسرش جدا شده و چند سابقه كيفري در ارتباط با مواد مخدر نيز دارد.

 با كشف هويت مقتول، كارآگاهان به تحقيق از خانواده او پرداختند. در نخستين گام همسر سابق مقتول از وقوع حادثه اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: «من ١٥ سال پيش از همسرم – مقتول – جدا شدم و در اين مدت ارتباطي با او نداشتم. ما دو فرزند دختر داريم كه هر دوي‌شان ازدواج كرده‌اند. متاسفانه همسرم به شكل حرفه‌اي به مواد مخدر از نوع شيشه اعتياد داشت و چند سابقه كيفري هم داشت. » پس از همسر سابق مقتول، دو دختر او نيز مورد تحقيق قرار گرفتند. يكي از آنها به كارآگاهان گفت: «من هشت ساله بودم كه پدر و مادرم از هم جدا شدند. من و خواهرم با مادرمان زندگي مي‌كرديم. وقتي ازدواج كرديم او تنها شد. چند بار براي ترك مواد او را به كمپ برديم اما هر دفعه پس از بيرون آمدن بار ديگر مصرف مواد مخدر از نوع شيشه را شروع كرد. او اهل دعوا بود و پرخاش مي‌كرد.»

با ثبت حرف‌هاي خانواده مقتول، تحقيقات ميداني از اهالي محل زندگي او نيز در دستور كار ماموران قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد تعدادي از همسايه‌ها مدتي قبل از وقوع حادثه، برادر مقتول را با او ديده‌اند. به اين ترتيب پسر ٢٧ ساله دستگير و براي انجام بازجويي در اختيار بازپرس پرونده قرار گرفت. او اما با وجود اسناد و مدارك پليسي قتل خواهرش را انكار كرد و گفت: «به خاطر مصرف موادمخدر، كارتن خواب شده بودم. خواهرم مرا به خانه خودش برد اما او هم خودش شيشه مصرف مي‌كرد. قبل از وقوع حادثه به خانه‌اش رفته بودم كه از من خواست براي تهيه شيشه بيرون بروم. وقتي برگشتم او را نديدم. چند ساعت بعد پليس دستگيرم كرد.»

انكار قتل از سوي برادر مقتول در حالي است كه بررسي سوابقش در پليس آگاهي نشان مي‌دهد كه او پيش از اين به اتهام درگيري، سرقت و مصرف مواد مخدر دستگير شده و به زندان افتاده است. قاضي محسن مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران براي تحقيقات بيشتر او را در اختيار اداره دهم وي‍ژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده و بررسي‌ها براي كشف جزييات حادثه همچنان ادامه دارد.

[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:خواهرکشی با شلیک گلوله , شلیک گلوله ,قتل خواهر, ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

اکبر عبدی داغدار شد

 

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای ایران در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت پدر اکبرعبدی خبر داد.


ده نمکی با انتشار تصویری از اکبر عبدی در نقش حاج یوسف فیلم «رسوایی» در این پست آورده است: اکبر عبدی بازیگر توانمند کشورمان امروز در سوگ پدر نشست.

اکبر عبدی 4 شهریور سال 1339 از پدر و مادری اردبیلی در تهران محله نازی آباد به دنیا آمد. در کارنامه بازیگری اکبر عبدی، تجربه همکاری با کارگردان‌های مطرح سینمای ایران دیده می‌شود.
اکبر عبدی داغدار شد
[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:اکبر عبدی داغدار شد,درگذشت پدر اکبرعبدی,داغدار, ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

داعش به زودی موصل را ترک می‌کند

 

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که به زودی شهر موصل عراق را ترک می‌کند و تهدید کرد بار دیگر به این شهر باز خواهد گشت.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین داعش وعده داد که بار دیگربه شهر موصل جهت تکمیل طرح‌هایش باز خواهد گشت.

براساس اظهارات یکی از خطیبان داعش در روز جمعه که توسط رادیوی وابسته به این گروه منتشر شد داعش قصد دارد تا دوباره پس از ترک موصل به این شهر بازگردد.

رأفت الزراری، رئیس شبکه "خبرنگاران نینوا" در این باره گفت که یکی از خطیبان داعش روز جمعه در یکی از مساجد موصل گفته "تا وقتی نیروهای عراقی را بخواهید به شما مژده می‌دهم که آنها می‌آیند و ما عقب نشینی خواهیم کرد. اما روزی باز می‌گردیم و در آن روز شاهد حملاتی از داعش و سرکوب نیروهای عراقی خواهید بود."

خبرگزای کردی "آرا" نیز گزارش داد که این خطیب مردم موصل را که از آنها به عنوان "رافضی" یاد می‌کرد تهدید کرده و گفته است که داعش بار دیگر باز گشته و خلافتش را در نینوا ایجاد خواهد کرد.

[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:داعش , ترک موصل, فرار داعش از موصل , ] [ 1:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

 

21 بهمن 1394 ( 10-02-2016 )

esetantivirus

Username:TRIAL-0160163472        Password:t9a88687na

Username:TRIAL-0160163440        Password:arkvh2tcc9

Username:TRIAL-0160163406        Password:kvp25t836s

Username:TRIAL-0160163378        Password:pu6cskneh3

Username:TRIAL-0160163349        Password:7p93m8mssm

Username:TRIAL-0160162382        Password:mkbc4npcxc

Username:TRIAL-0160162344        Password:8n3st84h2s

NOD32 Antivirus Version 9

AH5V-XUTT-FTPM-23C3-7K6M

A567-XBD3-WSJR-PFKJ-T4EX

A66H-XW4D-XFG8-4EUJ-9TJ6

B9ET-XFFV-VWME-CXMR-3EAX

esetsmart

Username:TRIAL-0160041808        Password:hf49r88m5x

Username:TRIAL-0160041779        Password:mtsp828dsn

Username:TRIAL-0160041756        Password:kun2fvassn

Username:TRIAL-0160041731        Password:emf6enerm6

Username:TRIAL-0160041700        Password:j9c5ppbm97

Username:TRIAL-0160039429        Password:ped8h23sbk

Username:TRIAL-0160039399        Password:pmjdp5c492

Smart Security Version 9

BTSN-XUTE-7B6R-AMP2-P35G

AK8P-XK3F-GD5P-U8WW-SH6A

B6B8-XSCD-6R59-3VVD-6EJ5

AKXM-XMG9-A4R5-D7KH-VW7W

[ سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32,نود 32, ] [ 23:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

اردوغان اروپا را تهدید کرد

 

متن افشا شده از دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه با رهبران اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اردوغان تهدید کرده اگر توافق اتحادیه اروپا با آنکارا بر سر طرح عملی ریشه‌کن کردن ورود مهاجران به اروپا نهایی نشود، اتوبوس‌های مملو از مهاجر به یونان می‌فرستد.

در این متن که به دست پایگاه خبری یونانی موسوم به "یورو تودی" منتشر شد، ادعا شده که دقایقی از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی است.

براساس متن مذکور، اردوغان خواستار دریافت سالیانه سه میلیارد یورو از رهبران اتحادیه اروپا برای دو سال شده است؛ نه اینکه طی دو سال سه میلیارد یورو دریافت کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز که در نشست حاضر بود، به یونکر یک سند داخلی مربوط به کمیسیون اروپایی ارائه کرد که بر پرداخت سه میلیارد یورو به صورت سالیانه تاکید داشت.

اردوغان همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا پیشنهاد مذکور سه میلیارد یورو است یا شش میلیارد یورو که یونکر گفته بود سه میلیارد یورو. پس از آن هم اردوغان گفت که ترکیه پول اتحادیه اروپا را نمی‌خواهد. وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم هر زمان که خواستیم مرزها را به سمت یونان و بلغارستان باز کنیم و مهاجران را با اتوبوس راهی کنیم.

کمیسیون اروپا در رابطه با این افشاگری اظهارنظری نکرده است.

ظاهرا نشست مذکور پیش از آغاز نشست ترکیه – اتحادیه اروپا در آنتالیا برگزار شد که مربوط به اواخر نوامبر 2015 است.

[ سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:اردوغان اروپا را تهدید کرد , تهدید اروپا, داعش, ] [ 23:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

قاتل: خواهرم فاسد بود، او را کشتم!

 

پی گیری سرنخ گم شده در کلاف پیچیده مرگ دختر 19 ساله به روزنه ای رسید که پس از گذشت 10سال، راز یک جنایت هولناک فاش شد.

صبح 19 تیر 84 شهروندان در تماس با نیروهای انتظامی از کشف جسد دختر جوانی در زمین های کشاورزی حاشیه جاده سرخس -مشهد خبر دادند و بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد.جسد مربوط به دختری حدود 19 ساله بود که روسری دور گردنش پیچیده شده و آثار واردآمدن ضرباتی با جسم سخت بر سر وی نمایان بود.

تکه سنگ بزرگ خون آلودی که در نزدیکی جسد قرار داشت حکایت از آن می کرد که عامل یا عاملان جنایت، سر دختر جوان را با سنگ مورد اصابت قرار داده اند. این درحالی بود که هیچ گونه مدارک هویتی و شناسایی از مقتول به دست نیامد و جسد مجهول الهویه پس از انگشت نگاری به پزشکی قانونی منتقل شد.

 به دستور بازپرس، پرونده قتل این دختر درحالی برای رسیدگی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد که هیچ گاه فردی گم شدن دختری با این مشخصات را به پلیس گزارش نکرد.حدود 4 ماه از ماجرای کشف جسد مجهول الهویه گذشته بود که بررسی های کارآگاهان با توجه به انگشت نگاری از جسد مشخص کرد دختر 19ساله دارای 2 فقره سابقه روابط نامشروع است بنابراین کارآگاهان به تنها آدرسی که در پرونده زندان مقتول درج شده بود عزیمت کردند اما در اطراف روستای کنه بیست مشهد نیز کسی خانواده ای به نام «ر» را نمی شناخت و بدین ترتیب استعلام از دیگر مراجع قانونی هم برای یافتن آدرس جدیدی از « ز- ر» بی نتیجه ماند و بررسی ها با مکاتبات گوناگون برای پیداکردن سرنخی از محل سکونت مقتول ادامه یافت.

پس از گذشت 10سال از ماجرای کشف جسد دختر جوان، این پرونده جنایی در ناحیه 4 قضایی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.  قاضی علی موحدی راد (سرپرست مجتمع قضایی) که به عنوان قاضی ویژه قتل عمد مشهد سوابق رسیدگی به پرونده های جنایی زیادی را در کارنامه قضایی خود دارد، دستور داد با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده جنایی مورد بازبینی و رسیدگی دقیق تر قرار گیرد.

این مقام قضایی که در لابه لای اوراق تاریک پرونده به دنبال سرنخی از کلاف پیچیده بود .چرا در طول 10سال گذشته هیچ وقت ماجرای گم شدن وی را به پلیس گزارش نکرده اند؟ ریشه یابی این سوال بیانگر آن بود که احتمالا اعضای خانواده وی در مرگ او دخیل هستند و برای پنهان ماندن قتل، موضوع را پی گیری نمی کنند.

این گونه بود که قلم قاضی میرزایی روی برگه ای سفید در پرونده خطاب به کارآگاهان نوشت «از اداره ... استعلام کنید تا سوابقی از خانواده، بستگان و یا هویتی از فامیل «ر» به دست آید.

همین دستور، رسیدگی به این پرونده جنایی را وارد فاز جدیدی کرد .کارآگاه سلطانیان که با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی ( رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) پیگیری این پرونده را به عهده گرفته بود با استعلام از اداره مذکور به چندین آدرس در مناطق مختلف رسید که در نهایت مشخصات افراد ساکن در یکی از آدرس های یاد شده با مقتول مطابقت داشت. بدین ترتیب کارآگاهان با راهنمایی قاضی شعبه 409 دادسرای مشهد و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی یکی از برادران مقتول که «م – ر» نام دارد را به محل قرار صوری کشاندند و او را دستگیر کردند.

 این جوان 36 ساله ابتدا عنوان کرد خواهرم «ز- ر» در منطقه تلگرد مشهد ساکن است و با شوهر افغانی خود زندگی می کند!

همین اظهارنظر ظن کارآگاهان درباره دخالت «م» در قتل خواهرش را به یقین تبدیل کرد. متهم دقایقی بعد وقتی فهمید که کارآگاهان از قتل خواهرش اطلاع دارند دیگر نتوانست حقیقت ماجرا را پنهان کند او گفت: خواهرم با افراد متعددی ارتباط داشت و آبروی ما را برده بود او حتی با یکی از همکارانم نیز ارتباط داشت تا این که به پیشنهاد همکار سنگ کارم او را سوار موتورسیکلت کردیم و به سمت مهدی آباد به راه افتادیم. آن جا من روسری را دور گردنش پیچیدم و محکم می کشیدم که در همین حال دوستم  سنگ بزرگی را بر سرش کوبید و خواهرم جان سپرد و بعد هم جسد او را در همان منطقه انداختیم. وقتی مدتی از خواهرم بی خبر ماندیم پدر و مادرم گفتند که خوب بود او گم شد. شاید هم فکر می کردند او به پاکستان رفته است.

بنابراین گزارش تحقیقات با صدور دستور بازداشت موقت متهم از سوی مقام قضایی درحالی ادامه یافت که عصر روز گذشته همدست مورد ادعای متهم نیز دستگیر شد.

[ سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب: قاتل ,خواهرم فاسد بود,تجاوز به دختر, ] [ 22:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ارائه گزارش حادثه سفارت به رهبر انقلاب

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گزارش تعرض به سفارت عربستان سعودی آماده و تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است.

سردار حسین ذوالفقاری عصر سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم مادر سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد امام صادق(ع) افزود: اکنون منتظر تصمیمات در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: یک بخش از این گزارش مربوط به نیروی انتظامی است که مسئولیت حفاظت و حراست از سفارتخانه ها را برعهده دارد.

حسین ذوالفقاری گفته بود: در خصوص ماجرای حمله به سفارت عربستان، رییس جمهوری مسئولیت بررسی را به وزیر کشور دادند که در این راستا هیاتی تشکیل و تمام ابعاد و زوایای این قضیه روشن شد.

وی با بیان اینکه همه ابعاد قضیه حمله به سفارت عربستان برای ما روشن شده است، گفت: خیلی از فعالیت ها در گوشه و کنار کشور انجام می شود که اساسا نمی دانیم این مسیر به کجا می رود.

ذوالفقاری ادامه داد: به تعبیری که در برخی مراجع رسمی اعلام کردیم نوعی از فرقه گرایی یا فرقه سازی را شاهد هستیم که باید حواسمان به این موضوع باشد.

وی ادامه داد: افرادی که این کار را کردند سازماندهی شده اند و بیش از 10 سال در کرج و تهران فعالیت دارند که محور فعالیت آنان امور خیریه و کارها و فعالیت های مذهبی است که دانسته و یا ندانسته نیز از سوی مسئولین تحت عنوان مسائل مذهبی و هیاتی به آنان کمک شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: البته سازمان‌ها، دستگاه ها و نهادهای سازمانی این‌ها را سازماندهی نکرده و همچنین افرادی تحت عنوان پایگاه بسیج این کار را نکرده اند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیت داخلی در دو سال گذشته گفت: در ارتباط با جرائم عمومی اگر به درستی به آن توجه کنیم می بینیم که اگر مشکلات داخلی اعم از اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشتیم، شاید روی میز مذاکره مستقیما تاثیر می‌گذاشت.

میان تورم و سرقت رابطه وجود دارد

وی افزود: بر اساس بررسی روند جرائم مثل سرقت در 10 سال گذشته مشاهده کردیم که میانگین رشد سرقت حدود 32 درصد در سال بوده است و رابطه مستقیمی بین این جرم و شیب تورم وجود دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سال گذشته روند جرایم حدود دو تا سه درصد بود و امسال نیز سه تا 3.5 رشد جرایم را داشته ایم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات این است که با تدبیر، حدود 5 هزار تجمع صنفی و غیرصنفی در طول سال جاری مدیریت شد که اگر مدیریت نمی شد هر کدام از تجمعات ظرفیت امنیتی شدن را داشت.

ذوالفقاری افزود: در ارتباط با مسائل امنیتی پیرامون نیز شاید نتوانیم برخی موضوعات که بنا بود اتفاقاتی در کشور بیفتد را با صراحت بیان کنیم اما چند مرحله تصمیم جدی در آن سوی مرزها در این زمینه وجود داشت.

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته وضعیت اشراف اطلاعاتی کم نظیر بود و به لحاظ اقدامات اطلاعاتی اینطور بود که از زمانی که نطفه یک اقدام تروریستی در آن سوی مرزها بسته می شد همکاران اطلاعاتی گام به گام کنترل و رصد داشتند و خوشبختانه هیچکدام از آن برنامه ریزی آن سوی مرزها در داخل کشور رخ نداد.

وی اضافه کرد: مکان هایی را مشخص و شناسایی کرده بودند و بنا داشتند هیمنه کشور را در یکی دو سال گذشته بشکنند اما موفق نشدند.

مدافعان حرم نبودند بايد در كرمانشاه و همدان مي‌جنگيديم

روايتي منتشر نشده از ديدار خانواده شهداي مدافع حرم با رهبر انقلاب

 

نوزدهمين شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با روايتي منتشر نشده از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم روي پايگاه اطلاع رساني KHAMENEI.IR قرار گرفت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند: حقيقتا هم شهداي شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگي بر گردن همه ملت ايران دارند. اين شهدا امتيازاتي دارند؛ يكي اين است كه اينها از حريم اهل بيت در عراق و سوريه دفاع كردند و در اين راه به شهادت رسيدند... امتياز دوم اين شهداي شما اين است كه اينها رفتند با دشمني مبارزه كردند كه اگر اينها مبارزه نمي‌كردند اين دشمن مي‌آمد داخل كشور... اگر جلويش گرفته نمي‌شد ما بايد اينجا در كرمانشاه و همدان و بقيه استان‌ها با اينها مي‌جنگيديم و جلوي اينها را مي‌گرفتيم. در واقع اين شهداي عزيز ما جان خودشان را در راه دفاع از كشور، ملت، دين و انقلاب اسلامي فدا كردند. امتياز سوم هم اين است كه اينها در غربت به شهادت رسيدند. اين هم يك امتياز بزرگي است. اين هم پيش خداي متعال فراموش نمي‌شود.
[ ]

سکوت عجیب کفاشیان درمورد ماجرای پرونده عربستان

 

فوتبال ایران هر روز پیش از قبل خطر از دست دادن میزبانی بازی‌هایش برابر حریفان عربستانی را احساس می‌کند و جالب است که هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال واکنش جدی به این ماجرا نشان نداده و این باعث تعجب خیلی‌ها شده است.

بعد از اختلاف سیاسی ایران و عربستان، مسئولان فوتبال آل‌سعود به AFC شکایت کردند و مدعی شدند که در ایران امنیت وجود ندارد و آنها حاضر نیستند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران بازی کنند. زمانی که آنها فوتبال ایران را تهدید می‌کردند، مدیران فوتبال مدعی بودند این صحبت‌ها تنها در حد حرف باقی می‌ماند و عربستانی‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. اما در عمل هرگز این اتفاق نیفتاد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود اعلام کرد که اگر 2 کشور ایران و عربستان تا تاریخ 25 اسفندماه مصالحه نکنند، بازی‌هایشان در کشور ثالث برگزار خواهد شد. جالب است که بعد از تمام این اتفاق‌ها که به گفته مدیران فوتبال ایران حق میزبانی به ناحق از ایران گرفته شده است، آنها هنوز به فیفا یا مرجعی بالاتر از کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت نکرده‌اند. در روزهایی که به نظر می‌رسد عربستانی ها از نفوذشان در AFC نهایت استفاده را کرده‌اند، مدیران فدراسیون فوتبال با سکوتی عجیب نشسته‌اند و منتظر اتفاق‌هایی هستند که قرار است سر ایران بیاید.

چرا کفاشیان سکوت کرده است؟
در روزهایی که فوتبال ایران بیش از پیش نیازمند قدرتی است که بتواند حق آن را بگیرد سکوت معنادار علی کفاشیان بیش از پیش عجیب به نظر می‌رسد. کفاشیان به واسطه رابطه نزدیکش با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق شده به عنوان نایب رییس AFC انتخاب شود و این که در باره این موضوع سکوت کرده است عجیب است. علی کفاشیان بارها در این 8 سال نشان داده است چندان قدرتی برای گرفتن حقوق فوتبال ندارد و به نظر می‌رسد این بارهم نمی‌خواهد با تلاش برای بازپس گرفتن حق میزبانی برای ایران، خدشه‌ای به رابطه اش با شیخ سلمان ایجاد کند. علی کفاشیان در تمام این 8 سال با سیاست‌های خودش در فوتبال حکومت کرده است، به نظر می‌رسد این بارهم دست روی دست گذاشته است و قصد ندارد فعالیتی برای گرفتن حق فوتبال ایران انجام بدهد.

تناقض عجیب بین تاج و کفاشیان
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ چند روز پیش مدعی شد که قرار است ایران به فیفا شکایت کند و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد، باشگاه‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌کشند. این درحالی بود که کفاشیان بلافاصله این موضوع را رد کرد. در روزهایی که همه کارشناسان از فدراسیون می‌خواهند تا از کنفدراسیون فوتبال آسیا و عربستان باید شکایت کرد ولی بازهم مسئولان فدراسیون فوتبال حاضر به این کار نیستند و به بهانه اینکه باید تا 25 اسفند صبر کرد از این کار خودداری می‌کنند. حال سوال اصلی این است که کفاشیان حفظ رابطه با شیخ سلمان را ارجح‌تر از مصلحت فوتبال ایران می‌داند و یا اینکه رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال چیز دیگری است؟

[ ]

اغفال و تجاوز به دختر دانشجوی جنوبی در مشهد

 

یک دختر دانشجوی کارشناسی ارشد در کلانتری الهیه مشهد، اتفاق تلخی را که برایش افتاده است،تشریح کرد.

 
دختر جوان در حالی که اشک می ریخت و دستانش از شدت عصبانیت به لرزه افتاده بود درباره چگونگی ماجرا به کارشناس اجتماعی کلانتری الهیه مشهد گفت: اواخر شهریور بود که نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شد. آن روز وقتی نامم را در ردیف پذیرفته شدگان دیدم از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجیدم دوست داشتم با تمام وجودم فریاد بزنم چرا که در رشته مورد علاقه ام، آن هم در یکی از دانشگاه های معتبر مشهد قبول شده بودم.
 
وقتی مادرم را در آغوش کشیدم احساس کردم توانسته ام اندکی از زحمات شبانه روزی او را جبران کنم اشک شوق در چشمانش حلقه زده بود که پدرم را در جریان قبولی من گذاشت. پدرم که کارگری زحمت کش است با دستان پینه بسته اش برایم دعا کرد و بدین ترتیب چند روز بعد عازم مشهد شدم و در ترم اول دانشگاه ثبت نام کردم.
 
هنوز یک هفته بیشتر از حضورم در مشهد نگذشته بود که روزی هنگام رفتن به دانشگاه با پسر جوانی آشنا شدم. ابراز علاقه «قاسم» به من موجب شد تا دوستی خیابانی من و او ادامه یابد. «قاسم» در همه تماس هایش وانمود می کرد که قصد دارد با من ازدواج کند اما منتظر فراهم شدن شرایطی برای خواستگاری بود چرا که من اهل یکی از شهرهای جنوبی کشور بودم و خانواده ام نیز در جنوب کشور ساکن هستند.
 
هنوز 3 ماه از این آشنایی نگذشته بود که «قاسم» پیشنهاد کرد برای صحبت درباره آینده و فراهم کردن شرایط خواستگاری به منزل یکی از دوستان متأهلش در منطقه جاده قدیم قوچان بروم من هم که هیچ گاه به نقشه شوم او فکر نمی کردم بلافاصله پیشنهادش را پذیرفتم. «قاسم» گفت: یکی از دوستانش با خودرو دنبالم می آید تا مرا به خانه دوستش برساند.اما وقتی به آن خانه لعنتی رسیدم اثری از قاسم نبود او حتی تلفنش را هم خاموش کرده بود و من نمی توانستم با او تماس بگیرم. وقتی شیشه مشروبات الکلی را در دست راننده خودرو دیدم پی به نیت شوم او بردم و فهمیدم که «قاسم» با طرح یک نقشه کثیف مرا در دام جوان شیطان صفت گرفتار کرده است .
 
خواستم فرار کنم اما او با تهدید به مرگ مقابلم ایستاد و... این گونه بود که همه هستی ام را از دست دادم و تازه متوجه شدم آن فرد شیطان صفت از اعمال کثیف خود فیلم نیز تهیه کرده است. در حالی که به روزگار سیاه خودم می گریستم او مرا سوار خودرو کرد تا به محل سکونتم برساند.
 
آن فرد در بین راه تهدیدم می کرد که سکوت کنم اما وقتی به اطراف میدان نمایشگاه بین المللی رسیدیم ناگهان با دیدن خودروی گشت پلیس روزنه امیدی پیدا کردم و در یک لحظه خودم را از خودرو پایین انداختم. مأموران نیز بلافاصله راننده را دستگیر و فیلم کثیف را نیز کشف کردند.

[ ]

مرگ سه نفر با عبور کامیون از روی پژو 405

 

عبور کامیون از روی پژو 405 در جاده دیوان دره - سقز، 3 سرنشین پژو را به کام مرگ کشاند.
  ساعت 6:20 صبح امروز یک دستگاه کامیون بنز با یک دستگاه پژو 405 در جاده دیوان دره به سقز با یکدیگر برخورد کردند.

بر اثر این حادثه و عبور کامیون از روی پژو، هر 3 سرنشین پژو در دم جان باختند.

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در این ارتباط  گفت: امدادگران پس از حضور در صحنه حادثه، 3 جنازه را از خودرو مچاله شده رهاسازی کردند.
[ یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:مرگ سه نفر با عبور کامیون از روی پژو 405 ,پژو ,405,کامیون بنز, ] [ 1:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

صدور ویزا بین ایران و روسیه اجرایی شد

 

موافقتنامه تسهیل فرآیندهای صدور ویزا بین ایران و روسیه از امروز شنبه اجرایی شد.

به گزارش ایارتاس، این موافقتنامه بین دولتی در 23 نوامبر 2015 در حضور روسای جمهور دو کشور در تهران به امضا رسید و بر اساس آن قرار بود از امروز 6 فوریه اجرایی شود. این موافقتنامه در جریان سفر مشاور مقام معظم رهبری به مسکو نهایی شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «هدف از این سند تسهیل شرایط سفر شهروندان دو کشور بر اساس عمل متقابل است.»

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده که این اقدام موجب تسهیل مقررات ویزا برای تجار دو کشور و همچنین فعالان بخش های علمی، فرهنگی و فعالیت های خلاقانه و همچنین دانشجویان، معلمان، گردشگران و سایر شهروندان ایرانی و روسی خواهد شد.

«این موافقتنامه به تقویت روابط ایران و روسیه در همه زمینه های همکاری منجر خواهد شد.»

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب ایران که روزهای اول تا چهارم فوریه به مسکو سفر کرد گفته بود ایران در حال بررسی امکان لغو ویزای ورود برای گردشگران روسی است.

« موضوع لغو ویزاهای گردشگران (روسی) مورد بحث و ملاحظه قرار گرفت. این همچنین شامل لغو احتمالی ویزاهای تجاری نیز هست... من تلاش خواهم کرد به این امر کمک کنم.»
[ یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:صدور ویزا بین ایران و روسیه اجرایی شد ,ویزای روسیه, ] [ 1:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

آخرین وضعیت پرونده سوشا مکانی

 

وکیل سوشا مکانی گفت: بر اساس صلاحدید قاضی پرونده، سوشا تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین ورزشی محروم است اما حق حضور در تمرینات تیم پرسپولیس را دارد.

حسین اصلانی کلور در خصوص آخرین وضعیت پرونده سوشا مکانی، گفت: پرونده جهت تعیین متهم واقعی به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شده است.


وی افزود: متأسفانه برخی از اشخاص حقیقی و یا حقوقی با شیطنت‌های خاص خود تصمیم دارند روند رسیدگی به پرونده را با مخدوش کردن نظریه کارشناسی تغییر دهند.

وکیل سوشا مکانی تصریح کرد: به همین خاطر قاضی پرونده در ابتدا سوشا مکانی را ممنوع‌المصاحبه کرد و پس از آن به دلیل حساسیت نظریه کارشناسی موکل من تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

اصلانی تأکید کرد: این در حالی است که سوشا حق حضور در تمرینات تیم پرسپولیس را دارد.

وی ادامه داد: بدیهی است که دادگاه و مقامات قضایی بدون توجه به شهرت یا محبوبیت افراد با دقت‌نظر در راستای صیانت از عفت عمومی و دستاوردهای انقلاب و به پاس خون شهدا به موضوع رسیدگی می‌کنند و بدون هیچ گونه اغماضی متهم اصلی پرونده را به اشد مجازات محکوم خواهند کرد.
[ یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:سوشا مکانی,آخرین وضعیت پرونده سوشا مکانی , ] [ 1:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت ۱۳۵۱ قطعه فسیل ۸ میلیون ساله به کشور

 

فسیل‌های ۸ میلیون ساله‌ای که ۴۰ سال پیش برای شناسایی و کدگذاری به ایالات متحده واگذار شده بودند، به کشور بازگشتند و ظهر امروز در سازمان حفاظت از محیط زیست رونمایی شدند.

داریوش کریمی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام خبر بازگشت فسیل‌های ۸ میلیون ساله به کشور گفت: این فسیل‌ها که موضوع پرونده مشترک میان ایران و ایالات متحده در دیوان لاهه بودند ۴۰ سال پیش طی کاوش‌هایی در مراغه که یکی از ۴ منطقه مهم فسیلی دنیاست کشف شده بودند. در این کاوش‌ها متخصصانی از دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کارولینای جنوبی و موزه لس آنجلس و همچنین متخصصانی از کشورمان حضور داشتند.

وی ادامه داد: آن زمان فسیل‌ها به موزه ملی تاریخ طبیعی ایران منتقل شدند و برخی از آن‌ها در داخل کشور شناسایی و کدگذاری شدند اما مابقی فسیل‌ها برای انجام تحقیقات و شناسایی و کدگذاری به ایالات متحره منتقل شدند.

به گفته کریمی، قرار بود این فسیل‌ها طی مدت مشخصی به کشور بازگردد اما با تیره شدن روابط ایران با ایالات متحده پس از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی همه همکاری های پژوهشی قطع شد و موضوع فسیل‌ها نیز معلق ماند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۹۳ سازمان حفاظت از محیط زیست این پرونده را در لاهه پیگیری می‌کرد. از سال ۱۳۹۲ با گشایش فضای گفتگو موضوع فسیل‌ها نیز به بحث گذاشته شد. دو طرف لوایح مختلفی را برای تعیین تکلیف به دیوان لاهه ارائه کردند و آبان ماه ۱۳۹۳ جلسه استماع در دیوان برگزار شد که در آن جلسه نهایتا قضات دیوان به این جمع بندی رسیدند که ایالات متحده باید فسیل‌ها را به ایران بازگرداند.

به گفته کریمی، سازمان حفاظت از محیط زیست بلافاصله اقدامات لازم برای عودت فسیل‌ها را آغاز کرد و سرانجام از شهریور ۹۳ تیمی متشکل از نمایندگان سازمان حفاظت از محیط زیست، مرکز امور حقوقی بین‌المللی دفتر ریاست جمهوری، نماینده ایران در دیوان داوری لاهه و دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای کارشناسی و تعیین اصالت فسیل‌ها به ایالات متحده اعزام شدند.

چند فسیل کشف شد، چند فسیل برگشت؟


مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: هیچ قرارداد حقوقی هنگام فرستادن فسیل‌ها نبود که نشان دهد فسیل‌های داده شده دقیقا چند قطعه بوده است. اعداد متفاوتی مطرح بود. گفته می‌شد حدود ۳۰۰۰ قطعه هنگام کاوش در مراغه اکتشاف شده و به موزه ملی تاریخ طبیعی کشور منتقل شده بود. بررسی‌ها نشان داد که حدود ۱۵۰۰ فسیل در ایران موجود است و بنابراین باید حدود همین تعداد هم در ایالات متحده می‌بود.

کریمی تصریح کرد: بعد از ۲۰ روز کار مشترک توانستیم ۱۳۵۱ فسیل را شناسایی و تعیین اصالت کنیم و در فهرست مربوط به توافقنامه دو کشور ثبت کنیم. بخشی از فسیل‌ها هم بدون آن که از توده گل و حاشیه‌هایشان جدا شوند منتقل شده بودند که به شکل همان توده یکپارچه به کشور بازگشتند.

از دید ایران پرونده خاتمه یافته است

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این که چه تضمینی وجود دارد که ایالات متحده فسیل‌هایی را عودت نداده باشد گفت: در ماده ۸ قراردادی که با این کشور امضا شده آمده است که ایالات متحده باید همه فسیل‌های ارسال شده را به ایران عودت دهد و متعهد می‌شود چنانچه حتی یک فسیل بعدا به هر شکلی پیدا شود هم فسیل را بازگرداند و هم خسارت آن را پرداخت کند.

کریمی تاکید کرد: اصولا کاربرد فسیل‌ها کاربرد علمی تحقیقاتی است و یا نمایشگاهی. با توجه به قرارداد قاعدتا امکان برگزاری نمایشگاه که وجود ندارد و با توجه به این که تعداد زیادی از فسیل‌ها مشابه هستند مثلا حدود ۱۵۰ دندان در فسیل‌ها دیده می‌شود، تا حد خوبی می‌توان مطمئن بود که طرف مقابل همه فسیل‌ها را عودت داده است چرا که کار علمی هم با تعداد کم ممکن نیست باید آن قدر فراوانی داشته باشد که به لحاظ علمی تایید بشود.

وی در پایان با بیان اینکه در زمان توافقات هم حسن نیت طرف مقابل دیده شده است اعلام کرد که از دید ایران پرونده خاتمه یافته است و ایران همه فسیل‌ها را دریافت کرده است.

به این ترتیب فسیل‌های عودت داده شده شامل ۱۳۵۱ قطعه فسیل اسب، کرگدن، فیل و زرافه است که ۴۰ سال پیش در مراغه کشف و از کشور خارج شد. در میان فسیل‌ها نمونه جدیدی از زرافه ایرانی نیز دیده می‌شود. معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، آبان ماه امسال پیشاپیش از بازگشت این فسیل‌ها به کشور خبر داده بود که این موضوع محقق شد و ظهر امروز فسیل‌ها به سازمان حفاظت از محیط زیست منتقل شدند.

[ ]

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

8 بهمن 1394 ( 28-01-2016 )

esetantivirus

Username:TRIAL-0159117565        Password:2f4eavt3cb

Username:TRIAL-0159117528        Password:fkv8psnec9

Username:TRIAL-0159117497        Password:unfsuf968b

Username:TRIAL-0159117464        Password:m9euabvp6f

Username:TRIAL-0159117434        Password:xusfr3kpt9

Username:TRIAL-0159115043        Password:97jcjpp5u4

Username:TRIAL-0159115004        Password:pcshxsv8h8

NOD32 Antivirus Version 9

B8HK-X49P-XB3K-BE7A-FTVA

CHPX-X7UT-RHDV-S283-6J2R

BEKX-XEVX-CS2E-9HX5-4TC5

CAW3-XE3S-P92A-E8AX-UM36

esetsmart

Username:TRIAL-0158984933        Password:uj27jfx7jm

Username:TRIAL-0158984908        Password:5b57demsmt

Username:TRIAL-0158984891        Password:ars76pfknf

Username:TRIAL-0158984867        Password:kjhtph6rc3

Username:TRIAL-0158983904        Password:ed7654kj2a

Username:TRIAL-0158983857        Password:fdr5cf55p3

Username:TRIAL-0158983838        Password:hrjvhk9v9s

Smart Security Version 9

BM8H-XHJK-XEAS-H324-UB6B

BGCE-XDK2-8SM6-BJUU-6PPP

BRWB-X2CH-7DG5-7SK8-TPPC

BH5W-XRRB-EK57-48DU-B88E

[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32, ] [ 3:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع)

 

ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

 به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به استقبال صورت گرفته، کلیه دفاتر پستی سراسر کشور آماده دریافت کمک های غیر نقدی به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی می باشند. براساس تفاهم نامه منعقده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ارسال کنندگان کمک های غیر نقدی، هیچگونه وجهی را جهت ارسال مرسوله نمی پردازند.

اداره کل منطقه ١٣ پستی تهران به عنوان مجری و پشتیبان فنی پروژه با شماره ٠٩١٢٢١٩٢٣٧٤ (آقای امانی) پاسخگوی مشکلات و ابهامات بوجود آمده در کلیه دفاتر پستی سراسر کشور می باشد. در صورتی که برای ارسال مرسوله در هر یک از دفاتر پستی سراسر کشور مشکلی بوجود آمد لازم است فورا با شماره فوق تماس حاصل نمائید.

پرداخت کمک‌های نقدی نیز از طریق حساب سیبای بانک ملی ایران به شماره ٠٢٠٥٣٦٤٦٥٦٠٠٦ و شماره کارت 6037991199504261 به نام هیئت الرضا (مدافعان حرم) میسر می باشد.

شماره های تماس : ٥٥٣٩٩٧٦٧ (٠٢١) - ٠٩٢٠٣٤٤٣٠٢٤ نیز همچنان آماده پاسخگویی به عزیزان می باشد.

ستاد مردمی مدافعان حرم

هیئت الرضا(ع) محفل بسیجیان و رهروان شهدا

[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) ،مدافعان حرم, ] [ 3:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت پراید در عراق چند تومان است؟

 

جمالی گفت: در اقتصاد کشور هیچ کالایی ارزان نمی‌شود بنابراین نباید انتظار پایین آمدن قیمت خودرو در آینده بود.

مهدی جمالی مدیرعامل خودروسازی سايپا گفت: گروه خودروسازی برنامه‌های متنوعی را برای بعد برجام پیش‌بینی کرده است همانطور که دشمنان خارجی برنامه‌های بزرگی را برای متوقف کردن گروه خودروسازی و اقتصاد کشور طراحی کرده بودند خوشبختانه تهدیدات آنها ناکام ماند.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا اضافه کرد: هم اکنون برنامه‌های مشترکی را با شرکت‌های خارجی در دستور کار داریم این امر  فرصت‌ ارزشمندی را برای صنعت کشور به ویژه برای ایجاد اشتغال به وجود می‌آورد. به طوریکه کشور بخاطر تحریم‌ها توانست به دانش بومی خودرو دست پیدا کند.
 
جمالی با اشاره به اینکه گروه سایپا هم اکنون ادعای دانش تولید خودرو را از A تا Z دارد، گفت: در سال‌جاری یک خودروی کاملا ایرانی طراحی و ساخته‌ایم به نام "ساینا" و برای سال‌ آینده نیز برنامه ساخت و تولید دو خودروی جدید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. به نظر می‌رسد این دانش تقریبا در کشور بومی شده و امیدواریم پس از تحریم کمبودهای که در صنعت خودروسازی وجود داشته به زودی برطرف شود.
 
*همکاری تجاری با کشورهای شرقی و اروپایی
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی پیشنهاد همکاری با گروه خودروسازی سایپا را بعد از برجام دادند، گفت: گروه خودروسازی سایپا از قدیم‌الایام با کشورهای شرقی و اروپایی همکاری تجاری داشته است به طوری که با کیان موتور، نیسان، رنو و ولوو همکاری تنگاتنگی داشته است که هم اکنون در حال مذاکره با طرف‌های تجار قبلی و جدید هستیم تا جای که پیشرفت خوبی در مذاکرات حاصل شده است به محض اینکه مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
 
جمالی در رابطه با محصول جدید سایپا برای سال آینده گفت: سایپا سال آینده دو محصول کاملا ایرانی با طراحی داخلی توسط مهندسان و متخصصین داخلی طراحی کرده و به زودی عرضه می‌کند همچنین محصولات مشترک را بعد از این که قراردادها نهایی شود اعلام می‌کنیم.
 
*ارائه تسهیلات برای خودرودار شدن مردم
 
وی در رابطه با ارائه تسهیلات برای قشرهای متوسط گفت: گروه خودروسازی سایپا طرح‌های مختلفی را طراحی کرده که طرح اتوخدمت یکی از آنها است که برای نخستین بار در گروه خودروسازی طراحی شده و در این طرح از روزی که خریدار خودرو اقدام به ثبت نام می‌کند تا زمان تحویل خودرو به صورت مرتب ماهیانه با کارت بانکی این شرکت هزینه مشتریان را بر اساس نوع خرید انجام می‌دهد همچنین روش‌های مختلف دیگری را نیز طراحی کردیم که آگهی آنها به زودی برای دهه فجر منتشر خواهد شد.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در خصوص خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی گفت: ارائه این تسهیلات مشکل گروه خودروسازی سایپا را حل نکرد آنچه که نشان داد این بود که اولا مردم به شدت از تولید داخلی حمایت می‌کنند به طوری که در طول تاریخ صنعت خودروسازی برای نخستین بار بود که فروش 19هزار خودرو به نام این شرکت به ثبت برساند.
 
*طنزهای مربوط به پراید را نمی‌بینم
 
جمالی در پاسخ به این پرسش که طنزی که مردم در مورد خودرو عنوان می‌‌کنند، گفت: زمانی که طنزی در این مورد مطرح می‌شود ناراحت می‌شوم به طوری که طنزهای مربوط به پراید را نمی‌بینم.
 
وی در مورد همکاری این شرکت با نیسان گفت: در حال مذاکره هستیم هر کدام از شرکت‌ها بتوانند خواسته‌های ما را انجام دهند حتما با آنها قرارداد می‌بندیم.
 
همچنین در مورد همکاری با پارس خودرو افزود: این موضوع را بیشتر در روزنامه‌ها مطالعه کردم بنابراین نظر خاصی در این زمینه ندارم هر شرکتی که نظر ما را برآورده سازد با آنها وارد مذاکره می‌‎شویم.
 
*ثبت هولوگرام برای کالاهای تولیدی
 
جمالی در مورد ورود قطعات چینی به کشور گفت: در دوره تحریم بالاخره فضایی به وجود آمده بود که به دلیل نیاز، برخی از قطعات وارد کشور می‌شد اما هم اکنون خودروسازی هولوگرام (برچسب اطمینان) را روی کالاهای تولیدی ثبت می‌کنند به همین منظور بازرسی ویژه‌ای را برای کنترل در این خصوص راه‌اندازی کرده است که به طور مرتب نمایندگی ‌ها را رصد کند.
 
وی ادامه داد: در یک فضای گسترده و اقتصاد بزرگ مثل اقتصاد ایران با جمعیت 70 میلیونی ممکن است تخلفاتی صورت گیرد نزدیک به هزار و 200 قطعه‌ساز داخلی قطعات خودرو را تولید می‌کنند به نظر می‌رسد با برداشته شدن تحریم‌ها موانع موجود برطرف شود.
 
جمالی گفت: نارضایتی زیادی در خصوص خودروهای شرکت سایپا در جامعه مطرح نیست هم اکنون نزدیک 6 میلیون پراید در کشور تردد می‌کنند و مردم به خاطر این حجم فکر می‌کنند که نارضایتی وجود دارد و آن را با تعداد اندک خودروهای خارجی مقایسه می‌کنند در حالی که چنین نیست.
 
وی تصریح کرد: تعداد توقف خودروهای سایپا در تعمیرگاه‌ها کمتر از 72 ساعت نیست در حالی که توقف بهترین خودروها در تعمیرگاه‌ها بیشتر از این میزان است.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در خصوص سرانجام پراید گفت: پراید به دلیل قیمت، نوع خدمات و مصرف مورد علاقه مردم بوده و تقاضای بیشتری دارد و ما برنامه‌ای را برای به روزرسانی آن در دستور کار خود قرار داده‌ایم شاید تنها چیزی که از این خودرو باقی مانده است اسم پراید باشد اما پراید جدید تولیدی مانند سابق نیست.
 
وی تصریح کرد: اشکال اساسی که در صنعت خودروسازی وجود دارد قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت است که بر این اساس در قیمت ‌گذاری قیمت پایه نیز بر آن تعیین می‌شود بنابراین چیزی که تغییر پیدا می‌کند این است که همزمان با تغییر خدمات قیمت نیز تغییر می‌یابد.
 
*تعهد فروش 50هزار خودرو
 
جمالی افزود: هم اکنون بیش از 50 هزار تعهد فروش داریم که به زودی بر اساس برنامه آنها را تحویل خواهیم داد به طوری که هیچگونه از خودروها در پارکینگ خارج از روال عادی نیست.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا ادامه داد: خودروسازی‌ها هیچکدام دولتی نیستند و همه سهام آنها در بورس عرضه می‌شود و قانون تجارت بر آنها حاکم است که باید بر اساس سود و زیان آن در بورس عرضه شود و دولت در هر دو خودروسازی‌ها کمتر از 15 درصد سهم دارد.
 
*پراید 30 میلیون تومانی در عراق
 
وی در پاسخ به این سوال که پراید در کشورهای همسایه از جمله عراق ارزان‌تر است گفت: قیمت پراید 131 بدون ایربگ و ABS در عراق 30 میلیون تومان است شاید بعضی از مسافرانی که در عراق با قیمت 5 میلیون تومانی مواجه می‌‎شوند به دلیل نبود امنیت و سرقت این خودرو است که با دست به دست شدن خودروی پراید به صورت قیمت پایین فروخته می‎شود.
 
جمالی گفت: در سه سال گذشته تورم کشور نزدیک به 50 درصد بوده قیمت خودرو نه اینکه افزایش نداشته بلکه ثابت مانده است به طوری که ما 50 درصد تخفیف ارائه دادیم.
 
وی در خصوص قیمت خودرو بعد از برجام گفت: در اقتصاد کشور هیچ کالایی ارزان نمی‌شود بنابراین نباید انتظار پایین آمدن قیمت خودرو را در آینده داشت.

[ ]

عقيلي: از ماهیت شبکه‌ ماهواره‌ای اطلاع نداشتم

عذرخواهی تلویحی از احساسات جریحه‌دار شده ملت ایران

 

سالار عقيلي با انتشار نامه‌اي درباره دلايل حضور و اظهاراتش در شبكه ماهواره‌اي «من تو» ضمن تكذيب مهاجرتش به خارج از كشور با گفتن اينكه «تا جان در بدن دارم براي وطنم اين «شكوه پابرجا» را مي‌خوانم، به همه حواشي چند وقت اخير پايان داد.
چند روز پيش سالار عقيلي كه به خوانندگي اشعار و سرودهاي حماسي، انقلابي و شورآفرين بين اهالي موسيقي و مردم كشورمان شهرت دارد در اقدامي غيرمنتظره در استوديو شبكه ماهواره‌اي من و تو حضور پيدا كرد و دقايقي را به بيان برنامه‌هايش و نكات ديگري از موسيقي ايراني پرداخت. حضور هنرمندي با وجهه مثبت در بين مردم كشورمان در يك شبكه ماهواره‌اي بدنام مانند شبكه «من و تو» كه از حمايت‌هاي پيدا و پنهان صهيونيست‌ها، بهائيان و سلطنت‌طلبان برخوردار است كه اتفاقاً به دليل همين حمايت‌ها و همچنين پخش سريال‌ها و فيلم‌هايي با محتوايي سخيف و كثيف كه اساس و بنياد ارزش‌هاي ايراني- اسلامي رايج در خانواده و جامعه كشورمان را مورد حمله و هجمه قرار مي‌دهد، با حواشي بسياري همراه بوده است. هرچند خواننده تيتراژ سريال معماي شاه كه براي برگزاري كنسرت به لندن سفر كرده به بيان توضيحاتي درباره كنسرتش و مقايسه امكانات موسيقي در داخل و خارج كشور پرداخت، اما به هر حال حضور خواننده سرودهاي انقلابي در شبكه‌اي كه پايه و اساس برنامه‌هاي آن ضديت با اصول و ساختارهاي فرهنگي كشورمان است به نوعي بازي در زمين دشمن و آب به آسياب دشمن ريختن مي‌تواند تلقي گردد. 
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در واكنش به اين اتفاق مي‌گويد: در مورد هنرمندان اين موضوع به طور كلي رد است و هيچ هنرمندي نبايد به اين امر مبادرت داشته باشد و ما هيچ‌گونه حمايتي از آنها انجام نمي‌دهيم، اما مشخصاً در مورد خواننده معروف سالار عقيلي بايد بگذاريم تا وي از خارج از كشور برگردد و در مورد اين اتفاق توضيح دهد و نبايد قضاوت پيش از موعد كنيم، اما به طور كلي اين حركت رد است. 
ساعاتي بعد از اظهارات جنتي، اين خواننده جوان با انتشار نامه‌اي ضمن اشاره به اينكه نيتي به غير از ترويج موسيقي فاخر ايراني نداشته است، ابراز اميدواري كرده كه سوءتفاهمات پيش آمده هرچه زودتر مرتفع شود. متن كامل اين يادداشت بدين شرح است: «با خبر شدم كه مصاحبه چند شب گذشته‌ام با شبكه ماهواره‌اي باعث برانگيختن احساسات وطن‌پرستانه برخي از افراد گرديده است. به اطلاع كليه هموطنان عزيز مي‌رسانم كه تا جان در بدن دارم، هواداري ميهن عزيز و مردم نازنين ايران را گرامي خواهم داشت. 
تا آنجا كه باور قلبي‌ام مي‌گويد در مصاحبه‌ام به ‌شدت از كشور عزيز و برگزاري كنسرت در داخل مملكت، به‌خصوص در شهرستان‌ها دفاع نموده كه به جرئت مي‌توانم بگويم اغراق نگفته و همه عين واقعيت بود. از آنجايي‌كه فرد سياسي نيستم و با گرايش‌هاي سياسي‌ شبكه‌هاي ماهواره‌اي اصولاً آشنايي نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترويج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غير از راه هنر و تلمذ هنر موسيقي اصيل، راه ديگري نپيموده‌ام، سعي‌ام بر اين بود كه همواره در كشورهاي مختلف به‌عنوان سفير فرهنگي ايران، موسيقي كشور عزيزم را ترويج داده و نيتي به غير از اين نداشتم. تصورم اين است كه هيچ نكته‌اي خلاف شأن ايران عزيز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نكردم و همواره افتخارات كشورم را پاس داشته و جوانان ايران عزيز را چه در داخل و چه در خارج با موسيقي اصيل و فاخر، همراه با اشعار بزرگاني مانند مولانا، حافظ، سعدي، جامي و... بيش از پيش آشنا نمايم. 
با در نظر گرفتن اين نكته كه اكثر هموطنان عزيز به اين بنده حقير لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عكس، اينجانب را مورد عنايت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنري مي‌بينم كه از اين كار ممانعت نمايم. از طرفي در مسافرت‌هاي داخل و خارج از كشور با اغلب شبكه‌هاي تلويزيوني در مورد فعاليت‌هاي هنري‌ام گفت‌وگو نموده‌ام و تاكنون مورد خلافي مشاهده نشده، اين بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور كنسرت اروپاي خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزيز آگاهي دادم و سعي‌ام بر اين بود كه جوانان را بيشتر با موسيقي فاخر كشورمان آشنا كنم. 
با توجه به توضيحات بيان‌ شده، اميدوارم براي برخي از هموطنان عزيز سوءتفاهم به‌وجود آمده، رفع گردد و سپاسگزار همه هم‌ميهنان مهربانم مي‌باشم و از آنجايي كه عاشق وطنم و مردم ايران مي‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام: «همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم» هيچ تصميمي براي مهاجرت و ماندن در خارج از كشور را ندارم و به‌زودي به آغوش ميهن عزيزم ايران باز خواهم گشت و تا جان در بدن دارم براي وطنم اين «شكوه پابرجا» مي‌خوانم.»
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:سالارعقيلي ،شبکه‌ ماهواره‌ای من و تو ، عذرخواهی, ] [ 3:20 ] [ علیرضا ]
[ ]