ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

تونل کندوان در دهه ۳۰

 

تونل کندوان در دهه سي شمسي
[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تونل کندوان,دهه ۳۰ , ] [ 20:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

خانه‌ای که از ۱۵۰درخت ساخته شد

 

یک هنرمند ایتالیایی از ۱۵۰ درخت غول‌پیکر برای طراحی خانه‌اش استفاده کرده است! این درختان علاوه بر زیبا کردن نمای خانه، در تمیز کردن هوا هم موثر هستند.














[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:خانه ,150درخت,ایتالیا , ] [ 20:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

والده رئیس جمهور دار فانی را وداع گفت

 

والده رئیس جمهور صبح امروز بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

خانم «سکینه پیوندی» 90 ساله والده حجت‌الاسلام حسن روحانی که از چندی پیش در بیمارستان میلاد تهران بستری شده بود ساعت 07:30 دقیقه امروز 29 اسفند سال 93 و در آستانه دهه دوم ایام فاطمیه به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت.

مراسم تشییع و ترحیم آن مرحومه متعاقباً اعلام می‌شود.

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:والده رئیس جمهور, دار فانی , حسن روحانی , ] [ 20:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

تسلیت کری و مونیز به فریدون

 

در پی درگذشت والده دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، جان کری وزیر خارجه آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا صبح روز جمعه با حضور در محل اقامت هیات ایرانی در لوزان سوییس درگذشت وی را به حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور تسلیت گفتند.












[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تسلیت کری و مونیز به فریدون ,مادر رئیس جمهور, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ظریف کنار هفت سین لوزان

 

فقط از سفره هفت سین هتل بوریواژ یک تصویر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ تصویری بدون شرح که مذاکره کنندگان ایرانی را کنار میزی که هفت سین در آن چیده شده ، نشان می دهد.

 مدیران هتل بوریواژ محل مذاکرات هیات های ایرانی و امریکایی چهارشنبه شب رنگ و بوی نوروز به هتل خود دادند.


تیم مذاکرات ایران در کنار سفره هفت سین در هتل محل مذاکرات (بوریواژ ) در شهر لوزان سوئیس


محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، حمید بعیدی نژاد ، مجید تخت روانچی ، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در این تصویر در کنار میزی دیده می شوند که هفت سینی آبی رنگ در آن چیده شده و یک جلد قرآن مجید هم در میان آن است.

از آنجا که بجز این تصویر اطلاع دیگری در دست نیست، باید حدس زد که ظاهرا مذاکره کنندگان پس از پایان گفت و گو ها با یک ابتکار غیرقابل منتظره روبرو شده اند.

مشاهده این تصویر در شبکه اطلاع رسانی ، خبرنگاران ایرانی را متعجب کرد تا جایی که پرسیدند : این عکس مربوط به امشب است و هتل محل مذاکرات؟

پاسخ گرفتند که : بله.

 شیر شب عید

هنگامی که ظریف پنجمین دور گفت و گوی خود با جان کری در لوزان را تمام کرد مجبور بود از میان دهها خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی که عمدتا ایرانی بودند عبور کند. یکی از آنها از ظریف پرسید: شیرید یا روباه؟

ظریف پاسخ داد: ما همیشه شیریم... ایرانی ها همیشه شیر اند....بخصوص شب عید

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:ظریف ,هفت سین لوزان,عید نوروز,مذاکرات هسته ای , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

تعرفه‌های جدید مکالمات بین‌الملل+جدول

 

شرکت ارتباطات زیرساخت از اول فروردین ماه ۹۴ تعرفه مکالمات بین‌الملل از طریق دوصفر را در مسیر‌های پرترافیک ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.
 اسماعیل رادکانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت ICT برای کاهش هزینه‌های ارتباطی هموطنان، این شرکت اقدام به کاهش تعرفه‌های مکالمات بین‌الملل در آستانه سال نو کرده است.

وی در ادامه گفت: این اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت امکان برقراری مکالمات بین‌الملل  را با کیفیت بالا، اطمینان و امنیت بیشتر برای هموطنان فراهم می‌کند.

او در ادامه توضیح داد: شرکت ارتباطات زیرساخت پیش‌بینی‌های فنی لازم را برای افزایش ترافیک نوروزی داشته است تا در این ایام مکالمات بین‌الملل هموطنان از مسیر‌های مطمئن راهیابی شود.

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه زیرساخت تصریح کرد: برای این منظور کارشناسان شرکت ما ایام نوروز در شیفت‌های 24 ساعته در محل کار خود حضور دارند تا مکالمات هموطنان عزیز در این ایام بدون هیچ اختلالی و با بهترین کیفیت ممکن برقرار شود.

تعرفه‌های جدید ارتباطی برای مکالمات بین‌الملل به شرح زیر است:

[ ]

مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است

 

وزیر امور خارجه ایران امروز پس از دیدار خود با همتای آمریکایی‌اش گفت: مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است.

محمد جواد ظریف گفت: ما در حال حرکت هستیم، گفت‌وگوها به شدت پیچیده است و ما به مراحل پایانی مذاکراتی رسیده‌ایم.

وی افزود: هنوز کمی با این که بگوییم به فهم مشترک رسیدیم فاصله داریم و کار زیادی داریم.

آقای ظریف در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده ایرانی تا چه زمانی در لوزان خواهد ماند، گفت: تا زمانی که لازم باشد می‌مانیم.

[ پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:مذاکرات هسته ای,آمریکا,لوزان سوئیس, ] [ 23:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

النصرعربستان ۳-۰ پرسپولیس

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:النصرعربستان ۳-۰ پرسپولیس, ] [ 1:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

خنده دار

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:خنده دار,قل مراد, ] [ 1:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

بلعیده شدن توسط مار برای نان درآوردن

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:بلعیده شدن توسط مار, نان درآوردن,سیاه پوست,ماربزرگ, ] [ 1:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

تعرفه‌های گاز خانگی اصلاح شد

 

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز از اصلاح تعرفه‌های گاز بخش خانگی بعد از تذکرات نمایندگان مجلس خبر داد.

سید جلال نورموسوی، رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته اظهار داشت: حسب مذاکراتی که با نمایندگان محترم صورت گرفته است و رفت و آمدهای که وزیر نفت محترم داشتند، تصمیماتی را برای اعمال بیست درصد به هر پله را ابلاغ کردند و الان جاری سازی شده است و حدود سه هفته است که روی سیستم مکانیزه امور مشترکین جاری سازی شده است.

وی افزود: قبوض جدیدی که تولید می شود بر همین مبنای بیست درصد به هر پله است که نظر بعضی از نمایندگان محترم مجلس بوده است.

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: الان ما 12 پله داریم که در مرحله دوم بیست درصد را به صورت متوسط در ابتدا ما اعمال کردیم و بعد از این مذاکرات، بیست درصد به هر پله اضافه شد.

وی اضافه کرد: اگر احیانا نظر اصلاحی را هیئت محترم دولت ابلاغ بفرمایند بویژه که سال 94 در حال شروع شدن است، اعمال خواهد شد ولی تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر هم مبلغ گازبها و هم پلکان های مصرف مشترکین گرفته نشده است.

 12 نفر از نمایندگان مجلس پیش از این در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با انتقاد از شیوه تعرفه‌گذاری برق و گاز در سال 93 به نفع مشترکان پر مصرف و به ضرر مشترکان کم‌مصرف خواستار تغییر این شیوه تعرفه‌گذاری شده بودند.

با این وجود الیاس نادران یکی از 12 نماینده امضا کننده نامه مذکور شیوه اصلاح تعرفه‌ها از سوی شرکت ملی گاز را منطبق بر ایده نمایندگان که خواستار تعیین تعرفه‌های شدیدا بالاتر برای مصارف بالاتر و تعرفه‌های پایین‌تر برای مشترکان کم‌مصرف‌تر با هدف ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف گاز و تامین بخشی از کسری هدفمندی یارانه‌ها از محل حذف یارانه پرمصرف‌ها بودند، ندانست.

حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز پیش از این در گفت‌وگو با فارس از استعلام از وزیر نفت برای اصلاح تعرفه قبوض گاز خانگی خبر داده بود.

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:تعرفه‌ گاز خانگی, اصلاح قیمت,شرکت گاز, ] [ 1:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

خورشید گرفتگی روزجمعه ۲۹ اسفندماه

 

مرکز تقویم موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، جزئیات خورشید گرفتگی جزئی در روز جمعه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ را اعلام کرد.

این خورشید گرفتگی از نوع کلی است که در بخشی از دنیا به صورت جزئی قابل مشاهده است.در ایران، گرفتگی  در اغلب مناطق شمالی و غربی کشور، به صورت جزئی قابل رویت است.زمان رویت شروع گرفتگی در آنها متفاوت است.

در تهران گرفتگی در ساعت ۱۳:۴۳ دقیقه آغاز می شود و در ساعت ۱۴:۰۴دقیقه به حداکثر می رسد که در این حالت ماه یک درصد از قرص خورشید را می پوشاند. این گرفتگی در ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه در تهران خاتمه می یابد. برای تشخیص دقیق مراحل گرفتگی استفاده از ابزار (فیلترهای مخصوص) لازم است و به طور کلی مشاهده گرفتگی بدون ابزار به چشم آسیب می رساند.

جدول خورشیدگرفتگی29اسفند

ادامه جدول خورشید گرفتگی

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:خورشید گرفتگی, روزجمعه, ۲۹ اسفندماه , ] [ 1:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

واکنش به خودسوزی دستفروش خرمشهری

 

خودسوزی یک شهروند خرمشهری در اعتراض به ممانعت شهرداری از فعالیتش، تنها اظهار تاسف این شهرداری را به همراه داشت.

 

 
'ی ع' حدود 15 سال در بازار روز خرمشهر به صورت دستفروشی اقدام به فروش میوه می کرد که روز چهارشنبه گذشته ماموران شهرداری بساط میوه فروشی او را جمع و مانع از کار او شدند.
 
این شهروند ۳۴ ساله روز شنبه این هفته (23 اسفند) بارها به شهرداری خرمشهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل و کار خود را ادامه دهد اما جوابی نگرفت و در نهایت با ریختن بنزین بر روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

واکنش به خودسوزی یک دستفروش خرمشهری

شهرداری خرمشهر روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در خصوص خودسوزی این شهروند اعلام کرد: با نهایت تاسف و تالم از وقوع حادثه خودسوزی رو به روی شهرداری خرمشهر، با آرزوی سلامتی و ابراز همدردی عمیق با شهروند گرامی و خانواده وی به اطلاع عموم مردم فهیم و شریف خرمشهر می رساند، انتظار می رود شهروندان در صورت هرگونه اعتراض به عملکرد شهرداری موارد را به مقام مافوق اطلاع دهند تا از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.

دستفروش خرمشهری هم اکنون در یکی از بیمارستان های اهواز تحت مداوا است و از درصد سوختگی او گزارشی در دست نیست.
 
شهرداری خرمشهر هفته گذشته اقدام به جمع آوری بساط دستفروشان خرمشهری کرد.
 
فرد مصدوم که مخارج زندگی خود و خانواده اش را از این راه تامین می کند، می گوید که بی مهری شهرداری موجب شد تا در تامین مخارج خانواده اش با مشکل رو به رو شود و به ناچار خودسوزی کند.
 
تلاش برای اخذ نظرات شهردار و فرماندار خرمشهر در این زمینه به دلیل پاسخگو نبودن بی نتیجه ماند.
[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب: خودسوزی ,دستفروش خرمشهری, شهرداری خرمشهر , ] [ 1:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد

 

رقصیدن دختر و پسر بالغ با هم، به‌ کارگیری الفاظ رکیک و حرکات زننده همه در شوهای شبانه یکی از مناطق آزاد کشور رخ می‌دهد که در سایه نظارت اندک مسئولان برای اعتقادات مردم مشکل ایجاد می‌کند.

 

منطقه آزاد چیست؟ بنا به تعاریف بین‌المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره‌گیری از مزایایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می‌نماید.

از تمام این تعریف که یک تعریف بین‌المللی محسوب می‌شود استنباطی غیر از آزادی تجاری و اقتصادی برداشت نمی‌شود. به عبارت دیگر اگر به مکانی منطقه آزاد تجاری یا منطقه ویژه اقتصادی اطلاق شود به این معنا نیست که در آن منطقه کلا قوانین حاکم بر کشور باید زیرپا گذاشته شود.

ما در کشورمان بنا به دستور دین و شریعت عامه مردم یعنی تشیع قوانین متعددی داریم که همگی باید به آنها پایبند باشیم. به عنوان مثال از تخلف قانونی و حرام بودن شرعی عبور از چراغ قرمز به فتوای امام راحل گرفته تا رعایت حجاب و شئونات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران.

74 ضربه شلاق برای تظاهر به عمل حرام در اماکن عمومی

در ماده 638 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هرگاه کسی علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد؛ اما عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، تنها به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره- زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا 50 تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

اما متاسفانه بعضی از افراد و گروه‌ها فکر کردند منطقه آزاد به این معناست که انجام هر کاری در آن منطقه آزاد است و آنجا مکانی برای عقده‌گشایی‌هایشان است.

ما هم‌اکنون بیش از 30 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور داریم که بعضا بدون مشکل فعالیت می‌کنند ولی بین همه آنها یکی از مناطق آزاد متاسفانه از لحاظ فرهنگی و پایبندی به آداب و رسوم و قوانین ملی به سمت‌و‌سویی غیر از سمت‌وسوی نظام جمهوری اسلامی می‌رود.

برگزاری شوهای زننده در یکی از مناطق آزاد

این منطقه آزاد که خیلی مورد استقبال مردم و مقصد مسافران و توریست‌ها قرار گرفته است با برگزاری شوهای مختلف و اشاعه بی‌بندوباری‌های بسیار زننده تیشه‌ای برداشته و به ریشه نظام جمهوری اسلامی می‌زند که متاسفانه از نگاه مسئولین ذی‌ربط پنهان مانده یا برخی سیاست‌ تغافل را برگزیده‌اند.

در برنامه شبانه‌ای که در این جزیره برگزار می‌شود، مجری دخترها و پسرهای نوجوان را به روی صحنه می‌آورد و از آنها می‌خواهد که به صورت آزادانه با موزیکی که پخش می شود، برقصند.

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد+ عکس

از سویی این مجری با به کار بردن الفاظ بسیار زننده و حرکات شنیع و همچنین شوخی‌های بد با مجری خانم این برنامه و رقصیدن خود هنگام پخش موسیقی اقدام به انجام فعل حرام و ترویج آن در یک مکان عمومی می‌کند.

به همین دلیل با رئیس پلیس نظارت بر اماکن کل کشور این موضوع را در میان گذاشتیم تا ببینیم اقدام پلیس در این زمینه چیست؟

سرهنگ خلیل هلالی درباره اجرای اینگونه برنامه‌های گفت: اگر در تالارها و مکان‌های عمومی که ثبت شده است برگزار شود باید مجوز اخذ کنند و باید تعهداتی هم بدهند و اینچنین اتفاقاتی معمولا رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این تالارها و آمفی تئاترها در واحدهای صنفی و بخش خصوصی باشد پلیس نظارت بر اماکن نظارت دارد و اگر در اماکن عمومی و غیرخصوصی باشد پلیس امنیت اخلاقی ناجا نظارت دارد.

سرهنگ هلالی معتقد است اماکنی که خصوصی هستند کاملا تحت نظارت پلیس اماکن هستند و در اماکن خصوصی به هیچ وجه چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد.

برخورد قاطع پلیس با شکنندگان حریم اسلامی جامعه

رئیس پلیس نظارت بر اماکن کل کشور در مورد نحوه برخورد با اماکن متخلف گفت: برخوردهای ما معمولا بازدارنده است و مکانی هم که بیش از 10 روز بسته شود درآمد فرد کاملا قطع می‌شود. برگزاری اینگونه مراسمات دارای شرایطی است و اگر آن شرایط رعایت نشود آن مکان پلمپ خواهد شد و مجوز آن نیز باطل می‌شود.

وی درباره نحوه برخورد با مجریان متخلف گفت: مجری نیز باید دارای مجوز از وزارت ارشاد باشد و اگر ضوابط را رعایت نکند ما از وزارت ارشاد درخواست می‌کنیم که مجوز وی را لغو کنند. اگر اعمال این مجری مصداق مجرمانه داشته باشد پیگیری قضایی نیز می‌شود.

اینکه پلیس نظارت بر اماکن کل کشور در حال انجام وظایفش است شکی نیست اما دغدغه‌داشتن تمام مردم در پاسداری از حریم دین و شرع مقدس انگاره‌ای غیرقابل اغماض است که اهتمام همگانی را می‌طلبد.

لذا باید همه مردم نسبت به مشاهده رفتار شنیع و غیرقانونی و غیرشرعی حساس باشند و آن را به مسئولین ذی‌ربط خبر بدهند که این خود یکی از مصادیق نهی از منکر است.

یکی دیگر از نکاتی که انسان را به فکر فرو می‌برد این است که مجری این برنامه با صراحت تمام می‌گوید امشب فکر و قوه‌ تعقل را تعطیل کنید و فقط خوش بگذرانید. آیا این سخن شما را به یاد یک زندگی حیوانی نمی‌اندازد؟ به نوعی این سخنان توهین به مخاطبان نیست؟ آیا روش‌های بهتری برای خنداندن و شاد کردن مردم وجود ندارد؟

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد+ عکس

طبق تمام ضوابط شرعی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی اینگونه حرکات و برگزاری اینگونه مراسمات خلاف است و باید از انجام آن ممانعت صورت بگیرد.

از اینگونه تئاترها و برنامه‌ها نه تنها در مناطق آزاد بلکه در پایتخت ایران اسلامی نیز اجرا می‌شود و متاسفانه هیچگونه نظارت اسلامی یا برخورد قاطعی با آنها نمی‌شود.

اسلام هیچگاه با شادی کردن و خندیدن مردم مشکلی نداشته و حتی در بین مسلمان‌ترین افراد که اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند شوخی و مزاح وجود داشته است. به نمونه‌هایی زیر توجه کنید:

1. نعیمان، مرد شوخ طبعی بود. روزی عربی را با یک خیک عسل دید. آن را خرید و به خانه عایشه برد. رسول خدا(ص) پنداشت که به عنوان هدیه آورده است. نعیمان رفت و اعرابی بر در خانه پیامبر(ص) ایستاده بود. چون انتظارش طولانی شد، صدا زد: ای صاحب خانه! اگر پول ندارید، عسل را برگردانید. رسول خدا(ص) جریان را دریافت و قیمت عسل را به آن شخص پرداخت. پیامبر چون زمانی دیگر، نعمیان را دید، فرمود: چرا چنین کردی؟ گفت: دیدم رسول خدا(ص) عسل را دوست دارد و اعرابی هم یک خیک عسل داشت. پیامبر(ص) خدا از کار نعیمان خندید و به او هیچ گونه درشتی نکرد.
2. امام موسی بن جعفر(ع) فرموند: عربی بدوی نزد پیامبر(ص) آمد و هدیه و سوغاتی به پیامبر اهدا کرد. بعد همان ساعت گفت: پول هدیه و سوغات ما را بدهید. رسول خدا(ص) نیز خندیدند. پس از آن جریان هر وقت غمگین می‌شدند، می‌فرمودند: آن اعرابی کجاست. کاش پیش ما بیاید. (اصول کافی، ج 2)

3. روزی پیامبراکرم(ص) به پیرزنی از طایفه اشجع فرمود: ای‏ اشجعیه! بدان هرگز پیر زن داخل بهشت نمی‏‌شود.

پیر زن از شنیدن این حرف اندوهگین شد. بلال از راه رسید و با مشاهده آن صحنه، وضعیت زن را برای پیامبر نقل کرد. حضرت به بلال ‏فرمود: سیاه چهره‌گان هم به بهشت نمی‏‌روند. بلال نیز مانند پیر زن اندوهگین گشت. عباس، عموی پیامبر(ص)، بر آنها گذشت و پس از آگاهی ‏از حالشان، ماجرا را برای پیامبر(ص) بازگفت. پیامبر(ص) فرمود: پیرمردها هم به بهشت گام نمی‌نهند.  آنگاه رسول خدا(ص) هر سه را طلبید و فرمود: خداوند اینان را با بهترین شکل ظاهری داخل بهشت می‏‌کند. سپس فرمود: خداوند آنهارا در قالب جوانانی نورانی وارد بهشت می‏‌سازد.

4. روزی پیامبر(ص)، به همراه بلال، از کوچه ای می‌گذشتند. بچه­‌ها مشغول بازی بودند. بچه­‌ها تا پیامبر(ص) را دیدند، دور او حلقه زدند و دامنش را گرفتند و گفتند: همان طور که حسن و حسین را بر شانه‌تان سوار می‌کنید، ما را هم بر شانه­ خود سوار کنید. بچه­‌ها هر یک گوشه­‌ای از دامن پیامبر(ص) را گرفته بودند و با شور و اشتیاق، همین جمله را تکرار می‌کردند. پیامبر(ص) با دیدن این همه شور و شوق، به بلال فرمودند: ای بلال! به منزل برو و هر چه پیدا کردی، بیاور تا خود را از این بچه ها بخرم.

بلال، با عجله رفت و با هشت گردو برگشت. پیامبر، هشت گردو را بین بچه­‌ها تقسیم کرد و بدین ترتیب، خود را از دست بچه­‌ها رها کردند و به همراه بلال، به راهشان ادامه دادند. در راه، پیامبر(ص) رو به بلال کردند و به مزاح گفتند: خدا برادرم، یوسف صدیق را رحمت کند. او را به مقداری پول بی ارزش فروختند و مرا نیز به هشت گردو معامله کردند.

5. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: پیامبر اسلام(ص)هرگاه مردی از اصحابش را غمگین می‌یافت او را با شوخی خرسند می­‌ساخت و می­‌فرمود: خداوند دشمن دارد کسی را که در روی برادرش چهره درهم کشد. سنن النبی(ص)ص128

اینها چند نمونه از شوخی‌های بسیار شیرین و زیبایی است که پیامبر مهربانی‌ها انجام می‌دادند و بیانگر این است که دین مبین اسلام با شوخی و خنده و شادی مخالف نیست اما به هر نوع شادی کردنی تن نمی‌دهد.

توصیه اسلام به مزاح و پرهیز از خشونت

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: تفریح کنید و سرگرمی داشته باشید زیرا دوست ندارم که در دین شما خشونتی دیده شود.

شخصی به نام یونس شیبانی می‏گوید: امام صادق(ع) از من پرسید: مزاح شما با یکدیگر چگونه است؟ عرض کردم: بسیار اندک! حضرت فرمود: این گونه نباشید؛ زیرا مزاح کردن، [نشانه] حسن‏‌خلق است و تو می‏توانی به وسیله آن، برادر دینی‏ات را شادمان کنی. پیامبر(ص) نیز با افراد شوخی می‏کرد و منظورش، شاد کردن دل آنان بود.

اما از چه شوخی‌هایی در اسلام منع شده است.

پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «اِنّی لَاَ مْزَحُ وَ لا اَقُولُ اِلاّ حَقّاً؛ من شوخی می‌‏کنم؛ ولی جز سخن حق نمی‏‌گویم».

همچنین از ایشان نقل شده که فرمودند: «خداوند، انسان شوخ طبعی را که در شوخی خود راستگو باشد، مؤاخذه نمی‌کند».

به مقتضای آداب و تعالیم جامع اسلام و سنت گرامی پیامبراکرم(ص) مزاح و شوخی تا زمانی که با گناه دیگری مانند تحقیر، تمسخر، افترا و... همراه نباشد، بلکه صرفاً جهت مسرور نمودن برادر دینی باشد کاری است پسندیده و مطلوب.

 نکته‌ای که چه مسئولان و چه مردم باید به آن توجه کنند این است که هم‌اکنون در آستانه نوروز و تعطیلات نوروزی که زمان خوبی برای مسافرت است، هستیم.

قطعا شهرستان‌ها و اماکن تفریحی گوناگون مانند جزیره کیش برنامه‌های متعددی برای جذب گردشگر تهیه دیده‌اند (که متاسفانه برخی از مسئولین فقط جذب گردشگر برایشان مهم است و بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای اقدام به اجرای آن برنامه‌ها می‌کنند) که با توجه به این موضوع ضرورت نظارت بیش‌ازپیش مسئولین روشن می‌شود و همچنین مردم نیز وظیفه دارند که هرگونه تخلفات شرعی و قانونی را اطلاع دهند.

 امید است با جدیت نیروی انتظامی و ایجاد دغدغه شرعی برای مردم هم حرمت ایام فاطمیه که مقارن با نوروز شده است حفظ شود وهم شاهد شادی‌های بدون گناه باشیم.
[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:رقص دختر و پسر ,منطقه آزاد,دختر ایرانی,رقصیدن,کیش , ] [ 17:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

چهارشنبه آخر سال اولین قربانی را گرفت

 

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر ، درباره انفجار شدید در یک منزل مسکونی، اظهار داشت: در ساعت 14:30 دقیقه انفجار شدید در پشت بام یک منزل مسکونی واقع در نعمت آباد شهرک احمدیه به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران ایتسگاه 81 آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، گفت: بر اثر کار با مواد محترقه یک نوجوان جان خود را از دست داد و دو نفر نیز شدیدا دچار سوختگی شدند.


وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشان در یک منزل مسکونی 4 طبقه مشاهده شد 3 نوجوانان 15 تا 18 ساله در پشت بام این ساختمان مشغول کار با مواد محترقه بودند که به یکباره انفجار شدیدی رخ داده و یکی از این نوجوانان به دلیل شدت انفجار از پشت بام به پایین پرتاب می‌شود و با تایید اورژانس جان خود را از دست می‌دهد و 2 نفر دیگر نیز که شدیدا دچار سوختگی شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.
[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:چهارشنبه آخر سال,اولین قربانی,انفجار شدید,مواد محترقه, ] [ 17:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

شعر خواندن بسیار جذاب

[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:شعر, خواندن, بسیار جذاب,خنده بازار, ] [ 2:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

حرکات بسیار جالب

[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:حرکات نمایشی,جالب,انعطاف بدن, ] [ 23:44 ] [ علیرضا ]
[ ]

اگر داعش آمریکا را دارد ما هم حاج قاسم را داریم

 

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عراق با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از رزمندگان جبهه مقاومت در نبرد با گروه های تروریستی گفت:...
به گزارش شهدای ایران فرمانده لشگر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در عراق در حاشیه نشست مجمع جهانی مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با بسیج با اشاره به روند شکل گیری گردان های مردمی در سوریه برای مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی گفت:  بعد از فتوای مرجعیت و به ویژه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای بسیجی و مومن در کشور سوریه و شهر دمشق برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دور هم جمع شدند و گردان های مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع)  تشکیل شد . این نیروهای مردمی در ابتدای امر فعالیت خود را در سوریه و اطراف حرم حضرت زینب سلام الله علیها آغاز کردند و تا الان هم در آن منطقه حضور دارند ولی مدتی بعد به دنبال حضور گروه های تروریستی در عراق؛ جمعی از آن ها به عراق آمده و مشغول جنگیدن با گروه داعش هستند .

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، بیان داشت: آمریکا و غربی ها متاسفانه در سیاست هایشان دورویی دارند و همیشه به گروه های تروریستی کمک کرده اند، درست بر عکس چیزی که در جهان از خود نشان می دهند. به یاری خدا بسیجی های ما نخواهند گذاشت که  نقشه های دشمن در منطقه عملی شود.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) پیرامون تحولات منطقه و عاقبت حضور گروه های تروریستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: نیروهای بسیجی ما  در جهان اسلام آماده هستند و این توانایی را دارند که عالم را از وجود داعشی ها پاک کنند و همه آن ها را نابود خواهیم کرد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به ویژه در حمایت از جبهه مقاومت در مقابله با جریان های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: دست آهنینی که با گروه های تروریستی مقابله می کند و تنها یاور ما بسیجی های جبهه مقاومت؛  فقط جمهوری اسلامی ایران است و به یاری خدا این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در پایان با بیان این  که اگر داعشی ها آمریکا را دارند ما هم حاج قاسم سلیمانی را داریم، عنوان داشت: متعهد می شویم و دست به دست هم می دهیم که با رهنمود های رهبرمان در مقابل گروه های تکفیری و تروریستی با عزمی راسخ  و پرتوان ایستاده و مقاومت کنیم.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:داعش, آمریکا,حاج قاسم ,عراق,تکفیری, ] [ 23:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP تولید شرکت عقاب‌افشان را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به قربانقلی بردی محمداف - رئیس‌جمهور ترکمنستان - اهدا کرد.

 

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش
[ ]

آتش چهارشنبه آخر بر جان «رهگذران»

حوادث چهارشنبه‌سوري صعودي بوده است

 

هرچند در روزهاي آخر سال شنيدن صداي مهيب انفجار و بازي آتش و خون دور از انتظار نيست اما آمار 2 هزار و 700 نفري سوختگان سال 92 در حوادث چهارشنبه‌سوري باعث شده هيچ وقت صداي ترقه و نارنجك برايمان عادي نشود و با شنيدن اين صدا سعي كنيم جان سالم از مهلكه به در ببريم.


جشن گرفتن و برگزاري مراسم‌هاي خاص در چهار‌شنبه آخر سال، سنتي ديرينه‌ است كه تغييرات عجيب و غريب آن در طول سال‌هاي گذشته به سمت و سوي خشونت و حادثه‌آفريني همه‌ساله مصدومان زيادي را روي دست بهداشت و درمان جامعه مي‌گذارد و آثار ناخوشايند آن تا پايان عمر همراه افراد آسيب‌ديده باقي خواهد ماند. به خصوص اينكه بر اساس آمارهاي موجود در ايران از هر 100فرد بيمار سوخته 10 بيمار مي‌ميرند و افراد زنده مانده نيز تا پايان عمر ناتوان هستند. اين در حالي است كه به گفته رئيس گروه پيشگيري از سوانح و حوادث مركز مديريت بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت آسيب‌هاي منتسب به چهارشنبه‌سوري طي سال‌هاي اخير روند صعودي داشته و از سال 1387 ميزان رشد آن 5/2 برابر بوده است.
  24 درصد از آسيب‌ديدگان رهگذر بوده‌اند
اگر تصور مي‌كنيد حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به برخي سودجوياني است كه از هيجانات نوجوانان و جوانان براي تخليه انرژي خود در اين روز سوءاستفاده مي‌كنند و مواد محترقه خطرناك را در اختيار آنان قرار مي‌دهند، در اشتباهيد. بنا به تأكيد عليرضا مغيثي در مطالعاتي نشان داده شده است كه شدت آسيب افراد ناظر آتش‌بازي‌ها از مجريان هم شديدتر بوده است. وي تأكيد مي‌كند: بر اساس آمار موجود در حوزه معاونت‌هاي بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوري سال گذشته (سال 1392) بالغ بر 2 هزار و 700 نفر برآورد مي‌شود كه اين رقم در مقام مقايسه با سال ما قبل آن 35‌ درصد رشد نشان مي‌دهد. به گفته مغيثي بيشترين آسيب‌ديدگان از ميان دانش‌آموزان و دانشجويان بودند (40 درصد كل موارد ثبت شده) كه در گروه سني 15تا 25 سال قرار دارند. همچنين در رتبه بعدي، 35 درصد ‌كل موارد آسيب‌ها در گروه سني 10تا 14 سال رخ داده است و 5 درصد آسيب‌ديدگان نيز در گروه سني زير 6 سال بوده‌اند. بنا به تأكيد وي، بيش از نيمي از آسيب‌ديدگان در هنگام آتش‌بازي دچار آسيب شدند و 24 درصد يا رهگذر يا در حين تماشا دچار آسيب‌هاي چهارشنبه‌سوري شده‌اند.
  تهران رتبه‌دار حوادث
 به گفته رئيس گروه پيشگيري از سوانح و حوادث مركز مديريت بيماري‌هاي غيرواگير در ميان استان‌ها، استان تهران رتبه اول را از نظر تعداد حادثه‌ديدگان داشته و رقم آن به 740 مورد گزارش شده است. به عبارتي 28 درصد كل موارد ثبت شده مصدومان چهارشنبه‌سوري در كل كشور مربوط به استان تهران است. بعد از تهران اما استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي بيشترين تعداد ثبت شده مصدومان چهارشنبه آخر سال را داشته‌اند. همچنين مردان چهار برابر زنان دچار آسيب‌هاي منتسب به چهارشنبه‌سوري مي‌شوند و 10 درصد آسيب‌ها در مناطق روستايي و 90 درصد در مناطق شهري روي مي‌دهد.  بر همين اساس رئيس اورژانس تهران از استقرار 100 دستگاه آمبولانس در 100 نقطه شهر تهران و آمادگي نيروهاي اورژانس در چهارشنبه آخر سال خبر مي‌دهد. به گفته اسدالله موسوي در روزهاي منتهي به چهارشنبه آخر سال نيز 150 پايگاه اورژانس در شهر تهران به صورت 24ساعته آماده خدمت‌رساني هستند. رئيس اورژانس تهران با اشاره به آسيب‌شناسي سال گذشته تصريح مي‌كند: بيشترين مراجعات به اورژانس در سال گذشته مربوط به سوختگي، آسيب به چشم يا گوش، پيچ خوردگي مچ پا و قطع دست يا انگشتان دست مي‌شد.
  چشم‌هايي كه ديگر نيستند!
رئيس گروه پيشگيري از سوانح و حوادث مركز مديريت بيماري‌هاي غيرواگير 50 درصد آسيب‌هاي چهارشنبه‌سوري را آسيب ديدگي دست و پا مي‌داند اما به گفته وي شديدترين آسيب‌ها نيز مربوط به نواحي صورت و چشم است كه با 43 درصد شيوع در رتبه دوم قرار دارد.
وزير بهداشت هم كه خودش متخصص چشم‌پزشكي است دراين باره مي‌گويد: به‌دليل حوادث و بي‌احتياطي در چهارشنبه پايان سال مجبور شدم تعداد قابل‌توجهي چشم را تخليه يا پيوند كنم. حتي در سال‌هاي قبل نيز باعث فوت برخي از اين حادثه‌ديدگان شده است.
  نظارت، ‌فرهنگ‌سازي و احتياط
آنطور كه مغيثي مي‌گويد، وزارت بهداشت براي كنترل اين آسيب‌ها اقداماتي داشته و كميته بين‌بخشي هماهنگي براي پيشگيري از آسيب‌هاي منتسب به چهارشنبه‌سوري در مركز مديريت بيماري‌هاي غيرواگير معاونت بهداشت با همكاري ساير دستگاه‌ها انجام داده است.
وي ضمن توصيه به والدين درباره نظارت بر بازي و رفتارهاي فرزندانشان در اين شب‌هاي پر التهاب تأكيد مي‌كند: استفاده از عينك در هنگام آتش‌بازي از بسياري از آسيب‌هاي چشمي پيشگيري مي‌كند. در صورت بروز هرگونه آسيب به چشم بدون دستكاري به مراكز بهداشتي درماني يا مراكز مخصوص بيماري‌هاي چشم مراجعه كنيد. به باور وي همچنين فرهنگسازي در طول سال مي‌تواند در پيشگيري از اين حوادث نقش مهمي داشته باشد.

[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:آتش, چهارشنبه سوری,رهگذران,اورژانس, ] [ 23:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

سرقت خونين از زن پولدار براي خريد خانه

 

دو برادر كه متهم هستند با همدستي پدرشان همسر مرد ثروتمند را به قتل رسانده بودند محاكمه شدند.

به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده از خرداد سال 92 و همزمان با اعلام شكايت درباره ناپديد شدن زني به نام سيما تشكيل شد. اعضاي خانواده اين زن گفتند كه سيما براي انجام كاري خانه را ترك كرده و ديگر برنگشته است. ماموران پليس بعد از تحقيق از شوهر ثروتمند اين زن ابتدا تصور كردند احتمالا سيما را براي اخاذي از شوهرش ربوده‌اند. ماموران بعد از بررسي دوربين‌ها مداربسته ساختمان محل زندگي شاكي متوجه شدند كه دوربين‌ها خارج شدن سيما را ثبت كرده بود اما دوربين‌ها ساعتي بعد قطع شده بود. دو روز بعد از حادثه كه جسد سيما داخل خودرو‌اش در يكي از خيابان‌هاي تهران كشف شد ماموران به همايون، مردي كه به عنوان راننده براي شاكي كار مي‌كرد مظنون شدند و اين مرد را به همراه دو پسرش نادر و ناصر بازداشت كردند. تحقيقات بيشتر نشان داد كه اين مرد سال‌ها به عنوان راننده به خانه شاكي رفت و آمد داشت و از وضعيت خانه مرد ثروتمند به خوبي اطلاع داشت. بررسي‌هاي بيشتر هم فاش كرد كه سه مظنون براي سرقت از سيما، او را ربوده و بعد به قتل رسانده‌اند. با كامل شدن بررسي‌ها، آن‌ها به جرم خود اقرار كردند و كيفرخواست عليه نادر و ناصر به اتهام مشاركت در قتل، آدم‌ربايي و سرقت و همچنين همايون به اتهام معاونت در قتل صادر شد و پرونده روي ميز هيات قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و متهمان هفته گذشته پاي ميز محاكمه حاضر شدند. بعد از اين كه نماينده دادستان سه متهم را گناهكار شناخت اولياي دم گفتند كه درخواست قصاص دارند و حاضر تفاضل ديه را هم پرداخت كنند.

نادر، متهم رديف اول وقتي در جايگاه حاضر شد در شرح ماجرا گفت‌: قبل از حادثه به دنبال خريد خانه بوديم اما پول‌مان كم بود به خاطر همين تصميم به سرقت از خانه مرد ثروتمند گرفتيم. روز حادثه مقابل خانه او كمين كرديم. وقتي سيما با خودرو‌اش خانه را ترك كرد او را دنبال كرديم تا اين كه جايي توقف كرد. من داخل خودروي خودمان نشستم و برادرم اتر را كه از قبل تهيه كرده بوديم برداشت و به سمت سيما رفت. در خودروي او را باز كرد و داخل خودرو نشست. همان لحظه بين آن‌ها درگيري پيش آمد. فرياد‌هاي سيما سبب شد چند نفر متوجه ان ها شوند. براي اين كه كار تمام شود پياده شدم و به كمك برادرم رفت. سيما در خودرو را باز كرد تا فرار كند. هنگام رفتن زمين خورد. برادرم او را بلند كرد و به داخل خودرو كشاند و حركت كرديم. از برادرم پرسيدم چه شد كه گفت اتر قلابي بود و زود اثر نكرد. سيما بيهوش شده بود و من چاقو كشيده بودم و مراقب بودم كه برادرم ترمز كرد و چاقو به سيما برخورد كرد البته سيما آن زمان مرده بود و فكر مي‌كنم هنگام فرار سرش به جايي برخورد كرده بود. بعد به خانه او برگشتيم. برادرم ريموت در را زد و وارد شديم. بعد دوربين‌ها را از كار انداخت و سوار آسانسور شديم اما خانه سيما را اشتباه رفتيم. به هر صورت خانه را پيدا كرديم و گاوصندوق را سرقت كرديم و از خانه بيرون رفتيم. بعد جسد را داخل خيابان رها كرديم. بعد از اقرارهاي متهم، دو متهم ديگر در جايگاه قرار گرفتند و حادثه را شرح دادند. هيات قضات بعد از ختم جلسه وارد شور شدند.

[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:سرقت خونين,زن پولدار, خريد خانه,i , ] [ 23:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

تمجید العامری از سردار سلیمانی

 

 

«هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی تأکید کرد که اگر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.

 
هادی العامری در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» که وابسته به عربستان سعودی است، حضور قاسم سلیمانی را در عراق بسیار ضروری دانست.
 
وی با اشاره به حضور مشاوران ایرانی در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش در «صلاح الدین»، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حاضر هستند، چرا برخی، از حضور مشاوران ایرانی حساسیت نشان می دهند.
 
العامری درباره مشاوران ایرانی گفت: «مشاوران ایرانی در جنگ با ما همراه هستند و بهترین مشاوره‌ها را به ما می دهند. ما نیز به آنها افتخار می‌کنیم».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه افزود: «پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم، آنها[مشاوران ایرانی] در آزادسازی کامل نینوا و الانبار با ما مشارکت خواهند داشت».
 
وی با بیان این مطلب افزود: «هر کس که درباره مشاوران ایرانی سخن می‌گوید، باید در برابر آنها با احترام بایستد؛ زیرا اگر آنها و قاسم سلیمانی برادر نبود، اکنون همه عراق تحت سیطره گروهک داعش بود. مردم عراق نیز باید برای تشکر از این قهرمان، مجسمه‌ای برایش بسازند».
 
العامری درباره معاملات آمریکا با عراق نیز تصریح کرد: «دولت عراق برای خرید سلاح‌های مختلف از جمله تانک با آمریکا قرارداد بسته است، ولی آمریکا شرط گذاشته است که از این سلاح در جنگ‌های صلاح الدین استفاده نشود و فقط برای آزادسازی موصل به کار رود، البته علت این مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی در این منطقه است. گویا استان صلاح الدین و الانبار از استان‌های عراق نیستند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادمه اظهار داشت: «ما [با داعش] می جنگیم و پیروزی‌هایی را نیز با کمترین امکانات محقق کرده‌ایم. در مقابل عناصر مسلح [داعش] از سبک جدیدی به نام خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند تا در محورتکریت-کرکوک به گروه‌های نظامی ما حمله کند».
 
وی با اشاره به پیروزی‌های متوالی نیروهای عراق تأکید کرد: «نیروهای ما به ویژه در محور تکریت-کرکوک و از سلسله جبال حمرین به پیش‌روی ادامه می‌دهند. در این جنگ‌ها برخی از عشایر شمر، الجبور و ناحیه العلم همراه با ما می‌جنگند».
 
العامری ادامه داد: «امروز ناحیه العلم در اختیار ساکنان خود قرار دارد. ما این منطقه را به آنها تحویل دادیم. سپس از منطقه "الفتحه" آغاز کردیم تا به تکریت وارد شویم و با سایر نیروهای عراق به طور کامل آن را آزاد کنیم و پس از آن منطقه "الحویجه" در کرکوک را آزاد کنیم».
 
وی به ساکنان صلاح‌الدین، الانبار و موصل هشدار داد که به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند؛ زیرا به گفته وی «آنها نمی‌توانند حتی یک روستا را در عراق آزاد کنند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن تقدیر از مشاوره‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در مساعدت عراق برای مبارزه با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌های بر عکس ایران عمل می‌کنند و پس از اینکه با پول عراق سلاح «به ما دادند، هزاران شرط را پیش پای ما قرار دادند. آنها به ما گفتند که به شما اسلحه نخواهیم داد، اگر نیروهای بسیج مردمی این سلاح‌ها را به دست گیرند».
 
العامری درباره سایر شروط نامعقول آمریکایی‌ها گفت: «پس از آن که آمریکا با معاملات پرهزینه از اموال عراق، تانک‌هایی را در اختیار عراق قرار داد، شرط گذاشت که از این از این تانک‌ها فقط در جنگ‌های مصول استفاده شود».
 
این در حالی بود که آمریکا نسبت به حضور مشاوران نظامی ایرانی در کنار نیروهای عراق ابراز نگرانی کرده بود.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:العامری,سردار سلیمانی,تمجید,دبیر کل, سازمان «بدر» ,عراق, ] [ 23:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

اهنگی که این بچه رو به گریه میندازه

[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:اهنگ, بچه, گریه ,عمگین, ] [ 22:43 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه نخست روزنامه‌هاي پنجشنبه| 21 اسفند

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:صفحه, نخست, روزنامه‌, آگهی, ] [ 22:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

سارقان حساب ۱۸۰ اصفهانی را هک کردند

 

دو نفر از سارقان اینترنتی با راه اندازی سایت فیشینگ موفق به فریب کاربران اینترنتی و هک کردن اطلاعات حساب بانکی ۱۸۰ نفر شدند.

 این سارقان اینترنتی موفق به برداشت مبالغی از این حساب ها و خرید گوشی تلفن همراه از طریق آن شدند. بر اساس این گزارش، به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی آنها موضوع در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای (فضای تبادل اطلاعات) اصفهان در این زمینه گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد با استفاده از شماره حساب شاکیان در یکی از فروشگاه های اینترنتی، گوشی تلفن همراه خریداری شده در حالیکه صاحبان حساب از این موضوع بی خبر بودند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: یکی از این سارقان هنگام دریافت گوشی تلفن همراه در فروشگاهی در شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شد. وی با بیان اینکه این متهم به کلاهبرداری از کاربران اینترنت با راه اندازی سایت فیشینگ اعتراف و همدست خود را معرفی کرد ادامه داد: همدست وی نیز شناسایی و به پلیس فتا منتقل شده است.

مرتضوی گفت: در بازرسی از متهمان، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال کشف و در بررسی محتوای اطلاعات حافظه و لب تاب توقیفی از آنها ۱۸۰ مورد اطلاعات حساب بانکی شهروندان بدست آمد.

فیشینگ گونه ای از شیوه مهندسی اجتماعی با هدف به اشتباه انداختن کاربران به منظور بدست آوردن اطلاعات شخصی و حساس (محرمانه) آنها است.

در این شیوه، فیشرها (کسانی که مرتکب عمل فیشینگ می شوند) بعد از طراحی سایتی مشابه سایت اصلی، آن را در اینترنت انتشار می دهند، همچنین برای هدایت قربانیان به سایت مورد نظرشان و وارد کردن اطلاعات محرمانه از روش های مختلفی مانند ایجاد پیغام دروغین، انتشار آن در اینترنت، ارسال آن به پست الکترونیکی و کشاندن افراد به درون سایت شبیه سازی شده ، استفاده می کنند.

بیشتر سایت هایی که فیشرها شبیه سازی می کنند، درگاه های پرداخت آنلاین بانک ها، صفحات ورود به سایت های معروف و مهم، وب سایت های مربوط به امور خیریه، سایت های قرعه کشی و نامه های الکترونیکی است.

[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:سارقان, حساب, ۱۸۰ اصفهانی, هک , ] [ 22:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصویری جالب از کارخانه فولکس واگن

 

 فولکس‌واگن، شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد.این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند.بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم می‌باشد.

[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:کارخانه, فولکس واگن ,آلمان,هیتلر, ] [ 22:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

تازه ترین رده‌بندی فیفا

 

در تازه ترین رده‌بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، ایران با یک پله نزول در جایگاه چهل و دوم برترین تیم‌های جهان قرار گرفت ضمن اینکه همچنان در جایگاه نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد.

ایران که در رده بندی ماه قبل به عنوان تنها تیم آسیایی در جمع ۵۰ تیم برتر جهان قرار گرفته بود در رده بندی امروز با یک پله نزول در جایگاه چهل و دوم قرار گرفت.

ایران با ۶۹۲ امتیاز در صدر آسیا و ۴۲ جهان قرار دارد. ژاپن با ۶۱۷ امتیاز در جایگاه ۵۳ جهان است و کره جنوبی، استرالیا و امارات در رده های سوم تا پنجم آسیا قرار دارند.

رده بندی ۱۰ تیم برتر ماه فوریه به این شرح است:
۱- آلمان ۱۷۷۰ امتیاز
۲- آرژانتین ۱۵۷۷ امتیاز
۳- کلمبیا ۱۴۹۹ امتیاز
۴- بلژیک ۱۴۷۱ امتیاز
۵- هلند ۱۴۱۵ امتیاز
۶- برزیل ۱۳۴۸ امتیاز
۷- پرتغال ۱۱۹۱ امتیاز
۸- فرانسه ۱۱۸۰ امتیاز
۹- اروگوئه۱۱۶۴ امتیاز
۱۰- ایتالیا ۱۱۴۶ امتیاز

[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:فوتبال ایران, پله ,نزول ,جهان , ] [ 22:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

مار دوسر

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:مار,مار دوسر, ] [ 23:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

ترفند جالب برای یافتن رمز وایرلس ذخیره شده

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:ترفند, جالب ,بافتن رمز وایرلس ,ذخیره شده, ] [ 23:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

سيب‌زميني‌هايي كه 214 كيلو طلا داشت !‌

 

رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز جزئيات سه پرونده بزرگ كشف قاچاق طلا را اعلام كرد و گفت: محموله‌هاي ۲۵۵ كيلوگرم طلاي قاچاق در سه استان كشف شد.
 

حبيب‌الله حقيقي ديروز در نشستي خبري با اشاره به جزئيات سه پرونده بزرگ قاچاق طلا گفت: محموله‌هاي ۲۵۵كيلوگرم طلاي قاچاق كه در حال ورود يا خروج از مرزهاي كشور بود، در سه استان هرمزگان، بوشهر و آذربايجان غربي كشف شد.
وي گفت: يكي از اين محموله‌ها در حال خروج از كشور در استان هرمزگان به مقصد امارات به نام بار سيب‌زميني با وزن ۲۱۴ كيلوگرم بوده است. اين محموله شامل ۱۹۱۱ قطعه سكه تمام بهار آزادي، ۵۰ نيم سكه طلا و ۱۴۹ ربع سكه جمعاً به ارزش ۳۲۳ ميليارد ريال بود كه توسط سربازان گمنام امام زمان كشف شد. حقيقي افزود: اين محموله طلا تحت پوشش بار سيب‌زميني با استفاده از لنج به امارات منتقل مي‌شد كه در دادگاه انقلاب بندرعباس رسيدگي شد و متهمان اين پرونده به ۶۴۷ ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شدند. وي در مورد پرونده دوم در استان بوشهر گفت: در اين استان ۲۴ كيلوگرم طلا با شيوه چمداني به امارات قاچاق مي‌شد كه توسط مأموران فرودگاه شناسايي و كشف شد. ارزش ريالي اين ميزان طلا برابر با ۱۷ميليارد ريال برآورد مي‌شود و ۳۴ ميليارد ريال يعني دو برابر كالاي كشف شده جزاي نقدي براي متهمان اين پرونده در نظر گرفته شد. رئيس ستاد مبارزه قاچاق كالا و ارز با اشاره به پرونده سوم گفت: ۱۹كيلوگرم طلا در شهرستان اروميه در يك كپسول CNG در يك خودروي سمند جاسازي شده بود تا از طريق مرزهاي شمال‌غربي قاچاق شود كه ازسوي نيروهاي مستقر در مرز دستگير شدند.
وي تصريح كرد: ارزش اين محموله ۲۹ ميليارد ريال برآورد مي‌شود و پرونده اين متهم در شهرستان اروميه رسيدگي شده است. متهم رديف اول به يك سال و متهم رديف دوم به پنج سال حبس محكوم شدند و خودروي سمند و محموله‌هاي طلا به نفع دولت ضبط شد. وي با بيان اينكه پرونده‌هاي ديگري در خصوص طلا و مسكوكات و ارز وجود دارد كه در حال رسيدگي هستند، افزود: پس از بررسي‌هاي لازم نتايج قطعي اين پرونده‌ها نيز اعلام خواهد شد.
رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ به اين سؤال روزنامه «جوان» كه عملكرد امسال اين ستاد چه بوده و در سال بعد با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري درباره مقابله با قاچاق كالا چه برنامه‌اي داريد، ‌گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با كاهش حجم قاچاق مواجه بوده‌ايم، به نحوي كه در حوزه سوخت‌هاي پنج‌گانه كه روزانه 248 ميليون ليتر مصرف داريم حدود 5 درصد مصرف وقاچاق كاهش يافته است. وي تأكيد كرد: اين كاهش با بهينه‌سازي سهميه‌ها‌ي كاميون‌ها و ابطال كارت‌هاي غير مجاز و با وجود افزايش توليد يك ميليون دستگاه خودرو محقق شده است. حقيقي در پاسخ به سؤال ديگر «جوان» كه چرا مسئولان هر برنامه اقتصادي را با تكيه بر محورتقاضا دنبال مي‌كنند، ‌گفت: اقدامات ما به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه تواماني و پيشگيرانه و مقابله است، به اين معني كه هم در حوزه عرضه و هم در حوزه تقاضا با قاچاق كالا و ارز برخورد خواهيم كرد. رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصريح كرد: اگر تقاضا را به گونه‌اي سامان‌بخشي كنيم كه خارج از حوزه قاچاق باشد، عرضه محصولات قاچاق متناسب آن كاهش خواهد يافت كه در مرحله اول بنا داريم، ابتدا رشد قاچاق را كه طي سال‌هاي قبل از نظر وزني، حجمي و ريالي رشد داشته متوقف كنيم و در مراحل بعد مسير را به گونه‌اي تعريف كنيم كه قاچاق امري قابل كنترل باشد. وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه موضوع قاچاق موضوعي اقتصادي، فرهنگي و سلامت‌محور است، گفت: در حوزه مسائل امنيتي نيازمند اصلاح مقررات و رويه‌ها هستيم و بايد بتوان قبح مسئله قاچاق را براي عامه مردم بيان كرد تا به عنوان يك ضد ارزش به آن نگاه شود.
وي افزود: نگاه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مبتني بر اقدامات پيشگيرانه است كه در اين ميان در برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز سعي شده تمامي دستگاه‌ها بتوانند نقش خود را به گونه‌اي ايفا كنند كه با معضل قاچاق برخورد جدي شود. وي با تأكيد بر اينكه بايد با كمك رسانه‌ها رشته پديده قاچاق را در بين مردم نهادينه كنيم، خاطرنشان كرد: متأسفانه قبح اين مسئله آن طور كه بايد در بين جامعه جا نيفتاده درحالي كه در تقابل با سبك زندگي ايراني- اسلامي و كل خروجي‌اش كسب مال حرام است. رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا با ذكر مثال در اين زمينه كه قبح قاچاق به حدي ريخته شده است كه برخي آن را به عنوان شغل مي‌پندارند، تصريح كرد: از بچه‌هاي يكي از استان‌هاي مرزي پرسيدند كه مي‌خواهيد در آينده چه كاره شويد، پاسخ ۷۰درصد آنها قاچاق سوخت بود.
   1290  پرونده قاچاق در يك ماه
از سوي ديگر رئيس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان گفت: در دي ماه با بازرسي‌هاي انجام شده و كشف كالاي قاچاق توسط بازرسان استان‌ها ۱۲۸۷ مورد پرونده قاچاق به ارزش ۳۴ميليارد ريال براي واحدهاي متخلف تشكيل شده است. سيدمحمود نوابي افزود: طي اين مدت از تعداد 31 هزار و 731 مورد بازرسي بيشترين تعداد كشف كالاي قاچاق در استان مازندران با 5530 مورد و بيشترين تعداد پرونده تخلفاتي در استان آذربايجان غربي با 150 پرونده بوده است و استان خراسان‌رضوي بالاترين ارزش ريالي كشفيات كالاي قاچاق را به ارزش 7/16 ميليارد ريال داشته است.
به گفته نوابي در بين گروه‌هاي كالايي بالاترين ارزش ريالي كالاهاي قاچاق مكشوفه به ترتيب مربوط به پارچه و البسه 9/15‌ميليارد ريال، مواد خوراكي 5/6 ميليارد ريال، سوخت 5/5 ميليارد ريال و دخانيات 5/2 ميليارد ريال بوده است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:سيب‌زميني‌, 214 كيلو طلا ,قاچاق طلا, ] [ 23:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

شوهرم دائم در خدمت فامیل من است

 

خدمت مرد جوان به فامیل های همسرش برایش دردسر ساز شد و پای او را به دادگاه خانواده باز کرد.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم خیلی به اقوام من کمک می کند. شاید برای شما عجیب باشد ولی من دوست ندارم که شوهرم مرتب به فامیل های من کمک کند و هر چه آنها می خواهند در اختیارشان بگذارد.

زن جوان ادامه داد: اقوام من دارند از شوهرم سوء استفاده می کنند و این موضوع واقعا مرا عذاب می دهد. آنها هرچه می خواهند به شوهر من زنگ می زنند تا او برایشان انجام دهد. هرچه به شوهرم می گویم که دست از اینکارهایش بردارد و کمتر به آنها خدمت کند فایده ندارد و او با من لج می کند و تمام وقتش را صرف خدمت به فامیل های من می کند.

وی افزود: حتی اگر کاری از دستش هم برنیاید باز هم وقت می گذارد و تمام سعی‌اش را می کند تا انجام دهد. برای همین واقعا خسته شدم و تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:شوهر دائم, خدمت فامیل,دادگاه,طلاق, ] [ 23:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

فروش اینترنتی نوزادان در چین!

 

بی‌بی‌سی در پی تحقیقات خود دریافته است که در چین نوزادانی به صورت علنی در اینترنت تبلیغ و سپس فروخته می‌شوند.

بخشی از این فروش اینترنتی نوازادان تحت پوشش فرزندخواندگی انجام می‌شود.

با وجود تلاش پلیس برای مقابله با قاچاق نوزادان و کودکان در چین، فروش آنان در این کشور به صورت گسترده‌ای انجام می شود.

برای مثال دختری هشت ماه به قیمت ۳۰ دلار آمریکا در اینترنت تبلیغ شده بود.

یک گزارشگر بی‌بی‌سی که خود را به عنوان خزیداری احتمالی معرفی کرده بود، در تماسی ویدئویی با زنی که خود را مادر این دختر معرفی می‌کرد حرف زد.

این زن ادعا می کرد که مادر مجردی است که از لحاظ مالی توان بزرگ کردن نوزادش را ندارد.

با آنکه تبلیغ کودکان برای فرزندخواندگی در چین قانونی است، فروش آنان برخلاف قانون است و قاچاق انسان محسوب می‌شود.

تخمین زده می شود که سالانه حدود بیست هزار کودک در چین ربوده می‌شوند که بسیاری از آنها فروخته می‌شوند.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:فروش اینترنتی ,نوزادان , چین,قاچاق, ] [ 23:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

فروش کلیه در عراق

 

دبیر علمی سمینار روز جهانی کلیه با بیان اینکه احتمال فروش کلیه در خارج کشور کم نیست، گفت: فروش کلیه خارج از ضوابط قانونی کشور، سلامت و جان افراد را به خطر می اندازد و مردم فریب فروش کلیه در خارج از کشور را نخورند.
دکتر سید منصور گتمیری افزود: با توجه به اینکه کلیه ، ارگان بسیار حیاتی بوده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور احتمال اینکه برخی افراد به خاطر سود اقدام به فروش کلیه در خارج کشور کنند، کم نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیوند کلیه، تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی بیماران داشته و از سوی دیگر با توجه به شیوع بالای بیماری های کلیوی در سراسر جهان ، می توان احتمال داد که افراد ثروتمند خیلی زیادی در دنیا وجود دارند که حاضرند با قیمت های بسیار گران، این عضو را بخرند.

وی اظهار داشت: پیوند کلیه از دهنده زنده از فامیل و حتی از غیرفامیل به لحاظ علمی در مراکز معتبر دنیا و ایران و تحت نظر متخصصان خبره صورت می گیرد اما اگر این کار به خاطر مسایل اقتصادی از مدار علمی و قانونی خود خارج شود می تواند به یک تجارت پرسود و پرخطر تبدیل شود.

این فوق تخصص نفرولوژی تاکید کرد: هرگاه پیوند کلیه در قالب یک تجارت پرسود و خارج از ضوابط قانونی انجام شود ، احتمال زیادی وجود دارد که آسیب های جدی به سلامت و جان این افراد وارد شود.

گفتنی است طیب طاهر پور رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان مریوان چند روز پیش اعلام کرد که فروش کلیه در شمال عراق را بارها از اعضای انجمن مریوان شنیده ام اما هنوز در این مورد به قطعیت نرسیده ام.

وی افزود: سال گذشته دستکم جلوی شش نفر را که قصد داشتند با مسافرت به شمال عراق، اقدام به فروش کلیه کنند گرفتیم و حتی حراست فرمانداری و نهادهای امنیتی شهرستان را نیز در جریان گذاشتیم.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:فریب, فروشندگان کلیه,خارج,عراق,داعش, ] [ 23:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

آزمایش داروی ضد پیری روی انسان

 

مجموعه ای از دانشمندان در دانشگاه هاروارد آمریکا، ژن های مسئول پیری و جوانی را کشف کرده اند.

 
این محققان، مولکولی را به بدن موش های آزمایشگاهی تزریق کرده اند که فعالیت ژن های مسئول پیری را به مدت یک هفته متوقف ساخته، ژن های مسئول بازگرداندن جوانی را فعال کرده است.
 
از سوی دیگر تیم پزشکی دانشگاه واشینگتن که زیر نظر یک دانشمند ژاپنی فعالیت می کند با آزمایش دارویی به نام NMN بر روی موش های آزمایشگاهی متوجه شد، این دارو به طرز چشمگیری فرآیند پیر شدن را در آنها کند می کند.
 
این محققان متوجه شده اند که پس از تزریق NMN به موش ها عمر آنها به نسبت 16% افزایش یافته که بر اساس مقیاس عمر انسان معادل 10 سال می شود.
 
این یافته دانشمدان توانسته یک هفته پس از تزریق دارو، بیماری قند را در موش های مورد آزمایش درمان کند.
 
قرار است داروی جدید در سال جاری میلادی روی بشر آزمایش شود و پیش بینی می شود که نتایج مؤثری برای کند کردن فرایند پیری به ارمغان آورد.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:آزمایش, داروی ضد پیری , انسان ,NMN , ] [ 23:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

احمدي‌مقدم مشاور عالي سرلشكر فيروز‌آبادي

 

سردار اسماعيل احمدي مقدم طي حكمي به سمت مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب شد.
 به گزارش فارس به نقل از دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح طي حكمي سردار اسماعيل احمدي‌مقدم را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب كرد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين حكم خطاب به سردار احمدي‌مقدم آورده است: نظر به سوابق ارزشمند خدمتي، دانش و تجارب ارزنده و مسئوليت‌هايي كه در نيروهاي نظامي و انتظامي و از سوابق نوراني در دوران دفاع مقدس برخورداريد و به استناد اختيارات تفويضي مقام معظم فرماندهي كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز، شما را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب مي‌كنم. سردار پاسدار اسماعيل احمدي‌مقدم پيش از اين نزديك به 10 سال سمت فرماندهي نيروي انتظامي كشور جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشته است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:احمدي‌مقدم ,مشاور عالي ,سرلشكر فيروز‌آبادي ,ستاد كل, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران

 

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب: جاسوسی,نیوزیلند,ایران, ادوارد اسنودن, آژانس, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی صادر شد

 

حکم پرونده مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شد.
دادگاه انقلاب تهران، حکم پرونده مهدی هاشمی را صادر کرده است.

احتمالا اوایل هفته آینده این حکم ابلاغ می‌شود.
[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:حکم ,پرونده ,مهدی هاشمی, رفسنجانی, صادر, ] [ 22:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

میانگین افزایش حقوق‌ها در سال ۹۴

 

معاون روابط کار وزارت کار با اعلام اینکه میانگین افزایش حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه در سال آینده ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: مصوبه افزایش حق مسکن به ۲۰ هزارتومان به دولت رفته است.
  سیدحسن هفده تن با اعلام افزایش حق مسکن کارگری به ۴۰ هزار تومان از ابتدای سال آینده گفت: این مصوبه در اختیار هیات دولت قرار گرفته و شرط اجرایی شدن آن منوط به تایید دولت است.

معاون روابط کار وزارت کار همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی سنوات کارگری را از دیگر مصوبات شورای عالی کار اعلام کرد و افزود: نمایندگان کارگران، ‌ کارفرمایان و دولت تصمیم گرفتند حق سنوات را از ۵۰۰ تومان سال ۹۳ به هزار تومان برای سال  ۹۴ افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مبلغ سنوات به صورت روزانه محاسبه می شود گفت: با اجرایی شدن این مصوبه، حقوق دریافتی کارگرانی که ۱۰ سال سابقه دارند به طور میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.
[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب: افزایش حقوق‌ها, سال ۹۴ ,میانگین, افزایش حقوق‌ها در سال ۹۴ , ] [ 14:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزییات جدید از توافق ایران خودرو با پژو

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تشریح جزئیات توافق با پژو گفت: بر اساس این توافق یک کارخانه مشترک با سهم 50 درصدی پژو و سهم 50 درصدی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید ایجاد خواهد شد.

 

  هاشم یکه‌زارع در در مراسم توقف خط تولید وانت پیکان اظهار داشت: براساس توافقی که بین ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه منعقد شده، یک شرکت مشترک با سهم 50 درصدی پژو و همچنین سهم 50 درصدی ایران خودرو تاسیس خواهد شد که ایجاد چنین شرکتی برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و محصولات جدیدی در این راستا تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 تولید ایران خودرو معادل 1 میلیون و 800 هزار خودرو خواهد بود که حداکثر 50 درصد آن با مشارکت پژو، رنو، سوزوکی و یک شرکت اروپایی تولید خواهد شد.

یکه زارع تصریح کرد: در آینده یک شرکت اروپایی به شرکت خارجی همکار ایران خودرو اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد صادرات محصولات تولیدی با مشارکت پژو نیز گفت: بر اساس توافق منعقد شده 30 درصد تولید مشترک ایران خودرو و پژو صادر خواهد شد که میزان صادرات با میزان عرضه خودرو در داخل گره خورده و اگر برنامه صادرات عملیاتی نشود، فروش داخل نیز کاهش خواهد یافت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز تحقیقات مشترک بین ایران خودرو و پژو خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد آغاز تولید وانت جدید آریسان در تبریز نیز گفت: سال آینده موتور این خودرو نیز در تبریز تولید خواهد شد و تجهیزات خط رنگ این محصول نیز از اردیبهشت سال آینده نصب می‌شود و این خط رنگ در دی ماه راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، سال آینده یک محصول از تولیدات ایران خودرو نیز برای تولید به ایران خودروی تبریز منتقل می‌شود.

*هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است

وی با بیان این که طی 2.5 سال آینده حداقل 3 محصول جدید توسط ایران خودرو طراحی و به بازار عرضه خواهد شد گفت: هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است و قصد داریم محصولی عرضه کنیم که کیفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تر نسبت به خودروهای چینی داشته باشد.

وی با اشاره به سهم 37 درصدی ایران خودرو در بازار خودروی داخلی طی سال گذشته گفت: در حال حاضر این رقم به 54 درصد رسیده و هدف اصلی ما تا سال 1404 سهم 60 درصدی از بازار است.

یکه‌زارع تصریح کرد: وزارت صنعت برنامه تولید 530 هزار دستگاه خودرو را برای ما طی سال جاری تدوین کرده بود اما برنامه داخلی ایران خودرو تولید 600 هزار دستگاه بود.

وی افزود: از حالا تا پایان سال 90 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب: توافق, ایران خودرو ,پژو فرانسه, ] [ 14:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

برنامه نود دیشب

 

برنامه نود این هفته از ساعت 22:29 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 1:28 بامدادسه شنبه به پایان رسید.

سئوال پیامکی این هفته برنامه نود به بهترین بازیکن جوان سال 93 اختصاص یافته بود.

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

1 - سردار آزمون   2 - مرتضی پورعلی گنجی    3 - علیرضا جهانبخش    4 - مهدی شریفی      5 - مهدی طارمی

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

علی خسروری کارشناس داوری این هفته برنامه بود.

صفحه لمسی برنامه یاری نکرد تا قرعه کشی به مشکل بخورد به همین خاطر در ادامه برنامه گزارشی از دیدارهای نمایندگان ایران ( نفت - پرسپولیس - تراکتورسازی - فولاد )در هفته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پخش و سپس آمار دیدارهای پخش شده به تصویر کشیده شد.

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

حاشیه ای از مسابقه تراکتورسازی و العین و رفتار زشت دروزاه بان تیم اماراتی با ضرب و شتم تصویربردار صدا و سیما بود که پخش شد.

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

گزارش تقویم نود پخش شد، از جمله بخش های تقویم این هفته دربی 35 با برتری دو بر صفر استقلال برابر پرسپولیس، برتری هامبورگ در زمین بایرن مونیخ با حضور دو بازیکن ایرانی مهدوی کیا و علی کریمی در ترکیب دو تیم، سالروز بازی ایران با مالزی در مقدماتی المپیک آتن، 17 اسفند سالگرد درگذشت امیرمسعود برومند زننده اولین گل ملی ایران، درگذشت حسین عسگری بازیکن فوتبال، بازی دوستانه پرسپولیس با تیم مریخ سودان که همه اعضای آن در تصادف کشته شدند ، 15 اسفند و شکست پرسپولیس در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا برابر پوهانگ و تولد آندرانیک تیموریان در 15 اسفند 61 بود.

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟ + گزارش تصویری

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟ + گزارش تصویری

آنالیز دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد که طی آن عملکرد این تیم ها مقابل حریفان و کسب 8 امتیاز در هفته دوم این رقابت ها مورد بررسی قرار گرفته بود.

گزارش نود درجه با ادبیاتی طنز آمیز به اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران پرداخته بود که تیپ های متعدد گل محمدی و استفاده از حرکات  کشتی در زمین فوتبال از آن جمله بودند.

گزارشی از دیدار تیم های پدیده مشهد - استقلال خوزستان، ملوان - سپاهان، استقلال - نفت مسجد سلیمان و مصاحبه ها و حاشیه های مربوط به آنها پخش شد.

آماری از جدول و برنامه مسابقات لیگ به تصویر کشیده شد.

افشارزاده: تا خودم کرار را نبینم باور نمی کنم به ایران آمده است!

بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص آمدن کرار به ایران گفت: قرار بود کرار امشب به ایران بیاید و اگر نیاید فردا باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشد. نکته جالب توجه این بود که طبق اخبار منتشر شده، کرار ساعت ها پیش از این صحبت افشارزاده به ایران آمده بود و افشارزاده در این باره اظهار داشت: تا وی را نبینم باور نمی کنم به ایران آمده باشد!

وی در مورد شوخی با مهدی علیمرادی خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: من با این خبرنگاران زندگی کرده ام و گاهی اوقات با آنها شوخی می کنم و این مسئله نیز شوخی بیش نبود. با هم صحبت می کنیم و اگر دیدم زیاد سوال می کنند یک ضربه کوچک بهشان می زنم تا دیگر سوال نپرسند! دقیقا هم توی شکمشان می زنم!

افشارزاده: تا با چشم خود کرار را نبینم باور نمی کنم!/ بنگر: فوتبال خشن را دوست دارم

وی در مورد برکناری افجه ای از سمت خود تصریح کرد: وی اخباری را منتشر کرده که نباید منتشر می شد و از همین رو از سمت خود برکنار شد و مسئله خاص دیگری در میان نبوده است. من گزارشی برای آقای دکتر گودرزی ارسال کردم و از ایشان خواستم برای برکناری عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: از هیئت مدیره خواسته ام که تا جایی که امکان دارد مصاحبه نکنند تا تیم در آرامش بیشتری کار را ادامه دهد.

افجه ای: هنوز سخنگوی استقلال هستم!
 
افجه ای سخنگوی معزول باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه کرده و به مسئولان برنامه نود گفت: من کماکان سخنگو و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال هستم و عزل سخنگو نیاز به مصوبه هیئت مدیره  دارد و برکناری از هیئت مدیره امکان ندارد توسط شخص انجام شود و باید توسط مجمع انجام شده و کتبا ابلاغ شود که تاکنون چیزی به من ابلاغ نشده است.

گزارشی از دیدار تیم های ذوب آهن - سایپا به همراه حواشی و مصاحبه های بازیکنان و مربیان تیم ها پخش شد.

داوری دیدارهای پخش شده توسط خسروی کارشناس برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

گزارشی مفصل از دیدار تیم های تراکتورسازی - پرسپولیس، حاشیه ها و مصاحبه های مربیان و بازیکنان و هواداران دو تیم پخش شد.

بنگر: خشونت در فوتبال را دوست دارم/ پس از پرسپولیس پیراهن تیم دیگری را بر تن نمی کنم

افشارزاده: تا با چشم خود کرار را نبینم باور نمی کنم!/ بنگر: فوتبال خشن را دوست دارم

محسن بنگر بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس میهمان امشب برنامه نود بود.

بنگر در پاسخ به صحبت فردوسی پور در خصوص پوشش وی در برنامه نود اظهار داشت: از ابتدا طرفدار تیم پرسپولیس بودم.

وی در مورد وضعیت فوتبال در شمال کشور گفت: شمال کشور فوتبالیست های مستعدی دارد ولی متاسفانه آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی گیرد.

وی در مورد خشونت در فوتبال گفت: خشونت در فوتبال را دوست دارم و علاقه دارم فوتبال خشن بازی کنم.

بنگر ادامه داد: زیاد در رده های پایه بازی نکرده ام چرا که پیش از فوتبال والیبال بازی می کردم و تا منتخب مدارس کشور نیز در رشته والیبال پیش رفتم.

افشارزاده: تا با چشم خود کرار را نبینم باور نمی کنم!/ بنگر: فوتبال خشن را دوست دارم

بنگر درباره دلایل نتایج بد پرسپولیس در لیگ گفت: ما در لیگ بدشانس بودیم و مورد بی‌مهری قرار گرفتیم. پنالتی‌هایی را برای ما نگرفتند و محرومیت طولانی مدت برخی بازیکنان‌مان در نتایج ما تاثیرگذار بود.

وی در مورد وضعیت مالی پرسپولیس گفت: در حال حاضر وضعیت بهتر است، به تازگی پولی نگرفته ایم ولی حامی مالی جدید داریم و وضعیت بهتر تز گذشته است. وی در مورد چسب زدن روی آرم آل اشپورت گفت: با توجه به اینکه حامی مالی تغییر کرده است، روی آرم ال اشپورت چسب می زنیم. وی در پاسخ به سئوال فردوسی پور مبنی بر اینکه چرا لباس حامی جدید را نمی پوشید گفت: حامی جدید می گوید لباس داده ایم ولی ما لباس این اسپانسر را نداریم و گویا می گویند لباس ها مفقود شده است و در هر حال مجبوریم هما لباس های ال اشپورت را پوشیده و روی آرم آن چسب بزنیم که البته این مسئله برای تیمی مانند پرسپولیس خوب نیست.

فوتبالیست ها مظلوم ترین قشر جامعه هستند!

بازیکن پرسپولیس در بخشی از صحبت های خود اظهار داشت : فوتبالیست ها مظلوم ترین قشر جامعه هستند! وقتی با آنها قراردادهایی با مبالغ بالا بسته می شود ولی پرداخت نمی شود ، نمیتوانند به جایی شکایت کنند.

فردوسی پور در واکنش به گفته بنگر گفت: البته این خیلی بد است که مبلغ قرارداد به بازیکن پرداخت نمی شود ولی اینکه فوتبالیست ها مظلوم ترین قشر جامعه هستند را نمی شود پذیرفت.

بنگردر مورد سئوال مسابقه پیامکی این هفته گفت: با وجود اینکه هر 5 بازیکن خیلی خوب هستند. با این وجود من معتقدم تنها کسی که از لیگ ایران می تواند در اروپا بازی کند طارمی است.

بنگر در پایان گفت: یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و اگر سال بعد بدنم کشش داشت برای این تیم بازی می کنم و با لباس پرافتخار پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می کنم و بعد از این تیم پیراهن تیم دیگری را به تن نخواهم کرد.

کریمی: فرکی دو سال دیگر درس می خواند بازنشسته می شد!

فیروز کریمی در گزارش نود تا نود در بخشی از صحبت های خود با خنده در خصوص حسین فرکی گفت: آقای فرکی 4 سال از من بزرگتر است ولی با هم همکلاس بودیم. فرکی 38 سال داشت که کلاس دهم بود و هر چهار سال، یک سال تحصیلی را طی می کرد و طوری شده بود که اگر دو سال دیگر می ماند به وی خانه داده و بازنشسه می شد! حسین فرکی نیز در این باره اظهار داشت: این صحبت های کریمی را روی حساب شوخی ها و طنزهای وی بگذارید. من و کریمی هم سن و هم محلی و هم بازی بودیم.

گزارشی از عملکرد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی پخش شد و عملکرد آنها در دیدارهای هفته اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

گزارشی از دیدار تیم های نفت تهران - گسترش فولاد به همراه حواشی و مصاحبه های مربوط به آنها پخش شد.

گزارشی از علاقه مندی به فوتبال و وضعیت فوتبال در کشور افغانستان پخش شد.

گزارشی از دیدار تیم های صبا - راه آهن و فولاد - پیکان به همراه مصاحبه ها و حواشی این دیدارها پخش شد.

 هفت میلیارد تومان طلب داوران را نداده اند !/ آقای بنگر ما خیلی از شما مظلوم تریم!

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟
 
علی خسروی در صحبت های پایانی خود گفت: مهم ترین مسئله داوری الان مشکل مالی آن هاست. داوران لیگ های مختلف فوتبال و فوتسال 7 میلیارد تومان طلب دارند و این خیلی بد است.

وی ادامه داد: هرکدام از داوران احتمالا میلیون ها تومان طلبکار هستند و خودشان کرایه داده اند و رفته اند بازی را برگزار و در وافع آنها به فدراسیون فوتبال وام داده اند.

یک داور فوتبال اگر در یک بازی اشتباه کند هزار مشکل برای او به وجود می آید و حالا خود مسئولان هم می آیند می گویند سه بازی داوری مشکل داشته و خودشان علیه داور خودشان جبهه گیری می کنند.

داوران پیغام داده اند که آقای بنگر ما از شما خیلی مظلوم تریم و اگر شما 50 میلیون وام برای 3، 4 ماه می گیرید داوران با 50 میلیون 3 سال می توانند زندگی کنند!

سردار بهترین بازیکن جوان سال شد

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:

افشارزاده: تا با چشم خود کرار را نبینم باور نمی کنم!/ بنگر: فوتبال خشن را دوست دارم


برنامه این هفته نود ساعت 1:28 بامدادسه شنبه به پایان رسید.

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:نود,برنامه نود, دیشب ,سوال پیامکی, ] [ 14:7 ] [ علیرضا ]
[ ]