ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

پاسخ بهاره افشاری به خبر ازدواجش با بنيامين

 

بهاره افشاری با انتشار عکس زیر در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به شایعه ازدواجش با بنیامین بهادری واکنش نشان داد.


بهاره افشاری نوشت: خسته ام بيشتر از اينكه عصبانى باشم ...

شايد نبايد هميشه سكوت كرد شايد بايد ويران كرد تا هرگز جرات نزديك شدن به تو رو نداشته باشند تا شايد انقدر محدود زندگى نكنم تا شايد اجازه بدهند خانواده ام ساعات. تلخى رو تجربه نكنند شايد دوستانم باورشان را از دست ندهند شايد روزهاى زيادى با استرس و حال و اخبار پرتغالى از خواب بيدار نشوم شايد و يا اي كاش جور ديگرى بودم.

براى اولين و آخرين بار حرف ميزنم تمام اتفاقات اين يك ماه عجيب و تمامى اين ده سال را تكذيب ميكنم تا شايد خودم آرام شوم از ازدواج هاى شش ماه يك بارم تا ممنوع الكارى در شرايطى كه فقط روزى ٦ ساعت بيدارم و مابقى درگير فيلمبرداريم تا ورودم به سينما از طرف x و حواشى ديگرم
فقط آقايون خبرگزارى ها كه اكثرا هم معتبر ترينيد....با كدام دين و ايمان و باورتان به زندگى من حمله ور شده ايد؟؟؟؟يك لحظه چشم بر هم بگذاريد و فكر كنيد به مادرتان ،خواهرتان ،همسرتان و ناموستان چون من هم دختر كسى ،خواهر برادرم و ناموس كسى هستم

بعد از قانون كه تك به تك شما رو زيارت خواهم كرد واگذارتان ميكنم به حق و خدايم.»

پاسخ بهاره افشاری به شایع ازدواجش با بنیامین
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب: بهاره افشاری ,خبر ازدواجش با بنيامين ,بنیامین, ] [ 1:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو

 

"من توماس دامبو، هنرمند دانمارکی هستم و ماموریتم جلب توجه نسبت به کارهای مثبتی است که می توانیم با زباله انجام دهیم. این هفته من یک قو با استفاده از 300 سطل پلاستیکی ساختم. این یک ماموریت برای شورای شمال اروپا بود و چهار ماه زمان برد تا شورا سطل های کافی را از کافه تریای خود برای ساخت مجسمه 4 متری من جمع آوری کند. این سطل های پلاستیکی محتویات متفاوتی داشتند: ماست، رب گوجه، ماهی و ... غذای حدود 100 کارمند در این کافه تریا سرو می شد. من فکر می کنم سالن های غذاخوری بسیاری شبیه به این در سراسر جهان وجود دارد. امیدوارم هنر من الهام بخش مردم همه این نقاط باشد."

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو , ] [ 1:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

گريه‌هاي اين نماينده پس از تصويب مجلس

 

پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران، درحالیکه نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.
در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام و بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی مانع بررسی پیشنهادت نمایندگان مجلس شد، علی‌ اصغر زارعی به هیئت رئیسه اعتراض کرد و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع به گریه کردن کرد اما به دلیل فشار روحی و روانی که به قلب وی وارد شد، وضعیت این نماینده مجلس نامساعد شد به طوری که فورا به بخش اورژانس منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام
[ ]

عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

 

در بازی شهرداری اردبیل و ماشین سازی که دیروز در چارچوب هفته دهم لیگ یک برگزار شد اتفاق عجیبی رخ داد.


همان طور که در تصاویر می بینید ، بازیکن در حین بیرون رفتن از زمین از روی برانکارد به بیرون افتاده و درگیری را با پزشکیاران حاضر در ورزشگاه آغاز کرده است .

در فوتبال ایران اتفاق عجیب کم رخ نمی دهد اما این یکی نوبر پاییز است !

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

عکس: عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال ایران!

[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:عجیب‌ترین ,اتفاق ,فوتبال ایران, درگیری, ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

بوسه رونالدو بر چهارمین کفش طلا

 

کریستیانو رونالدو دقایقی پیش در هتل پالاس مادرید، چهارمین کفش طلای خود را دریافت کرد. او فصل گذشته با 48 گل، برترین گلزن اروپا شده بود.



عکس: بوسه رونالدو بر چهارمین کفش طلا

عکس: بوسه رونالدو بر چهارمین کفش طلا

[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:بوسه رونالدو,چهارمین کفش طلا کریستین رونالدو, ] [ 1:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

 

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» عصر امروز، 21 مهر ماه، با حضور شخصیت‌های فرهنگی در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد.


انتشارات سروش اول‌بار در سال 82 کتاب «دختران آفتاب» را روانه بازار کتاب کرد. رمان «دختران آفتاب» جزء معدود آثار ادبیات داستانی‌ست که با همکاری سه نویسنده؛ امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده است. داستان کتاب ناظر بر فضای دختران این جامعه و مشکلات و حال و احوال آنهاست.

در تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)- این کتاب را بخوانم.

در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانیست. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است.

حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات.
[ ]

راه‌اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور

رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند بر حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.

عسگری ساری در سفر یک روزه خود با حضور در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با مدیرکل این مرکز و بازدید از واحدهای مختلف و استودیوها، مقدمات راه‌اندازی و ایجاد بسترهای لازم برای افتتاح پروژه IPTV ( تلویزیون اینترنتی) در استان را بررسی کرد.

وی گفت: نفوذ اینترنت و افزایش کارآیی این تکنولوژی در زندگی امروزه مردم باعث شده که دست اندرکاران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌تفاوت از کنار این فناوری جهانی عبور نکرده و همسو با دیگر حرفه‌ها به فکر استفاده و کسب سود از این شبکه جهانی باشند و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند برای حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی  سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین و دو سویه در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبان، ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تخصص و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و سازمان صدا و سیما از اهداف راه‌اندازی سرویس IPTV است.

وی خاطرنشان شد: بهره‌برداری و استفاده از تلویزیون اینترنتی به دلیل دسترسی ارزان و پوشش جهانی می‌تواند مخاطبان بسیار گسترده‌ای از جوامع و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کند، این فناوری به روزترین و جدیدترین تکنولوژی در جذب مخاطب به حساب می‌آید و سبب شده مسئولان شبکه‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان برای حفظ و افزایش مخاطبان و به طبع آن افزایش تبلیغات تجاری خود، به این فناوری تکیه کنند.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین تصریح کرد: مشترکان سرویس IPTV به هنگام تماشای تصاویر می‌توانند برای مواردی مانند ایمیل‌های دریافتی و پیام فوری، پیام دریافت کرده و کنترل کامل بر قابلیت‌هایی چون برگشت، ارسال سریع، توقف و ادامه برنامه‌ها داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با حمایت کامل از طرح IPTV، از تلویزیون اینترنتی به عنوان یک فرصت و موفقیت استثنایی برای رسانه ملی نام برد و گفت: راه‌اندازی این سیستم فرصتی است که سازمان بتواند بخشی از هزینه‌های جاری خود را از این طریق تامین و در پیشبرد اهداف و رسالت خود گام‌های موثری بردارد.

سیدمحسن لطیفی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شرکت مخابرات استان در راه‌اندازی این تکنولوژی جدید، افزود: قرارداد IPTV به امضاء رسیده و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود و برای اولین بار در سازمان صدا و سیما، بخش خصوصی و اپراتور خواهند توانست نقش مهمی در اجرای یک پروژه ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی سعی دارد مخاطبان را در تکنولوژی‌های عصر جدید، همراهی و با لطف خداوند و تلاش همکاران برنامه‌های متنوعی برای استفاده و بهره‌مندی مخاطبان از سرویس IPTV داشته باشیم.

همچنین در ادامه سفر یک روزه رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی در جلسه مشترک ایشان با مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی مقرر شد با حمایت‌های عملی این شرکت تا دو هفته آینده شاهد راه اندازی پایلوت IPTV در آذربایجان‌شرقی و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی نهایی و کامل و واگذاری امکان ارائه سرویس IPTV به همه متقاضیان در استان فراهم شود.

[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:راه‌اندازی ,تلویزیون اینترنتی, کشور,IPTV,تبریز, ] [ 1:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

دست‌دادن اوباما و ظریف کاملاً اتفاقی بود

 

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی گفت: نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست و ظریف کاملاً اتفاقی با اوباما روبه‌رو شد.
 یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص دیدار دکتر ظریف و رئیس جمهور آمریکا گفت: نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست.
وی افزود: روز گذشته (دوشنبه) پس از پایان سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دکتر ظریف وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که به‌طور کاملاً اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روبه‌رو شد, طرفها سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:دست‌دادن اوباما و ظریف , دیدار اوباما و ظریف , ] [ 22:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

افزایش شمار قربانیان فاجعه منا به 4173نفر

معاون وزیر بهداشت عربستان سعودی از افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا به 4173 نفر خبر داد.

العالم: حمد بن محمد الضویلع، صبح امروز( سه شنبه) درخبری که تارنمای وزارت بهداشت عربستان آن را منتشر کرده است، از دریافت عکس 4173 تن از حاجیانی خبر داد که روز پنجشنبه در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.

اتاق عملیات وزارت بهداشت سعودی، علت این فاجعه را گرمای شدید هوا و دچار شدن حجاج به حالت خفگی به سبب هل دادنِ یکدیگر اعلام کرد!

بر پایه این گزارش، آمارهای اولیۀ اعلام شده توسط پرسنل میدانی از جان باختنِ 769 تن خبر داده بودند، اما به استناد پیکرهایی که تا شب گذشته به وزارت بهداشت عربستان تحویل داده شده است، شمارجان باختگان به 4173 رسید.

وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد که تنها مرجع رسمیِ اعلام اسامی جان باختگان خواهد بود.
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب: قربانیان فاجعه منا به 4173نفر,فاجعه منا, ] [ 22:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است

شمخانی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده و ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نمی‌آییم.

 دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه بیست و پنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز (سه‌شنبه) در مسجد ولیعصر عج برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: به نظر نمی‌آید این حادثه عمدی باشد،  ولی ناکارآمدی در هنگام برپایی این مراسم به قدری بود که شائبه عمدی بودن پیش می‌آید.

وی تصریح: عربستان توان خود را معطوف به جنگ با یمن کرده و به این خاطر توان مدیریت حج را ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: از طرف دیگر بیشترین حساسیت آنها معطوف به شعار ندادن حجاج علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود برای همین از امنیت مراسم غافل شدند.

شمخانی تاکید کرد: عربستان بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است. ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نخواهیم بود و مقصرین این حادثه باید شناسایی شوند.

وی در ادامه به جلسه امروز دولت و شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: قرار است امروز جلسه‌ای با ریاست آقای روحانی در خصوص حادثه منا برگزار شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص اجرای برجام توسط دولت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر بررسی برجام است و با ملاحظاتی به دولت اجازه می‌دهد آن را اجرا کند.

شمخانی در خصوص سفر غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان به حج گفت: حج یک تکلیف الهی است و کسی نمی‌تواند از انجام آن ممانعت کند.

[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:عربستان سعودی, داعش , ضربه , اسلام ,منا, ] [ 21:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

دفن اسناد كشتار 4 هزار و700 حاجي به دست سعودي

 

شش روز بعد از فاجعه منا، دولت عربستان روشي قطره چكاني براي اطلاع رساني در مورد ابعاد فاجعه در پيش گرفته و در حالي كه منابع غير رسمي شمار قربانيان را حدود 4هزارو700 نفر پيش بيني مي‌كنند، دولت سعودي همچنان بر عدد 769 نفر تأكيد دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شش روز بعد از فاجعه منا، دولت عربستان روشي قطره چكاني براي اطلاع رساني در مورد ابعاد فاجعه در پيش گرفته و در حالي كه منابع غير رسمي شمار قربانيان را حدود 4هزارو700 نفر پيش بيني مي‌كنند، دولت سعودي همچنان بر عدد 769 نفر تأكيد دارد. درخواست‌ها براي تشكيل يك كميته حقيقت ياب متشكل از دولت‌هاي اسلامي در حال افزايش است ولي شواهد غير رسمي نشان مي‌دهد رياض به سرعت در حال از بين بردن اسناد بزرگ‌ترين فاجعه تاريخ حج است؛ فاجعه‌اي كه ابهامات در مورد آن، آهسته آهسته از فرضيه‌هاي مربوط به «سوء مديريت» نيز در حال فراتر رفتن است. 
 رئيس سازمان حج و زيارت ايران پيش بيني كرده شمار قربانيان فاجعه پنج‌شنبه گذشته در منا، به بيش از 4هزار و 700 نفر برسد. اوحدي همچنين ديروز گفت كه شمار قربانيان در اين حادثه به 288 نفر رسيده است. اين در حالي است كه  مقام‌هاي رسمي سعودي آمار كل قربانيان را از 719 نفر روز شنبه به 769 نفر در روز يك‌شنبه افزايش دادند و تا زمان تنظيم اين گزارش نيز هيچ رقم جديدي در اين مورد اعلام نشد. اين در حالي است كه بر اساس برآوردي كه سيشما سوارج وزير خارجه هند روز يك‌شنبه ارائه كرده، شمار قربانيان هزار و 19 نفر اعلام شده است. هر چند ملك سلمان پنج‌شنبه قبل فرمان تشكيل كميته حقيقت ياب براي بررسي فاجعه منا را داد ولي اطلاعات رسمي كه سعودي‌ها از ابعاد حادثه ارائه مي‌كنند بسيار اندك است و شمار موضع گيري‌هاي رسمي مقام‌هاي عربستاني طي شش روز گذشته از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمي‌رود. بعد از انتشار گزارش‌هاي غير رسمي درباره دستور پادشاه عربستان براي جمع آوري دوربين‌هاي مدار بسته‌اي كه حادثه منا را ثبت كرده‌اند، گزارش‌هاي نگران‌كننده‌تري نيز درحال منتشر شدن است. بر اساس گزارش خبرگزاري فلسطيني سما، مقامات عربستاني گفته‌اند به علت نگراني از شيوع بيماري‌هاي واگيردار، مجبورند اجساد 600 تن از حجاجي را كه تا كنون شناسايي نشده‌اند، دفن كنند. منابع وابسته به بعثه حج مصر مي‌گويند مقامات سعودي ديروز از بعثه مصر و بعثه‌هاي ديگر خواستند نمايندگان رسمي خودشان را براي مراسم دفن اين اجساد اعزام كنند. منابع سعودي گفته‌اند اجساد درحال متلاشي شدن و تغيير چهره هستند و قرار است از آنها فيلمبرداري نشود و با حضور هيئت‌هاي رسمي حج از جمله مصر دفن شوند. منابع مطلع نزديك به بعثه ايران اين خبر را تأييد كرده‌اند. همچنين در حالي كه طي روز‌هاي گذشته، تصاوير محدودي از فاجعه منا در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده كه عمدتاً با استفاده از تلفن‌هاي همراه گرفته شده‌اند، شاهدان مي‌گويند نيروهاي امنيتي سعودي بعد از فاجعه، تمام گوشي‌ها را جمع‌آوري كردند. پيش‌تر هم گزارش شده بود پادشاه عربستان دستور داده فيلم‌ها و اسنادي كه نشان مي‌دهد مسدود كردن راه حجاج براي عبور كاروان خودروهاي شاهزادگان سعودي باعث فاجعه منا شده، از دسترس خارج شود. 
  
سرنوشت نامشخص هزار و 37نفر 
مقام‌هاي ايراني مي‌گويند كه سرنوشت 246 نفر از ايرانيان در فاجعه منا همچنان در ابهام است. وقتي عدد حاجيان مفقود شده ساير كشورها(بر اساس آمار رسمي)  نيز به اين عدد اضافه مي‌شود، شمار كساني كه سرنوشتشان مشخص نيست، به هزار و 37 نفر مي‌رسد. در اين ميان، انتشار گزارش‌هاي غير رسمي در باره برخي چهره‌هاي سرشناس، بر دامنه ترديد‌ها افزوده است. روز گذشته، شبكه العربيه از قول منابع سعودي كه به نام آنها اشاره نكرده، گفته كه نام غضنفر ركن‌آبادي سفير سابق ايران در لبنان در هيچ يك از مبادي ورودي عربستان ثبت نشده و اگر هم او وارد عربستان شده باشد، از طرق ديگري وارد عربستان شده است. سخنگوي وزارت خارجه ايران در واكنش به اين خبر اعلام كرد كه آقاي ركن آبادي با گذرنامه عادي خود عازم سفر حج شده‌اند و اطلاعات دقيق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ايشان در اختيار مراجع رسمي دولت سعودي مي‌باشد و هيچ‌گونه شائبه‌اي در خصوص اطلاعات و جزئيات مربوطه و نحوه ورود ايشان به كشور عربستان وجود ندارد. «حميد محمدي» معاون امور حج سازمان حج و زيارت نيز گفته كه تمام اسناد و مدارك حضور غضنفر ركن‌‌آبادي در كشور عربستان و تشرف وي به حج موجود است. 
  
نگراني‌هاي بين‌المللي
محمد جواد ظريف به مردم اطمينان داده كه وزارت امور خارجه تا روشن شدن وضعيت آخرين مفقود ايراني فاجعه منا موضوع را با جديت دنبال مي‌كند ولي همزمان نگراني‌ها از اقدامات دولت عربستان در حال افزايش است. روز گذشته خبرهايي درباره اعزام وزير بهداشت ايران و هيئت همراه به عربستان منتشر شد ولي سايت مشرق در توئيتر خود گزارش كرد كه هنوز اجازه اين سفر داده نشده است. حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه در گفت‌وگوي تلفني با احمد المولد كاردار عربستان در تهران گفته كه به‌‌رغم قول مساعدت و برخي همكاري‌ها، اقدامات كنوني اين كشور براي تعيين وضع مفقودان كافي نيست. همزمان با تشديد نگراني‌ها در ايران، نگراني‌هاي بين‌المللي به خصوص در ميان كشورهايي كه تعداد قربانيان آنها قابل توجه است، در حال تشديد شدن است. به نوشته گاردين، رئيس‌جمهور نيجريه از دولت عربستان خواسته كه عامل بروز فاجعه منا را شناسايي و مشكلات حج امسال را برطرف كند.«محمدو بوهاري» گفته كه حادثه منا فقط به كشورهايي كه قربانياني داشتند مربوط نمي‌شود بلكه سراسر جهان اسلام را در بر مي‌گيرد. شيخ «ابراهيم الزاكزاكي،» رهبر جنبش اسلامي در نيجريه نيز تأكيد كرد مديريت مراسم حج بايد به كشورهاي مسلمان جهان محول شود. وي در اين باره گفت: اقدامي نسنجيده منجر به هجوم جمعيت و كشته شدن صدها حاجي شد، اين موضوع حاكي از آن است كه دولت رياض نبايد به تنهايي اين مكان مقدس را اداره كند. شبكه تلويزيوني اي‌پي‌تي‌ان از ابوجا گزارش كرد كه مسلمانان نيجريه خواستار مشاركت همه كشورهاي اسلامي در مورد تحقيق درباره حادثه مرگبار منا در خلال مراسم حج امسال شدند. همچنين علماي عراق خواستار برگزاري نشست فوق العاده‌ از سوي سازمان همكاري اسلامي شدند تا طي آن كشورهاي عضو، طرح بين‌‌المللي كردن اداره مناسك حج را بررسي كنند. شيخ «خالد الملا» رئيس جماعت علماي عراق در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در بغداد، در اين خصوص تصريح كرد: قضيه همكاري كشورهاي اسلامي و عضو سازمان همكاري اسلامي در اداره مناسك حج بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرد. «اياد الطايي» از علماي عراق نيز در اين خصوص با الملا موافق است و تأكيد مي‌كند كه اداره مناسك حج توسط سازمان همكاري اسلامي به اين سازمان اعتبار بيش از پيشي خواهد داد و آن را به كشورهاي عضو نزديك‌تر خواهد كرد. «حسان عبدالله» رئيس هيئت مديره تجمع علماي مسلمان لبنان بي‌كفايتي رژيم آل سعود در اداره مراسم حج را غيرقابل اغماض خواند و گفت: انجام تحقيق شفاف درباره مسببان فاجعه منا با مشاركت كشورهايي كه اتباع آنها جزو جانباختگان اين حادثه بوده‌اند، ضروري است. آقا مرتضي پويا روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، ضمن انتقاد شديد از عربستان به دليل سوء مديريت و بي‌تدبيري در مديريت مراسم حج گفت: معتقدم سازمان همكاري اسلامي با وجود ضعف هايي كه دارد، بايد يك كميته حقيقت ياب قوي براي تحقيق درباره دلايل وقوع فاجعه مرگبار منا تشكيل دهد. 
[ ]