ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری ترکیه از فروش سریال

 

دورسون توپچو، معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد هدف ترکیه صادر كردن بيشتر سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان است.

دورسون توپچو معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول که در نمایشگاه تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال «MIPTV» در شهر کن فرانسه شرکت کرده است، گفت: هدف ما این است که ترکیه بيشترين سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان را صادر کند.

به گزارش آناتولی، وی ضمن اشاره به این که صنعت فیلمسازی ترکیه از لحاظ درام در سطح بسیار پیشرفته قرار دارد، افزود: در صادرات فیلم‌های درام بعد از آمریکا کشور دوم هستیم. بازار ما در این بخش در حال گسترش است. در این اواخر سریال‌های ترکی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی از آسیا تا آمریکای جنوبی در حال نمایش است.

توپچو ادامه داد:‌ صادرات مجموعه تلویزیونی ترکیه در سال ۲۰۱۵ به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود. هدف ما رسیدن به مبلغ یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ است..توپچو

وی تصریح کرد که کشور ما یک صحنه فیلم طبیعی است، تاریخ دیرینه و باستانی و همچنین شرایط جغرافیایی ما این امکان را برای ما فراهم کرده‌ است.

از سوی دیگر عثمان اورگون، معاون رییس بخش شبکه تلویزیون ملی «تی آر تی» نیز اظهار کرد: هدف ما به عنوان شبکه سراسرس ملی کشور در نمایشگاه «MIPTV» فروش سریال نیست بلکه جلب توجه و پخش ساخته هایمان در سراسر جهان است. در این زمینه واقعا نتایج خوبی بدست ‌می‌آوریم. در دیدارهای خود به پیشرفت‌های جدی دست یافتیم.

اوزلم اوزسمبل، مسئول خرید و فروش فیلم و سریال شبکه تلویزیونی «KANAL D» گفت: اکنون در آفریقا آغاز به فروش سریال کردیم. مجموعه‌های تلویزیونی ترکی از آغاز سال گذشته نیز در آمریکای جنوبی مورد توجه و علاقه بینندگان واقع شده‌است. اکنون بیشتر از ۳۰-۴۰ سریال ترکی در کشورهای مختلف جهان در حال پخش است.

وی افزود: مجموعه‌های تلویزیونی ترکی علاوه بر بازدهی اقتصادی، مدرن و پویا بودن جامعه‌مان را نیز نشان می‌دهد و در معرفی فرهنگ کشورمان نیز نقش مهمی دارد.

ضرورت برنامه ریزی برای عرضه جهانی سریال های ایرانی

به گزارش مهر، در حالی مسئولان فرهنگی و اقتصادی ترکیه بر اهمیت نقش فیلم و سریال در معرفی کشور و فرهنگ شان و همچنین درآمدزایی تاکید دارند که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان آنسوی مرزهای کشورمان نیز اقبال زیادی به نمایش سریال های ترکی نشان داده و با تبلیغ بسیار سعی در جذب مخاطبانی از داخل ایران دارند.

این اتفاق در حالی می افتد که ایران در تولید سریال از لحاظ کمی به رقم قابل توجهی دست یافته و تولیدات فعلی قطعا مخاطبان زیادی در بین فارسی زبانان سراسر جهان دارد و همچنین با دوبله و زیرنویس آنها به زبان های مختلف می توان به مخاطب زیادی دست یافت و از این مسیر درآمدزایی داشت. حال باید دید رسانه ملی در این زمینه چه برنامه هایی دارد؟

تجربه نمایش سریال «حضرت یوسف» ساخته زنده یاد فرج الله سلحشور در جهان نشان داد که نه فقط فیلم های ایرانی بلکه سریال ها و مجموعه های کشورمان نیز در جهان طرفداران خاص خود را دارد.

همچنین این روزها با رونق تولیدات در شبکه نمایش خانگی و عرضه سریال های باکیفیت دیده می شود که این آثار از طریق سایت های فروش در سراسر جهان خریدار و بیننده دارند و حال باید از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کرد.

از سوی دیگر از سال های دور حضور محصولات سینمایی کشورمان در بازارهای جهانی و رایزنی برای خرید و فروش رایت فیلم ها به امری مرسوم تبدیل شده است ولی باید دید آیا چنین مسیری برای حضور در بازارهای جهانی در زمینه محصولات رادیو و تلویزیونی هم به درستی طی می شود؟

[ ]

ابداع چسب هوشمند برای کنترل دیابت

 

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه فدرال کارولینای شمالی یک چسب مصنوعی بدون درد با سلول‌های طبیعی بتا ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطوح قند خون را در زمان لازم تنظیم کند.

محققان یک چسب هوشمند انسولین تولید کرده‌اند که می‌تواند سطوح افزایش یافته قند خون را شناسایی کرده و در صورت نیاز، دوزهای انسولین را درون جریان خون ترشح کند.

نتایج این تحقیق که در مجله Advanced Material منتشر شد، نشان داده که این چسب می‌تواند جرقه جدیدی از امید را برای بیماران دیابت نوع یک و دو که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین دارند، ارائه کند.

این چسب کوچک مربعی شکل با صدها میکروسوزن پوشانده شده که هر کدام به اندازه یک مژه هستند. این سوزن‌ها با واحدهای ذخیره میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های حساس به قند پر شده‌اند که بطور خودکار در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون، وارد خون می‌شوند.

سلول‌های بتا شامل سلول‌های منحصربفرد لوزالمعده در بدن انسان هستند که هورمون انسولین را ساخته، ذخیره کرده و میزان آن را در بدن تنظیم می‌کند. در مبتلایان به دیابت، تعداد این سلول‌ها بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: چسب هوشمند برای کنترل دیابت,دیابت,انسولین, ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزييات اولين قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران

حواشی قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو همچنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعات جدید، مديرعامل و نحوه انتخاب اعضاي هيات مديره در جلسه مشترك دو شركت تعيين شده است.


پژو ژانویه گذشته، در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس، قرارداد تأسیس شرکتی مشترک با صنایع ایران خودرو را امضا کرد.

امضای این قرارداد که برای تولید 3 نوع خودروی پژو در ایران بود، با انتقادات فراوان کارشناسان مواجه شد.

انتقادات از این قرارداد بر دو محور بود: یکی محتوا و شرایط این قرارداد و دیگری ذات قرارداد مجدد با پژو با وجود بدعهدی‌های آن در زمان تحریم‌ها.

با این حال، با وجود تمامی این انتقادات، مسئولان وزارت صنعت و مدیران ایران‌خودرو از این قرارداد دفاع کرده‌اند ولی به بهانه محرمانه بودن، حاضر به انتشار جزئیات قرارداد نشدند.
 
*  جزئیات جدید از قرارداد مشترك
بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد ؛ بر اساس توافق ایران‌خودرو و پژو، شركت مشترک به صورت مشارکت انتفاعی یا جوینت ونچر خواهد بود كه سهم هر كدام از شركا 50 درصد می‌باشد.

طبق توافق، مديرعامل به طور چرخشي و هر دو سال یک بار از یکی از دو شرکت تعیین خواهد شد که شنيده شده مراد مجلسي به عنوان مدير عامل از طرف ايران خودرو معرفي شده است و ریاست هیئت مدیره را نیز طرف فرانسوی معرفی خواهد کرد.

* سرمایه‌گذاری در کار نیست
يك منبع آگاه گفت :  خط توليد شرکت جدید در کارخانه ايران خودرو در تهران راه اندازي می‌شود. این خط تولید که باید آن را خط مونتاژ نامید، خط توليد ساده اي است كه در هر ساعت 4 خودرو توليد می‌کند و در فاز اول هر سال 4 تا 5 هزار خودرو تولید خواهد کرد و در فازهای بعدي تولید آن به ساعتي 25 دستگاه افزایش خواهد یافت.

نکته مهم دیگر آن که بر اساس توافقات، شرکت مشترک به صورت كارمزدي از خدمات ايران خودرو استفاده می‌کند. یعنی چون شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو برای مونتاژ 3 محصول موردنظر (پژو 208، 2008 و 301)، از خطوط تولید ایران‌خودرو استفاده خواهد کرد، کارمزدی بابت این کار به ایران‌خودرو پرداخت خواهد کرد که یا به صورت نقدی خواهد بود یا با تعهدات ایران‌خودرو تهاتر خواهد شد.

چالش مهم دیگر اين قرارداد، ميزان داخلي سازي محصولات است كه اين بند از قراداد هنوز در حال مذاكره مي باشد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران,پژو 208,ايران خودرو, ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

هشدار نسبت به طغیان مگس‌های سفید در تهران

 

سال‌های گذشته مگس‌های سفید برای مردم پایتخت مزاحمت‌های بسیاری ایجاد کردند که معاون سازمان حفظ نباتات هشدار داد با آمادگی ایجاد شده برای مبارزه با این پدیده اگر مگس‌های سفید مدیریت نشوند، شاهد طغیان مجدد آنها در تهران خواهیم بود.

یحیی ابطالی اظهار کرد: از هم‌اکنون برای مبارزه با مگس‌های سفید که در سال‌های گذشته مزاحمت‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرده بودند، آمادگی لازم ایجاد شده و ابزارها و تجهیزات مبارزه با آنها فراهم شده است که شهرداری‌ها باید هر چه سریع‌تر نسبت به خرید این تجهیزات و استفاده به موقع از آنها برای مدیریت مگس‌های سفید اقدام کنند.

وی افزود: مگس سفید آفتی است که در هوای گرم تکثیر می‌شود و هم‌اکنون که هوای پایتخت رو به گرمی رفته است، شهرداری تهران باید تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با این آفت را تامین کند و از سال گذشته سازمان حفظ نباتات تله‌های فرمونی، کارت زرد و دیگر تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را تهیه کند که به اندازه مصرف دو سال برای مبارزه با این آفت است و شهرداری‌ها می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کنند.

معاون سازمان حفظ نباتات ادامه داد: شهرداری تهران اگر به موقع این تجهیزات را که سازمان حفظ نباتات تامین کرده، مورد استفاده قرار دهد می‌توان گفت امسال شاهد طغیان مگس‌های سفید نخواهیم بود، چرا که تجهیزات به اندازه کافی تهیه شده و می‌توان از این طریق با مگس‌های سفید مبارزه کرد.

ابطالی هشدار داد: با توجه به این‌که سازمان حفظ نباتات تنها متولی تامین تجهیزات مبارزه با مگس‌های سفید بوده و شهرداری تهران وظیفه مبارزه با این آفت را دارد، اگر مسئولان شهرداری به مشاهده اولین پرواز این مگس‌ها از این تجهیزات برای مقابله با این مگس‌های سفید استفاده نکند شاهد طغیان این آفت در فضای پایتخت خواهیم بود.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: مگس‌های سفید در تهران ,هشدار, حمله به تهران, طغیان, ] [ 1:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت نفت دوباره به بالای 40 دلار رسید

 

قیمت نفت در آخرین مبادلات امروز بازار جهانی انرژی حدود یک دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت 40.33 دلار به فروش رسید.

به نقل از بلومبرگ، در مبادلات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت به روند صعودی چند روز گذشته خود ادامه داد و این حامل انرژی حدود یک دلار گران شد.

 
بر این اساس هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 90 سنت افزایش در قیمت نسبت به دیروز 40.33 دلار قیمت‌گذاری شد و به فروش رسید.
 
نفت سبک وست‌تگزاس‌اینترمدیت آمریکا افزایش بیشتری را تجربه کرد و با 1.06 دلار صعود 38.32 دلار در هر بشکه عرضه شد.
 
بنا به اعلام پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک ،هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات صورت گرفته در روز گذشته 34.71 دلار به فروش رسید.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:قیمت نفت , 40 دلار ,دریای شمال, ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ثريا حكمت درگذشت

 

ثريا حكمت بازيگر سينما و تلويزيون درگذشت.
ثريا حكمت با نام اصلي آذر مهدي قلي‌خاني متولد 1332 در خوي بود. وي پس از اخذ مدرك منشي‌گري از اوايل دهه 50 فعاليت بازيگري‌اش را آغاز كرد كه تا اواخر دهه 80 ادامه داشت. از جمله فيلم‌هاي سينمايي كه اين هنرمند فقيد در آنها نقش‌آفريني كرده بود مي‌توان به آثاري چون «نقطه ضعف»، «تصوير آخر»، «خواستگاري»، «شب شكن»، «سمندر»، «جدال در تاسوكي»، «بهار در پاييز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز ديدني»، «نيش»، «تهاجم»، «ماه‌پيشوني»، «آواز قو»، «عروسي مهتاب» و فيلم به‌يادماندني «اي ايران» ناصر تقوايي اشاره كرد.  «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سريال‌هايي هستند كه حكمت در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.
اين بازيگر بيش از يك دهه بود كه فعاليت بازيگري نداشت و در سال‌هاي اخير با مشكلات معيشتي زيادي مواجه بود.  حكمت كه در اوايل سال جديد به دليل مسموميت دارويي به بيمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبي شرايطش ترخيص شده بود، ولي بامداد 16 فروردين‌ماه به دليل تشنج و لخته شدن خون بار ديگر به بيمارستان منتقل شد و به كما رفت.  سال 93، ثريا حكمت در گفت‌وگويي با «ايسنا» كه در آن مقطع بازتاب وسيعي داشت از شرايط زندگي‌اش گله كرد و پس از آن برخي‌ به او وعده‌ حمايت دادند.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:ثريا حكمت درگذشت ,آذر مهدي قلي‌خاني,خوی,بازيگر سينما , ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت آشكار اردوغان به دامان تل‌‏آويو

 
 
آنکارا پیشرفت در مذاکرات عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را تأیید کرد

 

چند سال است كه ديگر حناي نمايش‌هاي ضد‌اسرائيلي حزب حاكم ‏تركيه رنگ باخته است و همه مي‌دانند كه حتي در اوج به ظاهر ‏اختلافات طرفين، ‏روابط امنيتي گرم دو طرف ادامه داشته است. ‏حالا مقام‏هاي آنكارا آشكارا از پيشرفت در عادي‏سازي (بهتر است بخوانيم آشكارسازي مجدد و ‏پايان نمايش قهر) روابط ‏ديپلماتيك خود با رژيم صهيونیستي خبر مي‏دهند.
يك مقام وزارت خارجه تركيه گفت كه مذاكرات هيئت‌هاي اعزامي اين كشور و اسرائيل در مورد عادي‌سازي روابط پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته ‏و دو طرف به دستيابي به توافق نهايي نزديك شده‌اند. بنا بر اين گزارش‌ها آخرين دور مذاكرات در لندن برگزار شده و انتظار مي‌رود مذاكره‌كنندگان دو كشور در جلسه ‏ديگري در آينده نزديك، توافقنامه مربوطه را نهايي كنند. ‏
به گفته منابع وزارت خارجه تركيه، هيئت اعزامي اين كشور به نشست لندن شامل يكي از معاونان اين وزارتخانه بود و يكي از مشاوران بنيامين ‏نتانياهو، نخست وزير صهيونيست‌ها هم سرپرستي هيئت اعزامي آن كشور را برعهده داشته است. ظاهراً نخستين دور مذاكرات محرمانه در ماه دسامبر ‏سال گذشته برگزار شد و دور بعدي مذاكرات هم در ماه فوريه در ژنو صورت گرفته است. در همان ماه، منابع تركيه گفتند كه دو كشور به سوي ‏دستيابي به توافق «پيش مي‌روند.»‏
پس از تأسيس رژيم جعلي صهيونيستي در سال ۱۹۴۸، تركيه اسرائيل را به رسميت شناخت و با آن روابط سياسي برقرار كرد. آنكارا و تل‌آويو ‏در دهه‌هاي ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ ميلادي از متحدان نزديك منطقه‌اي يكديگر بودند و حتي در زمان دولت‌هاي اسلامگرا در تركيه هم روابط گرم دو ‏كشور ادامه داشت. از جمله رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، در سال ۲۰۰۵ از اسرائيل بازديد و پيشنهاد كرد بين آن كشور و فلسطينيان ‏ميانجيگري كند. ‏
اين روابط در سال 2009 درپي نمايش رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور فعلي و نخست وزير وقت تركيه در انتقاد شديداللحن و درگيري لفظي ‏با شيمون پرز رئيس جمهور صهيونيست‌ها در اجلاس داووس ظاهراً روابط دو طرف دستخوش تغييري عميق شد. در ماه مه سال 2010، كشتي ‏امدادرساني تركيه به نام ماوي مرمره كه به منظور مقابله با محاصره اقتصادي نوار غزه، عازم سواحل اين منطقه بود، هدف حمله كماندوهاي ‏دريايي اسرائيل قرار گرفت و 10 تن از فعالان ترك طرفدار فلسطين كشته شدند تا ظاهراً روابط دو طرف به مرحله قطع كامل برسد. اين در ‏حالي است كه از آن زمان تاكنون بارها گزارش‌هايي از هماهنگي امنيتي دوطرف و به خصوص با شروع تحولات سوريه در 2011 به گوش ‏رسيده است. ‏
[ ]