ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

قیمت انواع محصولات سایپا در بازار +جدول

 

کیا سراتو 1600 - دنده ای ، به مبلغ 75 میلیون و 400 تومان در بازار معامله می شود.
باشگاه خبرنگاران: قیمت انواع محصولات سایپا در بازار به شرح زیر است :

نام خودرو

قیمت بازار( تومان )

کیا سراتو 1600 - دنده ای

75,400,000

کیا سراتو 2000 - اتوماتیک

89,000,000

سایپا 111 SE ( تنوع رنگ

21,300,000

سایپا 132 SE ( تنوع رنگ

21,300,000

تیبا SX ( تنوع رنگ )

25,000,000

تیبا SX . دوگانه‌سوز تنوع رنگ

26,900,000

تیبا 2 - هاچ بک SX  تنوع رنگ

26,900,000

ساینا EX تنوع رنگ

28,100,000

وانت زامیاد 24 گازسوز

34,600,000

آریو 1500  دنده دستی

44,000,000

آریو 1600  اتوماتیک

52,500,000

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:قیمت محصولات سایپا ،قیمت خودرو, ] [ 20:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

خطر جهش قیمتی در بازار مسکن

 

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که رشد منفی مسکن طی سال‌های اخیر به دلیل ناتوانی دولت است، گفت: به واسطه نبود برنامه توسط دولت خطر جهش قیمتی بازار مسکن را در آینده تهدید می‌کند.

ایرج رهبر در پاسخ به این پرسش که دلیل رشد منفی مسکن طی سال‌های 92، 93، 94 و نیمه نخست امسال چیست، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بخش مسکن در رکود به سر برده و به دلیل نبود خرید و فروش و عدم انجام معاملات، واحدهای مسکن روی دست تولیدکنندگان مانده است.

وی با بیان این‌که دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که سرمایه‌گذاری به سمت تولید برود، تصریح کرد:‌ این در حالی است که مسکن طی سال‌های اخیر قفل شده و رشد تولیدی نداشته‌ایم.

وی در بیان دلایل رکود مسکن به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت‌ها و نبود طرح و برنامه از سوی دولت اشاره کرد و افزود:‌ مهم‌ترین دلیل رشد منفی مسکن عدم توانمندی دولت است، این‌که دولت برنامه‌ای برای بخش مسکن نداشته است.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که بر اساس آمار طرح جامع دولت یازدهم باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای پاسخگویی به تقاضا ساخته شود، گفت: اگر مطابق این برنامه سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد هم مردم به یک سر پناه می‌رسیدند و هم این‌که از بروز اتفاقات ناگوار در بازار مسکن جلوگیری به عمل می‌آمد.

ایرج رهبر با هشدار نسبت به این‌که به دلیل نبود برنامه خطر جهش قیمتی در آینده وجود دارد، اظهار کرد: دولت نباید اجازه می‌داد بخش تاثیرگذار مسکن که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارد به چنین وضعیتی گرفتار شود.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:قیمت مسکن ،خطر جهش قیمتی در بازار مسکن , ] [ 19:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

اصرار بر پنهان‌کاری در مبالغ قرارداد ایرباس‌ها

 

براساس ادعای دولت مبنی بر تمرکز بر شفاف‌سازی مالی، مردم حق دارند درباره تأمین مالی و هزینه خرید ایرباس‌ها آن هم توسط شرکت دولتی اطلاعات کسب کنند، اما دولت این شفافیت مالی را حق آنان نمی‌داند و بر پنهان‌کاری در این حوزه اصرار دارد.

 امضای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه موسوم به 1+5 روز 23 تیر‌ماه سال گذشته ‌انجام شد و ‌دستاورد آن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک یا joint comprehensive plan of Action) بود که یکی از بند‌‌هایش کاهش فشار غرب و آمریکا در مورد حمل و نقل هوایی تجاری ایران بوده است.

پس از این بود که موضوع خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی در شرایط پساتحریم در دستور کار دولت قرار گرفت؛ در این راستا پس از رفت‌و‌آمد‌های رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به فرانسه، در گام اول، پیش‌قرارداد خرید هواپیما از کمپانی ایرباس بین این کمپانی و ایران‌ایر به امضاء رسید و که حدود چند هفته پیش و پس از کارشکنی‌های مختلف وزارت خزانه‌داری آمریکا، بالأخره با‌ صدور مجوز اوفک‌ نهایی شد.

کل قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ایرباس برای تحویل هواپیما شامل 100 فروند انواع ایرباس با رقم حدود  10.5 میلیون دلار (به ادعای دولت) است که مقرر شده به تدریج تحویل ایران‌ایر شود.

 

بر اساس این قرارداد، ایران‌ایر جمعاً 46 فروند هواپیما 321 از ایرباس خریداری می‌کند که در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما می‌افزاید.

 

همچنین ایران‌ایر 38 فروند ایرباس از نوع 330 از کمپانی ایرباس تحویل می‌گیرد که 253 صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی‌های این سری از هواپیماها برای ایران‌ایر بیش از 11 هزار و 400 صندلی ظرفیت ایجاد می‌کند.

در قالب این قرارداد، هما ‌همچنین 16 فروند هواپیمای 350 ایرباس را برای پروازهای دور‌برد خود متشکل از پنج هزار و 600 صندلی در آینده تحویل خواهد گرفت تا بتواند در پروازهای بین المللی از این هواپیما استفاده کند.

به دلیل پنهان‌کاری دولت در ارقام قرارداد ایرباس‌ها، ‌پیش از این گمانه‌زنی‌هایی‌ با بررسی سایت کمپانی ایرباس، مطرح شد و عده‌ای رقم کل قرارداد را 25 میلیارد دلار عنوان کردند، اما‌ وزیر راه و شهرسازی، مدعی شد که این رقم، رقم «کاتالوگ پرایس» است و رقم واقعی در تفاهم‌نامه ایران‌ایر با ایرباس برای این 118 فروند هواپیما، 10.5 میلیارد دلار ‌است‌ و تخفیف‌های مناسبی از ایرباس گرفته‌ایم.

‌پس از کش و قوس‌های فراوان روز چهارشنبه 22 دی‌ماه بود که کمپانی ایرباس ‌اولین ایرباس (A321) ایران‌ایر را در قالب قرارداد هما با کمپانی ایرباس در فرانسه به ایران‌ایر تحویل داد و این هواپیما روز 23 دی‌ماه ‌وارد ایران و فرودگاه مهرآباد شد و رسما به ناوگان هوایی ایران پیوست‌.

به دلیل کم‌‌کاری مسئولان و متولیان وزارت راه در شفاف‌سازی ارقام مالی قرارداد ایرباس‌ها، در‌ مراسم ورود ایرباس 321 هما به مهرآباد هم موضوعاتی نظیر جزئیات نحوه تأمین مالی در قرارداد ایرباس‌ها، هزینه خرید هر فروند هواپیما و قیمت آن برای ایران‌ایر، ارقام پیش‌پرداخت بابت هر فروند هواپیما و رقم فاینانس از موضوعاتی بود که توسط خبرنگاران پرسیده شد اما از سوی مسئولان بی‌جواب ماند.

در نشست خبری حاشیه این مراسم نیز از مدیرعامل ایران‌ایر درباره قیمت‌ ایرباس وارد شده به ناوگان، جزئیات فاینانس‌ و پیش‌پرداخت آن به عاملیت بانک صنعت و معدن، از سوی خبرنگار فارس سؤالاتی پرسیده شد که جواب‌های کلی داده شد و مجدداً پاسخی دقیق درباره جزئیات مالی ارائه نشد.

فرهاد پرورش در این مراسم به ‌خبرنگار فارس فقط گفت که ‌طبق قرارداد، هواپیماها به ترتیب تأمین مالی شده و وارد کشور می‌شوند، پیش‌پرداخت‌ها طبق قرارداد ارائه می‌شود، ‌قطعاً ارائه ارقام محرمانه است اما ما تلاش کردیم که به تدریج نسبت به تأمین مالی اقدام شود.

بنا به گفته مدیرعامل ایران‌ایر‌ سیستم تأمین مالی ایرباس‌ها، فاینانس است که 15 تا 20 درصد توسط هما یا کمپانی سازنده تأمین می‌شود و بقیه هم از طریق فاینانسر و یا کمپانی سازنده خواهد بود.

در حاشیه این مراسم‌ موضوع نحوه تأمین مالی هواپیمای ایرباس وارد شده و قیمت خرید آن مجدداً از قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل هم پرسیده شد که وی‌ در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، فقط به بیان برخی کلیات بسنده کرد.

اصغر فخریه کاشان به فارس گفت که‌ تأمین مالی ایرباس‌ها (در سهم 85 درصدی) توسط شرکت‌های بین‌المللی لیزینگ انجام می‌شود که برای قرارداد ایرباس‌ها شرایط اینگونه است؛ در صورت تأمین مالی توسط ایرباس برای این قراردادها بازپرداخت 10 ساله و در صورت تأمین مالی توسط مؤسسات مالی دیگر بازپرداخت 18 ساله خواهد بود.

بنا به گفته فخریه کاشان‌‌ اگر شیوه تأمین مالی ایرباس را تغییر دهیم می‌توانیم به عنوان مثال از لیزینگ بین‌المللی به جای تأمین مالی از سوی خود ایرباس استفاده کنیم.

وی نیز فقط مدعی شد که قیمت‌های قرارداد ایران‌ایر با ایرباس نصف قیمت‌های کاتالوگ پرایس است و تأمین مالی ایرباس‌ها به ترتیب طبق قرارداد اجرا می‌شود.

البته فخریه کاشان پیش از این هم در این‌باره به سؤالات خبرنگار فارس درباره شفاف‌سازی مالی ایرباس‌‌ها پاسخ داده بود اما بسیار کلی و بدون بیان جزئیات.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه آورده نقدی هما برای خرید هواپیماهای دارای مجوز اوفک یک میلیارد دلار است، مدعی شده بود که تخفیف ویژه از ایرباس گرفته‌ایم.

بنا به گفته فخریه کاشان برای تأمین پیش‌پرداخت ایرباس‌ها ‌مصوبه‌ای از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 330 میلیون دلار از قبل برای خرید 6 فروند هواپیمای هما وجود داشت که پس از بررسی گفتیم این رقم برای خرید حدود 6 فروند هواپیمای 55 میلیون دلاری است، ما هیچ یک  از مشخصات این هواپیماها را تعیین نکرده بودیم‌، بنابراین مصوبه صندوق توسعه را برای قرارداد خرید هواپیماهای جدید به کار، می‌بریم.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل گفته بود که دومین محل تأمین سهم نقدی هما نیز انتشار اوراق صکوک است که به مبلغ 120 میلیون دلار در حال انجام است،  مبلغ 500 میلیون دلار نیز از محل منابع خارجی به اتکای خود هما و نه تضمین دولت و بانک‌ها تأمین می‌شود.

بنا به گفته قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل‌ جمعاً یک میلیارد دلار برای پیش‌پرداخت هما در قرارداد پرداخت بوئینگ‌ها و ایرباس‌ها در نظر گرفته شده است که برای 4 سال آینده مناسب است. 

فخریه کاشان این را هم گفته بود که ‌اگر تأمین پیش‌پرداخت هواپیماهای بعدی به مشکل برخورد کند،امکان تأمین فاینانس خارجی وجود دارد،  وامی که برای خرید ایرباس و بوئینگ در نظر گرفته شده است برای 85 درصد قیمت هواپیماها و 18 ساله است و این طولانی‌ترین تسهیلاتی است که بدون ضمانت دولت و ضمانت بانک‌ها و بدون اعتبارات اسنادی (LC) دریافت شده است، این پرداخت‌های نقدی در 4 قسط انجام می‌شود و قسط اول آن 227 میلیون دلار خواهد بود.

با توجه به این توضیحات مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره ارقام مالی قرارداد ایرباس‌ها، بنابراین می‌توان گفت در واقع همه متولیان این قرارداد، به نوعی تلویحاً از شفاف‌سازی درباره ارقام خرید ایرباس‌ها طفره می‌روند و سؤال خبرنگاران و در واقع مردم را به بهانه محرمانه بودن ارقام قرارداد ایرباس‌ها، بی پاسخ می‌گذارند و قطعاً این عمل با ادعای دولت مبنی بر شفاف‌سازی مالی و حقوق اجتماعی مردم، کاملاً در تناقض است.‌

 به هر حال جزئیات مالی خرید ایرباس‌ها، نحوه تأمین اعتبارات برای ایران‌ایر، شرایط فاینانس و ابعاد مختلف مالی قرارداد هما با کمپانی ایرباس برای خرید این 100 فروند هواپیما، موضوعی است که در یک سال اخیر برای اصحاب رسانه و البته مردم، علامت سؤال است اما دولت به جای شفاف‌سازی در رقم قرارداد ایرباس‌‌ها، مدام به پنهان‌کاری روی می‌آورد و این قرارداد را محرمانه عنوان می‌کند.

همه این موارد در حالی مطرح می‌شود که دولت و خصوصاً رئیس‌جمهور خود مدعی شفاف‌سازی‌ است‌، روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه بود که ‌برخی مقامات قوه قضائیه از عدم همکاری بعضی دستگاه‌های دولتی در بازپس‌گیری اموال بابک زنجانی و همچنین شایعات پیرامون موضوع یاری مالی وی به ستاد برخی کاندیداها در سال 92، گلایه کردند، ‌ساعت 22 همان روز اکانت رسمی توئیتر رئیس جمهور دو توئیت را در واکنش به اظهارات مسئولان قضایی از قول روحانی منتشر می‌کند؛ موضوع اما ربطی چندان مربوط به روشنگری درباره اقدامات دولت در زمینه بازپس‌گیری بیت المال از زنجانی نداشت؛ روحانی در توئیتر خود ماجرای حساب‌های قوه قضائیه را دوباره مطرح کرده و می‌نویسد: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و درمقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.»

حال قضاوت را به مخاطب واگذار می‌کنیم که آیا‌ چنین ادعای از سوی رئیس‌جمهور را در محیط واقعی و غیرمجازی هم لمس کرده‌اند یا خیر.

به هر حال در قرارداد‌هایی بزرگ از نظر ابعاد مالی نظیر قرارداد خرید 100 فروند ایرباس‌ از فرانسه، قرارداد خرید 80 فروند بوئینگ از آمریکا و قرارداد خرید 20 فروند ATR از ایتالیا، ارقام زیادی از سوی یک شرکت دولتی جابه‌جا می‌شود که شفاف‌سازی درباره آن، حق مردم است، اما دولت مدام در طبل «محرمانه بودن ارقام این قرارداد» می‌کوبد و گویا در عمل اعتقادی به شفاف‌سازی مالی برای مردم ندارد‌.

اولین محموله گوشي آيفون وارد کشور شد

 

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های مخابراتی از ورود اولین محموله گوشی آیفون به کشور خبر داد و گفت: در روز جاری (یکشنبه) 2محموله دیگر به کشور وارد می‌شود.

 غلامحسین کریمی در ارتباط با واردات رسمی گوشی اپل از روز گذشته گفت: روز گذشته اولین محموله گوشی اپل7 ظرف 24ساعت با مشارکت، گمرک، سازمان صنعت،معدن و تجارت وسازمان تنظیم مقررات وارد کشور و روانه بازار شد.

وی افزود: در روز جاری محموله 2 شرکت واردکننده دیگر که مجوزهای لازم را از نهادهای ذی ربط دریافت کرده‌اند وارد کشور خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های مخابراتی با توجه به عرضه رسمی ایفون در کشور اظهار کرد: واردات آیفون 7 تا آخر هفته جاری تا حدود 5 پارت دیگر به کشور صورت خواهد گرفت و به بازار عرضه خواهد شد همچنین در این راستا اتحادیه اسامی شرکت‌های عرضه کننده را برای اطلاع عموم مردم به زودی منتشر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنفی باید این محصول را با فاکتورهای رسمی و گارانتی به متقاضیان خود تحویل داده و مردم با خرید این کالا از مراکز رسمی  می‌توانند از قاچاق نبودن محصول خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.

کریمی با اشاره به اجرای طرح ریجستری برای گوشی‌های قاچاق گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند آیفون در بازار وجود دارد و مردم باید توجه داشته باشند که این کالاها را خریداری نکنند زیرا با اجرای طرح ریجستری تلفن‌های همراه قاچاق غیر فعال خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به شکسته شدن قیمت تلفن‌های همراه آیفون در بازار ادامه داد: قیمت‌ کالاهای وارداتی بسیار مناسب خواهد بود به صورتی که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور با قیمت‌های خارج از کشور رقابت کرده و حباب قیمت‌‌های شکسته شود.

وی با بیان این که دیگر برندهای تلفن همراه در پی تلاش برای افزایش صادرات به ایران هستند، افزود: اکثر تلفن‌های موبایل با برندهای خارجی مانند هوآووی و سامسونگ و موتورولا با واردات رسمی به کشور در پی افزایش صادرات خود به ایران هستند.

[ دو شنبه 17 آبان 1395برچسب:گوشي آيفون ، آیفون7 ، گارانتی ، صنعت و معدن, ] [ 20:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

رکورد ذخیره سازی گاز ایران شکسته شد

 

افزایش تولید گاز در پارس جنوبی منجر به جهش ۴۰ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن استراتژیک و زیرزمینی گاز در شمال شرق ایران شده است.


بر این اساس حجم ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن شوریجه خراسان و در همسایگی با ترکمنستان در طول ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سیدمجید منبتی مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی نژاد با بیان اینکه در طول ۶ ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه خراسان ذخیره سازی شده است، گفت: حجم ذخیره سازی گاز طبیعی درمقایسه با پارسال حدود ۳۵۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول ۶ ماهه نخست امسال میزان گاز ترش دریافتی حدود ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به برنامه تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در این مدت میزان گوگرد تولیدی ۲۷۴ هزار تن بوده که بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش مهر، سال ۱۳۹۳ طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در منطقه شوریجه خراسان با ظرفیت تزریق و برداشت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و به عنوان بزرگترین طرح ذخیره سازی گاز منطقه خاورمیانه به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

با اجرای این پروژه، روزانه ١٠ میلیون متر مکعب گاز توسط ٣ ردیف کمپرسور هر کدام با ظرفیت ۳.۶ میلیون متر مکعب در روز به مخزن شوریجه خراسان تزریق و در فصل سرما حداکثر روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب در روز از مخزن برداشت و پس از فرآورش به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

ظرفیت ذخیره سازی گاز در این مخزن چهار میلیارد و ٦٠٠ میلیون مترمکعب است که در فاز نخست آن امکان ذخیره سازی دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد. این طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در ٢٥ کیلومتری جنوب شرقی سرخس در استان خراسان رضوی و در مجاورت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد قرار گرفته است.

[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:پارس جنوبی ، گاز ، ذخیره سازی ، خاورمیانه, ] [ 21:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

سکوت بازار طلا را فرا گرفت

 

بازار جهانی امروز شاهد کاهش در ارزش طلا بوده که این کاهش قیمت طلا تاثیر خود را در بازارهای داخلی نیز گذاشته است.

 ارزش اونس جهانی طلا امروز در بازارهای بین‌المللی با کاهش قیمت روبه رو بوده، به دنبال کاهش ارزش جزئی طلا در بازارهای بین المللی، ارزش طلا 18 عیار نیز در بازارهای داخلی کاهش یافت و به رقم 113 هزار و 472 تومان معامله شد.

در بازار سکه تغییرات نامحسوس بوده، به گونه ای که سکه طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و 113 هزار تومان معامله شد.سکه طرح جدید با کاهش قیمت جزئی به یک میلیون و 114 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت نیم سکه 566 هزار تومان، ربع سکه 294 هزار تومان و سکه یک گرمی 187 هزار تومان خرید و فروش شد.


جدول قیمت سکه و طلا

[ شنبه 10 مهر 1395برچسب:سکه و طلا ، قیمت سکه و طلا, ] [ 19:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

پولسازی یک شرکت آلمانی با زعفران ایرانی

 

زعفران که زمانی توسط پادشاهان ایرانی پرورش می‌یافت و تصور می‌رفت نیروی شفابخش دارد، اکنون به منبع پولسازی یک شرکت آلمانی کوچک تبدیل شده که برای تولید و فروش محصولات زعفرانی، میلیونها تن از این ادویه را از ایران وارد می کند.

مایکل ثابت، یک مدیر بازرگانی ایرانی-آلمانی که شش سال قبل کار در بانک را برای تاسیس شرکت Miasa GmbH رها کرد و اکنون هر سال درآمدش را دو برابر می کند، درباره فعالیتش گفت: ما تلاش می کنیم روح زعفران و جادویی که دارد را تسخیر کنیم.

به گزارش رویترز،ثابت یکی از مدیران شرکتهای آلمانی است که پس از پایان تحریمهای هسته ای، گشایش فرصتهای بزرگی را در ایران می بینند. شمار زیادی از این مدیران که تمایل زیادی به احیای روابط تجاری دارند، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان را در دومین سفرش به ایران همراهی خواهند کرد.

ثابت در این باره گفت: آلمان همواره روابط خوبی با ایران داشته و تصور می کنم این روابط همچنان گسترش پیدا خواهد کرد و امیدوارم پایان تحریمها اجازه دهد صادرات افزایش پیدا کرده و تاثیر مثبتی بر واردات داشته باشد.

شرکت Miasa زعفران مرغوب در مقادیر زیاد برای کاربران صنعتی فراهم می کند و همچنین ۲۰ محصول مختلف از نمک دریایی، عسل، برنج و حتی قهوه زعفرانی تولید می کند که از طریق وب سایت این شرکت یا در فروشگاههای لوکس به فروش می رسند.

به گفته این مدیر آلمانی، فعالیت Miasa به دلیل تقاضای فزاینده برای محصولات با چاشنی زعفران، به سرعت رشد می کند. سوئد یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زعفران است زیرا این ادویه در غذاهایی که در کریسمس تهیه می شوند، نقش اساسی دارد.

وی حتی تلاش کرد در آلمان زعفران پرورش دهد اما به سرعت متوجه شد که در مقیاس کوچک نمی‌تواند میزان مورد نیاز برای استفاده صنعتی را تولید کند.

ایران حدود ۹۰ درصد از زعفران دنیا را تولید می کند اما صدها سال قبل در قرون وسطی، آلمان، اتریش، سوییس و ایتالیا هم تولیدکنندگان مهمی بودند.

ایده تاسیس Miasa پس از اینکه پدر ایرانی و مادر آلمانی آقای صابت یک بسته زعفران از سفر به ایران برای وی سوغات آوردند، شکل گرفت و باعث شد وی این ایده را عملی کند.

[ ]

جزييات اولين قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران

حواشی قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو همچنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعات جدید، مديرعامل و نحوه انتخاب اعضاي هيات مديره در جلسه مشترك دو شركت تعيين شده است.


پژو ژانویه گذشته، در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس، قرارداد تأسیس شرکتی مشترک با صنایع ایران خودرو را امضا کرد.

امضای این قرارداد که برای تولید 3 نوع خودروی پژو در ایران بود، با انتقادات فراوان کارشناسان مواجه شد.

انتقادات از این قرارداد بر دو محور بود: یکی محتوا و شرایط این قرارداد و دیگری ذات قرارداد مجدد با پژو با وجود بدعهدی‌های آن در زمان تحریم‌ها.

با این حال، با وجود تمامی این انتقادات، مسئولان وزارت صنعت و مدیران ایران‌خودرو از این قرارداد دفاع کرده‌اند ولی به بهانه محرمانه بودن، حاضر به انتشار جزئیات قرارداد نشدند.
 
*  جزئیات جدید از قرارداد مشترك
بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد ؛ بر اساس توافق ایران‌خودرو و پژو، شركت مشترک به صورت مشارکت انتفاعی یا جوینت ونچر خواهد بود كه سهم هر كدام از شركا 50 درصد می‌باشد.

طبق توافق، مديرعامل به طور چرخشي و هر دو سال یک بار از یکی از دو شرکت تعیین خواهد شد که شنيده شده مراد مجلسي به عنوان مدير عامل از طرف ايران خودرو معرفي شده است و ریاست هیئت مدیره را نیز طرف فرانسوی معرفی خواهد کرد.

* سرمایه‌گذاری در کار نیست
يك منبع آگاه گفت :  خط توليد شرکت جدید در کارخانه ايران خودرو در تهران راه اندازي می‌شود. این خط تولید که باید آن را خط مونتاژ نامید، خط توليد ساده اي است كه در هر ساعت 4 خودرو توليد می‌کند و در فاز اول هر سال 4 تا 5 هزار خودرو تولید خواهد کرد و در فازهای بعدي تولید آن به ساعتي 25 دستگاه افزایش خواهد یافت.

نکته مهم دیگر آن که بر اساس توافقات، شرکت مشترک به صورت كارمزدي از خدمات ايران خودرو استفاده می‌کند. یعنی چون شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو برای مونتاژ 3 محصول موردنظر (پژو 208، 2008 و 301)، از خطوط تولید ایران‌خودرو استفاده خواهد کرد، کارمزدی بابت این کار به ایران‌خودرو پرداخت خواهد کرد که یا به صورت نقدی خواهد بود یا با تعهدات ایران‌خودرو تهاتر خواهد شد.

چالش مهم دیگر اين قرارداد، ميزان داخلي سازي محصولات است كه اين بند از قراداد هنوز در حال مذاكره مي باشد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران,پژو 208,ايران خودرو, ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت نفت دوباره به بالای 40 دلار رسید

 

قیمت نفت در آخرین مبادلات امروز بازار جهانی انرژی حدود یک دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت 40.33 دلار به فروش رسید.

به نقل از بلومبرگ، در مبادلات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت به روند صعودی چند روز گذشته خود ادامه داد و این حامل انرژی حدود یک دلار گران شد.

 
بر این اساس هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 90 سنت افزایش در قیمت نسبت به دیروز 40.33 دلار قیمت‌گذاری شد و به فروش رسید.
 
نفت سبک وست‌تگزاس‌اینترمدیت آمریکا افزایش بیشتری را تجربه کرد و با 1.06 دلار صعود 38.32 دلار در هر بشکه عرضه شد.
 
بنا به اعلام پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک ،هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات صورت گرفته در روز گذشته 34.71 دلار به فروش رسید.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:قیمت نفت , 40 دلار ,دریای شمال, ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت انواع خودروی داخلی +جدول


 

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز دوازدهم اسفند 94 به شرح ذیل می باشد.

قیمت نمایندگی

قیمت بازار

مدل خودرو

ردیف

37,232,900

37,800,000

پژو 206 صندوقدارV8))

1

36,693,300

37,000,000

پژو 206تیپ 5 با دو ایربگ

2

28,882,700

29,500,000

پژو 405GLX بنزینی( یورو4)

3

30,717,900

31,700,000

پژو 405GLX بنزینی با موتور سوپاپ16(TU5)

4

35,496,900

36,600,000

پژو پارس سال بنزینی دو ایربگ

5

27,439,700

27,900,000

سمندSE دو ایربگ

6

36,124,200

36,500,000

سورنELXمالتی پلکس با موتور EF7

7

33,233,900

33,500,000

رانا LX

8

47,196,500

50,400,000

تندر(E2 )90 گیربکس اتوماتیک

9

19,920,000

19,700,000

پراید131SE با موتورM13

10

19,520,000

19,520,000

پراید141SE با موتورM13

11

27,170,000

28,070,000

تیباSX2

12

25,450,000

25,900,000

تیبا SX دوگانه سوز

13

90,790,000

90,790,000

کیا سراتو گیربکس اتوماتیک 2000

14

30,715,000

33,000,000

وانت نیسان دوگانه سوزNE6

15

[ جمعه 14 اسفند 1394برچسب:قیمت خودرو,خودرو,ایران خودرو, ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

کاهش قیمت چند خودروی داخلی

 

هفته جاری قیمت چند مدل خودرو در بازار کاهش یافته است.
 

این هفته قیمت سمند EF7 معادل 100 هزار تومان، رانا 200 هزار تومان، تندر 90 اتومات 200 هزار تومان و تندر 90 مدل E2 معادل 100 هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت باقی خودروهای داخلی در بازار تغییری نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو

قیمت کارخانه‌ای

قیمت بازار

تیبا

23 میلیون و 950 هزار تومان

23 میلیون و 900 هزار تومان

پراید SE111

20 میلیون و 140 هزار تومان

20 میلیون و 200 هزار تومان

پراید 131

19 میلیون و 920 هزار تومان

19 میلیون و 900 هزار تومان

پژو 405

30 میلیون و 44 هزار تومان

29 میلیون و 700 هزار تومان

سمند EF7

29 میلیون و 973 هزار تومان

30 میلیون تومان

پژو پارس سال

35 میلیون و 327 هزار تومان

36 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5

36 میلیون و 452 هزار تومان

37 میلیون و 300 هزار تومان

پژو 206 تیپ 2

32 میلیون و 517 هزار تومان

32 میلیون و 700 هزار تومان

پژو 206 v8

34 میلیون و 991 هزار تومان

37 میلیون و 600 هزار تومان

رانا

33 میلیون و 300 هزار تومان

32 میلیون و 400 هزار تومان

دنا

42 میلیون تومان

43 میلیون و 300 هزار تومان

لیفان 620

46 میلیون و 150 هزار تومان

46 میلیون تومان

لیفانx60

61 میلیون و 100 هزار تومان

58 میلیون تومان

ام وی ام H315

40 میلیون و 200 هزار تومان

40 میلیون تومان

ام وی ام 530

44 میلیون و 500 هزار تومان

44 میلیون و 500 هزار تومان

ام وی ام x33

66 میلیون و 400 هزار تومان

66 میلیون تومان

جک j5

49 میلیون و 700 هزار تومان

49 میلیون و 500 هزار تومان

جک j5 اتومات

59 میلیون و 400 هزار تومان

59 میلیون و 500 هزار تومان

جک S5

75 میلیون و 400 هزار تومان

76 میلیون تومان

پارس تندر

39 میلیون و 350 هزار تومان

39 میلیون و 800 هزار تومان

تندر 90 اتومات

47 میلیون و 500 هزار تومان

46 میلیون تومان

تندر 90 E2

37 میلیون و 290 هزار تومان

39 میلیون و 400 هزار تومان

[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:قیمت خودرو,کاهش قیمت چند خودروی داخلی, ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت پراید در عراق چند تومان است؟

 

جمالی گفت: در اقتصاد کشور هیچ کالایی ارزان نمی‌شود بنابراین نباید انتظار پایین آمدن قیمت خودرو در آینده بود.

مهدی جمالی مدیرعامل خودروسازی سايپا گفت: گروه خودروسازی برنامه‌های متنوعی را برای بعد برجام پیش‌بینی کرده است همانطور که دشمنان خارجی برنامه‌های بزرگی را برای متوقف کردن گروه خودروسازی و اقتصاد کشور طراحی کرده بودند خوشبختانه تهدیدات آنها ناکام ماند.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا اضافه کرد: هم اکنون برنامه‌های مشترکی را با شرکت‌های خارجی در دستور کار داریم این امر  فرصت‌ ارزشمندی را برای صنعت کشور به ویژه برای ایجاد اشتغال به وجود می‌آورد. به طوریکه کشور بخاطر تحریم‌ها توانست به دانش بومی خودرو دست پیدا کند.
 
جمالی با اشاره به اینکه گروه سایپا هم اکنون ادعای دانش تولید خودرو را از A تا Z دارد، گفت: در سال‌جاری یک خودروی کاملا ایرانی طراحی و ساخته‌ایم به نام "ساینا" و برای سال‌ آینده نیز برنامه ساخت و تولید دو خودروی جدید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. به نظر می‌رسد این دانش تقریبا در کشور بومی شده و امیدواریم پس از تحریم کمبودهای که در صنعت خودروسازی وجود داشته به زودی برطرف شود.
 
*همکاری تجاری با کشورهای شرقی و اروپایی
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی پیشنهاد همکاری با گروه خودروسازی سایپا را بعد از برجام دادند، گفت: گروه خودروسازی سایپا از قدیم‌الایام با کشورهای شرقی و اروپایی همکاری تجاری داشته است به طوری که با کیان موتور، نیسان، رنو و ولوو همکاری تنگاتنگی داشته است که هم اکنون در حال مذاکره با طرف‌های تجار قبلی و جدید هستیم تا جای که پیشرفت خوبی در مذاکرات حاصل شده است به محض اینکه مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
 
جمالی در رابطه با محصول جدید سایپا برای سال آینده گفت: سایپا سال آینده دو محصول کاملا ایرانی با طراحی داخلی توسط مهندسان و متخصصین داخلی طراحی کرده و به زودی عرضه می‌کند همچنین محصولات مشترک را بعد از این که قراردادها نهایی شود اعلام می‌کنیم.
 
*ارائه تسهیلات برای خودرودار شدن مردم
 
وی در رابطه با ارائه تسهیلات برای قشرهای متوسط گفت: گروه خودروسازی سایپا طرح‌های مختلفی را طراحی کرده که طرح اتوخدمت یکی از آنها است که برای نخستین بار در گروه خودروسازی طراحی شده و در این طرح از روزی که خریدار خودرو اقدام به ثبت نام می‌کند تا زمان تحویل خودرو به صورت مرتب ماهیانه با کارت بانکی این شرکت هزینه مشتریان را بر اساس نوع خرید انجام می‌دهد همچنین روش‌های مختلف دیگری را نیز طراحی کردیم که آگهی آنها به زودی برای دهه فجر منتشر خواهد شد.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در خصوص خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی گفت: ارائه این تسهیلات مشکل گروه خودروسازی سایپا را حل نکرد آنچه که نشان داد این بود که اولا مردم به شدت از تولید داخلی حمایت می‌کنند به طوری که در طول تاریخ صنعت خودروسازی برای نخستین بار بود که فروش 19هزار خودرو به نام این شرکت به ثبت برساند.
 
*طنزهای مربوط به پراید را نمی‌بینم
 
جمالی در پاسخ به این پرسش که طنزی که مردم در مورد خودرو عنوان می‌‌کنند، گفت: زمانی که طنزی در این مورد مطرح می‌شود ناراحت می‌شوم به طوری که طنزهای مربوط به پراید را نمی‌بینم.
 
وی در مورد همکاری این شرکت با نیسان گفت: در حال مذاکره هستیم هر کدام از شرکت‌ها بتوانند خواسته‌های ما را انجام دهند حتما با آنها قرارداد می‌بندیم.
 
همچنین در مورد همکاری با پارس خودرو افزود: این موضوع را بیشتر در روزنامه‌ها مطالعه کردم بنابراین نظر خاصی در این زمینه ندارم هر شرکتی که نظر ما را برآورده سازد با آنها وارد مذاکره می‌‎شویم.
 
*ثبت هولوگرام برای کالاهای تولیدی
 
جمالی در مورد ورود قطعات چینی به کشور گفت: در دوره تحریم بالاخره فضایی به وجود آمده بود که به دلیل نیاز، برخی از قطعات وارد کشور می‌شد اما هم اکنون خودروسازی هولوگرام (برچسب اطمینان) را روی کالاهای تولیدی ثبت می‌کنند به همین منظور بازرسی ویژه‌ای را برای کنترل در این خصوص راه‌اندازی کرده است که به طور مرتب نمایندگی ‌ها را رصد کند.
 
وی ادامه داد: در یک فضای گسترده و اقتصاد بزرگ مثل اقتصاد ایران با جمعیت 70 میلیونی ممکن است تخلفاتی صورت گیرد نزدیک به هزار و 200 قطعه‌ساز داخلی قطعات خودرو را تولید می‌کنند به نظر می‌رسد با برداشته شدن تحریم‌ها موانع موجود برطرف شود.
 
جمالی گفت: نارضایتی زیادی در خصوص خودروهای شرکت سایپا در جامعه مطرح نیست هم اکنون نزدیک 6 میلیون پراید در کشور تردد می‌کنند و مردم به خاطر این حجم فکر می‌کنند که نارضایتی وجود دارد و آن را با تعداد اندک خودروهای خارجی مقایسه می‌کنند در حالی که چنین نیست.
 
وی تصریح کرد: تعداد توقف خودروهای سایپا در تعمیرگاه‌ها کمتر از 72 ساعت نیست در حالی که توقف بهترین خودروها در تعمیرگاه‌ها بیشتر از این میزان است.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا در خصوص سرانجام پراید گفت: پراید به دلیل قیمت، نوع خدمات و مصرف مورد علاقه مردم بوده و تقاضای بیشتری دارد و ما برنامه‌ای را برای به روزرسانی آن در دستور کار خود قرار داده‌ایم شاید تنها چیزی که از این خودرو باقی مانده است اسم پراید باشد اما پراید جدید تولیدی مانند سابق نیست.
 
وی تصریح کرد: اشکال اساسی که در صنعت خودروسازی وجود دارد قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت است که بر این اساس در قیمت ‌گذاری قیمت پایه نیز بر آن تعیین می‌شود بنابراین چیزی که تغییر پیدا می‌کند این است که همزمان با تغییر خدمات قیمت نیز تغییر می‌یابد.
 
*تعهد فروش 50هزار خودرو
 
جمالی افزود: هم اکنون بیش از 50 هزار تعهد فروش داریم که به زودی بر اساس برنامه آنها را تحویل خواهیم داد به طوری که هیچگونه از خودروها در پارکینگ خارج از روال عادی نیست.
 
مدیرعامل خودروسازی سایپا ادامه داد: خودروسازی‌ها هیچکدام دولتی نیستند و همه سهام آنها در بورس عرضه می‌شود و قانون تجارت بر آنها حاکم است که باید بر اساس سود و زیان آن در بورس عرضه شود و دولت در هر دو خودروسازی‌ها کمتر از 15 درصد سهم دارد.
 
*پراید 30 میلیون تومانی در عراق
 
وی در پاسخ به این سوال که پراید در کشورهای همسایه از جمله عراق ارزان‌تر است گفت: قیمت پراید 131 بدون ایربگ و ABS در عراق 30 میلیون تومان است شاید بعضی از مسافرانی که در عراق با قیمت 5 میلیون تومانی مواجه می‌‎شوند به دلیل نبود امنیت و سرقت این خودرو است که با دست به دست شدن خودروی پراید به صورت قیمت پایین فروخته می‎شود.
 
جمالی گفت: در سه سال گذشته تورم کشور نزدیک به 50 درصد بوده قیمت خودرو نه اینکه افزایش نداشته بلکه ثابت مانده است به طوری که ما 50 درصد تخفیف ارائه دادیم.
 
وی در خصوص قیمت خودرو بعد از برجام گفت: در اقتصاد کشور هیچ کالایی ارزان نمی‌شود بنابراین نباید انتظار پایین آمدن قیمت خودرو را در آینده داشت.

[ ]

پیشنهادی عجیب برای مامورین مالیاتی! + تصاویر

 

 یک مقام محلی روسی، به‌منظور برانگیختن مأمورین مالیاتی برای رغبت به ادامه کار، راهکار بسیار عجیبی را پیشنهاد کرده است؛ دادن صابون‌هایی با رایحه پول به مأمورین مالیاتی!

امان تولیف، فرماندار منطقه کِمورُوُ اُبلاست در مرکز روسیه تصور می‌کند که بوی خاص پول باعث تحریک، ایجاد علاقه و لذت مأمورین مالیاتی از جمع‌آوری پول خواهد شد و بدین طریق نرخ جمع‌آوری مالیات بالا خواهد رفت و خزانه هم پر می‌شود.

تجویز صابون‌هایی با رایحه پول به مأمورین مالیاتی! + تصاویر

البته این ایده چندان جدید هم نیست و بحث صابون‌ها و عطرهایی با رایحه پول از سال 1998 و زمانی مطرح شد که هنرمندی استرالیایی سعی کرد یک بطری را از بوی پول پر کند. در سال  2011 نیز یک فرد ژاپنی دریافت با واداشتن کارمندان به بوییدن پول در طول روز می‌توان بهره‌وری آن ها را بالا برد.

این نخستین بار است که یک مقام دولتی چنین روش عجیبی را برای بالا بردن کارایی کارمندان به کار می‌گیرد.

تجویز صابون‌هایی با رایحه پول به مأمورین مالیاتی! + تصاویر

[ یک شنبه 15 آذر 1394برچسب: رایحه پول ، مالیات ، مامورین مالیاتی ، اخبار عجیب, ] [ 1:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز

 

  جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز شنبه منتشر شد.

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار ۹۳۱ هزارتومان، طرح قدیم ۹۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان، نیم سکه ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۳ هزارتومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۱۶۱ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۳۵۵ تومان، هر یورو را ۳۸۲۰ تومان، هر پوند را ۵۲۶۵ تومان و درهم امارات را ۹۱۸ تومان اعلام کردند.

نوع سکه

قیمت بازار

سکه‌تمام‌طرح‌جدید

۹۳۱۰۰۰

سکه‌تمام‌طرح‌قدیم

۹۳۰۵۰۰

نیم سکه

۴۸۰۰۰۰

ربع سکه

۲۶۸۰۰۰

گرمی

۱۷۳۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۹۵۵۰۰

نوع ارز

 

دلار

۳۳۵۵

یورو

۳۸۲۰

پوند

۵۲۶۵

درهم

۹۱۸

[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز, ] [ 21:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

سکه به مرز 880 هزار تومان رسید+جدول

 

سکه تمام طرح جدید با ادامه روند کاهشی خود در روزهای گذشته و افت 8000 تومانی قیمت در مقایسه با دیروز، در بازار امروز - دوشنبه - 882 هزار تومان فروخته می‌شود.
ایسنا: هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 90 هزار تومان قیمت دارد و هر دلار آمریکا به کمتر از 3300 تومان رسیده است.

همچنین نیم سکه 449 هزار تومان و ربع سکه 253 هزار تومان عرضه می‌شوند که به ترتیب 5000 و 2000 تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت دارند

  

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای 18 عیار 90 هزار و 62 تومان 923 تومان کاهش
هر مثقال طلا 390 هزار و 500 تومان 4000 تومان کاهش
انس جهانی 1167 دلار و 10 سنت 1 دلار و 20 سنت
نوع سکه    
سکه تمام طرح جدید 882 هزار تومان 8000 تومان کاهش
سکه تمام طرح قدیم 882 هزار تومان 8000 تومان کاهش
نیم سکه 449 هزار تومان 5000 تومان کاهش
ربع سکه 253 هزار تومان 2000 تومان کاهش
یک گرمی 167 هزار تومان 1000 تومان کاهش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3296 تومان 23 تومان کاهش
یورو 3640 تومان 30 تومان کاهش
[ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:سکه به مرز 880 هزار تومان رسید+جدول, ] [ 3:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ در تست ایمنی موفق شد

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ , تست ایمنی آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ , ] [ 22:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

مرسدس بنز ده میلیون دلاری

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:مرسدس بنز ده میلیون دلاری, ] [ 1:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

تعرفه‌های گاز خانگی اصلاح شد

 

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز از اصلاح تعرفه‌های گاز بخش خانگی بعد از تذکرات نمایندگان مجلس خبر داد.

سید جلال نورموسوی، رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته اظهار داشت: حسب مذاکراتی که با نمایندگان محترم صورت گرفته است و رفت و آمدهای که وزیر نفت محترم داشتند، تصمیماتی را برای اعمال بیست درصد به هر پله را ابلاغ کردند و الان جاری سازی شده است و حدود سه هفته است که روی سیستم مکانیزه امور مشترکین جاری سازی شده است.

وی افزود: قبوض جدیدی که تولید می شود بر همین مبنای بیست درصد به هر پله است که نظر بعضی از نمایندگان محترم مجلس بوده است.

رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: الان ما 12 پله داریم که در مرحله دوم بیست درصد را به صورت متوسط در ابتدا ما اعمال کردیم و بعد از این مذاکرات، بیست درصد به هر پله اضافه شد.

وی اضافه کرد: اگر احیانا نظر اصلاحی را هیئت محترم دولت ابلاغ بفرمایند بویژه که سال 94 در حال شروع شدن است، اعمال خواهد شد ولی تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر هم مبلغ گازبها و هم پلکان های مصرف مشترکین گرفته نشده است.

 12 نفر از نمایندگان مجلس پیش از این در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با انتقاد از شیوه تعرفه‌گذاری برق و گاز در سال 93 به نفع مشترکان پر مصرف و به ضرر مشترکان کم‌مصرف خواستار تغییر این شیوه تعرفه‌گذاری شده بودند.

با این وجود الیاس نادران یکی از 12 نماینده امضا کننده نامه مذکور شیوه اصلاح تعرفه‌ها از سوی شرکت ملی گاز را منطبق بر ایده نمایندگان که خواستار تعیین تعرفه‌های شدیدا بالاتر برای مصارف بالاتر و تعرفه‌های پایین‌تر برای مشترکان کم‌مصرف‌تر با هدف ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف گاز و تامین بخشی از کسری هدفمندی یارانه‌ها از محل حذف یارانه پرمصرف‌ها بودند، ندانست.

حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز پیش از این در گفت‌وگو با فارس از استعلام از وزیر نفت برای اصلاح تعرفه قبوض گاز خانگی خبر داده بود.

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:تعرفه‌ گاز خانگی, اصلاح قیمت,شرکت گاز, ] [ 1:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصویری جالب از کارخانه فولکس واگن

 

 فولکس‌واگن، شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد.این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند.بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم می‌باشد.

[ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:کارخانه, فولکس واگن ,آلمان,هیتلر, ] [ 22:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

میانگین افزایش حقوق‌ها در سال ۹۴

 

معاون روابط کار وزارت کار با اعلام اینکه میانگین افزایش حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه در سال آینده ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: مصوبه افزایش حق مسکن به ۲۰ هزارتومان به دولت رفته است.
  سیدحسن هفده تن با اعلام افزایش حق مسکن کارگری به ۴۰ هزار تومان از ابتدای سال آینده گفت: این مصوبه در اختیار هیات دولت قرار گرفته و شرط اجرایی شدن آن منوط به تایید دولت است.

معاون روابط کار وزارت کار همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی سنوات کارگری را از دیگر مصوبات شورای عالی کار اعلام کرد و افزود: نمایندگان کارگران، ‌ کارفرمایان و دولت تصمیم گرفتند حق سنوات را از ۵۰۰ تومان سال ۹۳ به هزار تومان برای سال  ۹۴ افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مبلغ سنوات به صورت روزانه محاسبه می شود گفت: با اجرایی شدن این مصوبه، حقوق دریافتی کارگرانی که ۱۰ سال سابقه دارند به طور میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.
[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب: افزایش حقوق‌ها, سال ۹۴ ,میانگین, افزایش حقوق‌ها در سال ۹۴ , ] [ 14:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزییات جدید از توافق ایران خودرو با پژو

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با تشریح جزئیات توافق با پژو گفت: بر اساس این توافق یک کارخانه مشترک با سهم 50 درصدی پژو و سهم 50 درصدی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید ایجاد خواهد شد.

 

  هاشم یکه‌زارع در در مراسم توقف خط تولید وانت پیکان اظهار داشت: براساس توافقی که بین ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه منعقد شده، یک شرکت مشترک با سهم 50 درصدی پژو و همچنین سهم 50 درصدی ایران خودرو تاسیس خواهد شد که ایجاد چنین شرکتی برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و محصولات جدیدی در این راستا تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 تولید ایران خودرو معادل 1 میلیون و 800 هزار خودرو خواهد بود که حداکثر 50 درصد آن با مشارکت پژو، رنو، سوزوکی و یک شرکت اروپایی تولید خواهد شد.

یکه زارع تصریح کرد: در آینده یک شرکت اروپایی به شرکت خارجی همکار ایران خودرو اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد صادرات محصولات تولیدی با مشارکت پژو نیز گفت: بر اساس توافق منعقد شده 30 درصد تولید مشترک ایران خودرو و پژو صادر خواهد شد که میزان صادرات با میزان عرضه خودرو در داخل گره خورده و اگر برنامه صادرات عملیاتی نشود، فروش داخل نیز کاهش خواهد یافت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز تحقیقات مشترک بین ایران خودرو و پژو خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد آغاز تولید وانت جدید آریسان در تبریز نیز گفت: سال آینده موتور این خودرو نیز در تبریز تولید خواهد شد و تجهیزات خط رنگ این محصول نیز از اردیبهشت سال آینده نصب می‌شود و این خط رنگ در دی ماه راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، سال آینده یک محصول از تولیدات ایران خودرو نیز برای تولید به ایران خودروی تبریز منتقل می‌شود.

*هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است

وی با بیان این که طی 2.5 سال آینده حداقل 3 محصول جدید توسط ایران خودرو طراحی و به بازار عرضه خواهد شد گفت: هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است و قصد داریم محصولی عرضه کنیم که کیفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تر نسبت به خودروهای چینی داشته باشد.

وی با اشاره به سهم 37 درصدی ایران خودرو در بازار خودروی داخلی طی سال گذشته گفت: در حال حاضر این رقم به 54 درصد رسیده و هدف اصلی ما تا سال 1404 سهم 60 درصدی از بازار است.

یکه‌زارع تصریح کرد: وزارت صنعت برنامه تولید 530 هزار دستگاه خودرو را برای ما طی سال جاری تدوین کرده بود اما برنامه داخلی ایران خودرو تولید 600 هزار دستگاه بود.

وی افزود: از حالا تا پایان سال 90 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب: توافق, ایران خودرو ,پژو فرانسه, ] [ 14:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

نارنگی 16هزار تومانی در بازار تهران

 

سرپرست گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در حین نظارت بازار مرغ، متوجه گران فروشی نارنگی با سود کیلویی 9 هزار تومان شدیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، امید شهرآبادی گفت: هفت اکیپ گشت مشترک اداره کل تعزیرات تهران به بررسی وضعیت عرضه مرغ اختصاص داشت که در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای فروش مرغ، گزارشی از فروش نارنگی کیلویی 16 هزار تومان دریافت کردیم.

وی گفت: با حضور در این واحد صنفی مشخص شد که میوه‌ها دارای چندین اتیکت قیمت هستند و یک نوع نارنگی هم کشف شد که مشابه آن در دید عموم نبود و خود فروشنده مدعی فروش 12 هزارتومانی آن شد.

رئیس شعبه 41 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه افزود: با توجه به اینکه فاکتور خرید معتبر ارائه نشد و کارشناس سازمان صنعت قیمت خرید این محصول را هفت هزار تومان اعلام کرد٬ تخلف این واحد محرز اعلام و با تشکیل پرونده وی امروز به شعبه اداره کل تعزیرات حکومتی تهران احضار شد.

[ شنبه 16 اسفند 1393برچسب:نارنگی 16هزار تومانی در بازار تهران , بازار تهران , ] [ 23:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

شيب ملايم به تعرفه تلفن ثابت رسيد

آخرين وضعيت نرخ آبونمان
نرخ آبونمان تلفن ثابت كه همين امسال در راستاي جبران هزينه‌هاي همكدسازي براي برخي كلانشهرها تا ۱۸۰۰ درصد افزايش يافت، ظاهراً جوابگو نبوده چراكه وزير ارتباطات صراحتا مخابرات را تشويق به افزايش تعرفه‌ها كرده و به زودي شاهد اين موضوع خواهيم بود.
همكدسازي تلفن‌هاي ثابت مدتي است كه به شكل كامل در كشور اجرايي و به عبارتي ديگر كدهاي داخل استاني حذف شده است، اجراي اوليه اين طرح كه در دولت قبل (دولت دهم) كليد خورد، در حالي در اين دولت كامل شد كه ظاهراً قرار است فاصله زيادي با اهداف اوليه داشته باشد.
موضوع از جايي شروع شد كه دولت قبلي محل جبران هزينه‌هاي اجراي اين طرح را «جيب مردم» در نظر گرفت و سرفصل آبونمان را به اين كار اختصاص داد، در آن زمان مقرر شد آبونمان 900 توماني از مشتركان جهت اجراي اين كار گرفته شود تا هزينه 120 ميليارد توماني مخابرات جبران شود.
دولت يازدهم با روي كار آمدن، سريعاً خود را در مقام حامي حقوق مردم جلوه داد و وزير ارتباطات كنوني جلوي اجراي اين طرح را كه تا آن زمان در تهران، البرز و قم اجرا شده بود، گرفت و عنوان كرد كه به هيچ عنوان اجازه افزايش تعرفه‌ها را نمي‌دهيم.
برخلاف شعارهايي كه سال گذشته در ارتباط با حمايت از حق و حقوق مردم داده مي‌شد، روز‌به‌روز شاهد افزايش تعرفه‌ها و نرخ‌هاي موضوعات مختلفي در كشور هستيم كه اين بار شامل حال مخابرات شده است.
مسئولاني كه تا سال پيش مدعي حقوق مردم بودند اكنون به شكل يكپارچه در وزارت ارتباطات خواهان افزايش تعرفه‌هاي مخابراتي هستند تا شايد از اين طريق هزينه‌هاي اين شركت تأمين شود.
صادق عباسي‌شاهكوه معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هم اخيراً در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌ها در اين باره گفته است: درآمد‌هاي شبكه تلفن ثابت كفاف هزينه‌هاي آن را نمي‌دهد و به نظر مي‌آيد لازم است اين هزينه‌ها به طريقي جبران شود.
[ شنبه 16 اسفند 1393برچسب: تعرفه تلفن ثابت ,آبونمان,مخابرات, ] [ 23:44 ] [ علیرضا ]
[ ]

آمار رزرو هتل در دوبی توسط ایرانیان

 

اداره بازاریابی گردشگری و تجارت دبی در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که ایرانی‌ها رتبه پنجم رزرو اتاق در هتل‌های دبی را از آن خود کردند.
 اداره بازاریابی گردشگری و تجارت دبی اعلام کرد، ایرانی‌ها به لحاظ رزرو اتاق در هتل‌های دبی در میان 10 ملیت نخست، در رتبه پنجم قرار دارند.

بر این اساس، بخش خدمات رفاهی برای سکونت مسافران دبی در سال 2014 با رشد 5.6 درصدی به نسبت سال 2013 مواجه شده است. 11 میلیون و 659 هزار و 578 رزرو شبانه اتاق در سال گذشته میلادی در دبی به ثبت رسیده است.

 بر اساس این آمار، 10 ملیت نخست مهمانان هتل‌های دبی در سال 2014 تقریبا نسبت به سال 2013 تغییری نکرده و تنها جایگاه‌ها تغییراتی داشته است. در ژانویه تا دسامبر 2014، عربستان بار دیگر در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از آن، هند، انگلیس، آمریکا، ایران، عمان، چین، کویت، روسیه و آلمان قرار گرفته‌اند.
[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب: رزرو هتل ,دوبی,ایرانیان,آمار , ] [ 1:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

تیزر رسمی مرسدس بنز C-Class ۲۰۱۴

 

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:مرسدس بنز C-Class ۲۰۱۴,تیزر رسمی , ] [ 19:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

از كرج تا قلب اروپا

 

سيده ناهيد حسيني سال 1346 در يك خانواده انقلابي در تهران به دنيا آمد، او فرزند سوم خانواده هشت نفره سيف الدين حسيني است كه يكي از صادر كنندگان نمونه فرش و مربيان تراز اول كشور است پدرش به دليل فعاليت هاي سياسي و پيروي از امام خميني به زنجان تبعيد شد . خانم حسيني قالي بافي را از همان كودكي نزد پدر آموخت. پس از اتمام تحصيل در مقطع متوسطه در شهرستان بيجار استخدام آموزش و پرورش شد و در سال 1370 با آقاي داراب دارابي مدير يكي از مدارس آن شهرستان ازدواج كرد و در همان سال براي ادامه زندگي به استان البرز مهاجرت كردند. سال 1379 وارد حوزه علميه شده و پس از گذراندن سطح سه دروس حوزه به ترجمه و تفسير قرآن نيز مشغول است. از سال 1386 كار و آموزش قالي بافي را با توجه به منويات مقام معظم رهبري بطور جدي آغار كرد و اكنون با داشتن 1200 كارآموز در سراسر كشور از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتي است و در كارگاهي كه بسيج سازندگي در اختيار او داده به طور رايگان به بانوان علاقه مند قالي بافي آموزش مي دهد. وي به هر كارآموزي بابت بافت قالي هزينه اي پرداخت ميكند كه مي تواند به اقتصاد خانواده كمك كند. خانم حسيني توانسته است از اين راه ، توليدات قالي را افزايش داده و همچنين به خارج از كشور صادر كند و سفارش كار بسياري از شركت هاي دنيا دريافت كند. او معتقد است با گسترش عرصه هاي اقتصاد مقاومتي بويژه در صنعت صنايع دستي و قالي بافي تحريم نفت را جبران و شكست مي دهيم./ پايگاه اطلاع رساني سازمان بسيج سازندگي


ادامه مطلب
[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:از كرج تا قلب اروپا,سيده ناهيد حسيني, ] [ 22:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

گوجه‌فرنگي كيلويي100تومان!

قيمت محصول گوجه فرنگي در شهرستان هشت‌بندي استان هرمزگان اين روزها با افت شديد كيلويي 100 تومان مواجه بوده است به طوري كه نرخ اين محصول هزينه دستمزد كارگران براي برداشت محصول را هم پوشش نمي‌دهد. اين در حالي است كه در تهران گوجه فرنگي در برخي مقاطع به 5 هزار تومان هم رسيده كه نشان از بي‌برنامه‌بودن در توليد و صادرات اين محصول است.

[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:گوجه‌فرنگي ,كيلويي100تومان! , ] [ 20:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

فراخوان ۶۴ میلیون خودرو در آمریکا

 

طبق آمار دولتی، خودروسازان سال گذشته برای حدود ۶۴ میلیون خودرو در آمریکا فراخوان دادند که دو برابر رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۰۴ بود.

آماری که از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا منتشر شد یکی از بدترین سال‌ها برای ایمنی خودرو را به تصویر کشید که طی آن سوییچ‌های احتراق معیوب جنرال موتور و کیسه‌های هوای انفجاری تاکاتا میلیون‌ها راننده را واداشت برای تعمیر خودروهایشان به واسطه‌های فروش مراجعه کنند.

مارک رزکایند، رییس این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد این آمار نشان‌دهنده لزوم نظارت جدی و دقیق‌تر برای رفع نواقص ایمنی خودروهاست.

وی ماه گذشته اظهار کرده بود در سال ۲۰۱۵ با افزایش فشار رگولاتورها بر خودروسازان به منظور اقدام سریع‌تر در رفع مشکلات شناسایی شده، ممکن است تعداد بیشتری خودرو فراخوان شوند.

فراخوان شرکت‌های جنرال موتورز و تاکاتا پس از چند سال شکایت مصرف کنندگان و کشته‌های متعدد مربوط به نواقص ایمنی این شرکت‌ها که منجر به تحقیقات کنگره در مورد عملکرد سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا شد، اتفاق افتاد.

سوییچ احتراق معیوب جنرال موتورز تاکنون عامل ۵۲ مورد کشته در آمریکا شناخته شده و در ارتباط با کیسه هوای مرگبار تاکاتا چهار کشته تایید شده و مورد پنجم همچنان تحت تحقیقات قرار دارد.

آمار نهایی که برای سال گذشته منتشر شد نشان داد ۸۰۳ فراخوان برای ۶۳.۹ میلیون دستگاه خودرو انجام گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود ۳.۵ میلیون خودروی سواری و کامیون تجاری سبک از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت فراخوان قرار گرفته اند. پیش از سال گذشته، رکورد سالانه فراخوان‌ها به سال ۲۰۰۴ تعلق داشت که طی آن ۳۰.۸ میلیون خودرو فراخوان شده بودند.

با وجود رکورد بالای فراخوان‌ها در سال ۲۰۱۴، برآورد می‌شود که ۴۶ میلیون خودرو تا پایان سال گذشته بدون اینکه نواقصشان تعمیر شود در جاده‌های آمریکا بودند و پنج میلیون از این خودروها به مالک جدیدی واگذار شدند.

[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:خودرو آمریکا ,فراخوان ۶۴ میلیون خودرو در آمریکا , ] [ 19:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر

 

 رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص کاهش بی سابقه قیمت طلا در هفته جاری گفت: نوسانات قیمت طلا از پنجشنبه هفته گذشته با کاهش قیمت طلای جهانی به دلیل بهبود شرایط اقتصادی امریکا و اروپا آغاز شد و در داخل کشور با کاهش محسوسی همراه بود.
 
محمد کشتی آرای با بیان اینکه دیروز ( دوشنبه) هر قطعه سکه بهار آزادی 48 هزار تومان کاهش قیمت داشت، افزود: سکه با 48 هزار تومان کاهش به 990 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 101 هزار تومان، نیم سکه با قیمت 495 هزار تومان و ربع سکه 268 هزار تومان معامله شد.
 
وی افزود: قیمت ارز هم به تبع کاهش قیمت طلا، کاهش محسوسی داشته و به 3430 تومان تنزل کرد.
 
به گفته کشتی آرای نوسان قیمت طلا از 5 شنبه هفته گذشته با بهبود شرایط اقتصادی امریکا و اروپا آغاز شد.
 
وی ادامه داد: همیشه بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و اروپا باعث تقویت ارزش دلار می شود یعنی ارزش دلار بالا می رود، که در این امر شاخص‌های مهمی از قبیل نرخ بیکاری و شاخص مصرف تاثیر بسیار مهمی دارند.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش شاخص مصرف در آمریکا و اروپا که از شاخص‌های اقتصادی مهم است باعث افزایش ارزش دلار شده و به تبع چنین اتفاقی قیمت جهانی طلا سریعا کاهش یافته است.
 
وی افزود: در ایران هم به تبع قیمت جهانی، قیمت طلا کاهش یافت و ضمن کاهش قیمت طلا، قیمت ارز هم به سرعت کم شد در نتیجه باعث شد هر قطعه سکه 48 هزار تومان کاهش یابد.
 
گول طلای ایتالیایی را نخورید
 
کشتی آرای در خصوص اینکه برخی فروشندگان به اسم طلای ایتالیایی، طلای بی کیفیت ترکیه را به مردم می فروشند، هشدار داد: مردم برای خرید گول برخی حرفها را نخورند وقتی درخواست طلای ایتالیایی را دارند طبیعتا فروشنده خیلی راحت تر و بهتر می تواند طلای بی کیفیت خود را بفروشد و مردم باید از همان ابتدا درخواست طلای ایرانی را بدهند

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:کاهش قیمت طلا و سکه ,قیمت طلا و سکه, ] [ 17:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

کاهش اختلاف قیمت دلار بانکی با آزاد

 

در حالی که بانک مرکزی نرخ بانکی دلار را در روز جاری (چهارشنبه) معادل دو هزار و 734 تومان اعلام کرد قیمت این اسکناس سبز در بازار آزاد با اختلاف 710 تومانی به هر واحد سه هزار و 444 تومان رسید.

فاصله دلار آزاد و بانکی در یکسال گذشته و همزمان با ثبات نرخ ارز حدود 580 تا 600 تومان بود اما با افزایش قیمت ارز در ماه اخیر این رقم به حدود 800 تومان رسیده بود.

پس از رشد قیمت دلار در هفته های اخیر قیمت این واحد پولی در بازار در روزهای گذشته سیر نزولی به خود گرفت به نحوی که نرخ دلار در روز گذشته با 20 تومان کاهش به 3465 تومان رسید که این رقم پایین ترین نرخ فروش در یک ماه گذشته بوده است.

البته نرخ دلار در معاملات روز چهارشنبه(ساعت 12.15)نیز روند نزولی خود را ادامه داد و با قیمت 3444 تومان به خریداران عرضه شد، بنابر این قیمت دلار نسبت به معاملات روز گذشته تا این لحظه 21 تومان با کاهش مواجه شده است.

کارشناسان اقتصادی، دو عامل اصلی کاهش میزان قاچاق ارز و محدود شدن تقاضاهای سفته بازان را دلیل کاهش نرخ ارز اعلام می کنند.

ناگفته نماند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات ژانویه حجم تقاضای بازار به دلیل کاهش تقاضای ارز مسافرتی نیز محدود شده و به تبع آن نرخ دلار در مسیر نزولی قرار گرفته است.

البته به باور برخی از فعالان در دو هفته اخیر میزان قاچاق ارز به کشورهای همسایه نیز کاهش یافته است. به گفته آنها دلار در بازار کشورهای همسایه با اختلاف کمتری نسبت به بازار استانبول معامله می شود، امری که تمایل معامله گران برای قاچاق ارز و استفاده از تفاوت قیمتی دو بازار را کاهش می دهد.

البته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز پیش از این و در زمان رشد قیمت ارز در بازار آزاد پیش بینی کرده بود که با پایان تعطیلات ژانویه و کاهش تقاضا در بازار، نرخ دلار روند کاهشی را تجربه کند.

[ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:ارز,قیمت دلار,کاهش اختلاف قیمت دلار بانکی با آزاد , ] [ 16:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

سقف قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان شد

 

پس از یک ماه از مناقشه ایران خودرو و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری دنا، در نهایت قیمت این خودرو به صورت رسمی و مکتوب از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد.

بر این اساس، قیمت دنا 42 میلیون تومان تعیین و به صورت رسمی از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد.

طبق اعلام مکتوب مرکز ملی رقابت، بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ 93/09/19، مرکز ملی رقابت نسبت به محاسبه قیمت خودروی دنا اقدام کرد. بر این اساس، سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا 42 تومان اعلام می‌شود.

شورای رقابت قبلاً قیمت دنا را 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرده بود که مسئولان ایران خودرو نسبت به این قیمت اعتراض کرده و خواستار تعیین قیمت 46 تا 48 میلیون تومانی برای دنا بودند.

در عین حال، با توجه به عدم ابلاغ قیمت دنا از سوی شورای رقابت به ایران خودرو، یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت خواستار ابلاغ رسمی قیمت این خودرو شد که در نهایت قیمت دنا با افزایش 100 هزار تومانی نسبت به قیمت قبلی تعیین شده و البته با این عنوان که این نرخ به عنوان سقف قیمت دنا محاسبه شده است، از سوی مرکز ملی رقابت به صورت رسمی اعلام شد.

مسئولان ایران خودرو قبلاً اعلام کرده بودند که تولید دنا با قیمت 42 میلیون تومان صرفه اقتصادی ندارد و در صورتی که شورای رقابت با قیمت‌گذاری بالاتر از 46 میلیون تومان برای دنا موافقت نکند، خط تولید این خودرو در ایران خودرو متوقف خواهد شد.

مناقشه بر سر تعیین قیمت دنا در حالی بین ایران خودرو و شورای رقابت بالا گرفته بود که معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو نیز صبح امروز تغییر کرد.
[ یک شنبه 14 دی 1393برچسب:سقف قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان شد , قیمت دنا , ] [ 23:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

نفس‌ بنزين 400 توماني به شماره افتاد

 

حجم كل بنزين 400 توماني موجود در كارت‌هاي سوخت به 400 ميليون ليتر رسيد و همچنان مصرف آن داراي اعتبار است.

 بنزين 400 توماني موجود در كارت‌هاي سوخت رفته رفته به پايان مي‌رسد و حجم آن از 2 ميليارد و 400 ميليون ليتر در ابتداي اجراي گام دوم هدفمندسازي يارانه‌ها در ارديبهشت ماه سال جاري به حدود 400 ميليون ليتر رسيده است.
بيژن حاج محمدرضا، رئيس اتحاديه جايگاه‌داران سوخت با بيان اينكه همچنان موجودي بنزين 400 توماني كارت‌هاي سوخت معتبر است و هنوز تاريخي براي پايان زمان مصرف مجاز از اين فرآورده تعيين نشده و دستورالعملي صادر نشده است، خاطرنشان كرد: اينكه اين بنزين سهميه تا سال آينده نيز اعتبار داشته باشد هنوز مشخص نيست و به نظر سياستگذاران و تصميم گيران بستگي دارد.
[ یک شنبه 14 دی 1393برچسب:نفس‌ بنزين 400 توماني به شماره افتاد ,بنزين 400 توماني, ] [ 23:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

گران‏ترین گوشی‏ های موجود در ایران

 

 گوشی‏های آی‌فون همیشه از گران‏ترین گوشی‏های موجود در بازار بوده‏اند، گوشی آی‌فون 6 پلاس با حافظه 128 گیگابایتی همچنان گران‏ترین تلفن همراه است.

در حال حاضر گوشی آی‌فون 6 پلاس 128 گیگابایتی گران‏ترین تلفن همراه موجود در بازار است.

گران‏ترین گوشی‏ های موجود در ایران

 بر اساس مشاهدات در سایت‏های آنلاین و بازار موبایل، قیمت بدون گارانتی و باگارانتی پایه این تلفن همراه به ترتیب 38 میلیون و 990 هزار ریال و 40 میلیون ریال است، اما این گوشی را تا قیمت 60 میلیون ریال هم به فروش می‏رسانند.

قیمت باگارانتی آی‌فون 6 پلاس با حاظه داخلی 64 و 16 گیگابایتی نیز به ترتیب 37 میلیون ریال و 31 میلیون ریال است. بعد از آی‌فون 6 و 6 پلاس، یکی دیگر از گوشی‏های گران‏قیمت Samsung Galaxy Note 4 است که این روزها با قیمت حدود 22 میلیون و 350 هزار ریال در بازار ایران به فروش می‏رسد.
[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:گران‏ترین گوشی‏ های موجود در ایران ,موبایل,تلفن همراه, ] [ 23:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

اعلام نظر نهایی شورای رقابت در مورد دنا

 
 عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز شورا گفت: در این جلسه اعتراض ایران‌ خودرو نسبت به قیمت‌ تعیین شده برای خودرو دنا از سوی شورای رقابت مطرح و در نهایت،نظر شورا مبنی بر عدم بازنگری در قیمت‌ این خودرو اعلام شد.

نادر قاضی‌پور با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت، اظهار داشت: نماینده ایران‌ خودرو هفته گذشته در جلسه‌ای با رئیس شورای رقابت اسناد و مدارکی را در مورد قیمت تمام شده تولید دنا ارائه کرده بود که در جلسه عصر امروز شورای رقابت، در این مورد بحث شد و در نهایت، اعضای شورا بر عدم بازنگری در قیمت‌گذاری دنا تأکید کردند.

وی ادامه داد: اعضای شورای رقابت بر قیمت تعیین شده برای دنا تأکید دارند و تجدید نظری در قیمت این خودرو صورت نخواهد گرفت.

قاضی پور افزود: مرکز ملی رقابت، قیمت جدید دنا را اعلام خواهد کرد.

چندی پیش قیمت دنا، محصول جدید ایران‌ خودرو از سوی شورای رقابت 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده بود که ایران خودرو نسبت به این قیمت معترض شده و اعلام کرده بود، عرضه دنا با این قیمت به صرفه نیست و اگر قرار باشد قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت اعمال شود، خط تولید دنا متوقف می شود.

ایران خودرو خواستار قیمت گذاری 48 میلیون تومانی برای خودروی دنا بود.

بر اساس جلسه امروز شورای رقابت، قیمت تعیین شده برای دنا نهایی است و تغییری در این قیمت‌گذاری اعمال نخواهد شد.
[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:نظر نهایی شورای رقابت در مورد دنا ,قیمت خودرو دنا, ] [ 23:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

احتمال حذف دلار در تجارت ايران و تركيه

وزير صنعت، معدن و تجارت از بررسي استفاده از پول ملي در تجارت ايران و تركيه و احتمال حذف دلار خبر داد و اعلام كرد: تجارت ترجيحي ميان ايران و تركيه از فردا اجرا مي‌شود.
در ديدار هيئت اقتصادي ايران و تركيه كه روز چهارشنبه در سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي برگزار شد، توافق‌نامه تجارت ترجيحي كالا ميان ايران و تركيه امضا شد و محمدرضا نعمت‌زاده از ايجاد پنجره واحد در گمركات كشور خبر داد و گفت: با ايجاد اين پنجره واحد اگر در يك كشور كالاهاي مربوطه بررسي شود، نيازي به بررسي مجدد همان كالا در كشور مقابل نيست.
وي با بيان اينكه بايد تسهيلاتي براي سرمايه‌گذاران و رفت و آمد تجار ايجاد شود، اظهار كرد: يكي از موضوعات اصلي كه به آن توجه داريم بحث تعرفه‌هاست. خوشبختانه با اعلام تجارت ترجيحي تسهيلات لازم در اين زمينه به‌وجود خواهد آمد و طرفين اين موضوع را بررسي مي‌كنند. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: جلوگيري از ايجاد هر گونه موانع تعرفه‌اي يا مشكلاتي كه مانعي براي برنامه‌ريزي دراز مدت تجار شود از ديگر برنامه‌هاي مهم است. همچنين برقراري نظام بانكي فعال بين دو كشور از ديگر برنامه‌هاي در حال بررسي است. نعمت زاده بيان كرد: مي‌دانم به دليل تحريم، محدوديت‌ها زياد است ولي بايد كاري كنيم كه با استفاده از پول‌هاي ملي و حضور بانك‌هاي بيشتر كه بتوانند اين مبادلات را انجام دهند بتوانيم اقدامات مهمي در اين زمينه انجام دهيم. از طرف ايران هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:احتمال حذف دلار در تجارت ايران و تركيه ,حذف دلار, ] [ 23:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت روز خودروهای داخلی+جدول

 

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد مقداری کاهش یافته است.
این هفته قیمت پژو 405 معادل 300 هزار تومان، پژو پارس سال 200 هزار تومان و پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 هر کدام 100 هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته فعالان بازار خودرو، هرگونه افزایش قیمت خودروهای داخلی در آینده نزدیک دور از انتظار است.

 قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

 

 

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا 23 میلیون و 710 هزار تومان 24 میلیون و 200 هزار تومان
پراید SE111 19 میلیون و 940 هزار تومان 20 میلیون و 600 هزار تومان
پراید 131 19 میلیون و 720 هزار تومان 19 میلیون و 850 هزار تومان
پژو 405 29 میلیون و 34 هزار تومان 29 میلیون و 700 هزار تومان
سمند EF7 28 میلیون و 855 هزار تومان 29 میلیون و 800 هزار تومان
پژو پارس سال 34 میلیون و 880 هزار تومان 37 میلیون و 100 هزار تومان
پژو206 تیپ 5 34 میلیون و 114 هزار تومان 36 میلیون و 400 هزار تومان
پژو 206 تیپ 2 - 35 میلیون و 100 هزار تومان
پژو206 v8 34 میلیون و 649 هزار 37 میلیون و 300 هزار تومان
لیفان 620 42 میلیون تومان 45 میلیون تومان
لیفان x60 60 میلیون تومان 62 میلیون تومان
ام وی ام 315 38 میلیون و 303 هزار تومان 38 میلیون و 400 هزار تومان
ام وی ام 110 21 میلیون و 866 هزار تومان 20میلیون و 500 هزار تومان
ام وی ام 530 43 میلیون و 282 هزار تومان 40 میلیون تومان
ام وی ام x33 63 میلیون و 170 هزار 63 میلیون تومان
جک 45 میلیون تومان 48 میلیون تومان
مزدا 3 105 میلیون تومان 130 میلیون تومان
پارس تندر 38 میلیون تومان 44 میلیون و 800 هزار تومان
تندر 90 اتومات 45 میلیون تومان 56 میلیون تومان
تندر 90 E2 36 میلیون و 147 هزار تومان 43 میلیون و 500 هزار تومان

 

[ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:قیمت روز خودروهای داخلی+جدول , ] [ 1:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت سکه و ارز در بازار ‌چهارشنبه+جدول

 

جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز ‌چهارشنبه منتشر شد.

 نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه در بازار 995 هزار تومان، طرح قدیم 993 هزار تومان، نیم سکه 499 هزار و 500 تومان، ربع سکه 271 هزار تومان و سکه گرمی 172 هزار و 500 تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 101 هزار و 300 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1198 دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3515 تومان، هر یورو را 4400 تومان، هر پوند را 5500 تومان و هر درهم امارات را 958 تومان اعلام کردند.

جدول قیمت سکه و ارز در ‌چهارشنبه

(قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه قیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 995000
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم 993000
نیم سکه 499500
ربع سکه 271000
گرمی 172500
هر گرم طلای 18 عیار 101300
نوع ارز  
دلار 3515
یورو 4400
پوند 5500
درهم 958
[ چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:قیمت سکه و ارز در بازار ‌چهارشنبه+جدول , ] [ 20:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

رونمایی اسکناس جدید 2 هزارتومانی

 

رونمایی از اسکناس 20 هزار ریالی و بازدید از سامانه جدید بانکداری الکترونیکی با حضور رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی امروز دوشنبه در ساختمان بانک مرکزی انجام شد.

 در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، ضمن امضاء یادبود رونمایی از اسکناس جدید 20 هزار ریالی، ارتقا بانکداری الکترونیکی را گامی درجهت توسعه دولت الکترونیک دانست و از شفافیت در انتشار اطلاعات و نظارت بیشتر بر فعالیت نظام بانکی به عنوان یکی از سیاست های اصولی دولت یاد کرد.



ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز در این بازدید، گزارشی از سامانه جدید بانکداری الکترونیکی، شبکه شاپرک و نحوه و دلایل انتشار اسکناس به رییس جمهوری ارایه کرد و از حرکت بانک مرکزی در جهت حفاظت از سلامت مالی بانکها خبر داد.



سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار(سیما)، نظام جامع و یکپارچه آمارهای اقتصادی، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب، نظام شفافیت و تمرکز اطلاعات بانکی ، سامانه مدیریت متمرکز حسابهای دولتی(نسیم)، سامانه چکاوک ، پورتال کاشف ، سامانه پرداخت الکترونیک و سامانه پیام رسانی الکترونیکی مالی از جمله بخش هایی است که مورد بازدید دکتر روحانی قرار گرفت.

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:رونمایی اسکناس جدید 2 هزارتومانی , ] [ 2:7 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت هر اونس طلا بازهم کاهش یافت

 

قیمت طلا آخرین روز کاری با کاهش قیمت 3 دلاری روبرو شد و به 1222.5 دلار رسید.


به گزارش بلومبرگ، قیمت جهانی طلا در آخرین روز کاری (جمعه) بازهم کاهش یافت.

بر همین اساس هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 3.1 دلار کاهش در قیمت 1222.5 دلار تثبیت شد.

هر اونس نقره نیز با کاهش ناچیز در قیمت معادل 17.06 دلار دادوستد شد.

هر اونس پالادیم نیز 815.13 دلار در بازارهای بین المللی به فروش رسید که نسبت به قیمت قبلی 4.08 دلار کاهش داشته است.

قیمت هر اونس پلاتین نیز با کاهش 11.25 دلاری به 1229.75 دلار رسید که حدود 1 درصد کاهش داشته است.

[ شنبه 22 آذر 1393برچسب:قیمت هر اونس طلا بازهم کاهش یافت ,قیمت طلا, ] [ 17:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

آخرین قیمت خودرو دربازار و کارخانه+جدول

 

قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری تغییری نسبت به نرخ این محصولات در هفته گذشته نداشته است.


فعالان بازار خودرو می‌گویند که خرید در این بازار در حداقل ممکن بوده و به همین دلیل هرگونه افزایش قیمت این محصولات دور از انتظار است.

البته پیش‌بینی می شود در ایام پایانی سال به دلیل افزایش تقاضای خرید خودرو قیمت خودروهای داخلی دچار نوسان شود.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

 

 

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا 23 میلیون و 710 هزار تومان 24 میلیون و 200 هزار تومان
پراید SE111 19 میلیون و 940 هزار تومان 20 میلیون و 600 هزار تومان
پراید 131 19 میلیون و 720 هزار تومان 19 میلیون و 850 هزار تومان
پژو 405 29 میلیون و 34 هزار تومان 30 میلیون و 500 هزار تومان
سمند EF7 28 میلیون و 855 هزار تومان 29 میلیون و 900 هزار تومان
پژو پارس سال 34 میلیون و 880 هزار تومان 37 میلیون و 700 هزار تومان
پژو206 تیپ 5 34 میلیون و 114 هزار تومان 37 میلیون و 850 هزار تومان
پژو 206 تیپ 2 - 35 میلیون و 500 هزار تومان
پژو206 v8 34 میلیون و 649 هزار 37 میلیون و 900 هزار تومان
لیفان 620 42 میلیون تومان 45 میلیون تومان
لیفان x60 60 میلیون تومان 62 میلیون تومان
ام وی ام 315 38 میلیون و 303 هزار تومان 38 میلیون و 400 هزار تومان
ام وی ام 110 21 میلیون و 866 هزار تومان 20میلیون و 500 هزار تومان
ام وی ام 530 43 میلیون و 282 هزار تومان 40 میلیون تومان
ام وی ام x33 63 میلیون و 170 هزار 63 میلیون تومان
جک 45 میلیون تومان 48 میلیون تومان
مزدا 3 105 میلیون تومان 130 میلیون تومان
پارس تندر 38 میلیون تومان 44 میلیون تومان
تندر 90 اتومات 45 میلیون تومان 55 میلیون تومان
تندر 90 E2 36 میلیون و 147 هزار تومان 43 میلیون تومان

 

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب: قیمت خودرو دربازار و کارخانه, ] [ 21:31 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد