ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

روحانی در ساحل خزر

 

 


[ پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:روحانی در ساحل خزر,روحانی,دریای خزر, ] [ 23:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ حسن آقامیری - تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان

[ ]

انفجار آیفون حادثه آفرید

 

به گزارش منابع خبری نیویورک انفجار گوشی آیفون در لانگ آیلند نیویورک حادثه آفرید.

یکی از کاربران گوشی تلفن همراه در لانگ آیلند نیویورک با انفجار آیفون خود سوخت.


بنابر این گزارش اریک جسون 35ساله به دلیل انفجار گوشی آیفون مدل 5C در جیب شلوار خود از ناحیه بالای پای چپ با سوختگی درجه سه تحت درمان قرار گرفت.


به گفته وی به نقل از این خبرگزاری وی ابتدا پس از احساس گرمای بالا در حد سوختن قصد خارج کردن گوشی خودر ا داشت که با انفجار آن مواجه گردید.


این حادثه که ده روز پیش رخ داده بود بنا به درخواست شرکت آیفون رسانه‌ای نشده بود تا علت اصلی آن بررسی شود.


به گفته کارشناسان شرکت آیفون این گوشی‌ها می‌توانند حادثه آفرین باشد در صورتی که از شارژر‌ها و قطعات غیر استاندارد و اصلی استفاده شود کاربران آیفون با انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی خواستار رسیدگی مسئولین این شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه شدند.


گوشی و تجهیزات ساخت شرکت آیفون که از سال 2007 راه اندازی شد از جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران خود برخوردار است.


در آگوست 2013 کاربر زن چینی حین مکالمه خود که حدود 4دقیقه بطول انجامید از ناحیه چشم چپ پس از انفجار گوشی آیفون خود آسیب دید.
در فوریه سال 2013 نیز گزارشی مشابه از نشست محتویات باطری داخلی گوشی آیفون 4S یک مدیر شرکت بازرگانی بر خبرگزاری‌های نیویورک منتشر شد.


در ژانویه سال 2013 در ایالت لوگان یک مورد شکایت از انفجار گونی آیفون یکی دیگر از کاربران ثبت شده بود.

[ یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:انفجار آیفون, حادثه, اریک جسون,لانگ آیلند, ] [ 22:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

ساعت عاشقان اپل، رسما آمد

 





[ یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:اپل, ساعت هوشمند,رونمایی, شرکت اپل,ساعت عاشقان اپل, ] [ 22:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

سرقت صدها میلیون طلا و جواهر با طرح‌ دوستی زنانه

 

پلیس آگاهی پایتخت زن جوانی را که با طرح‌ دوستی زنانه، قربانیان خود را شناسایی و صدها میلیون تومان از آن‌ها سرقت کرده بود را دستگیر کرد.

در ساعت 11 روز بیست و نهم بهمن ماه سال گذشته، برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت منزل در شهرری – میدان نماز – خیابان گل‌ها  به کلانتری 131 شهرری اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با حضور کارآگاهان در محل سرقت، در همان مراحل اولیه بررسی محل سرقت، مشخص شد که سارق یا سارقان با استفاده از کلید در محل سرقت و ضمن اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات و همچنین اطمینمان از عدم حضور مالباخته، اقدام به سرقت بیش از 300 میلیون تومان طلا و جواهرات (بنا به گفته مالباخته) کرده‌اند؛ لذا با توجه به نتایج به دست آمده از محل وقوع سرقت، تحقیقات از اطرافیان و افراد مرتبط با مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش خانمی به نام لیلا رحیمی به عنوان مستأجر اقدام به اجاره یک واحد مسکونی در طبقه پائین محل زندگی من کرد و طی همین مدت کوتاه (کمتر از دو هفته) با من طرح دوستی ریخت و به بهانه‌های مختلف، مرتباً به منزلم رفت و آمد داشت تا اینکه چند روز پیش و به بهانه اینکه به علت داشتن مشکلات مالی قصد قصد رفتن به شهرستان و زندگی با خانواده‌اش را دارد، قرارداد اجاره را فسخ و پس از بازپس گرفتن پول ودیعه مسکن (مبلغ 8 میلیون تومان)، خانه را تخلیه کرد.

با توجه به اظهارات مالباخته کارآگاهان به بررسی هویت لیلا رحیمی پرداخته، با بررسی تصویر مدارک شناسایی ارائه شده از سوی این شخص در زمان تنظیم قرار داد اجاره منزل مشخص شد که خانمی به نام «لیلا رحیمی» با مشخصات هویتی ثبت شده در داخل مدارک شناسایی ارائه شده جهت تنظیم قولنامه منزل، وجود خارجی ندارد و به احتمال بسیار فراوان این شخص پس از جلب اعتماد و در زمان تردد به منزل مالباخته، از محل نگهداری طلا و جواهرات و میزان آنها اطلاع پیدا کرده و در ادامه پس از سرقت کلید منزل، دیگر اقدامات خود جهت اجرای نقشه سرقت طلا و جواهرات را انجام داده است.

در شرایطی که تحقیقات جهت دستگیری لیلا رحیمی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، پرونده سرقت مشابه دیگری این بار در شهرری – میدان نارنج به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

بررسی اظهارات مالباخته نشان داد که در زمان سرقت، وی به قصد ملاقات با یکی از دوستانش به نام لیلا رحیمی که به تازگی با وی در یک آرایشگاه زنانه آشنا شده از منزل خارج اما پس از عدم حضور این شخص در محل ملاقات و عدم پاسخگویی به تماس‌های وی، مجدداً به منزل بازگشته که متوجه سرقت طلا و جواهرات خود می‌شود.

مالباخته در خصوص علت گذاشتن قرار ملاقات با «لیلا رحیمی» به کارآگاهان گفت: چندی پیش و در یک آرایشگاه زنانه با این خانم آشنا و در ادامه دوست شدم؛ طی این مدت لیلا چندین بار به منزل ما رفت و آمد داشت و به واسطه همین رفت و آمدها در جریان برخی مشکلات من قرار گرفت؛ لیلا مدعی شد که یک دعا نویس را می‌شناسد که قادر است مشکل مرا حل کند و به بهانه ملاقات با این شخص، با من قرار گذاشت تا به ملاقات این شخص برویم اما هرچقدر منتظر ماندم، او به محل قرار نیامد و من نیز به خانه بازگشتم که متوجه سرقت طلا و جواهرات خود شدم.

در زمان انجام چهره نگاری از دومین مالباخته، وی اظهار  داشت که تصویری از لیلا رحیمی در گوشی تلفن همراه وی وجود دارد که بلافاصله این تصویر استخراج و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و تصویر به دست آمده، توسط شاکی اول پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفت و وی عنوان داشت که این همان شخصی است که خانه‌اش را اجاره کرده بود.
با بدست آمدن تصویر متهم پرونده و شناسایی هویت واقعی این شخص به نام «منصوره . ب» (متولد 1350) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و دارای سابقه محکومیت، اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام آخرین مخفیگاهش در 24 متری شهرری شناسایی و در بیستم فروردین ماه امسال، دستگیر شد.

منصوره که پس از شناسایی از سوی مالباختگان و کشف مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه از داخل مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف نداشت، خریدار طلا و جواهرات مسروقه را نیز در محدوده بازار تهران معرفی کرد که ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی، این شخص دستگیر و مقادیر متنابهی از جواهرات مسروقه از وی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال وقوع سرقت‌های مشابه، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمه جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

[ ]

سارق بدشانس در صندوق عقب پژو گرفتار شد

 

سارقی که با دیدن ماموران و از ترس دستگیری در صندوق عقب خودور مخفی شده بود، پس از انتقال خودرو به کلانتری، دستگیر شد.

سرهنگ خسرو احمدی با اشاره به دستگیری یک سارق در صندوق عقب یک خودروی پژو اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارشی از سرقت یکی از گلخانه‌های حاشیه شهر به دست ماموران پلیس رسید که ماموران برای بررسی موضوع، سریعاً وارد عمل شده و به محل مذکور اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین در ادامه افزود: پس از حضور پلیس در محل مورد نظر، ماموران از اظهارات فردی که خبر وقوع سرقت از این گلخانه را به نیروی انتظامی داده بود، دریافتند که این فرد، در هنگام ورود به گلخانه، با سارقی برخورد کرده که در حال سرقت بخشی از اموال آن محل بوده ولی با دیدن وی، بلافاصله اقدام به فرار کرده بود.

وی با بیان اینکه به گفته شاهد ماجرا، زمان زیادی از مشاهده سارق نگذشته بود، گفت: ماموران پس از اطلاع از موضوع و با توجه به اظهارات شاهد ماجرا، گشت زنی هدفمند در حاشیه محل مذکور را در دستور کار خود قرار دادند که در ادامه بررسی موضوع و گشت‌زنی‌های خود، به یک دستگاه خودروی سواری پژو که در اطراف گلخانه متوقف شده بود، مشکوک شدند.

احمدی ادامه داد: ماموران پلیس پس از مشاهده این خودرو، برای بررسی هرچه بیشتر این خودرو، اقدام به انتقال آن به کلانتری کردند که پس از انتقال خودرو و در هنگام بازرسی از آن، متوجه حضور فردی در صندوق عقب خودروی مذکور شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: ماموران پس از باز کردن در صندوق عقب، مردی را مشاهده کردند که به همراه مقادیری کابل و ظروف سرقتی از داخل گلخانه، داخل صندوق عقب خودرو، پنهان شده بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مرد 32 ساله پس از دستگیری، به چندین فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت تکمیل مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.

[ یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:سارق بدشانس, صندوق عقب, پژو ,گرفتار,خمین, ] [ 22:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

خبری خوش برای دانشجویان

 

در صورت مشارکت وزارت علوم و دانشگاه‌ها امسال شاهد افزایش 80 درصدی در رقم بن کارت‌های دانشجویی خواهیم بود.

 معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های گسترش کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.


در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط سال‌های گذشته در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

اما یک خبر خوشحال کننده برای دانشجویان اینکه  ظاهرا قرار است برای دوره بیست و هشتم افزایش اعتبار بن کارت‌ها را تا 80 درصد شاهد باشیم، از این رو در صورت مشارکت وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها سهم پرداختی از جانب دانشجویان کاهش یافته و بن کارت‌هایی با مبالغ بیش از سال‌های گذشته ارائه می‌شود.

سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکتی 7 میلیارد تومانی در این طرح شرکت کرد و اعتبار بن کارت‌های دانشجویی 60 هزار تومان بود، اما امسال میزان این مشارکت افزایش یافته و به 10 میلیارد تومان رسیده است. بر این اساس احتمالا دانشجویان در صورت مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه علوم می‌توانند بن کارت‌های 100 هزار تومانی دریافت کنند.

مسئولان برگزار کننده نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران در این راستا نامه‌نگاری‌هایی را با دستگاه‌های ذی ربط و وزارتخانه‌ها انجام داده و در انتظار پاسخ هستند تا در صورت مشارکت زمان ثبت نام و میزان واریز مبلغ از سوی دانشجویان را اعلام کند.

مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب براین تاکید دارد که به منظور سهم پرداختی کمتر از سوی دانشجویان دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید مشارکت کنند.

در این راستا جدولی تنظیم شده تا رقم بن‌ها از 60 به 100 هزار تومان افزایش یابد، در این صورت شاهد رشد 80 درصدی خواهیم بود، اگر اینگونه باشد دانشجویان باید 40 هزار تومان پرداخت کنند، سهم ارشاد 30 هزار تومان و در ادامه دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز 30 هزار تومان پرداخت می‌کنند، تا اعتبار بن کارت‌ها به 100 هزار تومان برسد.

ارشاد ابراز امیدواری می‌کند تا در صورت مشارکت بزودی نحوه ثبت نام اعلام شود، اگر تا سه روز آینده پاسخی به نامه وزارت ارشاد از سوی دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها داده نشود، به مانند سال گذشته مشارکت 50 درصدی طرفین یعنی دانشجویان و ارشاد را شاهد خواهیم بود. تا نیمی از بهای بن کارت‌های دانشجویی را دانشجویان پرداخت کنند و نیمی دیگر از سوی ارشاد پرداخت شود.

البته در این راستا شنیده می‌شود وزارت ارشاد در صدد آن است تا رقم واریزی و مشارکتی دانشجویان را به میزان حداقلی رسانده تا دانشجویان برای دریافت بن کارت دچار مشکل نشوند.

این گزارش تصریح می‌کند، بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است. هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.
دانشجویان باید توجه داشته باشند که، یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارت‌های ویژه خرید در نمایشگاه فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل نمایشگاه قابل استفاده است.
[ ]

دختربچه‌ای که سوژه رسانه‌های جهان شد

 

تسلیم شدن یک دختر بچه آواره سوری مقابل دوربین یک خبرنگار، سوژه بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.

 

این دختر 4 ساله هنگامی که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک شد تا عکسی از او بگیرد؛ با تصور اینکه سلاحی به سوی او نشانه رفته است، به نشانه تسلیم دستان خود را بالا گرفت.
انتشار این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
یکی از کاربران درباره این عکس نوشت: این امر بسیار غم انگیز است  .. این دنیایی است که ما برای کودکانمان ساخته ایم.
شبکه بی بی سی تأکید کرد، این عکس توسط "عثمان ساغرلی" خبرنگار ترکیه‌ای از یک دختر آواره سوری به نام "هویدا هدی" در اردوگاه "اطمه" گرفته شده است.  پس از کشته شدن پدر این دختر بچه سوری در سال 2012 در شهر "حماه" وی به همراه مادر و 3 برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.
این خبرنگار تأکید کرد که این دختر بچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:دختربچه‌, سوژه, رسانه‌های جهان,خبرنگار,هویدا هدی, ] [ 1:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

برای تفریح دختر می‌شدم

 

مرد جوانی که با پوشیدن لباس زنانه وآرایش زنانه طعمه‌های خود را سوار خودرو کرده وسپس اقدام به سرقت به عنف وزورگیری با تهدید چاقو می‌کرد با هوشیاری پلیس ساوجبلاغ شناسایی ودستگیر شد.

سرهنگ احمد جبارپور فرمانده انتظامی ساوجبلاغ، در تشریح جرییات این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی بخش کوهسار حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که با لباس مبدل زنانه با یک دستگاه خودرو پژو پارس در حال تردد بوده مشکوک و قصد متوقف کردن خودرو را می‌کنند اما راننده خودرو با دیدن پلیس با افزایش سرعت خود متواری می‌شود.

سرهنگ جبارپور ادامه داد: پس از تعقیب و گریز سرانجام فرد مظنون در جاده کانال آب بخش کوهسار دستگیر و پس از انتقال به کلانتری در بازرسی بدنی مشخص می‌شود وی فرد مذکری می‌باشد که با لباس مبدل زنانه، آرایش غلیظ، کلاه گیس، کیف زنانه، لوازم آرایش، گردنبند، ساعت زنانه،  مانتو و شلوار زنانه با یک دستگاه پژو پارس با استفاده از سلاح سرد (چاقو)  پس از سوارکردن طعمه‌های خود اقدام به زورگیری و اخاذی می‌نموده است.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: فرد دستگیر شده در ابتدا ارتکاب هرگونه جرم و زورگیری را انکار می‌کرد و اذعان می‌داشت که این کار را برای تفنن انجام داده است اما در باز جویی‌های فنی و پلیسی لب به اعتراف گشود و به ۳ فقره زورگیری و اخاذی در محدوده آبیک قزوین و شهرستان ساوجبلاغ و زخمی کردن یکی از طعمه‌ها به وسیله چاقوی ضامن دار اقرار کرد و در بازرسی از داخل خودرو نامبرده نیز مقدار ۷ گرم حشیش و ۲۰سانت شیشه کشف شد.

سرهنگ جبارپور در پایان به شهروندان توصیه کرد: از سوار شدن به خودروهای افراد مشکوک خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین افرادی سریعا موارد را به پلیس ۱۱۰ جهت پیشگیری از وقوع هر جرمی و برخورد با افراد سودجو اطلاع دهند.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:برای تفریح دختر می‌شدم ,ساوجبلاغ,پژو پارس,جرم و زورگیری, ] [ 1:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

مبلغ قرارداد برانکو با پرسپولیس فاش شد

 

درحالی که قائم مقام باشگاه پرسپولیس تاکید دارد رقم پرداختی به برانکو ایوانکوویچ متعارف است، مدیرعامل پیشین سرخپوشان عنوان کرد مبلغی که پرسپولیس به سرمربی جدیدش می‌دهد بالای ۴ میلیارد تومان است!

 پس از آنکه برانکو ایوانکوویچ روز دوشنبه رسما قراردادش را با باشگاه پرسپولیس امضا کرد، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره مبلغ قرارداد این سرمربی کروات با باشگاه پرسپولیس مطرح شد.

البته محمدحسین نژادفلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس مبلغ بالای قرارداد برانکو را تکذیب کرد و گفت: باید به صراحت بگویم مبلغ قرارداد آقای برانکو با توجه به سوابق و توانمندی ایشان مبلغ متعارفی است و قراردادی که بسته‌ایم از نظر مالی همطراز با مبلغ قرارداد برخی مربیان ایرانی است.

با این حال امیر عابدینی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار  با انتقاد از مسئولان وزارت ورزش گفت: مگر همین آقایان ابتدای فصل برای کنترل هزینه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیامدند؟ پس چرا حالا اینقدر از بیت‌المال هزینه می‌کنند؟ آقایان می‌خواهند شرایط را جمع و جور کنند ولی مدام هزینه‌های بیشتری انجام می‌دهند.

وی افزود: الان قرارداد برانکو با پرسپولیس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. چه معنایی دارد که پرسپولیس در این مقطع زمانی چنین پولی به برانکو بدهد؟ مگر آقایان برای کنترل هزینه‌ها نیامده بودند؟

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:مبلغ قرارداد برانکو با پرسپولیس ,برانکو ایوانکوویچ,پرسپولیس, ] [ 1:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

عامل شهادت مرزبانان ایرانی

 

گروه تروریستی «انصار الفرقان» مسؤولیت حمله به ۸ تن از ماموران مرزی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور را بر عهده گرفت.


«ابوحفص بلوچی» سخنگوی گروه تروریستی انصار الفرقان در پیامی تصویری ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت این حمله از ادامه حملات خود به نیروهای ایرانی خبر داده است.

این تکفیری ضمن ابراز خرسندی از این عملیات تاکید کرد که جهاد همچنان ادامه خواهد داشت.

گروه تروریستی انصار الفرقان از یکدست شدن دو گروه تروریستی الفرقان و جنبش الانصار شکل گرفته است.رهبری گروه تکفیری الفرقان را «مولوی صلاح الدین» و جنبش الانصار را ابوحفص بلوچی بر عهده دارند.

کاریکاتور/ انتظارات مردم از توافق هسته ای

 

 با پایان یافتن مذاکرات و قرائت بیانیه مشترک توافق هسته ای ، انتظارات مختلف مردم از بهبود وضعیت بعد از انجام شدن توافق هسته ای بسیار قابل تامل است.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:کاریکاتور/ انتظارات مردم , توافق هسته ای ,لوزان,اوباما, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

واگذاری انواع خودرو به بازنشستگان

 

 در سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح راستای تکریم بازنشستگان و به منظور قدرشناسی از خدمات آنها، بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت لیزینگ موسسه اعتباری کوثر و شرکت دیار خودرو، انواع خودرو با شرایط سهل و ویژه به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان مذکور، ۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت نقد و مابقی آن به صورت تسهیلات بانکی ارائه می‌شود. همچنین مدت بازپرداخت تسهیلات ۴۸ ماه است.

لازم به ذکر است نرخ تسهیلات ۱۵ درصد و با توجه به تضمین بازپرداخت تسهیلات توسط سازمان بازنشستگی، برای دریافت تسهیلات نیاز به هیچگونه تضمین و یا معرفی ضامن نیست.

طبق این اطلاعیه، در صورت بروز هرگونه تغییر در هزینه‌های جانبی از قبیل بیمه شخص ثالث، هزینه‌های مالیات، عوارض و غیره همچنین تغییر در قیمت خودروها از سوی شرکت تولید کننده، در زمان صدور، اسناد به قیمت اعلام شده اضافه و متقاضیان موظف به پرداخت کسری واریزی هستند. رنگ خودروها بر اساس موجودی هر ماه در شرکت دیار خودرو تعیین می شود و سازمان بازنشستگی و همچنین شرکت دیار خودرو هیچگونه تعهدی در قبال رنگ خودرو ندارند.

همچنین زمان تحویل خودروها پس از واریز پیش پرداخت به حساب تعیین شده، نزد موسسه اعتباری کوثر و تکمیل پرونده و ارائه به شرکت دیار خودرو حداکثر یک تا سه ماه کاری است. امکان تاخیر در تحویل خودرو بعد از مدت مذکور وجود خواهد داشت که در این صورت توسط شرکت دیارخودرو به میزان ۲۰ درصد سالیانه به نسبت وجه پیش پرداخت در ماه اول و ۲۵ درصد در ماه‌های بعد، به عنوان هزینه تاخیر پرداخت خواهد شد.

مبلغ پیش پرداخت به شماره حساب اعلام شده در سایت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به نشانی www.esata.ir ، موسسه اعتباری کوثر و در وجه حساب پشتیبان دیار باید واریز شود.

این اطلاعیه به متقاضیان توصیه کرده قبل از واریز وجه، ابتدا بندهای مندرج در فرم "رعایت موارد الزامی" را با دقت مطالعه و پس از آن در مورد واریز پیش پرداخت اقدام کنند.

لازم به ذکر است؛ مشخصات خودروهای قابل واگذاری، قیمت و شرایط آن در آدرس اینترنتی یاد شده، درج شده است.

[ ]

دیدار رییس جمهوری ترکیه با رهبر انقلاب

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134393_500.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134395_950.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134397_127.jpg
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:رییس جمهوری ترکیه ,رهبر انقلاب ,دیدار,طیب اردوغان, ] [ 23:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

اعتراض جالب یک سرمربی فوتبال

 

سرمربی برزیلی تیم فلامنگو در حالی که پاسخگوی خبرنگاران بود، در انتهای صحبت‌های خود چسبی را بر دهان خود زد تا این‌گونه اعتراض خود را به تصمیم فدراسیون فوتبال برزیل مبنی بر محرومیت‌ دو جلسه‌ای که برای او در نظر گرفته شده است، نشان دهد.
 سرمربی برزیلی تیم فلامنگو و سابق رئال مادرید در نشست خبری شیوه‌ای جالب و عجیب را برای اعتراض به فدراسیون فوتبال برزیل انجام داد.

وی در حالی که پاسخگوی خبرنگاران بود، در انتهای صحبت‌های خود چسبی را بر دهان خود زد تا این‌گونه اعتراض خود را به تصمیم فدراسیون فوتبال برزیل مبنی بر محرومیت‌ دو جلسه‌ای که برای او در نظر گرفته شده است، نشان دهد.



لوکزامبورگو نسبت به قوانین درباره استفاده از بازیکنان جوان برزیلی اعتراض کرده بود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت که از موضع خود در قبال صحبت‌های خود کوتاه نخواهد آمد و تا زمانی که حق داشته باشد اعتراض خواهد کرد.
[ یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:اعتراض جالب یک سرمربی فوتبال,واندرلی لوکزامبورگو, ] [ 10:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

سرقت خودروهاي مزدا3 با شاه كليد


دو مرد كه متهم هستند با شاه‌كليد خودروهاي مزدا3 را سرقت كرده و به مجرمان سابقه دار اجاره مي‌دادند بازداشت شدند.
 چندي قبل بود كه مردي به ماموران پليس تهران خبر داد خودروي مزدا3‌اش در يكي از خيابان هاي شهر سرقت شده است. او گفت براي خريد وارد يك فروشگاه شدم. وقتي به محل پارك خودرو برگشتم متوجه شدم كه سرقت شده است. البته خودروي من مجهز به دزدگير بود اما با اين حال آن را به سرقت بردند.
بعد از مطرح شدن شكايت ماموران متوجه شدند كه شكايت‌هاي مشابه هم به پليس گزارش شده است. تحقيقات نشان داد كه همگي شاكيان خودروي خود را در حالي كه مجهز به دزدگير بوده محل‌هاي خلوت پارك كرده بودند.
ماموران پليس بعد از تحقيق بيشتر يكي از متهمان را شناسايي و بازداشت كردند. تحقيق از متهم نشان داد كه او در چند مورد از سرقت‌ها نقش داشته و در قبال سرقت از سركرده باند مبالغي پول دريافت مي‌كرد. او گفت از مخفيگاه سركرده خبر ندارد اما مي‌داند كه او خودروها را به مجرمان كرايه مي‌داد. متهم درباره شيوه سرقت هم توضيح داد بعد از از كار انداختن دزد‌گير با شاه كليد خودروهاي مزدا را سرقت مي‌كردند.
كارآگاهان بعد از تحقيق از متهم يكي ديگر از اعضاي باند را شناسايي و او را سوار بر خودروي مزدا3 بازداشت كردند.
تلاش براي بازداشت ساير اعضاي باند ادامه دارد.
[ یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:سرقت خودروهاي مزدا3 با شاه كليد,مزدا3,شاه کلید , ] [ 10:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

پشت پرده برکناری درخشان از پرسپولیس

 

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در حالی منکر دادن اولتیماتوم به حمید درخشان شده است که محتوای جلسه شنبه شب در باشگاه پرسپولیس گویای برکناری قریب الوقوع سرمربی پرسپولیس است.
 بحث برکناری حمید درخشان از سرمربیگری پرسپولیس موضوع جدیدی نیست. بعد از انتخاب محمد حسین نژاد فلاح به عنوان قائم مقام باشگاه بود که اخبار زیادی از مذاکره وی با مربیانی همچون افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ در رسانه‌ها منتشر شد؛ مذاکراتی که به تایید این مربیان هم رسید. با این حال نتایج قابل قبول پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تسکینی بود بر حواشی مختلف و اخبار مربوط به برکناری حمید درخشان.

البته این فضای امن برای سرمربی پرسپولیس زیاد دوام نداشت چرا که با شکست پرسپولیس برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و سپس توقف سرخپوشان برابر تیم انتهای جدولی راه آهن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، مجددا قائم مقام باشگاه را بر آن داشت تا شمشیر تغییرات را از غلاف بیرون بکشد.

جلسه نژاد فلاح با حمید درخشان که روز شنبه برگزار شد، در همین ارتباط بود. هرچند قائم مقام باشگاه پرسپولیس مقابل خبرنگاران انجام تغییرات را تکذیب کرد و از همه خواست که به بازی با النصر فکر کنند اما این جلسه با ماهیت برکناری کادر فنی سرخپوشان تشکیل شده بود که بنا به دلایلی برکناری سرمربی فعلی پرسپولیس منتفی شد.

یک منبع آگاه و نزدیک به باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: قرار بود درخشان در جلسه روز شنبه برکنار شود که این اتفاق با گذاشتن چند شرط و قبول آن از سوی دو طرف رخ نداد.

گفته می‌شود بازی برگشت پرسپولیس با النصر که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود آخرین فرصت درخشان است. در صورتی که سرخپوشان نتوانند در این بازی به برتری برسند، مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ نهایی خواهد شد و این مربی به زودی راهی ایران می‌شود تا روی نیمکت سرخپوشان بنشیند. قرارداد با برانکو یکسال و نیمه خواهد بود و وی سال آینده هم سرمربی پرسپولیس خواهد بود.
[ ]

جزئیات افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴درصد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن اضافه می شود.

 علی اصغر فانی از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و افزود: براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

وی گفت: شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند.

فانی افزود: برای اجرای زودتر طرح رتبه بندی معلمان این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

فانی به جذب نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: قول استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته ایم و بزودی آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی خواهد بود.

وی در ادامه از ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکت های مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ عنوان کرد.

فانی، به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از ۱۳۱ راهکار سند تحول ۴۰ راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکارها را افزایش دهیم.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد.

فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال ۹۳ به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.

[ یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴ ,حقوق معلمان, ] [ 10:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

کوهنوردی علی لاریجانی در لاریجان

 

علی لاریجانی رئیس مجلس چند روز در ایام نوروز در منطقه لاریجان آمل حضور یافت و به کوهنوردی پرداخت. خانواده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از اهالی آمل و روستای «پردمه» منطقه کوهستانی لاریجان هستند که حدود 100 کیلومتر با تهران و حدود 70 کیلومتر با آمل فاصله دارد.
[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:کوهنوردی علی لاریجانی در لاریجان ,آمل, ] [ 15:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت‌ ظریف‌ در میان‌ استقبال‌مردمی

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:بازگشت‌ ظریف‌ , استقبال‌مردمی ,لوزان سوئیس, ] [ 15:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

بزرگترین پیتزای قابل حمل جهان

 

بزرگ ترین پیتزای تجاری جهان که قابل حمل و تحویل به مشتری باشد در لس آنجلس درست شد.

 این پیتزا که ۱.۳۷ متر مربع مساحت دارد برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کافی است.همچنین برای خرید آن باید ۲۴ ساعت قبل سفارش داد و ۱۹۹٫۹۹ دلار(به اضافه مالیات) قیمت دارد.


[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:بزرگترین پیتزای قابل حمل جهان ,پیتزا,قارچ, ] [ 15:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

لغو همه تحریم‌ها بعد از حصول توافق جامع

خلاصه‌ای از توافقات ایران و 1+5؛
 
براساس راه‌حل‌های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لغو و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه آمریکا فورا لغو خواهند شد.
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب  عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه  متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.
 
تداوم برنامه هسته‌ای  از جمله غنی سازی
 
در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک  ادامه خواهد یافت.
 
این راه حل های جامع ،  ادامه برنامه غنی‌سازی در داخل کشور را  تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد. 
 
 بر اساس راه حل  به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک  در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از  5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3  درصد ادامه خواهند داد.
 
 ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای  و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.
 
براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره  زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.
 
تاسیسات فردو
 
بر اساس راه حل های بدست آمده تاسیسات هسته ای  فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک  پیشرفته تبدیل خواهد شد. بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها  در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود. همچنین نیمی از تاسیسات فردو با همکاری برخی از کشورهای(1+5) به انجام تحقیقات پیشرفته هسته ای و تولید ایزوتوپ های پایدار که مصارف مهمی در صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد،  اختصاص پیدا می کند. 
 
راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک 
 
مطابق راه حل های موجود؛ راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقاء یافته و روزآمد خواهد شد. در باز طراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بازطراحی راکتور اراک در چارچوب یک  برنامه زمان بندی مشخص و در قالب یک پروژه بین المللی مشترک تحت مدیریت ایران آغاز و پس از آن بلافاصله ساخت آن شروع و در چارچوب یک برنامه زمان بندی تکمیل خواهد شد. تولید سوخت رآکتور اراک و اعطای گواهی بین المللی سوخت راکتور از جمله موارد این همکاریهای بین المللی خواهد بود. از طرف دیگر، کارخانه تولید آب سنگین نیز مانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.
 
پروتکل الحاقی
 
ایران در جهت شفافیت و اعتماد سازی به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی  به تصویب خواهد رسید.
 
لغو تحریم ها
 
براساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد. همچنین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله؛ بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به‌طور همه‌جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند. 
 
همکاری های بین المللی:
 
همکاری های بین المللی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از جمله با اعضای 1+5 در حوزه ساخت نیروگاه های هسته ای، راکتور تحقیقاتی، گداخت هسته ای، ایزوتوپ های پایدار، ایمنی هسته ای، پزشکی و کشاورزی هسته ای و ... امکان پذیر و ارتقاء پیدا خواهند کرد. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، دسترسی ایران به بازار جهانی، عرصه های تجاری، مالی، دانش فنی و انرژی نیز فراهم خواهد شد.
 
زمان بندی اجرا برنامه جامع اقدام مشترک
 
با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای  تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.
 
طرف های برنامه جامع اقدام مشترک پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، به یک دوره زمانی آماده سازی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک نیاز خواهند داشت. پس از طی مرحله آماده سازی و همزمان با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده لغو تمامی تحریم ها به طور خودکار  به اجراء در خواهد آمد.
 
در چارچوب راه حل های به دست آمده ؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض  تعهدات از سوی هر یک از طرف ها سازو کار لازم پیش بینی شده است.

قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران

 

با افزایش احتمال رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ، قیمت جهانی نفت دوباره کاهش یافت. تحلیلگران معتقدند توافق هسته‌ای عرضه نفت را بیشتر و قیمت را کاهش خواهد داد و به همین دلیل خریداران همچنان در انتظارند.

 امروز در بازارهای حهانی قیمت نفت برنت کاهش 5 سنتی داشت و هر بشکه از این محصول به قیمت 55 دلار و 6 سنت معامله شد. نفت آمریکا هم 39 سنت پایین آمد و بشکه‌ای 47 دلار و 21 سنت به فروش رفت. امروز در بازارهای جهانی قیمت بنزین 2.06 دلار کاهش یافت و گالنی 178 دلار معامله شد.


به گزارش رویترز دلیل کاهش یکی دو روز گذشته قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، احتمال توافق مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 است که در لوزان سوئیس در حال برگزاری است. مذاکرات بین ایران و 6 قدرت جهانی به رغم پایان مهلت روز سه‌شنبه امروز هم در جریان است. تلاش‌ها بر این بود که به یک چارچوب توافقی در صبح چهارشنبه برسند.

یک نماینده آلمانی روز چهارشنبه گفت: هنوز توافقی حاصل نشده اما اگر طرفین اراده خوبی داشته باشند. امکان توافق وجود دارد.

فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس هم پیشرفت مذاکرات را مناسب خواند اما گفت مسائل کلیدی هنوز نیاز است برطرف شود.

مایکل هوسون رئیس تحلیلگران بازار نیز می‌گوید اگر توافقی حاصل شود امکان عرضه بیشتر نفت از سوی ایران وجود خواهد داشت و قیمت نفت پایین می‌آید.

بر اساس بررسی رویترز ایران در حال حاضر 2.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که به واسطه تحریم‌ها تنها یک میلیون بشکه آن را می‌تواند صادر کند. همچنین ایران 30 میلیون بشکه در تانکرهای نفت روی آب ذخیره کرده است که بعد از برقراری توافق امکان تزریق نفت بیشتر به بازار وجود دارد که در این صورت قیمت را کاهش می‌دهد.
[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران,مذاکرات هسته ای, ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

جریمه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ آسیا

 

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 31 مارس (دیروز) فهرست آخرین تصمیمات خود در رابطه با مجازات تیم‌های باشگاهی متخلف در لیگ قهرمانان را ارائه داد که خلاصه مرتبط با تیم‌های ایرانی در آن به قرار زیر است:

*تراکتورسازی: پرداخت 13 هزار دلار به سبب تخلف رخ داده در دیدار با الاهلی امارات در تاریخ 4 مارس(14 اسفند).

* نفت تهران: پرداخت پنج هزار دلار آمریکا به سبب تخلف رخ داده در دیدار با الجیش قطر در تاریخ 17 فوریه(28 بهمن).

*پرسپولیس تهران: پرداخت هفت هزار و پانصد دلار به سبب تخلف رخ داده در دیدار با لخویا قطر در تاریخ 24 فوریه(پنجم اسفند).

*فولاد خوزستان: پرداخت هفت هزار و پانصد دلار به سبب تخلف رخ داده در دیدار با السد قطر در تاریخ 25 فوریه(ششم اسفند).

*پرسپولیس تهران: پرداخت 15 هزار دلار به سبب تخلف رخ داده در دیدار با بنیادکار ازبکستان در تاریخ 3 مارس(سیزدهم اسفند).

گفتنی است که جریمه‌های یاد شده باید ظرف 30 روز پرداخت شود. همچنین در صورتی که تخلف رخ داده تکرار شود، جرایم سنگین‌تری در نظر گرفته خواهد شد.
[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:جریمه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ آسیا ,لیگ آسیا, ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵

 

در حاشیه هشتمین روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در لوزان سوئیس




















[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵ ,لوزان سوئیس,هسته ای, ] [ 1:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

دردسر جدید برای کارلوس کی روش

 

تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردوی آماده سازی راهی اتریش شده بود، پس از برگزاری تمرینات مورد نظر کادر فنی و برگزاری دو بازی تدارکاتی با تیم های شیلی و سوئد، شامگاه چهارشنبه وارد تهران شد.

کارلوس کی روش که عنوان شده حضور در این اردو آخرین همراهی وی با تیم ملی ایران است نیز به همراه بازیکنانی که در داخل ایرانی بازی می کنند به تهران برگشت اما در فرودگاه دردسر جدیدی برای او ایجاد شد و گذرنامه وی به خاطر مشکلات مالیاتی ضبط شد.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به تهران بازگشت که از جمع خبرنگارانی که به همراه این تیم راهی اتریش شده بودند میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی در سانحه سقوط هواپیمای آلمانی در جنوب فرانسه جان خود را از دست دادند. به همین خاطر در فرودگاه امام خمینی و هنگام بازگشت تیم ملی یاد و خاطره این دو خبرنگار گرامی داشته شد.

[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:دردسر جدید,کارلوس کی روش ,گذرنامه,مالیات, ] [ 1:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

اسامی زائران شهید و مجروح ایرانی در انفجار بغداد

سازمان حج و زیارت با شرح آخرین وضعیت زائرانی که اتوبوس آن‌ها پیش از ظهر امروز در مسیر سامرا بر اثر برخورد با یک بمب منفجر شد، اسامی زائران شهید و مجروحان این حادثه را اعلام کرد.

محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که زائران این اتوبوس از استان خراسان رضوی بودند به خبرنگار حج و زیارت ایسنا یادآور شد: این زائران به صورت آزاد و خارج از سیستم سازمان حج و زیارت به عراق سفر کرده بودند و اتوبوس آن‌ها به وقت محلی عراق در ساعت 11 امروز در منطقه التاجی در 9 کیلومتری شمال بغداد بر اثر برخورد با بمب دچار انفجار شد.

وی افزود: بر اثر این انفجار یکی از زائران به نام "سید محمدرضا طبسی" به شهادت رسید و 9 تن دیگر مجروح نیز مجروح شدند که متاسفانه اکنون تعداد مجروحان این حادثه به 10 نفر رسیده است.

نظافتی سپس اسامی مجروحان این حادثه را اعلام کرد:

محمدجواد طبسی، 9 ساله -مهدی بلندی، 29 ساله - سید علی عادل، 30 ساله - حسین فرشچی‌مقدم، 15 ساله-احمد مروج‌کاشانی، 35 ساله-

مجتبی شایسته، 37 ساله - عماد بلندی، 10 ساله - مریم موسوی، 38 ساله- عباسعلی کریمی، 50 ساله -محمدصادق صنوبرقادتی، 40 ساله

نظافتی همچنین گفت: مجروحان این حادثه هم‌اکنون در بیمارستانی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

[ ]

آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ در تست ایمنی موفق شد

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ , تست ایمنی آئودی A۶ مدل ۲۰۱۶ , ] [ 22:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

شنای نوزاد در استخر !

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:شنای نوزاد, استخر,نوزاد, ] [ 22:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

ربات جدید ساخت شرکت ناسا

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:ربات جدید, ساخت شرکت ناسا,ناسا, ] [ 22:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

خلاصه بازی ایران ۲-۰ شیلی

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:خلاصه بازی ایران ۲-۰ شیلی,ایران,شیلی, ] [ 22:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

کمک‌خلبان عمداً باعث سقوط هواپیما شده است

 "براس روبین" دادستان شهر مارسی فرانسه در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس A320 به توضیحاتی پرداخت.

دادستان مارسی در این کنفرانس خبری گفت که کمک‌خلبان به‌صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است.

منابع خبری نام کمک‌خلبان این هواپیما را "آندریاس لوبیتز" عنوان کرده‌اند که از اهالی شهر مونتبائور آلمان است.

براس روبین در این کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر که هنوز جعبه سیاه دوم هواپیما پیدا نشده، گفت که دو خلبان گفت‌وگوی عادی در 20 دقیقه نخست پرواز داشته‌اند.

دادستان مارسی اضافه کرد که کاپیتان اندکی بعد از کمک‌خلبان می‌خواهد که کنترل هواپیما را به دست بگیرد و پس از آن صدای بسته شدن در کابین خلبان شنیده می‌شود.

وی تأکید کرد که کمک‌خلبان طی اقدامی عمدی هواپیما را در حالت سقوط قرار داد.

روبین گفت که کاپیتان تا زمان سقوط و برخورد هواپیما تلاش داشته وارد کابین خلبان شود و کمک‌خلبان در زمان سقوط و زمانی که خلبان در کابین را می‌زده، زنده بوده است.

دادستان مارسی گفت که هیچ‌گونه سیگنال درخواست کمکی از هواپیما ارسال نشده و صدای ضبط‌شده نشان می‌دهد که کاپیتان حتی تا زمان برخورد خیلی محکم‌تر به در کابین می‌کوبیده است.

وی اضافه کرد که کمک‌خلبان زمانی که در کابین تنها بوده اقدام به دستکاری دستورات هواپیما می‌کند و صدای نفس کشیدن وی تا لحظه برخورد شنیده می‌شود. خلبان و خدمه پرواز تا  زمان سقوط تلاش داشتند که در را بشکنند و وارد کابین شوند.

دادستان مارسی گفت: برآوردها تا کنون نشان می‌دهد که کمک‌خلبان به خلبان اجازه بازگشت به کابین را نداده و پس از آن کاهش ارتفاع هواپیما را آغاز کرده است.

روبین گفت: کمک‌خلبان تا لحظه برخورد عادی تنفس می‌کرده و از اتفاقی که در حال روی دادن بوده کاملاً آگاه بوده است.

وی افزود: صداهای ضبط‌شده نشان می‌دهد که مسافران تنها لحظاتی پیش از برخورد اقدام به فریاد و جیغ کشیدن می‌کنند و تا دقیقه آخر از برخورد قریب الوقوع بی‌اطلاع بودند.

دادستان مارسی گفت: در این مرحله هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.

دو روز پیش یک فروند هواپیمای خطوط هوایی Germanwings‌ آلمان که از بارسلون به‌مقصد دوسلدورف آلمان درحال حرکت بود در کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.

این هواپیما 150 سرنشین داشته و به‌گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما دو خبرنگار ایرانی بوده‌اند. این دو خبرنگار میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:کمک‌خلبان, عمداً , سقوط هواپیما ,مارسی,ایرباس A320, ] [ 22:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

تهدید عربستان به قطع صادرات نفت

 

رویترز اعلام کرد عربستان هشدار داده است در صورت نزدیک شدن نفتکش‌های دیگر کشورها به بنادر یمن صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.
عربستان سعودی بعد از حمله به کشور یمن اعلام کرده است در صورت نزدیک شدن کشتی‌های بارگیری نفت به بنادر این کشور صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

براساس این گزارش چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام از یمن است که طی دو ماه گذشته 4 و نیم میلیون بشکه نفت از یمن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 315 درصدی داشته است.

در حال حاضر یمن جایگاه سی و پنجم صادرات نفت دنیا را دارد و این نگرانی هست که آیا با قطع صادرات نفت این کشور، خللی در تامین انرژی مشتریان نفتی به وجود خواهد آمد. صادرات نفت یمن از طریق خط لوله ماریپ به عنوان مسیر اصلی صادرات این کشور، 70 هزار بشکه در روز است که پیش از این حتی به میزان 110 هزار بشکه در روز هم رسیده بود.

در حال حاضر صادرات نفت این کشور با حمله جنگنده‌های عربستان و هم‌پیمانانش به این کشور قطع شده است. یمن حدود 1.4 تا 1.5 میلیون بشکه در روز که اساسا به کشور چین است صادر می‌کند البته در این میان منابع تجاری چین اعلام کرده است که حجم نفتی که از یمن وارد می کند را می‌تواند از کشورهای غرب آفریقا جایگزین کند.

براساس این گزارش بعد از حمله عربستان و همپیمانانش به کشور یمن قیمت نفت افزایش یافته است اگرچه برخی منابع اعلام کردند که ذخیره بیش از اندازه نفت امکان جایگزینی را برای خریداران نفتی نظیر چین به وجود آورده است اما نگرانی از این هست که کشمکش‌های به دیگر کشورهای عمده تولید نفت در خاورمیانه نیز سرایت کند که در این صورت نگرانی از افزایش بیشتر قیمت نفت وجود خواهد داشت. درگیری‌ها در یمن قیمت نفت برای تحویل در آینده را 6 درصد افزایش داده است
[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:تهدید عربستان, قطع صادرات نفت ,یمن, ] [ 22:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

معرفی سریع‌ترین بازیکن جهان از سوی فیفا

 

کمیته آمار و ارقام فیفا گرت بیل با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت سریع ترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شد.

کمیته آمار و ارقام فدراسیون بین المللی فوتبال رده‌بندی جدیدی از سریع ترین بازیکنان جهان ارائه داد. این سازمان نام گرت بیل را در راس فهرست سریع ترین بازیکنان قرار داد. سرعت این بازیکن 40 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

رتبه دوم هم در اختیار یورگن آدام بازیکن پاچوکای مکزیک قرار گرفت و آنتونیو والنسیا بازیکن تیم منچستر یونایتد هم در رده سوم قرار گرفت.

بیل که در حال حاضر 26 سال دارد در سال های 2011 و 2013 در زمانی که در تاتنهام بازی می کرد، بهترین بازیکن فوتبال انگلیس انتخاب شد.

مبلغ قرارداد بیل با رئال مادرید در سال 2013 معادل 480 میلیارد تومان است.

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب: سریع‌ترین بازیکن جهان, فیفا,گرت بیل, ] [ 22:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

مسی در صدر پر درآمدترین بازیکن سال ۲۰۱۴

 
بر طبق گزارش بیزینس اینسایدر، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا، با درآمد 65 میلیون یورو، پردرآمدترین فوتبالیست سال 2014 شناخته شد.


کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید با 54 میلیون یورو دومین و نیمار با 36.5 میلیون یورو سومین بازیکن پردرآمد فوتبال سال 2014 محسوب شدند.

فهرست 10 بازیکن پردرآمد سال 2014 به شرح زیر است :

1- لیونل مسی از آرژانتین - بارسلونا 65 میلیون یورو

2- کریستیانو رونالدو از پرتغال - رئال مادرید 54 میلیون یورو

3- نیمار از برزیل - بارسلونا 36.5 میلیون یورو

4- تیاگو سیلوا از برزیل - پاری سن ژرمن 27.5 میلیون یورو

5- روبین فان پرسی از هلند - منچستریونایتد25.6 میلیون یورو

6- گرت بیل از ولز - رئال مادرید 23.8 میلیون یورو

7- وین رونی از انگلیس - منچستریونایتد 22.5 میلیون یورو

8- زلاتان ابراهیموویچ از سوئد - پاری سن ژرمن 21.5 میلیون یورو

9- سرخیو آگوئرو از آرژانتین - منچسترسیتی 21.2 میلیون یورو

10- روبرت لواندوفسکی از لهستان - بایرن مونیخ20.2 میلیون یورو

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب: مسی , پر درآمدترین بازیکن سال ۲۰۱۴ ,لیونل مسی,نیمار, ] [ 21:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از خرابیهای یمن در پی حمله هوایی عربستان

 





















[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:خرابیهای یمن ,حمله هوایی عربستان , یمن ,انصارا,,,, ] [ 21:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

مرسدس بنز ده میلیون دلاری

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:مرسدس بنز ده میلیون دلاری, ] [ 1:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم اعدام یک سازمان حقوق بشری برای بازیگر ایرانی

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:حکم اعدام, سازمان حقوق بشری, بازیگر ایرانی,ستایش, ] [ 1:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

آیا گلکسی اس ۶ اج سامسونگ هم خم می شود ؟

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:گلکسی اس ۶, اج سامسونگ, , ] [ 1:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزئیات شناسایی پیکر شهید دانایی‌فر

 

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از آخرین جزئیات شناسایی و انتقال پیکر استوار شهید جمشید دانایی‌فر از خاک پاکستان به ایران خبر داد و گفت:‌ پیکر این شهید در چهارم فروردین با حضور گسترده مردم در شهرستان هامون به خاک سپرده می‌شود.

 سردار رهامبخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در مورد آخرین جزئیات شناسایی و انتقال پیکر استوار دوم شهید جمشید دانایی‌فر اظهار داشت: بعد از اینکه در پایان سال 92 پنج نفر از مرزبانان گردان نگور شهرستان سرباز به دست گروهک تروریستی جیش‌العدل به گروگان برده شدند بعد از فعالیت‌ و رایزنی‌های زیاد در فروردین 93 چهار نفر از آنها به آغوش خانواده بازگشتند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر از سوی افراد این گروهک به گروگان گرفته شد و وضعیت وی در هاله‌ای از ابهام بود، گفت: بالاخره با فعالیت‌ها و رایزنی‌های فراوان، مردم، مسئولان، مأموران انتظامی و امنیتی یکی از افراد این گروهک دستگیر و در بازجویی از وی محل جنازه مرزبان دانایی‌فر در خاک پاکستان شناسایی شد.

وی ادامه داد: پیکر شهید دانایی‌فر در روز اول فروردین سال‌جاری به داخل کشور منتقل شد و لحظاتی پیش توسط همسر و خانواده‌اش شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت استوار دوم جمشید دانایی‌فر به حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده ایشان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این مرزبان شهید در روز چهارم فروردین مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) برگزار و در شهرستان هامون به خاک سپرده می‌شود.

[ دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:شناسایی ,پیکر شهید دانایی‌فر , ] [ 1:31 ] [ علیرضا ]
[ ]