ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

کاپیتان جواد ممنوع الخروج شد

 

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن باشگاه اوساسونا‌ اسپانیا به دلیل شکایت سرمربی آبی‌پوشان از وی ممنوع الخروج شد.
 شنیده‌ها حاکی از آن است که کاپیتان تیم ملی کشورمان به دلیل شکایت قلعه‌نویی ممنوع الخروج شده است.
 
همان طور که می‌دانیم جواد نکونام چندی پیش بر علیه امیر قلعه‌نویی صحبت‌های تندی را مطرح کرده و این موضوع باعث ناراحتی سرمربی آبی‌پوشان شده بود و به همین خاطر قلعه‌نویی از وی شکایت کرد و جواد نکونام را ممنوع الخروج کرد.
 
در حال حاضر کاپیتان تیم ملی کشورمان در اوساسونا‌ بازی می‌کند و باید هر چه زودتر به تیمش در اسپانیا باز گردد ولی با توجه به شکایتی که قلعه‌نویی از وی کرده گفته می‌شود که شعبه ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه حکم ممنوع الخروجی او را صادر کرده است و بدین ترتیب این بازیکن تا مشخص شدن وضعیتش نمی‌تواند از ایران خارج شود.
 
باید منتظر ماند تا ببینیم آیا قلعه‌نویی از شکایتش صرف نظر خواهد کرد یا نه؟
[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:کاپیتان جواد ممنوع الخروج شد , ] [ 23:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

بالگرد بدون سرنشین ایرانی رونمایی شد

 

بالگرد بدون سرنشین ساخت داخل با قابلیت‌ها و امکانات مختلف در دومین روز نمایشگاه صنایع هوایی کشور رونمایی شد.

 در دومین نمایشگاه صنایع هوایی کشور که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع هوایی کشور در نمایشگاه بین‌المللی کیش در حال برگزاری است، از یک بالگرد بدون سرنشین رونمایی شد.


براساس این گزارش، طراحی این بالگرد توسط دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه امیرکبیر و معاونت هوایی سازمان صنایع هوایی کشور با کمک متخصین بومی در شهر مهاباد ساخته شده است.

این بالگرد، تولید داخل بوده و قادر است 15 کیلو بار مفید حمل کند. وزن این بالگرد 21 کیلو و 500 گرم وزن خالص این بالگرد است.

به گفته مدیر پروژه این بالگرد بدون سرنشین، این بالگرد یک ساعت و 10 دقیقه مداومت پروازی دارد و در ارتفاع 3 هزار پا می‌تواند پرواز داشته باشد. عکسبرداری، پرواز خودکار، فیلمبرداری در پروازهای مراقبت و شناسایی در حوزه‌های مختلف از قابلیت‌ها و امکانات این بالگرد بدون سرنشین ساخت داخل است.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی کشور از روز گذشته در شهر کیش آغاز شده و تا روز جمعه 30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:بالگرد بدون سرنشین ایرانی رونمایی شد , ] [ 23:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب

 

مشمولان غايبي كه تا ۲۲ بهمن امسال براي خدمت سربازي مراجعه كنند، اضافه خدمتشان بخشيده مي‌شود.


سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: به مناسبت عيد غدير خم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشموليني كه در حال خدمت هستند يا تا بيست و دوم بهمن ماه 93 خود را معرفي مي‌كنند به طور كامل بخشيده شده است كه ملاك محاسبه اين بخشش اضافه خدمت تاريخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاريخ بيست و دوم بهمن ماه 93 مي‌باشد. 

بخشش اضافه خدمت صرفاً مربوط به اضافه خدمت سنواتي و دفترچه‌اي است كه به علت عدم معرفي به موقع از سوي وظيفه عمومي اعمال مي‌شود.  لازم به ذكر است، بخشش غيبت‌هاي حين خدمت برابر مقررات آيين‌نامه انضباطي است و در اختيار فرماندهان سازمان مربوط است. 

بعد از اين مهلت اعلام شده، با مشمولان غايب و كساني كه اين افراد را به كار مي‌گيرند در چارچوب قانون برخورد جدي صورت مي‌گيرد، به طوري كه به كارگيرندگان سربازان غايب به ازاي هر سرباز، هزينه سالانه يك سرباز و به ازاي به كارگيري دو سرباز و بيشتر بايد هزينه سالانه سه سرباز را پرداخت كنند و با مشمولان غايب نيز برخورد قانوني از جمله دستگيري و... خواهد شد.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب ، اضافه خدمت, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

 

قیمت نیم سکه 461 هزار و 500 تومان و هر دلار آمریکا در بازار آزاد نیز 3254 تومان است.

در بازار امروز هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 93 هزار و 983 تومان و سکه تمام طرح جدید به قیمت 917 هزار تومان داد و ستد می شود که اندکی نسبت به روز قبل کاهش دارد.

 بر این اساس قیمت نیم سکه 461 هزار و 500 تومان و هر دلار آمریکا در بازار آزاد نیز 3254 تومان است.

 اما قیمت جهانی طلا پس از افزایش قابل توجه در روز گذشته، به دلیل صعود دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، پایین 1200 دلار باقی ماند.

 

نوع طلا قیمت طلا تفاوت نسبت به روزگذشته
هرگرم‌ طلای 18عیار 93 هزار و 983 تومان 115 تومان کاهش
هر مثقال طلا 407 هزار و 500 تومان 500 تومان کاهش
اونس جهانی 1199 دلار و 10 سنت 4 دلار و 10 سنت کاهش
نوع سکه    
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 917 هزار و تومان 500 تومان کاهش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 917 هزار و تومان 500 تومان کاهش
نیم سکه 461 هزار و 500 تومان 500 تومان کاهش
ربع سکه 263 هزار تومان بدون تغییر
یک گرمی 168 هزار تومان 2000 تومان کاهش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3254 تومان بدون تغییر
یورو 4088 تومان 3 تومان کاهش

 

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:قیمت طلا و سکه در بازار امروز, ] [ 22:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

فراخوان سپاه از ایرانیان مقیم خارج

 

روابط عمومی کل سپاه در فراخوانی از ایرانیان مقیم خارج از کشور و علاقمندان به انقلاب اسلامی خواست اسامی پیشنهادی خود برای پهپاد RQ170 ایرانی را به نشانی Info@Sepahnews.com ایمیل کنند.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور در نامگذاری پهپاد RQ170 ایرانی دعوت کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایرانیان شریف و غیرت‌مند خارج از کشور

در پی تماس‌های متعدد شما عزیزان و نیز علاقمندان به انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان با روابط عمومی کل سپاه و تقاضای فراهم سازی امکان مشارکت در نامگذاری پهپاد RQ170 ایرانی درخواست می‌شود اسامی پیشنهاد خود را به نشانی Info@Sepahnews.com ارسال نمایید.

گفتنی است همانگونه که در اطلاعیه قبلی، به استحضار مردم شریف ایران رسانده شد هموطنان عزیز داخل کشور اسامی پیشنهادی خود برای نامگذاری RQ170 ایرانی به شماره 20002541 پیامک کنند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

[ ]

گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون

 

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند در حالی که در یونان به‌ عنوان عود کاربرد داشته است.

 گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی از قبیل نقش آن در درمان آکنه و فشارخون بالا شناخته شده است. افرادی که به آکنه مبتلا هستند مواد دارویی بسیاری را برای درمان این عارضه پوستی امتحان می‌کنند که اغلب نتیجه خوبی نمی‌گیرند. اما آویشن به‌ دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی ممکن است در آینده به عنوان عنصر مقابله‌کننده با آکنه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که این گیاه یک روش طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی ضدآکنه برای درمان این عارضه عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عصاره آویشن به‌ طور چشمگیر میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و همچنین به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند یکی از روش‌های مطمئن استفاده از آویشن برای کاهش ضربان قلب جایگزین کردن آن با نمک در مواد خوراکی است. علاوه بر این از دیگر خواص آویشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه با آویشن: روغن آویشن که از برگ‌های آن گرفته می‌شود اغلب به‌ عنوان داروی طبیعی برای سرفه کاربرد دارد. در یک مطالعه مشخص شد ترکیب آویشن با برگ‌های گیاه «پاپیتال» به تسکین سرفه و دیگر علائم برونشیت کمک می‌کند

آویشن برای افزایش ایمنی بدن: تأمین تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن در روز از طریق خوردن موادغذایی تاحدودی سخت است. اما آویشن منبع غنی از ویتامین C و A است. همچنین از دیگر فوائد آویشن وجود مس، فیبر، منگنز و آهن در آن است.

خاصیت آویشن در گندزدایی کردن: گرد و خاک یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا در فضای خانه است که می‌توان برای از بین بردن آن از روغن آویشن استفاده کرد. روغن این گیاه دارای خواص ضدقارچی است.

خلاصی از آفات با آویشن: آویشن یکی از عناصر تشکیل دهنده بسیاری از حشره‌کش‌ها به حساب می‌آید و برای از بین بردن ویروس، باکتری‌ها، موش‌ها و دیگر جانوران موذی استفاده می‌شود. برای ساخت یک آفت‌کش خانگی چهار قطره از روغن آویشن را با روغن زیتون ترکیب کنید.

آویشن بهبوددهنده خلق‌وخو: روغن آویشن اغلب برای معطر کردن استفاده می‌شود چرا که حاوی ماده فعالی به نام «کارواکرول» است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد کارواکرول با تأثیر روی فعالیت اعصاب موجب تقویت احساس سرحالی و شاد بودن در فرد می‌شود.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون , ] [ 22:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

استقلالی‌ها پیشتاز خرید بلیت دربی

 

بلیت دیدار دربی 79 از طریق سامانه الکترونیکی سازمان لیگ پیش فروش می‌شود که تا به این لحظه استقلالی‌ها با خرید 52 درصد بلیت مسابقه شهرآورد مقابل 48 درصد خرید پرسپولیسی‌ها پیشتاز هستند.

تسنیم: با توجه به آماری که از فروش بلیت دربی ارائه شده تماشاگران استقلال پیشتاز خرید بلیت دربی هستند.


به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، بلیت دیدار دربی 79 از طریق سامانه الکترونیکی سازمان لیگ پیش فروش می‌شود که تا به این لحظه استقلالی‌ها با خرید 52 درصد بلیت مسابقه شهرآورد مقابل 48 درصد خرید پرسپولیسی‌ها پیشتاز هستند.

گفتنی است درصد خرید بلیت‌ها در قسمت‌های مختلف ورزشگاه آزادی به تفکیک تماشاگران به شرح زیر است:

جایگاه
استقلال 51 درصد
پرسپولیس 49 درصد

جایگاه شرق (روبروی جایگاه)
استقلال 46 درصد
پرسپولیس 54 درصد

طبقه اول (پشت دروازه ها)
استقلال 65 درصد
پرسپولیس 35 درصد

طبقه دوم
استقلال 68 درصد
پرسپولیس 32 درصد

مجموع فروش بلیت‌ها
استقلال 52 درصد
پرسپولیس 48 درصد
[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:استقلالی‌ها پیشتاز خرید بلیت دربی ، بلیت دربی, ] [ 22:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

گدایان عربستانی و هندی در کرمانشاه!

 

دست خیر و فقیرنوازی مردم کرمانشاه خصیصه ای نیک و ستودنیست اما این منش والا متاسفانه بهانه را برای هجوم متکدیان به این شهر از سایر استان ها و حتی کشورهایی مانند عربستان و هندوستان فراهم کرده است!

چند روز پیش خبرنگار ایرنا، هنگام تردد از چهار راه وکیل آقا و در ساعت حدود هشت شب با چند تن از گدایان جوان و البته معتاد مواجه می شود که کودکانی نیز به همراه خود داشتند.

نکته قابل تامل و البته تاثربرانگیز این بود که اگر درخواست های کمک این متکدیان از سوی سرنشینان خودروهای متوقف شده در پشت چراغ قرمز به نتیجه نمی رسید، اقدام به پرخاش و فحاشی به راننده و حتی تمارض به آسیب دیدن و.. می کردند که دست کم در چند مورد همین رفتار آن هم بازه زمانی یکساعته تکرار شد.

در همان موقع با مسوول روابط عمومی شهرداری و نیز مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه تماس گرفته می شود و مساله به اطلاع آنان می رسد ضمن اینکه همین مساله به اطلاع معاون سیاسی و امنیتی استانداری در فضای مجازی نیز رسید و او نیز قول پیگیری این معضل را داده بود.

در تماسی شب گذشته 'آیت اله آزرمی' با خبرنگار ایرنا داشت، از پیگیری موضوع متکدیان و دستور به ارگان های مسوول برای ورود به مساله جمع آوری متکدیان خیابانی و مزاحم خبر داد.

وی گفت: ماموران اجراییات شهرداری در میدان وکیل آقا اعضای یک تیم پنج نفره متکدی را دستگیر کرده و دیگر اجازه تکدیگری به هیچ کسی را نخواهند داد.

در همین رابطه مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه نیز از جمع آوری متکدیان که اغلب برای سلامت و آسایش جامعه تهدید و مزاحمتی بشمار می روند، در روزهای اخیر خبر داد.

'علی ناصری' به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم همچنان به متکدیان کمک می کنند و این مساله آنان را در تداوم تکدی گری جسورتر کرده است.

وی افزود: در شهر کرمانشاه متکدیانی از سایر استان های کشور و حتی اتباع هندوستانی وعربستانی هم وجود دارند که اجراییات شهرداری پس از جمع آوری، آنان را به اردوگاه چشمه سفید در ماهیدشت منتقل می کند.

ناصری اظهار کرد: اتباع سایر کشورها با هماهنگی مسوولان و سفارتخانه های این کشورها به کشورشان برگشت داده می شوند.

وی البته به نتیجه رسیدن طرح جمع آوری متکدیان را مستلزم همکاری مجموعه ای از ارگان های ذیربط عنوان کرد و گفت: این کار به تنهایی از عهده شهرداری یا نیروی انتظامی بر نمی آید بلکه باید سایر ارگان ها هم در نگهداری، آموزش و.. این افراد در اردوگاه پای کار باشند.

ناصری در پاسخ به این نکته که گفته می شود، قانون در این مورد خلا دارد، اظهار کرد: براساس مواد 712 و713 قانون مجازات اسلامی، تکدی گری جرم محسوب شده و مجازاتی از یک تا سه ماه زندان و حتی مصادره اموال متکدی در صورت تمکن مالی دارد، بنابراین نباید در این مورد فکر کنیم قانون دارای خلا است.

مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه، با اشاره به گستره وسیع شهر و پراکنش گدایان در نقاط مختلف، امکانات و نیروی انسانی اداره اجراییات برای جمع آوری همه متکدیان را ناکافی عنوان کرد.

به هرحال امید است با توجه به اینکه کرمانشاه قرار است به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شود و فرآیند توسعه شتابانی با حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنان در طرح های توسعه این استان داشته باشد، متکدیان مجالی برای فعالیت های ایذایی که ترسیم گر چهره ای نازیبا از این استان می باشد، نیابند.

گفتنی است برخی از این متکدیان به بیماری های خطرناک و مسری هم مبتلا هستند که این هم تهدیدی برای سلامت شهروندان تلقی می شود.

کرمانشاه دارای افزون بر960 هزار نفر جمعیت است که علاوه بر معضل تکدی گری، پدیده هایی چون حاشیه نشینی، بافت های فرسوده معادل 11 درصد کل مساحت شهر و.. نیز این شهر مرکزی غرب ایران را می آزارد.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گدایان عربستانی و هندی در کرمانشاه! , ] [ 22:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست!

 

حفظ کردن و به خاطر سپردن پسوردها یا همان رمزهای عبور یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین کارهایی است که همه ما سراغ داریم.

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ کارشناسان در حالی توصیه به حفظ کردن پسوردها می کنند که حتی نوشتن آن روی کاغذ و نگاه داشتنش را اصلا جایز نمی دانند و می گویند امن ترین جا برای انواع رمزها و پسوردها همان ذهن است.

اما به لطف دانشمندان ، کار حفظ کردن پسوردها در حال پیش رفتن به سوی آسانی و راحتی است و با تحقیقاتی که دانشمندان دانشکده اطلاعات دانشگاه یوسی بروکلی دارند انجام می دهند، احتمالا در آینده ای نزدیک دیگر از دست حفظ کردن انواع عددها و حروف و نشانه ها خلاص خواهید شد، کافی است شما تنها به رمز خود فکر کنید .

در این روش محققان امواج مغزی را با استفاده از فناوری بیوسنسور اندازه گیری می کنند و به این ترتیب "افکار گذشته” جایگزین رمز عبور یا همان پسورد برای احراز هویت شخص جهت ورود به سیستمش می شود. یک هدست بی سیم از طریق بلوتوث به دستگاه وصل می شود و بر روی پیشانی کاربر نیز یک سنسور نصب می شود که سیگنال های الکتروانسفالوگرام را منتقل می کند.

روش های دیگری نیز برای احراز هویت بیومتریک وجود دارد که از جمله آنها می توان از اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم یاد کرد اما این روش ها گران و نیازمند تجهیزات گسترده هستند.

به گفته محققان روش های ذهن خواندن بسیار راحت هستند، اما اگر دستگاه های آنها در دسترس و قابل استفاده برای مردم نباشد، هرچقدر هم که روش دقیق باشد، مردم تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهند.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست! ، حفظ کردن پسوردها, ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

نامه‌ اوباما به رهبری قدرت ایران را نشان می‌دهد

 

آیت الله شبستری فتنه سال 88 را حادثه‌ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بارها به موضوع فتنه سال 88 پرداخته اند تا این جریان فراموش نشود.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست سیاست گذاری و هماهنگی بزرگداشت ویژه برنامه های دهه فجر و نهم دی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی معنویت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد و موجب بیداری اسلامی در منطقه و جهان شد.  
وی با بیان این‌که باید قدرشناس نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری آگاه و امنیت حاکم بر کشور باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران، احیای اصل ولایت فقیه بوده است، از این رو دهه فجر فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه ولایت فقیه و تاثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.
امام جمعه تبریز خواستار آسیب شناسی عملکرد دستگاه های اجرایی استان و شکل‌گیری جلسات و میزگردهای مرتبط با موضوعات مبتلابه جامعه در محافل حوزوی و دانشگاهی شد و افزود: اگر درایت و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای نبود، قطعا دشمنان این انقلاب را سرنگون و ظالمان را بر کشور حاکم کرده بودند.
نماینده خبرگان رهبری فتنه سال 88 را حادثه‌ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بیش از 10 بار به موضوع جریانات و فتنه سال 88 پرداخته اند تا این جریان فراموش نشود و اعلام کرده اند این جریان خط قرمز است، بنابر این نباید برخی جریان‌ها به دنبال تطهیر سران فتنه باشند.  
امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه تبریز در جریان فتنه 88 سربلند برون آمدند، خاطرنشان کرد: سالگرد حضور حماسی مردم تبریز در هشتم دی ماه 88 و نهم دی مردم ایران برای دفاع از آرمان‌های امام و شهدا نباید فراموش شود و بر این اساس برگزاری تجمع اثبات وفاداری و تجدید میثاق با ولایت، امام حسین(ع)، امام راحل و رهبری لازم است.
آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت شهدا، حضور در صحنه ملت و رهبری ولایت فقیه است، گفت: امنیت موجود در ایران و کمک به برقراری امنیت در دیگر کشورها و کمک به فلسطین در برابر مستکبران قدرت ایران اسلامی را نشان می دهد.
وی با بیان این‌که حرکت عراق و سوریه برای برقراری امنیت و مقابله با تروریست ها به برکت انقلاب اسلامی میسر شده است، افزود: رییس جمهوری آمریکا چهارنامه به رهبری نوشته و دست به دامن ایران شده است و این موضوع اقتدار ایران و تاثیرگذاری انقلاب را در سطح بین المللی و جهانی نشان می دهد.

اعتراف آمریکا به قدرت موشکی ایران



یک مقام ارشد کنترل تسلیحات آمریکا گفت: سامانه دفاع موشکی ناتو برای دفاع از هم پیمانان آمریکا در برابر موشک های ایران و کره شمالی است، نه روسیه.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» رزگو تمولر معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل آمریکا با اشاره به سامانه دفاع موشکی بالستیک ناتو، گفت: هدف از استقرار این سامانه ارتقای امنیت منطقه ای است نه مقابله با روسیه.

گوتمولر طی سخنرانی اش در رومانی اظهار کرد: مقامات آمریکایی می گویند که این سامانه برای دفاع از هم پیمانان این کشور در برابر موشک های برخی گروه ها یا کشورهایی چون ایران و کره شمالی است و هدف آن حمله به روسیه نیست.

پشت پرده ایجاد ناامنی در شرق کشور

گروهک تروریستی جیش العدل که در جذب عناصر ایرانی برای عملیات های تروریستی ناکام مانده تلاش کرده است که طی ماه های اخیر کمبود نیروی انسانی خود را از طریق جذب عناصر شرور افغانی و پاکستانی جبران کند.

به گزارش جهان نیوز، در حوادث اخیر امنیتی در جنوب شرق ایران از اتباع پاکستانی و افغانی در برخی عملیات ها و ترورها استفاده شده است. این موضوع گرچه پیش از این در قالب باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر تا حدودی معمول بوده ولی استفاده از اتباع بیگانه در ترورها و عملیات های تروریستی هدفمند که رد پای سرویس های اطلاعاتی بیگانه در آن کاملا مشهود است کم سابقه می باشد. به اعتقاد تحلیلگران امنیتی در این باره نکات ذیل قابل تامل است.

طی چند ماه اخیر پس از ترزیق جدید پول های کلان غربی – عربی - عبری به برخی گروه های تروریستی فعال همانند جیش العدل این گروه ها توانسته اند برای اجرایی کردن برخی عملیات ها، عناصر پاکستانی و افغانی را جذب کنند. این گروه ها به ازای هر عملیات به این عناصر پول های کلانی را تقدیم می کنند.

[ ]

پیام ایران به عربستان در باره مذاکرات هسته ای



روزنامه دیلی استار لبنان مدعی شد: باوجود روابط تیره ایران و عربستان سعودی، یک مقام ایرانی درخواست تهران برای کمک در جهت وادار کردن طرف آمریکایی برای انعطاف پذیری بیشتر و امضا توافق هسته ای را به ریاض منتقل کرده است.

بر اساس این ادعا، تهران در مقابل همکاری سعودی در مذاکرات هسته ای،در مورد انتخابات ریاست جمهوری لبنان مصالحه می کند.

اگر ایران و سعودی به توافق برسند، پیش از سال میلادی جاری رئیس جمهور جدید لبنان انتخاب می شود.

در کنار سمیر جعجع و میشل عون، کاندیدای سومی وجود دارد که نام آن در محافل سیاسی پیچیده است.

در صورت توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی، او به عنوان گزینه ی اصلی ریاست جمهوری لبنان معرفی می شود.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:پیام ایران به عربستان در باره مذاکرات هسته ای, ] [ 22:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

چگونه مادر دخترش را از دست داعش نجات داد

 

یک روزنامه انگلیسی با انتشار گزارشی در باره تلاش یک مادر برای نجات دختر 19 ساله خود را از دست تروریست های داعش نوشت: یک مادر هلندی با نادیده گرفتن هشدار مقامات این کشور به شهر رقه واقع در شهر سوریه و تحت کنترل گروه تروریستی داعش سفر کرد تا دخترش را از چنگ تروریست ها نجات دهد.
 
روزنامه تلگراف چاپ لندن نوشت: وی به خانواده و دوستانش گفت: بعضی اوقات شما مجبور به انجام کاری هستید که باید انجام دهید، این چیزی است که من فکر میکنم درست بود.

پس از اینکه این مادر هلندی درخواستی از سوی دخترش برای کمک دریافت کرد، با هشدارهایی از سوی پلیس برای عدم تلاش برای نجات دخترش به دلیل خطرناک بودن شرایط مواجه شد.

این مادر هلندی اما با نادیده گرفتن هشدارها، به ترکیه و سپس به شهر رقه رفت. رقه پایتخت مناطق تحت کنترل داعش در سوریه به حساب می آید. وی با گذاشتن نقاب بر صورتش از طریق فیس بوک برای آزادی دخترش قرار ملاقات گذاشت.

این مادر و دختر سپس از طریق مرزهای سوریه به ترکیه بازگشتند که در آن مکان دختر هلندی، به دلیل نداشتن پاسپورت بازداشت شد.

مقامات هلندی اعلام کردند که تا پیش از پایان هفته جاری این مادر و دختر را از ترکیه به هلند بازمی گردانند.

[ ]

بگو و بخند کروش با یک جانباز

 

در شبی که ایران مقابل کره جنوبی به پیروزی رسید کارلوس کی روش یکی از جذاب ترین چهره های دیدار بود. کی روش در ابتدای این دیدار به پیشواز جانبازی رفت که برای تماشای این دیدار خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بود. کی روش به سراغ این جانباز ویلچر نشین رفت و به زبان انگلیسی به او خوشامد گفت و بابت حمایتش از تیم ملی تشکر کرد:
بگو و بخند کروش با  یک جانباز
[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:بگو و بخند کروش با یک جانباز , ] [ 22:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

عوارض دو آزادراه دولتی هم گران شد

 

در پی افزایش نرخ عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی تهران-قم و کرج - قزوین هم گران و دو برابر شد.

نرخ عوارض دو آزادراه دولتی قم - تهران و کرج - قزوین با مصوبه شورای اقتصاد به دو برابر افزایش یافته است.


براین اساس، شورای اقتصاد در دو مصوبه در تاریخ‌های اول مهر و 29 مهر امسال با افزایش دو برابری نرخ عوارض این دو آزادراه موافقت کرده است.

در این میان، نرخ عوارض خودروهای سواری در این دو آزادراه از 250 به 500 تومان، وانت و مینی بوس از 500 به 1000 تومان افزایش یافته است.

همچنین عوارض کامیون‌های دو محور و تریلی در دو آزادراه دولتی قم - تهران و کرج - قزوین از 1000 به 2000 تومان و کامیون‌های سه محور و تریلی به 2500 تومان افزایش یافته است.

در همین حال، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراه بخش خصوصی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.
[ دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:عوارض دو آزادراه دولتی هم گران شد , ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

سیل در «مکه مکرمه» جان دو نفر را گرفت

 

در طول دو روز گذشته تعدادی از شهرهای عربستان از جمله «مکه مکرمه» شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل بود که بر اساس گزارش‌ها تا کنون ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان دفاع شهری در مکه در غرب عربستان اعلام کرد که در پی بارش شدید باران در این شهر دست کم ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان هواشناسی عربستان تأکید کرد که بارش باران روز دو شنبه ( امروز )در مکه، جازان، نجران، مدینه،القصیم، ریاض و الشرقیه ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری «اخبار 24»، اعلام کرد که در پی این حادثه «عبدالله بن عبدالعزیز» امیر مکه که در سفر تفریحی به سر می‌برده سفر خود را نیمه کاره رها کرده و به مکه بازگشته است.

سازمان امنیت شهری عربستان تأکید کرد که در طول روز گذشته 3500 مورد درخواست برای کمک از سوی مردم صورت گرفته و دست کم 41 نفر نیز که در پی بارش شدید باران گرفتار شده بودند با همکاری نیروهای دفاع ملی نجات پیدا کرده‌اند.

[ دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:سیل در «مکه مکرمه» جان دو نفر را گرفت , ] [ 22:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

توضیح ابهامات خاکسپاری پاشایی

 

از روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده‌ی موسیقی - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شد، «آن مراسم صرفا نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است» در این‌باره کنسرت‌گزار پاشایی توضیح‌هایی داد.



محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار مرتضی پاشایی - در متنی که در اختیار بخش موسیقی ایسنا قرار داده، نوشته است:

به اطلاع می‌رساند، برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه و استفاده بهینه از وقت مردم عزیز و همچنین طبق تجربه‌ای که معاونت هنری وزارت ارشاد از اجرا و برگزاری چنین مراسمی داشت، پیکر مرتضی پاشایی در روز شنبه برای غسل و کفن و تطهیر و همچنین طی مراحل اداری و قانونی و حقوقی دفن از جمله ابطال شناسنامه و کارت ملی، مشخص شدن قطعه و ردیف و جایگاه، خالی کردن قبر، داربست زدن دور قبر و ... همچنین واریز وجوه قانونی و پرداخت هزینه‌های اداری به بهشت زهرا (س) منتقل شد که همه و همه برای به جلو انداختن مراحل خاکسپاری بود.

نکته اینجاست که سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند و کمتر کسی است که بعد از ابطال شناسنامه و شست‌وشو و پرداخت‌های قانونی، فرد متوفی را در روزهای بعد به خاک بسپارد. مگر افراد مشهور و معروف که این مورد در مراسم استاد همایون خرم و استاد محمدرضا لطفی هم صادق است.

در ضمن دیشب در برنامه «در شهر» مراسم به‌طور کامل از شبکه‌ی 5 سیما پخش شد و همه شاهد بودند.

[ دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:توضیح ابهامات خاکسپاری پاشایی , ] [ 22:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

زيباكلام عاشق آمريكاست

 

صادق زيباكلام كاريكاتور خود را در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها بغل گرفته است...


زيباكلام عاشق آمريكاست

[ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:زيباكلام عاشق آمريكاست , ] [ 1:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشای طرح ترور نصرالله در روز عاشورا

 

یک مسؤول امنیتی اروپایی مدعی شد که رژیم صهیونیستی قصد داشت دبیر کل حزب الله لبنان را در جریان مراسم عاشورا ترور کند.
این مسؤول امنیتی اروپایی که درسفارتخانه کشورش در فلسطین اشغالی فعالیت می کند، به روزنامه هلندی "دی تلگراف" گفت  که رژیم صهیونیستی قصد داشت با شلیک موشکی  دقیق اما  کم قدرت از طریق پهپاد، سید  حسن نصرالله را در مراسم روز عاشورا ترور کند؛ اما این امر به خاطر فناوری پیشرفته ای که حزب الله دراختیار دارد و همچنین مشکلات لجستیکی این رژیم و استقرار  نیروهای  ویژه  حزب  الله درطول مسیر سید حسن نصرالله، شکست خورد.

به گفته این مسؤول امنیتی اروپایی، رژیم صهیونیستی قصد داشت با موشک با هدایت شونده دقیق اما با قدرت انفجاری کم سید حسن نصرالله را هدف قرار دهد، تا همگان اینگونه فکر کنند که بمب منفجر شده و یا عملیات انتحاری صورت گرفته است.

این منبع علت شکست طرح ترور سید حسن نصرالله را فناوری خاصی  دانست که روسیه دراختیار حزب الله قرار داده است.

شبکه "ال بی سی" به نقل از دی تلگراف تأکید کرد که نیروهای ویژه حزب الله کلاه های مخصوصی دارند که با رادارهای روسی مستقر در جبل الشیخ در ارتباط است، و ورود هرگونه هواپیمایی به  حریم هوایی لبنان را  رصد و به  این کلاه ها منتقل می کند.
[ ]

قیمت سکه و ارز در بازار+جدول

 

جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار  منتشر شد.

 نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم امروزدر بازار 916 هزارتومان، نیم سکه 463 هزار و 500 تومان، ربع سکه 266 هزار و 500 تومان و سکه گرمی 170 هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 93 هزار و 700 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1189 دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3257 تومان، هر یورو را 4092 تومان، هر پوند را 5143 تومان و هر درهم امارات را 890 تومان اعلام کردند.

جدول قیمت سکه و ارز 

(قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه قیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 916000
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم 916000
نیم سکه 463500
ربع سکه 266500
گرمی 170000
هر گرم طلای 18 عیار 93700
نوع ارز  
دلار 3257
یورو 4092
پوند 5143
درهم 890

 

[ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:قیمت سکه و ارز در بازار +جدول , ] [ 1:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

طرح کودتا در قطر خنثی شد

 

نشریه فلسطینی المنار نوشت که دستگاه اطلاعاتی قطر یک طرح برای کودتا علیه خاندان حاکم در این کشور را خنثی کرده است.


یک منبع مطلع در کشورهای حوزه خلیج فارس به نشریه المنار گفت که دستگاه محافظان ویژه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر 17 نفر از خاندان حاکم را  به اتهام تهیه طرحی برای کودتا در قطر و سرنگونی امیر این کشور بازداشت کرد.

به گفته این منبع، این دستگیری بنا به دستور شخص امیر قطر صورت گرفته است.

این منبع افزود که حاکم قطر برای مقابله با نزیکان خود از عشیره المسند کمک گرفته است. خویشاوندان تمیم بن حمد از به قدرت رسیدن وی خرسند نیستند. مادر امیر کنونی قطر از عشیره المسند است.

بنابر این گزارش، دستگاه امنیتی قطر منازل اعضای قبیله آل ثانی را زیر نظر گرفته و تعداد زیادی از آنها را از سفر به خارج منع کرده است.

این منبع مطلع افزود که تعیین جانشین برای امیر قطر با کشمکش روزافزون در خاندان آل ثانی در ارتباط است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها نیز در این ارتباط نوشتند که قبایل المره، القحاطین، الهواجر علیه خاندان حاکم قطر کودتا کرده‌اند و قطر برای جلوگیری از فرار سران کودتا مرزهای خود را به عربستان بسته است.

همچنین این منابع خبر دادند که 6 نفر از اعضای خاندان حاکم توسط کودتاگران به گروگان گرفته شده‌اند و ارتش در خیابان ها حضور دارد و برخی اخبار نیز از تیراندازی حکایت دارد.

[ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:طرح کودتا در قطر خنثی شد ، کودتا در قطر, ] [ 1:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

موشک‌های «اسرائیل‌زن» سپاه

 

در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 وقتی پروژه شهاب 3 توسط متخصصین داخلی به صورت کاملاً بومی به ثمر می‌نشیند، یکی از آرزوهای دیرینه‌اش تحقق پیدا می‌کند.

گزارش را با یک خاطره از شهید حسن طهرانی مقدم آغاز می‌کنیم؛ کسی که وصیت کرد روی سنگ قبرش بنویسند: «اینجا مدفن کسی‌ست که می‌خواست اسرائیل را نابود کند

 

این خاطره را یکی از همرزمان نزدیک پدر موشکی ایران، اینگونه روایت می‌کند:

«پس از ایام دفاع مقدس ما فقط سامانه موشکی اسکاد B را داشتیم که وارداتی بود و موشک نازعات که آن هم برای عملیاتی شدن کاملش نیاز به یک مقداری کار داشت تا به آن مرحله برسد.

 

در این شرایط، سردار مقدم دست به طرح‌ریزی برنامه‌ای زد که برای خود ما و حتی تعدادی از بچه‌ها بیشتر شبیه یک رویا بود.

چند ماه که گذشت، ایشان (شهید مقدم) گفت که آرزوی من این است و روزی خیالم راحت می‌شود که به سامانه‌ موشکی دست پیدا کنیم که رژیم غاصب اسرائیل را مورد هدف قرار دهیم.

این، زمانی بود که ما موشک اسکاد 300 کیلومتری آن هم وارداتی غیر بومی داشتیم و حتی داشتن موشک اسکاد C که دارای 500 -600 کیلومتر برای ما یک هدف بسیار بزرگی بود که اگر ما به این سامانه دست پیدا می‌کردیم، چه کار بزرگی انجام دادیم.

اینجاست که سردار مقدم آرزویی می‌کند که قاعدتا باید موشک با 1200-1300 کیلومتر بُرد داشته باشد که بتواند به طور جدی مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

در آن دوران به موازات موشکهای سوخت جامد زلزال، به موشک‌های شهاب1 و شهاب 2 نیز دست یافتیم.

دیگر کاملا آن موشکهای اسکاد با تولید و طراحی و ساخت موشکهای شهاب 1و2 کاملا بومی شدند یعنی این قدم ها با آن تلاشهای بی وقفه‌ای که انجام می‌شد، یکی یکی به ثمر می‌نشست.

در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 وقتی پروژه شهاب 3 توسط متخصصین داخلی به صورت کاملاً بومی به ثمر می‌نشیند، یکی از آرزوهای دیرینه‌اش تحقق پیدا می‌کند.

من خودم شاید تصورم این بود که خب ما به موشک شهاب3 دست پیدا کردیم. برد مناسبی که بتواند اسرائیل را تحت پوشش قرار بدهد و در حقیقت یک هدف بزرگ تامین شده، پس دیگر کار تمام است اما کار برای حاج حسن تمام نشده بود.

به خاطر داریم آن زمانی که اعلام شد جمهوری اسلامی ایران صاحب سامانه موشکی شهاب3 شد، در اردوگاه دشمن چه اوضاعی پیش آمد.

در هر مقطعی که فنآوری سامانه‌های موشکی پیشرفته‌تر می‌شد، این رعب و وحشت در دل دشمن بیشتر گسترش پیدا می‌کرد

* نامدارترین موشک‌های ایرانی از شهاب تا قدر

خانواده «شهاب» را باید نامدارترین نسل موشک‌های ایرانی بنامیم که در 3 رنج شهاب1،2 و3 تولید شدند.

در واقع جمهوری اسلامی ایران در اولین گامهای خود برای تولید موشک در داخل، شهاب 1 را با بُرد 300 کیلومتر از روی موشک اسکادB ساخت و حدود 2 سال بعد، موشک شهاب 2 با بُرد 500 کیلومتر ساخته شد.

بعد از آن بود که با الگوبرداری از روی موشک اسکاد C، اولین موشک جمهوری اسلامی ایران با هدف اصابت به سرزمین‌های اشغالی با نام «شهاب 3» تولید شد.

 

شلیک موشک شهاب 3

این موشک بُردی در حدود 1150 کیلومتر داشت که برای اصابت به سرزمین‌های اشغالی می‌بایست از مرزهای غربی کشور نظیر گیلانغرب شلیک می‌شد.

پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله بُرد، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرد زیرا ارائه نمونه‌های جدیدتر، دوربُردتر و دقیق‌تر از خانواده موشکهای شهاب نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی بود که نوید محصولات مخوف‌تری را در آینده می‌داد.

نمونه‌های مختلفی از شهاب3 تولید و به خدمت نیروهای مسلح کشور درآمد که از نظر بُرد و زیرسامانه‌ها ارتقاء یافته‌اند اما همگی یک مرحله‌ای سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی برخوردارند.

از جمله می‌توان به نمونه‌ پیشرفته‌تر شهاب 3 با نام «قدر» با قابلیت بهره‌گیری از کلاهک‌های Multi War Head (بارانی)، تولید و تحویل رده های عملیاتی گردیده که قابلیت هدف‌گیری تا بُرد 2هزار کیلومتر را دارند.

 

شلیک موشک قدرF

قدر البته در 2 نوع قدر F و قدر H تولید شد که بُرد این موشک در نوع دوم آن چیزی در حدود 1650 کیلومتر است.

 

موشک های قدرH در رژه نیروهای مسلح

موشک‌های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده‌سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده که می‌توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.

جدول مقایسه‌ای مشخصات شهاب3 و قدرF

نام

بُرد

طول

وزن مسلح

وزن سرجنگی

نوع سوخت

قطر

جدایش

ماموریت

شهاب3

1150 کیلومتر

15.54 متر

15360 کیلوگرم

670 کیلوگرم

مایع

125 سانتیمتر

یک مرحله ای

زمین به زمین

قدرF

1950 کیلومتر

15.86 متر

17460 کیلوگرم

650 کیلوگرم

مایع

125 سانتی متر

یک مرحله ای

زمین به زمین

با دستیابی ایران به موشک 2هزار کیلومتری سوخت مایع -بردی که تاکنون از سوی فرماندهان نیروهای مسلح به عنوان سقف تعیین شده برای موشک های زمین به زمین ایرانیست- این بُعد از نیازهای موشکی برآورده شد. اما از آنجا که در این صنعت، 2 فاکتور «دقت» و «قدرت» نیز به اندازه «بُرد» تاثیرگذار است، صنعت موشکی با تدبیر شهید طهرانی مقدم به طی مجدد مسیر گذشته پرداخت اما این بار با هدف تامین دقت و قدرت تخریب بیشتر موشک‌ها.

یکی از هدف‌گذاری‌ها در نسل های پس از شهاب و قدر، استفاده از «سوخت جامد» در موشک های دوربُرد بود. سوختی که البته در موشک های کوتاه بُرد فاتح با برد 300 کیلومتر نیز بکار رفته اما حالا باید این سوخت به موشک هایی تزریق شود که ماموریت اصلی آنها نابودی بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی در منطقه است.

البته باید این را هم در نظر داشت که استفاده از سوخت جامد اگرچه توانمندی ها را در حوزه های مختلفی نظیر قدرت، سرعت افزایش می دهد اما خطرپذیری و ریسک بالایی نیز دارد.

* سجیل؛ غول 23 تُنی ایران برای نابودی اسرائیل

موشک «سجیل»همانند موشک قدر (مدل پیشرفته و ارتقا یافته شهاب3 با برد حدود 2هزار کیلومتر) در نیمه دوم دهه 80.ش معرفی شد که برخی آنرا برترین موشک بالستیک ایرانی می‌دانند.

 

این موشک (محصول پروژه عاشورا)، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران، به سرعت و تنها ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می‌کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می‌شود.

همچنین به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم و عملآً شانس دشمن برای انهدام این موشک در طی پرواز را ناچیز می‌کند.

بُرد سجیل 2000 کیلومتر عنوان و تاکنون در 2 نمونه سجیل 1 و 2 معرفی شده است.

این موشک از نوع دو مرحله ای بوده که پس از اتمام سوخت مرحله اول، این بخش از موشک جدا شده و مرحله دوم روشن می شود. با اینکار، بخشی از جرم بدنه که خالی شده و بار اضافه محسوب می‌شود، از موشک جدا شده و به افزایش بُرد کمک می‌کند.

سجیل با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود 13 ماخ (حدود4300 متر بر ثانیه) به سوی هدف سرازیر می‌شود که انهدام آنرا برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» کرده است.

فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده نیز علاوه بر ویژگی‌های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را نیز برای آن به دنبال دارد.

 

شلیک موشک سجیل

سامانه های هدفگیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

موشک سجیل 2 نیز از سوخت جامد استفاده می‌کند که نسل جدیدتری از سوخت موشک به شمار میرود. همچنین این موشک از سرعت و دقت بیشتری در برخورد با هدف بهره برده و از عملکرد منحصر به فردی در سیستم ناوبری به نسبت دیگر موشکهای زمین به زمین ایران برخوردار است.

مشخصات موشک سجیل

نام

برد

طول

وزن مسلح

وزن سرجنگی

نوع سوخت

قطر

جدایش

ماموریت

سجیل

2000 کیلومتر

17.9 متر

23540 کیلوگرم

650 کیلوگرم

جامد

125 سانتیمتر

دو مرحله‌ای

زمین به زمین

بنابر این با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست، موشک‌هایی که از فاصله دور به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می‌شوند و البته اینها به جز موشک‌های پیشرفته‌ایست که امروز در اختیار مقاومت اسلامی منطقه قرار دارد.

[ یک شنبه 24 آبان 1393برچسب:موشک‌های «اسرائیل‌زن» سپاه ، موشکهای سپاه, ] [ 23:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

درخواست سپاه برای نامگذاری پهپاد ایرانی

 

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد اسامی پیشنهادی خود برای نامگذاری RQ170 ایرانی را تا 16 آذرماه (روز دانشجو) به شماره 20002541 پیامک کنند.



متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت رشید و مجاهد ایران اسلامی !

در پی شکار پهپاد جاسوسی RQ170 امریکایی در آذرماه سال 1390 توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به اتمام رسیدن عملیات مهندسی معکوس آن، متخصصین متعهد و فرزندان انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی موفق به طراحی معکوس و تولید "پهپاد RQ170 ایرانی" شدند.

متعاقباَ پس از اعلام این دستاورد بزرگ و راهبردی توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سرلشکر حسن تهرانی مقدم و پاسداشت شهدای اقتدار موشکی سپاه، فیلم پرواز این پرنده در روز چهارشنبه مورخ 21/8/93 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و علاوه بر خرسندی و خوشحالی شما ملت غیور و غیرت‌مند و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، حیرت، عصبانیت و ناراحتی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بویژه مقامات امریکایی را رقم زد.

در این راستا، نظر به اهمیت نامگذاری بومی این دستاورد افتخارآمیز، از شما مردم فهیم و قدرشناس - بویژه جوانان آینده ساز کشور - استمداد طلبیده و درخواست می‌شود نام پیشنهادی خود را جهت جایگزینی با نام "RQ170 ایرانی" حداکثر تا 16 آبان ماه (روز دانشجو) از طریق پیامک به شماره 20002541 ارسال کنند.

بدیهی است نام برگزیده از بین پیشنهادات انتخاب و طی مراسمی ویژه هدیه نفیسی را دریافت خواهد کرد.

[ شنبه 24 آبان 1393برچسب:درخواست سپاه برای نامگذاری پهپاد ایرانی , ] [ 23:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

ملاقات بلندترین و کوتاه‌ترین انسان

 

بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان، روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

 بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان در مراسم سالگرد گینس، کتاب رکوردهای جهان، همدیگر را در پایتخت انگلیس، دیدند و عکس های یادگاری انداختند. «سلطان کوسن»، کشاورز و اهل آنکاراست که با هشت فوت و یک اینچ، بلندقدترین مرد جهان است. «چاندرا دنگی»، اهل روستایی دورافتاده در نپال، نیز با بیست و یک و نیم اینچ قد، کوتاه قدترین مرد جهان است.

این زوج عجیب، در مراسم شصتمین سالگرد کتاب گینس که در لندن برگزار شد، همدیگر را ملاقات کردند.

 
 
 
 
 
 

تاسف هاشمی از فوت مرتضی پاشایی

 

وزیر بهداشت با اظهار تاسف از فوت مرتضی پاشایی، به دلیل ابتلا به سرطان معده، گفت: سرطان واقعیتی تلخ در زندگی صنعتی و مدرن امروزی است و باید تدابیری اتخاذ کنیم که سرعت روند رو به رشد آن را کنترل کنیم.

سید حسن هاشمی در نشست کمیته ملی سرطان در کشور با اشاره به تصویب کلیات تشکیل این کمیته اظهار داشت: سرطان یک واقعیت تلخ است و علیرغم اینکه میزان ابتلا به این بیماری در ایران در مقایسه با اروپا و سایر کشورهای دیگر، 5 برابر کمتر است، اما روندی رو به رشد دارد و وضعیت فعلی ما در این خصوص مشابه چند دهه قبل آنهاست.

وزیر بهداشت، عنوان کرد: اگر وزارت بهداشت در طی یک سال گذشته در حوزه امنیت غذا، هوا و کم تحرکی تاکید داشته است و گاهی نیز مورد بی مهری‌هایی در این خصوص قرار گرفته است، دلیل عمده اش آینده نگری و داشتن دورنمایی از وضعیت سرطان در کشور است.

هاشمی با تاکید بر اینکه، سرطان بیماری نیست که فی البداهه ایجاد شود و گاهی سالها طول می‌کشد که خودش را نشان دهد، افزود: تلاش فعلی ما برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از افزایش شیوع آن در سالهای آینده است.

وی در خصوص حمایت وزارت بهداشت از مبتلایان به سرطان گفت: تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شده که به‌طور مثال می‌توان به توزیع دارو صرفاً در مراکز خاص اشاره کرد. این روند نظارت، مصرف و هزینه‌های دارویی گران قیمت و خاص را به‌خصوص برای اقشار آسیب پذیر کنترل می کند.

وزیر بهداشت با اظهار تاسف از فوت مرتضی پاشایی، به دلیل ابتلا به سرطان معده، گفت: سرطان واقعیتی تلخ در زندگی صنعتی و مدرن امروزی است و باید تدابیری اتخاذ کنیم که سرعت روند رو به رشد آن را کنترل کنیم.

وی افزود: انجام چکاب سالیانه می‌تواند تضمینی برای تشخیص به موقع و کنترل این بیماری کشنده باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه، در حال حاضر سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران و به‌خصوص در مردان است، گفت: مشکل فعلی ما عدم توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت است. مردم باید توانمند شوند و یاد بگیرند که چگونه مراقب خود باشند که به سرطان مبتلا نشوند و از همه مهمتر اینکه مردم این توصیه‌ها را جدی بگیرند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین علت افزایش سرطان تغییر اجتناب ناپذیر هرم سنی جمعیت در کشور است. بنابراین باید تدابیری اتخاذ کنیم که بتوانیم سرعت ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و با تعامل و هم افزایی بین بخشی حوزه‌های صنعت، کشاورزی، آب و هوا و شورای عالی سلامت و  امنیت غذا از بروز سرطان پیشگیری کنیم تا جمعیت سالم بیشتری در آینده داشته باشیم.
[ ]

ابطال کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست

 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از ابطال کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست خبر داد.



حجت الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، از بررسی پرونده کارت‌های  پایان خدمت و معافیت ابطال شده بازیکنان فوتبال در این کمیسیون خبر داد.

رسایی با اشاره به جلسه‌ای که امروز با حضور مسئولان نیروهای مسلح، نظام وظیفه و فدارسیون فوتبال در کمیسیون اصل 90 برگزار شد، گفت: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده که بر اساس اقدامات صورت گرفته سازمان نظام وظیفه، از 118 بازیکنی که مدارک و مستندات آنها مورد بررسی قرار گرفته، کارت پایان خدمت و معافیت 52 بازیکن فوتبال باطل شده و 10 تن از آنها هم تاکنون مراجعه نکرده اند که نهایتا پایان خدمت یا معافیت این 62 بازیکن باطل شده و هفته آینده اسامی این افراد از سوی سازمان نظام وظیفه به طور رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: پیش از این اسامی 18 بازیکن که کارت‌های معافیت آنان ابطال شده به فدراسیون فوتبال اعلام شد و سازمان لیگ اعلام کرد از ادامه حضور آنان در مسابقات جلوگیری کرده است و بعد از اعلام رسمی بقیه افراد، از آنجا که این بازیکنان سرباز محسوب می‌شوند حق حضور در تیم های فوتبال را ندارند و باید خود را جهت اعزام به سربازی به نظام وظیفه معرفی کنند.

رسایی همچنین گفت: قطعا تمامی این افراد شخصا علم و اطلاع داشته‌اند که شرایط معافیت یا پایان خدمت را ندارند بنابراین پذیرش این وضعیت از سوی آنها رفتار مجرمانه بوده که تعیین تکلیف نحوه برخورد با این جرم در حیطه اختیارات دستگاه قضایی است.

مسئول پرونده فساد در فوتبال گفت: از نظر کمیسیون این افراد بعد از اعزام به سربازی، نمی‌توانند در تیم‌های نظامی هم بازی کنند چون با این کار در واقع فرد متخلف یا مجرم به جای جریمه، تشویق می‌شود و این بر خلاف اصل عدالت است که صدها هزار جوان کشور زیر پرچم جمهوری اسلامی در شرایط متفاوت و بعضا در شرایط سخت به خدمت سربازی بپردازند ولی چند فوتبالیست علیرغم اینکه مسجل شده با استفاده از مدارک غیرواقعی موفق به اخذ کارت پایان خدمت یا معافی شده‌اند و در حقیقت از سربازی فرار کرده اند، دوره سربازی خود را در بهترین شرایط و با استفاده از منافع مادی و معنوی، به پایان برسانند.

«اگر چنین اجازه ای به افراد متخلف داده شود، افکار عمومی آن را نمی‌پذیرد و طبیعی است که از این پس هم عده‌ای بگویند اول از راه غیرقانونی عمل می‌کنیم اگر هم لو رفتیم تازه وارد تیم‌های نظامی می‌شویم و آنجا خدمت سربازی را می‌گذرانیم. وظیفه نیروهای مسلح است که برای افزایش اعتماد عمومی بویژه اعتماد جوانانی که به سربازی رفته‌اند یا اکنون سربازند یا در آینده در این وضعیت قرار خواهند گرفت، تصمیم عادلانه‌ای بگیرد و با اعزام بازیکنانی که کارت‌های خدمت یا معافیت شان باطل شده به تیم های نظامی مخالفت کند و حتی به عنوان تنبیه با استفاده از اختیارات قانونی این افراد را به نقاط دور افتاده اعزام کنند.»

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه نیروهای مسلح در درجه اول تیم داری نیست که اکنون در این خصوص در قالب اجازه بازی به این متخلفین در تیم‌های نظامی، به فکر تقویت تیم‌های خودشان باشد بلکه وظیفه این نهادها این است که احساس رفتار عدالت طلبانه را در جوانان کشور بویژه آنها که در خدمت سربازی هستند، زنده کند و عدالت را قربانی مصلحت غلط نکند.

رسایی تاکید کرد: فدارسیون فوتبال هم وظیفه دارد با توجه به ثبوت تخلف و ابطال کارت پایان خدمت و معافیت این 62 بازیکن، بدون فوت وقت به تخلفات عوامل اعم از بازیکنان، مربیان و مدیران عاملی که نقش داشته اند، رسیدگی کند و حکم انضباطی را در خصوص آنها صادر نماید.

مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال گفت: محرومیت این 62 نفر از بازی فوتبال هرچند در ظاهر لطمه ای به فوتبال است ولی در حقیقت باعث اعتماد افکار عمومی به نیروهای مسلح، ارزش ماندن خدمت سربازی و مبارزه با فساد در فدراسیون فوتبال است بنابراین نه تنها ضربه به فوتبال نیست بلکه ضامن سلامت در این ورزش خواهد بود. افکار عمومی سئوال می کند چطور بازیکنی که دوپینگ می کند، دو سال از بازی فوتبال محروم می شود، ولی فردی که با جعل مدارک یا تصدیق نامه های غیر واقعی توانسته به موقعیت های مالی و اجتماعی رسیده، کمترین برخورد با وی شود. قاعدتا این افراد  اگر جریمه‌ای بیشتر از این نداشته باشند، مستحق کمتر از آن هم نیستند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: دستگاه‌های ذیربط در خصوص برخوردهای قانونی با کسانی که در صدور تصدیق نامه‌های غیرواقعی نقش داشته‌اند نیز گزارشی داده شد که حکایت از عزم نیروهای مسلح در برخورد با عوامل سازمانی این جرم داشت. وی تأکید کرد که رسیدگی به این بخش از پرونده فساد در فوتبال تا حصول نتیجه و بررسی موارد احتمالی دیگر در کمیسیون ادامه دارد.

حکم بازداشت مهرداد پولادی صادر شد

 
مهدی تاج از صدور حکم بازداشت مهرداد پولادی از سوی مراجع قضایی خبر داد.

تاج در این رابطه گفت: «ما به دنبال حل و فصل بی سر و صدای ماجرای این بازیکن بودیم اما رفتار وی موجب شد مراجع قضایی وارد عمل شوند و حالا باید این بازیکن در مراجع قضایی حاضر شود و به سوالات مرتبط با ماجرای خدمتش پاسخ دهد.»

وی افزود: «ما قصد نداشتیم این مسأله رسانه‌ای شود اما رفتار مهرداد پولادی و اظهارات غیرمسئولانه این بازیکن کار را به جایی رساند که مراجع قضایی وی را با صدور احضاریه به دادسرا فرا خواندند تا به پرونده خدمت سربازی این بازیکن رسیدگی کنند.»

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به تخلف فاحش این بازیکن گفت: «همانگونه که پیش از این نیز مطرح کردم، تا مادامی که مشکل خدمت و وضعیت سربازی این بازیکن روشن نشود، این بازیکن اجازه حضور در تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی را ندارد.»

تاج افزود: «تنها راه حل این است که وی به ایران بازگردد و پس از حضور در مراجع قضایی ابتدا درباره تخلف خود صحبت کند سپس از سوی نظام وظیفه مشکل خدمتی خود را حل کند و در یک تیم نظامی مشغول به فعالیت شود، آنگاه می‌تواند به تیم ملی برگردد.»
[ ]

نانوایی در دوره قاجار

 

 

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:نانوایی در دوره قاجار , نان قاجار, ] [ 1:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

دستگاهی با امکان تشخیص سرطان در یک دقیقه!

 

موسسه پژوهشی فرانهوفر دستگاهی ساخته که قادر است به سرعت سرطان پروستات را تشخیص دهد. سازندگان ادعا می‌کنند این دستگاه با دقت بالایی خوش خیم یا بدخیم بودن یک بافت سرطانی را در زمان یک و نیم دقیقه تشخیص می‌دهد.

زومیت نوشت: این دستگاه قادر به تحلیل سریع بصری و هوشمند از  بافت نمونه برداری شده است. بنابراین تنها کافی است پزشک، نمونه‌ای از بافت را روی سطح صفحه‌ی مخصوص و درون دستگاه قرار دهد و با فشار یک دکمه و بدون نیاز به فرآیند دشوار و طولانی آزمایشگاهی یا چشم‌هایی آموزش دیده، نتیجه روی نمایشگر به نمایش درآید. بیمار پس از این مرحله می‌تواند با علم به بیماری خود، گزینه‌های پیش روی را بداند.

این تنها ابزار برای تشخیص بیماری سرطان پروستات البته با ویژگی‌های کمتر تهاجمی نیست و محققان پیش از این بینی الکترونیکی ارایه کردند که قادر بود سرطان پروستات را تنها با یک نمونه ادرار بیمار با دقت بسیار بالایی تشخیص دهد. حسگرهای بیوشیمیایی دیگری نیز تاکنون ارایه شده که با استفاده از بررسی آنتی ژن‌ها قادر به تشخیص این بیماری بودند.

این دستگاه برای شناسایی مشخصه‌های بیماری از تابش پرتو لیزر روی بافت نمونه استفاده می‌کند و باعث برانگیخته شدن مولکول‌هایی به نام فلوئوروپورها (ترکیب شیمیایی فلوئوروسنتی که در بدن انسان یافت می‌شود و پس از قرار گرفتن در معرض طول موج خاصی روشن می‌شوند) می‌شود. این تابش فلوئورسانسی در بافت‌های بدخیم و خوش خیم نرخ متفاوتی دارد که می‌توان با کمک آن نوع سرطان را تشخیص داد. اگر این تابش از حد معینی تجاوز کند می‌توان دریافت که سلول‌های سرطانی در محل حضور دارند. بر این اساس در صورت سالم بودن فرد،  چراغ سبز و در صورت وجود علایم بیماری، چراغ قرمز روشن می‌شود.

ابعاد 54 در 60 در 43 سانتی متری این دستگاه نسبتا کوچک است و تا کنون در دو مطالعه‌ی کلینیکی به کار برده شده است. پژوهشگران امیدوارند که این دستگاه در آینده بتواند انواع مختلفی از سرطان را تشخیص دهد اما پیش از آن لازم است آستانه‌ی تشخیص سایر بافت‌ها را بیابند و سپس نرم افزار درونی دستگاه را با توجه به آن تنظیم کنند.

به نظر شما ابزار‌های این چنینی تا چه اندازه قابلیت فراگیرشدن در بین عموم مردم برای تشخیص بیماری‌ها را خواهند داشت؟ آیا شما گوشی هوشمندی با چنین قابلیت‌هایی را خریداری خواهید کرد؟

[ ]

چرا در تبلیغات اپل زمان همیشه 9:41 دقیقه است؟

 

شاید برخی کاربران نکته‌سنج و ریزبین متوجه شده باشند که در تبلیغات اپل، همواره ساعت‌ها بر روی زمان خاصی تنظیم شده است: ۹ و ۴۱ دقیقه پیش از ظهر. هیچ کس دلیل این انتخاب را نمی‌دانست تا این که چندی پیش راز آن برملا شد. دلیل انتخاب این ساعت بسیار ساده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت فون‌آرنا، این ساعت مربوط به زمانی است که استیو جابز، مدیر فقید اپل، در سال ۲۰۰۷ اولین تلفن همراه آیفون را معرفی کرد.

سخنرانی او ۴۲ دقیقه طول کشید، و زمان رونمایی آیفون دقیقاً ساعت ۹ و ۴۲ دقیقه بود.


اسکات فورستال (Scott Forstall) یکی از مدیران سابق اپل می‌گوید این شرکت سعی می‌کند کنفرانس‌هایش را ظرف ۴۰ دقیقه به پایان برساند ولی از آنجا که می‌دانیم همایش‌های ما راس ۴۰ دقیقه خاتمه نمی‌یابد، لذا ما ساعت‌ها را بر ۹:۴۱ دقیقه تنظیم می‌کنیم.

گفتنی است معرفی آیفون در ۴۲ دقیقه و معرفی آی‌پد در ۴۱ دقیقه صورت گرفت.

فورستال افزود: معرفی محصول در کنفرانس‌ها تقریباً ۴۰ دقیقه طول می‌کشد لذا وقتی تصویر بزرگی از محصول بر پرده نمایش ظاهر می‌شود، می‌خواهیم زمان ارائه شده با زمان واقعی ساعت‌های مچی حضار یکی باشد، اما می‌دانیم که نمی توانیم دقیقاً سر ۴۰ دقیقه این کار را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بفرمایید، اکنون شما از راز ساعت جادویی مطلع شده‌اید.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:چرا در تبلیغات اپل زمان همیشه 9:41 دقیقه است؟ , ] [ 1:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

تمرين تيم ملي فوتبال ايران

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106617_765.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106604_119.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106596_963.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106600_565.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106613_378.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106595_274.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106614_491.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106619_171.jpg

منبع:جوان آنلاین

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:تمرين تيم ملي فوتبال ايران , ملی پوشان فوتبال, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

اینترنت رایگان در راه است!

 

هزینه هر ماهواره حدود یک میلیون دلار خواهد بود و 700 ماهواره یعنی 700 میلیون دلار و وی این کار را با گریک وایلر که قبلاً شریک گوگل در پروژه اینترنت ماهواره‌ای بوده و از گوگل جداشده، انجام خواهد داد.

چند سالی است که می‌شنویم به زودی اینترنت رایگان از طریق ماهواره، بخشی از دنیای آفلاین را پوشش خواهد داد و حالا یک میلیاردر قصد دارد با نصب 700 ماهواره در فضای بالای سر ما این کار را انجام دهد.

«الون ماسک» (جوانی که از سال 2000 در کار ساخت کپسول‌های فضایی، اتومبیل‌های الکتریکی و موشک‌های فضایی با استفاده مجدد است) در مصاحبه با وال‌استریت از پروژه اینترنت‌دار کردن همه مردم جهان با 700 ماهواره سخن گفت و اینکه کمپانی SpaceX در حال تهیه ماهواره‌ای کوچک در حجم 113 کیلوگرم در تعداد زیاد است.

وی می‌گوید هزینه هر ماهواره حدود یک میلیون دلار خواهد بود و 700 ماهواره یعنی 700 میلیون دلار و وی این کار را با گریک وایلر که قبلاً شریک گوگل در پروژه اینترنت ماهواره‌ای بوده و از گوگل جداشده، انجام خواهد داد.

گریک عهده‌دار کمپانی O3b Network است و حالا در کنار آقای ماسک می‌خواهد دنیا را پر از اینترنت رایگان کند.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:اینترنت رایگان در راه است! , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

بمب گذاري در عزاداري‌هاي قم خنثي شد

 

 در روزهاي عزاداري ماه محرم امسال افرادي قصد بمب‌گذاري در شهر قم را داشتند كه قبل از هراقدامي، دستگير شدند.  حجت الاسلام‌والمسلمين سيد محمود علوي وزير اطلاعات در نشست شوراي اداري استان همدان اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتي، عوامل اين برنامه پليد، شناسايي و قبل از كوچك‌ترين تحركي همه عوامل آن دستگير شدند.

 وي همچنين افزود: هر از گاهي دشمنان توطئه‌هايي را عليه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي طراحي مي‌كنند كه نيروهاي اطلاعاتي كشور موفق به كشف و خنثي‌سازي آنها مي‌شوند. وي گفت: در روز قدس امسال نيز چند برنامه انفجار انتحاري با استفاده از جليقه در چند مركز استان كشورمان شناسايي و كشف شد.

وي تأكيد كرد كه هيچ حركتي از سوي دشمنان از چشمان تيزبين و نگاه نافذ وزارت اطلاعات خارج نيست.

[ ]

قیمت خودروهای داخلی+جدول

 

 

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:قیمت خودروهای داخلی+جدول ، قیمت خودرو, ] [ 1:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

ثروتمندترين گروه تروريستی جهان

 

داعش که چندین میدان نفتی و پالایشگاه را در سوریه و عراق تصرف کرده است طبق برآوردها حدود دو میلیارد دلار ثروت خالص دارد و همه گروهها و سازمان های تروریستی دیگر در جهان را از لحاظ ثروت پشت سر می گذارد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس؛ داعش که چندین میدان نفتی و پالایشگاه را در سوریه و عراق تصرف کرده است طبق برآوردها حدود دو میلیارد دلار ثروت خالص دارد و همه گروهها و سازمان های تروریستی دیگر در جهان را از لحاظ ثروت پشت سر می گذارد.

این گروه طبق گزارش ها روزانه دو میلیون دلار از فروش نفت درآمد دارد. قیمت نفتی که داعش می فروشد از 25 تا 50 دلار در نوسان است و این گروه روزانه حدود 30 هزار بشکه نفت می فروشد.

در میان 10 سازمان افراطی ثروتمند جهان نام شبکه القاعده و گروههای وابسته به آن (با 150 میلیون دلار) به چشم می خورد.
[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:ثروتمندترين گروه تروريستی جهان , ] [ 1:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

واکنش پنتاگون به پرواز RQ۱۷۰ ایرانی

 

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه با ادعای اینکه نسخه ایرانی پهپاد RQ170 از نسخه آمریکایی آن ضعیف‌تر است تلاش کرد پخش فیلمی از پرواز نسخه ایرانی این پهپاد پیشرفته را کم‌اهمیت نشان دهد.

سردار امیر حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی روز چهارشنبه با اظهار  اینکه از زمان به غنیمت گرفتن این پهپاد فوق‌پیشرفته سه سال می‌گذرد اعلام کرد ایران توانسته با مهندسی معکوس این هواپیما، نسخه‌ای از آن را بسازد.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه به خبر ساخت این پهپاد ایرانی واکنش نشان داد و به علاوه به تلویح استفاده رسانه‌های غربی از واژه «کپی» برای RQ170 ایرانی را هم نادرست دانست.

وی درباره نسخه ایرانی پهپاد مورد نظر گفت: «بدلی، واژه‌ای است که در اینجا به کار می‌رود. این پهپاد، به هیچ وجه با فناوری آمریکایی برابری ندارد.»

خبرگزاری رویترز پس از انعکاس این اظهارات آقای وارن نوشته وی هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات بیاناتش ارائه نکرد.

ایران در سال 1391 اعلام کرد موفق شده است پهپاد RQ170 آمریکا که نیروهای آمریکا در افغانستان از مفقودی آن در افغانستان خبر داده بودند را بر زمین بنشاند. شرکت فناوری لاکهیلد مارتین، این پهپاد فوق‌پیشرفته را ساخته است.
[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:واکنش پنتاگون به پرواز RQ۱۷۰ ایرانی ، RQ۱۷۰ ایرانی, ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

خاوری در کانادا محبوس شده است

 
سردار مسعود رضوانی رئیس پلیس اینترپل ناجا از پی گیری برای استرداد خاوری از کانادا از طریق پلیس اینترپل خبر داد و گفت: شرایطی را ایجاد کرده ایم که خاوری اکنون در کانادا به گونه ای حبس شده است.


مسعود رضوانی رئیس اینترپل کشور در رابطه با آخرین پیگیری های پرونده استرداد خاوری از طریق پلیس بین الملل اظهارداشت: از جمله کارهای انجام شده آن است که خاوری در موقعیت حبس قرار گرفته است، به طوری که نامبرده پس از تعقیب و شناسایی اکنون در شرایطی قرار داده شده است که تا زمان تعیین تکلیف برای استرداد وی با حکم قضایی دولت کانادا نمی تواند از خاک این کشور خارج شود.

وی ضمن اشاره به ارجاع همزمان «اعلان قرمز» وضعیت خاوری توسط اینترپل به دولت کانادا و ارائه مستندات کامل برای تعقیب و شناسایی وی به دستگاه قضایی این کشور از سوی ایران یادآورشد: به رغم برخی کار شکنی های صورت گرفته توسط دولت کانادا ما اکنون منتظر حکم دادگاه کانادا برای استرداد خاوری هستیم البته نمی توان زمان مشخصی برای این کار تعیین کرد.

وی افزود: خاوری حتی به مقامات کانادایی نیز دروغ گفته بود. نامبرده برای این که بتواند اقامت این کشور را کسب کند باید مدت زمان مشخصی را در این کشور سپری می کرد که به دروغ روزهایی که در ایران بوده را به عنوان روزهای اقامت در کانادا به این کشور اعلام کرده بود.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:خاوری در کانادا محبوس شده است , ] [ 1:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

دفع سموم بدن با مصرف نعناع

علیزاده عنوان کرد: مصرف نعناع باعث باز شدن برونش‌ها و دفع التهاب و احتقاق می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌کند.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف نعناع باعث دفع سموم بدن می‌شود‌.

نسرین علیزاده اظهار کرد: نعناع، گیاهی بسیار با خاصیت و دارای خواص ضد درد و مسکن است.

وی ادامه داد: افرادی که از تهوع و استفراغ و تب خال رنج می‌برند، باید نعناع مصرف کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

علیزاده عنوان کرد: مصرف نعناع باعث باز شدن برونش‌ها و دفع التهاب و احتقاق می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌کند.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:دفع سموم بدن با مصرف نعناع ، نعناع, ] [ 1:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

شلغم آنتی‌بیوتیکی قوی و تقویت‌کننده بدن

 

شلغم حاوی آنتى بیوتیک قوى است و به همین دلیل باوجود اینکه داراى مقدار زیادى مواد قندى قابل جذب است، با این همه هیچ گاه تحت تأثیر میکروب‌هاى هوا فاسد نمى‌شود و خوراکى‌هایى را که با شلغم مى‌پزند، دیرتر فاسد می‌شوند وهمچنین تقویت کننده بدن است..

شلغم معده و روده‌ها را ضد عفونى مى‌کند. اگر شلغم را خرد کنند و صد گرم آن را در آب بجوشانند، نوشابه‌اى به دست مى‌آید که براى سینه فوق العاده مفید است؛ اخلاط را به سهولت از سینه دفع کرده و سرفه را آسان مى‌کند و براى معالجه سرماخوردگى بسیار مفید است.

شلغم داراى فسفر، کلسیم، آهن، ید، گوگرد و ویتامین‌هاى «آ»، «ب» و «ث» بوده و به این جهت برای تقویت عمومى بدن مفید است.

شلغم از سبزى‌هاى نادرى است که داراى آرسینک هستند و این ماده در درجه اول براى بیمارى‌هایى که علت آن فقر غذایى، تحلیل قوا و سل است، بسیار مفید است.

شلغم داراى 7.4 درصد مواد قندى است، حال آنکه شیرین ترین و بهترین سیب‌هاى درختى، بیش از 7.2 درصد مواد قندى ندارند، به این جهت خاصیت غذایى آن زیاد است.

شلغم قوه بینایى را زیاد مى‌کند. شلغم ترشح ادرار را تحریک مى‌کند و در رفع سنگ کلیه و مثانه تجویز مى‌شود. در بیمارى نقرس و درد مفاصل شلغم را بپزید و آن را ریزریز کرده به شکل فرنى درآورید و مثل ضماد، روى مفاصلى که درد مى‌کند، بگذارید.

شلغم ثقیل الهضم (دیر هضم) است. بطوریکه در تحفه حکیم مومن آمده است؛ شلغم نفاخ و دیرهضم بوده و مصلح (اصلاح کننده) آن زیره و شیرینى‌ها است.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:شلغم آنتی‌بیوتیکی قوی و تقویت‌کننده بدن , ] [ 1:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

تکذیب ادعای BBC درباره انتقال جسد۳ ایرانی

 

دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن در خصوص خبر بی‌بی‌سی فارسی توضیحاتی ارائه داد.

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن در واکنش به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت: در مورد برادران سروش و آرش فرازمند (مقتولین) بستگان آنان با نمایندگی تماس گرفته و پس از کسب اطلاع راجع به مقررات مربوطه در صدد تامین هزینه‌ها برآمدند و در تماس بعدی اظهار داشتند که هزینه لازم را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: دفتر حفاظت با توجه به امکانات خود، از جمله خط ویژه تلفن تماس با غسالخانه و فرایند تایید مدارک مربوط به اجساد در کمتر از ۲۴ ساعت اقدامات لازم را جهت کمک به انتقال اجساد نامبردگان صورت داده است. بستگان آقای علی‌اکبر محمدی رفیعی(قاتل) در آمریکا نیز طی تماس با این نمایندگی اظهار داشتند که هزینه انتقال جسد نامبرده را متقبل می‌شوند و نمایندگی نیز ترتیبی اتخاذ کرد تا جسد هرچه زودتر به تهران ارسال شود. در ارسال اجساد هر سه جوان نامبرده هیچگونه قصوری از سوی دفتر حفاظت صورت نگرفته و هیچگونه تبعیضی نیز در کار نبوده است.

عاطفت یادآور شد که مطابق قانون، تامین هزینه انتقال جسد به عهده خانواده یا بستگان فرد مقتول یا متوفی می‌باشد، ولی در مواردی که خانواده متوفی نیازمند کمک‌های مالی باشند، دفتر حفاظت منافع حتی الامکان از ارائه کمک‌های مالی دریغ نمی‌ورزد؛ لذا گزارش بی‌بی‌سی فارسی به دور از واقعیت بوده و تکذیب می‌شود.

[ ]