ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

اولين، جوان‌ترين و «كيميا» شد!

 
 

کيميا عليزاده با کسب مدال برنز، اولين بانوي مدال‌آور تاريخ ورزش بانوان ايران در المپيک لقب گرفت.
در سيزدهمين روز از بازي‌هاي المپيک 2016 و در شرايطي که کاروان کشورمان انتظار مدال را مي‌کشيد تنها بانوي تکواندوکار ايران موفق شد طلسم مدال نگرفتن بانوان را بشکند و پس از غلبه بر حريف مراکشي روي سکوي سوم بايستد. عليزاده 18 ساله همچنين رکورد 64 ساله ناصر گيوه‌چي را که در سن 19 سالگي مدال نقره المپيک را از آن خود کرده بود را هم شکست و حالا کيميا جوان‌ترين مدال‌آور ورزش ايران نويد دهنده شروع عصري تازه براي ورزش كشور در المپيک نيز هست.

دکتر روحاني، رئيس‌جمهور طي پيامي توئيتري موفقيت کيميا عليزاده را تبريک گفت: «دخترم کيميا، همه مردم به ويژه بانوان ايران زمين را شاد کردي. شادي هميشگي را برايت آرزومندم.» هوگوپوش تيم ملي در وزن 57- کيلوگرم در گام نخست، تکواندوکار کروات را شکست داد اما در مصاف با  اوا کالوا گومز اسپانيايي تن به شکست داد. خوشبختانه با فيناليست شدن گومز، عليزاده هم به مرحله شانس مجدد رسيد. در اين مرحله ابتدا هارنيسوجين تايلندي را 14 بر 10 برد و در نهايت 5 بر صفر نيکيتا گلاسنوويک از سوئد را از پيش‌رو برداشت و به مدال برنز المپيک دست يافت. پيش از عليزاده، کيانوش رستمي و سهراب مرادي دو مدال طلا در وزنه‌برداري و سعيد عبدولي و قاسم رضايي دو برنز در کشتي فرنگي براي کاروان ايران به ارمغان آورده بودند. با اعلام رئيس کميته ملي المپيک، پاداش 10 هزار دلاري که به ورزشکاران طلايي ايران در دهکده بازي‌ها پرداخت مي‌شد، براي کيميا عليزاده در نظر گرفته شده است.

کيميا عليزاده پس از کسب اولين مدال تاريخ ورزش زنان ايران در المپيک از اينکه نتوانسته مدال طلا بگيرد عذرخواهي کرد: «مي‌خواستم پنجمين مدال تاريخ‌سازم را در المپيک بگيرم. مي‌خواستم طلا بگيرم ولي متأسفانه نشد. اين حس را چندين بار تجربه کرده بودم. در مسابقه‌هاي جهاني، المپيک نوجوانان و جهاني نوجوانان تاريخ‌سازي کردم و اين پنجمين‌ بار بود که تاريخ‌ساز مي‌شدم. خوشحالم که اين اتفاق افتاد و بيشتر از همه براي دختران ايران خوشحال هستم. بعد از يک ماه و نيم براي اولين بار است که روي پايم پريدم زيرا يک آسيب‌ديدگي شديد داشتم. خوشحالم براي دختران ايراني چون راهي باز شد تا بانوان ايران بتوانند در المپيک‌هاي بعدي مدال‌آور باشند. اميدوارم که شاهد مدال‌هاي خوشرنگ‌تر در المپيک‌هاي بعدي باشيم. اگر ضربه‌اي که به صورت گومز زده بودم حساب شده بود، فيناليست مي‌شدم. شرمنده زحماتي که پدر و مادرم و فدراسيون و مربيانم کشيدند، شدم.»
  
ارزش مدال بانوي محجبه
محمدرضا پولادگر پس از کسب مدال برنز توسط عليزاده اشک شوق ريخت. رئيس فدراسيون تکواندو به ارزش مدالي که يک بانوي محجبه به گردن آويخته اشاره کرد: «کسب اين مدال را به همه مردم ايران تبريک مي‌گويم. خيلي خوشحالم که يک دختر با رعايت حجاب اسلامي و با پاسداري از دينش و عفاف، توانست مدال المپيک بگيرد. مدال او خيلي ارزشمند است، خيلي.»
 
موفقيت شيرزنان ايراني
رئيس کميته ملي المپيک اولين مدال بانوان ايران در المپيک را نشانه پيشرفت ورزش کشور خواند. کيومرث هاشمي موفقيت کيميا عليزاده  در ريو را ستود: «کيميا عليزاده در حالي توانست در بازي‌هاي المپيک ريو روي سکو برود و پرچم مقدس کشورمان را در سالن رقابت‌ها به اهتزار درآورد که بدون ترديد رقابت‌هاي مقتدرانه وي برابر حريفان و خلق اين حماسه ارزشمند در تاريخ ورزش ايران زمين، کم‌نظير و يکي از پيروزي‌هاي شيرين ورزشي در طول تاريخ بازي‌هاي المپيک است که تا ساليان سال در يادها باقي خواهد ماند. بدون ترديد کسب اين مدال ارزشمند که اولين مدال بانوان ايران در بازي‌هاي المپيک و در تاريخ 68 ساله حضور کشورمان در آن است از آن حيث براي ملت بزرگ و جامعه ورزش کشورمان ارزشمند است که بعد از سال‌ها انتظار مردم و جامعه ورزش، کسب مدال در بازي‌هاي المپيک از سوي بانوان محجبه کشور عزيزمان در المپيک، يک موفقيت بزرگ و ارزشمند به‌خصوص براي تمامي بانوان اين سرزمين محسوب مي‌شود تا از اين پس در کنار مردان غيرتمند ميهن عزيزمان، حال با اين اتفاق بزرگ، شاهد مدال‌آوري شيرزنان اين سرزمين در بازي‌هاي المپيک باشيم.»
 
بازتاب‌هاي جهاني
تاريخ‌ساز شدن کيمياي تکواندو ايران در رسانه‌هاي جهان بازتاب گسترده‌اي داشت. سايت ياهواسپورت از جمله رسانه‌هايي بود که گزارشي کامل از افتخارآفريني کيميا عليزاده منتشر کرد: «کيميا عليزاده مدال برنز 57- کيلوگرم رقابت‌هاي تکواندو را کسب کرد. او با اين کار اولين زن ايراني شد که در بازي‌هاي المپيک مدال کسب کرده است. اين مسئله مي‌تواند نشانگر بهتر شدن شرايط زنان در ايران باشد. عليزاده نيز در حرف‌هاي خود اشاره کرده است که با اين موفقيت براي دختران ايراني خوشحال است.» علاوه بر ياهو، سايت‌هاي خبري ديگر از جمله سان و ان‌بي‌سي‌اسپورت نيز واکنشي مشابه به کسب اولين مدال بانوان ايران در المپيک داشتند.
  
حذف شاگردان لوزانو
رؤياي حضور واليبال ايران در المپيک با شکست مقابل ايتاليا پايان يافت. تيم ملي واليبال کشورمان بامداد پنج‌شنبه در مرحله يک‌چهارم نهايي المپيک 2016 به مصاف لاجوردي‌پوشان رفت و شکست 3 بر صفر را مقابل ايتاليا پذيرفت. شاگردان لوزانو که پس از پنج دهه موفق به گرفتن جواز صعود به المپيک شده بودند، نتوانستند از پس زايتسيف و هم‌تيمي‌هايش بربيايند. اين در حالي است که تيم ملي ايتاليا با صعود به نيمه‌نهايي بايد به مصاف آمريکا برود. به‌رغم حذف تيم ملي از گردونه بازي‌هاي المپيک رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي از عملکرد شاگردانش ابراز رضايت کرد: «ايتاليا شايسته پيروزي بود و به اين خاطر به اين تيم تبريک مي‌گويم. بايد اين مسابقه را به دو بخش تقسيم کنيم. تا نيمه دوم ست دوم خيلي خوب بازي کرديم اما در بخش ديگري اشتباهات زيادي داشتيم. نه در دفاع، نه در اسپک و نه در دريافت، عملکرد خوبي نداشتيم. ما در کل مسابقه‌ها عملکرد يکساني داشتيم اما نتايجي که گرفتيم بستگي به قدرت تيم مقابل داشت. شکست‌هايي که خورديم هم به خاطر عملکرد ما نبود بلکه به خاطر قدرت حريفان بود. در مرحله مقدماتي ما بهترين تيم در دفاع و يکي از بهترين تيم‌ها در دريافت توپ بوديم اما در حمله شرايط خوبي نداشتيم. در تورنمنت‌هاي قبلي فقط سه تيم، قدرت زيادي داشتند اما در اين دوره از المپيک همه تيم‌ها با قدرت بالايي بازي کردند. ايتاليا و امريکا بسيار قدرتمند هستند، برزيل هم که ميزبان است نبايد دست‌کم گرفته شود. بازي در المپيک با تمام تورنمنت‌ها متفاوت است و هر بازي با رقابت ديگر شرايط جديدي دارد و بايد با تاکتيک جديدي وارد بازي شد. بهترين و کامل‌ترين تيم را به ريو بردم و ايرادي در اين موضوع وجود ندارد. آيا تمام بازي‌هاي ليگ جهاني را ديده‌ايد؟ يا فقط بازي‌هاي تهران را تماشاکرديد؟ فکر مي‌کنم منتقدان يا ديگران زماني که مي‌خواهند انتقادهاي خود را شروع کنند بايد به آمار تمام بازي‌ها نگاه کنند.»
 
فغاني داور فينال المپيک
عليرضا فغاني ديدار فينال مسابقات فوتبال المپيک 2016 بين برزيل و آلمان را سوت مي‌زند. در اين ديدار که بامداد فردا برگزار مي‌شود رضا سخندان به عنوان کمک اول و محمدرضا منصوري به عنوان کمک‌داور دوم، فغاني را همراهي مي‌کنند. داوران ايراني در شرايطي براي نخستين بار به چنين موفقيتي دست يافته‌اند که مسئولان فوتبال حتي حاضر به برگزاري مراسم بدرقه براي آنها نشدند! عليرضا فغاني، داور بين‌المللي فوتبال کشورمان پس از انتخاب شدن براي فينال المپيک ريو اظهار داشت: «خيلي خوشحالم که به عنوان يک داور براي قضاوت فينال المپيک انتخاب شده‌ام. اين يک موفقيت براي جامعه داوري ايران است. اميدوارم بتوانيم جامعه داوري و مردم را در اين بازي سربلند کنيم. قضاوت در فينال المپيک را تقديم مي‌کنم به مصطفي حکمت‌شعار، خدا ان‌شاءلله به او سلامتي بدهد. قبل از اينکه به برزيل بياييم با او ديدار داشتيم و از ما قول گرفت که فينال المپيک را سوت بزنيم و خدا را شکر اين اتفاق افتاد.»
  
اميد آخر تکواندو به ميدان مي‌رود
در پانزدهمين روز از سي و يکمين دوره بازي‌هاي المپيک عصر امروز سه نماينده کشورمان به مصاف رقبا مي‌روند. سجاد مرداني آخرين تکواندوکار ايراني در وزن +80 کيلوگرم به اميد کسب مدال به روي شياپ چانگ مي‌رود. اين در حالي است که دو آزادکار ديگرمان نيز رقابت خود با حريفان المپيکي‌شان را آغاز مي‌کنند. عليرضا کريمي در 86 کيلوگرم و کميل قاسمي در 125 کيلوگرم براي رسيدن به مدال المپيک کار سختي را در پيش دارند.

[ ]

شرط جالب پدر رستمی برای ازدواج کیانوش

 
پدر کیانوش رستمی گفت: فعلا با ازدواج کیانوش موافق نیستم و او بایدپس از گرفتن طلای المپیک 2020 توکیو به فکر زن گرفتن باشد!

خانواده کیانوش رستمی با حضور در فرودگاه امام خمینی منتظر آمدن این ورزشکار هستند و خواهر نیز با چشمانی اشکبار به پله‌های فرودگاه امام خمینی خیره شده‌ تا برادر افتخارآفرینش از راه برسد.

شمس‌الله رستمی پدر کیانوش درباره قهرمانی غرورآفرین فرزندش در المپیک ریو بیان کرد: خیلی خوشحالم که کیانوش توانست مدال طلای المپیک را بگیرد و دل مردم را شاد کند. او خیلی سختی کشید و من هزاران مرتبه خدا را شکر می‌کنم.

پدر رستمی در پاسخ به این پرسش که قرار بود بعد از المپیک ریو شرایط ازدواج او را فراهم کنید و آیا این کار انجام خواهد شد گفت: خیر، کیانوش باید در المپیک بعدی نیز مدال طلا بگیرد تا با ازدواج او موافقت کنم و فعلا فکر زن گرفتن برای او نیستیم!

خواهر بزرگتر رستمی نیز بیان کرد: کیانوش پسر بسیار دلسوز و مهربانی است. او به تنهایی و بدون همراه تمرین کرد. واقعا سختی کشید و ما از اینکه توانست قهرمان شود بسیار خوشحالیم.

او ادامه داد: روزی که کیانوش مسابقه داشت به ما خیلی سخت گذشت و بسیار استرس داشتیم اما خدا را شکر که در پایان توانست قهرمان شود و دل میلیون‌ها ایرانی و همشهریانش را شاد کند.

[ ]

تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

 

تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

 

این نه مانور زلزله است نه آموزش تکاوری ، بلکه تو هندوستان سر آزمون کنکور، والدین به بچه هاشون تقلب می رسانند...

عکس/ تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

[ شنبه 30 مرداد 1395برچسب:تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی! , کنکور, هندوستان, ] [ 21:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

بهداد سلیمی و دخترش

 

بهداد سلیمی و دخترش

 

اعضای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان بعد از کسب ۲ مدال طلا در بازی‌های المپیک ریو بامداد امروز به ایران بازگشتند.
[ شنبه 30 مرداد 1395برچسب:بهداد سلیمی و دخترش , المپیک ریو , ] [ 21:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

جدول رتبه‌بندی مدال‌های المپیک ریو

 

جدول رتبه‌بندی مدال‌های المپیک ریو

جدول
[ ]