ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

خودکفایی انرژی اولین جزیره دنیا

 

فارس، «ال هیئه رو» جزیره‌ای به مساحت 278 کیلومتر مربع در بخشی از جزایر قناری با 11000 نفر جمعیت انرژی خود را به طور کامل و 100‌درصد تولید می‌کند.

«کریستینا مورالس» سخنگوی نیروگاه «ال هیئه رو» گفت: این قابلیت توسط نیروگاه‌های آبی بادی «گورنا دل وینتو» ایجاد شده است و اگر همه چیز به خوبی پیش رود تا پایان سال 100درصد انرژی منطقه را تولید می‌کنیم، این کار موجب کاهش هزینه، صرفه‌جویی و کاهش آلودگی می‌شود؛ این پروژه با وجود بادهای قوی و دائم و جریان‌های اقیانوسی و توربین‌های بادی و توربین زیر آب مکانی ایده‌آل برای راه‌اندازی این پروژه است.



هزینه این کارخانه 80 میلیون یورو است که 60 درصد توسط مقامات محلی، 30 درصد توسط شرکت تولید برق «اندسا» و 10 درصد توسط موسسه فناوری جزایر قناری تامین شده است.



این جزیره قادر به تولید تمام منابع تولید انرژی به طور دائم است؛ بادهای این منطقه قادر به تولید 11.5 مگاواتس برق است در صورتی که مصرف این جزیره فقط در 8 ساعت اوج استفاده است و دولت با این وضعیت محاسبه کرده است که قادر است به مدت 20 سال 80 میلیون ذخیره کنند که موجب می‌شود جزیره به طور کلی مستقل و آلودگی نیز کاهش یابد.


[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:خودکفایی انرژی اولین جزیره دنیا , ] [ 1:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

عذرخواهی کاپیتان کشتی غرق شده

 

کاپیتان کشتی مسافربری کره جنوبی که هفته گذشته غرق شد با عذرخواهی از مردم این کشور اعلام کرد به دلیل ترس از به آب افتادن مسافران با تاخیر دستور تخلیه را صادر کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ کاپیتان کشتی غرق شده کره جنوبی درپی بازداشت توسط پلیس درباره علت حادثه و دلیل عدم صدور دستور تخلیه توضیحاتی داد.



لی جون سئوک 69 ساله به همراه دو خدمه کشتی روز جمعه بازداشت شد. این کاپیتان کشتی به دلیل قصور در عدم صدور دستور تخلیه هدف انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

غواصان امروز (شنبه) از مشاهده سه جسد در کشتی خبر دادند اما نتوانستند آنها از آب خارج کنند. تعداد مفقودان این حادثه 273 نفر و کشته‌ها نیز به 29 نفر رسیده است. 174 مسافر نیز از این حادثه نجات یافته‌اند.



عملیات نجات برای روز چهارم ادامه دارد اما مقامات اعلام کردند که به دلیل شرایط بد جوی قدرت دید کاهش یافته و کار در این شرایط را بسیار سخت کرده است. کاپیتان این کشتی نیز با اتهاماتی مانند قصور در انجام وظیفه و نقض قوانین دریایی مواجه شده است.

بازرسان بر روی علت واژگونی سریع این کشتی پیش از بررسی صدور یا عدم صدور دستور تخلیه متمرکز شده‌اند. تصاویر ویدئویی حاکی از آن بود که خدمه کشتی به مسافران دستور دادند با وجود واژگونی کشتی همچنان در داخل کابین‌های خود بمانند.

کاپیتان کشتی که توسط پلیس بازداشت شده است اعلام کرد: " من از مردم کره جنوبی عذرخواهی می‌کنم و به نشانه عذرخواهی در برابر خانواده‌های قربانیان تعظیم می‌کنم." وی در ادامه گفت: " من با توجه به مسیر دستورات لازم را دادم. سپس به کابین خودم رفتم تا استراحت کنم که این اتفاق افتاد. دریا ناآرام و آب بسیار سرد بود. به همین دلیل فکر کردم اگر مسافران جلیغه نجات نپوشند به درون اقیانوس پرتاب خواهند شد و یا حتی با پوشیدن آن نیز با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد." وی در ادامه افزود قایق‌های نجات در زمان غرق شدن کشتی به محل حادثه نرسیده بودند.


سکان‌دار کشتی در زمان حادثه نیز توسط پلیس بازداشت شده است. وی اعلام کرد کشتی مطابق با آنچه وی انتظار داشته واکنش نشان نداده است. وی به خبرنگاران گفت: "من هم اشتباه کردم اما چرخش کشتی بسیار بیشتر از حد مورد انتظار بود."

طبق اسناد موجود مقامات پیشنهاد می‌کنند 5 دقیقه پس از ارسال پیام کمک تمام مسافران کشتی باید تخلیه شوند اما خدمه کشتی اعلام کردند که 30 دقیقه طول کشید تا کاپیتان دستور تخلیه را صادر کند. برخی از کارشناسان معتقدند چرخش سریع کشتی و بار سنگینی که حمل می‌کرد می‌تواند باعث این حادثه شده باشد اما برخی دیگر معتقدند که برخورد کشتی با صخره علت این حادثه تلخ بوده است.

مقامات اعلام کردند برای کمک به مسافران گرفتار شده در این کشتی هوا به داخل آن پمپاژ می‌شود. گارد ساحلی کره جنوبی اعلام کرد یک غواص محلی جسد سه نفر را در طبقه چهارم این کشتی مشاهده کرده است اما به دلیل وجود موانع شناور در آب و همچنین محدودیت زمانی در غواصی موفق به بیرون کشیدن آنها از آب نشده است.



معاون مدیر گارد ساحلی نیز اعلام کرد در اطراف کشتی تورهایی نصب شده تا از متفرق شدن اجساد احتمالی جلوگیری شود. تعدادی از 350 مسافر این کشتی دانش‌آموزان مدرسه‌ای در حومه سئول بودند.صدها تن از اقوام مسافران این کشتی نیز در استادیومی در جزیره جیندو در نزدیکی محل حادثه استقرار یافته‌اند.


[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:عذرخواهی کاپیتان کشتی غرق شده , ] [ 1:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

پیامک‌های زیبا برای تبریک روز زن و مادر


 

  روز مادر یا دقیقتر بگوییم روز زن در راه است و جام جم سرا افزون بر تبریک این روز به مادران و زنان پیامکهایی را در همین زمینه برای استفاده کاربران و بازدیدکنندگان در ادامه مطلب پیش رویتان می‌نهد. امیدواریم پذیرا باشید و برای تبریک این روز به کارتان آید.

روز مادر یا دقیقتر بگوییم روز زن در راه است و جام جم سرا افزون بر تبریک این روز به مادران و زنان پیامکهایی را در همین زمینه برای استفاده کاربران و بازدیدکنندگان در ادامه مطلب پیش رویتان می‌نهد. امیدواریم پذیرا باشید و برای تبریک این روز به کارتان آید.

 

سهم من از زندگی دستان پر مهر تو شد / می‌ستایم من تو را تا آخر عمر همسرم
در میان اوج تنهایی تو با من مانده‌ای / تا تو باشی من چه غم دارم ز دنیا همسرم
روزت مبارک

***

نام تو رازی نوشته بر بال پروانه هاست...
گل‌ها همه به نام تو مشهورند...
آیینه‌های از انعکاس نام تو می‌خندند و من تنها برای تو می‌گویم: زندگی کن تا زنده بمانم...
روزت مبارک

***

اگر زنی در چهل سالگی هنوز جوان است به این دلیل است که شوهرش او را هنوز هم عاشقانه دوست دارد...
تقدیم به همسری که روز به روز جوان‌تر می‌شود!

***

خداوند لبخند زد و از لبخند او زن آفریده شد
لبخند زیبای خداوند؛ روزت مبارک!

***

پنهان نمی‌کنم ز شما، دوست دارمت
اندازه خدا، به خدا دوست دارمت
هرچه از زمین و زمان خسته‌ام ولی
برون از تمام قید و بند‌ها دوست دارمت
روزت مبارک

***

آسمان آبی چشمان تو مال من است / تا زنم پر در میان آسمانت همسرم
هر زمان تا از تمام زندگی خسته شدم / عاشقم کردی به راه زندگانی همسرم
روزت مبارک، دوستت دارم

***

خوش‌ آهنگ‌‌ترین نغمه‌های هستی نثار قلب خسته و صبورت...
روزِ به اوج نشستنت مبارک...

***

پنجره را باز می‌کنم، طلوع را می‌بینم و غروب را فراموش می‌کنم...
از اینکه در قلبم هستی و عشق منی افتخار می‌کنم...
روزت مبارک

***

ای زن،‌ای الطاف دستِ حضرتِ پروردگار /‌ای تو بهتر از همه هستی، به صد ره آشکار
خنده‌ات چون روشنایِ صبحِ هستی، پر ضیا / خنده‌ات چون دامنِ عرش خدا، مهدِ صفا
روزت مبارک

***

در ثانیه‌های بودنت می‌ مانم...
در فصل شکست خوردنت می‌ مانم...
یک سال نه ده سال چه فرقی دارد!
تا لحظه دل سپردنت می‌مانم و دوستت دارم..
.

***

زن بلا باشد بهر کاشانه‌ای / بی‌بلا هرگز مبادا خانه‌ای! :)
روز زن مبارک

***

زنان قبل از مادر شدن، «پری»اند، اما بعد از مادر شدن تبدیل به «فرشته» می‌شوند...
فرشتهٔ زمینی روزت مبارک

***

چیزی که در زن، قلب مرا تسخیر می‌کند، مهربانی اوست، نه روی زیبایش... (شکسپیر)
برای مهربانیهایت سپاسگزار توام

***

همسر عزیزم، زن زندگی من، بدان همیشه و در هر شرایط دوستت دارم. روزت مبارک باشد

***

کمترین آرزویم این است:
هرگز با چشمان مهربانت، نامهربانی روزگار را نبینی ناز بانو!
روزت مبارک


[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:پیامک‌های زیبا برای تبریک روز زن و مادر , ] [ 1:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از نسل جدید iPad Air فاش شد

 

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند.

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند. از نقشه‌های طراحی این محصولات گرفته تا تصاویری از قطعات آن‌ها! اخیرا هم اطلاعات و تصاویر مختلفی از آیفون 6 به بیرون درز کرده بود. اما شاید به جز اطلاعات ناچیزی در مورد زمان عرضه تبلت بعدی اپل، هنوز اطلاعات بیشتری در مورد آن ذکر نشده بود تا اینکه امروز تصاویر منتسب به نسل بعدی آیپد ایر نیز فاش شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از زوميت، در جدید‌ترین تصاویر فاش شده به نظر می‌رسد نمای جلوی آی‌پد ایر 2 به صورت تصاویر زیر خواهد بود. ظاهرا این تبلت از یک نمایشگر یکپارچه بهره می‌برد. در طراحی آی‌پد فعلی نمایش‌گر و پنل از هم جدا هستند ولی در طراحی جدید با یک نمایش‌گر یکپارچه نسل بعدی آی‌پد ایر حتی نازک‌تر از مدل فعلی نیز خواهد بود. به این ترتیب استفاده از نمایش‌گر یکپارچه فضای بیشتری را در اختیار اپل قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از قطعات بزرگ‌تری در این تبلت استفاده نماید و این به این مفهوم است که می‌توانیم انتظار یک باتری حجیم‌تر را در مدل جدید آیپد ایر داشته باشیم. اگرچه به نظر می رسد تغییراتی در نمایشگر ایجاد شده است، اما اندازه آن طبق گزارش‌ها با مدل قبلی تفاوتی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت این تصاویر متعلق به تبلت آیپد Pro که قبلا شایعاتی در مورد آن مطرح بود، نیست.
 

 
به گفته‌ی Kyle Wiens بنیانگذار وب‌سایت iFixit، فرایند طراحی این تبلت بسیار شبیه Retina MacBook Pro است و استفاده از صفحه نمایش یک‌پارچه هزینه‌های تعمیر این تبلت را بالا می‌برد، البته این موضوع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند چرا که تعمیر محصولات اپل قبلا هم ارزان نبوده است.
 

بدون تردید تا زمان معرفی رسمی این تبلت خبرهای جدیدتری از آن خواهیم شنید، همراه زومیت بمانید تا در خبرهای بعدی بیشتر با این تبلت آشنا شویم.

[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب: نسل جدید iPad Air فاش شد , ] [ 1:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

دختر اتریشی برای جهاد نکاح به سوریه رفتند

 

اینترپل نوشت: عملیات جستجو دو نوجوان اتریشی که احتمالاً برای جهاد نکاح با تروریست ها عازم سوریه شده اند را آغاز کرد.

روزنامه دیلی میل گزارش کرد که «سامرا کسینوویچ» 16 ساله و «سابینا سلیموویچ» 15 ساله در 10 آوریل از خانه های خود در «وین» پایتخت اتریش ناپدید شدند.

 
با اینحال والدین این دو دختر نوشته هایی از جانب دخترانشان در شبکه های اجتماعی پیدا کردند که نوشته شده بود آنها برای جهاد به سوریه می روند.
 

 
والدین این دختران که در اصل پناهندگان بوسنیایی هستند و بعد از درگیری های قومی دهه 1990 به اتریش آمده اند اعلام کردند که این پیام هایی که به دخترانشان نسبت داده شده، توسط آنها نوشته نشده است.
 

 
گزارش ها حاکی از آن است که پدران این دو دختر از کشور خارج شده اند تا دخترانشان را پیدا کنند و تصاویری از این دو دختر در شبکه های اجتماعی نمایش داده شده که نشان می دهد سلاح «AK47» به دست دارند.
 

 
در پست هایی که از این دو دختر در فیس بوک قرار داده شده، یکی از آنها گفته که می خواهند جهاد نکاح انجام دهند و جنگجویان مقدسی شوند و یکی دیگر گفته که مرگ هدف آنها است.
 

 
مقامات اتریشی گفته اند که این دو دختر احتمالا در کمپ آموزشی جهادگرایان هستند و با شوهران تروریست خود جهاد نکاح کرده اند.
[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:دختر اتریشی برای جهاد نکاح به سوریه رفتند , ] [ 1:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

اقدام رحمتی در مکه

 

[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:اقدام رحمتی در مکه , ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

کودکی که نوزاد را به عنوان زیرپایی استفاده می‌کند

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:کودکی که نوزاد را به عنوان زیرپایی استفاده می‌کند , ] [ 21:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

رونمایی از پورشه ۲۰۱۴ مدل ۹۱۱

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:رونمایی از پورشه ۲۰۱۴ مدل ۹۱۱ , ] [ 21:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

قبض‌های جدید برق را پرداخت نکنید

 

 

وزارت نیرو با صدور اطلاعیه مهمی اعلام کرد: قبض های جدید برق که طی روزهای اخیر صادر شده است، از درجه اعتبار ساقط است.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو: وزارت نیرو با صدور اطلاعیه مهمی اعلام کرد: قبض های جدید برق که طی روزهای اخیر صادر شده است، از درجه اعتبار ساقط است.

در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه صادر شد، آمده است: همان گونه که مشترکان محترم برق استحضار دارند، در اسفندماه پارسال به وزارت نیرو اجازه داده شد تعرفه برق مصرفی تمام مشترکان را 24 درصد افزایش دهد. متاسفانه در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه هایی صورت گرفته که لازم است، اصلاح شود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت کنندگان این قبوض، تصریح شده است: به آگاهی مشترکان می رساند تمام قبض های صادر شده از تاریخ 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین ماه سال جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که برخی از مشترکان قبض های یادشده را تاکنون پرداخت کرده باشند، در قبض دوره بعد اصلاح های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:قبض‌های جدید برق را پرداخت نکنید , ] [ 20:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

قدیمی‌ترین پیام با بطری کشف شد

 

جوانی 20 ساله، 101سال پیش کارت پستالی را در بطری شیشه‌ای گذاشته و به آب‌های بالتیک می‌اندازد.

فارس: جوانی 20 ساله، 101سال پیش کارت پستالی را در بطری شیشه‌ای گذاشته و به آب‌های بالتیک می‌اندازد.
 
«ریچارد پلاتز» یک جوان 20 ساله، 101 سال پیش در 17 مه 1913 کارت پستالی را در یک بطری شیشه‌ای گذاشته و در دریای بالتیک انداخته است که در مارس 2014 توسط یک ماهی‌گیر پیدا می‌شود.


«ریچارد پلاتز» از کسی که بطری را پیدا می‌کند خواسته تا به آدرسی در برلین که روی کارت نوشته شده برود.

«آنجلا اردمن» نوه ریچارد که 62 سال دارد به روزنامه آلمانی «اشپینگل» گفت: پدر بزرگ وی در سال 1946 درگذشته است و خود از وجود این بطری خبر نداشته و این اتفاق او را تحت تاثیر قرار داده است؛ وی اضافه کرد از مادربزرگش دور است و این داستان موجب شد که نزد مادر بزرگ برود و او را در جریان بگذارد.

این بطری و کارت پستال به موزه هامبورگ داده شد تا کارشناسان بقیه پیام را که خوانا نبود را کشف کنند.

«ایگر وون نوهوف» مسئول موزه دریانوردی بین‌المللی گفت: این قدیمی‌ترین پیام با بطری است که پیدا شده است.



[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:قدیمی‌ترین پیام با بطری کشف شد , ] [ 20:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

واردات 353 میلیون دلار موز در سال 92

 

 

ایران در سال 1392 بیش از 370 هزار تن موز به ارزش تقریبی 353 میلیون دلار وارد کرد.
ایسنا: براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال گذشته 370.2 هزار تن موز به ارزش 352.8 میلیون دلار وارد کشور شد که این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به سال 1391 به ترتیب 4.07 و 31.79 درصد رشد نشان می‌دهد.

قیمت متوسط یک کیلو موز وارداتی در سال قبل حدود یک دلار بوده است.

موز در سال 1392 شانزدهمین کالای عمده وارداتی کشور بود و از نظر وزنی 1.1 درصد از کل وزن کالای وارداتی به کشور درسال قبل را به خود اختصاص داد.

ترکیه، چین و فیلیپین بزرگترین صادرکنندگان موز به ایران در سال گذشته بودند.

همچنین از کشورهای امارات، هند، پاکستان، اکوادور و ویتنام در سال قبل موز وارد ایران شد.
 

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:واردات 353 میلیون دلار موز در سال 92 , ] [ 20:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

سنگ قبر جالب دكتر حبيبي

 

نکته جالب توجه سنگ قبر دکتر جسن حبیبی ذکر نام مادر در کنار نام پدر در نوشتار سنگ است

مرحوم دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی، معاون اول در هر دو دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سید محمد خاتمی بود. حبیبی دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی و حقوق از دانشگاه سوربون بود.

محمدعلی ابطحی در صفحه فیس بوک خود تصویری از سنگ قبر دکتر حبیبی را منتشر کرده است و در توضیح آن نوشته است:


«مادرها خیلی مظلومند. ما همه گویا فقط فرزندان پدرمان هستین. آقای دکتر حبیبی سنگ قبرش را خودش آماده کرده بود. خیلی با معرفت بود که نوشته فرزند باقر و فاطمه.اسم مادر را هم ذکر کرده است.کاش بشه هرجا می پرسند فرزند کی، اسم پدر و مادر را بخواهند…»


10176077_10152438119034924_

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:سنگ قبر جالب دكتر حبيبي , ] [ 20:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

متروی تبریز سوار کامیون

 

افتتاح قطار شهری تبریز


[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:متروی تبریز سوار کامیون , ] [ 20:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

مراسم رژه روز ارتش

 

مراسم رژه روز ارتش صبح امروز جمعه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:مراسم رژه روز ارتش , ] [ 20:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشاي قاچاق اعضاي بدن در بيمارستاني در تهران

مي‌خواستند كليه يك ايراني را به بیمار عراقی پيوند بزنند!

 

دلالان اعضاي بدن كه پس از تهيه اسناد و مدارك هويتي جعلي در تلاش بودند كليه يك ایرانی نيازمند را به بيمار خارجي پيوند بزنند با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از عمل جراحي ناكام ماندند.

به گزارش خبرنگار شفا آنلاین هفته گذشته یک بيمار تبعه عراق به طوركاملا مشكوك و با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان های فوق تخصصی خصوصي  پایتخت در منطقه شمال تهران منتقل شد تا تحت عمل جراحي پيوندكليه- با كليه فروخته شده ازسوي يك ايراني- قرارگيرد.
 

ادامه مطلب
[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:افشاي قاچاق اعضاي بدن در بيمارستاني در تهران , ] [ 20:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

پارتی در اهواز بعد از قهرمانی فولاد (حتما ببینید)

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:پارتی در اهواز بعد از قهرمانی فولاد , ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازم سوتی بازم شبکه سه

[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:بازم سوتی بازم شبکه سه, ] [ 1:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

نگاهی به مزدا ۳ سدان ۲۰۱۴

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:نگاهی به مزدا ۳ سدان ۲۰۱۴ , ] [ 23:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

تیزر رسمی: تویوتا کمری ۲۰۱۵

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:تیزر رسمی: تویوتا کمری ۲۰۱۵ , ] [ 23:52 ] [ علیرضا ]
[ ]

قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک, ] [ 23:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

مایکروسافت ۲۰۱۹

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:مایکروسافت ۲۰۱۹ , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

سیف: سه قسط توافق ژنو دریافت شد

 

رییس کل بانک مرکزی گفت: تاکنون سه قسط از 8 قسط توافق ژنو به مبلغ یک میلیارد و 550 میلیون دلار دریافت شده و دو قسط چهارم و پنجم نیز در راه است.
  ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت بازگشت دارایی های ایران و منابع مربوط به تفاهمات ژنو، افزود: تا کنون با استفاده از زمینه های ایجاد شده و بهره گیری از سه بانک ژاپنی و یک سوییسی سه میلیارد دلار از منابع موجود در بانک مرکزی ژاپن به حساب بانک های ایرانی غیر تحریمی نزد بانک های مذکور منتقل شده است .

وی اظهارداشت: هدف از انتقال منابع با توجه به تفاهمات انجام شده در ژنو بهره گیری از آنها برای تامین بهای کالاهای اساسی و دارویی کشور است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: بر اساس تفاهم ژنو بانک مرکزی مجاز است از منابع حاصل صادرات نفت به صورت نا محدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو به منظور واردات کالاهای مورد نیاز اقدام کنند.

سیف تصریح کرد: از محل 4.2 میلیارد دلار تا به حال سه قسط سررسید و به حساب های بانک مرکزی واریز شده که یک قسط در بانک سوییسی BCP و دو قسط دوم و سوم به بانک مسقط منتقل شده است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این مبالغ بر اساس اولویت های مصرف واردات کالاهای مورد نظر و همچنین تامین طلا و اسکناس مورد نیاز در داخل کشور خواهد رسید.

وی درباره دریافت قسط های چهارم و پنجم نیز گفت:پس از اتخاذ تصمیم در رابطه با بانک گیرنده حواله در مورد مقصد حواله نسبت به دریافت اقساط چهارم و پنجم بزودی اقدام می شود.


[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:سه قسط توافق ژنو دریافت شد , ] [ 22:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

اسکورت لاریجانی در بلاروس

 

سفر علی لاریجانی به بلاروس

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:اسکورت لاریجانی در بلاروس , ] [ 22:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

عجبب ترین محل ثبت نام یارانه

 

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:عجبب ترین محل ثبت نام یارانه , ] [ 22:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران

کار‌شناسان یک قابلیت شگفت‌انگیز در عینک گوگل ایجاد کرده‌اند که به کاربران خبرنگار اجازه تهیه‌ گزارش‌های زنده می‌دهد.

  یک شرکت نرم‌افزاری به تازگی یک نرم‌افزار منحصر به فرد به نام liresteaming طراحی نموده که به کاربران عینک گوگل اجازه می‌دهد به صورت زنده از هر چیزی که می‌بینند فیلم‌برداری کرده حتی آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند.

گفتنی است، این برنامه مخالفان زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است که اعتقاد دارند استفاده ازاین نرم افزار سبب نقص حریم خصوصی زندگی افراد می‌شود.



این نرم‌افزار می‌تواند فیلم‌های گرفته شده را از طریق فناوری wi-fi و یا بدون سیم به تبلت یا گوشی تلفن همراه هوشمند فرد کاربر انتقال دهد.

از جمله مشکلات پیش روی کاربران این نرم‌افزار خالی شدن شارژ باتری بعد از مدتی از استفاده از این برنامه‌ است که طراحان در جستجوی یافتن شیوه‌های جدیدی برای شارژ باتری در مدت زمانی کوتاه هستند.



طراحان این برنامه ادعا می‌کنند با استفاده از این نرم‌افزار ورزشکاران می‌توانند تمرینات رکوردگیری بسیار بهتری را انجام دهند.

کار‌شناسان نرم‌افزاری تخمین می‌زنند ساخت نرم‌افزار بر روی عینک گوگل رشدی صعودی پیدا کند.


[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران , ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصادف شدید در محور دیواندره به بیجار

 

در تاریخ 28/1/93 ساعت 17/30 دقیقه یکدستگاه پژو206 صندوقدار به علت سرعت زیاد از مسیر خود منحرف و واژگون گردید خوشبختانه  این حادثه تلفات جانی نداشت و راننده از قسمت سر مصدوم و به بیمارستان انتقال یافت.

 

 

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:تصادف شدید در محور دیواندره به بیجار, ] [ 22:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

نگاه نزدیک به HTC One M8

 

روز گذشته اچ‌تی‌سی طی مراسمی که در تهران برگزار نمود از پرچمدار جدید خود، HTC One M8 رونمایی کرد. در خلال مراسم شانس کار کردن با M8 را یافتیم و طبق روال همیشه زومیت، نگاه نزدیک آن را برایتان آماده کرده‌ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جدیدترین تلفن  اچ‌تی‌سی که به اعتقاد بسیاری خوش ساخت‌ترین تلفن دنیا است، بیشتر آشنا شویم.

اچ‌تی‌سی تلفن جایگزین HTC One را با نام HTC One M8 روانه بازار نمود و از آن با عنوان «بهترین تلفن هوشمند دنیا، بهتر می‌شود» یاد کرد. به بیان بسیاری HTC One خوش ساخت‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی سال گذشته بود که حالا این کمپانی با استفاده از بدنه تماماً فلزی یکپارچه و ارتقاء سخت‌افزاری، آن را مجدد راهی رقابت کرده است.

 
سال گذشته، اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند One نشان داد که طراحی یک تلفن هوشمند تا چه حد می‌تواند دقیق و عالی باشد. کیفیت ساخت بالا، طراحی خیلی شیک و امکانات مالتی‌مدیای نسل قبلی در نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، یعنی One M8 نیز تکرار شده است. در M8 که در واقع بروزرسانی وان قبلی محسوب می‌شود، برخی از ایرادات مهم پرچمدار نسل قبل رفع شده است و حالا این محصول قوی‌تر، سریع‌تر، زیباتر و خوش‌ساخت‌تر از قبل شده است.

طراحی
بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:نگاه نزدیک به HTC One M8 ، گوشی اچ تی سی, ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

حال و روز این روزهای مشاور متواری خاتمی + عکس

 

فریبا داوودی مهاجر مشاور سابق خاتمی این روزهای با وضعیت حقارت آمیز در آمریکا روزگار می گذراند.

به گزارش ندای انقلاب، فریبا داوودی مهاجر مشاور محمد خاتمی و مدیرکل زنان وزارت کشور دولت اصلاحات بود که پس از فتنه 88 از کشور متواری شد.
 


داوودی مهاجر در زمان مشاورت محمد خاتمی و پیش از متواری شدن از کشور



وی با کشف حجاب علنی در تلویزیون دولت آمریکا اوج حقارت خود را نشان داد و این روزها با برهنگی خود مشغول زندگی در موطن سیاسی اش است.

تصاویر زیر حال و هوای این روزهای مشاور سابق محمد خاتمی را نشان می دهد.


در این تصویر داوودی مهاجر به همراه چند ضدانقلاب دیگر همچون حسین حاج فرج دباغ(سروش)، علی افشاری(داماد مهاجر)، کوروش صحتی دیده می شود

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:حال و روز این روزهای مشاور متواری خاتمی ، داوودی مهاجر, ] [ 23:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

فيفا پرسپوليس را به سقوط و کسر امتياز تهديد کرد

فرصت 10 روزه به قرمزها

 

فيفا در نامه‌اي تهديدآميز به باشگاه پرسپوليس اعلام کرد که در صورتي که پول کارواليو را ندهند، به دسته يک و يا کسر امتياز مواجه خواهند شد.

در شرايطي که با پرداخت پول وينگادا اعلام شده بود که ديگر پرونده اين مربي پرتغالي و دستيارانش بسته شده اما امروز فيفا در نامه‌اي تهديدآميز به باشگاه پرسپوليس اعلام کرد در صورتي که با توجه به شکايت کارواليو مبلغ 7500 فرانک سوئيس تا 10 روز ديگر به وي پرداخت نشود از پرسپوليس کسر امتياز و يا به ليگ پايين‌تر سقوط خواهد کرد.

به گزارش فارس، شکايت کارواليو مورد تأييد فيفا قرار گرفته و بايد قرمزپوشان اين 7500 فرانک سوئيس را پرداخت کنند.

گفتني است اين نامه امروز به باشگاه پرسپوليس رسيده و قرار است درباره آن تصميم‌گيري سريع شود.

 

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:فيفا پرسپوليس را به سقوط و کسر امتياز تهديد کرد , ] [ 23:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

دوربین مخفی

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:دوربین مخفی , ] [ 23:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

سنگین ترین وزنه ای که تا بحال بلند شده

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:سنگین ترین وزنه ای که تا بحال بلند شده , ] [ 23:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

عظمت گربه سانان HD

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:عظمت گربه سانان HD , ] [ 23:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

شیر مقابل شاه کبری

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:شیر مقابل شاه کبری , ] [ 23:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

بزرگراهي بي‌نظير در آلمان كه از زير دريا عبور مي‌كند

[ ]

کشتی مسافربری با چند صد مسافر غرق شد

 

یک کشتی مسافربری کره جنوبی در سواحل این کشور غرق شده و عملیات امدادرسانی برای نجات سرنشینان ادامه دارد.

به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه، ٢٧ فروردین (١٦ آوریل)، پلیس ساحلی کره جنوبی تایید کرد که یک کشتی مسافربری با چهارصد و هفتاد و پنج مسافر و سرنشین و یکصد و پنجاه خودرو در نزدیکی سواحل جنوبی این کشور غرق شده و تا کنون جسد دست کم دو نفر از آب گرفته شده است.

تا کنون اکثر سرنشینان کشتی توسط ماموران امداد از آب گرفته شده و به خشکی انتقال یافته‌اند اما عملیات امدادرسانان برای یافتن حدود یکصد تن دیگر از سرنشینان کشتی ادامه دارد و امید می‌رود که آنان هم سوار بر قایق‌ها و با استفاده از جلیقه نجات، همچنان بر آب‌های منطقه شناور باشند.



مقامات کره‌ای گفته‌اند که تا پایان عملیات نمی‌توان در مورد آمار نهایی تلفات این حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

کشتی حادثه دیده "سوول" نام داشته و اکثر مسافران آن را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دادند که برای سفر آموزشی عازم جزیره جوجو واقع در حدود یکصد کیلومتری جنوب شبه جزیره کره بودند.

به گفته مقامات دولتی، در این عملیات هجده هلی کوپتر و سی و چهار فروند کشتی و قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی شرکت دارند و تعدادی کشتی تجاری نیز برای کمک عازم محل شده‌اند. تصاویر تلویزیونی محل غرق کشتی را با ده‌ها فروند کشتی و تعدادی قایق نجات نشان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از کارکنان دبیرستان دانوان، واقع در حومه سئول، پایتخت کره جنوبی، گزارش کرده است که تمامی سیصد و سی و هشت دانش آموز سرنشین کشتی نجات یافته‌اند اما این خبر هنوز توسط گارد ساحلی و منابع دیگر تایید نشده است.

کوتاه مدتی پس از دریافت اخباری در این مورد که کشتی سوول با خطر غرق شدن مواجه است، شبکه‌های تلویزیونی تصاویری از آن را نشان دادند که به پهلو غلتیده است و به سرعت در آب فرو می‌رود.

قبل از غلطیدن کشتی، ناخدا با ارسال پیام اضطراری، وقوع حادثه را به مراکز امدادرسانی اطلاع داد و امدادرسانان توانستند به سرعت خود را به محل حادثه برسانند.

خانواده دانش آموزان مقامات دبیرستانی را مسئول دانسته و گفته‌اند که آنان بدون انجام بررسی‌های لازم ایمنی به اعزام فرزندانشان به سفر دریایی مبادرت کردند. به گفته مقامات دبیرستانی، هنگام وقوع حادثه، دریا آرام بود.

کشتی سوول که در سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شده، یکصد و چهل شش متر طول داشته و قادر به حمل حدود نهصد سرنشین و همچنین تعدادی اتومبیل سواری و کامیون بوده و به گفته صاحبان کشتی، هنگام آغاز سفر هم مشکل فنی خاصی نداشته است.

در مورد علت وقوع حادثه هنوز گزارش رسمی در دست نیست اما شبکه‌های تلویزیونی کره جنوبی به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرده‌اند که پیش از غلتیدن کشتی به پهلو، صدای انفجار یا برخورد کشتی با جسم دیگری شنیده شده بود.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:کشتی مسافربری با چند صد مسافر غرق شد , ] [ 17:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه اول روزنامه‌هاي چهارشنبه| 27 فروردين

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/1/27/363778_910.jpg


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:صفحه اول روزنامه ها ، تیتر اول روزنامه, ] [ 17:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

عروس ایرانی با جرثقیل به خانه بخت رفت

 

عکس دیدنی و جالب از یک ماشین عروس کاملا متفاوت که جرثقیل گل کاری شده بود و عروس خانم با این جرثقیل به خانه بخت رفت را در ادامه مشاهده کنید

پارسینه: داماد ۲۴ ساله گناباد که خود راننده جرثقیل بخش خصوصی است گفت، این طرح عروس خانم بود و خانواده های ایشان و من با آن موافقت کردند تا بجای خودروهای گرانقیمت از این خودرو استفاده شود.

مجید مهر جو افزود: به نظر می رسد که این طرح موفقیت آمیز بوده چون بسیاری از مردم و مهمانان برای تماشای ماشین عروس که عجیب نیز بود، آمده بودند.
 

 
وی اظهار داشت: خودروی جرثقیل که با روبان های الوان تزیین شده و حامل عروس و داماد بود توسط تعدادی از خوروهای سواری همراهی شد. وی همچنین هدف از انجام این اقدام را متفاوت بودن از دیگر مراسم ، صرفه جویی درهزینه های و ثبت خاطره جالب و ماندگار در ذهن ها عنوان کرد.
 
مهرجو گفت: حدود ۵ سال است که با خودرو جرثقیل مشغول بکار می باشد و خودروی سواری خودم را برای هزینه های احداث منزل مسکونی فروخته ام .

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ] [ 17:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

علی دایی در مهمانی شبانه هدایتی

 

این عکس که در اینستاگرام حسین هدایتی منتشر شده یکی از تصاویری‌ست که از مهمانی شبانه معروف عابربانک گرفته شده است. در این مهمانی به بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس پاداش داده شد.
 
[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:علی دایی در مهمانی شبانه هدایتی, ] [ 17:7 ] [ علیرضا ]
[ ]

مریم قجر در پارلمان اروپا چه گفت؟+تصاویر

 

در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، باردیگر اعضای پارلمان اروپا در کنار گروهک تروریستی منافقین، با تکرار ادعاهای گذشته اعلام کردند که مریم رجوی را به عنوان رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران می‌دانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسان «مجاهدین»، در جدیدترین اقدام پارلمان اروپا بعد از تصویب قطعنامه ضد ایرانی، هفت روز پیش در 9 آوریل، کنفرانسی در بروکسل با محوریت ایران و با حضور منافقین و به ریاست "استروان استيونسون" (Struan Stevenson) برگزار شد.
یکی بودن پارلمان اروپا با منافقین در صدور قطعنامه
 
بسياري از اعضاي ارشد پارلمان اروپا از گروههاي سياسي مختلف، ازجمله "آلخو ويدال كوادراس" معاون پارلمان و "ميشل آليو ماري" وزير سابق خارجه و دفاع فرانسه در اين جلسه سخنراني كردند. جلسه در بروكسل همزمان با دور ديگري از گفتگوهاي اتمي بين ايران و كشورهاي 1+5 در وين برگزار شد.

استيونسون گفت: "من مي خواهم به [روحانیون] بگويم: ما که توسط رأي مردممان به اين جا فرستاده شده‌ايم خودمان تصميم مي‌گيريم كه چه بگوييم و به چه كسي گوش كنيم و به چه كسي اهميت ندهيم و به‌همين خاطر است كه ما خانم مريم رجوي (سرکرده منافقین)، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران را دعوت كرده‌ايم تا به ما در مورد يك ايران متفاوت بگويد: يك ايران دموكراتيك و آزاد!

این سخنان در حالی بیان می شود که طبق اسناد رسمی، دست این گروهک تروریستی به خون هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است.
 
یکی بودن پارلمان اروپا با منافقین در صدور قطعنامه
 
مریم رجوي سرکرده منافقین نیز در قسمتی از ادعاهای خود می گوید: كشورهاي غربي بايد روي تعطيلي سايت‌هاي اتمي و توقف غني‌سازي اورانيوم اصرار كنند ... هر گونه امتياز دادن و يا مماشات غرب به [روحانیون] اجازه خواهد داد كه به بمب اتمي دست پيدا كنند".

"مریم قجر عضدانلو" همچنین در قسمت دیگری از ادعاهای خود درباره رئیس جمهوری اسلامی ایران و "حمید ابوطالبی" نماینده معرفی‌شده از سوی دولت به عنوان نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل می‌گوید: انتصاب یک تروریست به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، خوی واقعی روحانی را نشان می‌دهد!
[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:مریم قجر در پارلمان اروپا چه گفت؟ مریم رجوی, ] [ 17:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ گوشی با آب‌جوش

 

شرکت Power Practical با استفاده از آب‌جوش امکان شارژ گوشی‌های موبایل را فراهم کرده است.

مشرق: شرکت Power Practical ظرفی به نام PowerPot ارایه کرده که با داشتن پورت USB می‌توان گوشی موبایل را شارژ کرد. روش کار این ظرف به گونه‌ای است که الکتریسیته به دلیل تفاوت دمای بین آب داغ داخل ظرف و آتشی که آن را گرم می‌کند، تولید می‌شود. هر چه تفاوت بیشتر باشد، الکتریسیته‌ تولیدی هم بیشتر است. بنابراین علاوه بر شارژ، آب جوش و حتی یک سوپ داغ هم نصیب دارنده‌ آن می‌شود.


با این روش می‌توان با هر 20 دقیقه شارژ، دو ساعت از گوشی استفاده کرد. قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده 149 دلار است.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:شارژ گوشی با آب‌جوش, ] [ 17:2 ] [ علیرضا ]
[ ]