ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز

 

  جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز شنبه منتشر شد.

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار ۹۳۱ هزارتومان، طرح قدیم ۹۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان، نیم سکه ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۳ هزارتومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۱۶۱ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۳۵۵ تومان، هر یورو را ۳۸۲۰ تومان، هر پوند را ۵۲۶۵ تومان و درهم امارات را ۹۱۸ تومان اعلام کردند.

نوع سکه

قیمت بازار

سکه‌تمام‌طرح‌جدید

۹۳۱۰۰۰

سکه‌تمام‌طرح‌قدیم

۹۳۰۵۰۰

نیم سکه

۴۸۰۰۰۰

ربع سکه

۲۶۸۰۰۰

گرمی

۱۷۳۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۹۵۵۰۰

نوع ارز

 

دلار

۳۳۵۵

یورو

۳۸۲۰

پوند

۵۲۶۵

درهم

۹۱۸

[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز, ] [ 21:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

قتل دختر فریب‌ خورده پس از تجاوز

 

دو فروشنده مواد مخدر، که دختری نوجوان را اغفال کرده و پس از تعرض به قتل رسانده بودند، به مرگ محکوم شدند.

 

 دو فروشنده مواد مخدر، که دختری نوجوان را اغفال کرده و پس از تعرض به قتل رسانده بودند، به مرگ محکوم شدند. 

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خانواده دختری ١٦ساله به نام پروانه به پلیس آگاهی استان فارس مراجعه کردند و گفتند فرزندشان گم ‌شده است. آنها توضیح دادند پروانه روز حادثه برای تفریح همراه دوستانش از خانه خارج شد اما پس از آن دیگر خبری از او نشد و نمی‌دانند چه اتفاقی برای پروانه رخ داده است.

کارآگاهان ابتدا به تحقیق از دوستان دختر نوجوان پرداختند اما آنها اطلاعی از سرنوشت پروانه نداشتند و گفتند روز حادثه اصلا او را ندیدند. به‌این‌ترتیب با توجه به سن این دختر، فرضیه فرار از خانه مطرح شد اما پرس‌وجو از اعضای خانواده و تحقیقات ویژه، پلیس را به این نتیجه رساند که این دختر انگیزه و دلیلی برای ترک منزل نداشت. فرضیه بعدی آدم‌ربایی بود اما با گذشت زمان این احتمال نیز کم‌رنگ شد زیرا هیچ‌کس با خانواده دختر تماس نگرفت و خواسته‌ای را مطرح نکرد. به این ترتیب پرونده به حالت راکد باقی ماند تا اینکه دو ماه بعد فردی ناشناس با پلیس تماس گرفت و گفت جسد دختری را در منطقه‌ای خارج از شهر کنار یک دریاچه دیده است.

مأموران بعد از دریافت این خبر به محل حادثه رفتند و جنازه دختری نوجوان را مشاهده و به پزشکی قانونی منتقل کردند. مشخصات ظاهری مقتول شباهت زیادی به پروانه داشت، به همین دلیل والدین او فراخوانده شدند. آنها بعد از رؤیت پیکر متوفی تأیید کردند جنازه متعلق به دخترشان است. پس از افشای سرنوشت دختر نوجوان تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد.

متخصصان پزشکی قانونی آزمایش‌های لازم را انجام دادند و اعلام کردند این دختر پیش از مرگ موردتعرض قرار گرفته و سپس قاتل یا قاتلان ٣٠ ضربه چاقو به او وارد کرده‌اند که همین امر باعث قطع شریان‌های حیاتی و خونریزی شدید شده است.

 تجسس‌های ویژه پلیس به شناسایی دو مظنون منجر شد و آنها بازداشت شدند. یکی از متهمان به نام امیر در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: «مدتی قبل با پروانه آشنا شدم و روابطم را با او شروع کردم. در این مدت توانستم با ادعای عشق و علاقه به پروانه او را فریب بدهم. چون در کار توزیع مواد مخدر هستم، از این دختر برای جابه‌جایی مواد سوءاستفاده می‌کردم تا اینکه او بعد از مدتی روابطش را با من قطع کرد. من و دوستانم از این می‌ترسیدیم که ما را به پلیس معرفی کند، به همین دلیل دنبال او می‌گشتم تا این مشکل را حل کنم. روز حادثه همراه دو دوستم بودم که پروانه را به‌طور اتفاقی دیدم. ما او را تعقیب کردیم و سپس وی را به محلی خلوت کشاندیم، در آنجا به او تعرض کردیم و دختر نوجوان را به قتل رساندیم».

دومین متهم نیز در بازجویی‌ها همین اعترافات را تکرار کرد و پلیس در ادامه به تحقیق برای دستگیری سومین متهم پرداخت اما ردی از او به دست نیامد، به همین دلیل دو متهم دستگیرشده در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شدند. قضات امیر را به اتهام قتل به قصاص و دوست او را به اتهام تجاوز به اعدام محکوم کرد. همچنین هر یک از متهمان به جرم آدم‌ربایی به ١٥سال زندان محکوم شدند.

[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:قتل دختر فریب‌ خورده پس از تجاوز,تجاوز به دختر, ] [ 21:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور

 

براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.
 سرهنگ دوم فرزاد فریدونی اعلام کرد: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه های بومی شناسایی شد. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط کردند. 

سرهنگ فریدونی توضیح داد: پهپادها دو نوع هستند، پهپادهایی که برای شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند و پهپادهایی که علاوه بر شناسایی توانایی درگیری نیز دارند؛ پهپادی که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسایی بود. 

وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن به خبرنگارما ارائه نکرد. 
 
* اخطار به پروازهای ناشناس 
 
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در غرب کشور 12 اخطار رادیویی به پروازهای ناشناس داده شده که خوشبختانه آنها تبعیت کردند و در نهایت منجر به قطع مرز نشده است. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه توضیح داد: اگر هویت پروازهایی که توسط سیستم پدافند هوایی شناسایی می شود مشخص شود می توانند وارد فضای کشور شوند در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت. 

سرهنگ فریدونی ادامه داد: اگر هواپیمای ناشناسی در فضای کشور و فضای پیرامونی شناسایی شود در مرحله نخست به آن هشدار رادیویی خواهیم داد و سپس به ترتیب هواپیماهای نیروی هوایی، سامانه های موشکی و گروه های توپخانه برای درگیری با پرواز متخاصم وارد عمل می شوند. 

وی با بیان اینکه کار پدافند تنها به درگیری محدود نمی شود عنوان کرد: پدافند هوایی با توجه به ابزاری که در اختیار دارد به پروازهایی که راهبری خود را از دست داده اند نیز کمک می کند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از سامانه های مورد استفاده بومی هستند گفت: پدافند هوایی سامانه های واگذار شده را بومی سازی کرده و خود نیز آنها را تولید را می کند. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: برد و دقت سامانه های راداری و موشکی پدافند هوایی که به ما واگذار شده ارتقاع پیدا کرده است. 

سرهنگ فریدونی افزود: علاوه بر این پدافند هوایی با استفاده از متخصصان داخلی سامانه های بومی نیز تولید کرده است؛ به عنوان مثال در زمینه راداری و کشف تولیداتی داریم که تمام آنها توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند و می تواند تمام پروازهای منطقه را کشف کنند. 
 
* روزانه 400 پرواز بین المللی در غرب کشور 
 
وی با اشاره به امنیت آسمان کشور اظهار داشت: تردد پروازهای خارجی از آسمان ایران را می توان گواهی بر امنیت فضای جمهوری اسلامی ایران دانست. 

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر آسمان ایران دچار کمترین ضعف امنیتی باشد دیگر کشورها به هواپیماهای خود اجازه نمی دهند از کریدر پروازی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه با بیان اینکه امنیت آسمان کشور با تلاش فرزندان ایران اسلامی و سامانه های بومی تامین می شود، گفت: همزمان با ایجاد ناامنی در کشور عراق کریدر این کشور به حالت نیمه تعطیل در آمد از این رو میزان پروازهای عبوری در کشور افزایش پیدا کرد. 

سرهنگ فریدونی اعلام کرد که اکنون روزانه 400 پرواز بین المللی از آسمان غرب کشور عبور می کنند. 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی چندی پیش  میزان پروازهای عبوری روزانه از آسمان کشور حدود را یک هزار و 400 پرواز اعلام کرده بود. 

این آمار پیش از درگیریهای اکراین و ایجاد ناامنی در آسمان عراق روزانه 900 پرواز بود.
[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور,پهپاد, ] [ 21:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

فناوری فورس تاچ اپل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

اپل در ماه آینده سری جدیدی از آیفون‌های خود را معرفی خواهد کرد اما چون سری اس آیفون ۶ و ۶ پلاس معرفی خواهند شد، نمی‌توان انتظار تغییرات در ظاهر گوشی را داشت. به نظر می‌رسد علاوه بر تغییرات سخت‌افزاری درون گوشی شاهد اضافه شدن فناوری فورس تاچ اپل به آیفون‌های جدید باشیم. اما فورس تاچ چیست و چه کاربردی دارد؟
انتظار می‌رود اپل در ماه آینده آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس را معرفی کند. بنابر رویه‌ی سال‌های گذشته این شرکت، نمی‌توان انتظار تغییرات محسوس در طراحی ظاهری گوشی را داشت اما به نظر می‌رسد این بار شاهد تغییری بزرگ اما غیرظاهری خواهیم بود و آن اضافه شدن فناوری فورس تاچ به آیفون‌های جدید است.

این فناوری چیست و کار با آن چه حسی را به کاربر منتقل می‌کند؟ اپل دو گجت خود مجهز به فناوری فورس تاچ را در ماه‌های گذشته معرفی کرده است و این بار می‌خواهد آن را به عنوان فناوری پیش‌روی خود در سال ۲۰۱۵ وارد آیفون‌ها نیز بکند. حال  با رجوع به این دو گجت می‌توان پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده‌ی فورس تاچ در آیپدها و آیفون‌ها داشت.

how to disable force touch trackpad on macbook pro 1600x1200
فورس تاچ چیست؟
فورس تاچ صفحه نمایش حساس به مقدار فشار را با بازخورد لمسی ترکیب می‌کند. نوعی از این فناوری در کنترلرهای ایکس باکس وان استفاده شده اما نکته‌ای که باعث جذابیت فناوری اپل می‌شود، ساخت صفحه نمایش حساس به مقدار فشار است، چرا که غالب صفحات نمایش امروزی هیچ حساسیتی به مقدار فشار انگشت ندارند.

اپل واچ از فناوری فورس تاچ در صفحه نمایش خود بهره می‌برد، این در حالی است که مک‌بوک‌های جدید این فناوری را در ترک‌پدهای خود جاسازی کرده‌اند. این دو با وجود بهره‌گیری از فناوری یکسان، حسی بسیار متفاوت را به کاربر القا می‌کنند.

ترک‌پد مک بوک همانند ترک‌پدهای معمولی است اما کلیک‌های آن در واقع در اثر فشار لمس عملکرد متفاوتی دارند. در واقع فشار بیشتر بعد از کلیک بر روی ترک‌پد می‌تواند عملکردهای مختلفی را نتیجه دهد. در یک وبسایت می‌تواند واژه یا اصطلاحی که بر روی آن کلیک کرده‌اید را شرح دهد  یا در طی پخش ویدئو این لمس می‌تواند سرعت پخش را کاهش یا افزایش دهد. فورس تاچ می‌تواند فشارهای مختلف لمس را تشخیص دهد اما در حال حاضر استفاده‌های آن محدود هستند.

همچنین فورس تاچ در اپل واچ به فشارهای بیشتر بر روی صفحه نمایش بازخوردهای مختلفی را نشان داده و به نظر می‌رسد باعث لرزش کوچکی در بدنه‌ی ساعت می‌شود و بیشتر برای نشان دادن منوهای زیرمجموعه بکار می‌رود. زمانی که اپلیکیشن موسیقی در حال اجرا است فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش گزینه‌هایی مانند پخش تصادفی را فعال می‌کند. یا در هنگام نشان دادن ساعت فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش گزینه‌های مختلف برای پوسته‌ی ساعت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اما اپل واج قطعه جدیدی غیر از قطعه‌های معمولی به نام Taptic Engine نیز دارد. این موتور باعث می‌شود که ساعت شما علاوه بر لرزش‌های معمولی، توانایی ایجاد لرزش‌های مختلف و پیچیده را نیز داشته باشد.

فورس تاچ چه آینده‌ای پیش رو دارد؟

استفاده از فناوری فورس تاچ در صفحات نمایش بزرگ به چه معنا خواهد بود؟ به نظر می‌رسد ورود این فناوری به آیپد می‌تواند حس یک کلیک واقعی را به کاربر منتقل کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در سیستم عامل iOS 9 ویژگی‌هایی مانند اپل واچ را وارد گوشی‌ و تبلت‌های خود خواهد کرد و دکمه‌های مجازی پر کاربردتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

تجربه‌ی یک دکمه‌ی واقعی بر روی صفحه نمایش بزرگ می‌تواند بسیار جذاب باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این فناوری می‌تواند حسی مانند تایپ بر روی یک صفحه کلید فیزیکی را به کاربر منتقل کند؟

فناوری فورس تاچ را بر روی آیپد تصور کنید. به نظر می‌رسد حس فشار دادن دکمه‌ها در هنگام تایپ می‌تواند باعث بهبود حس و عملکرد کاربر شود. به علاوه شاید با فشار بیشتر بتوان حروف را به حروف بزرگتر تبدیل کرد و یا ویژگی‌هایی از این دست را فعال کرد. در بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر نیز می‌توان کاربردهای متنوعی را برای فناوری فورس تاچ متصور بود.

همچنین آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۳ اینچی خود می‌تواند در کنار یک قلم استایلوس حساس به فشار لمس قرار گرفته و به گجتی بی‌نظیر تبدیل شود. برای هنرمندان و طراحان هنری نیز این قلم می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثار هنری بی‌نظیری را بدهد.

البته ذکر این نکته ضروری است که قلم سرفیس پرو مایکروسافت و قلم استایلوس موجود در گلکسی نوت ۵ سامسونگ می‌توانند فشارهای مختلف روی صفحه نمایش را تشخیص دهند اما این ویژگی تنها به نوشتن بر روی صفحه نمایش محدود است و در سایر بخش‌ها کاربردی ندارد.

شاید بتوان گفت تجربه‌ی استفاده از فناوری فورس تاچ در آیپد بسیار بهتر از آیفون باشد، چرا که حس استفاده از صفحه کلید مجازی را می‌تواند به طرز چشم‌گیری بهبود ببخشد. البته در حال حاضر با توجه به استفاده‌های فورس تاچ در اپل واچ و مک بوک نمی‌توان به آینده‌ی نزدیک این فناوری برای کاربران عادی امیدوار بود اما به طور قطع می‌توان گفت که اپل برنامه‌های بزرگی برای فناوری جدید خود دارد و زمان آن‌ها را بیش از پیش مشخص خواهد کرد.

در حال حاضر این مسئولیت بر دوش اپل است تا فناوری فورس تاچ را تنها به یک ویژگی تبلیغاتی تبدیل نکرده و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند. این فناوری نباید جایگزین لمس طولانی مدت در گوشی‌ها شود و یا تنها گزینه‌های بیشتر مانند پاک یا از نصب درآوردن اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. اپل باید فورس تاچ را به بلوغ برساند و از پتانسیل‌های آن استفاده کند.
[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:فناوری فورس تاچ, اپل,شرکت اپل, ] [ 21:8 ] [ علیرضا ]
[ ]