ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

نماهنگ «بانوی بارانی» با صدای علی لهراسبی 307

[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب: نماهنگ ،بانوی بارانی ، علی لهراسبی 307, ] [ 21:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه نخست روزنامه های پنجشنبه 29 مهر

 

صفحه نخست روزنامه های پنجشنبه 29 مهر
 
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
 
از پایان وزیر یک دنده تا برکناری فریدونی!!!
[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:صفحه نخست روزنامه ها, پنجشنبه 29 مهر , روزنامه, ] [ 21:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

عواقب عقب‌نشینی هسته‌ای را به مسئولان گفته بودم

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نخبگان علمي:

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار بيش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر علمي، جوانان نخبه را هداياي نفيس الهي و امانتي در دست مسئولان خواندند و با تأکيد بر اينکه حتي لحظه‌اي در دفاع از جامعه علمي و نخبگان کشور کوتاه نمي‌آيند، افزودند: با تکيه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ايجاد نسلي جوان و پرتلاش، ايران بزرگ به کشوري پيشرفته، قدرتمند، شريف، عزيز و برافرازنده پرچم تمدن نوين اسلامي تبديل خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي، نخبگان به‌خصوص جوانان نخبه را هدايايي کم‌نظير و نفيس و امانت‌هاي الهي به ملت و مسئولان خواندند و گفتند: وظيفه مسئولان در قبال اين هداياي گرانقدر الهي، مراقبت از آنها و تلاش براي شناسايي و پرورش نخبگان بيشتر است. ايشان تأکيد کردند: نخبگان نيز در قبال اين نعمت مسئول هستند و بايد از طريق احساس مسئوليت و استفاده از اين استعداد و توانايي در مسير صحيح خود، شکر آن را به‌جا آورند.
  
انقلاب اسلامي، جنگ خودباوري با وابستگي بود
رهبر انقلاب اسلامي دليل اصلي تأکيد مکرر بر لزوم قدر دانستن نخبگان جوان و حمايت از آنان را، تقويت باور «ما مي‌توانيم» در جامعه خواندند و خاطرنشان کردند: متأسفانه در دوران طولاني قاجار و پهلوي، ژن «ناتواني»، «نمي‌توانيم» و «وابستگي» را به مردم و جوانان تزريق و آن را در جامعه نهادينه کردند و در نهايت کشور بزرگ و پر از منابع انساني و مادي و صاحب تاريخ و تمدن کهن، به صورت تحقيرآميزي در ذيل غرب تعريف شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در چنين شرايطي انقلاب اسلامي ايران تحولي عظيم ايجاد کرد و در واقع، انقلاب خودباوري و اعتماد به نفس، به جنگ وابستگي رفت. ايشان، هشت سال دفاع مقدس را عرصه‌اي آشکار و غرورآفرين از «خودباوري و اعتماد به نفس» خواندند و تأکيد کردند: اگرچه جنگ حادثه‌اي بسيار تلخ، خسارت بار و سخت بود، اما به جوان ايراني ثابت کرد که مي‌توان با توکل به خدا و تکيه بر استعدادها و توانايي‌هاي داخلي بر دشمني که همه قدرت‌هاي بزرگ از او حمايت مي‌کنند، غلبه کرد.
  
انقلاب اسلامي روحيه «ما مي‌توانيم» را زنده کرد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با وجود آنکه انقلاب اسلامي، روحيه «ما مي‌توانيم» را در مقابل روحيه «وابستگي» زنده کرد و خودباوري را در جامعه ترويج داد اما طرف مقابل به اقتضاي طبيعت جنگ‌هاي عميق که امروز جنگ نرم ناميده مي‌شود، به بازتوليد آفت فرهنگ وابستگي در شکل‌هاي جديد و به ظاهر جذاب روي آورده است. ايشان، موضوع «جهاني شدن» و توصيه امريکايي‌ها و اروپايي‌ها به ايران براي پيوستن به «خانواده جهاني» را نمونه بارزي از بازتوليد فرهنگ وابستگي دانستند و خاطرنشان کردند: مخالفت با پيوستن به آنچه طرف غربي جامعه جهاني مي‌نامد، به معناي مخالفت با ارتباطات خارجي نيست بلکه به معناي مقاومت در مقابل فرهنگ تحميلي قدرت‌هاي بزرگ بر اقتصاد، سياست و امنيت کشور است. رهبر انقلاب اسلامي علت لزوم توجه ويژه و جدي مسئولان به موضوع نخبگان را، اهداف بزرگ پيش روي نظام اسلامي خواندند و گفتند: نخبگان، موتور محرک رسيدن به اين اهداف بزرگ هستند، و مسئولان بايد به موضوع نخبگان نگاه جدي، عملياتي، دلسوزانه و پيگيرانه داشته باشند.
  
جهان نيازمند حرف نو در مسائل بشري و بين‌المللي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به بيان اهداف بزرگ نظام اسلامي پرداختند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران بايد به کشوري پيشرفته، قدرتمند، شريف، صاحبِ حرف نو، داراي عزت، برخوردار از احساس عزت، سرشار از معنويت و ايمان و برافرازنده پرچم تمدن نوين اسلامي تبديل شود که لازمه رسيدن به اين اهداف والا، اهميت دادن به نخبگان و قدر دانستن اين نعمت الهي است. ايشان با اشاره به مصائب و مشکلات امروز بشريت و بن‌بست تفکر‌هاي مادي، جهان را نيازمند يک حرف نو در مسائل بشري و مسائل بين‌المللي دانستند و گفتند: رقابت‌هاي انتخاباتي در امريکا و موضوعات مطرح ميان دو کانديدا، نمونه‌اي بارز و آشکار از نتايج نبود معنويت و ايمان در صاحبان قدرت است. رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: در هفته‌هاي آينده، يکي از اين دو کانديداي فعلي انتخابات امريکا که حرف‌ها و وضعيت آنها را مي‌بينيد، رئيس‌جمهوري کشوري خواهد شد که داراي قدرت و ثروت و بيشترين سلاح اتمي و بزرگ‌ترين رسانه‌هاي دنياست.
    
الزامات رسيدن به اهداف بزرگ انقلاب اسلامي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه سخنانشان، رسيدن نظام اسلامي به اهداف بزرگ خود را نيازمند ايجاد نسلي شجاع، مؤمن، تحصيلکرده، مبتکر، پيشگام، خودباور، غيور، پرنشاط و پرانگيزه خواندند و افزودند: اين نسل که برخلاف برخي فضاسازي‌‌ها به معناي حقيقي کلمه، نسلي انقلابي است، همه وجود خود را صرف پيشرفت ايران خواهد کرد. ايشان، نقش نخبگان را در شکل‌دهي و انگيزه‌بخشي به اين نسل جوان، بسيار مهم برشمردند و افزودند: نخبگان مي‌توانند با تلاش نشاط‌آور خود به عنوان يک موتور محرکه، نسل جوان يعني سرمايه‌هاي اصلي کشور را به کار و تلاش ترغيب کنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تأکيدات مکررشان از 15 سال قبل درباره نهضت علمي و نرم‌افزاري افزودند: اين حرکت با استقبال نخبگان، اساتيد و دانشجويان با نتايج خوبي همراه شده، اما با موانعي روبه‌رو است که بايد آنها را شناخت و علاج کرد.
  
تکرار کلمه دشمن، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه»
رهبر انقلاب اسلامي، کارشکني‌هاي دشمنان را از جمله اين موانع دانستند و افزودند: عده‌اي تا کلمه دشمن تکرار مي‌شود، ناراحت مي‌شوند اما اين تکرار و هشدار، همچون تکرار کلمه‎‌ شيطان در قرآن مجيد، با هدف ايجاد هوشياري دائم انجام مي‌شود و در واقع، «شناخت توطئه» است نه «توهم توطئه».

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، توقف حرکت علمي ايران را هدف اصلي دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در تحقق اين هدف ناکام ماندند، براي به انحراف کشاندن آن، تلاش مي‌کنند و اگر نشد، روي بدنام کردن و آلوده کردن آن سرمايه‌گذاري خواهند کرد. بنابراين همه بايد مراقب باشيم با ناشي‌گري‌هاي خود به تحقق اين اهداف کمک نکنيم. ايشان، انحراف کارهاي تحقيقاتي و پايان‌نامه‌ها از نيازهاي واقعي ايران را نمونه‌اي از کمک به منحرف شدن حرکت علمي کشور برشمردند و در نمونه‌اي ديگر در زمينه بدنام کردن اين حرکت افزودند: فردي را به اسم دانشمند به کشور دعوت مي‌کنند و او با انتشار عکس تابلوي فروش پايان‌نامه‌ها در ايران جوانان نخبه کشور را بدنام مي‌کند، آيا اينگونه افراد واقعاً دانشمندند؟
   
سرعت علمي کشور به هيچ وجه نبايد کاهش يابد
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به اطلاعات پايگاه‌هاي جهاني افزودند: سرعت پيشرفت علمي ايران در مقطعي ۱۳ برابر متوسط جهان شد و اين سرعت به هيچ وجه نبايد کاهش يابد بلکه بايد بيشتر شود، زيرا دچار عقب‌ماندگي‌هاي علمي فراوان هستيم. ايشان افزودند: برخي مسئولان در مقابل کاهش سرعت پيشرفت علمي کشور مي‌گويند جايگاه علمي ايران پايين نيامده است،اما متوجه باشيم که قرار بود جايگاه علمي ايران بالاتر هم برود نه اينکه صرفاً پايين نيايد. حضرت آيت‌الله خامنه اي، آسيب ديدن حرکت علمي کشور را موجب يأس نخبگان و نسل جوان خواندند و افزودند: اين خسارت بسيار سنگين، به راحتي و به سرعت جبران نخواهد شد و موجب اقبال فرزانگان جوان به کشورهاي ديگر خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي، شناسايي و جذب استعدادهاي جوان را از وظايف مهم دستگاه‌ها برشمردند و تذکر دادند: قبل از اينکه بيگانگان در نمايشگاه‌هاي علمي داخل کشور يا با روش‌هاي ديگر، اين سرمايه‌هاي عظيم را کشف و جذب کنند، شما اين جوانان فرزانه را شناسايي کنيد و مورد حمايت قرار دهيد. رهبر انقلاب اسلامي با بيان نکاتي که مي‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوري شتاب دهد، افزودند: «حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان»، «گسترش کمي و ارتقاي کيفي اين شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌هاي اصلي کشور» ضرورت‌هايي است که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد. ايشان، «ترويج استفاده از محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان» را در تقويت اين شرکت‌ها مهم دانستند و به مسئولان دولتي گفتند: مقرر کنيد که نيازهاي دستگاه‌هاي دولتي از محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان تأمين شود.

«جدي گرفتن تشکيل هسته‌هاي نخبگاني در دانشگاه‌ها» و «مراقبت وزارت آموزش و پرورش براي حل مشکلات سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان» دو نکته ديگري بود که حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تقويت حرکت علمي کشور مؤثر و مفيد خواندند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت بنياد ملي نخبگان، به توانايي‌ها و صحت عمل دکتر ستاري معاون علمي رئيس‌جمهور ابراز اعتماد عميق کردند، اما افزودند: درباره مشکلات موجود ميان معاونت علمي و بنياد نخبگان نگراني وجود دارد و بايد با جدا‌سازي آنها يا انتصاب مديري قوي براي بنياد، اين مشکلات را حل کرد.
  
طرح‌هاي تحقيقاتي کلان مطلقاً نبايد کند يا متوقف شود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گزارش‌هاي موجود درباره کند شدن يا توقف طرح‌هاي کلان تحقيقاتي در عرصه‌هاي مهمي همچون هوافضا، ماهواره، هسته‌اي و برخي زمينه‌هاي ديگر را مايه نگراني خواندند و تأکيد کردند: مسئولان توجه کامل کنند که اينگونه طرح‌هاي مهم مطلقاً نبايد کند، نيمه‌تعطيل يا متوقف شود، زيرا با ايجاد خسارت علمي، دانشمندان جوان را مأيوس مي‌کند و اين خطر بسيار بزرگي است. ايشان با ابراز خرسندي از تشکيل معاونت فرهنگي در بنياد نخبگان و تأکيد بر ارتقاي فعاليت‌هاي اين معاونت، برگزاري اردوهاي جهادي براي نخبگان را نيز مهم و مفيد دانستند. رهبر انقلاب اسلامي در نوعي جمع‌بندي از سخنانشان افزودند: هدف اصلي، تشکيل جامعه و کشوري است که ضمن برخورداري از شاخص‌هاي جهاني مانند «پيشرفت علمي و قدرت و ثروت»، از «ايمان، معنويت و شرافت» نيز لبريز باشد و با جلب دل‌هاي ملت‌ها، بشريت را از جهالت و ضلالت کنوني برهاند و بدون ترديد تحقق اين مهم، از عهده ملت بزرگ ايران و جوانان عزيز، باهوش و پرانگيزه کشور برخواهد آمد.
  
عواقب عقب‌نشيني را به مسئولان گفته بودم
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به دشمني قدرت‌هاي شيطاني با هر حرکت مخالف افزودند: چند روز قبل يکي از دولتمردان امريکايي گفت تا حمايت و طرفداري ايران از مقاومت باقي است، معلوم نيست تحريم‌ها به طور اساسي تکان بخورد که اين همان واقعيتي است که بارها به مسئولان گفته‌ايم. ايشان با اشاره به سخنان برخي مسئولان امريکايي در ديدار با مسئولان ايراني مبني بر «بدبيني رهبر انقلاب اسلامي به امريکا» افزودند: آيا با اين‌گونه حرف‌ها، مي‌شود به شما خوش‌بين بود؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري سخنانشان در جلسات خصوصي و عمومي به مسئولان گفتند: بارها گفته‌ايم که اگر در هسته‌اي عقب‌نشيني کنيد آنها مسئله موشک را پيش مي‌کشند، اگر باز هم عقب برويد بحث حمايت از مقاومت را مطرح مي‌کنند، اگر به عقب‌نشيني ادامه داديد موضوع حقوق بشر را جلو مي‌آورند، و بعد اگر معيارهاي آنها را پذيرفتيد سراغ حذف معيارهاي ديني در حکومت مي‌روند. ايشان با اشاره به بيانيه اخير اتحاديه اروپا که در آن به امکانات و ظرفيت‌هاي عظيم ايران پرداخته شده است، افزودند: سخناني که درباره امکانات پيشرفت و منابع انساني و طبيعي ايران مي‌گوييم، رجزخواني نيست بلکه واقعيتي است که غربي‌ها هم به آن اذعان دارند. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: امريکايي‌ها حتماً با «ايراني با چنين ظرفيت پيشرفت و برخوردار از حکومتي بر مبناي اسلام» مبارزه مي‌کنند و درک و تحليل اين مهم در ميان نخبگان جوان، آنها را در ايفاي وظايف تاريخي‌شان کمک خواهد کرد.
  
حادثه عاشورا، خورشيدي بي‌غروب است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، حادثه عاشورا را خورشيدي بي‌غروب خواندند و گفتند: حادثه عاشورا تصويري حقيقي از مبارزه نور با ظلمت و جنگ شرافت با دنائت است که تکميل‌کننده اين مسير، حضرت زينب(س) و حضرت امام سجاد(ع) بودند. ايشان با تشکر از مجموعه‌هاي اداره‌کننده هيئت‌هاي عزاداري عاشورا گفتند: حضور انبوه جوانان، سخنراني‌هاي پرمحتوا، برخي از نوحه‌ها و عزاداري‌هاي پرمغز، در مجموع سطح هيئت‌هاي عزاداري را ارتقا داده بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي دکتر ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي بنياد ملي نخبگان گفت: سرمايه‌هاي انساني مهم‌ترين منابع کشور هستند و براي استفاده از توان آنها بايد زيرساخت‌هاي لازم را ايجاد کرد.

[ ]

واکنش جواد هاشمی به اظهارنظرش درباره گلشیفته

 

سید جواد هاشمی طی یادداشتی به اظهاراتش درباره گلیشفته فرهانی واکنش نشان داد.

 طی چند روز اخیر مصاحیه سیدجواد هاشمی درباره  گلیشفته فراهانی که در فضای مجازی دست به دست می چرخید و واکنش های مختلفی به همراه داشت.


سید جواد هاشمی نسبت به این بازتاب ها واکنش نشان داد و یادداشتی را در این مورد در اختیار خبرگزاری صبا قرار داد.

در متن این یادداشت  آمده است:

به نام حق

و سلام بر دلهای بیدار

انگار مصاحبه ام در تی وی پلاس گروهی از دوستان و خیرخواهان و هموطنانم را آزرده است و گویی خودم مقصرم، چون واضح موضع گیری نکردم؛ هرچند هرگز نگفتم برهنگی فلان خانوم،محترم مورد تایید من است

اما ظاهرا برداشت‌ گروهی اینگونه بوده است، با صراحت اعلام میکنم : افعال و اعمال آن خانوم هرگز مورد تایید بنده نبوده و نیست.

فقط دوست دارم همدیگر را دوست بداریم و باهم نجنگیم؛ زود قضاوت نکنیم و به هم ناسزا نگوییم و آبروی هم را حفظ کنیم که این خواسته ی خدای مهربان و اسلام عزیز است؛از هر آنکه کلامم اورا آزرده کرده «عذر می خواهم»

سیدجواد هاشمی
[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:گلشیفته فراهانی ، جواد هاشمی ، برهنگی, ] [ 21:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

سفير عراق در تهران: موصل را تا اربعين آزاد مي‌كنيم

 

در شرايطي كه تركيه و عربستان در مسير عمليات موصل كارشكني مي‌كنند، سفير عراق در تهران گفته كه نيروهاي اين كشور تا اربعين موصل را از دست داعش آزاد مي‌كنند.

به رغم مخالفت بغداد، رئيس‌جمهور تركيه بار ديگر مدعي مشاركت نيروهاي اين كشور در عمليات موصل شد.
با پيشروي نيروهاي عراقي در مواضع تكفيري‌هاي داعش در موصل، آخرين پايگاه تروريست‌ها در عراق، مقامات اين كشور از آزادي قريب‌الوقوع اين شهر خبر مي‌دهند. هرچند رسانه‌هاي غربي و برخي مقامات اين كشورها طولاني شدن آزادسازي موصل را مطرح مي‌كنند اما راجح الموسوي، سفير عراق در تهران روز چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران گفت كه موصل تا اربعين آزاد مي‌شود.  سفير عراق در پاسخ به اين سؤال كه عمليات آزادسازي موصل تا چه زماني به طول خواهد انجاميد و اداره اين شهر پس از آزادي به دولت مركزي بغداد يا اقليم كردستان عراق واگذار خواهد شد، گفت: «اين اولين جنگ است و آخرين جنگ نيز نخواهد بود. به هر حال دشمن كه در جنگي شكست مي‌خورد، به فكر انتقام در جايي ديگر است. ان‌شاءالله در اين جنگ كمر تروريسم را خواهيم شكست.

شما به ياد داريد كه در جنگ فلوجه چه اتفاقي افتاد. به هر حال برادران عراقي ما چه نيروهاي حشدالشعبي و چه گروه‌هاي امنيتي ديگر مهارت و توانايي لازم را دارند و پيروزي نيروهاي عراقي در فلوجه واقعاً شوك بزرگي براي جهان بود.»   الموسوي در مورد قريب الوقوع بودن پيروزي در موصل، تأكيد كرد: «اميدواريم موصل به زودي آزاد شود. اين شهر يك مسئله سمبليك حتي براي خود داعشي‌ها است. آنها قاعدتاً بيشترين توان خود را به كار خواهند گرفت اما بزدل هستند و راهي جز خودروها و افراد انتحاري ندارند. درباره زمان آزادي موصل، يك راز محرمانه وجود ندارد. ما مشكلي در زمينه نظامي نداريم بلكه تنها معضل ما مردم اين شهر هستند. من اميدوارم بر اساس طرح عمليات آزادسازي موصل، حتي قبل از اربعين، آزادي صورت گيرد.»   الموسوي در ادامه حضور صدها هزار غيرنظامي در موصل را مانعي براي پيشروي سريع عراقي‌ها اعلام كرد و گفت: «در اين شهر يك ميليون و ۵۰۰ هزار ساكن وجود دارد، البته ما مي‌توانيم خيلي سريع وارد شهر موصل شويم ولي به خاطر حفظ جان ساكنان اين شهر، طرح كامل‌تري تدوين شده است، بنابراين مدت زمان عمليات كمي طول خواهد كشيد كه اين مسئله به خاطر كمبود نيروهاي عراقي نيست بلكه به خاطر حفظ جان انسان‌ها است. داعشي‌هاي بزدل متأسفانه از همين الان از ساكنان شهر موصل به عنوان سپر انساني استفاده مي‌كنند. جهان اهميت اين جنگ را درك مي‌كند و در انتظار نتايج آن است اما به هر حال ما به زودي بشارت آزادي موصل را خواهيم داد و به مسائل بعد از آزادي خواهيم پرداخت.»  
  
آزادي 40 درصد موصل
اظهارات سفير عراق در تهران در حالي است كه نيروهاي عراقي در سه روز گذشته توانسته‌اند بسياري از مناطق موصل را از دست داعش آزاد كرده و دهها تن از تكفيري‌ها را به هلاكت برسانند. استاندار نينوا با اشاره به آزادسازي 40 درصد از اراضي اين استان از لوث داعش از روحيه بالاي نيروهاي عراقي خبر داد. به گزارش شبكه السومريه، نوفل حمادي، استاندار استان نينوا اعلام كرد: «نيروهاي عراقي به استان موصل رسيده‌اند و اين سبب شور و شعف شهروندان و آوارگان شده است.»  حمادي تأكيد كرد: «۴۰ درصد از اراضي استان نينوا آزاد شده است و همه روستاهايي كه آزاد شده‌اند با مقاومت اندك داعش روبه‌رو بوده است.»  از سوي ديگر، نيروهاي پيشمرگه پيشروي خود در شرق موصل را پايان داده و تأكيد كردند كه نيروهاي مشترك عراقي مرحله بعد را هدايت خواهند كرد. به گزارش اسكاي نيوز، يك منبع كرد روز چهارشنبه در اين باره گفت: «نيروهاي كرد در پي تسلط بر روستاها در محور شرق در حال پاكسازي منطقه از مين‌ها و بمب‌ها هستند.»  الجزيره نيز گزارش داد: نيروهاي پيشمرگه طبق توافق صورت گرفته با نيروهاي عراقي در محور شرق ديگر تحركي نخواهند كرد. در حالي كه ارتش عراق از سمت جنوب از القياره پيشروي را شروع كرده است. اين موضع‌گيري جديد كردها در حالي است كه يك مقام مسئول در عمليات نينوا اعلام كرد، ارتش بعد از اينكه بر اين شهرستان تسلط يافت پرچم عراق را بر ساختمان فرمانداري الحمدانيه در شرق موصل برافراشت.
  
اردوغان: در عراق مي‌مانيم
درحالي كه مقامات عراقي بر خروج سريع نيروهاي تركيه از عراق تأكيد مي‌كنند اما رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه روز چهارشنبه بار ديگر بر باقي ماندن نظاميان اين كشور در خاك عراق تأكيد و ادعا كرد كه حضور آنكارا در موصل براي «دفاع از استقلال و آيندۀ تركيه» است. به گزارش خبرگزاري آناتولي، اردوغان مدعي شد: «براي تضمين آينده و استقلال كشورمان هر كجا كه لازم باشد، مبارزه و تلاش خواهيم كرد، اينك موصل چنين وضعيتي دارد، بنابراين ما نيز در آنجا خواهيم بود.»  اردوغان ادعا كرده است كه تركيه منتظر نمي‌ماند كه گروه‌هاي تروريستي زنگ خطر اين كشور را به صدا درآورند، بنابراين به تعقيب اين گروه‌ها مي‌پردازد تا آنها را نابود كند.

[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:اردوغان ، عراق ، متجاوز ، سفیر عراق ، موصل ، نینوا, ] [ 21:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

رکورد ذخیره سازی گاز ایران شکسته شد

 

افزایش تولید گاز در پارس جنوبی منجر به جهش ۴۰ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن استراتژیک و زیرزمینی گاز در شمال شرق ایران شده است.


بر این اساس حجم ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن شوریجه خراسان و در همسایگی با ترکمنستان در طول ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سیدمجید منبتی مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی نژاد با بیان اینکه در طول ۶ ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه خراسان ذخیره سازی شده است، گفت: حجم ذخیره سازی گاز طبیعی درمقایسه با پارسال حدود ۳۵۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول ۶ ماهه نخست امسال میزان گاز ترش دریافتی حدود ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به برنامه تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در این مدت میزان گوگرد تولیدی ۲۷۴ هزار تن بوده که بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش مهر، سال ۱۳۹۳ طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در منطقه شوریجه خراسان با ظرفیت تزریق و برداشت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و به عنوان بزرگترین طرح ذخیره سازی گاز منطقه خاورمیانه به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

با اجرای این پروژه، روزانه ١٠ میلیون متر مکعب گاز توسط ٣ ردیف کمپرسور هر کدام با ظرفیت ۳.۶ میلیون متر مکعب در روز به مخزن شوریجه خراسان تزریق و در فصل سرما حداکثر روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب در روز از مخزن برداشت و پس از فرآورش به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

ظرفیت ذخیره سازی گاز در این مخزن چهار میلیارد و ٦٠٠ میلیون مترمکعب است که در فاز نخست آن امکان ذخیره سازی دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد. این طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در ٢٥ کیلومتری جنوب شرقی سرخس در استان خراسان رضوی و در مجاورت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد قرار گرفته است.

[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:پارس جنوبی ، گاز ، ذخیره سازی ، خاورمیانه, ] [ 21:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

توطئه جدید عربستان همزمان با آزادسازی موصل

 

با فروپاشی قریب الوقوع داعش در عراق ، تلاش های گسترده ای برای جایگزینی یک گروه تروریستی دیگر در موصل از سوی عربستان دنبال می شود.
بعد از آغاز درگیری‌ها بر ضد آخرین کانون نظامی تروریست‌های داعش در عراق ، بلافاصله ارتش نقشبندیه به رهبری عزت الدوری از سران سابق بعث به ویترین رسانه‌ها بازگشته است. این رویکرد نشان می‌دهد که برخی تلاش‌های منطقه‌ای و به ‌ویژه سعودی برای جایگزین کردن این گروه به جای گروه تروریستی است که به نظر می‌رسد برگه‌ های خود را در عراق از دست داده است.

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار،درست مانند درگیری‌های انجام شده در الرمادی و فلوجه بار دیگر صحبت از انقلاب داخلی در موصل مطرح شده است. در فوریه سال گذشته رسانه‌های محلی اخباری را از انقلاب عشایری بر ضد داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار منتشر کردند. انتشار این اخبار دقیقا هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی بزرگ دولت عراق برای بازپس‌گیری این شهر از دست گروه تروریستی داعش صورت گرفت. به این ترتیب اخبار مربوط به انقلاب عشایری چند روز بر سر زبان‌ها بود، این در حالی بود که در آن زمان همه متوجه شدند که تنها 5 درصد از ساکنان الرمادی در هنگام آغاز عملیات آزادسازی این شهر در داخل آن حضور دارند.

در می گذشته نیز بار دیگر رسانه‌های داخلی به صورت مبسوط به انقلاب ساکنان شهر فلوجه بر ضد داعش پرداختند. این اخبار نیز هم‌زمان با آغاز عملیات نیروهای عراقی جهت آزادسازی این شهر منتشر می‌شد، در حالی ‌که به شهادت بسیاری از ساکنان محلی این شهر اصلا چنین اتفاقی رخ نداده است.

درست مانند موارد فوق، با آغاز عملیات آزادسازی موصل در بامداد دوشنبه گذشته، بیانیه‌ای منتسب به گروهی مسلح منتشر شده است که خود را «ارتش نقشبندیه» معرفی می‌کند که بطور معمول با عزت الدوری، معاون ارشد صدام حسین، دیکتاتور عراق ارتباط پیدا می‌کند.  بر اساس آنچه در این بیانیه مطرح شده است، ارتش نقشبندیه تصمیم به قیام علیه داعش در موصل گرفته و با اشاره به جریان الحشد الشعبی نسبت به تحرکات گروه‌های شبه نظامی فرقه‌ای مورد حمایت ایران هشدار داد. این بیانیه مدعی است، از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل، ارتش نقشبندیه ده‌ها عملیات نظامی علیه مواضع داعش در موصل انجام داده و طی آنها شماری از عناصر داعش را از پای درآورده است.

سابقه تروریست های نقشبندیه به عنوان جایگزین سعودی داعش

این در حالی است که پیگیری روزنامه الاخبار و مصاحبه آن با ساکنان محلی، وقوع چنین عملیات‌هایی را نفی می‌کند، در این خصوص «ابراهیم الصمیدعی»، تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی تاکید می‌کند که داعش پس از تصرف موصل در تابستان 2014 میلادی تمام گروه‌های مسلح رقیب از جمله ارتش نقشبندیه را از صحنه محو کرده است. آنچه ارتش قشبندیه گفته می‌شود، گروه مسلح تروریستی است که به ارتباطش با حزب منحل بعث معروف است و پس از سال 2003 میلادی حضور و فعالیت‌‌هایی از آن در شهرهای رمادی، فلوجه و موصل و عملیات نظامی علیه اشغالگران آمریکایی مشاهده شده است.

آخرین حضور علنی و آشکار نمایندگان این گروه در خیمه‌های تحصن الانبار در سال 2013 و در اعتراض به سیاست‌های «نوری المالکی»، نخست وزیر وقت عراق مشاهده شده است. تا ژوئن 2014 و سقوط موصل نام و نشانی از ارتش نقشبندیه نبود تا اینکه در این برهه زمانی برخی رسانه‌ها که به وابستگی به حزب منحل بعث معروف هستند، از مشارکت این گروه در سقوط موصل در کنار داعش سخن گفتند، موضوعی که موجب شد، داعش رهبران نقشبندیه را فراخوانده و خواهان بیعت آنها شود که با فرار شماری از عناصر این گروه به منطقه «الحویجه» در نزدیکی موصل در جنوب کرکوک همراه شد.

چند هفته بعد، منابع محلی افشا کردند، داعش پس از مشاهده برافراشته شدن پرچم نقشبندیه روی شماری از بناهای حویجه اعدام‌های علنی را علیه رهبران و فرماندهان و اعضای این گروه به اجرا ‌گذاشت. هشام الهاشمی، کارشناس مسائل امنیتی عراقی در این رابطه می‌گوید: اعضای گروه نقشبندیه را افرادی تشکیل می‌دهند که دارای پشتوانه‌های اعتقادی و دینی هستند. پس از سقوط موصل داعش عناصر افراطی این گروه را جذب خود کرد و میانه‌روهای آن را اعدام نمود، لذا چنین گروهی موجودیت خارجی ندارد، علاوه بر اینکه از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری درباره این گروه به گوش نرسیده است.

آیا توطئه نقشبندیه در موصل موفق می شود؟


محافل آگاه بین ظهور مجدد این گروه در موصل با فرصت‌های سیاسی ایجاد شده در این شهر ارتباط مستقیم  قائل هستند. به گفته آنها طرف‌های متعددی تلاش دارند، پس از آزادسازی موصل جای پایی برای خود در این شهر دست و پا کنند و این می‌تواند، یکی از دلایلی باشد که نام گروه نقشبندیه را مطرح کرده است.

الهاشمی معتقد است که موضوع قیام علیه داعش در الرمادی و فلوجه، در واقع تشویق و ترغیب و تحریک ساکنان این شهرها به قیام علیه داعش و بالا بردن روحیه و معنویات ارتش عراق از سوی طرف‌های خارج از این شهرها بود، اما در موصل این تحریکات و تشویقات از داخل شهر صورت می‌گیرد تا نشان دهنده مطالبات و طمع‌ورزی‌های سیاسی گروه‌های خیالی و موهوم در موصل باشد.

در همین رابطه یکی از نشریات عرب زبان مصاحبه‌ ای را با عزت الدوری در قالب سوال و جواب منتشر کرده است که سوالاتی را درباره بازگشت الدوری به عرصه سیاسی و امنیتی عراق پس از دوره غیبتی که آن را در عربستان سپری کرد، مطرح می‌کند و سعی دارد برای حضور سیاسی وی در عرصه عراق زمینه سازی کند.

هرچند القاعده و گروه‌های تکفیری، صوفی‌ها را گروهی مرتد می‌دانند، روابط دو گروه در عراق دوستانه بوده است. در حالی که برخی بر این باورند ‌که ارتش نقشبندی به وسیله یکی از افسران ارتش بعث به نام عبدالرحمان نقشبندی و در استان دیالی عراق در سال 2003 تشکیل شده است، عده‌ای دیگر تشکیل آن را به سال 2006 و پس از اعدام صدام حسین مرتبط می‌دانند. در سال 2009 و در آستانه خروج ارتش آمریکا از عراق، آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده بودند که ارتش نقشبندی عملا به شاخه نظامی حزب منحله بعث تبدیل شده و شانس زیادی برای جذب افسران سابق ارتش صدام دارد.

عزت ابراهیم الدوری، معاون اول سابق صدام حسین و نایب رئیس شورای موسوم به رهبری انقلاب عراق تا سال 2003 که خود از اعضای فرقه نقشبندیه است، از معدود مقامات برجسته رژیم بعث بوده که هنوز دستگیر نشده است. وی از سال 2006 و پس از اعدام صدام، رهبر حزب بعث به شمار می‌رود.
[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:عربستان ، نقشبندیه ، الرمادی ، موصل ، وهابی ، توطئه, ] [ 21:7 ] [ علیرضا ]
[ ]

100 سرکرده ارشد داعش از موصل گریختند

 

یک منبع آگاه عراقی از فرار ۱۰۰ سرکرده گروه تروریستی داعش از موصل به سمت سوریه خبر داد.

این منبع عراقی گفت که طرح انتقال تروریستهای داعشی از موصل به سوریه، جدی و در راستای فرار از نبردها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که جنگنده‌های عراقی از محور غرب موصل به سمت مرزهای سوریه، اوضاع را زیر نظر دارند.

یک ژنرال آمریکایی عضو ائتلاف بین‌المللی نیز گفت که جمعی از سرکرده‌های داعش موصل را ترک کرده‌اند.

وی افزود: ما حرکت مسئولان و عناصر داعش به خارج از موصل را شاهد بودیم و این در حالی است که عناصر خارجی در موصل باقی می مانند و خواهند جنگید.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دو روز قبل در بیانیه ای با اشاره به نبرد آزادسازی موصل و همه مناطق عراق از لوث تروریسم، اعلام کرد که هرگونه تلاش برای عبور دادن تروریستهای داعشی از مرزهای سوریه، به مثابه نقض حاکمیت سوریه به شمار می‌رود.

در بیانیه‌ فرماندهی کل ارتش سوریه آمده است: بعد از آغاز عملیات نظامی ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه تروریستی داعش، حامیان تروریسم بین‌المللی و در رأس آنها آمریکا و عربستان در حال عملی کردن نقشه خبیثانه خود برای تامین راهها و گذرگاههای امن با هدف عبور دادن تروریستهای داعشی از مرزهای سوریه هستند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگال گروه داعش خبر داد.

موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.
[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:داعش ، عراق ، سوریه ، حلب ، النصره, ] [ 21:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

مداحی فارسی عربی میثم مطیعی-پیاده روی اربعین

[ چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:مداحی فارسی عربی میثم مطیعی-پیاده روی اربعین, ] [ 1:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

مدافعان حرم

[ چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:میثم مطیعی ، مدافعان حرم, ] [ 1:7 ] [ علیرضا ]
[ ]

آماده سازی حرم امام حسین(ع) برای محرم

 

در تصاویر زیر آماده سازی صحن حرم امام حسین علیه السلام برای ایام محرم را می بینید.
 
[ شنبه 10 مهر 1395برچسب:حرم امام حسین(ع) ، محرم ، عکس حرم, ] [ 19:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

استتار یک پروانه به شکل مار افعی!

 

پروانه ای که برای مصون ماندن از دشمن به شکل مار افعی استتار ميکند

استتار یک پروانه به شکل مار افعی

[ شنبه 10 مهر 1395برچسب: مار افعی ، استتار یک پروانه ، خطرناک, ] [ 19:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

جدیدترین پهپاد رزمی سپاه با نام «صاعقه»

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه «صاعقه» را جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ دانست و تأکید کرد: در پهپاد پنهان کار و بمب افکن آمریکایی ها هم تراز هستند.

سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده در آیین نامه بازدید دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار کرد:در 28 سال پیش که جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان یافت، جهاد دیگری آغاز شد، جهاد در حوزه تحقیقات و تولید تسلیحات که در طول 8 سال جنگ تحمیلی، نبود آن برای ما آزار دهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهیزات دفاعی خسارت ها و شهدای فراوانی دادیم.

وی افزود:مجاهدت‌ها و تلاش‌های 28 ساله، امروز ما را به نقطه ای از اقتدار و توانمندی های دفاعی رسانده است که در صدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی از بخش‌های مرتبط با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش های دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجی زاده در تبیین مزیت ها و سطح کارایی تولیدات دفاعی کشور به ویژه در نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد:

امروز ما هم فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه بکارگیری مهارت ها و روش ها به گونه ای است که کارایی سلاح های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت و یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ایم.یعنی آنچه به عنوان "تهدید" آزاردهنده بوده است را به "فرصت" تبدیل کرده ایم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه بیان داشت:ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های آمریکایی ساخته ایم و این هزینه های است که آمریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و انشاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند. 

وی در تشریح ابعاد اهمیت هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های امروز بیان داشت:امروز هواپیماهای بدون سرنشین مأموریت های متنوعی دارند. در حوزه های پدافند، رادار، موشک و دریا هرگونه تسلیحاتی که نام ببرید، یک مأموریت منحصر به فردی دارند و تنها ابزاری که در همه این حوزه ها و حتی بیشتر از آن می‌تواند ایفای نقش و مأموریت کند، پهپاد است.

فرمانده نیروی هوا فضای افزود:پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها می‌باشد که کشورهای غربی سرمایه گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.

سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فن آوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد:ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند. 

فرمانده هوا فضای سپاه با اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن های خانواده سیمرغ، "صاعقه" را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد "نهراسیدن از تهدیدها" دانست و گفت:این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد:"صاعقه" جدیدترین پهپاد ایران در سری سیمرغ است و بعد از این هم قرار نیست متوقف شویم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

سردار حاجی زاده تولید پهپاد RQ170 آمریکایی یا همان "سیمرغ" را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود:سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیر قابل باور به آن پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه این محل، نمایشگاه کوچکی از پهپادها بوده و شهر پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در جای دیگر است و گفت:این نمایشگاه، تنها در پی آن بوده است که نشان دهیم چگونه توانسته ایم "تهدید" را به "فرصت" تبدیل کنیم. در حقیقت می خواستیم یک الگو و مدل را به سایر بخش های کشور ارائه نماییم و بگوییم همانطور که جنگ 8 ساله یک تهدید بزرگ بود، در انتها تبدیل به یک فرصت و برکت برای حوزه دفاعی کشور شد.

سردار حاجی زاده تأکید کرد:سپاه، ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و عزیزان وزارت دفاع به خوبی مشق تبدیل تهدید به فرصت را یاد گرفته‌اند و این مشق و نسخه که حاصل ایمان و اتکال به یاری خداوند و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری است، می تواند الگوی سایر حوزه ها و بخش های کشور قرار بگیرد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان در بیان میزان و چگونگی اقتدار دفاعی کشور گفت:قدرت ایران را ما نباید بگوییم، آنچه امروز دارید می بینید، مردم عزیزمان لمس می‌کنند. امنیت امروز نتیجه قدرت ایران است، لمس کردنی به گفتن ما نیست. در واقع آن چیزی که دیگران از بیرون مرزها می گویند و آنچه در داخل از نزدیک حس می کنیم، این نتیجه همین قدرت است که به فضل خداوند محفوظ خواهد ماند.

سکوت بازار طلا را فرا گرفت

 

بازار جهانی امروز شاهد کاهش در ارزش طلا بوده که این کاهش قیمت طلا تاثیر خود را در بازارهای داخلی نیز گذاشته است.

 ارزش اونس جهانی طلا امروز در بازارهای بین‌المللی با کاهش قیمت روبه رو بوده، به دنبال کاهش ارزش جزئی طلا در بازارهای بین المللی، ارزش طلا 18 عیار نیز در بازارهای داخلی کاهش یافت و به رقم 113 هزار و 472 تومان معامله شد.

در بازار سکه تغییرات نامحسوس بوده، به گونه ای که سکه طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و 113 هزار تومان معامله شد.سکه طرح جدید با کاهش قیمت جزئی به یک میلیون و 114 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت نیم سکه 566 هزار تومان، ربع سکه 294 هزار تومان و سکه یک گرمی 187 هزار تومان خرید و فروش شد.


جدول قیمت سکه و طلا

[ شنبه 10 مهر 1395برچسب:سکه و طلا ، قیمت سکه و طلا, ] [ 19:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

پولسازی یک شرکت آلمانی با زعفران ایرانی

 

زعفران که زمانی توسط پادشاهان ایرانی پرورش می‌یافت و تصور می‌رفت نیروی شفابخش دارد، اکنون به منبع پولسازی یک شرکت آلمانی کوچک تبدیل شده که برای تولید و فروش محصولات زعفرانی، میلیونها تن از این ادویه را از ایران وارد می کند.

مایکل ثابت، یک مدیر بازرگانی ایرانی-آلمانی که شش سال قبل کار در بانک را برای تاسیس شرکت Miasa GmbH رها کرد و اکنون هر سال درآمدش را دو برابر می کند، درباره فعالیتش گفت: ما تلاش می کنیم روح زعفران و جادویی که دارد را تسخیر کنیم.

به گزارش رویترز،ثابت یکی از مدیران شرکتهای آلمانی است که پس از پایان تحریمهای هسته ای، گشایش فرصتهای بزرگی را در ایران می بینند. شمار زیادی از این مدیران که تمایل زیادی به احیای روابط تجاری دارند، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان را در دومین سفرش به ایران همراهی خواهند کرد.

ثابت در این باره گفت: آلمان همواره روابط خوبی با ایران داشته و تصور می کنم این روابط همچنان گسترش پیدا خواهد کرد و امیدوارم پایان تحریمها اجازه دهد صادرات افزایش پیدا کرده و تاثیر مثبتی بر واردات داشته باشد.

شرکت Miasa زعفران مرغوب در مقادیر زیاد برای کاربران صنعتی فراهم می کند و همچنین ۲۰ محصول مختلف از نمک دریایی، عسل، برنج و حتی قهوه زعفرانی تولید می کند که از طریق وب سایت این شرکت یا در فروشگاههای لوکس به فروش می رسند.

به گفته این مدیر آلمانی، فعالیت Miasa به دلیل تقاضای فزاینده برای محصولات با چاشنی زعفران، به سرعت رشد می کند. سوئد یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زعفران است زیرا این ادویه در غذاهایی که در کریسمس تهیه می شوند، نقش اساسی دارد.

وی حتی تلاش کرد در آلمان زعفران پرورش دهد اما به سرعت متوجه شد که در مقیاس کوچک نمی‌تواند میزان مورد نیاز برای استفاده صنعتی را تولید کند.

ایران حدود ۹۰ درصد از زعفران دنیا را تولید می کند اما صدها سال قبل در قرون وسطی، آلمان، اتریش، سوییس و ایتالیا هم تولیدکنندگان مهمی بودند.

ایده تاسیس Miasa پس از اینکه پدر ایرانی و مادر آلمانی آقای صابت یک بسته زعفران از سفر به ایران برای وی سوغات آوردند، شکل گرفت و باعث شد وی این ایده را عملی کند.

[ ]

فريب 400 هزار بشكه‌اي رياض

 

باز هم پيشنهاد سعودي‌ها به ايران: «اگر توليد خود را ثابت نگه داريد ما هم در برنامه جديد فريز نفتي همكاري كرده و توليد خود را كاهش مي‌دهيم.» پاسخ ايران هم از قبل مشخص بود: «نه».
 

چند ماه پيش كه قيمت نفت تا سطح 25 دلار كاهش يافته بود، درست در زماني كه بند تحريم فروش نفت از پاي ايران باز شده بود، كشورهاي نفتي با نقش‌آفريني روسيه و ونزوئلا خواستار برنامه جمعي اوپك با همراهي مسكو شدند تا توليد نفت به‌صورت هماهنگ ثابت بماند.
عربستان سعودي در ابتدا شرط كرد تا زماني كه ايران به برنامه فريز نپيوندد آن را وتو خواهد كرد ولي اندكي بعد علي النعيمي وزير نفت سابق عربستان به بلومبرگ گفت در صورت پايبند نبودن ايران به برنامه تثبيت نفت خود، اين كشور حاضر به اجراي فريز نفتي خواهد بود. اجلاس دوحه در شرف تشكيل بود كه وزير نفت گاه و بي‌گاه با اظهارات نسنجيده طرف سعودي را تحريك كرد و با استفاده از واژگاني سخيف موجب شد محمد بن سلمان مرد همه‌كاره عربستان نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دهد و اعلام كند تا زماني كه ايران به برنامه تثبيت توليد اوپك و روسيه نپيوندد، خبري از فريز نيست.

ايران هم هيچ نماينده‌اي را براي اجلاس دوحه اعزام نكرد تا اينكه انگيزه سياسي بر انگيزه‌هاي اقتصادي عربستان چيره شود و برنامه فريز نفتي با مخالفت عربستان به شكست بينجامد. زنگنه كه طي سال‌هاي گذشته با ارسال سيگنال‌هاي مختلف يكي از عوامل كاهش قيمت نفت بود، اعلام كرد ايران به افزايش توليد خود ادامه مي‌دهد. اين وضعيت مصادف شد با كاهش توليد نفت امريكا، ناآرامي‌ها در ليبي و كاهش توليد نفت نيجريه و كانادا كه وضعيت بهتري به قيمت نفت داد و آن را به ميانگين 50 دلار طي چند ماه اخير نزديك كرد.
پس از نشست دوحه شركت‌كنندگان در دوحه ابراز اميدواري كردند تا برنامه فريز نفتي در نشست آتي اوپك مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گيرد كه تا آن زمان هم ايران بتواند به ظرفيت كامل توليدي خود دست يابد. با گذشت چند ماه از اجلاس دوحه قرار است چند روز ديگر اوپكي‌ها در الجزاير دور يك ميز بشينند و درباره فريز نفتي تصميم‌گيري كنند، البته برخي تحليلگران معتقدند اين نشست بيشتر جنبه «مشورتي» دارد تا «تصميم‌گيري» ولي تجربه نشست‌هاي اوپك در الجزاير نشان مي‌دهد هرگاه نشستي در اين كشور برگزار شده منجر به يك تصميم بزرگ به سود اعضاي اين سازمان شده است.

رويترز در اين زمينه گزارش داده است: تا جايي كه به تصميم گيري‌هاي اوپك مربوط مي‌شود، الجزاير هفته آينده ميزبان وزراي نفت اين سازمان خواهد بودكه سرزمين اتفاقات غيرمنتظره است. در دو نشست آخري كه در سال‌هاي 2004 و 2008 در الجزاير برگزار شده، اوپك با كاهش غيرمنتظره توليد خود براي تقويت قيمت ها، بازار را غافلگير كرده است.
  
فريز تا چه حدي جدي است؟
تا پيش از اعلام آمادگي روسيه براي پيوستن به طرح دوم فريز نفتي ونزوئلا به‌شدت در حال رايزني با كشورهاي عضو اوپك بود كه مسكو نيز به طور ضمني از آمادگي خود گفت تا ماجراي فريز كمي جدي‌تر شود. عربستاني‌ها هم به كلي از مواضع خود عقب نشسته‌اند و اينبار نه از تثبيت توليد بلكه از كاهش 400‌هزار بشكه‌اي خود گفته‌اند. مؤسسه استراتفور درباره نشست اخير مقامات ايراني و عربستاني در اوپك گزارش داده است كه عربستان سعودي قبول كرد تا توليد نفت خود را از 10/6 ‌ميليون بشكه در روز به 10/2 ميليون بشكه كاهش دهد به شرطي كه ايران نيز توليد نفت خود را در رقم 3/6 ميليون بشكه در روز ثابت نگه دارد.

البته مسئولان آگاه مي‌گويند اين پيشنهاد از جانب ايران رد شده است. بر اساس گزارش‌هاي غير رسمي توليد نفت ايران در حال حاضر به 3/6 ‌ميليون بشكه در روز رسيده است كه كمتر از ميزان توليد نفت اين كشور پيش از اجرايي شدن تحريم هاست. ايران اعلام كرده است در صورت افزايش توليد نفت خود به 4 ميليون بشكه در روز حاضر است با طرح فريز نفتي موافقت كند.
يك منبع آگاه با بيان اينكه روز گذشته جلسه ايراني‌ها با عربستان در وين ادامه داشت، گفت: به طور قطع نشست الجزاير به خروجي نسبي ختم مي‌شود ولي بعيد به‌نظر مي‌رسد توافق احتمالي ايران و عربستان تا روز برگزاري نشست علني شود.
اين در حالي است كه تعدادي از كارشناسان صاحب‌نظر بر اين باورند پيشنهاد كاهش توليد 400 هزار بشكه‌اي عربستان يك نمايش كامل است زيرا سقف توليد صيانتي عربستان  10/2 ميليون بشكه است و اين كشور در نهايت براي جلوگيري از خسارات توليد 10/6 ميليون بشكه‌اي خود ناچار است توليد خود را به 10/2 ‌ميليون بشكه برساند و اين به هيچ عنوان ارتباطي به فريز نفتي ندارد.

در واقع سقف توليد عربستان 10/2 ميليون بشكه است و افزايش 400 هزار بشكه‌اي اين كشور طي ماه‌هاي اخير منجر به از دست رفتن بخشي از ظرفيت خود خواهد شد كه اين كشور تصميم گرفته است آن را قطع كند ولي در ظاهر چنين القا مي‌كند كه كاهش 400 هزار بشكه‌اي در صورت تثبيت نفت ايران محقق خواهد شد.

به گفته كارشناسان، اين بازي‌ها همواره از سوي روسيه و عربستان به‌كار گرفته مي‌شد و بهتر است ايران به هيچ عنوان از حق طبيعي خود كوتاه نيايد اما نه با اظهارات سطحي و جنگ‌هاي لفظي چراكه بيشتر اعضاي اوپك و ولاديمير پوتين در جريان نشست الجزاير، به ايران حق دادند تا زمان دست نيافتن به سطح توليد نفت سابق خود توليد خود را تثبيت نكند.
نشست الجزاير و خروجي آن يكي از مهم‌ترين مباحث نفت طي چند سال اخير بوده است، از طرفي كشورهاي نفتي دچار محدوديت‌هاي مالي اسفناكي شده‌اند و از سوي ديگر، انگيزه‌هاي سياسي تا حدودي كاهش پيدا كرده است و اميد مي‌رود الجزاير بار ديگر ميعادگاه يك موفقيت نسبي باشد.

هنوز مشخص نيست اختلاف ايران و عربستان تا كجا پيش مي‌رود ولي به گفته بسياري از صاحبنظران، راه ميانه‌اي براي اين نشست به‌وجود خواهد آمد، مگر آنكه اين اختلافات به هيچ عنوان قابل رفع شدن نباشد.

[ یک شنبه 4 مهر 1395برچسب:فريب 400 هزار بشكه‌اي رياض ، قیمت نفت ، نفت ایران, ] [ 20:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران 4 - پاراگوئه 3 / تصاویر

 

ملی پوشان فوتسال ایران در فاصله 22 ثانیه به پایان بازی موفق شدند چهارمین گل را توسط اسماعیل‌پور بزنند و پس از 24 سال به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی صعود کنند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی ایران کار سختی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال مقابل پاراگوئه داشت و دو مرتبه دروازه‌اش باز شد اما هر بار ملی پوشان با ارائه نمایش برتر نسبت به حریف جنگنده روی شوت‌های از راه دور اسماعیل‌پور و جاوید نتیجه را جبران کردند و در دقیقه 26 که شاگردان چیلاورت به دلیل اخراج آیالا چهار نفره بودند یک گل دیگر توسط جاوید زدند و در آستانه صعود به مرحله بعد قرار داشتند اما یک دقیقه و 20 ثانیه به سوت پایان نیمه دوم ویلالبا یار پنجم پاراگوئه از روی ضربه آزاد کار را دوباره به تساوی کشاند تا ایران مثل دیدار برابر بزیل در مرحله قبل، کار را در وقت‌های اضافه دنبال کند.


ملی پوشان ایران که نمایش کاملا برتری در تمام دقایق بازی نسبت به پاراگوئه داشتند حملات زیادی طراحی کردند و به تیرک دروازه این تیم هم زدند اما نمایش خشن و درگیرانه بازیکنان حریف آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشت تا اینکه روی غافلگیری و اشتباه سالاس کاپیتان پاراگوئه و فرصت‌طلبی ملی پوشان ایران چهارمین گل در فاصله 22 ثانیه مانده به پایان مسابقه به ثمر رسید و ایران به نیمه نهایی جام جهانی راه یافت.


تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار تیم‌های ملی روسیه و اسپانیا خواهد رفت.

 

 


مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال - کلمبیا
سالن محل بازی: بیسنتناریو بوکارامانگا / ساعت آغاز: 24 بامداد به وقت ایران
داوران: مارک بیرکت(انگلستان)، ساسا تومیچ(کرواسی)، فرناندو گوتیرز(اسپانیا) و آندرج سرنی(چک)

 

 

 


 

بازیکنان ایران

 


سپهر محمدی(GK)، علیرضا صمیمی(GK)، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید
سرمربی: محمد ناظم الشریعه

 


بازیکنان پاراگوئه

 


کارلوس اسپینولا(GK)، امانوئل آیالا، خوان پدروزو، گابریل آیالا، خوزه لوئیز سانتاندر، ریچارد رجالا، خوان مورل، هوگو مارتینز، خوان سالاس، فرانسیسکو مارتینز، گابریل خیمنز(GK)، انریکه فرانسو و رنه ویلالبا
سرمربی: کارلوس چیلاورت

 

 

اخطار

 


علی‌اصغر حسن‌زاده(8) - احمد اسماعیل‌پور(18) - فرهاد توکلی(22) - محمدرضا سنگ‌سفیدی(38) از ایران

 

ریچارد رخالا(25) از پاراگوئه

 

 

 

اخراج
 

 

گابریل آیالا(36) از پاراگوئه

 

 

 

 

 


ترکیب اولیه ایران

 


علیرضا صمیمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید، احمد اسماعیل‌پور و فرهاد توکلی

 


ترکیب اولیه پاراگوئه

 


گابریل خیمنز، امانوئل آیالا، گابریل آیالا، خوان سالاس و فرانسیسکو مارتینز

 

 

 

 


شرح گل‌ها

 

 

 

ایران 0 - پاراگوئه 1(دقیقه 13: هوگو مارتینز): شوت خوان سالاس از سمت راست زمین را مارتینز روی تیرک دوم قطع کرد و گل اول را برای پاراگوئه به ثمر رساند.

 

ایران 1 - پاراگوئه 1(دقیقه 16: احمد اسماعیل‌پور): پاس روی زمین جاوید از روی نقطه کرنر را اسماعیل‌پور از فاصله دور با شوت سر ضرب به طاق دروازه پاراگوئه زد تا گل تساوی ایران به شکلی تماشایی زده شود.

 

ایران 1 - پاراگوئه 2(دقیقه 20: خوان سالاس): شروع مجدد خوب خیمنز و پاس به تیرک دوم عالی از ویلالبا از سمت چپ میانه زمین را سالاس در دو مرحله وارد دروازه ایران کرد تا پاراگوئه در فاصله 26 ثانیه به پایان نیمه اول برای دومین بار از ایران پیش بیافتد.

 

ایران 2 - پاراگوئه 2(دقیقه 23: مهدی جاوید): پاس کف پای اسماعیل‌پور را جاوید با شوت پای چپ تماشایی به کنج دورازه پاراگوئه رفت تا دومین گل ایران هم به زیباترین شکل ممکن به ثمر برسد.

 

ایران 3 - پاراگوئه 2(دقیقه 36: مهدی جاوید): ایران از اخراج آیالا و چهار نفره شدن پاراگوئه استفاده کرد و موفق شد با کار تاکتیکی و پاس حسن‌زاده به توکلی و فراهم کردن توپ توسط این بازیکن برای جاوید و شوت او به گل سوم برسد.

 

ایران 3 - پاراگوئه(دقیقه 39: رنه ویلالبا): ضربه آزاد ویلالبا یار پنجم پاراگوئه در سیستم پاور پلی این تیم با عبور از زیر دستان صمیمی وارد دروازه ایران شد.

 

ایران 4 - پاراگوئه 3 (دقیقه 50: احمد اسماعیل‌پور): اشتباه خوان سالاس در دفع توپ فرصت را در اختیار جاوید قرار داد که او با شوت سر ضرب قصد باز کردن دروازه پاراگوئه را داشت اما اسپینولا توپ را برگشت داد تا اسماعیل‌پور از ریباند استفاده کند و در فاصله 22 ثانیه به پایان بازی ایران را در آستانه پیروزی قرار دهد.

 

 

 

 

اتفاق ویژه

 


ایران پس از 24 سال موفق شد دوباره به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی صعود کند؛ با این تفاوت که آنها مسیر سخت‌تری از آن سال طی کردند و برزیل و پاراگوئه که دو حریف قدرتمند آمریکای جنوبی هستند را شکست دادند تا به این مهم برسند.

 

 

بهترین بازیکن

 

 


مهدی جاوید با زدن دو گل، یک پاس گل و تاثیر مستقیم روی گل چهارم ایران بهترین عملکرد را در بین ملی پوشان ارائه کرد و ستاره زمین بود تا ایران نیمه نهایی صعود کند؛ ضمن اینکه نمایش اسماعیل‌پور که دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد در پیروزی ایران پُر رنگ بود؛ در پاراگوئه هم ویلالبا برترین بازیکن بود که یک گل هم وارد دروازه ایران کرد.

 

 

 


در حاشیه

 


* تیم ملی فوتسال ایران برخلاف مرحله گروهی که بازی‌های خود را در سالن ایوان شهر مدلین برگزار کرده بود، همانند دیدار قبل در سالن 7 هزار نفری بیسنتناریو به میدان می‌رود.
* قدرت بهادری همانند سه بازی اخیر به دلیل مصدومیت در فهرست نفرات ایران نیست.
* مصدومیت محمد طاهری مثل دو بازی قبل همراه او است ولی این بازیکن روی نیمکت است.
* تومیچ داور کرواتی که در بازی ایران برابر برزیل وقت نگهدار بود در این مسابقه به عنوان داور دوم انتخاب شده است؛ همچنین آندرج سرنی داور اهل کشور چک که در دیدار قبل ایران داور اول بود مقابل پاراگوئه وقت نگهدار است.
* ملی پوشان فوتسال ایران همانند دیدار برابر برزیل با پیراهن‌های دوم و قرمز رنگ خود بازی می‌کنند و لباس فیروزه‌ای رنگ بر تن بازیکنان پاراگوئه است.
* آدولفو سالاس که در چهار بازی قبل پاراگوئه به میدان رفته بود این مسابقه را به دلیل محرومیت از دست داده است.
* وقت استراحت اول این بازی را چیلاورت در دقیقه 12 برای پاراگوئه گرفت.
* در فاصله دو دقیقه و 39 ثانیه به پایان نیمه اول ایران پنجمین خطای فنی را مرتکب شد.
* در دقیقه 22 روی پاس اسماعیل‌پور، توکلی بدون عمد با دستان خود دروازه پاراگوئه را باز کرد اما داور این گل را مردود گرفت و یک اخطار به بازیکن ایران داد.
* توکلی با دریافت کارت زرد مقابل پاراگوئه در جام جهانی دو اخطاره شد و بازی بعدی ایران در صورت راهیابی به نیمه نهایی را از دست داد.
* به زمین افتادن آیالا در میانه زمین با سوت‌های اعتراضی تماشاگران همراه شد.
* روی یک ضد حمله تند و تیز در دقیقه 26 ایران می‌توانست با پاس عالیقدر و شوت کشاورز به گل سوم برسد اما ضربه کاپیتان ایران به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و دور شد.
* چرخش سریع و شوت پر قدرت توکلی بار دیگر تیرک دروازه پاراگوئه را به لرزه درآورد.
* خیمنز دروازه‌بان اصلی تیم ملی پاراگوئه در فاصله پنج دقیقه و هشت ثانیه به پایان نیمه دوم از ناحیه عضله پای چپ دچار مصدومیت شد و جای خود را به کارلوس اسپینولا داد.
* در دقیقه 36 توکلی با دروازه‌بان پاراگوئه تک به تک می‌شد که گابریل آیالا با خطا او را متوقف کرد تا با کارت قرمز داور جریمه شود.
* در فاصله دو دقیقه و 45 ثانیه به خاتمه نیمه دوم پاراگوئه از سیستم پاور پلی استفاده کرد.
* در دقیقه اول وقت اضافه اول ایران پنجمین خطای فنی را روی ویلالبا انجام داد تا کار را محتاطانه‌تر دنبال کند.
* دو دقیقه و 57 ثانیه به اتمام بازی پنجمین خطای فنی برای پاراگوئه ثبت شد.

 

 

روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها به شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است.
روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است
 
سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد.
 
وی افزود: بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم عمق علمی که در عملیات والفجر 8 به دست آمد و حدود 15 گردان از آن رودخانه عبور کرد تا الان در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.
 
سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم به شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند مفید باشد که جایگاه خود را به خوبی در بین نظامیان پیدا کند.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ستادکل، ستاد ارتش و ستاد سپاه جزیره‌های جدا از هم نیستند و باید در یک صف و در سطوح‌های مورد نظر حرکت کنند تا به هدف نهایی برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید از دوباره کاری و موازی کاری در کارهای صورت گرفته خودداری کنیم، گفت: دانشگاه باید دائما به روز باشد و دچار تکرار ناکارآمدها و تاریخ گذشته نباشیم. اینها نیاز به طرح دارد و دانشگاه این طرح را آماده کند و ستادکل برنامه‌های خود را بدهد تا به هدف برسم.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: دنبال مدرک‌گرایی نباشیم، مثل روبروی دانشگاه تهران که پایان‌نامه به فروش می‌رسد و ما به دنبال این مسیر نباشیم.
[ ]

اسناد پرونده همسر مهناز افشار از آلمان رسید

 

وکیل مدافع یاسین رامین می‌گوید بخش اعظمی از اسناد و مدارک مربوط به اختلاف حساب موکلش با جمعیت هلال احمر از آلمان به ایران رسیده است.
محمد شعبانی با بیان اینکه موکلش هنوز موفق به تامین مبلغ قرار وثیقه نشده است اظهار کرد: همان‌طور که دادستان تهران هم قبلاً اعلام کرده، میزان وثیقه صادر شده، 29 میلیارد تومان است که موکل هرگاه «پولدار» شود می‌‌تواند تأمین و تودیع کند.

وکیل مدافع متهم پرونده شرکت رشد درباره آخرین سیر قضایی این پرونده گفت: پرونده فعلا در مراحل بازرسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز منجر به تصمیم‌گیری از سوی بازپرس نشده است.

شعبانی با تأکید بر اینکه موضوع «شیرهای خشک آلوده» که برخی افراد به موکلش منتسب کردند را کذب و دروغ محض خواند و افزود: حتی نماینده هلال احمر در جلسه بازپرسی، موضوع شیرهای خشک را رد کرد و عنوان شکوائیه و شکایت هلال احمر نیز چنین موضوعی نیست.

وکیل مدافع یاسین رامین با بیان اینکه موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است گفت: بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

به گزارش تسنیم، اواخر مرداد امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسين رامین پسر محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران  از صدور قرار وثیقه 29 میلیاردتومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز روز دهم شهریور امسال گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسؤولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از داروها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و داروهایی تقلبی یا باکیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش که چند ده میلیارد تومان ارزش داشته را به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است. این موارد و مواردی از این نوع فسادهای اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.

وکیل یاسین رامین نیز در واکنش به اظهارات نجفی گفت: تمام اختلاف‌حساب آقای یاسین رامین و سازمان متبوعش کمتر ار حدود یک میلیون دلار است و در اینجا باید بگوییم که آقای نجفی که مشاور اقتصادی رئیس جمهور هستند، بعید است معنای 8 میلیارد دلار را ندانند یا از روی هیجان‌زدگی برای متهم کردن دولت قبل با بردن آبروی متهمی که امکان دفاع در فضای عمومی را ندارند، به داخل چاه سیاه افتراء ودروغ پردازی افتاده باشند.

وکیل همسر مهناز افشار ادامه داد: نابخشودنی تر اینکه چنین موضوعی را به موضوع مهریه همسرشان گره زده‌اند که این نیز نه تنها از بافته‌ها و مجعولات خارج نشینان مغرض بود، بلکه از اساس نیز از اباطیل وهرزه نویسی آنان آغاز شد و امثال آقای نجفی و دیگران به فراخور حال و نیاز سیاسی خود، از این نمد کلاهی می دوزند.
[ ]