ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

تولید کالباس کاملا سالم با آب

سرپرست تیم تحقیقاتی کالباس کم چرب و کم کالری با اشاره به رشد 3 برابری مصرف گوشت های فرآوری شده، از تولید کالباس کم کالری و سالم در کشور خبر داد.
مهرداد محمدی سرپرست تیم تحقیقاتی اختراع نسل جدیدی از گوشت های فرآوری شده با اشاره به اینکه این تحقیق سال 84 توسط تیمی 4 نفره با پشتیبانی یکی از شرکتهای بنام تولید گوشت های فراوری و انستیتو تحقیقات صنایع غذایی کشور کلید خورد، گفت: تحقیقات گسترده دانشگاهی افزایش میزان چربی را بواسطه تغذیه نادرست، متهم ردیف اول بیماری های قلبی عروقی در کشورهای درحال توسعه از جمله ایران دانسته که در این‌میان مصرف گوشت های فرآیندشده مانند کالباس و سوسیس به میزان 3 برابر یا 300 درصد افزایش یافته است. 
 
وی با بیان اینکه طبق استانداردهای ملی ایران تولید فرآورده های حاوی 60 درصد گوشت تا 22 درصد چربی که کالری بسیار بالایی دارد مجاز است، تاکید کرد: بنابراین تولید چنین فرآورده ای با کالری کم و کاملا سالم هدف تحقیق و اختراع جدیدمان است که در آن آب به صورت ترکیبی کاملا سالم جای چربی را گرفته و توانسته ایم بیش از 60 درصد چربی محصول را کاهش دهیم.
 
سرپرست تیم تحقیقاتی نخستین کالباس کاملا سالم و کم کالری ادامه داد: محصول کنونی نیز در کمیسیون ابداعات و اختراعات وزارت بهداشت با شماره ثبت اختراع 81831 تایید و به ثبت رسمی رسیده که به علت داشتن کمترین کالری و استاندارد سلامت، بر خلاف سایر گوشت های فرآوری شده، می تواند در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و ارگانهای دولتی و نظامی مصرف شود. 
 
محمدی با اعلام اندازه گیری 22 متغیر شیمیایی و میکروبی با استفاده از تکنولوژی های روز گفت: نتایج حاصل، سلامت کامل کالباس کم کالری را به اثبات رسانده و کالباس 60 درصد گوشت و کم چرب که آب در شبکه ای منظم و منسجم در آن قرار گرفته علاوه بر نبود هیچگونه فسادپذیری آن به واسطه آب، بافتی نرم و برش های یک دست را با قابلیت هضم بسیار آسان به آن داده است. 
 
وی تصریح کرد: آب موجود در محصول نهایی نه تنها آب آزاد و قابل نشت نیست که این اختراع هیچ گونه هزینه جدیدی را برای خط تولید سوسیس و کالباس در بر ندارد و در همان خط به راحتی قابل تولید است و نیاز به هیچ دستگاه جدیدی هم نیست. 
 

محمدی اظهار داشت: کالباس 60 درصد گوشت و کم چرب و کم کالری جدید، در هیچ کجای دنیا محصول مشابه ندارد و تولید آن علاوه بر ارتقای سلامتی باعث تقویت چشمگیر پایه های اقتصادی کشور در صنایع غذایی نیز می شود.

[ ]

ابداع چسب هوشمند برای کنترل دیابت

 

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه فدرال کارولینای شمالی یک چسب مصنوعی بدون درد با سلول‌های طبیعی بتا ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطوح قند خون را در زمان لازم تنظیم کند.

محققان یک چسب هوشمند انسولین تولید کرده‌اند که می‌تواند سطوح افزایش یافته قند خون را شناسایی کرده و در صورت نیاز، دوزهای انسولین را درون جریان خون ترشح کند.

نتایج این تحقیق که در مجله Advanced Material منتشر شد، نشان داده که این چسب می‌تواند جرقه جدیدی از امید را برای بیماران دیابت نوع یک و دو که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین دارند، ارائه کند.

این چسب کوچک مربعی شکل با صدها میکروسوزن پوشانده شده که هر کدام به اندازه یک مژه هستند. این سوزن‌ها با واحدهای ذخیره میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های حساس به قند پر شده‌اند که بطور خودکار در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون، وارد خون می‌شوند.

سلول‌های بتا شامل سلول‌های منحصربفرد لوزالمعده در بدن انسان هستند که هورمون انسولین را ساخته، ذخیره کرده و میزان آن را در بدن تنظیم می‌کند. در مبتلایان به دیابت، تعداد این سلول‌ها بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: چسب هوشمند برای کنترل دیابت,دیابت,انسولین, ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

جاماندن ‎شیلنگ ۲۰سانتی در بدن بیمار

 

اطرافیان یک بیمار می گویند بیمار آنها پس از اینکه ۲ سال پیش، عمل جراحی انجام داده، با درد و رنج گرفتار بوده و حالا مشخص شده که یک شیلنگ ۲۰ سانتیمتری در شکم او جا مانده است.
 یک بیمار پس از گذشت دو سال از عمل جراحی خود متوجه شد که طی عمل جراحی که دوسال پیش انجام داده بوده، یک لوله بیست سانتی در شکمش جامانده است.
 
این بیمار دو سال پیش به خاطر مشکل مجاری ادرار در یکی از بیمارستان های مرکز تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت اما بعد از انجام این عمل با مشکلات متعددی روبرو گشت.

اطرافیان او می گویند هنوز مدت زیادی از عمل جراحی نگذشته بود که بدن عفونت کرد و علائم این عفونت خودش را نشان داد. پزشکان برای این مشکل آنتی بیوتیک تجویز کردند اما این روش درمانی تاثیری روی درد او نداشت.

به گفته اطرافیان این بیمار، او که از جانبازان جنگی است 4 بار پزشک معالجش را تغییر داد ولی همه پزشکان تشخیص دادند که او عفونت ادراری دارد و همان تجویز عفونت سابق و استفاده از آنتی بوتیک را ادامه دادند.
 

پس از مدتی عفونت گسترده و درد بیشتر پزشک معالج جدید او را واداشت که برای او اقدام تشخیصی "سی تی اسکن" را تجویز کند.
 
به دستور پزشک، سی تی اسکن انجام داد و در تصویر به دست آمده مشخص شد کلافی در هم پیچیده در مثانه بیمار از جراحی دوسال پیش جامانده که مشکلات دوسال اخیر هم به دلیل وجود همین لوله در شکم بیمار بوده است.

صیادی، یکی از مسئولین واحد رسیدگی به شکایات بیمارستانی که جراحی در آن انجام شده در این باره به خبرآنلاین گفت که تنها ریاست بیمارستان است که می تواند در این باره اظهارنظر کند.
 
ابوالقاسم قاسم زاده، یکی از مسئولان بیمارستان نیز درباره مشکل پیش آمده گفت: می بایست این پرونده بررسی شود تا ببینیم این ادعا واقعیت دارد یا خیر. چرا که هرگز در این بیمارستان موردی این چنینی نداشته و نداریم.
 
به گفته اطرافیان این بیمار، قرار است این بیمار در بیمارستان دیگری تحت عمل جراحی دوباره قرار بگیرد که البته پزشکان قول صددرصد برای درآوردن این شلنگ اضافه نداده اند و گفته اند ممکن است به خاطر گذشت زمان طولانی، امکان جداسازی این جسم از بافت اطرافش وجود نداشته باشد.
[ ]

شنای نوزاد در استخر !

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:شنای نوزاد, استخر,نوزاد, ] [ 22:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

اصلی‌ترین علت شوره سر

 

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه پوست چرب اصلی‌ترین علت بروز شوره سر است، گفت: استرس، تغذیه نادرست، تغییرات آب و هوایی، تعریق زیاد و عدم شستن درست موی سر از دیگر عوامل بروز شوره سر است.

دکتر محمد جواد ناظمی در مورد علت بوجود آمدن شوره سر، گفت: این عارضه اغلب به علت رشد نوعی قارچ بر روی پوست است که این قارچ در سطح پوست همه افراد وجود دارد اما در برخی‌ها به علت چرب بودن زیاد پوست باعث ایجاد شوره سر می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این مطلب که شوره سر در مردان بیشتر از زنان بروز می‌کند، خاطر نشان کرد: وجود هورمون‌های مردانه عامل بوجود آمدن شوره سر است. همچنین وجود غده‌های چربی بزرگ در پوست سر مردان می‌تواند باعث افزایش شوره سر در آنها شود.


وی خارش، التهاب، پوسته شدن و قرمزی پوست سر را از علایم شایع در این عارضه دانست و یادآور شد: شوره سر درمان قطعی ندارد؛ چرا که این عارضه به خاطر عوامل درونی بدن ایجاد شده است. همچنین با توجه به اینکه هر روز داروهای جدیدی برای درمان شوره سر وارد بازار می‌شود و در عین حال هیچ کدام از این داروها موثر نیست، تنها راه کنترل آن از طریق مصرف شامپوهای مناسب برای شوره سر است.


ناظمی ادامه داد: چربی پوست منبع تغذیه قارچ روی پوست است که با مصرف شامپوهای ضد شوره که حاوی روی، سلنیوم و سولفاید و ... است به نوعی می‌توانند به از بین بردن و کاهش سرعت تولید و فعالیت قارچ‌ها کمک کنند. همچنین این مواد می‌توانند باعث کاهش تولید چربی در پوست سر شوند.


این متخصص پوست و مو استرس را عامل شوره سر و افزایش آن در افراد دانست و در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است افراد از مصرف زیاد انواع حالت دهنده‌های مو مانند اسپری مو، ژل و چسب خودداری کنند؛ چرا که مصرف آنها حتی به میزان کم هم باعث چرب شدن پوست سر و مو می‌شود.

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:شوره سر ,پوست چرب,قارچ, ] [ 19:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

فواید پیاده روی

 

در زنان مسن كه هر روز پیاده‌روی می‌كنند، تراكم استخوان بالاتر است.

بر اساس مطالعات محققان آمریکایی 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و كاهش 7 درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد كاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی كه بیش از 3 كیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی كمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی كه بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌كنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد كمتر است.
 
در مطالعه ای كه رابطه میان عملكرد ادراكی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی كه حداقل 5 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌كنند، كمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.
 
در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان مسن كه هر روز پیاده‌روی می‌كنند، تراكم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.
 
پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و 3 تا 5 بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را كاهش می‌دهد.
 
گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی كه در هفته حداقل 1.5 ساعت پیاده‌روی می‌كنند، 18 درصد كمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.  همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود.

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:فواید پیاده روی ,دیابت, ] [ 18:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

این دختر هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود

 

یک دختر چینی به بیماری عجیبی مبتلاست که مانع از رشد کردن او می‌شود. در نگاه اول شاید این دختر یک کودک هفت ساله و کوچک به نظر برسد در حالی که نزدیک به 19 سال سن دارد و این بیماری مانع از بزرگتر شدن وی می‌شود.
«زنگ یوشان» 19 ساله، دختری است که به یک بیماری خاص و بسیار نادر مبتلا شده است که یک تومور را در غده هیپوفیز ایجاد می‌کند. این تومور باعث می‌شود تا هورمون‌های رشد از بین بروند و هیچگاه بدن از سن خاصی بزرگتر نشود.

این تومور تنها به اندازه یک نخود است ولی عواقبی دارد که همیشه دامن بیمار را می‌گیرد. این بیماری تنها با درمان‌های گران‌قیمت قابل کنترل است و می‌توان کمی هورمون‌های رشد را به بدن اضافه کرد ولی هر نقطه‌ای از دنیا این درمان‌ها پیدا نمی‌شود.

این دختر در سال 2013 پدرش را از دست داده است و زمانی که بی‌سرپناه در خیابان‌ها مشغول گدایی بود، توسط یک زوج مهربان پیدا شد. این روزها او در کنار والدین جدیدش زندگی می‌کند و دوست دارد روزی به مدرسه برود؛ چراکه تمام دوران کودکی‌اش را در خیابان‌ها مشغول تکدی‌گری بوده است.

[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:زنگ یوشان,غده هیپوفیز,دختر چینی , ] [ 22:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

برنامه پروفسور سمیعی برای نخبگان ایرانی

 

جراح نامدار مغز و اعصاب جهان گفت: براساس قرارداد منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از بزرگترین مرکز تحقیقات علمی با هدف جلوگیری از مهاجرت تحصیل کردگان و ایجاد انگیزه بازگشت جوانان شاغل در مراکز علمی دنیا در ایران احداث می شود.

پروفسور «مجید سمیعی» سه شنبه شب درنخستین جشن گلریزان انجمن آلزایمر ایران افزود: هرچند برخی از قراردادهای منعقده بایگانی می شود، اما این قرارداد با کمک خداوند و سعی و تلاش به نتیجه خواهد رسیدوی گفت که با راه اندازی این مرکز در صدد خدمت رسانی مناسب به مردم از جمله بیماران آلزایمر هستیم.

*برای خدمت به ایران کوتاهی نخواهم کرد

رییس بیمارستان علوم اعصاب هانوفر آلمان با اشاره به اینکه هیچ وقت کشور خود را فراموش نکرده است، بیان کرد: من ایرانی هستم و برای خدمت به کشور هیچ کوتاهی نخواهم کرد.

سمیعی با بیان اینکه تا توان دارم برای پیشرفت کشور تلاش می کنم، اظهار کرد: به نسل جوان فرهیخته و محقق کشور عشق می ورزم و باید برای پرورش آنان سعی و تلاش کنیم.

وی از راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایرانیان در آلمان خبر داد و گفت: این مجموعه در تلاش است تا جوانان مستعد این مرز و بوم را پرورش دهد و با آخرین یافته های علمی آشنا کند.

وی ادامه داد: هنگامی ایران می تواند در سراسر جهان سرآمد و جلوه گر باشد که همه ما برای پیشرفت علم و دانش قدم برداریم و هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند موجب پیشرفت علم و دانش شود.

پروفسور سمیعی گفت: کسانی که مسوولیت بوجود آوردن زمینه های لازم برای تحقیق و پژوهش را دارند اگر کوتاهی کنند، مردم ایران آنان را نخواهند بخشید.

*حفظ ارزش و منزلت محققان

وی بر حفظ ارزش و منزلت محققان در بالاترین سطح تاکید کرد و گفت: ما باید به افرادی که در خدمت علم و دانش هستند و جوانان ما را با آشنایی به این موضوعات برای آینده آماده می کنند، احترام بگذاریم .

این جراح سرشناس مغز و اعصاب ایران و جهان تاکید کرد:باید شرایط خوبی را برای این افراد فراهم کنیم و آنان بایستی از همه امکانات و تجهیزات برخودار باشند.

پروفسور سمیعی، دستگیری از محرومان و کمک و یاری به نیازمندان را از جمله شاخص های مردم ایران اعلام کرد و افزود: به همین دلیل شما در این مکان حضور یافتید تا یاری رسان بیماران آلزایمری باشید.

همچنین در این مراسم رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر با اشاره به اینکه پدیده سالمندی در کشور در حال شیوع است، گفت: باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از این بیماری و مراقبت آنها اندیشیده شود.

' مصطفی غفاری' اظهار کرد: در صورتی که برخورد مناسب یا بیماران آلزایمر داشته باشیم می توان این بیماری را کنترل کرد و از شدت آن کاست.

وی سالمندان را بزرگ ترین سرمایه دانست و بیان کرد: توسعه زندگی شهرنشینی موجب افزایش این بیماری شده و اگر آمادگی لازم برای پیشگیری و مراقبت از بیماران را نداشته باشیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

[ ]

کشف جالب درباره نادر‌ترین بیماری جهان

 

فرد مبتلا به مانیا ممکن است، احساس شادی عجیبی در خود داشته باشد.

دکتر رزاقی روانپزشک گفت: مانیا جزء بیماری‌های حاد روانپزشکی است که افراد تغییرات خلقی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تغییرات خلقی به این صورت است که خلق افراد بالا‌تر از خلق عادی می‌رود و باعث احساس انرژی بیشتر، توانایی بیشتر در فرد می‌شود و حتی ممکن است باعث کم خوابی شود.

رزاقی بیان کرد: ژنتیک در این بیماری تاثیر گذار است ولی به این معنا نیست که اگر فردی یکی از والدین یا نزدیکانش به مانیا مبتلا بود، حتما به این بیماری مبتلا می‌شود توزیع بیماری مانیا در گروه های مرد و زن متفاوت نیست.

وی در پایان گفت: معمولا در شرایط حاد، ممکن است بیمار نیاز به بستری داشته باشد درمان‌های دارویی برای بیماران مانیا به کار می‌رود و خیلی زود می‌توانند علائم بیماری را کنترل کنند.

[ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:مانیا,کشف جالب درباره نادر‌ترین بیماری جهان , ] [ 16:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

با بوی بد دهان به طور قطعی خداحافظی کنید

 

مازیار میر متحفی دندانپزشک گفت: بزاق دهان نقش بسیار مهمی در ایجاد بافرینگ(تعادل اسید باز) و حفظ برقراری PH خنثی در پلاک (لایه چربی که بین دندان‌ها می‌نشیند) ایجاد می‌نماید.


وی افزود: جریان بزاق در دهان موجب برگرداندن PH پلاک به حالت خنثی پس از مصرف مواد قندی می‌گردد، کاهش ترشح بزاق باعث افزایش احتمال پوسیدگی و بوی بد دهان خواهد گشت.


وی در ادامه گفت: حضور یون‌های کلسیم، فسفر موجود بزاق در حالت خنثی باعث بوی بد دهان خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: بهترین اجزای مواد غذایی که باعث افزایش بزاق می‌شوند حاوی اسیدها هستند مانند آبلیمو رقیق همچنین مصرف ویتامین‌ها،‌مرکبات، لیمو ترش و هویج موجب از بین رفتن بوی سیر و پیاز می‌شود.

[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب: بوی بد دهان ,دهان, ] [ 21:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

5 خوردنی مفید برای کنترل دیابت

 

شیوع دیابت در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی با روند نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است.

فدراسیون بین المللی دیابت اعلام کرده در صورتی که هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی و سبک زندگی مردم خاورمیانه بوجود نیاید، یک چهارم مردم خاورمیانه تا سال 2035 به دیابت مبتلا می‌شوند.

زنگ خطر دیگر این فدراسیون آن است که از هر دو بیمار دیابتی یک نفر حتی نمی‌داند که به این بیماری مبتلا است و علت بیماری 70 درصد از آن‌ها سبک زندگی ناسالم است و با تغییر عادات غذایی می‌توان از بروز، تشدید و حتی بازگشت این بیماری جلوگیری کرد.

کارشناسان تغذیه و سلامت همواره توصیه می کنند که مصرف غذاهای سالم سطح قندخون را تنظیم و سلامت کلی بدن را تضمین می‌کند. در این مقاله پنج نمونه از موادغذایی مفید برای کنترل و یا حتی پیشگیری از دیابت معرفی شده که به شرح زیر است:

- روغن زیتون خالص

خواص روغن زیتون از گذشته تا به امروز تایید شده است اما در صورتی که این روغن خالص و میزان فرآوری آن کمتر باشد، خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن حفظ می‌شود. روغن زیتون علاوه بر این که چاشنی خوبی برای غذا است، همچنین گزینه خوبی در میان روغن‌ها به عنوان اسیدچرب غیراشباع برای افراد دیابتی است. مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده در وعده‌های غذایی به کنترل سطح قندخون کمک می‌کند و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می‌دهد. روغن زیتون را می‌توان در سالاد، ماست و خوراکی‌های مختلف استفاده کرد. به رغم این خواص، روغن زیتون خالص در هر گرم 9 کالری دارد که به همین دلیل باید در مصرف آن دقت کرد.

- کلم و سبزیجات

کلم، اسفناج از مواد غذایی مغذی و در عین حال کم کالری هستند که قندخون را به هیچ عنوان بالا نمی‌برند. این سبزیجات همچنین حاوی لوتئین و زیکسانتین هستند که برای تقویت بیناییِ بیماران دیابتی مفیدند.

- دارچین

اغلب تحقیقات نشان داده دارچین پاسخگویی بدن به انسولین را بهتر کرده و سطح گلوکز خون را در بیماران دیابت نوع دوم تنظیم می‌کند. در یک مطالعه منتشر شده در مجله «مراقبت دیابت» مصرف 40 روزه دارچین در بیماران نوع دوم دیابت،‌ 18 تا 29 درصد گلوکز خون را کاهش می‌دهد و هیچ گونه عوارضی ندارد. از دارچین می‌توان در چای، وعده صبحانه و قبل از تنوری کردن سیب زمینی شیرین با پاشیدن مقداری از این ادویه روی آن استفاده کرد.

- ماهی ساردین

این ماهی منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که سطح لیپوپروتئین (از بین برنده کلسترول بد) را افزایش می‌دهد و همچنین سطح تری گلیسیرید را در افراد دیابتی کاهش می‌دهد. ماهی‌های روغنی بهترین منابع امگا 3 هستند و ماهی ساردین در مقایسه با ماهی‌های دیگر سطح جیوه کمتری دارد.

- چای سبز

خواص درمانی چای سبز حداقل سه برابر چای معمولی است و سطح گلوکز،‌ تری گلیسیرید و کلسترول خون را به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، کاهش می‌دهد و به دنبال آن از آسیب کلیه که در بیماران دیابتی شایع است، ‌جلوگیری می‌کند. اضافه کردن مقداری لیمو به چای سبز، خواص آنتی اکسیدانی آن را افزایش می‌دهد.

[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:دیابت ,کنترل دیابت, 5خوردنی مفید برای کنترل دیابت , ] [ 21:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

روش های سنتی و مدرن برای درمان زردی نوزاد

شنیدن این جمله از زبان متخصص اطفال برای مادری كه با هزار امید و آرزو نوزادش را به‌دنیا آورده، دلهره‌آور است و اولین چیزی كه در ذهن او نقش می‌بندد این است كه آیا زردی جان و سلامت نوزادش را تهدید می‌كند و برای درمانش چه اقدامی باید انجام دهد؟ اینها شاید سوالات مادرانی باشد كه در آینده قصد بارداری دارند یا قرار است به زودی زایمان كنند.
 
چرا زرد می‌شود؟
 
به دستش نگاه كنیم یا چشمش؟

خودتان می‌توانید تشخیص دهید؟
 
چه زمانی زردی خطرناك است؟
 
و سوالاتی دیگر که جواب همگی در ادامه مطلب آمده.........
 

ادامه مطلب

نشانه‌های سرطان روی زبان

 

 زخم‌هایی که روی زبان ایجاد می‌شوند بسیار مهم هستند و آنها را باید جدی گرفت این زخمها معمولا نشانه بروز سرطان زبان هستند.

مازیار میر دندانپزشک گفت: زخم‌هایی که روی زبان ایجاد می‌شود بسیار مهم هستند و آنها را باید جدی گرفت این زخمها معمولا نشانه بروز سرطان زبان هستند.

وی افزود: زخم زبانی سرطانی یکی از علل خشک شدن دهان محسوب می‌شود یکی از علل بیماری قند خشکی دهان است و بیمار باید قند خون را تحت کنترل قرار دهد.

وی افزود: هر نوع زخمی در بدن بیمار مبتلا به قند خون خوب نمی‌شود و این زخمها مداوم تعریف می‌شوند اگر هر قسمتی از بافت بدن تحریک شود باعث خطر افزایش حجم می‌شود ولی افزایش حجمها بدخیم نیستند.

[ جمعه 19 دی 1393برچسب:نشانه‌های سرطان روی زبان ,سرطان زبان , ] [ 23:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

داروی موثر برای درمان سرماخوردگی و تبخال

 

یک كارشناس مواد غذایی گفت: سير تقويت كننده سيستم ايمني بدن و معجزه گر در درمان بسياری از بيماريهاست.

آزاده آذر پيرا با اشاره به مستعد بودن بدن در ماه های سرد سال برای سرماخوردگی و ابتلا به عفونت‌ها، افزود: محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است.

وي اظهار كرد: این تاثیر فقط با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد.

آذر پيرا تصريح كرد: افرادی كه به علت بوی سير تمايلي به مصرف آن ندارند مي توانند سیر را به صورت پودر، چای جوشانده سیر و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای بهتر کردن مزه آن استفاده ‌کنند.

وی، یکی از درمان‌های خانگی تبخال را چکاندن آب سیر بر روی تبخال بيان كرد و افزود: این تأثیر سیر به دلیل ترکیبات ضد التهابی است که به میزان بالا در سیر وجود دارد و باعث کاهش درد و ورم می‌شود.

این كارشناس مواد غذایی يادآورشد: بسياري از مطالعات نیز نشان مي‌دهد که مکمل یاری سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم‌ها بعد از جراحی‌ها داشته است.

آذر پيرا افزود:سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد.

وی یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی را مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری عنوان كرد و گفت: استفاده از اين تركيب قابل‌ قبول‌ تر از آمپول‌ و تزریقات در دوران سرماخوردگي است.

[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:داروی موثر برای درمان سرماخوردگی و تبخال ,سیر, ] [ 23:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

اگر پوست شما هم چرب است این کارها را فراموش نکنید

 

در این مطلب با 6 راهکار برای مراقبت از پوست های چرب آشنا خواهید شد.
پوست چرب با فعالیت بیش از حدی که برای تولید چربی دارد، می تواند برای افراد دردسر درست کند. کسانی که دارای پوست چرب هستند، بیشتر جوش میزنند و صورتشان بیشتر اوقات براق است. کمی آلودگی و گرد و غبار میتواند به راحتی به پوست آنها آسیب برساند. در این مطلب با 6 راهکار برای مراقبت از پوست های چرب آشنا خواهید شد.
 
1 - از یک شوینده غیرصابونی استفاده کنید
 
یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید.
 
2 - هفته ای یک تا دو بار از ماسک اسکراب استفاده کنید
 
این یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست های چرب است. چربی اضافه پوست میتواند به راحتی باعث به وجود آمدن جوش، پوست های مرده، و یا جوش های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه صورت، از ماسک اسکراب صورت استفاده کنید.
 
3 - ماسک های هفتگی صورت بسیار تاثیرگذار هستند
 
بعد از شستشوی صورت با ماسک اسکراب، از ماسک های ملایم برای شفاف سازی و ترمیم
پوست استفاده کنید. ماسک های طبیعی میوه ای هم برای این کار گزینه خوبی هستند.
 
4 - هر روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید
 
استفاده روزانه از تونر میتواند چربی اضافه پوست و آلودگی های آن را از بین ببرد. یک تونر بدون الکل برای مراقبت از پوست خود داشته باشید.
 
5 - مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید
 
بر خلاف تصور اکثر مردم، پوست های چرب نیز به یک مرطوب کننده مناسب احتیاج دارند. گرفتن تمام چربی پوست آن را برای تولید مقدار بیشتر چربی تحریک می کند. برای جلوگیری از این اتفاق،  از مرطوب کننده بدون روغن مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.
 
6 - همیشه کرم ضدآفتاب بزنید
 

ترس از چرب شدن صورت نباید جلوی استفاده از کرم ضدآفتاب را بگیرد، چون نتیجه ی آن لک، کک مک و چین و چروک صورت خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر 4 ساعت آن را تمدید کنید.

[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:پوست چرب , چربی,پوست, ] [ 23:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

علامت سرطان حنجره را بشناسیم

 

یک متخصص گوش، حلق و بینی گرفتگی و تغییر صدا، سوزش گلو، سرفه مزمن و مشکلات تنفسی را علائم سرطان حنجره دانست.
فارس: ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: حنجره عضوی در جلو گردن و بالای نای است که دارای دو لایه ماهیچه است که تارهای صوتی را تشکیل می‌دهد و مانند سایر اعضای بدن به علل مختلف می‌تواند دچار سرطان شود.

وی افزود: حنجره نقش مهمی در تنفس، فرو دادن غذا، و حرف زدن دارد و در حقیقت مانند یک سوپاپ بر روی نای عمل می‌کند که با باز و بسته شدن امکان تنفس، بلع غذا و حرف زدن را میسر می کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی خاطرنشان کرد: این عضو می‌تواند دچار سرطان شود که در این صورت امکان درگیر شدن هر بخش از حنجره وجود دارد و در برخی مواقع سلول‌های سرطانی در غدد لنفاوی اطراف در ناحیه گردن پخش می‌شوند.

رزم‌پا گفت: سلول‌های سرطانی همچنین می‌توانند به پشت زبان، دیگر قسمت‌های گلو و گردن، ریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، و دیگر قسمت‌های بدن گسترش یابند که در این صورت تومور جدید از همان نوع سلول‌های غیرطبیعی تومور اولیه در حنجره است.

وی سن، جنس و استعمال دخانیات، الکل و پیشینه خانوادگی را از عوامل افزایش دهنده ریسک ابتلا به این عارضه دانست و گفت: این سرطان بیشتر در مردان، افراد دارای سن بیش از 60 سال و سیگاری‌ها دیده می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی علائم سرطان حنجره را تغییرات و گرفتگی صدا، سوزش گلو، سرفه طولانی مدت، مشکلات در تنفس و بوی بد دهان عنوان کرد.
[ پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:علامت سرطان حنجره را بشناسیم , ] [ 22:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

با مصرف گردو از این بیماری خطرناک رهایی یابید

 

پژوهش ها نشان داده است استفاده از گردو بـه عـنوان قسمتی از رژیم کم کلسترول به شرط اینکه کالری دریافتی زیادتر نشود سبب کاهش ریسک امراض قلبی- عروقی می‌شود.
 قبل از این نتایج پژوهش ‌های مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعه ای از نشانه‌ های ابتلا به بیماری ‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد. اخیراً محققان کشف کردند مصرف گردوی کامل و یا روغن آن با مکانیسمی غیر از کاهش کلسترول به کاهش بیماریهای قلبی کمک میکند.
 
در این مطالعه که در مجله Journal of Nutrition به چاپ رسیده است محققان درصدد کشف عملکرد گردو و روغن آن در بهبود بیماریهای قلبی برآمدند.محققان بطور تصادفی 4 روش درمانی مختلف را که شامل مصرف 85 گرم گردوی کامل،6 گرم پوست گردو، 34 گرم پروتئین خوراکی بدون چربی و 51 گرم روغن گردو بود را روی 15 بیمار با کلسترول بالا بررسی کردند و واکنش های بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی در شرکت کنندگان را قبل از درمان و 30 دقیقه، یک ساعت، دو ساعت، چهار ساعت و شش ساعت پس از تجویز بررسی کردند. محققان این فرآیند را برای هر یک از سه روش باقیمانده تکرار کردند.
 
 
این مطالعه  نشان داد که روغن موجود در گردو می تواند عملکرد رگ های خونی را حتی بعد از غذا حفظ نماید که همین امر یکپارچگی رگ های خونی است که در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی به خطر می افتد. همچنین روغن گردو  به حفظ عملکرد سلولهای اندوتلیال که نقش مهمی در سلامت قلب و عروق بازی میکنند کمک می کند. به گفته محققان، گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک گاما توکوفرول و فیتوسترولها است که میتوان اثرات مثبت درمان روغن گردو را به آن نسبت داد. مفاهیم این یافته می تواند به معنای بهبود استراتژی های تغذیه ای برای مبارزه با بیماریهای قلبی باشد.

نکته عملی: برای تعیین مکانیسم های کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی با مصرف گردو به مطالعات بیشتری نیاز است ولی این مطالعه نشان می دهد که تغییرات ساده در رژیم غذایی، مانند ترکیب گردو و یا روغن آن در یک رژیم غذایی سالم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:با مصرف گردو از این بیماری خطرناک رهایی یابید , ] [ 1:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

فوائد گل‌ختمی برای سلامتی

 

گل ختمی علاوه بر آنکه به دلیل داشتن گل‌های رنگی و بزرگ برای تزئین خانه یا باغچه استفاده می‌شود، کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد.

برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است. به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است. در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند.

در کشورهای آفریقایی نیز دم‌نوش گل ختمی را برای درمان یبوست، سرطان، بیماری کبد و علائم سرماخوردگی تجویز می‌کردند. همچنین خمیر تولید شده از برگ‌های این گیاه برای درمان جراحت روی پوست قرار داده می‌شد. در ایران نیز این دم نوش به عنوان روش درمانی برای کاهش فشار خون بالا مورد استفاده بوده است. مطالعات جدید هم حاکی از آن است که گل ختمی می‌تواند در کاهش فشارخون و کلسترول بالا موثر باشد. هرچند لازم است بررسی‌های بیشتری در این باره انجام گیرد.

همچنین این گیاه دارای خواصی است که می‌توان در درمان سرطان و کاهش وزن مورد استفاده قرار داد. در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم تاثیر می‌گذارد و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند. این گیاه استوایی به عنوان ترکیبی دارویی در درمان شپش سر نیز تاثیرگذار است.

 گل ختمی می‌تواند در فرآیندی که بدن استامینوفن را فرآوری می‌کند تاثیر بگذارد هرچند این تاثیرگذاری احتمالا بسیار ضعیف است.

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:فوائد گل‌ختمی برای سلامتی ,گل‌ختمی , ] [ 21:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

عفونت‌ گوش کودکان را جدی بگیرید

 

یک فوق‌ تخصص بیماری کودکان گفت: با توجه به شیوع عفونت گوش در پاییز و زمستان و عواقب خطرناکی که بر اثر عدم توجه و درمان صحیح، ایجاد می‌شود لازم است که بروز هرگونه عفونت گوش در کودکان جدی گرفته شود.

منیژه کهبازی با تاکید بر اینکه بیماری‌های ویروسی شایع‌ترین بیماری‌های کودکان در فصل زمستان است، اظهار کرد: سرماخوردگی بیماری ویروسی است که عموما با آبریزش بینی، عطسه و سرفه‌های خشک خود را نشان می‌دهد و اغلب با تب خفیفی همراه است.


وی با اشاره به اینکه مدت زمان این بیماری اغلب بین سه تا پنج روز است، گفت: گاهی این بیماری شدت بیشتری می‌گیرد که این امر ناشی از تماس با افراد بیمار است، عوارض شدیدتری را برای کودک به همراه دارد و گاه منجر به بروز عفونت‌های گوش می‌شود.


این متخصص، عوارض عفونت گوش را در کودکان زیر دو سال بسیار جدی دانست و افزود: عفونت گوش در ابتدا با درد و تب اولیه همراه است. در این شرایط علائم سرماخوردگی چندان خود را نشان نمی‌دهند و تنها راه جلوگیری از بروز این بیماری درمان سرماخوردگی در مراحل اولیه است. راه پیشگیری از ابتلای کودکان به سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان که شیوع بسیار بیشتری دارد، این است که کودک به هیچ عنوان در ارتباط مستقیم با فرد بیمار قرار نگیرد و در صورتی‌ که مادر بیمار است مرتب دست خود را با آب و صابون بشوید یا از ماسک استفاده کند.


این فوق تخصص بیماری‌های کودکان با تاکید بر رسیدگی کردن به عفونت‌های گوش در کودکان و نوزادان عنوان کرد: در عفونت گوش، میکروب‌ها پشت پرده گوش جمع می‌شوند که این تجمع ترشحاتی ایجاد می‌کند و عموما با پاره شدن پرده و خروج ترشحات به بیرون، تب و درد گوش در کودک فروکش می‌کند و با انجام درمان مناسب پرده گوش سریعا جوش می‌خورد.


وی خاطرنشان کرد: گاهی مقداری مایع پشت پرده گوش تجمع پیدا می‌کند و به استخوانچه‌های گوش داخلی آسیب وارد می‌کند. به همین دلیل لازم است هر کودکی که دچار عفونت گوش می‌شود دو تا سه ماه تحت نظر پزشک باشد تا درمان و معاینه صورت گیرد. در صورت نیاز لازم است که نوار گوش گرفته شود تا براساس آن اگر مایع پشت پرده گوش تجمع کرده است درمان‌های بعدی آغاز شود. در صورتی که این درمان‌ها جواب ندهد تیوپی داخل پرده گوش قرار می‌دهند تا مایع خارج شود و فشار بیشتری به استخوانچه‌های گوش وارد نکند.


کهبازی یکی از راه‌های موثر در جلوگیری از ابتلای کودک به بیماری ویروسی و عفونت گوش را استفاده از واکسن‌ آنفلوانزا عنوان کرد و افزود: این واکسن‌ مقاومت بدن را در برابر بیماری افزایش می‌دهد و در کاهش ابتلا به سرماخوردگی بسیار موثر است.


این فوق تخصص بیماری‌های کودکان اضافه کرد: واکسن جدید پنتاوالان به دلیل اینکه هموفیلوس آنفلونزا را پوشش می‌دهد در پیشگیری عفونت‌های مکرر گوش کارآمد است و تجویز آن برای کودکان از دو ماهگی در جلوگیری از ابتلای کودک به بیماری‌های میکروبی و عفونت‌های گوش موثر است.

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:عفونت‌ گوش کودکان را جدی بگیرید,عفونت‌ گوش , ] [ 21:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

به این دلایل «ژله» بخورید

 

 

مرتضی صفوی گفت: ژله از ماده‌ای به نام ژلاتین تهیه می‌شود که این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینواسید نقش موثری در استخوان‌سازی و رشد دارد.


وی با اشاره به اینکه ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله طبیعتا ماده سالمی است، افزود: ژله چاق کننده نیست و در تهیه آن از مقدار کمی شکر استفاده می‌شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.


صفوی با تاکید بر اینکه کودکان نباید زیاد ژله و پاستیل مصرف کنند، افزود: ارزش غذایی ژله بالا نیست و نمی‌تواند جایگزین وعده‌های اصلی غذا باشد و معمولا از آن‌ به عنوان دسر و میان وعده استفاده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در ساخت پودر ژله از رنگ‌ها و اسانس‌های خوراکی استفاده می‌شود، گفت: تنها در صورت اضافه کردن رنگ‌ها و اسانس‌های غیراستاندارد مصرف ژله ضرر خواهد داشت؛ بنابراین مصرف کنندگان باید به نشان پروانه بهداشتی محصول توجه کنند.


این متخصص تغذیه گفت: در صورتی که ژله‌ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، مشکلی برای بدن ندارند. هنگام خرید نیز باید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.


صفوی در مورد فواید ژله گفت: ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت‌های بدن مفید است و کالری آن بسیار کم و به دلیل داشتن ویتامین B برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، مفید است.


وی با اشاره به اینکه ژله منبع غنی از اسیدفولیک است، افزود: مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است؛ همچنین به کاهش کلسترول خون نیز کمک می‌کند.


این مشاور تغذیه اضافه کرد: در صورتی که مصرف ژله تنها در مهمانی‌ها، موردی و هفته‌ای یکی - دو بار باشد، مشکلی ندارند. اما اگر مصرف این ماده غذایی عادت شود، جای بخشی از وعده‌های غذا را خواهد گرفت و منجر به کم اشتهایی خواهد شد.

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:به این دلایل «ژله» بخورید ,ژله حاوی پروتئین, ] [ 21:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

نقش ویتامین «دی» در داشتن استخوان‌های سالم

 

یک فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: ویتامین D نقش مهمی در سلامت بدن بویژه در رشد و استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند. برخورد کافی با نور خورشید و استفاده از غذاهای حاوی ویتامین D، احتمال کمبود آنرا کاهش می‌دهد.

دکتر فرشته محمدی، استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت این ویتامین اظهار کرد: ویتامینD یک ویتامین محلول در چربی است که چندین نقش مهم در بدن دارد؛ به جذب کلسیم و فسفر از دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث سرکوب ترشح هورمون پاراتیروئید می‌شود که عامل برداشت کلسیم از استخوان‌هاست.


وی افزود: در کنار این عملکردها، ویتامین D به طبیعی بودن سطح کلسیم و فسفر در خون کمک می‌کند و در نتیجه باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود. ویتامین D باعث بهبود قدرت عضلانی و کارکرد سیستم ایمنی نیز می‌شود.


وی به منابع طبیعی ویتامین D اشاره کرد و گفت: ویتامین D در پوست، تحت تاثیر نور خورشید ساخته می‌شود. مقدار تابش نور خورشید برای ساختن مقدار کافی ویتامین D متفاوت بوده و به سن شخص، رنگ پوست، تماس با نور خورشید و بیماری‌های زمینه‌ای بستگی دارد. تولید این ویتامین در پوست با افزایش سن کاهش می‌یابد. همچنین افرادی که پوست تیره‌تر دارند، برای تولید ویتامین D کافی، زمان بیشتری باید در تماس با نور آفتاب بویژه در فصل‌های سرد سال باشند. منبع مهم دیگر ویتامین D غذاها هستند که شامل روغن ماهی و در مقادیر کمتر تخم مرغ است.


محمدی با بیان دلایل کمبود ویتامین D تصریح کرد: کمبود ویتامین D در رژیم غذایی به خصوص در کنار تماس کم با نور آفتاب، اختلال جذب ویتامین D در دستگاه گوارش و اختلال در پردازش ویتامین D به دلیل بیماری‌های کبد و کلیه از جمله دلایل کمبود این ویتامین در بدن است.


وی مصرف ناکافی ویتامین D را یکی از دلایل کمبود این ویتامین بیان کرد و گفت: نوزادان، کودکان و افراد مسن به دلیل خوردن ناکافی ویتامین D در ریسک کمبود این ویتامین قرار دارند. در شیر مادران ویتامین D کم بوده و بیشتر شیرخواران ویتامین D کافی را از این طریق به دست نمی‌آورند. در رژیم غذایی افراد مسن غذاهای دارای ویتامین D کم است و این در حالیست که جذب ویتامین D در دستگاه گوارش افراد مسن کاهش یافته است.


این استاد دانشگاه تماس ناکافی با نور خورشید، بیماری‌ها یا جراحی‌هایی که جذب چربی را مختل می‌کنند و بیماری‌های کبد و کلیه را از دیگر دلایل کمبود این ویتامین در بدن دانست و افزود: در اغلب موارد والدین فرزندان خود را از نور خورشید، به دلیل عوارض نور خورشید (سرطان پوست) دور می‌کنند که این خود باعث کمبود ویتامین D می‌شود. بزرگسالانی که تماس کافی با نور خورشید ندارند به خصوص افراد با پوست تیره در معرض کمبود ویتامین D هستند. علاوه بر آن با افزایش سن، ساخت و ذخیره ویتامین D در پوست کاهش می‌یابد. در فصل‌های سرد سال بویژه در مناطق سردسیر که اکثرا هوا آفتابی نیست و در طی تابستان، با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تماس با نور خورشید کاهش می‌یابد.


وی ادامه داد: بیماری‌های مشخصی بر توانایی روده‌ها در جذب کافی ویتامین D اثر می‌گذارند. این بیماری‌ها شامل سلیاک، کرون و کیستیک فیبروز هستند. در جراحی‌هایی که معده و روده برداشته می‌شوند جذب ویتامین D کاهش می‌یابد. یک مثال در این مورد، جراحی‌های معده به جهت کاهش وزن است.


این استاد دانشگاه افزود: کبد و کلیه، حاوی آنزیم‌های مهمی هستند. این آنزیم‌ها ویتامین D غیرفعالی که از طریق غذا و نور خورشید تامین شده است را به فرم فعال ویتامین D تبدیل می‌کنند. افرادی که مبتلا به بیماری‌های کلیه و کبد هستند در ریسک کاهش فرم فعال ویتامین D به دلیل کمبود این آنزیم‌ها هستند. از دلایل نادر کمبود ویتامین D، اختلال مادرزادی آنزیم‌های موجود در کبد و کلیه است که برای تولید فرم فعال ویتامین D لازم است.


محمدی در پاسخ به این سوال که چه کسانی نیازمند سنجش ویتامین D هستند؟ گفت: در مواردی که شخص به مدت طولانی دور از نور خورشید بوده یا مدتی طولانی بستری باشد، نیاز به بررسی سطح ویتامین D است. همچنین در مواردی از جمله مبتلایان به بیماری‌ها یا مصرف داروهایی که سطح ویتامین D را کاهش می‌دهد، مبتلایان به پوکی استخوان، پایین بودن سطح کلسیم یا فسفر خون و سابقه شکستگی به دنبال ضربه‌های خفیف، نیاز به اندازه‌گیری سطح ویتامین D است.


وی در خصوص درمان کمبود ویتامین D، گفت: فرم‌های متفاوتی از مکمل‌های ویتامین D برای درمان در دسترس هستند. در اغلب موارد VitD3 ترجیح داده می‌شود. طی درمان با ویتامین D باید میزان کافی کلسیم مصرف شود. این میزان در مردان و زنان قبل از یائسگی 1000 میلی گرم روزانه و در زنان بعد از یائسگی 1200 میلی گرم روزانه است. این میزان کلسیم از طریق غذاها یا مکمل‌های حاوی کلسیم فراهم می‌شود.


وی در خصوص عوارض درمان گفت: عوارض درمان با ویتامین بسیار نادر است. مگر در مواردی که سطح ویتامین D بیش از 100 نانوگرم بر میلی‌لیتر باشد و همزمان مقدار زیادی کلسیم مصرف شود. در این مورد سطح کلسیم خون افزایش یافته و سنگ کلیه ایجاد می‌شود.


محمدی در خصوص چگونگی جلوگیری از بروز کمبود ویتامین D خاطرنشان کرد: همچنان که اشاره شد سطح ویتامن D در بدن وابسته به تماس با نور خورشید، رنگ پوست، مصرف غذاهای حاوی ویتامین، بیماری‌های زمینه‌ای و مصرف داروهاست. در مجموع بالغین نیازمند 800 واحد ویتامین D خوراکی روزانه هستند تا سطح ویتامین خون‌شان در حد نرمال باقی بماند. افراد مسن نیازمند مصرف بیشتر ویتامین D3 هستند. همچنین تماس مستقیم و طولانی مدت با نور خورشید به دلیل خطر ابتلا به سرطان پوست توصیه نمی‌شود.

[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:نقش ویتامین «دی» در داشتن استخوان‌های سالم , ] [ 22:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

کشف قدیمی‌‌ترین نمونه سرطان جهان

 

یک تیم بین‌المللی از محققان موفق به شناسایی قدیمی‌ترین نمونه سرطان انسانی در اسکلت مردی متعلق به ۴۵۰۰ سال قبل شدند.

یک تیم بین‌المللی متشکل از محققان دانشگاه ساسکاچوان کانادا، دانشگاه جورج میسون در ویرجینیای آمریکا، دانشگاه ایالتی ایرکوتسک در روسیه در تحقیقات خود بر روی این اسکلت دریافتند، این مرد احتمالا به سرطان ریه یا پروستات مبتلا بوده که گسترش آن در تمام بدن، منجر به مرگ وی در سن 35 تا 45 سالگی شده است.
اسکلت این مرد با قدمتی درحدود 4500 سال قبل متعلق به اوایل عصر برنز، در سال 2012 در سیبری کشف شد.
«آنگلا لیورز» از باستان‌شناس زیستی دانشگاه ساسکاچوان تأکید کرد: اگر نمونه سرطان کشف شده در این اسکلت، قدیمی‌ترین نمونه در جهان نباشد، اما با قاطعیت می‌توان گفت که یک نمونه حتمی از ابتلا به سرطان در دوره باستان محسوب می‌شود.
کشف سرطان در این اسکلت، باور عمومی درخصوص بیماری سرطان بعنوان یک پدیده مدرن را بطور کامل رد می‌کند.
به گفته «لیورز»، زندگی مردم در آن دوران هیچ شباهتی با سبک زندگی مدرن نداشته و آنها در محیط‌های سالم و بدون مواد سمی زندگی کرده و علاوه بر فعالیت بدنی کافی، از تغذیه سالمی برخوردار بودند.
محققان عنوان می‌کنند که مواد سرطان‌زای طبیعی، احتمالا عامل اصلی بروز سرطان‌های باستانی بوده‌اند.
این احتمال مطرح شده است که این مرد شکارچی از آتش برای مقابله با سرمای هوای سیبری استفاده کرده و استنشاق این دود، منجر به ابتلای وی به سرطان ریه شده بود.
نتایج این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شد.

[ ]

تولد نوزادان هفت قلو در مشهد

 

مدیر روابط عمومی بیمارستان تخصصی زنان ام‌البنین مشهد از تولد نوزادان هفت قلو در این بیمارستان خبر داد.

زهرا کرمی اظهار کرد: ندا علوی 24 ساله از شهرستان درگز عصر دیروز، هشتم آذر، ساعت 17:15 در دومین زایمان خود در بیمارستان تخصصی زنان ام‌البنین مشهد توسط دکتر فاطمه تارا، متخصص زنان و زایمان این بیمارستان، هفت قلو به دنیا آورد که از این تعداد پنج نوزاد دختر و دو نوزاد پسر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه قل هفتم چند ماه پیش از زایمان در شکم مادر فوت کرده بود، خاطرنشان کرد: حال مادر و سایر نوزادان خوب است و اکنون نوزادان در بخش NICU این بیمارستان مراقبت می‌شوند.

کرمی افزود: وزن نوزادان به ترتیب 720 گرم، 850 گرم، 870 گرم، 780 گرم، 950 گرم، و 904 گرم است.

مدیر روابط عمومی بیمارستان تخصصی زنان ام‌البنین اضافه کرد: این مادر پیش از این در زایمان اول خود یک فرزند پسر به دنیا آورده بود.

[ یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:تولد نوزادان هفت قلو در مشهد , هفت قلو, ] [ 15:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

درمان یبوست با این گیاه خوشبو

 

 سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، عارضه رایجی است که روده بزرگ یا کولون را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری منجر به گرفتگی و انقباض عضلات روده، درد شکم، تجمع گاز و یبوست می شود. خوشبختانه سندرم روده تحریک پذیر موجب آسیب و التهاب دایمی و همچنین تغییر در بافت روده نشده و با خطر بدخیمی همراه نیست.


افراد مبتلا به این سندرم اغلب با کنترل رژیم غذایی و کاهش استرس می توانند بیماری خود را مدیریت کنند. در مطالعات اخیر محققان استرالیایی مشخص شد که گیاه نعناع در تسکین و بهبود سندرم روده تحریک پذیر نقش مهمی دارد. نعناع از طریق مهار التهاب و فعال کردن واکنش های ضد درد در روده بزرگ به بهبود علایم سندرم روده تحریک پذیر کمک قابل ملاحظه ای می نماید.

[ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:درمان یبوست با این گیاه خوشبو ، نعناع ، درمان یبوست , ] [ 22:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

عسل؛ تسکین دهنده گلودرد

 

 یک متخصص تغذیه با بیان این مطلب که بعضی از باکتری‌ها در برابر درمان و آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند، گفت: مصرف عسل در برخی عفونت‌ها مانند گلودرد و باکتری‌هایی که در سینوزیت وجود دارد، منجر به مختل شدن رشد باکتری‌ها می‌شود.

دکتر کوروش جعفریان، با بیان اینکه عسل به عنوان یکی از داروهایی است که در قرآن از آن یاد شده است، گفت: از لحاظ فرهنگی و سنتی نیز از عسل به عنوان دارو در طب سنتی چه در ایران و چه خارج از کشور استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: به طور طبیعی عسل ماده پیچیده‌ای نیست و دارای قند از جمله گلوکز و املاح مانند منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و کلسیم است که هر چند منبع سرشار از این مواد نیست، اما از نظر علمی می‌تواند درمان کننده باشد.

جعفریان با اشاره به اینکه در گذشته از عسل به عنوان پانسمان استفاده می‌کردند، گفت: در حال حاضر نیز در برخی از مکان‌هایی که حجامت انجام می‌شود، از عسل به جای پانسمان استفاده می‌شود.

این متخصص تغذیه در خصوص خواص عسل در درمان بیماری‌ها تصریح کرد: ترکیب عسل با لیمو و آب به عنوان کاهش دهنده و تسکین دهنده درد گلو مناسب است، زیرا نقش آنتی بیوتیکی دارد. عسل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان می‌تواند در بیماری‌هایی که مقدار اکسیدان بدن را بالا می‌برد نیز کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه از عسل به دلیل دارا بودن قند به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود و خستگی را از بین می‌برد، توصیه کرد: باید دقت کنیم که به کودکان زیر یک سال تحت هیچ شرایطی عسل ندهیم، زیرا ممکن است عسل به اسید بوتولینم آلوده شده باشد که در این صورت سیستم گوارش کودک توان مقابله با این باکتری و سم را ندارد.

[ چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:عسل؛ تسکین دهنده گلودرد , ] [ 10:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

تجربه درد زایمان برای مردان چینی!

دردی به حد شکافته شدن قلب و ریه ها
در یکی از بیمارستان‌های چین مردانی که در آینده نزدیک قصد دارند پدر شوند می‌توانند درد هنگام وضع حمل را همچون همسرانشان تجربه کنند.

شبکه خبر:در بیمارستان «هانگژو آیما» در استان شانگدونگ چین مردان شجاعی که به زودی پدر خواهند شد می‌توانند وضعیت سختی را که همسرشان به هنگام وضع حمل دارد تجربه کنند.

 

طبق گفته شاهدان، به مردانی که قصد دارند این وضعیت را تجربه کنند به وسیله یک پد شوک‌های الکتریکی در ناحیه بالای شکم وارد می‌شود که در مدت زمان پنج دقیقه شدت این جریان الکتریکی افزایش می‌یابد.
 
یکی از مردانی که در این بیمارستان این وضعیت را تجربه کرده بود،‌ گفت: شدت درد به حدی بود که احساس می‌کردم قلب و ریه‌هایم در حال شکافته شدن هستند.

 

طراحان این ایده امیدوارند این تجربه مردان را نسبت به همسرشان به هنگام وضع حمل حساس‌تر سازد. این یک تجربه عجیب در برای چینی‌ها است که اغلب مردانشان به هنگام وضع حمل همسرشان در بیمارستان حاضر نمی‌شوند و در کنار آنها نیستند.
 
مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که این اقدام به سلامت مردان آسیبی وارد نمی‌کند و همچنین بازهم نمی‌توان دردی که در این شرایط مردان متحمل می‌شوند با درد زایمان در زنان مقایسه کرد.

[ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:تجربه درد زایمان برای مردان چینی! , ] [ 13:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون

 

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند در حالی که در یونان به‌ عنوان عود کاربرد داشته است.

 گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی از قبیل نقش آن در درمان آکنه و فشارخون بالا شناخته شده است. افرادی که به آکنه مبتلا هستند مواد دارویی بسیاری را برای درمان این عارضه پوستی امتحان می‌کنند که اغلب نتیجه خوبی نمی‌گیرند. اما آویشن به‌ دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی ممکن است در آینده به عنوان عنصر مقابله‌کننده با آکنه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که این گیاه یک روش طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی ضدآکنه برای درمان این عارضه عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عصاره آویشن به‌ طور چشمگیر میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و همچنین به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند یکی از روش‌های مطمئن استفاده از آویشن برای کاهش ضربان قلب جایگزین کردن آن با نمک در مواد خوراکی است. علاوه بر این از دیگر خواص آویشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه با آویشن: روغن آویشن که از برگ‌های آن گرفته می‌شود اغلب به‌ عنوان داروی طبیعی برای سرفه کاربرد دارد. در یک مطالعه مشخص شد ترکیب آویشن با برگ‌های گیاه «پاپیتال» به تسکین سرفه و دیگر علائم برونشیت کمک می‌کند

آویشن برای افزایش ایمنی بدن: تأمین تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن در روز از طریق خوردن موادغذایی تاحدودی سخت است. اما آویشن منبع غنی از ویتامین C و A است. همچنین از دیگر فوائد آویشن وجود مس، فیبر، منگنز و آهن در آن است.

خاصیت آویشن در گندزدایی کردن: گرد و خاک یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا در فضای خانه است که می‌توان برای از بین بردن آن از روغن آویشن استفاده کرد. روغن این گیاه دارای خواص ضدقارچی است.

خلاصی از آفات با آویشن: آویشن یکی از عناصر تشکیل دهنده بسیاری از حشره‌کش‌ها به حساب می‌آید و برای از بین بردن ویروس، باکتری‌ها، موش‌ها و دیگر جانوران موذی استفاده می‌شود. برای ساخت یک آفت‌کش خانگی چهار قطره از روغن آویشن را با روغن زیتون ترکیب کنید.

آویشن بهبوددهنده خلق‌وخو: روغن آویشن اغلب برای معطر کردن استفاده می‌شود چرا که حاوی ماده فعالی به نام «کارواکرول» است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد کارواکرول با تأثیر روی فعالیت اعصاب موجب تقویت احساس سرحالی و شاد بودن در فرد می‌شود.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون , ] [ 22:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

دستگاهی با امکان تشخیص سرطان در یک دقیقه!

 

موسسه پژوهشی فرانهوفر دستگاهی ساخته که قادر است به سرعت سرطان پروستات را تشخیص دهد. سازندگان ادعا می‌کنند این دستگاه با دقت بالایی خوش خیم یا بدخیم بودن یک بافت سرطانی را در زمان یک و نیم دقیقه تشخیص می‌دهد.

زومیت نوشت: این دستگاه قادر به تحلیل سریع بصری و هوشمند از  بافت نمونه برداری شده است. بنابراین تنها کافی است پزشک، نمونه‌ای از بافت را روی سطح صفحه‌ی مخصوص و درون دستگاه قرار دهد و با فشار یک دکمه و بدون نیاز به فرآیند دشوار و طولانی آزمایشگاهی یا چشم‌هایی آموزش دیده، نتیجه روی نمایشگر به نمایش درآید. بیمار پس از این مرحله می‌تواند با علم به بیماری خود، گزینه‌های پیش روی را بداند.

این تنها ابزار برای تشخیص بیماری سرطان پروستات البته با ویژگی‌های کمتر تهاجمی نیست و محققان پیش از این بینی الکترونیکی ارایه کردند که قادر بود سرطان پروستات را تنها با یک نمونه ادرار بیمار با دقت بسیار بالایی تشخیص دهد. حسگرهای بیوشیمیایی دیگری نیز تاکنون ارایه شده که با استفاده از بررسی آنتی ژن‌ها قادر به تشخیص این بیماری بودند.

این دستگاه برای شناسایی مشخصه‌های بیماری از تابش پرتو لیزر روی بافت نمونه استفاده می‌کند و باعث برانگیخته شدن مولکول‌هایی به نام فلوئوروپورها (ترکیب شیمیایی فلوئوروسنتی که در بدن انسان یافت می‌شود و پس از قرار گرفتن در معرض طول موج خاصی روشن می‌شوند) می‌شود. این تابش فلوئورسانسی در بافت‌های بدخیم و خوش خیم نرخ متفاوتی دارد که می‌توان با کمک آن نوع سرطان را تشخیص داد. اگر این تابش از حد معینی تجاوز کند می‌توان دریافت که سلول‌های سرطانی در محل حضور دارند. بر این اساس در صورت سالم بودن فرد،  چراغ سبز و در صورت وجود علایم بیماری، چراغ قرمز روشن می‌شود.

ابعاد 54 در 60 در 43 سانتی متری این دستگاه نسبتا کوچک است و تا کنون در دو مطالعه‌ی کلینیکی به کار برده شده است. پژوهشگران امیدوارند که این دستگاه در آینده بتواند انواع مختلفی از سرطان را تشخیص دهد اما پیش از آن لازم است آستانه‌ی تشخیص سایر بافت‌ها را بیابند و سپس نرم افزار درونی دستگاه را با توجه به آن تنظیم کنند.

به نظر شما ابزار‌های این چنینی تا چه اندازه قابلیت فراگیرشدن در بین عموم مردم برای تشخیص بیماری‌ها را خواهند داشت؟ آیا شما گوشی هوشمندی با چنین قابلیت‌هایی را خریداری خواهید کرد؟

[ ]

دفع سموم بدن با مصرف نعناع

علیزاده عنوان کرد: مصرف نعناع باعث باز شدن برونش‌ها و دفع التهاب و احتقاق می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌کند.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف نعناع باعث دفع سموم بدن می‌شود‌.

نسرین علیزاده اظهار کرد: نعناع، گیاهی بسیار با خاصیت و دارای خواص ضد درد و مسکن است.

وی ادامه داد: افرادی که از تهوع و استفراغ و تب خال رنج می‌برند، باید نعناع مصرف کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

علیزاده عنوان کرد: مصرف نعناع باعث باز شدن برونش‌ها و دفع التهاب و احتقاق می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌کند.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:دفع سموم بدن با مصرف نعناع ، نعناع, ] [ 1:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

شلغم آنتی‌بیوتیکی قوی و تقویت‌کننده بدن

 

شلغم حاوی آنتى بیوتیک قوى است و به همین دلیل باوجود اینکه داراى مقدار زیادى مواد قندى قابل جذب است، با این همه هیچ گاه تحت تأثیر میکروب‌هاى هوا فاسد نمى‌شود و خوراکى‌هایى را که با شلغم مى‌پزند، دیرتر فاسد می‌شوند وهمچنین تقویت کننده بدن است..

شلغم معده و روده‌ها را ضد عفونى مى‌کند. اگر شلغم را خرد کنند و صد گرم آن را در آب بجوشانند، نوشابه‌اى به دست مى‌آید که براى سینه فوق العاده مفید است؛ اخلاط را به سهولت از سینه دفع کرده و سرفه را آسان مى‌کند و براى معالجه سرماخوردگى بسیار مفید است.

شلغم داراى فسفر، کلسیم، آهن، ید، گوگرد و ویتامین‌هاى «آ»، «ب» و «ث» بوده و به این جهت برای تقویت عمومى بدن مفید است.

شلغم از سبزى‌هاى نادرى است که داراى آرسینک هستند و این ماده در درجه اول براى بیمارى‌هایى که علت آن فقر غذایى، تحلیل قوا و سل است، بسیار مفید است.

شلغم داراى 7.4 درصد مواد قندى است، حال آنکه شیرین ترین و بهترین سیب‌هاى درختى، بیش از 7.2 درصد مواد قندى ندارند، به این جهت خاصیت غذایى آن زیاد است.

شلغم قوه بینایى را زیاد مى‌کند. شلغم ترشح ادرار را تحریک مى‌کند و در رفع سنگ کلیه و مثانه تجویز مى‌شود. در بیمارى نقرس و درد مفاصل شلغم را بپزید و آن را ریزریز کرده به شکل فرنى درآورید و مثل ضماد، روى مفاصلى که درد مى‌کند، بگذارید.

شلغم ثقیل الهضم (دیر هضم) است. بطوریکه در تحفه حکیم مومن آمده است؛ شلغم نفاخ و دیرهضم بوده و مصلح (اصلاح کننده) آن زیره و شیرینى‌ها است.

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:شلغم آنتی‌بیوتیکی قوی و تقویت‌کننده بدن , ] [ 1:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

سهم پرداختی مردم بابت دارو چقدر است؟

 

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، گفت: 35 درصد هزینه های دارویی مربوط به بیماران صعب العلاج است که این بیماران کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

دکتر رسول دیناروند در نشست خبری غرفه روابط عمومی وزارت بهداشت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت را کاهش هزینه های پرداختی در بخش درمان بیان کرد و گفت: ارائه مناسب خدمات پایه ای بهداشت و درمان در تمامی مناطق کشور و پوشش خدمات بیمه ای برای همه مردم از دیگر اقدامات این برنامه بوده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر در بخش درمان پرداخت از جیب مردم به میزان 15 درصد کاهش یافته است، افزود: در حوزه دارو و میزان پرداختی مردم از جیب به میزان کمتر از 50 درصد رسیده است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه از اختصاص اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای داروهای بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: 35 درصد هزینه های دارو مربوط به بیماران صعب العلاج است که کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند.

وی همچنین میزان پرداختی بیمه ها و وزارت بهداشت در سال 93 برای دارو را 6 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنین میزان پرداختی مردم در دارو در سال 93، کمی بیشتر از 4 هزار میلیارد تومان است.

دیناروند همچنین با اشاره به این که دولت یازدهم، سلامت را به عنوان یکی از اولویت های مهم خود در دستور کار دولت و مجلس قرار داده است، گفت: چنانچه مجلس در بودجه سال 94 به بخش سلامت توجه ویژه نماید، در سال آینده سهم پرداختی از جیب مردم کمتر از سال 93 خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر عدالت در سلامت افزود: توسعه تعداد پزشکان در مناطق محروم، افزایش کیفیت خدمات بهداشت و درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی و اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات  سلامت، همگی نشان از ایجاد عدالت در سلامت را دارد.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین بر حمایت از تولیدات تداخلی دارو تاکید کرد و گفت: در صورت افزایش تولیدات داخلی دارو، کاهش صادرات دارو و نهایتاً کاهش در قیمت داروها را خواهیم داشت.

دیناروند در ادامه علت بسیاری از بیماری های غیرواگیر را تغییر در شیوه زندگی افراد و صنعتی شدن جامعه بیان کرد و گفت: در چهارچوب طرح تحول نظام سلامت، 4 بسته غذایی تعریف شده است که اجرای این بسته های غذایی منجر به افزایش سلامت در فرآورده های غذایی می شود.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان کنترل هزینه های تجهیزات پزشکی را از دیگر نقاط مثبت اجرایی شدن طرح تحول سلامت عنوان کرد.

[ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:سهم پرداختی مردم بابت دارو چقدر است؟ , ] [ 1:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

کشف ژن مبارزه با پیری

 

محققان دانشگاه هاروارد امریکا موفق به کنترل و حذف علائم پیری در موش‌های آزمایشگاهی شده‌اند تا امید به جوانی و حیات جاودانه در انسان‌ها تقویت شود.

 انسان ها همواره به دنبال کشف رمز طول عمر و حیات بوده اند تا نه تنها بتوانند از علائم دوران پیری بکاهند بلکه بتوانند حیات خود را جاودانه کنند. محققان امریکایی دانشگاه هاروارد مطالعه جدیدی را در این رابطه آغاز کرده اند، گویا میل انسان ها به شناسایی ژن های جوانی و کنترل علائم پیری پایانی ندارد. محققان امریکایی موفق به کنترل و توقف روند فعالیت ژن هایی در موش های آزمایشگاهی شده اند که نقش قابل توجهی در پیر شدن سلول ها و انسان ها دارند.

"دیوید سینکلر"، پرفسور ژنتیک این دانشگاه می گوید: موفق به کنترل و شناسایی ژنی شده ایم که می تواند بدن را در مبارزه با پیری و کهنسالی یاری کند. اگر این ژن ها به درستی فعال شوند، می توانند تاثیر برعکسی داشته باشند و روند پیروی را به تعویق بیاندازند. محققان امیدوارند با کشف این روند در موش های آزمایشگاهی بتوانند به شناسایی و توقف ژن های پیری در انسان ها دست پیدا کنند.

سلول ها هر روز با تغییرات قابل توجهی نسبت به روز پیش مواجه و به سمت پیر شدن پیش می روند. محققان امریکایی در این تحقیق موش ها را به مدت دو سال مورد بررسی قرار داده و تاثیرات فیزیولوژی در بدن آنها را در زمان های مختلف و متوالی آزمایش کردند. با شناسایی این ژن و به طور صحیح فعال کردن آن نه تنها سلول های موش ها هر روز نسبت به روز پیش دچار تغییر و دگرگونی نشدند بلکه سلول های موش ها در دوره ۶ ماهه و به نسبت آزمایشات روزانه ثابت و بدون تغییر باقی ماندند. محققان معتقدند نتایج این تحقیقات شاید عمر انسان ها را تا ۲۰۰ سال افزایش ندهد اما حداقل مرگ را تا ۲۰ یا ۳۰ سال به تعویق می اندازد و با سلامتی کامل نه حیات با بدنی بیمار و رنجور."

علاوه بر آن، محققان داروهایی که علیه پیری می تازند و باعث جوان سازی می شوند را نیز مورد بررسی قرار دادند و در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که چنین داروهایی باعث عمر طولانی نمی شوند و فقط سلامتی بیشتری را به شخص می بخشند. در نهایت باید گفت، تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:کشف ژن مبارزه با پیری ، کشف ژن پیری, ] [ 20:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

توصیه طب سنتی درباره مصرف شلغم

 

علی حسینی در مورد خواص شلغم گفت: مصرف شلغم به صورت روزانه موجب از بین رفتن اسیداوریک در خون می شود و به رفع سنگ‌های کلیه کمک می کند و دردهای بیماران مبتلا به نقرس و بیماری های مفصلی را تسکین می‌دهد.

  یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص شلغم گفت: مصرف شلغم از ابتلا به سرطان،بیماری‌های کلیه، یبوست و التهاب مجاری تنفسی جلوگیری کرده و به تشکیل بافت های استخوانی و سیستم عصبی کمک می‌کند.

علی حسینی در مورد خواص شلغم گفت: مصرف شلغم به صورت روزانه موجب از بین رفتن اسیداوریک در خون می شود و به رفع سنگ‌های کلیه کمک می کند و دردهای بیماران مبتلا به نقرس و بیماری های مفصلی را تسکین می‌دهد.

وی ادامه داد: بهترین شیوه برای تهیه شلغم که ویتامین و خواص درمانی آن حفظ شود بخارپز کردن شلغم است. در این شرایط تمام خواص درمانی شلغم حفظ می شود. در حقیقت این روش در مقایسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زیرا هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می شود از شلغم خارج می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: شلغم علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، خواص درمانی ویژه ای دارد که از آن برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب‌های مجاری تنفسی در زمان سرماخوردگی استفاده می کنند.

وی با اشاره به دارا بودن مقادیر فراوان گوگرد در شلغم گفت: گوگرد موجود به تقویت حافظه و سیستم عصبی کمک کرده و مصرف روزانه و خام شلغم نیز برای درمان جوش های صورت و شادابی پوست موثر است.مواد مغذی موجود در شلغم نیز برای تشکیل بافت های استخوانی مفید است به همین دلیل در دوران بارداری برای افزایش استقامت بدن مادر و تقویت بافت استخوانی جنین مناسب است.

حسینی ادامه داد: شلغم می‌تواند در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم هم موثر باشد. شلغم به میزان زیادی ویتامین C دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آبی که شلغم در آن پخته شده برای درمان گلودرد و التهاب های مجاری تنفسی توصیه شده است.

[ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:توصیه طب سنتی درباره مصرف شلغم ، فواید شلغم, ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار

 

یک متخصص سلامت پس از چهار سال تحقیق اعلام کرد در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید 50 دقیقه بدوید تا کالری آن به کلی سوزانده شود.

یک متخصص سلامت که به مدت چهار سال روی سنجش کالری آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار مطالعه کرده می‌گوید: مردم اگر حقایق راجع به مضرات برخی از خوراکی‌ها را می‌دانستند در انتخاب رژیم غذایی خود خیلی بیشتر دقت و احتیاط می‌کردند. به گفته وی، مردم در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید دست‌کم 50 دقیقه بدوند تا کل کالری آن بسوزد.

«سارا بلیچ» استادیار دانشکده سلامت عمومی «جان هاپکینز» این مطالعه را با هدف یافتن رابطه میان تغذیه و ورزش انجام داده و جزئیات آن را در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر کرده است. در این مطالعه، متخصصان در کنار قفسه فروش نوشابه‌های گازدار علائم هشداردهنده‌ای قرار دادند که روی آنها این جمله نوشته شده بود: آیا می‌دانید برای رهایی از کالری‌های یک بطری نوشابه یا آبمیوه باید 50 دقیقه دوید؟ از این علائم هشداردهنده در کنار قفسه‌های فروش آبمیوه نیز استفاده شد. در نهایت متخصصان مشاهده کردند فروش آبمیوه و نوشابه‌های گازدار در این فروشگاه‌ها کاهش یافت یا بسیاری از خریداران بطری‌های کوچکتری را خریدند.

بنابر اعلام «وب ام دی»، متخصصان با 3100 خریدار نوشابه و آبمیوه در این فروشگاه‌ها مصاحبه کردند که این خریداران را نوجوانان 12 تا 19 سال تشکیل می‌دادند. از جمع 35 درصدی که گفتند علائم هشداردهنده را دیده‌اند، 59 درصد می‌گویند به اطلاعات این علائم باور دارند و 40 درصد نیز در خرید خود تجدیدنظر کرده‌اند.

به گزارش دزرت نیوز، «بلیچ» در ادامه افزود: استفاده از این علائم هشداردهنده کم‌هزینه‌ترین راه برای وادار کردن نوجوانان به خرید نوشیدنی‌های کم‌شیرینی‌تر است. به نظر می‌رسد حتی پس از حذف این علائم هشداردهنده این اقدام همچنان موثر است. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند مردم درک صحیحی از رابطه میان انتخاب غذا و کالری ندارند و این بدین معناست که بدون ورزش برای سوخت این کالری‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار ، نوشابه گازدار, ] [ 20:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

نکته درباره جوش‌های زیرپوستی بدانید

 

بررسی های جدید نشان می دهند مصرف ویتامین‌‌ها، روش خوبی برای كاهش جوش‌هاست.

ابتدا به نظر جوش نمی‌آیند، اما بعد از مدتی ظاهر می‌شود مثلا ممكن است شب بخوابید و فردا صبح كه بیدار می‌شوید، ببینید صورتتان جوش زده است.

بهترین راهكار برای درمان این جوش‌های زیرپوستی، در قدم اول یافتن منشاء آنهاست در غیر این صورت هیچ‌وقت درمان نمی‌شوند. درمان‌ها خیلی اوقات شبیه هم نیست مثلا اگر جوش‌های زیرپوستی عفونی باشند، متخصص پوست آنتی‌بیوتیك‌های مخصوص تجویز می‌كند. گاهی جوش‌های زیرپوستی شقیقه‌ها بعد از اینكه از بین می‌روند، لك به جا می‌گذارند كه آن هم درمان مخصوص خود را دارد.

در این مطلب توصیه‌هایی در مورد جوش‌‌های این نواحی صورت داریم اما در نهایت درمان جوش فقط با تشخیص پزشك و بعد عمل به این توصیه‌ها امكان‌پذیر است:
 
• جوش‌های زیرپوستی بیشتر روی پوست‌هایی با جنس چرب ایجاد می‌شوند. پس اولین كاری كه برای كم‌كردن آنها می‌توانید انجام دهید، كم‌كردن یا از بین بردن چربی پوست است. برای این كار می‌توان از صابون‌های مخصوص اسیدی یا در مواردی تونرهای شستشو دهنده پوست استفاده كرد.
 
• گاهی خوردن مواد خوراكی خاصی باعث ایجاد جوش‌های زیرپوستی می‌شود. مثلا غذاهای خیلی‌چرب یا با روغن زیاد، برخی مغزها مانند گردو و فندق و بالاخره شكلات‌ها و شیرینی‌ها. شاید باعث تعجبتان شود اما بودن در محیط پر از استرس و نگرانی‌ باعث می‌شود جوش‌ها در یك مكان خاص تجمع كنند. خیلی از ما تجربه شب امتحان، استرس آن و جوش‌های فردایش را داشته‌ایم. بهترین راه‌حل این است كه استرستان را كنترل كنید. اگر هم جوش زدید، آنها را دستكاری نكنید.
 
• استفاده از ماسك برای از بین بردن جوش‌های زیرپوستی موثر است اما پیش از استفاده از ماسك به دو نكته دقت كنید؛ اول اینكه ماسك‌ها انواع مختلفی دارند پس اگر بدون نسخه پزشك قصد خرید ماسك دارید، حتما بروشور آن را مطالعه كنید و ماسكی كه مناسب پوست‌های جوش‌دار است، انتخاب كنید. دوم، ماسك‌ها را نباید هر روز استفاده كرد(حداكثر هفته‌ای 2 بار است) در غیر این صورت باعث می‌شود پوست كمی نازك‌تر از حد طبیعی شود.
 
• مصرف ویتامین‌‌ها، روش خوبی برای كاهش جوش‌هاست. سعی‌كنید از منابع غذایی ویتامین‌B وC و مكمل آنها استفاده كنید.
 
• داروهایی كه در آن تركیب‌های بنزول پروكساید یا سالسیلات اسید وجود دارد، تا حد زیادی باعث از بین رفتن باكتری‌ها می‌شوند كه عامل ایجاد جوش‌های زیرپوستی هستند اما مصرف این داروها حتما باید زیرنظر پزشك انجام شود.
 
• اگر جوش زیرپوستی دارید، بهتر است تمام محصولات آرایشی– بهداشتی‌ای كه استفاده می‌كنید، oil free یا فاقد چربی باشد.
 
• كمپرس آب‌گرم برای مدت 10 دقیقه روی پیشانی و شقیقه‌ها و بعد گذاشتن یخ، پیشنهاد دیگری است كه ظاهرا به جوش‌های زیرپوستی شوك وارد می‌كند. بعد از آن استفاده از پمادهای هیدروكورتیزون- در صورت نداشتن حساسیت- توصیه می‌شود.

[ شنبه 8 شهريور 1393برچسب:نکته درباره جوش‌های زیرپوستی بدانید , ] [ 23:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

شیردهی، افسردگی پس از زایمان را نصف می‌کند

 

مطالعات محققان دانشگاه کمبریج انگلیس نشان می دهد که شیردهی، افسردگی پس از زایمان را پنجاه درصد کاهش می دهد.
 به گزارش ایرنا از ساینس، اکثر افراد افسردگی پس از زایمان را امری عادی تلقی می کنند و بر این باورند که این مشکل به مرور زمان حل می شود.
 
تحقیقات اخیر نشان می دهد که افسردگی پس از زایمان موضوع ساده ای نیست و عوارض جدی برای فرد، خانواده و جامعه دارد.
 
این عارضه، بهم ریختگی یا روان پریشی پس از زایمان Postpartum psychosis نامیده می شود. برخی از علایم این اختلال عبارتند از :
 
• احساس خستگی• احساس بی انرژی بودن مداوم خواب آلودگی• حساس شدن بیش از اندازه به تمام امورپریشانی و سردرگمیاحساس ضعف
 
عدم تمرکزبدبینیکلافگی• توهم
 
طبق آخرین آمارگیری انجام شده در آمریکا، از هر دو مادر، یک نفر گرفتار این عارضه می شود و تفاوتی بین زنان تحصیلکرده و کم سواد در این موضوع وجود ندارد.
 
تحقیقات اخیر نشان می دهد که بخشی از این مشکل ریشه در ژنتیک فرد دارد ولی مهمترین بخش آن مربوط به عوامل محیطی است.
 
معمولا عوارض این مشکل در زنانی که در دوران زایمان توسط همسران خود به خوبی درک نمی شوند، شدیدتر است.
 
نقش همسر و خانواده در کاهش اختلالات روحی مادران بسیار با اهمیت است. متخصصان به مردان توصیه می کنند که به مدت شش ماه پس از زایمان، همسران خود را به طور کامل پشتیبانی کنند و از بروز هر نوع مشاجره خودداری کنند.
 
توجه به تغذیه مادران و تنوع در دکوراسیون منزل نیز موثر است. گردش و پیاده روی و صحبت با مادران دیگری که همین شرایط را تحمل کرده اند نیز توصیه شده است.
 
مطالعات محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد که شیردهی در کاهش افسردگی پس از زایمان بسیار موثر است. این مطالعه که بر روی 14 هزار مادر انجام شده اولین بار است که فواید شیردهی را بر سلامت مادر بررسی می کند.
 
در ادامه این گزارش آمده است که افسردگی در مادرانی که تمایل به شیرهی دارند ولی شیر کافی ندارند دو برابر سایرین است.
 
فواید استفاده از شیرمادر برای نوزاد بر همگان آشکار است و سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که نوزاد به مدت شش ماه فقط با شیر مادر تغذیه شود.
 
نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Maternal and Child Health منتشر شده است.
[ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:شیردهی، افسردگی پس از زایمان را نصف می‌کند , ] [ 12:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

مراقب ميوه‌هاي پارافيني بازار باشيد

هشدار مديركل تغذيه وزارت بهداشت:
مديركل تغذيه وزارت بهداشت با هشدار نسبت به استفاده از روغن پارافين جهت براق‌تر كردن ميوه و بالا بردن مدت‌زمان نگهداري آنها گفت: هموطنان حتماً ميوه‌ها را با مواد شوينده شست‌وشو دهند.
زهرا عبداللهي مديركل تغذيه وزارت بهداشت با اعلام آغشته بودن برخي ميوه‌هاي موجود در بازار به روغن پارافين گفت: به دليل نگهداري طولاني‌مدت از روش‌هايي مانند آغشته كرده ميوه به پارافين استفاده مي‌شود. وي به فارس گفت: مردم هنگام مصرف اين ميوه‌ها، آنها را به خوبي شست و شو دهند و پوست آنها را بگيرند. مديركل تغذيه وزارت بهداشت همچنين تأكيد كرد: ميوه‌هايي كه پوست‌كندني نيستند بايد با مواد شوينده شست و شو شوند تا مواد نگهدارنده آنها كه مضر براي بدن انسان است، پاك شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پارافين و مواد نگهدارنده به مرور زمان از طريق پوست جذب ميوه مي‌شوند؟ گفت: بخش عمده در پوست ميوه است كه با پوست گرفتن جدا مي‌شود، البته آغشته كردن به مواد نگهدارنده مختص تمام ميوه‌ها نيست و در مورد ميوه‌هايي كه بايد طولاني‌مدت نگهداري شوند، اجرا مي‌شود.
[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:مراقب ميوه‌هاي پارافيني بازار باشيد , ] [ 23:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

علائم و راه های پیشگیری از ابتلا به «کرونا»

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه "کورونا" ویروسی ناشناخته است که واکسن و درمان قطعی ندارد، گفت: در موارد شدید این نوع بیماری، درمان حمایتی در بیمارستان‌ها انجام می گردد.
 

دکتر مهدی شادنوش گفت: "کورونا ویروس‌ها" نوعی ویروس هستند که عموماً باعث سرماخوردگی معمولی در انسان می گردد، اما برخی از آنها مانند SARS می تواند باعث بیماری شدیدتر و گاهی مرگ بیمار شوند.

وی ادامه داد: کوروناویروس MERS برای اولین بار در کشور عربستان شناخته شد و هر چند در بسیاری از افراد باعث علائم شبیه بیماری آنفلوانزا (تب، سرفه، بدن درد و گاهی اسهال) می‌شود اما در گروهی از بیماران نیز (مانند سالمندان) ممکن است باعث بیماری شدیدتر و بستری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: در کسانی که سابقه بیماری مزمن (مانند بیماری تنفسی، قلبی، کبدی یا کلیوی)، داشته اند یا به هر دلیلی سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده است (مانند دیابت، درمانهای ضعیف کننده ایمنی بدن)، ممکن است بیماری کورونا ویروسی MERS شدیدتر شده و منجر به بستری و گاهی فوت بیمار شود.

شادنوش ادامه داد: افراد جوان که تغذیه سالم داشته و از سلامت کافی جسمی بهتری برخوردار هستند در صورت عفونت به این ویروس، بیماری خفیف تری را معمولا تجربه می کنند.

علائم بیماری و واکسن و درمان:

وی همچنین تب درجه حرارت بالای 38 درجه سانتیگراد، سرفه، گلو درد و سایر علایم تنفسی، اسهال، تنگی نفس را از علایم وجود این ویروس در بدن انسان دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تأکید کرد: راه انتقال دقیق این ویروس مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد از راه قطرات تنفسی و ترشحات بدن قابل انتقال است. همچنین احتمال می رود که تماس با بزاق و ترشحات بدن شتر و مصرف شیر غیر پاستوریزه آن حیوان باعث بیماری شود.

راه‌های پیشگیری:

شادنوش تصریح کرد: رعایت اصول بهداشت فردی شامل شستن صحیح دست‌ها به دفعات(مخصوصاً قبل از تماس دست با چشم و قبل از غذا خوردن)، رعایت فاصله (حداقل یک متر) با فرد بیماری که سرفه می کند، در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

وی همچنین توصیه کرد: مسافرانی که به کشورهای عربی مانند امارات متحده عربی، عمان، قطر، اردن و مخصوصاً زائرانی که به عربستان مسافرت می‌کنند از خرید و مصرف مواد غذایی و آشامیدنی غیر مطمئن از دست فروشان خودداری و از مصرف شیر غیر پاستوریزه شتر نیز پرهیز نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهارداشت: واگیری فرد به فرد در بیماری MERS به مراتب از بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی کمتر است اما در تماس‌های نزدیک خانگی و بیمارستانی ممکن است به افراد دیگر منتقل شود از این رو رعایت بهداشت فردی توصیه می شود، پرسنل بیمارستان باید علاوه بر دقت در شستن دستها از ماسک و دستکش نیز به طور صحیح استفاده نمایند، از تماس دست آلوده به چشم، دهان و بینی خودداری شود، باید در موقع سرفه از دستمال استفاده شده و درصورتی که دستمال هنگام سرفه کردن در دسترس نیست از آستین لباس در ناحیه آرنج می‌توان استفاده کرد.

توصیه بهداشتی به زائران حج و مسافران کشورهای عربی سواحل خلیج فارس:

شادنوش همچنین به زائران حج و مسافران کشورهای عربی سواحل خلیج فارس توصیه کرد: از مصرف موادغذایی و نوشیدنی غیر بهداشتی و تماس با دام (به ویژه شتر) و لبنیات غیر پاستوریزه در طول سفر خودداری شود، بهداشت فردی مانند شستشوی صحیح دست و رعایت بهداشت تنفسی را جدی بگیرند.

وی افزود: درصورتی که در عرض دو هفته بعد از بازگشت زائر (مسافر) احساس کسالت، تب، علائم تنفسی، علائم گوارشی مانند اسهال نمایان شود حتمأ به پزشک مراجعه شود و پزشک را در جریان سفر خود قرار دهد، همچنین در صورت ابتلا به بیماری تنفسی از ماسک استفاده و تا جائی که امکان دارد تماس چهره به چهره خود با دیگران را کاهش دهد.
[ پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:علائم و راه های پیشگیری از ابتلا به «کرونا», ] [ 14:44 ] [ علیرضا ]
[ ]

دوربین تلویزیون در اتاق زایمان!

 

برنامه «دکتر سلام» با اضافه شدن آیتم جدیدی تحت عنوان «زایمان طبیعی» به روی آنتن می‌رود.

محمدحسین جبلی، تهیه‌کننده ضمن اعلام خبر بالا توضیح داد: ما در آیتمی جدید تولد نوزادان را از ابتدا تا وقتی که به بخش منتقل می‌شوند، ضبط و پخش می‌کنیم.

وی افزود: این آیتم تحت عنوان «زایمان طبیعی» در جهت ترغیب شکل طبیعی زایمان تولید می‌شود؛ ضمن اینکه دارای حواشی‌یی نظیر صحبت کردن با پدر و مادر نوزاد است.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: دوربین ما در محل اتاق زایمان قرار دارد و از بریدن بند ناف تا تمیز کردن نوزاد و تماس پوست وی با مادر را به تصویر خواهد کشید؛ همچنین چنین آیتمی را در رابطه با سزارین هم خواهیم داشت و درباره عوارض آن صحبت خواهیم کرد.

او یادآور شد: تاکنون یک قسمت از آیتم «زایمان طبیعی» را به روی آنتن بردیم و سعی می‌کنیم تا پایان سال نیز این روند را ادامه دهیم.

جبلی همچنین اشاره کرد: ابتدا از خانواده‌هایی که رضایت دارند از روند تولد نوزادشان تصویر گرفته شود، مجوز می‌گیریم و سپس دوربین را به اتاق زایمان می‌بریم؛ ضمن اینکه تصویربردار و تدوین‌گر ما خانم هستند تا علاوه بر اینکه در رابطه با مسائل شرعی مشکلی پیش نیاید برخی از صحنه‌هایی نظیر نشان دادن خون که چندان در تلویزیون مناسب نیست نیز حذف شود.

این تهیه‌کننده در پایان نیز گفت: ما پنج‌شنبه‌ها به طور ثابت با حضور مردم در فرهنگسراها اجرای زنده خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، برنامه «دکتر سلام» به تهیه‌کنندگی مشترک محمدحسین جبلی و المان مرغوب‌نیا از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.

[ سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:دوربین تلویزیون در اتاق زایمان!, ] [ 2:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

گوجه سبز موثر در در پیشگیری از چربی خون

 

کارشناس بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف گوجه سبز در پیشگیری از چربی خون بالا و پیری سلول‌های سرطانی موثر است‌.
شهلا جودت در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: گوجه سبز خاصیت مدر، مسهل و اشتها‌آور دارد و در کاهش فشار خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی، روده‌ای موثر است. 
 
وی با اشاره به اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه پرخاصیت افزود: این میوه به دلیل داشتن ویتامین c فراوان برای افراد مبتلا به نقرس و به دلیل دارا بودن ویتامین A برای درمان شب کوری مفید است. 
 
جودت با تاکید بر لزوم مصرف متعادل ‌عنوان کرد: گوجه سبز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B است، به همین دلیل برای آرامش اعصاب توصیه می‌شود، همچنین مصرف این میوه برای مبتلایان به روماتیسم و تصلب شرایین موثر است. 
[ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:گوجه سبز موثر در در پیشگیری از چربی خون, ] [ 1:43 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد