ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

گربه‌هایی هم قد انسان! + تصاویر

 

 گربه‌ی «مین کُن» یکی از بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی از راسته‌ی گربه‌سانان است. سال 2012 هم عنوان «درازترین گربه» دنیا در کتاب رکوردهای گینس به گربه‌ای به نام «استیوی» تعلق گرفت. اندازه این حیوان خانگی از نوک بینی تا انتهای دم 48.5 اینچ (123 سانتی‌متر) است. گربه‌های نر می‌توانند تا 35 پوند (15.9 کیلوگرم) رشد کنند.

درباره‌ی اصلیت گربه‌های مین کون هنوز اطلاع دقیقی در دسترس نیست. هرچند طبق یک افسانه نژاد این گربه از پیوند میان گربه و راکون به وجود آمده است. طبق روایتی دیگر، ماری آنتوانت ملکه‌ی پاریس می‌خواست گربه‌ی محبوب خود که از نژاد «آنگورای ترکیه» بود، از اعدام نجات دهد. البته قصد نداشت که آن را به آمریکا بفرستد اما از قرار معلوم این گربه از سواحل ویسکانست، مین، سر درآورد و همان‌جا زادوولد کرد.

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر


گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

گربه‌ی مین کُن، بزرگ‌ترین نژاد گربه‌های خانگی + تصاویر

فناوری فورس تاچ اپل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

اپل در ماه آینده سری جدیدی از آیفون‌های خود را معرفی خواهد کرد اما چون سری اس آیفون ۶ و ۶ پلاس معرفی خواهند شد، نمی‌توان انتظار تغییرات در ظاهر گوشی را داشت. به نظر می‌رسد علاوه بر تغییرات سخت‌افزاری درون گوشی شاهد اضافه شدن فناوری فورس تاچ اپل به آیفون‌های جدید باشیم. اما فورس تاچ چیست و چه کاربردی دارد؟
انتظار می‌رود اپل در ماه آینده آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس را معرفی کند. بنابر رویه‌ی سال‌های گذشته این شرکت، نمی‌توان انتظار تغییرات محسوس در طراحی ظاهری گوشی را داشت اما به نظر می‌رسد این بار شاهد تغییری بزرگ اما غیرظاهری خواهیم بود و آن اضافه شدن فناوری فورس تاچ به آیفون‌های جدید است.

این فناوری چیست و کار با آن چه حسی را به کاربر منتقل می‌کند؟ اپل دو گجت خود مجهز به فناوری فورس تاچ را در ماه‌های گذشته معرفی کرده است و این بار می‌خواهد آن را به عنوان فناوری پیش‌روی خود در سال ۲۰۱۵ وارد آیفون‌ها نیز بکند. حال  با رجوع به این دو گجت می‌توان پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده‌ی فورس تاچ در آیپدها و آیفون‌ها داشت.

how to disable force touch trackpad on macbook pro 1600x1200
فورس تاچ چیست؟
فورس تاچ صفحه نمایش حساس به مقدار فشار را با بازخورد لمسی ترکیب می‌کند. نوعی از این فناوری در کنترلرهای ایکس باکس وان استفاده شده اما نکته‌ای که باعث جذابیت فناوری اپل می‌شود، ساخت صفحه نمایش حساس به مقدار فشار است، چرا که غالب صفحات نمایش امروزی هیچ حساسیتی به مقدار فشار انگشت ندارند.

اپل واچ از فناوری فورس تاچ در صفحه نمایش خود بهره می‌برد، این در حالی است که مک‌بوک‌های جدید این فناوری را در ترک‌پدهای خود جاسازی کرده‌اند. این دو با وجود بهره‌گیری از فناوری یکسان، حسی بسیار متفاوت را به کاربر القا می‌کنند.

ترک‌پد مک بوک همانند ترک‌پدهای معمولی است اما کلیک‌های آن در واقع در اثر فشار لمس عملکرد متفاوتی دارند. در واقع فشار بیشتر بعد از کلیک بر روی ترک‌پد می‌تواند عملکردهای مختلفی را نتیجه دهد. در یک وبسایت می‌تواند واژه یا اصطلاحی که بر روی آن کلیک کرده‌اید را شرح دهد  یا در طی پخش ویدئو این لمس می‌تواند سرعت پخش را کاهش یا افزایش دهد. فورس تاچ می‌تواند فشارهای مختلف لمس را تشخیص دهد اما در حال حاضر استفاده‌های آن محدود هستند.

همچنین فورس تاچ در اپل واچ به فشارهای بیشتر بر روی صفحه نمایش بازخوردهای مختلفی را نشان داده و به نظر می‌رسد باعث لرزش کوچکی در بدنه‌ی ساعت می‌شود و بیشتر برای نشان دادن منوهای زیرمجموعه بکار می‌رود. زمانی که اپلیکیشن موسیقی در حال اجرا است فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش گزینه‌هایی مانند پخش تصادفی را فعال می‌کند. یا در هنگام نشان دادن ساعت فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش گزینه‌های مختلف برای پوسته‌ی ساعت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اما اپل واج قطعه جدیدی غیر از قطعه‌های معمولی به نام Taptic Engine نیز دارد. این موتور باعث می‌شود که ساعت شما علاوه بر لرزش‌های معمولی، توانایی ایجاد لرزش‌های مختلف و پیچیده را نیز داشته باشد.

فورس تاچ چه آینده‌ای پیش رو دارد؟

استفاده از فناوری فورس تاچ در صفحات نمایش بزرگ به چه معنا خواهد بود؟ به نظر می‌رسد ورود این فناوری به آیپد می‌تواند حس یک کلیک واقعی را به کاربر منتقل کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در سیستم عامل iOS 9 ویژگی‌هایی مانند اپل واچ را وارد گوشی‌ و تبلت‌های خود خواهد کرد و دکمه‌های مجازی پر کاربردتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

تجربه‌ی یک دکمه‌ی واقعی بر روی صفحه نمایش بزرگ می‌تواند بسیار جذاب باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این فناوری می‌تواند حسی مانند تایپ بر روی یک صفحه کلید فیزیکی را به کاربر منتقل کند؟

فناوری فورس تاچ را بر روی آیپد تصور کنید. به نظر می‌رسد حس فشار دادن دکمه‌ها در هنگام تایپ می‌تواند باعث بهبود حس و عملکرد کاربر شود. به علاوه شاید با فشار بیشتر بتوان حروف را به حروف بزرگتر تبدیل کرد و یا ویژگی‌هایی از این دست را فعال کرد. در بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر نیز می‌توان کاربردهای متنوعی را برای فناوری فورس تاچ متصور بود.

همچنین آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۳ اینچی خود می‌تواند در کنار یک قلم استایلوس حساس به فشار لمس قرار گرفته و به گجتی بی‌نظیر تبدیل شود. برای هنرمندان و طراحان هنری نیز این قلم می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثار هنری بی‌نظیری را بدهد.

البته ذکر این نکته ضروری است که قلم سرفیس پرو مایکروسافت و قلم استایلوس موجود در گلکسی نوت ۵ سامسونگ می‌توانند فشارهای مختلف روی صفحه نمایش را تشخیص دهند اما این ویژگی تنها به نوشتن بر روی صفحه نمایش محدود است و در سایر بخش‌ها کاربردی ندارد.

شاید بتوان گفت تجربه‌ی استفاده از فناوری فورس تاچ در آیپد بسیار بهتر از آیفون باشد، چرا که حس استفاده از صفحه کلید مجازی را می‌تواند به طرز چشم‌گیری بهبود ببخشد. البته در حال حاضر با توجه به استفاده‌های فورس تاچ در اپل واچ و مک بوک نمی‌توان به آینده‌ی نزدیک این فناوری برای کاربران عادی امیدوار بود اما به طور قطع می‌توان گفت که اپل برنامه‌های بزرگی برای فناوری جدید خود دارد و زمان آن‌ها را بیش از پیش مشخص خواهد کرد.

در حال حاضر این مسئولیت بر دوش اپل است تا فناوری فورس تاچ را تنها به یک ویژگی تبلیغاتی تبدیل نکرده و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند. این فناوری نباید جایگزین لمس طولانی مدت در گوشی‌ها شود و یا تنها گزینه‌های بیشتر مانند پاک یا از نصب درآوردن اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. اپل باید فورس تاچ را به بلوغ برساند و از پتانسیل‌های آن استفاده کند.
[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:فناوری فورس تاچ, اپل,شرکت اپل, ] [ 21:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

اولین قهوه‌نوشی در فضا

 

زن ایتالیایی فضانورد، به عنوان اولین نفر، قهوه اسپرسو را در ایستگاه بین‌المللی فضایی نوشید.

 «سامانتا کریستوفورتی» روز یکشنبه تصویری از خود را هنگام نوشیدن قهوه در گرانش صفر در ایستگاه بر روی صفحه توئیتر گذاشت.

وی در پیغامی نوشت: قهوه بهترین سوسپانسیون ارگانیکی است که تاکنون خلق شده است.

کریستوفورتی هفته آینده و پس از شش ماه ماموریت به زمین بازمی‌گردد. قرار بود قهوه‌ساز ایتالیایی به نام ISSpresso ماه ژانویه به ایستگاه بین‌المللی فضایی تحویل داده شود اما به دلیل انفجار کپسول باری سیگنوس در زمان پرتاب، از بین رفت و نسخه دیگر آن ماه آوریل به ایستگاه ارائه شد.



کارخانه Lavazza با همکاری شرکت مهندسی Argotec در تورین و همچنین آژانس فضایی ایتالیا این دستگاه قهوه‌ساز را ساخته‌اند؛ ناسا ایمنی این دستگاه را تایید کرده است.

قهوه‌ساز ISSpresso قادر به تحمل شرایط میکروگرانشی فضا بوده و آب داغ را با فشار درون محفظه قهوه ریخته و قهوه داغ را در اختیار فضانوردان قرار می‌دهد. این دستگاه می‌تواند قهوه اسپرسو و چای را با کیفیت بسیار مناسب تهیه کند.

وزن قهوه‌ساز مزبور، حدود 20 کیلوگرم است و برخلاف نمونه‌های موجود، از طراحی نسبتا پیچیده‌ای برخوردار است تا بتواند فشار 400 برابری محیط میکروگرانشی فضا را تحمل کند.

این قهوه‌ساز از کپسول‌های قهوه اسپرسو استفاده می‌کند و تعدادی از این کپسول‌ها بر روی فضاپیمای اسپیس‌ایکس به فضا حمل شدند. در صورت نیاز افراد دیگر حاضر در ایستگاه بین‌المللی، کپسول‌های بیشتر آماده اعزام به فضا هستند.

ناسا به دنبال ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای فضانوردان ایستگاه فضایی است و ارسال دستگاه قهوه‌ساز به فضا نیز به همین منظور انجام شد؛ تیم کنترل ماموریت ناسا همچنین امکان دسترسی فضانوردان به ایمیل، تلفن، اخبار و برنامه‌های ورزشی زنده را فراهم کرده است.

کپسول باری دراگون حامل این قهوه‌ساز در ماموریت ماه آوریل، همچنین تجهیزات آزمایشگاهی را برای «اسکات کلی»، فضانورد دیگر ایستگاه، حمل کرد.

[ چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب: قهوه‌نوشی در فضا ,قهوه, ] [ 2:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

خبری خوش برای دانشجویان

 

در صورت مشارکت وزارت علوم و دانشگاه‌ها امسال شاهد افزایش 80 درصدی در رقم بن کارت‌های دانشجویی خواهیم بود.

 معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های گسترش کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.


در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط سال‌های گذشته در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

اما یک خبر خوشحال کننده برای دانشجویان اینکه  ظاهرا قرار است برای دوره بیست و هشتم افزایش اعتبار بن کارت‌ها را تا 80 درصد شاهد باشیم، از این رو در صورت مشارکت وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها سهم پرداختی از جانب دانشجویان کاهش یافته و بن کارت‌هایی با مبالغ بیش از سال‌های گذشته ارائه می‌شود.

سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکتی 7 میلیارد تومانی در این طرح شرکت کرد و اعتبار بن کارت‌های دانشجویی 60 هزار تومان بود، اما امسال میزان این مشارکت افزایش یافته و به 10 میلیارد تومان رسیده است. بر این اساس احتمالا دانشجویان در صورت مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه علوم می‌توانند بن کارت‌های 100 هزار تومانی دریافت کنند.

مسئولان برگزار کننده نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران در این راستا نامه‌نگاری‌هایی را با دستگاه‌های ذی ربط و وزارتخانه‌ها انجام داده و در انتظار پاسخ هستند تا در صورت مشارکت زمان ثبت نام و میزان واریز مبلغ از سوی دانشجویان را اعلام کند.

مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب براین تاکید دارد که به منظور سهم پرداختی کمتر از سوی دانشجویان دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید مشارکت کنند.

در این راستا جدولی تنظیم شده تا رقم بن‌ها از 60 به 100 هزار تومان افزایش یابد، در این صورت شاهد رشد 80 درصدی خواهیم بود، اگر اینگونه باشد دانشجویان باید 40 هزار تومان پرداخت کنند، سهم ارشاد 30 هزار تومان و در ادامه دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز 30 هزار تومان پرداخت می‌کنند، تا اعتبار بن کارت‌ها به 100 هزار تومان برسد.

ارشاد ابراز امیدواری می‌کند تا در صورت مشارکت بزودی نحوه ثبت نام اعلام شود، اگر تا سه روز آینده پاسخی به نامه وزارت ارشاد از سوی دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها داده نشود، به مانند سال گذشته مشارکت 50 درصدی طرفین یعنی دانشجویان و ارشاد را شاهد خواهیم بود. تا نیمی از بهای بن کارت‌های دانشجویی را دانشجویان پرداخت کنند و نیمی دیگر از سوی ارشاد پرداخت شود.

البته در این راستا شنیده می‌شود وزارت ارشاد در صدد آن است تا رقم واریزی و مشارکتی دانشجویان را به میزان حداقلی رسانده تا دانشجویان برای دریافت بن کارت دچار مشکل نشوند.

این گزارش تصریح می‌کند، بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است. هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.
دانشجویان باید توجه داشته باشند که، یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارت‌های ویژه خرید در نمایشگاه فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل نمایشگاه قابل استفاده است.
[ ]

ربات جدید ساخت شرکت ناسا

[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:ربات جدید, ساخت شرکت ناسا,ناسا, ] [ 22:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

خورشید گرفتگی روزجمعه ۲۹ اسفندماه

 

مرکز تقویم موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، جزئیات خورشید گرفتگی جزئی در روز جمعه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ را اعلام کرد.

این خورشید گرفتگی از نوع کلی است که در بخشی از دنیا به صورت جزئی قابل مشاهده است.در ایران، گرفتگی  در اغلب مناطق شمالی و غربی کشور، به صورت جزئی قابل رویت است.زمان رویت شروع گرفتگی در آنها متفاوت است.

در تهران گرفتگی در ساعت ۱۳:۴۳ دقیقه آغاز می شود و در ساعت ۱۴:۰۴دقیقه به حداکثر می رسد که در این حالت ماه یک درصد از قرص خورشید را می پوشاند. این گرفتگی در ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه در تهران خاتمه می یابد. برای تشخیص دقیق مراحل گرفتگی استفاده از ابزار (فیلترهای مخصوص) لازم است و به طور کلی مشاهده گرفتگی بدون ابزار به چشم آسیب می رساند.

جدول خورشیدگرفتگی29اسفند

ادامه جدول خورشید گرفتگی

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:خورشید گرفتگی, روزجمعه, ۲۹ اسفندماه , ] [ 1:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

ترفند جالب برای یافتن رمز وایرلس ذخیره شده

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:ترفند, جالب ,بافتن رمز وایرلس ,ذخیره شده, ] [ 23:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

آزمایش داروی ضد پیری روی انسان

 

مجموعه ای از دانشمندان در دانشگاه هاروارد آمریکا، ژن های مسئول پیری و جوانی را کشف کرده اند.

 
این محققان، مولکولی را به بدن موش های آزمایشگاهی تزریق کرده اند که فعالیت ژن های مسئول پیری را به مدت یک هفته متوقف ساخته، ژن های مسئول بازگرداندن جوانی را فعال کرده است.
 
از سوی دیگر تیم پزشکی دانشگاه واشینگتن که زیر نظر یک دانشمند ژاپنی فعالیت می کند با آزمایش دارویی به نام NMN بر روی موش های آزمایشگاهی متوجه شد، این دارو به طرز چشمگیری فرآیند پیر شدن را در آنها کند می کند.
 
این محققان متوجه شده اند که پس از تزریق NMN به موش ها عمر آنها به نسبت 16% افزایش یافته که بر اساس مقیاس عمر انسان معادل 10 سال می شود.
 
این یافته دانشمدان توانسته یک هفته پس از تزریق دارو، بیماری قند را در موش های مورد آزمایش درمان کند.
 
قرار است داروی جدید در سال جاری میلادی روی بشر آزمایش شود و پیش بینی می شود که نتایج مؤثری برای کند کردن فرایند پیری به ارمغان آورد.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:آزمایش, داروی ضد پیری , انسان ,NMN , ] [ 23:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

اپل ساعت هوشمندش را رونمایی کرد

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:اپل, ساعت هوشمند,رونمایی, شرکت اپل, ] [ 13:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

یوزر و پسورد نود 32 – User Password Nod 32

13 اسفند 1393 ( 04-03-2015 )

esetsmart

Username:TRIAL-0133721599        Password:2se3acba83

Username:TRIAL-0133721564        Password:9s7j2tdjnx

Username:TRIAL-0133721535        Password:k3vbmrrr5e

Username:TRIAL-0133721508        Password:x8pjssbjrs

Username:TRIAL-0133721481        Password:saft2fej7d

Username:TRIAL-0133721447        Password:nfm3vk7aex

Username:TRIAL-0133721417        Password:fh24ncb2p7

Username:TRIAL-0133721394        Password:jtvh8dpbha

Username:TRIAL-0133719728        Password:tka6d4mkst

Username:TRIAL-0133719695        Password:4mv7s2rdfh

Username:TRIAL-0133719669        Password:abc9cf3t5a

Username:TRIAL-0133719635        Password:3kcbdb76sp

Username:TRIAL-0133719605        Password:6ctfuhvkuh

esetsmart

Username:TRIAL-0133615975        Password:kjp9vha9tt

Username:TRIAL-0133615960        Password:a6jns6ud6n

Username:TRIAL-0133615248        Password:mc5a4fee8n

Username:TRIAL-0133615228        Password:asdfcjfssk

Username:TRIAL-0133615211        Password:sk6rsankj5

Username:TRIAL-0133615192        Password:sdce4rbejk

Username:TRIAL-0133615172        Password:hrme5hvtjb

Username:TRIAL-0133615149        Password:c4ub452j9v

Username:TRIAL-0133615131        Password:5vj9acv7k2

Username:TRIAL-0133614452        Password:427kx6ns88

Username:TRIAL-0133614430        Password:hr62vu28p7

Username:TRIAL-0133614404        Password:2hme324fch

Username:TRIAL-0133614385        Password:abp43axdvu

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:یوزر و پسورد نود 32 , User Password Nod 32, ] [ 20:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

سنسور اثر انگشت Samsung Galaxy S۶ and S۶ edge

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:سنسور اثر انگشت سامسونگ, Samsung Galaxy S۶ and S۶ edge, ] [ 1:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

طراحی پای مصنوعی دارای سیستم بینایی

 

دکتر محمد رستگار آگاه، دانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه فنی میشیگان با همکاری «نینا محمودیان» دانشیار مهندسی مکانیک این دانشگاه، گام بزرگی در جهت تولید مچ رباتیک بهتر برداشته‌اند.
 
دانشمندان ایرانی با همکاری یک تیم علمی دانشگاه میشیگان موفق به ساخت یک عملگر کنترل شده رایانه ای شده اند که می تواند مچ پای رباتیک را قادر به مشاهده مسیر روبرو کند.

نمونه پیش ساخت قبلی دکتر رستگار، طیفی از حرکات را ارائه می کند که با راه رفتن طبیعی تفاوتی ندارد؛ او و همکارانش در گام بعدی، قوه بینایی را به فناوری خود افزودند.

رستگار گفت: ما در حال تولید یک سیستم بینایی مصنوعی هستیم؛ اجزای اصلی این فناوری شامل یک دوربین ارزان و یک عملگر کنترل شده رایانه ای است که موقعیت مچ پا را توسط سیستمی از کابل ها تنظیم می کند.

وی افزود: این دوربین می تواند نمایه زمین را شناسایی کند و یارانه نیز بر اساس چگونگی حرکت پا توسط کاربر درباره موقعیت گام بعدی آگاهی دارد سپس رایانه به بررسی اطلاعات دوربین پرداخته و زاویه و میزان سختی صحیح را به مچ پا ارائه می کند بنابراین، مچ پا می تواند دقیقا مطابقت بدهد که آیا کاربر در حال بالا رفتن از پله بوده یا از روی گودال می پرد.

تیم دکتر «رستگار آگاه» همچنین طراحی عملگر را تصحیح و آن را سبکتر و ساده تر کردند. از آنجایی که پا با خطوطی مشابه کابل ترمز دوچرخه حرکت می کند، نیازی به نصب عملگر بر روی پروتز و حرکت دادن آن توسط کاربر برای گام نیست؛ در عوض می توان آن را درون کیف یا هر نوع بسته بندی حمل کرد.

دکتر رستگار گفت: همچنین حذف این سیستم عملگر جدید بسیار آسان بوده از این رو می توان آن را طبق نیاز بکار برده یا حذف کرد؛ برای مثال، زمانی که کاربر در خانه می ماند، می تواند با یک پروتز منفعل در اطراف حرکت کند.

وی امیدوار است که این مچ رباتیک در نهایت بتواند راه خود را به آزمایشگاه و سپس خیابان ها باز کند.

رستگار در سال 2014 موفق به کسب جایزه «CAREER» بنیاد ملی علوم آمریکا شده بود.

[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب: پای مصنوعی ,سیستم بینایی ,طراحی پای مصنوعی , ] [ 18:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

مقایسه سرعت آیفون ۶ با سامسونگ گلکسی آلفا

مقایسه سرعت آیفون ۶ با سامسونگ گلکسی آلفا


[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب: آیفون ۶, سامسونگ گلکسی آلفا , سرعت, ] [ 19:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

هماهنگی نسخه آفیس آیفون با خدمات کلود اپل

 

مایکروسافت با افزایش پشتیبانی از برنامه‌های خود بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های ثالث تلاش می‌کند بر میزان مشترکان خدمات خود بیفزاید.

 از جمله سرویس‌های ثالث سازگار شده با برنامه همراه آفیس مایکروسافت می‌توان به Box و iCloudاشاره کرد.

نسخه به روز شده آفیس همراه برای iOS شامل Word، Powerpoint و Excel بوده و به کاربران امکان می دهد تا فایل‌های خود را به طور مستقیم بر روی سرویس کلود iCloud Drive شرکت اپل ذخیره کنند.
تمامی کاربران iOS می‌توانند به رایگان از خدمات یاد شده استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید در آینده خدمات جذاب دیگری را به این مجموعه می‌افزاید.

مایکروسافت پیش از این برنامه همراه آفیس را برای کاربران خدمات کلود خود موسوم به One Drive‌عرضه کرده بود.

اما به تازگی این سرویس‌ها را برای کاربران ثالث نیز فعال کرده است.

این شرکت می‌گوید علاوه بر کاربران iOS قصد دارد این خدمات را برای کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های مشهور همراه مانند ویندوز ۱۰ و اندروید نیز ارائه دهد.

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب: نسخه آفیس آیفون ,خدمات کلود اپل ,iOS , ] [ 18:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

یک آمار شگفت انگیز درباره DNA

 

جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که هر گرم DNA می‌تواند تا ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بایت داده را در خود ذخیره کند.

 روزانه با پیشرفت علم تکنولوژی هارد دیسک‌ها و حافظه‌های الکترونیکی جدیدی در ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شوند اما آنچه تحقیقات پزشکی اخیر نشان می‌دهند این است که تاکنون علم بشر موفق به ساخت این چنین حافظه عظیمی در این ابعاد بسیار کوچک نشده است.
محققان مرکز فناوری فدرال سوییس به تازگی روشی را ابداع کردند که از طریق آن می‌توان داده‌های الکترونیکی را به فرمت داده‌های قابل ذخیره در DNA تبدیل کرد. این پژوهش نشان می‌دهد که هر گرم DNA‌ دارای ظرفیت 455 اگزابایت است و این در حالی است که هر اگزا بایت برابر با یک میلیارد گیگا بایت است.
 EMC در سال 2011 اعلام کرد که مجموع تمام داده‌های کامپیوتری در کل دنیا 1.8 زتابایت است. هر زتابایت برابر با 1000 اگزا بایت است. بنابراین به این معناست که فقط یکی دو گرم DNA می‌تواند اطلاعات موجود در کل دنیا را در خود ذخیره کند.
"امپایر استیت تریبون" آورده است این تحقیقات نشان می‌دهند که مقدار DNA موجود در بدن انسان می‌تواند تمام کتاب‌های نوشته شده و موسیقی‌های ساخته شده از ابتدا تاکنون را در خود ذخیره کند.
علاوه بر تمام این موارد، هر DNA می‌تواند در دمای 50 درجه فارنهایت به مدت 2000 سال داده‌هایی را که در آن ذخیره شده است را حفظ کند و اگر دما را تا حدود صفر درجه فارنهایت کاهش دهیم می‌تواند تا 2 میلیون سال این داده‌ها را در خود حفظ کند.

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب: DNA,هارد دیسک‌,اگزا بایت, ] [ 18:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

یوزر پسورد نود 32 – User Password Nod 32

 

20 بهمن 1393 ( 09-02-2015 )

Username:TRIAL-0131772863
Password:v2tpvhs2ju

Username:TRIAL-0131772867
Password:ndt36vfkj8

Username:TRIAL-0131772878
Password:huj4e48tbn

Username:TRIAL-0131772882
Password:u32mtmd6sv

Username:TRIAL-0131772887
Password:sjcdvkxpff

Username:TRIAL-0131772888
Password:xkpfrr567m

Username:TRIAL-0131772892
Password:tnaexmfnjv

Username:TRIAL-0131772895
Password:3h2pfcfuc2

Username:TRIAL-0131772900
Password:ava49bh2nm

Username:TRIAL-0131772902
Password:b4t9s8bpus

Username:TRIAL-0131772905
Password:mh692hsc3d

Username:TRIAL-0131772906
Password:ephhf987mx

Username:TRIAL-0131772920
Password:h67vj4j9ef

Username:TRIAL-0131772923
Password:9t6kmdru2h

Username:TRIAL-0131772931
Password:2ee7r9rdn9

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:یوزر پسورد نود 32 , User Password Nod 32, ] [ 17:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

ویندوز ۱۰؛ نسل جدید ویندوزها

ویندوز ۱۰؛ نسل جدید ویندوزها

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:ویندوز ۱۰؛ نسل جدید ویندوزها ,ویندوز, ] [ 23:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

برنامه پروفسور سمیعی برای نخبگان ایرانی

 

جراح نامدار مغز و اعصاب جهان گفت: براساس قرارداد منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از بزرگترین مرکز تحقیقات علمی با هدف جلوگیری از مهاجرت تحصیل کردگان و ایجاد انگیزه بازگشت جوانان شاغل در مراکز علمی دنیا در ایران احداث می شود.

پروفسور «مجید سمیعی» سه شنبه شب درنخستین جشن گلریزان انجمن آلزایمر ایران افزود: هرچند برخی از قراردادهای منعقده بایگانی می شود، اما این قرارداد با کمک خداوند و سعی و تلاش به نتیجه خواهد رسیدوی گفت که با راه اندازی این مرکز در صدد خدمت رسانی مناسب به مردم از جمله بیماران آلزایمر هستیم.

*برای خدمت به ایران کوتاهی نخواهم کرد

رییس بیمارستان علوم اعصاب هانوفر آلمان با اشاره به اینکه هیچ وقت کشور خود را فراموش نکرده است، بیان کرد: من ایرانی هستم و برای خدمت به کشور هیچ کوتاهی نخواهم کرد.

سمیعی با بیان اینکه تا توان دارم برای پیشرفت کشور تلاش می کنم، اظهار کرد: به نسل جوان فرهیخته و محقق کشور عشق می ورزم و باید برای پرورش آنان سعی و تلاش کنیم.

وی از راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایرانیان در آلمان خبر داد و گفت: این مجموعه در تلاش است تا جوانان مستعد این مرز و بوم را پرورش دهد و با آخرین یافته های علمی آشنا کند.

وی ادامه داد: هنگامی ایران می تواند در سراسر جهان سرآمد و جلوه گر باشد که همه ما برای پیشرفت علم و دانش قدم برداریم و هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند موجب پیشرفت علم و دانش شود.

پروفسور سمیعی گفت: کسانی که مسوولیت بوجود آوردن زمینه های لازم برای تحقیق و پژوهش را دارند اگر کوتاهی کنند، مردم ایران آنان را نخواهند بخشید.

*حفظ ارزش و منزلت محققان

وی بر حفظ ارزش و منزلت محققان در بالاترین سطح تاکید کرد و گفت: ما باید به افرادی که در خدمت علم و دانش هستند و جوانان ما را با آشنایی به این موضوعات برای آینده آماده می کنند، احترام بگذاریم .

این جراح سرشناس مغز و اعصاب ایران و جهان تاکید کرد:باید شرایط خوبی را برای این افراد فراهم کنیم و آنان بایستی از همه امکانات و تجهیزات برخودار باشند.

پروفسور سمیعی، دستگیری از محرومان و کمک و یاری به نیازمندان را از جمله شاخص های مردم ایران اعلام کرد و افزود: به همین دلیل شما در این مکان حضور یافتید تا یاری رسان بیماران آلزایمری باشید.

همچنین در این مراسم رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر با اشاره به اینکه پدیده سالمندی در کشور در حال شیوع است، گفت: باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از این بیماری و مراقبت آنها اندیشیده شود.

' مصطفی غفاری' اظهار کرد: در صورتی که برخورد مناسب یا بیماران آلزایمر داشته باشیم می توان این بیماری را کنترل کرد و از شدت آن کاست.

وی سالمندان را بزرگ ترین سرمایه دانست و بیان کرد: توسعه زندگی شهرنشینی موجب افزایش این بیماری شده و اگر آمادگی لازم برای پیشگیری و مراقبت از بیماران را نداشته باشیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

[ ]

عجیب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید ایرانی

 

«اینجا همه چیز درهم است.» اصطلاحی که شاید بتوان به راحتی آن را درباره سایت های ارائه اپلیکیشن به کار برد!
 سایت های زیادی برای فروش و ارائه اپلیکیشن های ایرانی یا همان افزونه های اندورید طراحی شده است. در این سایت ها همه چیز درهم است. برخی از این افزونه‌ها در نوع خود متفاوت و جالب هستند!

آفتابه

آفتابه، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها است. این برنامه که ابتکار سه دانشجوی رشته‌های فنی است، خیلی سریع به یک بازی پرطرفدار تبدیل و بیش از یک‌ونیم میلیون بار دانلود شد. ایده طراحی این افزونه برگرفته از صفحه غلط‌نامه دهخدا در فضای مجازی است.  طراحان این افزونه درباره اسم متفاوت این برنامه هم استدلال جالبی دارند: «پس زمینه بازی طرح یک خورشید است و آفتابه یعنی این‌که آفتاب هست! عکس آفتابه توی لوگو هم برای فان بودن برنامه بود!» شیوه این بازی به گونه‌ای است که در مرحله از آن باید عبارتی تقریبا بی‌ربط از روی عکس هر مرحله حدس زده شود.

درتوضیحات این برنامه آمده است: «با خرید سکه می‌توانید در مراحل راهنمایی بگیرید و راحت‌تر بازی کنید. همچنین با خرید سکه‌ درون بازی از سه دانشجوی پر انگیزه‌ی تازه‌کار حمایت می‌کنید.»

گرچه دانلود این افزونه ابتدا رایگان بوده و هیچ منفعتی برای سازندگان آن نداشته است؛ با گسترش سریع آن و درواقع خریداری شدن سکه‌های بیشتر، اوضاع این دانشجویان هم کم کم بهتر شد!

 

ir.treeco.aftabe0.jpg

 

گلاب به روتون!

این افزونه هم به‌صورت جی‌پی‌اس، آدرس نزدیکترین محل سرویس بهداشتی را به مشتریان خود نشان می‌دهد!

گلاب.jpg

سوت بزن عکس می‌گیره!

این برنامه هم ترفندی برای راحت‌تر شدن فرآیند عکس سلفی گرفتن است! با این افزونه افراد می‌توانند به واسطه تنها سوت زدن از خود و دیگران عکس بگیرند. این افزونه امکانات جالب دیگری مثل انتخاب محل ذخیره‌‌سازی عکس، امکان عکسبرداری با دوربین جلو و عقب، داشتن کادر تشخیص چهره، امکان تغییر کیفیت و رزولیشن عکس و ... را هم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. 

com.android.club.sutcam.png

اخبار مذاکرات هسته‌ای

آنقدر موضوع هسته ای حساس و شاید جذاب شده است که در کنار افزونه‌های تفریحی، افزونه های خبری هم در این سایت یافت می‌شود. افراد با نصب این برنامه می‌توانند، هر لحظه اخبار مذاکرات هسته‌ای را دنبال کنند. این برنامه اخبار مرتبط به مذاکرات هسته‌ای را استخراج و طبقه‌بندی می‌کند و در اختیار افراد می‌گذارد. البته این افزونه تولید کننده اخبار نیست و از مطالب سایر منابع و خبرگزاری استفاده می‌کند. 

بازار.jpg

روح یاب

این اپلیکیشن که هم صرفا تفریحی است، روحهای اطراف فرد شناسایی می‌کند!

app.Behradbxbx0.jpg

 

نذری یاب

در توضیحات این افزونه آمده است: «با اپلیکیشن تلفن همراه نذری یاب می توانید نذری های شهر خود را ببینید و با استفاده از جست‌وجوی پیشرفته و موقعیت یاب به نزدیک ترین محلی که در آن نذری می‌دهند مراجعه کنید»

این افزونه هدف خود را خدمت به عزاداران حسینی می‌داند و از بقیه هم می‌خواهد تا با ثبت اماکن نذری‌هایی که می‌شناسند، آن‌ها را یاری کنند!

نذری.jpg

 

همسر یاب

این افزونه هم دراستای کمک به پیدا کردن همسر مناسب و علاقه‌مند ساختن وی به خود طراحی شده است!

 این اپلیکیشن دارای دو بخش است: 
بخش اول یک تست کاملا رایگان است که به افراد می‌گوید که آمادگی ازدواج دارند یا خیر؟
بخش دوم هم شامل 21 مقاله در خصوص ازدواج است که افراد را راهنمایی می کند چگونه همسر مورد نظر خود را بیابند و حتی او را به خود علاقه‌مند سازند!

همسریاب.jpg

موجودی به نام مادر شوهر

این افزونه جالب هم در جهت بهبود روابط عروس و مادرشوهر طراحی شده است. آرمان این افونه برقراری صلح و صفا در خانواده هاست. این افزونه برای رسیدن به این آرمانش شامل بخش‌های مختلفی است.

مادرشوهر.jpg

دعای جلب محبت معشوق

این افزونه هم از پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شود. این افزونه به‌وسیله جمع‌آوری ادعیه، با هدف جلب محبت و توجه  معشوق طراحی شده است!  این افزونه هم ادعا می‌کند که با استفاده از آن افراد می‌توانند به راحتی دلربا باشند و مورد توجه معشوق قرار بگیرند!

محبت همسر

[ ]

پهپاد AirDog با قابلیت تعقیب کاربر - زومیت

پهپاد AirDog با قابلیت تعقیب کاربر - زومیت

[ شنبه 20 دی 1393برچسب:پهپاد AirDog ,قابلیت تعقیب کاربر - زومیت, ] [ 1:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

«لویی پاستور» در آزمایشگاه

 

شهرت لویی پاستور مدیون شناخت نقش باکتری‌ها در بروز بیماری و کشف واکسن ضد هاری است.
پاستور در سال 1881، واکسن سیاه‌زخم را برای علاج قطعی بیماری گوسفندان کشف کرد.همچنین عمل پاستوریزه‌کردن که مأخوذ از نام اوست، از ابداعات این دانشمند شهیر است.

علاوه بر سمت های علمی و استادی دانشگاه استراسبورگ، او همچنین از اعضای اصلی فرهنگستان فرانسه بود و مجلس، ماهانه 25000 دلار مقرری برای او تعیین کرده بود.

این شیمیدان فرانسوی ششم جولای 1885 در جریان تلاش برای ساخت واکسن ها، (واکسن) ضد هاری را که ساخته بود با موفقیت روی نوجوانی به نام ژوزف آزمایش کرد و راه برای پیشگیری از بیماریها هموار شد.

وی قبلا ابراز نظر کرده بود که باکتری تضعیف شده در آزمایشگاه، اگر به افراد تزریق شود در آنها در برابر آن بیماری مصونیت ایجاد خواهد کرد.سرانجام او در 28 سپتامبر 1895 درگذشت و در فرانسه به خاک سپرده شد. در تهران میدانی به یاد او "پاستور" نامگذاری شده است.
[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:«لویی پاستور» در آزمایشگاه ,پاستور,میدان پاستور, ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

رفع چین و چروک پوست

 

آناناس تازه حاوی ترکیبی به‌نام «بروملین»، نوعی آنتی‌اکسیدان است. این ترکیب عامل اصلی همه ویژگی‌های تغذیه‌ای این میوه گرمسیری است.

با استفاده از آب آناناس بدون شکر می توانید از شر چروک های چشم تان خلاص شویدImage result for ‫عکس آناناس‬‎

به این صورت که آب آناناس را به زیر چشم مالیده و اجازه دهید بماند، پس از بیست دقیقه ان را بشویید انجام مداوم روزانه این کار باعث از بین رفتن خطوط ریز و حلقه های تیره دور چشم می شود.

از آب اناناس می توانید برای از بین بردن خطوط لبخند نیز استفاده کرد. این کار باید به صورت مداوم انجام شود و برای چروک های ریز و تازه کاربرد دارد.

آناناس حاوی ویتامینC است. بنابراین با خوردن آن، علاوه بر تامین ویتامینC مورد نیاز، پیری سلول‌های بدن نیز به تعویق می‌افتد. استفاده از آب آن روی پوست نیز همین تاثیر را دارد. مصرف روزانه دو حلقه متوسط آناناس تازه، بخشی از نیاز بدن به این ویتامین را تامین کرده و روند پیری سلول‌های بدن بویژه پوست را نیز به تعویق می‌اندازد.

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:رفع چین و چروک پوست ,آناناس, ] [ 13:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ساخت ۷دستگاه لیزر پزشکی در سازمان اتمی

 

رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت ۷ دستگاه لیزر پزشکی برای درمان بیماری‌هایی مثل پروستات، سنگ کلیه و خدمات دندانپزشکی خبر داد و گفت: به دنبال انتقال فناوری ساخت این لیزرها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید انبوه هستیم.

علی اکبر صالحی در پیامی به مناسبت برگزاری کنگره سازه‌های لیزر، گفت: به رغم گذشت بیش از 50 سال از تولد اولین دستگاه لیزر و با توجه به ساخت اولین دستگاه لیزر گازی به دست توانمند دانشمند ارجمند ایرانی جناب آقای پرفسور علی جوان انتظار می‌رفت که سهم ما در دستیابی به آخرین دستاوردهای این فناوری بیش از سطح فعلی باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته انتقال این فناوری به لحاظ ارزش و اهمیت کاربرد آن با موانع و محدودیت‌های بسیاری همراه بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از دستگاه‌های وارداتی نیز به صورت محدود و برای برخی کاربردهای خاص بدون انتقال دانش فنی و با وابستگی شدید به پشتیبانی و تأمین قطعات یدکی در اختیار پژوهشگران، کاربران ایرانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی پزشکان نیز عمدتاً به دلیل نداشتن آشنایی کافی با کارکردهای متنوع دانش لیزر استفاده از آن را بیشتر در محدوده اپراتوری و تنها با گذراندن دوره‌های محدود و کوتاه در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: از این رو ضرورت آشنایی عمیق با ظرایف و دقائق این فناوری به صورت آکادمیک و تدریس مبانی و کاربردهای این شاخه از دانش جدید در سطوح مقدماتی و پیشرفته در دانشگاه‌های پزشکی کشور امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی در مورد فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی در حوزه لیزر گفت: به منظور تحقق اهداف نظام در حوزه سلامت همواره در صدر فهرست فعالیت‌های فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان متخصص صنعت هسته‌ای ایران موضوع سلامت قرار داشته است که خوشبختانه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت و نتایج ارزشمندی را نیز به همراه داشته است.

صالحی تأکید کرد: به عنوان نمونه می‌توان به برنامه‌ریزی انجام شده جهت تأمین رادیوداروهای مورد نیاز بیش از 140 مرکز درمانی در سطح کشور اشاره کرد ضمن اینکه کارشناسان و متخصصان مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران به منظور تداوم بخشیدن به این رویکرد اصولی در مجموعه صنعت هسته‌ای اجرای برنامه‌های تحقیقاتی گسترده‌ای را سامان داده و پژوهش در حوزه لیزرهای پزشکی با توجه به جایگاه ویژه آن در تأمین اهداف و برنامه‌های کلان بخش سلامت به عنوان یک مأموریت راهبردی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی از موفقیت در ساخت هفت دستگاه لیزر پزشکی توسط این سازمان خبر داد و گفت: ساخت لیزر «هولمیوم» و «هارمونیک دوم» با کاربرد جراحی جهت درمان پروستات و اجرای فرآیند سنگ‌شکنی، ساخت لیزر «اربیوم» و «بیودی» جهت استفاده در دندانپزشکی و همچنین ساخت لیزر «فرکسنال» برای یاری رساندن به روند درمان بیماری‌های پوستی و ساخت دستگاه لیزرتراپی جهت بکارگیری در فیزیوتراپی در زمره آخرین دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استانداردها و تأئید فنی لازم برای این لیزرها از مراجع ذیصلاح دریافت شده و مجوز تولید آنها نیز از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صادر شده است.

صالحی هدف آینده سازمان انرژی اتمی را انتقال فناوری ساخت این لیزرها به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی جهت تولید انبوه تجهیزات مورد نیاز جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ صنعت هسته‌ای دست یکایک پژوهشگران، فعالان و علاقه‌مندان به همکاری در بخش لیزر را به گرمی می‌فشارم و سازمان انرژی اتمی مساعی لازم را جهت تحقق اهداف رهیافت ترسیم شده در این زمینه معمول می‌دارد.

[ ]

دیگر نیازی به پاک کن ندارید

 

یک کاغذ هوشمند دارای تکنولوژی خاصی در ساخت است که کاربران را در استفاده از پاک‌کن و یا دور انداختن کاغذ باطله بی‌نیاز می‌کند.
کارشناسان به تازگی یک کاغذ خارق‌العاده طراحی کرده‌اند که کاربر با استفاده از آن دیگر هرگز نیازی به نوشتن روی کاغذ دیگر نخواهد داشت.



گفتنی است، این کاغذ از موادی ساخته شده است که می‌تواند بارها پاک شده و دوباره برای نوشتن مورد استفاده قرار گیرد.



بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این کاغذ برای نوشتن مجدد مطالب تنها استفاده از نور ماوراء‌بنفش برای ایجاد حرارت و پاک کردن جوهر خودکار یا روان‌نویس کافی است.

کارشناسان سازنده این کاغذ ادعا کرده‌اند که می‌توان آن را 20 بار بدون نیاز به تعویض کاغذ مورد استفاده مجدد قرار داد.

کارشناسان اعتقاد دارند، استفاده از این فناوری باعث کاهش آلودگی محیط زیست خواهد شد.
[ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:دیگر نیازی به پاک کن ندارید ,کاغذ خارق‌العاده, ] [ 12:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

غول اینترنت دنیا هک شد

 

در حالی خبر هک شدن سازمان آیکان ICANN منتشر می شود که نه تنها بیش از یک ماه از این اتفاق سپری شده بلکه بخش عظیمی از اطلاعات این سازمان نیز به سرقت رفته است.

 آیکان، یکی از سازمان های بین المللی است که مدیریت شبکه جهانی وب را برعهده دارد. این سازمان در اواخر ماه گذشته میلادی یعنی ماه نوامبر تحت حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات این سازمان از طریق حمله فیشینگ به دست هکرها افتاده است.

هکرها با کمک ارسال ایمیل به کارکنان سازمان آیکان و کلیک کارکنان روی ایمیل ناشناس موفق به دسترسی به بانک اطلاعات ورود به سایت کارمندان آیکان شده اند. در این حمله علاوه بر دسترسی هکرها به اطلاعات کارمندان این سازمان، بخشی از داده های آیکان که با نام   Centralized Zone Data System یا CZDS که مرکز اصلی دامنه های ثبت شده مانند نام، آدرس، رمزهای ورودی، اطلاعات شخصی و ... بوده اند نیز در اختیار هکرها قرار گرفت.

بنا به اطلاعات منتشر شده، رمزهای ورودی به صورت رمز نگاری ذخیره شده بودند و آیکان پس از اطلاع از ورود هکرها به سیستم های امنیتی، تمامی الگوریتم های رمزنگاری شده را مسدود کرد. بخش های دیگری مانند اطلاعات ویکی آیکان نیز به سرقت رفتند. این سرقت در حالی مطرح می شود که مقامات آیکان اعلام کرده بودند، بخش های امنیتی این سازمان را اخیرا به روز رسانی کرده اند و از هر گونه سرقت اطلاعاتی در امان خواهند ماند.

[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:غول اینترنت دنیا هک شد , ] [ 22:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

درمان ریزش مو با موم عسل

 

مردم باستان از موم برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کردند و در حال حاضر برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها استفاده می‌شود، اما تاکنون به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

ریزش مو موجب آزار و ناراحتی بسیاری از افراد است. بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه هوکایدو ژاپن ماده موم مانند استخراج شده از کندوی زنبور عسل موجب رشد دوباره مو می‌شود.

 محقق این تحقیق، «کن کوباپاشی» اظهار امیدواری کرد ماده موم مانند موجب بهبود مو و کاهش التهاب‌های ناشی از تاثیرات کراتینوسیت و پرولیفراتیو شود.

خواص ضد التهابی این موم به دلیل وجود مواد صمغ مانندی است که زنبور عسل برای اتصال سوراخ‌های کندو استفاده می‌کند و کشف جدیدی نیست.

مردم باستان از موم برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کردند و در حال حاضر برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها استفاده می‌شود، اما تاکنون به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

موم خاصیت ضد التهاب، ضد تومور و تاثیرات مفید بسیاری بر سلامت بدن دارد.

برای رشد طبیعی موها نیازمند سلول‌های مخاطی بدون التهاب هستیم و موم موجب رشد سلول‌های کراتینوسیت از ترکیبات مهم در رشد موها می‌شود.

محققان این تحقیق تاثیر موم را بر موهای تراشیده شده موش‌ها به دلیل تحریک افزایش کراتینوسیت و رشد سریع موها مشاهده کردند.

البته این نتایج به این معنی نیست که اگر فردی به کچلی مبتلا شد به سر خود عسل بمالد بلکه ریزش مو بخصوص در مردان به دلیل وجود میزان مختلف تستوسترون در مراحل زندگی است و ریزش موی آنان به دلیل التهاب نیست.

نتایج این تحقیق در نشریه کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شده است.

[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:درمان ریزش مو با موم عسل , ] [ 21:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ موبایل با خودکار!

 

امروزه افراد به تلفن همراه خود بسیار وابسته هستند، اما هرگز نمی‌توان به باتری آن اطمینان داشت؛ البته شارژرهای اکسترنال بسیاری برای این مورد طراحی شده که می‌توانید از خودکار خود هم برای نوشتن و هم برای شارژ تلفن همراه استفاده کنید.


 
محققان آمریکایی افزودند: این شارژر شبیه تمامی خودکارهای آلومینیومی موجود با کارایی دوتایی یعنی خودنویس و خودکار است اما طرف دیگر این خودکار دارای نور و اتصال USB بسیار ریزی است و آماده شارژ دستگاه اندروید و یا iOS شما با انرژی باتری 700mAH است.
 
شما می‌توانید با برداشتن سر خودکار و پورت USB خودکار قدرتمند خود «Power Pen» را به راحتی شارژ کنید.
 
حال این دستگاه چه میزان شارژ به تلفن همراه ارائه می‌دهد؟ این خودکار قدرت ارائه شارژ 900mAH و یا 3800mAh را ندارد، اما حدود یک تا دو ساعت شارژ گوشی همراه شما را تامین می‌کند.
 
قیمت این خودکار 40 دلار اعلام شده است.

[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:شارژ موبایل با خودکار! , ] [ 21:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

نوشیدنی باور نکردنی ضد آلزایمر

 

یکی از نوشیدنی‌های بسیار لذیذ می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر شود.

کار‌شناسان به افرادی که می‌خواهند در دوران سالمندی به بیماری آلزایمر مبتلا نشوند، توصیه اکید می‌کنند در طول روز۳ الی ۵ فنجان قهوه بنوشند.


گفتنی است، تحقیقات جدید نشان داده است مصرف قهوه در طول روز می‌تواند سبب تقویت پیوند‌های بین سلول‌های عصبی در مغز و جلوگیری از بروز مرگ سلول‌های مغزی شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس این تحقیقات مصرف قهوه می‌تواند تا حدود ۲۰ درصد مانع از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر در سنین سالمندی شود. مصرف قهوه به ویژه باعث تقویت بخش هیپوکامپ سلول‌های مغزی که مرکز خاطرات و یادگیری است، می‌شود.

علاوه بر قهوه، دارا بودن رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، روغن زیتون و پروتئین‌های دریایی مانند ماهی می‌تواند به شدت در پیشگیری از ابتلا به این بیماری در افراد مفید باشد.
[ شنبه 22 آذر 1393برچسب:نوشیدنی باور نکردنی ضد آلزایمر ,قهوه ضد آلزایمر, ] [ 18:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

میوه ها و ادویه های چربی سوز

 

بعضی از میوه ها حاوی موادی هستند که باعث چاقی می شوند اما برعکس برخی از میوه ها چربی سوز هستند و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.

بسیاری از افراد دارای رژیم های تغذیه ای و لاغری هستند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند. خواندن این مطلب و اطلاع از خوراکی های چربی سوز می تواند آنها را در رسیدن به تناسب اندامی دلخواه یاری کند.

* لیمو ترش

لیمو حاوی اسید سیتریک بوده و متخصصان تغذیه معتقدند اگر هر روز صبح و بیست دقیقه قبل از مصرف صبحانه، یک عدد لیمو ترش را در لیوان آب گرم چکانده و میل کنید نه تنها برای فعالیت کبد مفید و سودمند است بلکه چربی سوزی را نیز به دنبال دارد.

* دارچین

دارچین، ادویه ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده تا از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده شود. با مصرف دارچین می توان قند ذخیره شده را بهتر و کارآمدتر سوزاند و سطح قند خون را کاهش داد.

* سیب، تله ای برای چربی ها

سیب، حاوی ماده ای به نام پکتین است که می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده، جلوی اشتها را گرفته و باعث سیری شود. 

* سرکه

سرکه، یکی دیگر از چربی سوزهایی است که در پیشگیری از تجمع چربی ها در بدن و افزایش وزن سودمند است.

* قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده اما مصرف بیش از سه فنجان قهوه در طول روز می تواند مضر باشد.

* فلفل قرمز

 کپسایسین موجود در فلفل قرمز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

* محصولات لبنی با صفر درصد چربی

محصولات لبنی سرشار از کلسیم بوده و در کنترل و تنظیم کالری نقش داشته و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجربه کاهش وزن شوند.

* تخم مرغ

افرادی که رژیم های لاغری دارند می توانند زرده تخم مرغ که سرشار از کالری است را جدا کرده و سفیده آن را به تنهایی مصرف کنند تا از فواید چربی سوزی این خوراکی برخوردار شوند.

* چای سبز

چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنول است که نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده بلکه می تواند  کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.

* جو دو سر

مصرف روزانه سبوس جو دو سر می تواند باعث لاغری شود زیرا این سبوس حاوی فیبرهای محلول در آب و همینطور فیبر پکتین است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به لاغری نیز کمک کند.

[ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:میوه ها و ادویه های چربی سوز , ] [ 23:30 ] [ علیرضا ]
[ ]

دشمن چربی شکم را بشناسید

 

پژوهش های اخیر حاکی از این است که مصرف فلفل قرمز باعث کاهش چربی در ناحیه شکم می شود.

محققان انگلیسی و آمریکایی در مطالعه ای مشترک دریافتند نوعی ترکیب طبیعی موجود در فلفل قرمز به میزان قابل توجهی چربی های ذخیره شده در شکم را کاهش می دهد.

چاقی شکمی خطرناک ترین نوع چاقی است زیرا خطر بیماری های مزمن از جمله پرفشاری خون، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.    
 
به عقیده محققان این ترکیب ارزشمند کاپسایسین نام داشته و نقش موثری در رفع چاقی شکمی ایفا می کند.

همچنین مشخص شد که  کاپسایسین موجب کاهش کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال های درد در بدن می شود.

این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و سلول های بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و از خاصیت ضد باکتریایی نیز برخوردار است. 

[ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:دشمن چربی شکم را بشناسید ,دشمن چربی, ] [ 23:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

زمان ثبت نام کنکور 94 اعلام شد

 

کلیه‌ متقاضیان شرکت‌ در دوره‌های روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، پیام‌ نور و غیرانتفاعی‌ها و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد می توانند در کنکور 94 شرکت کنند.
 تاریخ ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394 از روز یکشنبه 19 بهمن ماه 93 منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز سه شنبه 28 بهمن ماه 93 پایان می پذیرد.

داوطلبان می توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال 1394 ثبت نام کنند.

متقاضیان تحصیل در آن دسته از کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش آنها براساس آزمون است باید توجه داشته باشند از آنجا که پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد نیز از طریق همین آزمون صورت خواهد گرفت لذا ضرورت دارد متقاضیان در آزمون سراسری سال 1394 ثبت نام و در تاریخ مقرر در جلسه آزمون شرکت کنند.

آزمون سراسری سال 1394 در روزهای 21، 22 و 23 خردادماه 94 برگزار خواهد شد و اطلاعیه تکمیلی ثبت نام آزمون در تاریخ های 6 و 13 بهمن ماه 93 منتشر خواهد شد.
[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:زمان ثبت نام کنکور 94 اعلام شد ,ثبت نام کنکور 94, ] [ 1:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ تلفن همراه با ژاکت خورشیدی

 

بیشتر اوقات شارژ تلفن همراه تمام می‌شود و ما مکانی برای شارژ دوباره آن نمی‌یابیم. طراحان لباس Tommy Hilfiger با کمی تغییر، نوعی ژاکت خورشیدی طراحی کرده‌اند که بدون در نظر گرفتن مکان، وسیله الکتریکی مورد نیاز شما را شارژ می‌کند.

 این شرکت به کمک کارخانه محصولات خورشیدی Pvilion برای مردان و زنان ژاکتهای سبک ضدآب و پانل‌های خورشیدی منعطف در بالای ژاکت طراحی کرده‌اند.


انرژی حاصل از پانل‌های خورشیدی نصب شده بر پشت لباس به طور مستقیم از طریق کابل USB به درون جیب شما انتقال می‌یابد و قابلیت شارژ دستگاه میسر می‌شود.

قیمت این لباس 600 دلار است.

[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:شارژ تلفن همراه با ژاکت خورشیدی , ] [ 1:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

دو خوراکی موثر در زیبایی پوست را بشناسید

 

یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم.

برخی از مواد غذایی می توانند تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی پوست داشته باسند و از بافت پوست ما محافظت کنند.

سویا برای مراقبت از پوست
 
بر اساس مطالعات محققان استرالیایی سویا زیبایی ظاهری پوست را بهبود بخشیده و از آن محافظت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا به صورت موضعی و یا به عنوان مکمل خوراکی، موجب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین مشخص شده است که سویا در بهبود ساختار و استحکام پوست نیز نقش دارد.
 
به جای قهوه، کاکائو بخورید
 

یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم. محققان معتقدند که کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از 2 آنتی اکسیدان مهم (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در برابر صدمات آفتاب محافظت نموده، جریان خون در بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب رسانی پوست کمک کرده و موجب نرمی پوست می شود.

[ ]

ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي

متخصصان ايراني به دانش فني طراحي و ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي دست يافتند.
دكتر منوچهر منطقي، دبير ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي از دستيابي متخصصان ايراني به بومي‌سازي دانش سيمولاتور در كشور خبر داد و افزود: اين امر در راستاي كاهش هزينه‌هاي آموزش عملي و توانمند ساختن خلبانان انجام شده است.  وي با بيان اينكه در حال حاضر دانش سيمولاتور توسعه يافته و به غير از هلي‌كوپترها در هواپيماها نيز به كار گرفته مي‌شود، اظهار كرد: با تدابير انديشيده شده براي توليد سيمولاتورها عملكرد مجموعه هوايي بالا مي‌رود.  
وي يادآور شد: متخصصان ايراني علاوه بر پرنده‌هاي بدون سرنشين هواپيمايي به دانش فني طراحي و ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي نيز دست يافته‌اند كه اين امر نتيجه اعتماد به توانمندي مجموعه‌هاي پژوهشي با محوريت دانشگاه بوده است.
  دبير ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با ابراز خرسندي از آشتي صنعت و دانشگاه گفت: با اقدامات انجام شده در نمايشگاه بين‌المللي صنايع هوايي كه در جزيره كيش برگزار شد ما با يك تير سه هدف را نشانه رفتيم كه از جمله آن مي‌توان به بازاريابي صادراتي براي محصولات توليد داخل اشاره كرد.

[ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي ، پرنده بدون سرنشین, ] [ 22:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون

 

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند در حالی که در یونان به‌ عنوان عود کاربرد داشته است.

 گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی از قبیل نقش آن در درمان آکنه و فشارخون بالا شناخته شده است. افرادی که به آکنه مبتلا هستند مواد دارویی بسیاری را برای درمان این عارضه پوستی امتحان می‌کنند که اغلب نتیجه خوبی نمی‌گیرند. اما آویشن به‌ دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی ممکن است در آینده به عنوان عنصر مقابله‌کننده با آکنه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که این گیاه یک روش طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی ضدآکنه برای درمان این عارضه عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عصاره آویشن به‌ طور چشمگیر میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و همچنین به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند یکی از روش‌های مطمئن استفاده از آویشن برای کاهش ضربان قلب جایگزین کردن آن با نمک در مواد خوراکی است. علاوه بر این از دیگر خواص آویشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه با آویشن: روغن آویشن که از برگ‌های آن گرفته می‌شود اغلب به‌ عنوان داروی طبیعی برای سرفه کاربرد دارد. در یک مطالعه مشخص شد ترکیب آویشن با برگ‌های گیاه «پاپیتال» به تسکین سرفه و دیگر علائم برونشیت کمک می‌کند

آویشن برای افزایش ایمنی بدن: تأمین تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن در روز از طریق خوردن موادغذایی تاحدودی سخت است. اما آویشن منبع غنی از ویتامین C و A است. همچنین از دیگر فوائد آویشن وجود مس، فیبر، منگنز و آهن در آن است.

خاصیت آویشن در گندزدایی کردن: گرد و خاک یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا در فضای خانه است که می‌توان برای از بین بردن آن از روغن آویشن استفاده کرد. روغن این گیاه دارای خواص ضدقارچی است.

خلاصی از آفات با آویشن: آویشن یکی از عناصر تشکیل دهنده بسیاری از حشره‌کش‌ها به حساب می‌آید و برای از بین بردن ویروس، باکتری‌ها، موش‌ها و دیگر جانوران موذی استفاده می‌شود. برای ساخت یک آفت‌کش خانگی چهار قطره از روغن آویشن را با روغن زیتون ترکیب کنید.

آویشن بهبوددهنده خلق‌وخو: روغن آویشن اغلب برای معطر کردن استفاده می‌شود چرا که حاوی ماده فعالی به نام «کارواکرول» است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد کارواکرول با تأثیر روی فعالیت اعصاب موجب تقویت احساس سرحالی و شاد بودن در فرد می‌شود.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون , ] [ 22:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست!

 

حفظ کردن و به خاطر سپردن پسوردها یا همان رمزهای عبور یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین کارهایی است که همه ما سراغ داریم.

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ کارشناسان در حالی توصیه به حفظ کردن پسوردها می کنند که حتی نوشتن آن روی کاغذ و نگاه داشتنش را اصلا جایز نمی دانند و می گویند امن ترین جا برای انواع رمزها و پسوردها همان ذهن است.

اما به لطف دانشمندان ، کار حفظ کردن پسوردها در حال پیش رفتن به سوی آسانی و راحتی است و با تحقیقاتی که دانشمندان دانشکده اطلاعات دانشگاه یوسی بروکلی دارند انجام می دهند، احتمالا در آینده ای نزدیک دیگر از دست حفظ کردن انواع عددها و حروف و نشانه ها خلاص خواهید شد، کافی است شما تنها به رمز خود فکر کنید .

در این روش محققان امواج مغزی را با استفاده از فناوری بیوسنسور اندازه گیری می کنند و به این ترتیب "افکار گذشته” جایگزین رمز عبور یا همان پسورد برای احراز هویت شخص جهت ورود به سیستمش می شود. یک هدست بی سیم از طریق بلوتوث به دستگاه وصل می شود و بر روی پیشانی کاربر نیز یک سنسور نصب می شود که سیگنال های الکتروانسفالوگرام را منتقل می کند.

روش های دیگری نیز برای احراز هویت بیومتریک وجود دارد که از جمله آنها می توان از اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم یاد کرد اما این روش ها گران و نیازمند تجهیزات گسترده هستند.

به گفته محققان روش های ذهن خواندن بسیار راحت هستند، اما اگر دستگاه های آنها در دسترس و قابل استفاده برای مردم نباشد، هرچقدر هم که روش دقیق باشد، مردم تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهند.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست! ، حفظ کردن پسوردها, ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

حل معادلات ریاضی با دوربین تلفن همراه!

 

محققان کروات نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که با استفاده از دوربین تلفن همراه قادر به حل مسائل و معادلات ریاضی است.

 محققان شرکت MicroBlink نرم‌افزاری برای حل مسائل و معادلات ریاضی از جمله اعشار، توان، ریشه‌گیری و معادلات خطی ساده ابداع کرده‌اند.

نرم‌افزار PhotoMath در حقیقت یک برنامه کمک آموزشی است که به یادگیری بهتر و راحت‌تر ریاضی کمک می‌کند.



این نرم‌افزار از طریق دوربین تلفن همراه، تمامی مسائل ریاضی را که مشاهده می‌کند، حل می‌کند.

برای استفاده از نرم‌افزار، دوربین تلفن همراه باید به سمت فرمول ریاضی گرفته شود و جواب بسرعت بر روی صفحه نمایش تلفن نشان داده می‌شود.

این نرم‌افزار از فناوری تشخیص کاراکتر نوری برای خواندن فرمول ریاضی استفاده می‌کند؛ مسئله توسط نرم‌افزار حل شده و مراحل گام به گام حل مسئله به همراه جواب نهایی برای کاربر نمایش داده می‌شود.

نرم‌افزار PhotoMath مخصوص تلفن همراه با سیستم عامل iOS‌ و ویندوز طراحی شده و نسخه آندروید آن تا پایان سال جاری میلادی ارائه می‌شود.

این دستاورد در کنفرانس Twechcrunch Disrupt در لندن معرفی شده است.

[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:حل معادلات ریاضی با دوربین تلفن همراه! , ] [ 22:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

باتری‌هایی که خم می‌شوند

 

خم شدن محصولات دیجیتال و انعطاف پذیری آن ها در حال حاضر بحث داغ دنیای تکنولوژی است، اما در آینده ی نزدیک ممکن است این خم شدن به یک قابلیت تبدیل شده است.

 بخش تحقیق و توسعه کمپانی بزرگ سامسونگ در کره جنوبی باتری های جدیدی را معرفی کرده است که بسیار انعطاف پذیرند و در آینده، دنیای محصولات هوشمند پوشیدنی را متحول خواهند کرد، بر اساس گزارش های منتشر شده این باتری ها به حدی انعطاف پذیرند که می توان به راحتی آن ها را دور دست پیچید و یا گرد کرد.



این انعطاف پذیری به سامسونگ این امکان را می دهد تا از تمامی فضاهای درون گجت های هوشمند استفاده کرده و باتری های بزرگتری را در محصولات خود به کار بگیرد، البته سامسونگ اعلام کرده است که نباید به زودی شاهد استفاده این محصولات در گجت های هوشمند باشیم به طوری که شاید این باتری ها در Gear S نسل دوم نیز استفاده نشود، و در صورتی که همه چیز خوب پیش برود انتظار می رود سه سال آینده شاهد عرضه این نوع باتری در محصولات هوشمند باشیم.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:باتری‌هایی که خم می‌شوند , ] [ 20:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

سازگار شدن پرداخت همراه اپل با شبکه‌های جدید

دنیای موبایل و کامپیوتر
دو شرکت کارت اعتباری ویزا و چیس این هفته اعلام کردند که مشتریانشان به زودی می‌توانند به خدمات پرداخت همراه شرکت اپل موسوم به اپل پی دسترسی پیدا کنند.

به گزارش فارس به نقل از ریتیل اکسپرینس، ارائه این خدمات از تاریخ 20 اکتبر آغاز شده و به مالکان گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس امکان می‌دهد تا با استفاده از خدمات اپل پی خدمات و اقلام مورد نیازشان را از فروشگاه ها تنها با نگهداشتن گوشی در برابر کالای مورد نظر خریداری کنند.

برای ارائه این خدمات از یک شماره منحصر به فرد 16 رقمی حساب کاربری فرد استفاده می شود که برای حفظ امنیت افراد هرگز بر روی گوشی آنها ذخیره نخواهد شد. در عوض برای استفاده از این خدمات یک شماره دیجیتال خاص بر مبنای شماره کارت اعتباری اولیه فرد در نظر گرفته می شود تا فرایند پرداخت تسهیل شود.

برای یکپارچه کردن سرویس اپل پی با برنامه های همراه دیگر می توان از نرم افزار خاصی که توسط شرکت چیس طراحی شده نیز استفاده کرد و با این کار فرایند پرداخت هزینه استفاده از انواع کالا و خدمات را تسهیل نمود. انتظار می رود طی هفته های آینده شرکت های کارت اعتباری و وهمین طور فروشگاه های زنجیره ای مختلفی از استفاده از خدمات پرداخت همراه اپل پی استقبال کنند.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:سازگار شدن پرداخت همراه اپل با شبکه‌های جدید, ] [ 19:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!

 

این روز‌ها سرعت تحولات در عرصه فن‌آوری به اندازه‌ای سریع شده‌ که دیگر هیچ چیز دور از ذهن نیست. هر احتمالی که شما به آن بیندیشید، می‌تواند در عرض چند سال به واقعیت و عمل برسد. اگر تا کنون تنها مقیاس شما برای شمردن بایت‌ها گیگابایت و ترابایت بوده‌، از این به بعد می‌توانید به زتابایت هم فکر کنید؛ اما جریان این زتابایت چیست؟

این روز‌ها سرعت تحولات در عرصه فن‌آوری به اندازه‌ای سریع شده‌ که دیگر هیچ چیز دور از ذهن نیست. هر احتمالی که شما به آن بیندیشید، می‌تواند در عرض چند سال به واقعیت و عمل برسد. اگر تا کنون تنها مقیاس شما برای شمردن بایت‌ها گیگابایت و ترابایت بوده‌، از این به بعد می‌توانید به زتابایت هم فکر کنید؛ اما جریان این زتابایت چیست؟

به گزارش «تابناک»، شاید مواجهه با مفهوم زتابایت و درک میزان ظرفیت آن برای نگاهداشت داده‌ها قدری مشکل باشد. این امر طبیعی است، زیرا عملا زتابایت یک ظرفیت بسیار عظیم از داده‌ها را در خود جای می‌دهد.

شرکت Seagate اعلام کرده ‌که سال ۲۰۱۶ سال «زتابایت» - Zettabyte – است. این شرکت پیش‌بینی کرده ‌تا این سال میزان ظرفیت لازم برای پوشش داده‌ها در سراسر جهان توسعه و افزایش سرسام‌آوری خواهد داشت و از هم اکنون نیز پیش‌بینی درخواست این میزان ظرفیت را کرده است.

این همه به این معناست که در سال ۲۰۱۶ حجم داده‌ها و اطلاعاتی که از طریق اینترنت در سراسر جهان مبادله خواهد شد، برابر با حجم بیش از یک زتابایت خواهد بود؛ این پیش‌بینی از سوی شرکت Cisco مطرح شده است.

اما یک زتابایت چقدر است؟ یک زتابایت برابر با ۳۲۳ تریلیون کپی از رمان جنگ و صلح لئو‌تولستوی است، یا برابر با ۲ میلیارد سال موسیقی! بگذارید با مفاهیمی که با آن‌ها آشنا هستیم، موضوع را روشن کنیم.

هر ۱۰۲۴ ترابایت برابر با یک پتابایت است و یک اگزابایت برابر با ۱۰۲۴ پتابایت. در نتیجه یک زتابایت برابر با ۱۰۲۴ اگزابایت خواهد بود.

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!



آیا این حجم و ظرفیت عظیم شما را متعجب می‌کند؟ پس نگاهی به این اینفوگرافی داشته باشید.

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!

[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید! , ] [ 20:6 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد