ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

موتورسواری بدون كلاه رئیس دفتر رئیس‌جمهور

 

محمد نهاوندیان - رئیس دفتر رئیس‌جمهور - که در مشهد از همراهی کاروان دولت جامانده بود، برای رسیدن به جلسه هیأت دولت سوار موتورسیکلت یکی از هموطنان مشهدی شد.

به گزارش ایسنا، این عکس‌ها در صفحه فیسبوک پرویز اسماعیلی - معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور - منتشر شده است.




در بخشی از مطلب صفحه فیسبوک اسماعیلی نیز آمده است: رئیس دفتر رئیس‌جمهور بدلیل رسیدگی به مشکلات و گفت‌وگو با مراجعین در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی از همراهی با کاروان دولت جاماندند و برای رسیدن به جلسه دولت (که در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شد)، موتور سیکلت عبوری یکی از هموطنان مشهدی را ترجیح دادند.

بعد از نیم ساعت موتورسواری و راهپیمایی و غوطه‌ور شدن در محبت مردم به اهل بیت (ع)، دکتر نهاوندیان به جلسه دولت در حرم آقا امام رضا (ع) رسیدند.

[ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:موتورسواری بدون كلاه رئیس دفتر رئیس‌جمهور , ] [ 11:52 ] [ علیرضا ]
[ ]

رضایت کامل از عمل جراحی/ وضعيت عمومي رهبر انقلاب اسلامي کاملا خوب و طبيعي است

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب:

 

در پي عمل جراحي صبح امروز رهبر انقلاب اسلامي، آقاي دکتر مرندي رييس تيم پزشکي ايشان، در مصاحبه اي ضمن ابراز رضايت کامل از عمل جراحي پروستات انجام شده، گفت: اين عمل جراحي بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام شد و وضعيت عمومي رهبر انقلاب اسلامي کاملا خوب و طبيعي است.

در پي عمل جراحي صبح امروز رهبر انقلاب اسلامي، آقاي دکتر مرندي رييس تيم پزشکي ايشان، در مصاحبه اي ضمن ابراز رضايت  کامل از عمل جراحي پروستات انجام شده، گفت: اين عمل جراحي بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام شد و وضعيت عمومي رهبر انقلاب اسلامي کاملا خوب و طبيعي  است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، دکتر مرندي همچنين افزود: عمل پروستات براي افراد در محدوده سني سالمندي و حتي ميانسالي، عمل رايجي است که در اغلب موارد نياز به برداشتن پروستات بوجود می آيد.

وي افزود: مدتي بود که اين عارضه در رهبر انقلاب ايجاد شده بود و نظر پزشکان اين بود که اکنون زمان مناسبي براي عمل است و رهبر معظم انقلاب نيز از نظر پزشکان معالج تبعيت کردند.

رئيس تيم پزشکي رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآيند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نيم ساعت با بي حسي موضعي و بدون نياز به بيهوشي و بدون هرگونه عارضه اي انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشياري کامل بودند و صحبت مي کردند و اکنون نيز در وضعيت خوبي هستند و از بنده خواستند که سلامت ايشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکيد رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در يک بيمارستان دولتي،افزود: رهبر انقلاب تأکيد داشتند که مزاحمتي براي ساير بيماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.

آقای مرندی در پاسخ به سوالي درباره زمان ترخيص رهبر معظم انقلاب از بيمارستان نيز گفت: بطور معمول مراقبتهاي بعد از اين عمل براي همه بيماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ايشان نيز همين روند طي خواهد شد.

وي ادامه داد: پس از ترخيص نيز مانند همه بيماران، در دوره نقاهت، محدوديتهاي بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاري وجود دارد و ايشان اگرچه فردي فوق العاده پر کار هستند، اما بايد به مدت چند هفته از فشار کاري خود کم و برخي کارها را نيز حذف کنند، البته اراده ايشان بر اين است که هر چه زودتر به حالت طبيعي بازگردند.

رئيس تيم پزشکي رهبر انقلاب همچنين از زحمات کادر پزشکي و پرستاران در انجام عمل جراحي و همچنين از دعاهاي خالصانه مردم ايران براي سلامتي رهبر معظم انقلاب قدرداني کرد.

[ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:رضایت کامل از عمل جراحی، وضعيت عمومي رهبر انقلاب اسلامي , ] [ 11:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

عیادت رئیس جمهور از رهبر معظم انقلاب

 

حجت الاسلام روحانی دقایقی پیش با حضور در بیمارستان ازحضرت آیت الله خامنه ای عیادت کردند.

 به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام روحانی دقایقی پیش با حضور در بیمارستان ازحضرت ایت الله خامنه ای عیادت کردند.

لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحي قرار گرفتند.

[ ]

امین حیایی و پسرش دارا

 

[ دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:امین حیایی و پسرش دارا , ] [ 23:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

شهری که قبرستان ندارد!

 

شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی اکنون تنها شهر ایرانی است که قبرستان ندارد و مردم این شهر، اموات خود را در شهرهای اطراف دفن می‌کنند، تلاش برای ایجاد قبرستان در این شهر نیز تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

جلفا از دیر باز مبدا تجاری ایران و شاهراه تردد کاروان های بزرگ بوده است، با این حال در آن زمان به دلیل نامناسب بودن شرایط آب و هوایی، مردم رغبت زیادی برای زندگی در این شهر نداشتند و تراکم جمعیت شهرستان بیشتر در روستاهای هادی شهر، شجاع، گرگه علمدار و شاهمار بود. مردم برای کار روزها به جلفا می آمدند و شب ها به شهرهای خود بازمی گشتند، برای همین از آن زمان تاکنون گورستانی در این شهر ساخته نشده است و مردم اموات خود را در شهرهای محل سکونت خود غسل داده و دفن می کردند، اما با رونق منطقه و ساکن شدن تدریجی افراد در این شهر، رویه دفن اموات در شهرهای اطراف همچنان ادامه یافت و این باعث شد جلفا با وجود برخورداری از ساکنان دائم، همچنان بدون قبرستان بماند.

فرماندار شهرستان جلفا با بیان این که بیشتر اهالی این منطقه غیربومی هستند و صرفا برای انجام کار به این شهر می آیند، به دلایل نبود آرامگاه در شهر جلفا اشاره کرد و گفت: این شهر به دلیل این که از زمان قدیم یک شهر اداری بوده، بیشتر افراد غیربومی برای فعالیت های کاری به این شهر می آمدند و بیشتر در زمینه های راه آهن و گمرک فعالیت می کردند و معمولا پس از فوت نیز در شهر خود مدفون می شدند.

زاهد محمودی در گفت وگو با مهر یادآور شد: حدود هشت سال پیش، شورای شهر جلفا مکانی را برای ایجاد آرامگاهی در این شهر اختصاص داد که به دلیل استقبال نشدن این گورستان ایجاد نشد.

وی در عین حال از وجود آرامگاه هشت شهید در شهر جلفا خبر داد و گفت: در این شهر، پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در حیاط مسجد جامع مدفون شده اند و علاوه بر این، آرامگاه سه سرباز شهید سال 1320 نیز وجود دارد که در حاشیه رود ارس در کنار پل آهنی شهر جلفا دفن شده اند.

یک مورخ و محقق نیز با اشاره به دلیل نبودن آرامگاه در شهر جلفا گفت: سابقه تاریخی شهر جلفا به بعد از قرارداد عهدنامه ترکمنچای برمی گردد که بعد از تقسیمات کشوری اداره های پست، گمرک و شبکه بهداشت در این شهرستان ایجاد شد و بیشتر ساکنان آن هم غیربومی بوده اند.

ولی راعی شجاعی افزود: از حدود 150 سال پیش قرار بود در شهر جلفا آرامگاهی ایجاد شود، اما به دلیل غیربومی بودن ساکنان، هر فرد بعد از مرگ در شهر خود دفن می شد و شهرهای شجاع و شاهمار نزدیکترین شهرهایی بود که در آن زمان برخی از ساکنان جلفا پس از مرگ در آنجا دفن می شدند.

وی با بیان این که حدود 37 سال پیش نیز مجددا قرار شد در جلفا آرامگاهی ایجاد شود، گفت: این شهر به لحاظ دارا بودن کلیسای خرابه، گردشگران زیادی داشت و در آن زمان یک خانواده ارمنی برای زیارت این کلیسا آمده بودند که در راه بازگشت فرزند خود را از دست دادند و او را در این آرامگاه دفن کردند، مسلمانان به دلیل این که نخستین مدفون این گورستان ارمنی بود، اموات خود را در آنجا دفن نکردند و بعدها آنجا به آرامگاه ارامنه تبدیل شد.

به گفته راعی حدود شش سال گذشته نیز قرار بود در تپه ای نزدیک شهر جلفا، آرامگاهی ایجاد شود که به دلیل نظامی بودن آن اجازه ایجاد گورستان داده نشد.

وی با اشاره به دلیل دفن اکثر افراد فوت شده شهر جلفا در هادی شهر گفت: در سال های گذشته به دلیل این که در هادی شهر غسالخانه وجود داشت، اهالی شهر جلفا افراد فوت شده خود را در هادی شهر دفن می کردند که با ایجاد غسالخانه در شهرهای شجاع و شاهمار، اموات مردم جلفا در این شهرها نیز به خاک سپرده می شوند.

رتبه شانزدهم در آمار مرگ و میر آذربایجان شرقی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز با اشاره به آمار مرگ و میر در سه ماه نخست امسال در شهرستان جلفا گفت: آمار مرگ و میر در سه ماه نخست آذربایجان شرقی، پنج هزار و 562 مورد بوده که 88 مورد آن مربوط به جلفاست و این شهرستان رتبه شانزدهم را در آمار مرگ و میرهای استان دارد.

علی جعفری آذر همچنین به آمارهای مرگ و میر جلفا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته در آذربایجان شرقی 22 هزار و 705 مورد وفات اتفاق افتاده بود که 300 مورد آن مربوط به شهرستان جلفا بوده است

[ شنبه 8 شهريور 1393برچسب:شهری که قبرستان ندارد! , ] [ 22:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

ترفند جدید برای فروش شیر

 

استفاده از پالم در لبنیات در چند هفته گذشته جنجالی شده است. به گفته شرکت های تولید و توزیع لبنیات، افشاگری وزارت بهداشت در این باره، با کاهش فروش لبنیات مخصوصا نوع پرچرب مواجه شده است.
خبر آنلاین: استفاده از پالم در لبنیات در چند هفته گذشته جنجالی شده است. به گفته شرکت های تولید و توزیع لبنیات، افشاگری وزارت بهداشت در این باره، با کاهش فروش لبنیات مخصوصا نوع پرچرب مواجه شده است.

در روزهای گذشته شایعاتی درباره ترفندهای دیگر شرکت های لبنیاتی برای فروش محصولات پرچربشان دست به دست در موبایل ها چرخید، اما هیچ کدام تایید نشد.

در تصویری که مشاهده می کنید از یک بطری شیر گرفته شده است که شرکت سازنده مدعی است شیر کامل تحویل مشتریانش می دهد. همانطور که می بینید روی این بطری شیر و در زیر تاریخ تولید و انقضا نوشته شده: "فاقد هر نوع چربی گیاهی".

پیش از این هم شرکت های لبنیاتی با بمباران تبلیغاتی و بعضا پیامک های گسترده تاکید می کردند که از پالم و روغن های گیاهی در محصولاتشان استفاده نمی کنند.



اما آبا می توان این اطلاع رسانی را نوعی اعتراف به استفاده از پالم در شیرها و لبنیات پرچرب در گذشته و پیش از افشاگری وزارت بهداشت دانست؟
[ یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:ترفند جدید برای فروش شیر , ] [ 23:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

هدیه رهبری به یک مدیر بی‌حاشیه

 

محمد فروزنده یکی از مدیران کم حاشیه و بی سرو صدا در کشور است.
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم توديع محمد فروزنده و معرفي سعیدی کیا  به نکات قابل توجهي اشاره کرده و اعلام کرد که فروزنده در 15 سال مسووليت بنياد به توصیه ناحق احدی گوش نکرد.

آقاي فروزنده ويژگي هاي برجسته فراوانی داشتند اما آنچه که از همه مهمتر بود توجه نکردن و گوش نکردن به توصیه های ناحق، باند بازی و خرج های غیر ضروری بود .همین موضوع موجب نارضایتی بسیاری شده بود اما چون مقام معظم رهبری مشی آقای فروزنده را می دانستند به این حرف ها توجهی نکردند و در نهایت بپاس تلاش  و زحمات او ،  مقام معظم رهبري قرآنی را  به مهندس فروزنده رييس اسبق بنياد مستضعفان اهدا کردند.

[ شنبه 11 مرداد 1393برچسب:هدیه رهبری به یک مدیر بی‌حاشیه , ] [ 23:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکایت

حکایت

می گویند شخصی سرکلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد.با عجله دو مساله را که روی تخته سیاه نوشته سده بود یادداشت کرد و به خیال اینکه استاد آنها را به عنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز و آن شب برای حل آنها فکر کرد. هیچ یک را نتوانست حل کند ، اما تمام آن هفته دست از کوشش برنداشت.سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد.

استاد به کلی مبهوت شده بود ، زیرا آنها را به عنوان دو نمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.

اگر این دانشجو این موضوع را می دانست احتمالا آنرا حل نمی کرد ، ولی چون به حود تلقین نکرده بود که مساله غیر قابل حل است و بلکه بر عکس فکر میکرد بایذ حتما آن مساله را حل کند سرانجام راهی برای حل مساله یافت.

نتیجه: برای آن کس که ایمان دارد ناممکن وجود ندارد .....

[ شنبه 4 مرداد 1393برچسب:حکایت, ] [ 1:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

آمار وازكتومي ايران 3 برابر ميانگين جهاني است

اعلام 7 استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي
 

يك عضو هيئت علمي دانشگاه با تشريح هفت استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي، بر بازنگري قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب سال ۷۲ مجلس تأكيد كرد و گفت: با قانون فعلي  هم مي‌توان ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ يا يك مورد وازكتومي انجام داد.
خليل علي‌محمدزاده عضو هيئت علمي دانشگاه در واكنش به اظهار نظر يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس در رابطه با كاهش آمار وازكتومي در كشور اظهار داشت: طي 25 سال اخير از سال 68 تا شش ماهه اول سال 92، به طور ميانگين سالي 30 هزار وازكتومي تنها در بخش دولتي ايران صورت گرفته و نظر به اينكه اعلام شده سالانه 2 ميليون وازكتومي در جهان صورت مي‌پذيرد و ايران يك درصد جمعيت جهان را دارد، بنابراين تا اينجاي كار، اين آمار فقط در بخش دولتي ايران، يك و نيم برابر متوسط جهاني است.
وي افزود: از آنجا كه خدمات باروري پيشگيرانه در بخش دولتي كشور ما، فقط 22 درصد جمعيت زنان همسردار در سنين باروري را پوشش مي‌دهد و بر اساس اظهارت رسمي مسئولان وزارتخانه كه آمار دقيقي درباره جراحي‌هاي دائمي پيشگيري از بارداري در بخش خصوصي ندارند و با توجه به بزرگي جامعه آماري بخش خصوصي در اين مورد، محاسبه حداقل به همان ميزان بخش دولتي وازكتومي در اين بخش، مي‌توان آمار وازكتومي در ايران را حداقل سه برابر ميانگين جهاني محاسبه كرد.
وي به تسنيم گفت: علت اينكه جمعي از مطلعان و متخصصان در دانشگاه‌ها و مجلس و ساير مراكز به فكر تعريف چارچوب و تعيين حدود و تدوين دامنه عمليات، براي قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب سال 72 مجلس افتاده‌اند، از اين رو است كه با اين قانون كلي، هم مي‌توان ماهي به طور متوسط 2500 وازكتومي در بخش دولتي انجام داد (اقدامي كه در 25 سال اخير صورت گرفته است) و هم در وضعيت اعلام شده در سه ماه اخير، ماهي تنها يك مورد وازكتومي انجام داد، بنابراين بايد حَد و حدود اين قانون مشخص شود.
علي‌محمدزاده افزود: اين معجزه عملكرد پزشكي بر مبناي انديكاسيون است كه اينچنين مي‌تواند از بسياري خواسته‌ها و تقاضاهاي بي‌دليل جلوگيري كند و اينچنين به سلامت و نشاط خانواده‌ها كمك بيشتري كرد.
وي ضمن تشكر از رسانه‌ها كه در رابطه با ابعاد سياست‌هاي جديد جمعيتي تلاش شايسته‌اي دارند، گفت: چند روز پيش يك خبرگزاري نتايج تحقيقات دانشگاه هاروارد در بازه زماني 24 سال روي بيش از 50هزار مبتلا به سرطان پروستات را منعكس كرده بود كه طي آن نقش چشمگير وازكتومي در افزايش تيپ بسيار بدخيم اين نوع سرطان شايع در مردان كه روند آن در ايران نيز رو به افزايش است، ثابت شده بود.
اين پزشك و استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: «بهبود زيربناها و كيفيت بخشيدن به سال‌هاي زندگي»، «فرهنگ‌سازي و تأكيد بر سبك زندگي اسلامي و ايراني در آموزش‌ها و مشاوره‌ها»، «تصويب قوانين تشويقي در حمايت از خانواده»، «اتخاذ برخي قوانين بازدارنده به منظور جلوگيري از تخلف»، «برچيدن سياست‌هاي تحديد نسل»، «مديريت فرهنگي و تخصصي برنامه‌هاي مرتبط با باروري» و «رصد مستمر و ارزيابي عملكرد بر مبناي استانداردها»، هفت استراتژي مهم در تحقق سياست‌هاي كلي جمعيتي است.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:آمار وازكتومي ايران 3 برابر ميانگين جهاني است , ] [ 23:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

سرعتگير با برش زمين

رضايي- تهران: در سفر به كرج از بزرگراه شهيد همت حتماً به انتهاي بزرگراه شهيد خرازي مي‌رسيد. در قسمتي كه به بزرگراه تهران- كرج مي‌رسد چندين چاله افقي «تعبيه» شده كه نمي‌تواند هدفي غير از آسيب‌رساندن به جلوبندي خودروها داشته باشد. اگر قصد وزارت راه كاهش سرعت است با برش زمين عملي نخواهد شد.

[ شنبه 21 تير 1393برچسب: سرعتگير با برش زمين , ] [ 1:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

زنگ خطر بحران كم‌آبي در كشور به صدا درآمده است

وزير نيرو با هشدار نسبت به افزايش مصرف بي‌رويه آب و برق و اعلام خطر كم آبي در كشور گفت: ۸۰ درصد منابع آبي تجديدپذير را مصرف مي‌كنيم.
به گزارش تسنيم، حميد چيت‌چيان در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اينكه در بخش برق بيش از 30 ميليون مشترك تحت پوشش شبكه سراسري برق كشور قرار دارند، اظهار كرد: همچنين 460 واحد نيروگاهي در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند كه ظرفيت نصب شده برق آنها 71 هزار و 400 مگاوات است كه از اين حيث ايران در رتبه 14 جهان قرار دارد.
وي با يادآوري اينكه در بخش آب بيش از 340 سد توسط وزارت نيرو احداث شده است، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين 129 سد نيز هم‌اكنون در حال ساخت است و بيش از 33 ميليارد مترمكعب آب توسط سدها تنظيم و در بخش‌هاي شرب، صنعت و كشاورزي توزيع مي‌شود.
چيت‌چيان با بيان اينكه در بخش برق و آب به ترتيب 200 هزار ميليارد تومان و 100 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است، بيان كرد: در اكثر كشورها كشاورزي‌ها ديم است، از سوي ديگر ايران از نظر سطح زيركشت آبي پس از چين، هند و امريكا رتبه 4 دنيا را در اختيار دارد؛ به لحاظ زمين آبي نيز 2/8 ميليون هكتار در كشور وجود دارد.
وي با تأكيد بر اينكه ايران از نظر منابع انرژي فسيلي و تجديدشونده بسيار قوي است، گفت: اين در حالي است كه از نظر منابع آبي فقير هستيم اما با سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي كه انجام شده خدمات آب به خوبي به مردم ارائه مي‌شود اما بايد اين سؤال را پرسيد كه آيا با وجود ظرفيت‌هاي خوبي كه در تأمين و عرضه آب داريم آيا در مصرف آن نيز توجه كافي داريم.  وزير نيرو با طرح اين پرسش كه آيا آب و برق را درست مصرف مي‌كنيم، ادامه داد: آيا اين امكان وجود ندارد كه از اين منابع بسيار گرانبها بهتر استفاده كنيم تا آنها را هدر ندهيم. در تمام دنيا اين مسئله روشن شده كه اگر كشوري 40 درصد از منابع آب تجديدشونده خود را مصرف كند از نظر منابع آب پايدار است؛ اما در ايران ما از اين حد عبور كرده‌ايم و 80 درصد منابع آب تجديدشونده را مصرف مي‌كنيم.  چيت‌چيان با بيان اينكه اين ميزان مصرف مشكلات بسيار حادي را براي ما ايجاد كرده است، گفت: يكي از اين مشكلات خشك شدن تالابها و درياچه‌ها از جمله درياچه اروميه بوده است كه يكي از علائم زياد مصرف كردن آب بوده است. علامت دوم پايين آمدن سطح آبهاي زيرزميني است به طوري كه در بعضي نقاط بايد 500 متر چاه حفر شود تا به آب مختصري برسيم.
وي با بيان اينكه از 608 دشت كشور 298 دشت از نظر آب داراي بيلان منفي هستند، افزود: اگر ميزان جريان آب سطحي در سال‌هاي اخير را با متوسط 46 سال گذشته مقايسه كنيم متوجه مي‌شويم اين ميزان به نصف كاهش يافته است و برخي رودخانه‌ها خشك شده به طوري كه به عنوان مثال در اصفهان آبي در رودخانه‌ها جريان ندارد.
وزير نيرو با بيان اينكه در 35 سال اخير ميزان بارش سرانه آب از 4 هزار مترمكعب به كمتر از 1600 مترمكعب رسيده است، گفت: مصرف آب شهري به ازاي هر نفر در روز در كشورمان 250 ليتر است اما اين ميزان در آلمان 159 ليتر است.

[ شنبه 21 تير 1393برچسب:زنگ خطر بحران كم‌آبي در كشور به صدا درآمده است , ] [ 1:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

«ماه عسل» چه كساني؟!

ماه‌عسل» پديده‌اي كه حالا پايش را فراتر از يك برنامه تلويزيوني گذاشته است

چرا وقتي اين برنامه مشكلات مهماناش را حل مي‌كند، مشكل من را حل نكند؟ اين سؤالي است كه احتمالاً در ذهن بسياري از افرادي كه با برنامه « ماه عسل» تماس گرفته‌اند، شكل گرفته است. مردم از برنامه محبوب تلويزيوني‌شان انتظار دارند تا مشكل آنها را هم حل كند.

ماه عسل ويژه‌برنامه افطار شبكه 3 كه چند سالي است با اجراي احسان عليخاني در حال اجراست، بي‌شك يكي از پربيننده‌‌ترين برنامه‌هاي زنده تلويزيوني در دهه اخير به شمار مي‌رود؛ برنامه‌اي كه در طول ماه رمضان براي خود مخاطبان خيلي وسيعي دست و پا كرده است، چون مي‌داند هر روز ساعات پيش افطار ايراني‌هاي زيادي با مشاهده اين برنامه سپري مي‌شود. احسان عليخاني و تيم همكارش از اين شانس برخوردار بوده‌اند كه بتوانند خود را در ميان مخاطبان سخت‌پسند تلويزيون جا بيندازند.

يكي از دلايل اين پربيننده‌ترين بودن را مي‌توان در سوژه‌هاي اين برنامه ديد. عليخاني در برنامه‌اش سراغ كساني مي‌رود كه زندگي‌شان دچار پيچ و خم‌هاي غيرمعمولي بوده است. كساني هم كه به اين برنامه دعوت مي‌شوند، از بيان مشكلات خود يا سرگذشت عجيب و غريبي كه داشته‌اند، طفره نمي‌روند.

حس خودماني بودني مهمانان برنامه با تلويزيون باعث شده است تا بيننده‌ها هم با ماه عسل حس نزديكي پيدا كنند. حضور بهنوش بختياري در اين برنامه و بيان خاطرات دوران نوجواني و جواني‌اش كه البته حواشي‌اي نيز پيدا كرد نشانه‌اي از همه‌گير شدن اين حس راحتي با اين برنامه است.

مهم‌ترين چالشي كه پيش روي ماه عسل وجود دارد، همين ديده شدن است. ديده شدن و مقبول بودن برنامه قدرت مانور آن را بالا مي‌برد و توان تأثيرگذاري‌اش را افزايش مي‌دهد، به همين دليل است كه هر وقت صحبت از ويژه‌برنامه‌هاي صدا و سيما در ماه رمضان مي‌شود، يكي از اولين سؤال‌هاي خبرنگاران اين است كه امسال هم ماه عسل داريم يا نه! در مقابل اين ديده شدن چالش‌هايي را نيز پيش پاي ماه عسل گذاشته است. اولين چالش زير ذره‌بين رفتن برنامه است. وقتي ثانيه به ثانيه برنامه مورد توجه است، آن وقت يك تپق مجري يا مهمان يا حتي يك ديالوگ نامناسب براي برنامه حاشيه‌ساز مي‌شود.

در اينجاست كه جاده موفقيت ماه عسل از لبه تيغ هم باريك‌تر مي‌شود و هر اشتباه به ظاهر كوتاه پتانسيل عجيبي براي زير سؤال بردن كليت برنامه پيدا مي‌كند. از طرف ديگر مشكل ديگر ماه عسل از محبوبيت آن ناشي مي‌شود. اينكه مردم مي‌بينند يك برنامه تلويزيوني توانسته است طي چند سال اين همه گره از زندگي‌ها باز كند به وسوسه مي‌افتند كه مشكلات خود را با طرح در ماه عسل حل كنند. از زماني كه عليخاني در برنامه‌هاي ابتدايي امسالش سراغ سوژه‌هاي پارسالي خود رفت، اين قابليت مشكل‌گشا بودن ماه عسل بيش از پيش در ذهن مردم متبلور شده است.

عليخاني در برنامه روز پنج‌شنبه خود به اين مشكل اشاره كرد كه مردم طي تماس‌هاي زيادي كه با اين برنامه داشته‌اند خواستار حل مشكلاتشان توسط ماه عسل شده‌اند. اينجا بود كه مجري درخواستي از بينندگان خود داشت و درخواستش اين بود كه ماه عسل را به عنوان يك برنامه تلويزيوني نگاه كنند. اين درخواست مشابه عملكرد سوپاپ اطمينان در ديگ‌هاي زودپز بود و در مقابل ايجاد توقعات بالاي بينندگان، مجري منفعلانه خواست تا تنها از برنامه ماه عسل توقع كليد مشكل‌گشا و حل‌كننده مشكلات نداشته باشند؛ يك عقب‌نشيني خود‌خواسته براي جلوگيري از يك سقوط احتمالي.

[ شنبه 21 تير 1393برچسب:«ماه عسل» چه كساني؟! , ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند

 

سیدمحمد خاتمی صیغه عقد ازدواج مهناز افشار را امروز جاری کرد.
بانی فیلم: صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر امروز توسط سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان جاری شد.

نکته جالب اینکه محمدامین رامین، همسر مهناز افشار، پسر محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد است.

[ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند, ] [ 1:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

ساعت پخش سریال «ستایش ۲» تغییر می‌کند

 

کارگردان مجموعه تلویزیونی «ستایش ۲» از تغییر ساعت پخش این مجموعه در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی خبر داد.
«سعید سلطانی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: برخورد ناگهانی ستایش و حشمت فردوس در قسمت هجدهم پاسخ به انتظار مخاطبان در تماشای یک اتفاق غافلگیر کننده است.

وی ادامه داد: حشمت فردوس مانع رفتن محمد از غرفه می‌شود. محمد گیج و درمانده است. ستایش مستاصل شده و نگران مراسم عقد دخترش نازگل است. او تصمیم می‌گیرد ماجرا را برای محسن، داماد خود تعریف کند تا مراسم عقد به عقب بیافتد.

وی افزود: از هفته گذشته و پخش قسمت هجدهم سریال داستان سیر صعودی به خود گرفت. چرا که چند قسمتی بود که روی خطی افقی حرکت می‌کرد. بیننده در این قسمت‌ها انتظار یک اتفاق ویژه و رویداد مهم را در داستان می‌کشید که خوشبختانه با برخورد ناگهانی ستایش و حشمت فردوس در قسمت قبل به این انتظار او پاسخ داده شد.

سلطانی تصریح کرد: در ایام عادی مجموعه ستایش جمعه شب‌ها ساعت 21 پخش می‌شود ولی در ایام مسابقات جام جهانی ساعت پخش تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال این هفته 23 خرداد سریال ساعت 19 به روی آنتن خواهد رفت و 30 خرداد نیز سریال ساعت 17 پخش می‌شود.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «ستایش 2» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که فیلمنامه آن به قلم سعید مطلبی به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه دارای 26 قسمت 50 دقیقه‌ای است و جمعه شب‌ها از ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

ستایش 2 در ادامه سری اول آن داستان شخصیت ستایش و فرزندانش را بعد از گذشت 22 سال روایت می‌کند و مخاطب چالش‌های جدید را پیش روی این خانواده می‌بیند.
[ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:ساعت پخش سریال «ستایش ۲» تغییر می‌کند, ] [ 1:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

تایید رسمی تعرض دو ناظم به دانش‌ آموزان

 
یک ماه از آن روز می‌گذرد؛ وقتی پدر و مادر ۲ دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری رفتند و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند؛ آنها در شکایتشان گفتند متوجه شده‌اند ناظم مدرسه پسرشان را آزار و اذیت جنسی داده است.

 

 
 
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:تایید رسمی تعرض دو ناظم به دانش‌ آموزان, ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)- 2

 

 
[ پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)- 2, ] [ 15:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

احتمال رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی

 

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می گوید: اگر شبکه‌های اجتماعی مصادیق مجرمانه را بردارند و در کار گروه تصمیم‌گیری شود، قطعاً رفع فیلتر صورت می‌گیرد.
«فیلترینگ» شبکه های اجتماعی بحث داغ این روزهای رسانه ها شده است. دفاعیات تلویحی رییس جمهور از آزاد بودن شبکه اجتماعی در کنار برخی حساسیت ها نسبت به آثار منفی این قسم شبکه ها از سوی دیگر نهادهای تصمیم گیر در این خصوص چون شورای عالی فضای مجازی، قوه قضاییه، کارگوره تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و ... ابهامات در خصوص آینده شبکه های اجتماعی در ایران را روز به روز بیشتر کرده است و احتمال رفع فیلتر از این شبکه ها را کمرنگ تر کرده است.

در همین زمینه با محمدعلی اسفنانی عضو کمسیون قضایی - حقوقی مجلس و عضو کارگوره تعیین مصادیق مجرمانه به گفتگو نشستیم. مشروح گفتگوی نامه نیوز با وی را در ادامه مطالعه فرمایید؛

***

آقای اسفنانی! طی چند ماه اخیر شاهد اختلاف نظر بین دولت و دیگر نهادهای تصمیم گیر در خصوص اینترنت و شبکه های اجتماعی پیرامون فیلتر یا رفع فیلتر از این شبکه ها بوده ایم. در نهایت تصمیم گیر اصلی در این خصوص چه نهاد و سازمانی است؟

تصمیم‌گیری برای فیلتر یا رفع آن بر عهده کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه است. این کارگروه بنابر قانون تشکیل جلسه می‌دهد، مورد مطرح و بررسی شده و تصمیم‌گیری برای فیلتر یا رفع فیلتر یک فضا صورت می‌گیرد. این مراحل طبق قانون انجام می‌شود، این قانون است که در زمینه فیلتر یا رفع آن تصمیم می‌گیرد و دولت نقشی ندارد.

این کارگروه براساس چه اصول و مبنایی اقدام به فیلتر یا رفع آن می کند؟

کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه به دو روش بررسی و تصمیم گیری می‌کند. در روش اول؛ شاکی یا فرد گزارش دهنده اعلام می‌کنند که برخی از سایت‌ها محتوای مجرمانه دارند. روش دوم خود کارشناس‌های کار گروه، سایت‌ها را بررسی کرده و مسایل مجرمانه‌ای که خیلی حاد و قابل ارعاب بوده و بر خلاف اخلاقیات و مبانی اجتماعی است یا بحث حکومتی و امنیتی دارد را مشخص می‌کنند. تصمیم‌گیری و در کارگروه مطرح می‌کنند اینطور نیست که حتماً دسترسی به سایتی را محدود کنند یا قوه قضاییه اصراری در این کار داشته باشد.

در این موارد شاکیان چه کسانی هستند؟

هر فردی اگر ببنند سایتی محتوای مجرمانه ای گذاشته که بر خلاف اخلاق، علیه مقامات دولتی یا به ضرر اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی است می تواند اعلام شکایت کند.  در این موارد کارگروه موضوع را بررسی کرده و اگر ممکن بود با تذکر مساله را حل می‌کند. اگر بعد از دریافت تذکر، محتوا را حذف نکرد دیگر طبیعی است که با او طبق قانون برخورد شود. و در صورت قطع تولید محتوای مجرمانه در کار گروه مطرح و بررسی شده، رفع فیلتر صورت می‌گیرد.

رویکرد دولت در زمینه آزادسازی فضای مجازی را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظر من فضای مجازی باید آزاد باشد تا افراد بتوانند بهره‌برداری کنند. ولی آزادی تعریف دارد. بستگی دارد این آزادی را به چه بیانی تعریف کنیم. آزادی بیان هم جز حقوق اساسی ملت است ولی آزادی تا چه حدی ؟ در جامعه آزادی رفتاری ،آزادی انتخاب شغل، آزادی مسکن، آزادی ازدواج و... همه وجود دارد ولی برای هر کدام قوایننی وضع شده‌است. شما اجازه دارید در هر نقطه از ایران مسکن خود را انتخاب کنید ولی آیا اجازه می‌دهند هر کاری که می‌خواهید انجام دهید؟ نه. قانون می‌گوید که باید نظارت روی ساختمان صورت بگیرد. بر اساس قوانین فنی و امنیتی ساختمان، اصول بهداشتی و... اینها همه آزادی را تعریف می‌کند. در تمام دنیا در هیچ موردی، نمی‌توان آزادی مطلق در نظر گرفت و باید یکسری تعریف‌ها باشد. با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم، کشوری نمی‌توان نام برد که در آزادی‌هایش هیچ قید و شرطی نداشته‌باشد. ایران جزء کشورهایی است که کمترین میزان فیلترینگ را نسبت به بقیه کشورهای دنیا دارد.


در حالیکه برخی مسئولان دولت عضو شبکه های اجتماعی هستند، چرا دسترسی به این شبکه ها باید با فیلتر همراه باشد؟

حضور در یک فضای مجازی جرم نیست. بلکه ارتکاب اعمال مجرمانه در آن فضا مشکل‌ساز خواهدشد. تا زمانی‌که در یک فضای مجازی، از سوی افراد اعمال مجرمانه صورت نگیرد و امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه به خطر نیافتد، به راحتی قابل رفع فیلتر است. مسئولیت کارگروه فیلتر این فضاها یا رفع فیلتر آن‌ها است. اگر از این فضا‌ها مصادیق مجرمانه را بردارند و در کار گروه تصمیم‌گیری شود، قطعاً رفع فیلتر صورت می‌گیرد.

در دورانی زندگی می‌کنیم که می‌توان با استفاده از انواع فیلتر شکن‌ها از سد این فیلترها عبور کرد، آیا هنوز هم می‌توان فیلترینگ را راهکار مناسبی دانست؟

به نظر من فیلتر کردن راه چاره نیست ولی یقیناً آخرین راه است. اگر بخواهبم این مورد را در جامعه بررس کنیم، ارتکاب جرائم در قانون آمده اگر فردی مرتکب عمل مجرمانه شود، باید مجازات شود. آیا می‌توانیم بگوییم که چرا با این مجازات‌هایی که تا به حال صورت گرفته، هنوز در جامعه مجرم داریم؟ در فضای مجازی امکان کنترل تک به تک افراد برای جلوگیری یا بررسی جرمشان نیست. ولی باید کاری کرد تا کمترین میزان جرم ارتکاب شود. لذا چاره ای جز اینکه به این صورت عمل شود نداریم.

رویکرد شورای عالی مجازی دولت قبل و این دولت چقدر تغییر کرده است؟

رئیس شورای عالی مجازی رئیس جمهور است. پس زمانی که رییس جمهور تغییر کند رئیس جمهور جدید متکلف این مسئولیت است. دیدگاه هر فردی مخصوص به خود است و من نمی‌توانم درباره رویکرد فرد دیگر نظر دهم.
[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:احتمال رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی, ] [ 22:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

مجازات قانوني در انتظار مبلغان كاهش جمعيت

 حمايت ويژه از زوج‌هاي نابارور بي‌بضاعت در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفت


نسخه 3 فرزندي وزارت بهداشت براي رسيدن به حد جانشيني
اگرچه براي اعلام آمار رضايت 80 درصدي مردم از اجراي طرح تحول سلامت از جانب وزير بهداشت كمي زود به نظر مي‌رسد اما اين طرح براي افزايش جمعيت، نسخه‌هاي قابل قبولي پيچيده است؛ از رايگان‌شدن زايمان طبيعي گرفته تا حمايت از درمان زوج‌هاي نابارور بي‌بضاعت. بهارستاني هم براي تحقق اين موضوع به ميدان آمده و با بررسي طرح افزايش جمعيت، تبليغ براي كاهش جمعيت را خلاف منافع ملي دانستند و براي آن مجازات در نظر گرفتند. 

نيمه دوم ارديبهشت ماه امسال بود كه تحول در نظام سلامت كليد خورد. رايگان شدن زايمان طبيعي و خبرهاي خوش براي بيمه شدن بخشي از داروهاي زوج‌هاي نابارور حكايت از اين داشت كه اين طرح سيماي تحولات جمعيتي جامعه را هم در نظر گرفته است. به عبارت ديگر مي‌توان گفت، ‌وزارت بهداشت به عنوان يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي بدنه دولت با سياست‌هاي جمعيتي ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري همراهي دارد. حالا هم معاون بهداشت وزير بهداشت در نشست معاونان و مديران بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با تأكيد بر ضرورت رفع نگراني‌ها در خصوص كاهش جمعيت كشور گفت:‌بايد كاري كرد كه هر خانواده به جاي يك تا 2 فرزند به داشتن 2 تا 3 فرزند فكر كند. 

   2 تا 3 فرزند به جاي يك تا دو فرزند
پيري جمعيت حقيقتي است كه اين روزها جامعه ما به دليل نرخ باروري 8/1 با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. معاون بهداشت وزير بهداشت بر ضرورت رفع نگراني‌ها در خصوص كاهش جمعيت كشور تأكيد كرد و گفت: جمعيت كشور از حد جايگزين كه 1/2 تولد در هر خانواده است به 8/1 تولد رسيده است. بنا به تأكيد وي هم اكنون نيز سالي يك ميليون نفر به جمعيت كشور افزوده مي‌شود، اما نگراني‌ ما براي آينده است. سياري افزود: بايد كاري كرد كه هر خانواده به جاي آنكه به فكر داشتن يك تا 2 فرزند باشند به فكر داشتن 2 تا 3 فرزند باشد. هر چند حوزه تصميم‌گيري در اين خصوص به اقناع خانواده‌ها بستگي دارد، اما چالش‌هاي موجود نيز بايد توسط مسئولان احصا شده و در جهت رفع مشكلات اقدام لازم صورت گيرد. 

   خبرهاي خوش براي زوج‌هاي نابارور 
از سوي ديگر حدود 3 ميليون زوج نابارور در كشور، ظرفيت بالقوه‌اي براي افزايش جمعيت به شمار مي‌روند اما خدمات درمان ناباروري به طور كامل تحت پوشش بيمه نيست. به باور معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو با توجه به ابلاغيه سياست‌هاي جمعيتي از سوي مقام معظم رهبري مبني بر بيمه شدن خدمات ناباروري، شوراي عالي بيمه بايد در سال جاري اين خدمات را تصويب كند. 

دكتر رسول ديناروند در نخستين نشست مشترك وزير بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت و اعضاي بوردهاي تخصصي و هيئت مديره انجمن‌هاي متخصصين زنان و مامايي گفت:هم اكنون داروهاي درمان ناباروري تحت پوشش نيستند ولي دي ماه سال گذشته با بيمه به تفاهم رسيديم كه بخشي از اين داروها تحت پوشش قرار گيرد. وي اظهار كرد: تعدادي از اقلام دارويي وارد فهرست پوشش بيمه شده و طي تفاهمنامه‌اي كه امسال به امضاي وزير بهداشت و وزير رفاه رسيد، اين حمايت از پوشش بيمه‌اي داروهاي ناباروري از 50 درصد پوشش به 70 درصد رسيد. 
رئيس سازمان غذا و دارو اما خبر خوش ديگري نيز براي زوج‌هاي نابارور داشت؛‌اينكه وزارت بهداشت اعتباري براي حمايت از درمان ناباروري در نظر گرفته كه مختص به بيماران بي‌بضاعت خواهد بود و اين حمايت تمام فرايند درمان را شامل مي‌شود و فقط مختص دارو نيست. 

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران هم از ورود شش قلم داروي ناباروري جديد به فهرست بيمه‌اي كشور در راستاي تحقق سياست‌هاي ابلاغي جمعيت خبر داد. به گفته انوشيروان محسني بندپي رايزني كارشناسي با سازمان غذا و دارو در حال انجام است و احتمالاً تا پايان خرداد ماه، بسته خدمتي جديد و گسترده‌تري به حيطه درماني ناباروري اضافه خواهد شد. 

   مجازات تبليغ عليه منافع ملي
با وجود تمام اين تلاش‌ها و برنامه‌ها هنوز هم گاهي با تبليغات مستقيم و غير مستقيم كاهش زاد و ولد مواجه مي‌شويم. تبليغاتي كه تا همين يكي دو سال پيش همه جا و روي تمام اقلام مصرفي هم نقش بسته بود. حالا اما بهارستاني‌ها براي اجرايي شدن سياست‌هاي جمعيتي ابلاغ شده از سوي رهبر انقلاب بررسي طرح افزايش جمعيت را در دست دارند. به گفته قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش طبق ماده يك اين طرح اگر كساني بخواهند براي كاهش جمعيت تبليغ كنند، به مراجع ذي‌صلاح معرفي خواهند شد تا برابر آيين‌نامه‌هايي كه بعداً ايجاد مي‌شود با آنها برخورد شود. به باور وي تبليغ عليه سياست‌هاي افزايش جمعيت، تبليغ عليه منافع ملي و خلاف قانون است.
[ سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:مجازات قانوني در انتظار مبلغان كاهش جمعيت, ] [ 22:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

مواضع رهبر انقلاب درباره افزايش جمعيت راهبردي است

 

يك كارشناس مسائل فرهنگي، صحبت‌هاي رهبري درباره افزايش جمعيت را راهبردي و استراتژيك دانست و گفت: بايد تمركزي بيشتري روي اين مسئله انجام شود تا زودتر تحقق يابد.
مواضع رهبر انقلاب درباره افزايش جمعيت راهبردي استنادر طالب‌زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با انتقاد از اينكه متاسفانه فرمايش رهبر معظم انقلاب در خصوص افزايش جمعيت توسط متوليان امر پيگيري نمي شود،‌ اظهارداشت: مسئله  افزايش جمعيت موضوع مهمي است كه متاسفانه هنوز پيگيري جدي توسط مسئولان امر صورت نگرفته است و در واقع صحبت‌هاي رهبري در اين خصوص يك صحبت راهبردي و استراتژيك بود.
 
وي تصريح كرد: من در يكي از برنامه ها اشاره كردم به سه ميليون افغاني كه در ايران سال هاست در ايران زندگي و كار مي كنند، ما از عهده مهاجرت اين‌ها بر نيامديم، به آنها شناسنامه و اجازه كار نداده ايم در صورتي كه امريكا ظرف 30 سال گذشته صد ميليون به جمعيتش از طريق مهاجرت اضافه كرد.
 
اين كارشناس مسائل فرهنگي افزود: امريكايي‌ها پس از آگاه شدن به اين موضوع كه براي داشتن قدرت بيشتر نياز به جمعيت بيشتري دارند از طريق مهاجرت جمعيت خود را  طي سال هاي گذشته افزايش دادند.
 
طالب زاده عنوان كرد: اگر از عهده چند ميليون مهاجر شيعه‌ي همسايه مان كه در زحمت در كشور خودشان زندگي مي كنند، دعوتشان كرده ايم به ايران و 35 سال است كه به آنها اجازه اقامت نمي دهيم، بر نمي‌آييم، چگونه مي توانيم درباره افزايش جمعيت فكر كنيم چرا كه يكي از راه‌هاي افزايش جمعيت مهاجرت است.
 

وي با بيان اينكه متاسفانه در خصوص اين موضوع اصلا فكري نشده است، ادامه داد: كساني هستند كه مي خواهند به ايران بيايند و هجرت كنند نظير همين مسئله حضور افغان ها در ايران كه هيچكس به آن فكر نمي كند و به نظر من بسيار مهم است.
 

اين كارشناس مسائل فرهنگي اضافه كرد: قوانيني كه امروز درباره مهاجرت در كشور وجود دارد به سال 1918 برمي گردد. اين زحمتي كه به اين بندگان خدا مي دهيم به دليل آن است كه قوانين كهنه‌اي داريم كه هيچكس هم به آن توجهي نمي كند.
 

طالب زاده تصريح كرد: در مورد بقيه مسائل نيز مانند سن ازدواج، كار جوانان و غيره نيز بايد كارهاي تربيتي، فرهنگي و رسانه اي گسترده اي انجام شود و نياز به تمركز بيشتري درباره اين مسئله وجود دارد.
[ جمعه 2 خرداد 1393برچسب:مواضع رهبر انقلاب درباره افزايش جمعيت راهبردي است, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

اولین سنگ قبر هوشمند در ایران

 

این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.
تکناز: یعقوب پورحیاوی مخترع 17 ساله بوشهری ایده‌های بسیار خوبی را برای نوآوری دارد و اخیرا نیز سنگ قبر هوشمند را ساخته لست.

 پورحیاوی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سنگ قبر هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشو است.

 

وی ادامه داد: این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

 این مخترع بوشهری به دیگر ویژگی‌های این سنگ قبر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند.

 وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز بیان داشت: ۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن این سنگ قبر باشیم.
[ سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:اولین سنگ قبر هوشمند در ایران, ] [ 17:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

مقدمه‌ای در طراحی چراغ‌های راهنمایی جدید

امروزه قسمتی از اوقات روزانه ما در پشت چراغ‌های راهنمایی می‌گذرد، از این رو بسیاری از افراد به دنبال بهبود این ابزار برای کاهش اثرات روانی و اجتماعی آن هستند. با زومیت همراه باشید تا با دو طرحی که در این حوزه بحث زیادی در مورد آن وجود دارد، آشنا شویم.

زوميت نوشت: امروزه قسمتی از اوقات روزانه ما در پشت چراغ‌های راهنمایی می‌گذرد، از این رو بسیاری از افراد به دنبال بهبود این ابزار برای کاهش اثرات روانی و اجتماعی آن هستند. با زومیت همراه باشید تا با دو طرحی که در این حوزه بحث زیادی در مورد آن وجود دارد، آشنا شویم.

مقدمه‌ای در طراحی چراغ‌های راهنمایی جدید


آیا استفاده از چراغ‌های راهنمایی که به صورت ساعت شنی طراحی شده‌اند بهتر است؟ این چراغ‌های راهنمایی توسط تانوا تیوا ونگ طراحی شده‌اند. در این طراحی برای اینکه متوجه شویم چه زمانی رنگ چراغ تغییر می کند، لامپ‌های LED مانند ذرات شن در یک ساعت شنی مجازی از بالا به پایین ریخته می‌شوند.

در این طراحی 3 ثانیه قبل از آن که ذرات شنی قرمز رنگ بطور کامل خالی شوند، رنگ چراغ به زرد تبدیل شده و شمارشگر معکوس 1،2،3 بکار می‌افتد و در نهایت ساعت شنی رنگ سبز به خود می‌گیرد و وسایل نقلیه اجازه دارند تا شن‌های سبز رنگ تمام می‌شوند به عبور از چراغ ادامه دهند.

مقدمه‌ای در طراحی چراغ‌های راهنمایی جدید


طرح معروف دیگر مربوط به دامیان استانکوویچ از کشور صربستان است. ایده این چراغ راهنمایی به این صورت است که برای مثال دور چراغ قرمز تعدادی خانه روشن وجود دارد که بصورت معکوس خاموش می‌شوند و راننده با نگاه کردن به آنها می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی رنگ چراغ تغییر می‌کند.

آقای استانکوویچ معتقد است با توجه به اینکه در این طرح راننده زمان تقریبی سبز شدن چراغ را می‌داند، می‌تواند برای لحظاتی به صندلی خود تکیه داده و استراحت کند و این امر موجب کاهش استرس رانندگان می شود. البته طرح های دیگری نیز وجود دارند که اکثرا به حالت مفهومی بوده و در عمل مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

مقدمه‌ای در طراحی چراغ‌های راهنمایی جدید


نظر شما چیست؟ آیا استفاده از این نوع چراغ ها را در شهر خود ترجیح می دهید یا چراغ های راهنمای فعلی که دارای شمارش‌گر معکوس هستند را می‌پسندید؟

[ جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:مقدمه‌ای در طراحی چراغ‌های راهنمایی جدید , ] [ 22:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

حاج منصور ارضی:ماشین‌ها و مجالس آنچنانی با نوکری اهل‌بیت(ع) منافات دارد

 

مراسم ختم ذاکران اهل البیت (ع) حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری صبح امروز چهارشنبه درحسینیه خانه مداحان اهل البیت (ع) برگزار شد.

تسنيم: صبح امروز چهارشنبه مراسم ختم ذاکران اهل البیت (ع) حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری درحسینیه خانه مداحان اهل البیت (ع)  برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های مرحوم حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری برگزار شد و جمعی از مادحین اهل البیت(ع) به ذکر مصیبت و مداحی پرداختند و در ادامه نیز حاج منصور ارضی دقایقی به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت پرداخت.

وی در سخنان خود به جایگاه مداحان در جامعه و در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت:امروز دانش و فرهنگ در دست ماست آقا می‌فرمایند این مداحان غوغا می‌کنند،پس طوری نباشد که زندگی ما و رفتار و کردار ما  با آنچه می‌خوانیم تعارض داشته باشد مردم اینها را می‌بینند،مداحی همه‌اش روضه خواندن نیست،عبا انداختن و کلاه گذاشتن و اینها یک حسن است اما همه چیز نیست.

حاج منصور ارضی ادامه داد:حسن دیگر و اصلی ما این است که مردم را با محبت به حق دعوت کنیم که خود اهل بیت(ع) فرمودند مردم را با اعمال و رفتار خوبتان به حق دعوت کنید ما که خود را نوکر امام حسین(ع) می دانیم باید این گونه باشیم و این مسائل را مد نظر قرار دهیم و ببینیم اربابمان چه می‌گوید.

وی افزود:اگر حضرت را از سر معرفت صدا بزنیم سریع جواب می‌دهد اگر در محافل ما در کنار شور،شعور نباشد این شور می رود و سر از جاهای دیگر درمی‌آورد.

این مداح اهل‌بیت(ع) خطاب به ذاکرین با بیان این که باید رنگ وبوی‌ حسینی بگیریم تا خواندمان و ذکرمان اثر داشته باشد،گفت: این مداحان بودند که الحمدالله در تغییر وتحولات عوض نشدند این مداحان بودند که در اتفاقات 88 عوض نشدند دیگران عوض شدند به قول آقای صدیقی که می‌گفت خیلی از ماها در آن جریان عوض شدند اما شما مداحان عوض نشدید.

منصور ارضی تاکید کرد:طبق روایات،ائمه(ع) دارند اعمال ما را می‌بینند. باید خیلی مراقب باشیم و بدانیم با برخی کارها نمی‌شود نوکری کرد این که برخی دوستان ما سوار ماشین های آنچنانی شوند و مجالس آنچنانی بگیرند با نوکری امام حسین(ع) منافات دارد و جور درنمی‌آید

در این مراسم که از سوی خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد ذاکرین و مادحین و پیشکسوتان عرصه ستایشگری خاندان عصمت وطهرات(ع) همچون حاج علی آهی،حاج منصور ارضی،،حاج سعید حدادیان،حاج غلام رضا سازگار،حاج علی ترابی،حاج محمود ژولیده،حاج محسن طاهری،حاج جواد حیدری،حسن آهی و... حضور داشتند.

[ ]

"بی‌حجابي و رقص" در جشن همسر روحانی تکذیب نشد

توضیحات چند نفر از حاضران در مهمانی زنان دولت

 

چندتن از بانوان حاضر در جشنی که شنبه با حضور همسر حسن روحانی در کاخ سعدآباد برگزار شده بود، توضیحاتی ارائه کردند.

یک سایت حامی دولت از قول این افراد، "اعطای سکه به تمامی شرکت کنندگان"، "اخبار منتشر شده در مورد خروج اعتراض آمیز همسر دکتر صالحی از این مجلس" و "استفاده از ارکسترهای خاص" را تکذیب کرده است.

گفتنی است در خبری که رسانه ها درباره این جشن منتشر کرده بودند، در جشن مذکور که در تالار حافظیه کاخ سعدآباد با تشریفاتی شبیه جشن‌های شاهانه پیش از انقلاب در همان محل، برگزار شده بود، "امکان حضور زنان عادی در مراسم وجود نداشت" و "با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخصی، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود".

علاوه بر موارد فوق، جالب است که موضوعات اصلی مورد توجه و انتقاد رسانه ها که تذکر نمایندگان به روحانی را نیز در پی داشته است، از جمله "بی حجاب شدن میهمانان مراسم"، "رقص لزگی 6 دختر" و "برگزاری شوی لباس" تکذیب نشده است.
 
[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:"بی‌حجابي و رقص" در جشن همسر روحانی تکذیب نشد , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

سوسک در غذای دانشجویی

 

عده‌ای از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر بعدازظهر امروز با تجمع مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه نسبت به غیربهداشتی بودن سلف دانشگاه و وجود سوسک در غذا اعتراض کردند.
 
عده‌ای از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر بعدازظهر امروز با تجمع مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه نسبت به غیربهداشتی بودن سلف دانشگاه و وجود سوسک در غذا اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، این دانشجویان در تماس با خبرگزاری فارس ضمن اشاره به غیربهداشتی بودن سلف دانشگاه خواجه نصیر و غذای عرضه شده به دانشجویان اعلام کردند: ظرف‌های دانشگاه شسته نمی‌شود و گاهی تکه‌های غذای قبلی بر روی ظرف است و حتی امروز در غذا سوسک وجود داشته است.

این دانشجویان نسبت به شرایط خوابگاه‌ها نیز اعتراض داشته و گفتند: به دلیل بدهی برخی از دانشجویان برای استفاده از خوابگاه اینترنت را قطع کردند، در حالیکه این کار غیرقانونی است.

* معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر: مشکل خاصی در سلف دانشگاه وجود ندارد

 خلیلی معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در سلف دانشگاه مشکل غیربهداشتی بودن را نداریم و تنها برخی دانشجویان به کیفیت غذا معترض بودند، در غذاها از مواد خوبی استفاده می‌شود و تشخیص کیفیت غذا نیز سلیقه‌ای است.

وی در رابطه با قطع اینترنت خوابگاه‌ها نیز گفت: برخی دانشجویان حاضر در خوابگاه‌ها مدتی است بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند و ما پس از چند بار تذکر به آن‌ها اینترنت این افراد را قطع کرده‌ایم.

به گفته خلیلی، دانشگاه حق دارد در صورت تسویه نشدن بدهی دانشجویان، امکانات و تسهیلات را قطع کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان دانشگاه به اعتراض دانشجویان معترض گوش داده و در صدد رفع این اعتراضات هستند.

[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:سوسک در غذای دانشجویی , ] [ 1:16 ] [ علیرضا ]
[ ]

رستوران عجیب

 

جشن گرفتن به مناسبت سال نو در رستورانی در میانمار
 
[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:رستوران عجیب ، رستورانی در داخل آب, ] [ 1:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازيگران «پايتخت» در استخر

 

[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:بازيگران «پايتخت» در استخر ،استخر, ] [ 1:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

لاریجانی و شیطنت‌های پسر نماینده


 

در خلال سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی، فرزند خردسال قاسم جعفری، نماینده بجنورد، از جایگاه محل سخنرانی رییس مجلس بالا رفت که این موضوع واکنش حضار و رییس مجلس را به دنبال داشت.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز به مناسبت روز زن در جمع همسران نمایندگان مجلس در محل تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان حضور یافت.

علی لاریجانی در این دیدار خطاب به همسران نمایندگان گفت: نمایندگان باید از شما متشکر باشند زیرا اگر شما از خودتان گذشت نکنید و یا خانواده‌تان آرام نباشد نمایندگان هم نمی‌توانند موفق باشند. من تردیدی ندارم که بار زیادی از مسئولیت به دوش شماست اما بدانید اگر همسران شما در حل مشکل مردم توفیق داشته باشند شما هم در آثار و برکات آن شریک هستید.

در این مراسم جمع زیادی از همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و برخی از آنها فرزند خردسال خود را نیز به همراه داشتند.

در خلال سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی، فرزند خردسال قاسم جعفری، نماینده بجنورد، از جایگاه محل سخنرانی رییس مجلس بالا رفت که این موضوع واکنش حضار و رییس مجلس را به دنبال داشت.

لاریجانی که سعی داشت او را از جایگاه محل سخنرانی خود پایین بیاورد به مزاح گفت به نظر می‌رسد ایشان می‌خواهند زودتر از موعد نماینده شوند.

پس از سخنرانی رییس مجلس، برخی از همسران نمایندگان در نامه‌هایی مسائل و مشکلات خود را با رییس مجلس مطرح کردند از جمله یکی از همسران نمایندگان در نامه‌ای خواستار ارائه آموزش‌های دفاعی برای خانواده‌های نمایندگان بود که رییس مجلس در این باره گفت: به نظر نمی‌رسد شما با مخاطرات این‌چنینی مواجه باشید!

عکس های امین خسروشاهی عکاس ایسنا و ابوالفصل سلمانزاده عکاس مهر از مجلس را در زیر می بینید.












[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:لاریجانی و شیطنت‌های پسر نماینده , ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

جشنواره گل های لاله در مشهد

 

جشنواره گل های لاله در مشهد
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:جشنواره گل های لاله در مشهد , ] [ 23:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

اقدام رحمتی در مکه

 

[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:اقدام رحمتی در مکه , ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

قدیمی‌ترین پیام با بطری کشف شد

 

جوانی 20 ساله، 101سال پیش کارت پستالی را در بطری شیشه‌ای گذاشته و به آب‌های بالتیک می‌اندازد.

فارس: جوانی 20 ساله، 101سال پیش کارت پستالی را در بطری شیشه‌ای گذاشته و به آب‌های بالتیک می‌اندازد.
 
«ریچارد پلاتز» یک جوان 20 ساله، 101 سال پیش در 17 مه 1913 کارت پستالی را در یک بطری شیشه‌ای گذاشته و در دریای بالتیک انداخته است که در مارس 2014 توسط یک ماهی‌گیر پیدا می‌شود.


«ریچارد پلاتز» از کسی که بطری را پیدا می‌کند خواسته تا به آدرسی در برلین که روی کارت نوشته شده برود.

«آنجلا اردمن» نوه ریچارد که 62 سال دارد به روزنامه آلمانی «اشپینگل» گفت: پدر بزرگ وی در سال 1946 درگذشته است و خود از وجود این بطری خبر نداشته و این اتفاق او را تحت تاثیر قرار داده است؛ وی اضافه کرد از مادربزرگش دور است و این داستان موجب شد که نزد مادر بزرگ برود و او را در جریان بگذارد.

این بطری و کارت پستال به موزه هامبورگ داده شد تا کارشناسان بقیه پیام را که خوانا نبود را کشف کنند.

«ایگر وون نوهوف» مسئول موزه دریانوردی بین‌المللی گفت: این قدیمی‌ترین پیام با بطری است که پیدا شده است.



[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:قدیمی‌ترین پیام با بطری کشف شد , ] [ 20:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

متروی تبریز سوار کامیون

 

افتتاح قطار شهری تبریز


[ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:متروی تبریز سوار کامیون , ] [ 20:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

دوربین مخفی

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:دوربین مخفی , ] [ 23:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

کار غیراخلاقی زن و مرد انگلیسی در خیابان + تصاویر

کاربران شبکه‌های اجتماعی صبح روز گذشته با تصاویری عجیب در شبکه توییتر مواجه شدند. به گزارش ایسنا به نقل از فرارو، دیلی میرور گزارش داد: صبح روز گذشته زنی با یک لیوان قهوه در دست، یک مرد را در «فارینگتون» در مرکز لندن، مانند یک سگ با قلاده به گردن حرکت می‌داد.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:کار غیراخلاقی زن و مرد انگلیسی در خیابان , ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

دليل پخش نشدن «صرفا جهت اطلاع»

 

«صرفا جهت اطلاع» به دلیل آنچه حساسیت هفته اعلام شد، به روی آنتن نرفت!
این آیتم خبری که پنجشنبه‌ها از بخش‌های خبری «۲۰:۳۰» و اخبار ساعت ۲۲ پخش می‌شد، شامگاه گذشته (۲۱ فروردین ماه) پخش نشد و گوینده خبر علت آن را حساسیت خبرهای هفته اعلام کرد.

صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه «راز» شبکه چهار، جایگزین «صرفا جهت اطلاع» برای پخش شد.

این کارگردان که چهارشنبه شب در برنامه «راز» حاضر شده بود، صحبت‌هایی را درباره مسعود ده‌نمکی و وضعیت سینمای کشور مطرح کرد که مهمترین بخش‌های آن در ۲۰:۳۰ شب گذشته تکرار شد.

 

 

[ شنبه 23 فروردين 1393برچسب:دليل پخش نشدن «صرفا جهت اطلاع» ، صرفا جهت اطلاع, ] [ 1:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

قایم شدن باحال (آخر خنده!!!)

[ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:قایم شدن باحال (آخر خنده!!!) , ] [ 20:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

 

ناصر گیتی‌جاه بازیگر و هنرمندان سینما و تلویزون شامگاه کذشته در سن ۷۹ سالگی در بیمارستان دی درگذشت.

تسنيم: ناصر گیتی‌جاه بازیگر و هنرمندان سینما و تلویزیون شامگاه کذشته در سن 79 سالگی در بیمارستان دی درگذشت.


بازیگر فیلم سینمایی «خوابم می آد» دیشب بر اثر احساس درد توسط خانواده خود به بیمارستان دی منتقل شد و شامگاه سه شنبه در سن 79 سالگی بر اثر سکته قلبی فوت کرد.

خانواده مرحوم ناصر گیتی جاه علاقمندند تا پیکر ایشان را در قطعه هنرمندان به خاک بسپارند اما هنوز مراحل اداری آن طی نشده و زمان تشییع پیکر وی مشخص نشده است.

ناصر گیتی جاه در سال 1314 تهران متولد شد و برای بازی در فیلم «خوابم می آد» لوح تقدیر بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد. وی در فیلم‌های سینمایی «فرزند چهارم»، « خوابم می آد» و « گشت ارشاد» بازی کرد.

[ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت ، ناصر گیتی جاه, ] [ 20:43 ] [ علیرضا ]
[ ]

باغچه متفاوت

 

[ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:باغچه متفاوت , ] [ 19:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

آهنگ زیبای گل یاس شادمهر عقیلی پخش شده از تلویزیون ایران

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:آهنگ زیبای گل یاس شادمهر عقیلی , ] [ 11:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

"نقی" در محاصره گوش شكسته‌ها

خانه كشتي تهران به تازگي پذيراي سازندگان سريال پر بيننده و نوروزي "پايتخت 3 " بود كه براي فيلمبرداري سكانس هاي پاياني اين سريال به جمع گوش شكسته هاي ملي پوش آمده بودند.

  كشتي گيران اردونشين تيم ملي ايران در نخستين روزهاي سال جديد ميزبان عوامل فني و هنرپيشگان سريال "پايتخت 3" بودند كه براي ساخت آخرين قسمت هاي اين سريال به خانه كشتي آمده بودند.

محسن تنابنده در نقش "نقي معمولي" از جمله ستاره هاي اين سريال بود كه با دوبنده كشتي جلوي دوربين قرار گرفت و سيروس مقدم به عنوان كارگردان قسمتهاي مربوط به مسابقات كشتي اين شخصيت مازني سريال را فيلمبرداري كرد.



علاوه بر سازندگان سريال پايتخت 3 بسياري از چهره هاي كشتي ايران از جمله ملي پوشان فرنگي كار و برخي داوران و دست اندركاران فدراسيون كشتي نيز در ساخت مراحل پاياني اين سريال همكاري و تعامل داشتند كه اين مساله باعث شور و حال خاصي در خانه كشتي شده بود.


[ جمعه 8 فروردين 1393برچسب:نقی معمولی ، پایتخت3, ] [ 19:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

مشکل دخترا در برابر این کار آقا پسرا...

مشکل دخترا در برابر این کار آقا پسرا...

[ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:مشکل دخترا در برابر این کار آقا پسرا,,,, ] [ 23:47 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد