ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

فريب 400 هزار بشكه‌اي رياض

 

باز هم پيشنهاد سعودي‌ها به ايران: «اگر توليد خود را ثابت نگه داريد ما هم در برنامه جديد فريز نفتي همكاري كرده و توليد خود را كاهش مي‌دهيم.» پاسخ ايران هم از قبل مشخص بود: «نه».
 

چند ماه پيش كه قيمت نفت تا سطح 25 دلار كاهش يافته بود، درست در زماني كه بند تحريم فروش نفت از پاي ايران باز شده بود، كشورهاي نفتي با نقش‌آفريني روسيه و ونزوئلا خواستار برنامه جمعي اوپك با همراهي مسكو شدند تا توليد نفت به‌صورت هماهنگ ثابت بماند.
عربستان سعودي در ابتدا شرط كرد تا زماني كه ايران به برنامه فريز نپيوندد آن را وتو خواهد كرد ولي اندكي بعد علي النعيمي وزير نفت سابق عربستان به بلومبرگ گفت در صورت پايبند نبودن ايران به برنامه تثبيت نفت خود، اين كشور حاضر به اجراي فريز نفتي خواهد بود. اجلاس دوحه در شرف تشكيل بود كه وزير نفت گاه و بي‌گاه با اظهارات نسنجيده طرف سعودي را تحريك كرد و با استفاده از واژگاني سخيف موجب شد محمد بن سلمان مرد همه‌كاره عربستان نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دهد و اعلام كند تا زماني كه ايران به برنامه تثبيت توليد اوپك و روسيه نپيوندد، خبري از فريز نيست.

ايران هم هيچ نماينده‌اي را براي اجلاس دوحه اعزام نكرد تا اينكه انگيزه سياسي بر انگيزه‌هاي اقتصادي عربستان چيره شود و برنامه فريز نفتي با مخالفت عربستان به شكست بينجامد. زنگنه كه طي سال‌هاي گذشته با ارسال سيگنال‌هاي مختلف يكي از عوامل كاهش قيمت نفت بود، اعلام كرد ايران به افزايش توليد خود ادامه مي‌دهد. اين وضعيت مصادف شد با كاهش توليد نفت امريكا، ناآرامي‌ها در ليبي و كاهش توليد نفت نيجريه و كانادا كه وضعيت بهتري به قيمت نفت داد و آن را به ميانگين 50 دلار طي چند ماه اخير نزديك كرد.
پس از نشست دوحه شركت‌كنندگان در دوحه ابراز اميدواري كردند تا برنامه فريز نفتي در نشست آتي اوپك مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گيرد كه تا آن زمان هم ايران بتواند به ظرفيت كامل توليدي خود دست يابد. با گذشت چند ماه از اجلاس دوحه قرار است چند روز ديگر اوپكي‌ها در الجزاير دور يك ميز بشينند و درباره فريز نفتي تصميم‌گيري كنند، البته برخي تحليلگران معتقدند اين نشست بيشتر جنبه «مشورتي» دارد تا «تصميم‌گيري» ولي تجربه نشست‌هاي اوپك در الجزاير نشان مي‌دهد هرگاه نشستي در اين كشور برگزار شده منجر به يك تصميم بزرگ به سود اعضاي اين سازمان شده است.

رويترز در اين زمينه گزارش داده است: تا جايي كه به تصميم گيري‌هاي اوپك مربوط مي‌شود، الجزاير هفته آينده ميزبان وزراي نفت اين سازمان خواهد بودكه سرزمين اتفاقات غيرمنتظره است. در دو نشست آخري كه در سال‌هاي 2004 و 2008 در الجزاير برگزار شده، اوپك با كاهش غيرمنتظره توليد خود براي تقويت قيمت ها، بازار را غافلگير كرده است.
  
فريز تا چه حدي جدي است؟
تا پيش از اعلام آمادگي روسيه براي پيوستن به طرح دوم فريز نفتي ونزوئلا به‌شدت در حال رايزني با كشورهاي عضو اوپك بود كه مسكو نيز به طور ضمني از آمادگي خود گفت تا ماجراي فريز كمي جدي‌تر شود. عربستاني‌ها هم به كلي از مواضع خود عقب نشسته‌اند و اينبار نه از تثبيت توليد بلكه از كاهش 400‌هزار بشكه‌اي خود گفته‌اند. مؤسسه استراتفور درباره نشست اخير مقامات ايراني و عربستاني در اوپك گزارش داده است كه عربستان سعودي قبول كرد تا توليد نفت خود را از 10/6 ‌ميليون بشكه در روز به 10/2 ميليون بشكه كاهش دهد به شرطي كه ايران نيز توليد نفت خود را در رقم 3/6 ميليون بشكه در روز ثابت نگه دارد.

البته مسئولان آگاه مي‌گويند اين پيشنهاد از جانب ايران رد شده است. بر اساس گزارش‌هاي غير رسمي توليد نفت ايران در حال حاضر به 3/6 ‌ميليون بشكه در روز رسيده است كه كمتر از ميزان توليد نفت اين كشور پيش از اجرايي شدن تحريم هاست. ايران اعلام كرده است در صورت افزايش توليد نفت خود به 4 ميليون بشكه در روز حاضر است با طرح فريز نفتي موافقت كند.
يك منبع آگاه با بيان اينكه روز گذشته جلسه ايراني‌ها با عربستان در وين ادامه داشت، گفت: به طور قطع نشست الجزاير به خروجي نسبي ختم مي‌شود ولي بعيد به‌نظر مي‌رسد توافق احتمالي ايران و عربستان تا روز برگزاري نشست علني شود.
اين در حالي است كه تعدادي از كارشناسان صاحب‌نظر بر اين باورند پيشنهاد كاهش توليد 400 هزار بشكه‌اي عربستان يك نمايش كامل است زيرا سقف توليد صيانتي عربستان  10/2 ميليون بشكه است و اين كشور در نهايت براي جلوگيري از خسارات توليد 10/6 ميليون بشكه‌اي خود ناچار است توليد خود را به 10/2 ‌ميليون بشكه برساند و اين به هيچ عنوان ارتباطي به فريز نفتي ندارد.

در واقع سقف توليد عربستان 10/2 ميليون بشكه است و افزايش 400 هزار بشكه‌اي اين كشور طي ماه‌هاي اخير منجر به از دست رفتن بخشي از ظرفيت خود خواهد شد كه اين كشور تصميم گرفته است آن را قطع كند ولي در ظاهر چنين القا مي‌كند كه كاهش 400 هزار بشكه‌اي در صورت تثبيت نفت ايران محقق خواهد شد.

به گفته كارشناسان، اين بازي‌ها همواره از سوي روسيه و عربستان به‌كار گرفته مي‌شد و بهتر است ايران به هيچ عنوان از حق طبيعي خود كوتاه نيايد اما نه با اظهارات سطحي و جنگ‌هاي لفظي چراكه بيشتر اعضاي اوپك و ولاديمير پوتين در جريان نشست الجزاير، به ايران حق دادند تا زمان دست نيافتن به سطح توليد نفت سابق خود توليد خود را تثبيت نكند.
نشست الجزاير و خروجي آن يكي از مهم‌ترين مباحث نفت طي چند سال اخير بوده است، از طرفي كشورهاي نفتي دچار محدوديت‌هاي مالي اسفناكي شده‌اند و از سوي ديگر، انگيزه‌هاي سياسي تا حدودي كاهش پيدا كرده است و اميد مي‌رود الجزاير بار ديگر ميعادگاه يك موفقيت نسبي باشد.

هنوز مشخص نيست اختلاف ايران و عربستان تا كجا پيش مي‌رود ولي به گفته بسياري از صاحبنظران، راه ميانه‌اي براي اين نشست به‌وجود خواهد آمد، مگر آنكه اين اختلافات به هيچ عنوان قابل رفع شدن نباشد.

[ یک شنبه 4 مهر 1395برچسب:فريب 400 هزار بشكه‌اي رياض ، قیمت نفت ، نفت ایران, ] [ 20:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران 4 - پاراگوئه 3 / تصاویر

 

ملی پوشان فوتسال ایران در فاصله 22 ثانیه به پایان بازی موفق شدند چهارمین گل را توسط اسماعیل‌پور بزنند و پس از 24 سال به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی صعود کنند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی ایران کار سختی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال مقابل پاراگوئه داشت و دو مرتبه دروازه‌اش باز شد اما هر بار ملی پوشان با ارائه نمایش برتر نسبت به حریف جنگنده روی شوت‌های از راه دور اسماعیل‌پور و جاوید نتیجه را جبران کردند و در دقیقه 26 که شاگردان چیلاورت به دلیل اخراج آیالا چهار نفره بودند یک گل دیگر توسط جاوید زدند و در آستانه صعود به مرحله بعد قرار داشتند اما یک دقیقه و 20 ثانیه به سوت پایان نیمه دوم ویلالبا یار پنجم پاراگوئه از روی ضربه آزاد کار را دوباره به تساوی کشاند تا ایران مثل دیدار برابر بزیل در مرحله قبل، کار را در وقت‌های اضافه دنبال کند.


ملی پوشان ایران که نمایش کاملا برتری در تمام دقایق بازی نسبت به پاراگوئه داشتند حملات زیادی طراحی کردند و به تیرک دروازه این تیم هم زدند اما نمایش خشن و درگیرانه بازیکنان حریف آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشت تا اینکه روی غافلگیری و اشتباه سالاس کاپیتان پاراگوئه و فرصت‌طلبی ملی پوشان ایران چهارمین گل در فاصله 22 ثانیه مانده به پایان مسابقه به ثمر رسید و ایران به نیمه نهایی جام جهانی راه یافت.


تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار تیم‌های ملی روسیه و اسپانیا خواهد رفت.

 

 


مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال - کلمبیا
سالن محل بازی: بیسنتناریو بوکارامانگا / ساعت آغاز: 24 بامداد به وقت ایران
داوران: مارک بیرکت(انگلستان)، ساسا تومیچ(کرواسی)، فرناندو گوتیرز(اسپانیا) و آندرج سرنی(چک)

 

 

 


 

بازیکنان ایران

 


سپهر محمدی(GK)، علیرضا صمیمی(GK)، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید
سرمربی: محمد ناظم الشریعه

 


بازیکنان پاراگوئه

 


کارلوس اسپینولا(GK)، امانوئل آیالا، خوان پدروزو، گابریل آیالا، خوزه لوئیز سانتاندر، ریچارد رجالا، خوان مورل، هوگو مارتینز، خوان سالاس، فرانسیسکو مارتینز، گابریل خیمنز(GK)، انریکه فرانسو و رنه ویلالبا
سرمربی: کارلوس چیلاورت

 

 

اخطار

 


علی‌اصغر حسن‌زاده(8) - احمد اسماعیل‌پور(18) - فرهاد توکلی(22) - محمدرضا سنگ‌سفیدی(38) از ایران

 

ریچارد رخالا(25) از پاراگوئه

 

 

 

اخراج
 

 

گابریل آیالا(36) از پاراگوئه

 

 

 

 

 


ترکیب اولیه ایران

 


علیرضا صمیمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید، احمد اسماعیل‌پور و فرهاد توکلی

 


ترکیب اولیه پاراگوئه

 


گابریل خیمنز، امانوئل آیالا، گابریل آیالا، خوان سالاس و فرانسیسکو مارتینز

 

 

 

 


شرح گل‌ها

 

 

 

ایران 0 - پاراگوئه 1(دقیقه 13: هوگو مارتینز): شوت خوان سالاس از سمت راست زمین را مارتینز روی تیرک دوم قطع کرد و گل اول را برای پاراگوئه به ثمر رساند.

 

ایران 1 - پاراگوئه 1(دقیقه 16: احمد اسماعیل‌پور): پاس روی زمین جاوید از روی نقطه کرنر را اسماعیل‌پور از فاصله دور با شوت سر ضرب به طاق دروازه پاراگوئه زد تا گل تساوی ایران به شکلی تماشایی زده شود.

 

ایران 1 - پاراگوئه 2(دقیقه 20: خوان سالاس): شروع مجدد خوب خیمنز و پاس به تیرک دوم عالی از ویلالبا از سمت چپ میانه زمین را سالاس در دو مرحله وارد دروازه ایران کرد تا پاراگوئه در فاصله 26 ثانیه به پایان نیمه اول برای دومین بار از ایران پیش بیافتد.

 

ایران 2 - پاراگوئه 2(دقیقه 23: مهدی جاوید): پاس کف پای اسماعیل‌پور را جاوید با شوت پای چپ تماشایی به کنج دورازه پاراگوئه رفت تا دومین گل ایران هم به زیباترین شکل ممکن به ثمر برسد.

 

ایران 3 - پاراگوئه 2(دقیقه 36: مهدی جاوید): ایران از اخراج آیالا و چهار نفره شدن پاراگوئه استفاده کرد و موفق شد با کار تاکتیکی و پاس حسن‌زاده به توکلی و فراهم کردن توپ توسط این بازیکن برای جاوید و شوت او به گل سوم برسد.

 

ایران 3 - پاراگوئه(دقیقه 39: رنه ویلالبا): ضربه آزاد ویلالبا یار پنجم پاراگوئه در سیستم پاور پلی این تیم با عبور از زیر دستان صمیمی وارد دروازه ایران شد.

 

ایران 4 - پاراگوئه 3 (دقیقه 50: احمد اسماعیل‌پور): اشتباه خوان سالاس در دفع توپ فرصت را در اختیار جاوید قرار داد که او با شوت سر ضرب قصد باز کردن دروازه پاراگوئه را داشت اما اسپینولا توپ را برگشت داد تا اسماعیل‌پور از ریباند استفاده کند و در فاصله 22 ثانیه به پایان بازی ایران را در آستانه پیروزی قرار دهد.

 

 

 

 

اتفاق ویژه

 


ایران پس از 24 سال موفق شد دوباره به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی صعود کند؛ با این تفاوت که آنها مسیر سخت‌تری از آن سال طی کردند و برزیل و پاراگوئه که دو حریف قدرتمند آمریکای جنوبی هستند را شکست دادند تا به این مهم برسند.

 

 

بهترین بازیکن

 

 


مهدی جاوید با زدن دو گل، یک پاس گل و تاثیر مستقیم روی گل چهارم ایران بهترین عملکرد را در بین ملی پوشان ارائه کرد و ستاره زمین بود تا ایران نیمه نهایی صعود کند؛ ضمن اینکه نمایش اسماعیل‌پور که دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد در پیروزی ایران پُر رنگ بود؛ در پاراگوئه هم ویلالبا برترین بازیکن بود که یک گل هم وارد دروازه ایران کرد.

 

 

 


در حاشیه

 


* تیم ملی فوتسال ایران برخلاف مرحله گروهی که بازی‌های خود را در سالن ایوان شهر مدلین برگزار کرده بود، همانند دیدار قبل در سالن 7 هزار نفری بیسنتناریو به میدان می‌رود.
* قدرت بهادری همانند سه بازی اخیر به دلیل مصدومیت در فهرست نفرات ایران نیست.
* مصدومیت محمد طاهری مثل دو بازی قبل همراه او است ولی این بازیکن روی نیمکت است.
* تومیچ داور کرواتی که در بازی ایران برابر برزیل وقت نگهدار بود در این مسابقه به عنوان داور دوم انتخاب شده است؛ همچنین آندرج سرنی داور اهل کشور چک که در دیدار قبل ایران داور اول بود مقابل پاراگوئه وقت نگهدار است.
* ملی پوشان فوتسال ایران همانند دیدار برابر برزیل با پیراهن‌های دوم و قرمز رنگ خود بازی می‌کنند و لباس فیروزه‌ای رنگ بر تن بازیکنان پاراگوئه است.
* آدولفو سالاس که در چهار بازی قبل پاراگوئه به میدان رفته بود این مسابقه را به دلیل محرومیت از دست داده است.
* وقت استراحت اول این بازی را چیلاورت در دقیقه 12 برای پاراگوئه گرفت.
* در فاصله دو دقیقه و 39 ثانیه به پایان نیمه اول ایران پنجمین خطای فنی را مرتکب شد.
* در دقیقه 22 روی پاس اسماعیل‌پور، توکلی بدون عمد با دستان خود دروازه پاراگوئه را باز کرد اما داور این گل را مردود گرفت و یک اخطار به بازیکن ایران داد.
* توکلی با دریافت کارت زرد مقابل پاراگوئه در جام جهانی دو اخطاره شد و بازی بعدی ایران در صورت راهیابی به نیمه نهایی را از دست داد.
* به زمین افتادن آیالا در میانه زمین با سوت‌های اعتراضی تماشاگران همراه شد.
* روی یک ضد حمله تند و تیز در دقیقه 26 ایران می‌توانست با پاس عالیقدر و شوت کشاورز به گل سوم برسد اما ضربه کاپیتان ایران به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و دور شد.
* چرخش سریع و شوت پر قدرت توکلی بار دیگر تیرک دروازه پاراگوئه را به لرزه درآورد.
* خیمنز دروازه‌بان اصلی تیم ملی پاراگوئه در فاصله پنج دقیقه و هشت ثانیه به پایان نیمه دوم از ناحیه عضله پای چپ دچار مصدومیت شد و جای خود را به کارلوس اسپینولا داد.
* در دقیقه 36 توکلی با دروازه‌بان پاراگوئه تک به تک می‌شد که گابریل آیالا با خطا او را متوقف کرد تا با کارت قرمز داور جریمه شود.
* در فاصله دو دقیقه و 45 ثانیه به خاتمه نیمه دوم پاراگوئه از سیستم پاور پلی استفاده کرد.
* در دقیقه اول وقت اضافه اول ایران پنجمین خطای فنی را روی ویلالبا انجام داد تا کار را محتاطانه‌تر دنبال کند.
* دو دقیقه و 57 ثانیه به اتمام بازی پنجمین خطای فنی برای پاراگوئه ثبت شد.

 

 

روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها به شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است.
روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است
 
سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد.
 
وی افزود: بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم عمق علمی که در عملیات والفجر 8 به دست آمد و حدود 15 گردان از آن رودخانه عبور کرد تا الان در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.
 
سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم به شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند مفید باشد که جایگاه خود را به خوبی در بین نظامیان پیدا کند.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ستادکل، ستاد ارتش و ستاد سپاه جزیره‌های جدا از هم نیستند و باید در یک صف و در سطوح‌های مورد نظر حرکت کنند تا به هدف نهایی برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید از دوباره کاری و موازی کاری در کارهای صورت گرفته خودداری کنیم، گفت: دانشگاه باید دائما به روز باشد و دچار تکرار ناکارآمدها و تاریخ گذشته نباشیم. اینها نیاز به طرح دارد و دانشگاه این طرح را آماده کند و ستادکل برنامه‌های خود را بدهد تا به هدف برسم.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: دنبال مدرک‌گرایی نباشیم، مثل روبروی دانشگاه تهران که پایان‌نامه به فروش می‌رسد و ما به دنبال این مسیر نباشیم.
[ ]

اسناد پرونده همسر مهناز افشار از آلمان رسید

 

وکیل مدافع یاسین رامین می‌گوید بخش اعظمی از اسناد و مدارک مربوط به اختلاف حساب موکلش با جمعیت هلال احمر از آلمان به ایران رسیده است.
محمد شعبانی با بیان اینکه موکلش هنوز موفق به تامین مبلغ قرار وثیقه نشده است اظهار کرد: همان‌طور که دادستان تهران هم قبلاً اعلام کرده، میزان وثیقه صادر شده، 29 میلیارد تومان است که موکل هرگاه «پولدار» شود می‌‌تواند تأمین و تودیع کند.

وکیل مدافع متهم پرونده شرکت رشد درباره آخرین سیر قضایی این پرونده گفت: پرونده فعلا در مراحل بازرسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز منجر به تصمیم‌گیری از سوی بازپرس نشده است.

شعبانی با تأکید بر اینکه موضوع «شیرهای خشک آلوده» که برخی افراد به موکلش منتسب کردند را کذب و دروغ محض خواند و افزود: حتی نماینده هلال احمر در جلسه بازپرسی، موضوع شیرهای خشک را رد کرد و عنوان شکوائیه و شکایت هلال احمر نیز چنین موضوعی نیست.

وکیل مدافع یاسین رامین با بیان اینکه موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است گفت: بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

به گزارش تسنیم، اواخر مرداد امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسين رامین پسر محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران  از صدور قرار وثیقه 29 میلیاردتومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز روز دهم شهریور امسال گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسؤولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از داروها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و داروهایی تقلبی یا باکیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش که چند ده میلیارد تومان ارزش داشته را به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است. این موارد و مواردی از این نوع فسادهای اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.

وکیل یاسین رامین نیز در واکنش به اظهارات نجفی گفت: تمام اختلاف‌حساب آقای یاسین رامین و سازمان متبوعش کمتر ار حدود یک میلیون دلار است و در اینجا باید بگوییم که آقای نجفی که مشاور اقتصادی رئیس جمهور هستند، بعید است معنای 8 میلیارد دلار را ندانند یا از روی هیجان‌زدگی برای متهم کردن دولت قبل با بردن آبروی متهمی که امکان دفاع در فضای عمومی را ندارند، به داخل چاه سیاه افتراء ودروغ پردازی افتاده باشند.

وکیل همسر مهناز افشار ادامه داد: نابخشودنی تر اینکه چنین موضوعی را به موضوع مهریه همسرشان گره زده‌اند که این نیز نه تنها از بافته‌ها و مجعولات خارج نشینان مغرض بود، بلکه از اساس نیز از اباطیل وهرزه نویسی آنان آغاز شد و امثال آقای نجفی و دیگران به فراخور حال و نیاز سیاسی خود، از این نمد کلاهی می دوزند.
[ ]

اولين، جوان‌ترين و «كيميا» شد!

 
 

کيميا عليزاده با کسب مدال برنز، اولين بانوي مدال‌آور تاريخ ورزش بانوان ايران در المپيک لقب گرفت.
در سيزدهمين روز از بازي‌هاي المپيک 2016 و در شرايطي که کاروان کشورمان انتظار مدال را مي‌کشيد تنها بانوي تکواندوکار ايران موفق شد طلسم مدال نگرفتن بانوان را بشکند و پس از غلبه بر حريف مراکشي روي سکوي سوم بايستد. عليزاده 18 ساله همچنين رکورد 64 ساله ناصر گيوه‌چي را که در سن 19 سالگي مدال نقره المپيک را از آن خود کرده بود را هم شکست و حالا کيميا جوان‌ترين مدال‌آور ورزش ايران نويد دهنده شروع عصري تازه براي ورزش كشور در المپيک نيز هست.

دکتر روحاني، رئيس‌جمهور طي پيامي توئيتري موفقيت کيميا عليزاده را تبريک گفت: «دخترم کيميا، همه مردم به ويژه بانوان ايران زمين را شاد کردي. شادي هميشگي را برايت آرزومندم.» هوگوپوش تيم ملي در وزن 57- کيلوگرم در گام نخست، تکواندوکار کروات را شکست داد اما در مصاف با  اوا کالوا گومز اسپانيايي تن به شکست داد. خوشبختانه با فيناليست شدن گومز، عليزاده هم به مرحله شانس مجدد رسيد. در اين مرحله ابتدا هارنيسوجين تايلندي را 14 بر 10 برد و در نهايت 5 بر صفر نيکيتا گلاسنوويک از سوئد را از پيش‌رو برداشت و به مدال برنز المپيک دست يافت. پيش از عليزاده، کيانوش رستمي و سهراب مرادي دو مدال طلا در وزنه‌برداري و سعيد عبدولي و قاسم رضايي دو برنز در کشتي فرنگي براي کاروان ايران به ارمغان آورده بودند. با اعلام رئيس کميته ملي المپيک، پاداش 10 هزار دلاري که به ورزشکاران طلايي ايران در دهکده بازي‌ها پرداخت مي‌شد، براي کيميا عليزاده در نظر گرفته شده است.

کيميا عليزاده پس از کسب اولين مدال تاريخ ورزش زنان ايران در المپيک از اينکه نتوانسته مدال طلا بگيرد عذرخواهي کرد: «مي‌خواستم پنجمين مدال تاريخ‌سازم را در المپيک بگيرم. مي‌خواستم طلا بگيرم ولي متأسفانه نشد. اين حس را چندين بار تجربه کرده بودم. در مسابقه‌هاي جهاني، المپيک نوجوانان و جهاني نوجوانان تاريخ‌سازي کردم و اين پنجمين‌ بار بود که تاريخ‌ساز مي‌شدم. خوشحالم که اين اتفاق افتاد و بيشتر از همه براي دختران ايران خوشحال هستم. بعد از يک ماه و نيم براي اولين بار است که روي پايم پريدم زيرا يک آسيب‌ديدگي شديد داشتم. خوشحالم براي دختران ايراني چون راهي باز شد تا بانوان ايران بتوانند در المپيک‌هاي بعدي مدال‌آور باشند. اميدوارم که شاهد مدال‌هاي خوشرنگ‌تر در المپيک‌هاي بعدي باشيم. اگر ضربه‌اي که به صورت گومز زده بودم حساب شده بود، فيناليست مي‌شدم. شرمنده زحماتي که پدر و مادرم و فدراسيون و مربيانم کشيدند، شدم.»
  
ارزش مدال بانوي محجبه
محمدرضا پولادگر پس از کسب مدال برنز توسط عليزاده اشک شوق ريخت. رئيس فدراسيون تکواندو به ارزش مدالي که يک بانوي محجبه به گردن آويخته اشاره کرد: «کسب اين مدال را به همه مردم ايران تبريک مي‌گويم. خيلي خوشحالم که يک دختر با رعايت حجاب اسلامي و با پاسداري از دينش و عفاف، توانست مدال المپيک بگيرد. مدال او خيلي ارزشمند است، خيلي.»
 
موفقيت شيرزنان ايراني
رئيس کميته ملي المپيک اولين مدال بانوان ايران در المپيک را نشانه پيشرفت ورزش کشور خواند. کيومرث هاشمي موفقيت کيميا عليزاده  در ريو را ستود: «کيميا عليزاده در حالي توانست در بازي‌هاي المپيک ريو روي سکو برود و پرچم مقدس کشورمان را در سالن رقابت‌ها به اهتزار درآورد که بدون ترديد رقابت‌هاي مقتدرانه وي برابر حريفان و خلق اين حماسه ارزشمند در تاريخ ورزش ايران زمين، کم‌نظير و يکي از پيروزي‌هاي شيرين ورزشي در طول تاريخ بازي‌هاي المپيک است که تا ساليان سال در يادها باقي خواهد ماند. بدون ترديد کسب اين مدال ارزشمند که اولين مدال بانوان ايران در بازي‌هاي المپيک و در تاريخ 68 ساله حضور کشورمان در آن است از آن حيث براي ملت بزرگ و جامعه ورزش کشورمان ارزشمند است که بعد از سال‌ها انتظار مردم و جامعه ورزش، کسب مدال در بازي‌هاي المپيک از سوي بانوان محجبه کشور عزيزمان در المپيک، يک موفقيت بزرگ و ارزشمند به‌خصوص براي تمامي بانوان اين سرزمين محسوب مي‌شود تا از اين پس در کنار مردان غيرتمند ميهن عزيزمان، حال با اين اتفاق بزرگ، شاهد مدال‌آوري شيرزنان اين سرزمين در بازي‌هاي المپيک باشيم.»
 
بازتاب‌هاي جهاني
تاريخ‌ساز شدن کيمياي تکواندو ايران در رسانه‌هاي جهان بازتاب گسترده‌اي داشت. سايت ياهواسپورت از جمله رسانه‌هايي بود که گزارشي کامل از افتخارآفريني کيميا عليزاده منتشر کرد: «کيميا عليزاده مدال برنز 57- کيلوگرم رقابت‌هاي تکواندو را کسب کرد. او با اين کار اولين زن ايراني شد که در بازي‌هاي المپيک مدال کسب کرده است. اين مسئله مي‌تواند نشانگر بهتر شدن شرايط زنان در ايران باشد. عليزاده نيز در حرف‌هاي خود اشاره کرده است که با اين موفقيت براي دختران ايراني خوشحال است.» علاوه بر ياهو، سايت‌هاي خبري ديگر از جمله سان و ان‌بي‌سي‌اسپورت نيز واکنشي مشابه به کسب اولين مدال بانوان ايران در المپيک داشتند.
  
حذف شاگردان لوزانو
رؤياي حضور واليبال ايران در المپيک با شکست مقابل ايتاليا پايان يافت. تيم ملي واليبال کشورمان بامداد پنج‌شنبه در مرحله يک‌چهارم نهايي المپيک 2016 به مصاف لاجوردي‌پوشان رفت و شکست 3 بر صفر را مقابل ايتاليا پذيرفت. شاگردان لوزانو که پس از پنج دهه موفق به گرفتن جواز صعود به المپيک شده بودند، نتوانستند از پس زايتسيف و هم‌تيمي‌هايش بربيايند. اين در حالي است که تيم ملي ايتاليا با صعود به نيمه‌نهايي بايد به مصاف آمريکا برود. به‌رغم حذف تيم ملي از گردونه بازي‌هاي المپيک رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي از عملکرد شاگردانش ابراز رضايت کرد: «ايتاليا شايسته پيروزي بود و به اين خاطر به اين تيم تبريک مي‌گويم. بايد اين مسابقه را به دو بخش تقسيم کنيم. تا نيمه دوم ست دوم خيلي خوب بازي کرديم اما در بخش ديگري اشتباهات زيادي داشتيم. نه در دفاع، نه در اسپک و نه در دريافت، عملکرد خوبي نداشتيم. ما در کل مسابقه‌ها عملکرد يکساني داشتيم اما نتايجي که گرفتيم بستگي به قدرت تيم مقابل داشت. شکست‌هايي که خورديم هم به خاطر عملکرد ما نبود بلکه به خاطر قدرت حريفان بود. در مرحله مقدماتي ما بهترين تيم در دفاع و يکي از بهترين تيم‌ها در دريافت توپ بوديم اما در حمله شرايط خوبي نداشتيم. در تورنمنت‌هاي قبلي فقط سه تيم، قدرت زيادي داشتند اما در اين دوره از المپيک همه تيم‌ها با قدرت بالايي بازي کردند. ايتاليا و امريکا بسيار قدرتمند هستند، برزيل هم که ميزبان است نبايد دست‌کم گرفته شود. بازي در المپيک با تمام تورنمنت‌ها متفاوت است و هر بازي با رقابت ديگر شرايط جديدي دارد و بايد با تاکتيک جديدي وارد بازي شد. بهترين و کامل‌ترين تيم را به ريو بردم و ايرادي در اين موضوع وجود ندارد. آيا تمام بازي‌هاي ليگ جهاني را ديده‌ايد؟ يا فقط بازي‌هاي تهران را تماشاکرديد؟ فکر مي‌کنم منتقدان يا ديگران زماني که مي‌خواهند انتقادهاي خود را شروع کنند بايد به آمار تمام بازي‌ها نگاه کنند.»
 
فغاني داور فينال المپيک
عليرضا فغاني ديدار فينال مسابقات فوتبال المپيک 2016 بين برزيل و آلمان را سوت مي‌زند. در اين ديدار که بامداد فردا برگزار مي‌شود رضا سخندان به عنوان کمک اول و محمدرضا منصوري به عنوان کمک‌داور دوم، فغاني را همراهي مي‌کنند. داوران ايراني در شرايطي براي نخستين بار به چنين موفقيتي دست يافته‌اند که مسئولان فوتبال حتي حاضر به برگزاري مراسم بدرقه براي آنها نشدند! عليرضا فغاني، داور بين‌المللي فوتبال کشورمان پس از انتخاب شدن براي فينال المپيک ريو اظهار داشت: «خيلي خوشحالم که به عنوان يک داور براي قضاوت فينال المپيک انتخاب شده‌ام. اين يک موفقيت براي جامعه داوري ايران است. اميدوارم بتوانيم جامعه داوري و مردم را در اين بازي سربلند کنيم. قضاوت در فينال المپيک را تقديم مي‌کنم به مصطفي حکمت‌شعار، خدا ان‌شاءلله به او سلامتي بدهد. قبل از اينکه به برزيل بياييم با او ديدار داشتيم و از ما قول گرفت که فينال المپيک را سوت بزنيم و خدا را شکر اين اتفاق افتاد.»
  
اميد آخر تکواندو به ميدان مي‌رود
در پانزدهمين روز از سي و يکمين دوره بازي‌هاي المپيک عصر امروز سه نماينده کشورمان به مصاف رقبا مي‌روند. سجاد مرداني آخرين تکواندوکار ايراني در وزن +80 کيلوگرم به اميد کسب مدال به روي شياپ چانگ مي‌رود. اين در حالي است که دو آزادکار ديگرمان نيز رقابت خود با حريفان المپيکي‌شان را آغاز مي‌کنند. عليرضا کريمي در 86 کيلوگرم و کميل قاسمي در 125 کيلوگرم براي رسيدن به مدال المپيک کار سختي را در پيش دارند.

[ ]

شرط جالب پدر رستمی برای ازدواج کیانوش

 
پدر کیانوش رستمی گفت: فعلا با ازدواج کیانوش موافق نیستم و او بایدپس از گرفتن طلای المپیک 2020 توکیو به فکر زن گرفتن باشد!

خانواده کیانوش رستمی با حضور در فرودگاه امام خمینی منتظر آمدن این ورزشکار هستند و خواهر نیز با چشمانی اشکبار به پله‌های فرودگاه امام خمینی خیره شده‌ تا برادر افتخارآفرینش از راه برسد.

شمس‌الله رستمی پدر کیانوش درباره قهرمانی غرورآفرین فرزندش در المپیک ریو بیان کرد: خیلی خوشحالم که کیانوش توانست مدال طلای المپیک را بگیرد و دل مردم را شاد کند. او خیلی سختی کشید و من هزاران مرتبه خدا را شکر می‌کنم.

پدر رستمی در پاسخ به این پرسش که قرار بود بعد از المپیک ریو شرایط ازدواج او را فراهم کنید و آیا این کار انجام خواهد شد گفت: خیر، کیانوش باید در المپیک بعدی نیز مدال طلا بگیرد تا با ازدواج او موافقت کنم و فعلا فکر زن گرفتن برای او نیستیم!

خواهر بزرگتر رستمی نیز بیان کرد: کیانوش پسر بسیار دلسوز و مهربانی است. او به تنهایی و بدون همراه تمرین کرد. واقعا سختی کشید و ما از اینکه توانست قهرمان شود بسیار خوشحالیم.

او ادامه داد: روزی که کیانوش مسابقه داشت به ما خیلی سخت گذشت و بسیار استرس داشتیم اما خدا را شکر که در پایان توانست قهرمان شود و دل میلیون‌ها ایرانی و همشهریانش را شاد کند.

[ ]

تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

 

تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

 

این نه مانور زلزله است نه آموزش تکاوری ، بلکه تو هندوستان سر آزمون کنکور، والدین به بچه هاشون تقلب می رسانند...

عکس/ تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی!

[ شنبه 30 مرداد 1395برچسب:تقلب رساندن در کنکور به سبک هندی! , کنکور, هندوستان, ] [ 21:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

بهداد سلیمی و دخترش

 

بهداد سلیمی و دخترش

 

اعضای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان بعد از کسب ۲ مدال طلا در بازی‌های المپیک ریو بامداد امروز به ایران بازگشتند.
[ شنبه 30 مرداد 1395برچسب:بهداد سلیمی و دخترش , المپیک ریو , ] [ 21:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

جدول رتبه‌بندی مدال‌های المپیک ریو

 

جدول رتبه‌بندی مدال‌های المپیک ریو

جدول
[ ]

قیمت نفت دوباره به بالای 40 دلار رسید

 

قیمت نفت در آخرین مبادلات امروز بازار جهانی انرژی حدود یک دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت 40.33 دلار به فروش رسید.

به نقل از بلومبرگ، در مبادلات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت به روند صعودی چند روز گذشته خود ادامه داد و این حامل انرژی حدود یک دلار گران شد.

 
بر این اساس هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 90 سنت افزایش در قیمت نسبت به دیروز 40.33 دلار قیمت‌گذاری شد و به فروش رسید.
 
نفت سبک وست‌تگزاس‌اینترمدیت آمریکا افزایش بیشتری را تجربه کرد و با 1.06 دلار صعود 38.32 دلار در هر بشکه عرضه شد.
 
بنا به اعلام پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک ،هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات صورت گرفته در روز گذشته 34.71 دلار به فروش رسید.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:قیمت نفت , 40 دلار ,دریای شمال, ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

ثريا حكمت درگذشت

 

ثريا حكمت بازيگر سينما و تلويزيون درگذشت.
ثريا حكمت با نام اصلي آذر مهدي قلي‌خاني متولد 1332 در خوي بود. وي پس از اخذ مدرك منشي‌گري از اوايل دهه 50 فعاليت بازيگري‌اش را آغاز كرد كه تا اواخر دهه 80 ادامه داشت. از جمله فيلم‌هاي سينمايي كه اين هنرمند فقيد در آنها نقش‌آفريني كرده بود مي‌توان به آثاري چون «نقطه ضعف»، «تصوير آخر»، «خواستگاري»، «شب شكن»، «سمندر»، «جدال در تاسوكي»، «بهار در پاييز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز ديدني»، «نيش»، «تهاجم»، «ماه‌پيشوني»، «آواز قو»، «عروسي مهتاب» و فيلم به‌يادماندني «اي ايران» ناصر تقوايي اشاره كرد.  «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سريال‌هايي هستند كه حكمت در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.
اين بازيگر بيش از يك دهه بود كه فعاليت بازيگري نداشت و در سال‌هاي اخير با مشكلات معيشتي زيادي مواجه بود.  حكمت كه در اوايل سال جديد به دليل مسموميت دارويي به بيمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبي شرايطش ترخيص شده بود، ولي بامداد 16 فروردين‌ماه به دليل تشنج و لخته شدن خون بار ديگر به بيمارستان منتقل شد و به كما رفت.  سال 93، ثريا حكمت در گفت‌وگويي با «ايسنا» كه در آن مقطع بازتاب وسيعي داشت از شرايط زندگي‌اش گله كرد و پس از آن برخي‌ به او وعده‌ حمايت دادند.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:ثريا حكمت درگذشت ,آذر مهدي قلي‌خاني,خوی,بازيگر سينما , ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت آشكار اردوغان به دامان تل‌‏آويو

 
 
آنکارا پیشرفت در مذاکرات عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را تأیید کرد

 

چند سال است كه ديگر حناي نمايش‌هاي ضد‌اسرائيلي حزب حاكم ‏تركيه رنگ باخته است و همه مي‌دانند كه حتي در اوج به ظاهر ‏اختلافات طرفين، ‏روابط امنيتي گرم دو طرف ادامه داشته است. ‏حالا مقام‏هاي آنكارا آشكارا از پيشرفت در عادي‏سازي (بهتر است بخوانيم آشكارسازي مجدد و ‏پايان نمايش قهر) روابط ‏ديپلماتيك خود با رژيم صهيونیستي خبر مي‏دهند.
يك مقام وزارت خارجه تركيه گفت كه مذاكرات هيئت‌هاي اعزامي اين كشور و اسرائيل در مورد عادي‌سازي روابط پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته ‏و دو طرف به دستيابي به توافق نهايي نزديك شده‌اند. بنا بر اين گزارش‌ها آخرين دور مذاكرات در لندن برگزار شده و انتظار مي‌رود مذاكره‌كنندگان دو كشور در جلسه ‏ديگري در آينده نزديك، توافقنامه مربوطه را نهايي كنند. ‏
به گفته منابع وزارت خارجه تركيه، هيئت اعزامي اين كشور به نشست لندن شامل يكي از معاونان اين وزارتخانه بود و يكي از مشاوران بنيامين ‏نتانياهو، نخست وزير صهيونيست‌ها هم سرپرستي هيئت اعزامي آن كشور را برعهده داشته است. ظاهراً نخستين دور مذاكرات محرمانه در ماه دسامبر ‏سال گذشته برگزار شد و دور بعدي مذاكرات هم در ماه فوريه در ژنو صورت گرفته است. در همان ماه، منابع تركيه گفتند كه دو كشور به سوي ‏دستيابي به توافق «پيش مي‌روند.»‏
پس از تأسيس رژيم جعلي صهيونيستي در سال ۱۹۴۸، تركيه اسرائيل را به رسميت شناخت و با آن روابط سياسي برقرار كرد. آنكارا و تل‌آويو ‏در دهه‌هاي ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ ميلادي از متحدان نزديك منطقه‌اي يكديگر بودند و حتي در زمان دولت‌هاي اسلامگرا در تركيه هم روابط گرم دو ‏كشور ادامه داشت. از جمله رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، در سال ۲۰۰۵ از اسرائيل بازديد و پيشنهاد كرد بين آن كشور و فلسطينيان ‏ميانجيگري كند. ‏
اين روابط در سال 2009 درپي نمايش رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور فعلي و نخست وزير وقت تركيه در انتقاد شديداللحن و درگيري لفظي ‏با شيمون پرز رئيس جمهور صهيونيست‌ها در اجلاس داووس ظاهراً روابط دو طرف دستخوش تغييري عميق شد. در ماه مه سال 2010، كشتي ‏امدادرساني تركيه به نام ماوي مرمره كه به منظور مقابله با محاصره اقتصادي نوار غزه، عازم سواحل اين منطقه بود، هدف حمله كماندوهاي ‏دريايي اسرائيل قرار گرفت و 10 تن از فعالان ترك طرفدار فلسطين كشته شدند تا ظاهراً روابط دو طرف به مرحله قطع كامل برسد. اين در ‏حالي است كه از آن زمان تاكنون بارها گزارش‌هايي از هماهنگي امنيتي دوطرف و به خصوص با شروع تحولات سوريه در 2011 به گوش ‏رسيده است. ‏
[ ]

درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری ترکیه از فروش سریال

 

دورسون توپچو، معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد هدف ترکیه صادر كردن بيشتر سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان است.

دورسون توپچو معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول که در نمایشگاه تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال «MIPTV» در شهر کن فرانسه شرکت کرده است، گفت: هدف ما این است که ترکیه بيشترين سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان را صادر کند.

به گزارش آناتولی، وی ضمن اشاره به این که صنعت فیلمسازی ترکیه از لحاظ درام در سطح بسیار پیشرفته قرار دارد، افزود: در صادرات فیلم‌های درام بعد از آمریکا کشور دوم هستیم. بازار ما در این بخش در حال گسترش است. در این اواخر سریال‌های ترکی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی از آسیا تا آمریکای جنوبی در حال نمایش است.

توپچو ادامه داد:‌ صادرات مجموعه تلویزیونی ترکیه در سال ۲۰۱۵ به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود. هدف ما رسیدن به مبلغ یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ است..توپچو

وی تصریح کرد که کشور ما یک صحنه فیلم طبیعی است، تاریخ دیرینه و باستانی و همچنین شرایط جغرافیایی ما این امکان را برای ما فراهم کرده‌ است.

از سوی دیگر عثمان اورگون، معاون رییس بخش شبکه تلویزیون ملی «تی آر تی» نیز اظهار کرد: هدف ما به عنوان شبکه سراسرس ملی کشور در نمایشگاه «MIPTV» فروش سریال نیست بلکه جلب توجه و پخش ساخته هایمان در سراسر جهان است. در این زمینه واقعا نتایج خوبی بدست ‌می‌آوریم. در دیدارهای خود به پیشرفت‌های جدی دست یافتیم.

اوزلم اوزسمبل، مسئول خرید و فروش فیلم و سریال شبکه تلویزیونی «KANAL D» گفت: اکنون در آفریقا آغاز به فروش سریال کردیم. مجموعه‌های تلویزیونی ترکی از آغاز سال گذشته نیز در آمریکای جنوبی مورد توجه و علاقه بینندگان واقع شده‌است. اکنون بیشتر از ۳۰-۴۰ سریال ترکی در کشورهای مختلف جهان در حال پخش است.

وی افزود: مجموعه‌های تلویزیونی ترکی علاوه بر بازدهی اقتصادی، مدرن و پویا بودن جامعه‌مان را نیز نشان می‌دهد و در معرفی فرهنگ کشورمان نیز نقش مهمی دارد.

ضرورت برنامه ریزی برای عرضه جهانی سریال های ایرانی

به گزارش مهر، در حالی مسئولان فرهنگی و اقتصادی ترکیه بر اهمیت نقش فیلم و سریال در معرفی کشور و فرهنگ شان و همچنین درآمدزایی تاکید دارند که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان آنسوی مرزهای کشورمان نیز اقبال زیادی به نمایش سریال های ترکی نشان داده و با تبلیغ بسیار سعی در جذب مخاطبانی از داخل ایران دارند.

این اتفاق در حالی می افتد که ایران در تولید سریال از لحاظ کمی به رقم قابل توجهی دست یافته و تولیدات فعلی قطعا مخاطبان زیادی در بین فارسی زبانان سراسر جهان دارد و همچنین با دوبله و زیرنویس آنها به زبان های مختلف می توان به مخاطب زیادی دست یافت و از این مسیر درآمدزایی داشت. حال باید دید رسانه ملی در این زمینه چه برنامه هایی دارد؟

تجربه نمایش سریال «حضرت یوسف» ساخته زنده یاد فرج الله سلحشور در جهان نشان داد که نه فقط فیلم های ایرانی بلکه سریال ها و مجموعه های کشورمان نیز در جهان طرفداران خاص خود را دارد.

همچنین این روزها با رونق تولیدات در شبکه نمایش خانگی و عرضه سریال های باکیفیت دیده می شود که این آثار از طریق سایت های فروش در سراسر جهان خریدار و بیننده دارند و حال باید از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کرد.

از سوی دیگر از سال های دور حضور محصولات سینمایی کشورمان در بازارهای جهانی و رایزنی برای خرید و فروش رایت فیلم ها به امری مرسوم تبدیل شده است ولی باید دید آیا چنین مسیری برای حضور در بازارهای جهانی در زمینه محصولات رادیو و تلویزیونی هم به درستی طی می شود؟

[ ]

ابداع چسب هوشمند برای کنترل دیابت

 

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه فدرال کارولینای شمالی یک چسب مصنوعی بدون درد با سلول‌های طبیعی بتا ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطوح قند خون را در زمان لازم تنظیم کند.

محققان یک چسب هوشمند انسولین تولید کرده‌اند که می‌تواند سطوح افزایش یافته قند خون را شناسایی کرده و در صورت نیاز، دوزهای انسولین را درون جریان خون ترشح کند.

نتایج این تحقیق که در مجله Advanced Material منتشر شد، نشان داده که این چسب می‌تواند جرقه جدیدی از امید را برای بیماران دیابت نوع یک و دو که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین دارند، ارائه کند.

این چسب کوچک مربعی شکل با صدها میکروسوزن پوشانده شده که هر کدام به اندازه یک مژه هستند. این سوزن‌ها با واحدهای ذخیره میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های حساس به قند پر شده‌اند که بطور خودکار در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون، وارد خون می‌شوند.

سلول‌های بتا شامل سلول‌های منحصربفرد لوزالمعده در بدن انسان هستند که هورمون انسولین را ساخته، ذخیره کرده و میزان آن را در بدن تنظیم می‌کند. در مبتلایان به دیابت، تعداد این سلول‌ها بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: چسب هوشمند برای کنترل دیابت,دیابت,انسولین, ] [ 1:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزييات اولين قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران

حواشی قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو همچنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعات جدید، مديرعامل و نحوه انتخاب اعضاي هيات مديره در جلسه مشترك دو شركت تعيين شده است.


پژو ژانویه گذشته، در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس، قرارداد تأسیس شرکتی مشترک با صنایع ایران خودرو را امضا کرد.

امضای این قرارداد که برای تولید 3 نوع خودروی پژو در ایران بود، با انتقادات فراوان کارشناسان مواجه شد.

انتقادات از این قرارداد بر دو محور بود: یکی محتوا و شرایط این قرارداد و دیگری ذات قرارداد مجدد با پژو با وجود بدعهدی‌های آن در زمان تحریم‌ها.

با این حال، با وجود تمامی این انتقادات، مسئولان وزارت صنعت و مدیران ایران‌خودرو از این قرارداد دفاع کرده‌اند ولی به بهانه محرمانه بودن، حاضر به انتشار جزئیات قرارداد نشدند.
 
*  جزئیات جدید از قرارداد مشترك
بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد ؛ بر اساس توافق ایران‌خودرو و پژو، شركت مشترک به صورت مشارکت انتفاعی یا جوینت ونچر خواهد بود كه سهم هر كدام از شركا 50 درصد می‌باشد.

طبق توافق، مديرعامل به طور چرخشي و هر دو سال یک بار از یکی از دو شرکت تعیین خواهد شد که شنيده شده مراد مجلسي به عنوان مدير عامل از طرف ايران خودرو معرفي شده است و ریاست هیئت مدیره را نیز طرف فرانسوی معرفی خواهد کرد.

* سرمایه‌گذاری در کار نیست
يك منبع آگاه گفت :  خط توليد شرکت جدید در کارخانه ايران خودرو در تهران راه اندازي می‌شود. این خط تولید که باید آن را خط مونتاژ نامید، خط توليد ساده اي است كه در هر ساعت 4 خودرو توليد می‌کند و در فاز اول هر سال 4 تا 5 هزار خودرو تولید خواهد کرد و در فازهای بعدي تولید آن به ساعتي 25 دستگاه افزایش خواهد یافت.

نکته مهم دیگر آن که بر اساس توافقات، شرکت مشترک به صورت كارمزدي از خدمات ايران خودرو استفاده می‌کند. یعنی چون شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو برای مونتاژ 3 محصول موردنظر (پژو 208، 2008 و 301)، از خطوط تولید ایران‌خودرو استفاده خواهد کرد، کارمزدی بابت این کار به ایران‌خودرو پرداخت خواهد کرد که یا به صورت نقدی خواهد بود یا با تعهدات ایران‌خودرو تهاتر خواهد شد.

چالش مهم دیگر اين قرارداد، ميزان داخلي سازي محصولات است كه اين بند از قراداد هنوز در حال مذاكره مي باشد.

[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب: قرارداد سرمايه گذاري پژو در ايران,پژو 208,ايران خودرو, ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 110 صفحه بعد