ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

عربستان تعداد حجاج را افزایش می‌دهد

 

عربستان اعلام کرده در سال 2017 دست کم 800 هزار نفر بر شمار افرادی که می‌توانند در مراسم حج شرکت کننده افزوده خواهد شد.

 وزارت حج عربستان اعلام کرد که در سال 2017 می‌خواهد دست کم 800 هزار نفر بر تعداد زائرانی که برای حج به این کشور سفر می‌کند اضافه کند.

شبکه خبری «راشا تودی»، گزارش داد که ریاست امور مسجد الحرام و مسجد النبی تأکید کرده‌اند که آمادگی خود برای استقبال از شمار بیشتری از حجاج را افزایش داده‌اند.

عربستان مدعی است در طول 5 سال گذشته شمار حجاج را به دلیل اجرای اقدامات عمرانی در مسجد الحرام و مسجد النبی کاهش داده بود و حالا رویکرد کاهش حجاج متوقف شده است.

بر اساس توافق‌های گذشته سهمیه حج به این ترتیب تقسیم شده بود که به ازای هر هزار نفر از جمعیت یک کشور یک نفر سهمیه حج پیدا می‌کرد.

بعد از کارشکنی عربستان در فراهم کردن شرایط اعزام حجاج به عربستان و خودداری ایران از اعزام حجاج در سال 2016 به این کشور، ریاض هزاران حاجی را از کشورهای مختلف به عنوان میهمان پادشاه عربستان به حج فرستاد تا آماز حضور حجاج را افزایش داده باشد.

افزوده شده هزاران نفر بر تعداد حجاج ناشی از مشکلات اقتصادی عربستان و تلاش برای جبران آن از طریق سود حاصل از برگزاری مراسم حج است.

این کشور پیشتر هزینه اخذ روادید برای حج عمره را هم افزایش داده بود به این ترتیب که این افزایش قیمت شامل افرادی می‌شود که بیش از یک بار به حج عمره می‌روند و از این به بعد هزینه هربار اخذ روادید 2000 ریال سعودی معادل 533 دلار خواهد بود.

[ ]

نماهنگ «بانوی بارانی» با صدای علی لهراسبی 307

[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب: نماهنگ ،بانوی بارانی ، علی لهراسبی 307, ] [ 21:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

واکنش جواد هاشمی به اظهارنظرش درباره گلشیفته

 

سید جواد هاشمی طی یادداشتی به اظهاراتش درباره گلیشفته فرهانی واکنش نشان داد.

 طی چند روز اخیر مصاحیه سیدجواد هاشمی درباره  گلیشفته فراهانی که در فضای مجازی دست به دست می چرخید و واکنش های مختلفی به همراه داشت.


سید جواد هاشمی نسبت به این بازتاب ها واکنش نشان داد و یادداشتی را در این مورد در اختیار خبرگزاری صبا قرار داد.

در متن این یادداشت  آمده است:

به نام حق

و سلام بر دلهای بیدار

انگار مصاحبه ام در تی وی پلاس گروهی از دوستان و خیرخواهان و هموطنانم را آزرده است و گویی خودم مقصرم، چون واضح موضع گیری نکردم؛ هرچند هرگز نگفتم برهنگی فلان خانوم،محترم مورد تایید من است

اما ظاهرا برداشت‌ گروهی اینگونه بوده است، با صراحت اعلام میکنم : افعال و اعمال آن خانوم هرگز مورد تایید بنده نبوده و نیست.

فقط دوست دارم همدیگر را دوست بداریم و باهم نجنگیم؛ زود قضاوت نکنیم و به هم ناسزا نگوییم و آبروی هم را حفظ کنیم که این خواسته ی خدای مهربان و اسلام عزیز است؛از هر آنکه کلامم اورا آزرده کرده «عذر می خواهم»

سیدجواد هاشمی
[ پنج شنبه 29 مهر 1395برچسب:گلشیفته فراهانی ، جواد هاشمی ، برهنگی, ] [ 21:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

مداحی فارسی عربی میثم مطیعی-پیاده روی اربعین

[ چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:مداحی فارسی عربی میثم مطیعی-پیاده روی اربعین, ] [ 1:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

مدافعان حرم

[ چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:میثم مطیعی ، مدافعان حرم, ] [ 1:7 ] [ علیرضا ]
[ ]

آماده سازی حرم امام حسین(ع) برای محرم

 

در تصاویر زیر آماده سازی صحن حرم امام حسین علیه السلام برای ایام محرم را می بینید.
 
[ شنبه 10 مهر 1395برچسب:حرم امام حسین(ع) ، محرم ، عکس حرم, ] [ 19:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری ترکیه از فروش سریال

 

دورسون توپچو، معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد هدف ترکیه صادر كردن بيشتر سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان است.

دورسون توپچو معاون رییس اتاق بازرگانی استانبول که در نمایشگاه تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال «MIPTV» در شهر کن فرانسه شرکت کرده است، گفت: هدف ما این است که ترکیه بيشترين سریال‌های تلویزیونی در سطح جهان را صادر کند.

به گزارش آناتولی، وی ضمن اشاره به این که صنعت فیلمسازی ترکیه از لحاظ درام در سطح بسیار پیشرفته قرار دارد، افزود: در صادرات فیلم‌های درام بعد از آمریکا کشور دوم هستیم. بازار ما در این بخش در حال گسترش است. در این اواخر سریال‌های ترکی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی از آسیا تا آمریکای جنوبی در حال نمایش است.

توپچو ادامه داد:‌ صادرات مجموعه تلویزیونی ترکیه در سال ۲۰۱۵ به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود. هدف ما رسیدن به مبلغ یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ است..توپچو

وی تصریح کرد که کشور ما یک صحنه فیلم طبیعی است، تاریخ دیرینه و باستانی و همچنین شرایط جغرافیایی ما این امکان را برای ما فراهم کرده‌ است.

از سوی دیگر عثمان اورگون، معاون رییس بخش شبکه تلویزیون ملی «تی آر تی» نیز اظهار کرد: هدف ما به عنوان شبکه سراسرس ملی کشور در نمایشگاه «MIPTV» فروش سریال نیست بلکه جلب توجه و پخش ساخته هایمان در سراسر جهان است. در این زمینه واقعا نتایج خوبی بدست ‌می‌آوریم. در دیدارهای خود به پیشرفت‌های جدی دست یافتیم.

اوزلم اوزسمبل، مسئول خرید و فروش فیلم و سریال شبکه تلویزیونی «KANAL D» گفت: اکنون در آفریقا آغاز به فروش سریال کردیم. مجموعه‌های تلویزیونی ترکی از آغاز سال گذشته نیز در آمریکای جنوبی مورد توجه و علاقه بینندگان واقع شده‌است. اکنون بیشتر از ۳۰-۴۰ سریال ترکی در کشورهای مختلف جهان در حال پخش است.

وی افزود: مجموعه‌های تلویزیونی ترکی علاوه بر بازدهی اقتصادی، مدرن و پویا بودن جامعه‌مان را نیز نشان می‌دهد و در معرفی فرهنگ کشورمان نیز نقش مهمی دارد.

ضرورت برنامه ریزی برای عرضه جهانی سریال های ایرانی

به گزارش مهر، در حالی مسئولان فرهنگی و اقتصادی ترکیه بر اهمیت نقش فیلم و سریال در معرفی کشور و فرهنگ شان و همچنین درآمدزایی تاکید دارند که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان آنسوی مرزهای کشورمان نیز اقبال زیادی به نمایش سریال های ترکی نشان داده و با تبلیغ بسیار سعی در جذب مخاطبانی از داخل ایران دارند.

این اتفاق در حالی می افتد که ایران در تولید سریال از لحاظ کمی به رقم قابل توجهی دست یافته و تولیدات فعلی قطعا مخاطبان زیادی در بین فارسی زبانان سراسر جهان دارد و همچنین با دوبله و زیرنویس آنها به زبان های مختلف می توان به مخاطب زیادی دست یافت و از این مسیر درآمدزایی داشت. حال باید دید رسانه ملی در این زمینه چه برنامه هایی دارد؟

تجربه نمایش سریال «حضرت یوسف» ساخته زنده یاد فرج الله سلحشور در جهان نشان داد که نه فقط فیلم های ایرانی بلکه سریال ها و مجموعه های کشورمان نیز در جهان طرفداران خاص خود را دارد.

همچنین این روزها با رونق تولیدات در شبکه نمایش خانگی و عرضه سریال های باکیفیت دیده می شود که این آثار از طریق سایت های فروش در سراسر جهان خریدار و بیننده دارند و حال باید از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کرد.

از سوی دیگر از سال های دور حضور محصولات سینمایی کشورمان در بازارهای جهانی و رایزنی برای خرید و فروش رایت فیلم ها به امری مرسوم تبدیل شده است ولی باید دید آیا چنین مسیری برای حضور در بازارهای جهانی در زمینه محصولات رادیو و تلویزیونی هم به درستی طی می شود؟

[ ]

ثريا حكمت درگذشت

 

ثريا حكمت بازيگر سينما و تلويزيون درگذشت.
ثريا حكمت با نام اصلي آذر مهدي قلي‌خاني متولد 1332 در خوي بود. وي پس از اخذ مدرك منشي‌گري از اوايل دهه 50 فعاليت بازيگري‌اش را آغاز كرد كه تا اواخر دهه 80 ادامه داشت. از جمله فيلم‌هاي سينمايي كه اين هنرمند فقيد در آنها نقش‌آفريني كرده بود مي‌توان به آثاري چون «نقطه ضعف»، «تصوير آخر»، «خواستگاري»، «شب شكن»، «سمندر»، «جدال در تاسوكي»، «بهار در پاييز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز ديدني»، «نيش»، «تهاجم»، «ماه‌پيشوني»، «آواز قو»، «عروسي مهتاب» و فيلم به‌يادماندني «اي ايران» ناصر تقوايي اشاره كرد.  «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سريال‌هايي هستند كه حكمت در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.
اين بازيگر بيش از يك دهه بود كه فعاليت بازيگري نداشت و در سال‌هاي اخير با مشكلات معيشتي زيادي مواجه بود.  حكمت كه در اوايل سال جديد به دليل مسموميت دارويي به بيمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبي شرايطش ترخيص شده بود، ولي بامداد 16 فروردين‌ماه به دليل تشنج و لخته شدن خون بار ديگر به بيمارستان منتقل شد و به كما رفت.  سال 93، ثريا حكمت در گفت‌وگويي با «ايسنا» كه در آن مقطع بازتاب وسيعي داشت از شرايط زندگي‌اش گله كرد و پس از آن برخي‌ به او وعده‌ حمايت دادند.
[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:ثريا حكمت درگذشت ,آذر مهدي قلي‌خاني,خوی,بازيگر سينما , ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

هزینه 5 میلیاردی قبض‌های تلفن برای مخابرات

 

چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.
ایسنا: مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.

علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره 1818 ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره 0211818 مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.

طی سال‌های 1393 و 1394 با حذف 53 میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع 5800 درخت جلوگیری شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود 32 درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.

اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را 256 میلیون کاهش دادده است.به عبارت دیگر در حدود 72 درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور 53 میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که 150 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و 10 هزار و 800 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود 280 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و 190 هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و 10 هزار و 700 درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.

مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند!

 

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند.

جهان،7 شب اقامت در استانبول به کمتر از 500هزار تومان هم رسید؛ رویایی‌ترین قیمت‌های سفر به استانبول، آنتالیا و کوش‌آداسی، تنها 2 هفته مانده به تعطیلات نوروز! اما آیا سفری رویایی خواهید داشت؟ تا آنجا که به هر جنگی مربوط می‌شود، فقط خدا می‌داند. این فقط تفریح در ترکیه نیست که ارزان شده بلکه در 8 ماه گذشته، جان انسان‌ها هم در حریم سلطان اردوغان تخفیفی وحشتناک خورده است. همین حالا که این سطور را می‌خوانید ابری از گاز اشک‌آور مناطق مرکزی استانبول را پوشانده است. از تیر ماه تاکنون مجموعا حدود 3000 نفر در درگیری‌ها و حملات تروریستی سراسر آناتولی کشته شده‌اند که کمتر از نیمی از آنها شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک بوده‌اند. به عبارت دیگر در این فاصله زمانی، ترکیه - بهشت سابق گردشگران - حدود یک هفتم جنگ سوریه، خونین‌ترین جنگ حال حاضر جهان تلفات داشته است اما از آن جالب‌تر مقایسه تلفات شهرهای بزرگ 2 همسایه است. آمار قربانیان حملات تروریستی در دمشق و لاذقیه، پایتخت و مهم‌ترین بندر سوریه طی پاییز و زمستان اخیر تنها کمی از کشته‌شدگان بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی در آنکارا و استانبول بیشتر بوده، در حالی که140 کشته سهم آنکارای پایتخت بوده است و20 کشته سهم استانبول چهارراه شرق و غرب.

در جنوب شرقی اوضاع به مراتب وخیم‌تر است. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال از دسامبر 2015، شهرهای کردنشین نیمه‌ شرقی ترکیه را منطقه جنگی اعلام کرده است. همین هفته پیش وقتی مردم آواره جزیره، شهری کردنشین در جنوب شرقی این کشور پس از جنگی یک ماهه میان ارتش و پ‌ک‌ک به شهر رفع محاصره شده بازگشتند، خانه و کاشانه خود را ویرانه یافتند. جزیره و دیاربکر حالا بیشتر شبیه حلب و حمص در سوریه هستند. کمی آن طرف‌تر در آدانا، آنتالیا، ازمیر و استانبول حتی تخفیف‌های بی‌سابقه هم نتوانسته‌اند ارزان شدن قیمت جان را جبران کنند. طبق آمارهای ماهانه شورای سفر و گردشگری جهان از ماه دسامبر 2015 منتهی به تعطیلات کریسمس و ژانویه تا اول مارس 2016، تعداد توریست‌های سواحل مدیترانه‌ای ترکیه به یک‌چهارم مدت زمان مشابه سال گذشته سقوط کرده است. باورتان نمی‌شود؟ از ژرمن‌ها، خوشگذران‌ترین و خوش‌سفر‌ترین مردم اروپا بپرسید. 7 اسفند ماه، خبرنگار «وطن‌امروز» که نتوانسته بود تعجبش را از حضور یک خانواده آلمانی پای یکی از صندوق‌های رای تهران پنهان کند از آنها پرسید: «چرا ایران؟ مگر الان هموطنان‌تان در سواحل ترکیه نیستند؟» پاسخ مادر خانواده تکان دهنده بود: «ترکیه؟ هرگز! دیگر هیچ آلمانی پایش را آنجا نمی‌گذارد. نمی‌خواهیم با تابوت به کشورمان بازگردیم.» اشاره‌اش به سرنوشت تلخ 11 توریست آلمانی بود که کمتر از 2 ماه پیش  در پارک منطقه سلطان احمد استانبول یعنی امن‌ترین محله شهر و چه بسا کل کشور– در فاصله ۵۰۰ متری ساختمان کنسولگری ایران –  قربانی انفجاری انتحاری شدند آن هم توسط یک زن تکفیری. از آبان ماه گذشته نیز میلیون‌ها روس به دستور پوتین ترکیه را تحریم توریستی و تجاری کرده‌اند. تازه اینها اروپایی‌هایی بودند که روی سر «پاشا»ها جا داشتند و مثل ما مهر ایرانی بودن در بلاد خلیفه داعش و عثمانی روی پیشانی‌شان نخورده بود.

«ح» همکار مستندسازمان که فعلا نمی‌خواهد باز شناخته شود و به تازگی بعد از ماه‌ها تحقیق از آن طرف بازگشته است، تعریف می‌کند با وجود همسانی ظاهری‌اش با پاشاها به واسطه آذری بودن و تسلط به گویش استانبولی، چطور هنگام فیلمبرداری از یک وهابی دوآتشه و صف عائله پشت سرش که در منظره‌ای سراسر تناقض‌آمیز از جلوی یکی از پلاژهای آنتالیا عبور می‌کردند، ناگهان سردی دستبند یک پلیس مخفی را بر مچ خود احساس می‌کند. وقتی دلیل بازداشتش را جویا می‌شود چنین پاسخی می‌شنود: «چون ایرانی هستی!» در حقیقت مامور مزبور همه جا او را زیر نظر داشت. علاو بر افزایش ناامنی، سختگیری به ایرانی‌ها توسط پلیس ترکیه محسوس است.

  چرا ایرانیان به ترکیه نمی‌روند؟
بی‌دلیل نیست که سفرهای تفریحی از ایران به ترکیه بشدت ریزش داشته‌ است. اردیبهشت‌ماه امسال بود که سفیر ایران در آنکارا از رکورد حضور تاریخی گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته(93) و با 30 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن (92) خبر داد. چقدر؟ 6 میلیون نفر! در واقع اگر همه آنها با هم در یک نقطه از ترکیه پاتوق می‌کردند، بزرگ‌ترین اجتماع ایرانی‌ها روی کره خاکی پس از کلانشهر تهران را پدید می‌آوردند. ظریفی پس از شنیدن این خبر گفته بود آنقدر که ایرانی‌ها از وطن امن و امانشان به ترکیه رفته‌اند، سوری‌های آواره و مصیبت‌زده از ترس جان از کشور جنگ‌زده‌شان به مرزهای همسایه شمالی پناه نبرده‌اند. اما عوامل متعددی باعث شده‌اند حرص سفر قسطنطنیه در ایرانی‌ها هم فروکش کند. وبگاه آمریکایی «ال‌مانیتور» که براساس منابع محلی به مسائل کشورهای خاورمیانه می‌پردازد از قول یک دانشجوی ایرانی دکترای اقتصاد گردشگری در دانشگاه ازمیر نوشته است: «تمایل ایرانیان برای سفر به ترکیه کاهش پیدا کرده به صورتی که حتی تخفیف‏های ویژه و ارزان‏تر کردن تورهای گردشگری به مقصد ترکیه هم چندان نتوانسته گردشگران را مثل سابق جذب کند».

بنا به تحلیل ال‌مانیتور، سردی گردشگران ایرانی نسبت به آناتولی «واکنش توریسم در برابر تروریسم» است. این موضوع به دلایل متعددی مثل انعکاس اخبار و تصاویر منزجرکننده جنگ داخلی ترکیه و بویژه حساسیت ایرانی‌ها به عملیات نظامی حکومت اردوغان در استان‏های کردنشین، بازتاب بسیار منفی اظهارات ضدایرانی اردوغان و دیگر مقامات آنکارا، سختگیری ترکیه به آژانس‏های ایرانی و کارشکنی علیه بازرگانان کشورمان بویژه در مورد تمدید ویزا، بدرفتاری پلیس ترکیه با ایرانی‌ها، سرقت‌های متعدد از مسافران بویژه در پروازهای ترکیش ایرلاینز و البته آسان‌تر شدن سفرهای اروپایی برای اتباع ایرانی در ماه‌های اخیر مربوط می‌شود. در این گزارش آمده است که ایرانی‌های مایل به گردشگری برون‌مرزی، مقاصدی مثل ارمنستان، گرجستان،  تاجیکستان و کشورهای جنوب و شرق آسیا را جایگزین ترکیه می‌کنند ضمن اینکه با رونق گرفتن روابط با روسیه، این کشور هم مقصدی بکر برای بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود به طوری که سواحل روسی دریای سیاه بویژه سوچی با  آب و هوایی مشابه، رفته‌رفته جایگزین سواحل ترکیه می‌شوند.

  عیدتان عزا نشود
سفر این هفته احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به تهران برای دیدار با حسن روحانی، بی‌طمع نبود. او تنها چند روز پس از اعلام اعطای وام‌های چند صد میلیون دلاری به صنعت توریسم کشورش، به تهران آمده بود تا در آستانه نوروز آن  را از ورشکستگی نجات دهد.

متاسفانه دولت حسن روحانی به خیال بهبود روابط اقتصادی با آنکارا رویه‌ای غلط در سانسور آمار دستگیری‌ها، قتل‌ها و  گروگانگیری‌های شهروندان ایرانی در ترکیه در پیش گرفته است اما طبق همان معدود اخباری که به رسانه‌های رسمی راه پیدا کرده‌اند در 2 ماه گذشته دست‌کم یک مورد از این تهدیدات، گریبان ایرانی‌هایی را که با ویزای توریستی به کشور همسایه سفر کرده‌اند گرفته‌ است. با این حال این تنها مشتی از خروار است و اخباری نگران‌کننده از تشدید برخوردهای ضد ایرانی بویژه با  بالا گرفتن جنگ داخلی ترکیه از سال نوی میلادی و نزدیک شدن به «های سیزن» توریستی به گوش می‌رسد.  اگر همچنان در هوس لمس این بهشت جنگ‌زده توریست‌ها هستید، بهتر است بدانید شرایط با گذشته کاملا فرق کرده و امروز از نظر هر 3 طرف جنگ داخلی ترکیه ـ حرامیان داعشی، پلیس مخفی اردوغان و کردهای خشمگین ـ شما میهمان ایرانی به طور ویژه و به طور بالقوه «به جهنم خوش آمده‌اید».

گروه اول یعنی تروریست‌های داعش که رفت و آمد آزادانه‌شان در همه جا از قلب استانبول تا پلاژهای آنتالیا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد، خون شمای ایرانی را مباح می‌دانند.

دسته دوم به شما به چشم جاسوس و خرابکار نگاه می‌کنند، بویژه اگر با گوشی همراه‌تان در حال تصویربرداری باشید. سرنا شیم، خبرنگار مرحومه پرس‌تی‌وی که سال پیش ـ و به قول دولت آنکارا خیلی اتفاقی(!) ـ زیر یک کامیون ارتش ترکیه رفت، شهروند آمریکا بود اما این هم نتوانست جانش را نجات دهد. و سرانجام دسته سوم کردهایی هستند که به توریست‌ها به چشم منبع مالی داعش و اردوغان و شریک جرم آنها نگاه می‌کنند. ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم کردهایی که خانه و خانواده و کسب و کارشان توسط اردوغان و شرکای تکفیری‌اش بر باد رفته انتقام نخواهند گرفت.

همان همکار مستندساز مصاحبه‌ای داشته با یک جوان کرد ساکن و شاغل در ساحل توریستی بلک در آنتالیا که شب سال نوی مسیحی با خبر می‌شود همه اعضای خانواده‌اش در بمباران روستای‌شان کشته شده‌اند. او جلوی دوربین قسم می‌خورد که انتقام خون عزیزانش را خواهد گرفت: «فقط منتظر هستیم جشن‌شان شروع شود و توریست‌ها بیایند. آن‌وقت جشن‌شان را به عزا بدل می‌کنیم.» متاسفانه باید اعتراف کنیم با توجه به ریزش توریست‌های روسی و اروپایی و کسادی بازار گردشگری آناتولی در ماه‌های اخیر، موعد جشن ترکیه برای بازگشت توریست‌ها همین تعطیلات نوروز خواهد بود و این هموطنان ما هستند که تاوان انتقام احتمالی را خواهند پرداخت.

حتما می‌گویید سوریه و عراق در ماه‌های اخیر برای هموطنان‌مان بسیار خطرناک‌تر بوده‌اند اما تفاوت اصلی سفرهای کربلا و زینبیه با ترکیه در نیت آنهاست. آنهایی که به عراق و سوریه می‌روند با نیت شهادت می‌روند و البته رسم است کفن‌شان را از پیش تهیه می‌کنند اما اگر دلتان برای سوغات آوردن بهترین و ارزان‌ترین پوشاک برند از گرند بازار یا خیابان مرتر استانبول غنج می‌زند، بد نیست احتیاطا قبل از سفر قسطنطنیه، پوشاک آخرت یا همان کفن را از همین جا تهیه کنید.
گردشگری ورشکسته ترکیه آتشی که سلطان اردوغان به خانه همسایگان افکنده بود گریبان اندرونی خودش را هم گرفت. جنگ داخلی ترکیه فقط مناطق کردنشین را ویران نساخت بلکه شکوفا‌ترین اقتصاد منطقه را هم به خاک سیاه نشانده است. هر ماه آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی بیشتری  به دلیل بالا بودن خطر حملات تروریستی درباره سفر به ترکیه هشدار می‌دهند.

تنها یک سال پیش، شورای سفر و گردشگری جهان، رشد 6/5 درصدی را برای صنعت گردشگری ترکیه طی 10 سال آینده پیش‌بینی کرده بود اما دغدغه‌های امنیتی و حملات تروریستی و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک در مجموع تاثیر مخربی بر این صنعت داشته‌ است. حزب جمهوری‌خواه خلق، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت در پارلمان،  ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد تنها در ساحل دریای اژه 908 مجموعه جهانگردی، جمعا به قیمت 3 میلیارد و 80 میلیون دلار آمریکا به فروش گذاشته شده‌اند. در عین حال گروه تامپسون فالکون، یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری جهان اعلام کرده درخواست برای سفر به ترکیه در تعطیلات ژانویه گذشته، 40 درصد کاهش پیدا کرد.  «سلیمان آکل» مالک هتلی شناخته شده در استانبول که بخشی از زنجیره بزرگ موسسه گردشگری جمینی محسوب می‌شود به ورینا کیت، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی گفته است: «سال 2015 کمتر از آنکه فکر می‌کردیم گردشگر داشتیم. با وجود آنکه همه چیز را آماده کردیم اما امسال هیچ یک از گردشگرها نیامدند». در حالی که از چراغ‌های نیمه‌خاموش لابی، کافی‌شاپ و رستوران این هتل و بسیاری دیگر از هتل‌های استانبول وضعیت نیمه‌تعطیل آنها عیان است، تابلوی اعلان وضعیت اتاق‌های هتل جمینی، یک رقم یک و 2 رقم صفر را مقابل اتاق‌های یک تختخوابه، 2 تختخوابه  و 3 تختخوابه نشان می‌دهد. هتل جمینی در بهمن‌ماه تنها یک میهمان داشته که آن هم تاجر زن اوکراینی بوده است. او به پرس‌تی‌وی گفت برای هتلی که همیشه پر رونق بوده تصور آن بدون کارمند و نبود خدمات دشوار است. تصویر میز و صندلی‌های خالی رستوران در زمان ناهار به یک کابوس شبیه است. سلیمان آکل پیش‌بینی می‌کند «سال 2016، حضور آنها حتی کمرنگ‌تر خواهد بود. احتمالا امسال ضرر خواهیم داد».

ترکیه آبان امسال یکی از جت‌های روسیه را در نزدیکی مرز سوریه سرنگون و پس از آن مسکو سفر اتباع خود را به ترکیه ممنوع کرد. این امر منجر به کاهش 81 درصدی سفر اتباع روس به ترکیه شد. دی‌ماه نیز یک انفجار تروریستی در مرکز استانبول جان 11 گردشگر آلمانی را گرفت و پس از آن ترکیه  بسیاری از بازدیدکنندگان آلمانی خود را از دست داد.

به گفته مالک هتل جمینی «سیاست بر گردشگری تاثیر می‌گذارد و هتل ما در 20 سال گذشته که ترکیه بخوبی مدیریت می‌شد پر رونق بود. با این وجود اکنون مشکلات داخلی و خارجی وجود دارد. متاسفانه هر کاری می‌کنیم نمی‌توانیم برای هتل خود میهمان جذب کنیم».  این بخش سال 2015 برای 2 میلیون و 100 هزار نفر اشتغالزایی و سال 2014 نیز حدود 34 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ترکیه کمک کرده بود. خیلی‌ها در گردشگری فعال هستند و  کارمندان نیز همراه نوسانات آن  تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تولید و سرمایه‌گذاری نیز همین طور، در نتیجه شغل میلیون‌ها تن از مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

براساس پیش‌بینی‌ها کاهش رونق گردشگری ترکیه ماه‌ها ادامه خواهد داشت اما به گفته کارشناسان، شدیدترین ضربه به این صنعت که با حملات تروریستی اخیر و ورود پناهجویان سوری مرتبط است، سال 2016 به صنعت این کشور وارد خواهد شد.

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:نوروز, نوروز در ترکیه ,مسافران نوروز ترکیه حتما بخوانند! , ] [ 2:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

 

سیروس تقی‌نژاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

 نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامش از درگذشت سیروس تقی‌نژاد  هنرمند پیشکسوت عرصعه تئاتر، سینما و تلویزیون بر اثر تصادف خبر داد.

از جمله آثار این بازیگر می‌توان به سریال‌های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

بازیگر «معمای شاه» در تصادف رانندگی جان باخت

تقی‌نژاد امروز بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج درگذشت.
[ پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:سیروس تقی‌نژاد,معمای شاه, تصادف رانندگی,, ] [ 17:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت ۱۳۵۱ قطعه فسیل ۸ میلیون ساله به کشور

 

فسیل‌های ۸ میلیون ساله‌ای که ۴۰ سال پیش برای شناسایی و کدگذاری به ایالات متحده واگذار شده بودند، به کشور بازگشتند و ظهر امروز در سازمان حفاظت از محیط زیست رونمایی شدند.

داریوش کریمی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام خبر بازگشت فسیل‌های ۸ میلیون ساله به کشور گفت: این فسیل‌ها که موضوع پرونده مشترک میان ایران و ایالات متحده در دیوان لاهه بودند ۴۰ سال پیش طی کاوش‌هایی در مراغه که یکی از ۴ منطقه مهم فسیلی دنیاست کشف شده بودند. در این کاوش‌ها متخصصانی از دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کارولینای جنوبی و موزه لس آنجلس و همچنین متخصصانی از کشورمان حضور داشتند.

وی ادامه داد: آن زمان فسیل‌ها به موزه ملی تاریخ طبیعی ایران منتقل شدند و برخی از آن‌ها در داخل کشور شناسایی و کدگذاری شدند اما مابقی فسیل‌ها برای انجام تحقیقات و شناسایی و کدگذاری به ایالات متحره منتقل شدند.

به گفته کریمی، قرار بود این فسیل‌ها طی مدت مشخصی به کشور بازگردد اما با تیره شدن روابط ایران با ایالات متحده پس از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی همه همکاری های پژوهشی قطع شد و موضوع فسیل‌ها نیز معلق ماند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۹۳ سازمان حفاظت از محیط زیست این پرونده را در لاهه پیگیری می‌کرد. از سال ۱۳۹۲ با گشایش فضای گفتگو موضوع فسیل‌ها نیز به بحث گذاشته شد. دو طرف لوایح مختلفی را برای تعیین تکلیف به دیوان لاهه ارائه کردند و آبان ماه ۱۳۹۳ جلسه استماع در دیوان برگزار شد که در آن جلسه نهایتا قضات دیوان به این جمع بندی رسیدند که ایالات متحده باید فسیل‌ها را به ایران بازگرداند.

به گفته کریمی، سازمان حفاظت از محیط زیست بلافاصله اقدامات لازم برای عودت فسیل‌ها را آغاز کرد و سرانجام از شهریور ۹۳ تیمی متشکل از نمایندگان سازمان حفاظت از محیط زیست، مرکز امور حقوقی بین‌المللی دفتر ریاست جمهوری، نماینده ایران در دیوان داوری لاهه و دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای کارشناسی و تعیین اصالت فسیل‌ها به ایالات متحده اعزام شدند.

چند فسیل کشف شد، چند فسیل برگشت؟


مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: هیچ قرارداد حقوقی هنگام فرستادن فسیل‌ها نبود که نشان دهد فسیل‌های داده شده دقیقا چند قطعه بوده است. اعداد متفاوتی مطرح بود. گفته می‌شد حدود ۳۰۰۰ قطعه هنگام کاوش در مراغه اکتشاف شده و به موزه ملی تاریخ طبیعی کشور منتقل شده بود. بررسی‌ها نشان داد که حدود ۱۵۰۰ فسیل در ایران موجود است و بنابراین باید حدود همین تعداد هم در ایالات متحده می‌بود.

کریمی تصریح کرد: بعد از ۲۰ روز کار مشترک توانستیم ۱۳۵۱ فسیل را شناسایی و تعیین اصالت کنیم و در فهرست مربوط به توافقنامه دو کشور ثبت کنیم. بخشی از فسیل‌ها هم بدون آن که از توده گل و حاشیه‌هایشان جدا شوند منتقل شده بودند که به شکل همان توده یکپارچه به کشور بازگشتند.

از دید ایران پرونده خاتمه یافته است

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این که چه تضمینی وجود دارد که ایالات متحده فسیل‌هایی را عودت نداده باشد گفت: در ماده ۸ قراردادی که با این کشور امضا شده آمده است که ایالات متحده باید همه فسیل‌های ارسال شده را به ایران عودت دهد و متعهد می‌شود چنانچه حتی یک فسیل بعدا به هر شکلی پیدا شود هم فسیل را بازگرداند و هم خسارت آن را پرداخت کند.

کریمی تاکید کرد: اصولا کاربرد فسیل‌ها کاربرد علمی تحقیقاتی است و یا نمایشگاهی. با توجه به قرارداد قاعدتا امکان برگزاری نمایشگاه که وجود ندارد و با توجه به این که تعداد زیادی از فسیل‌ها مشابه هستند مثلا حدود ۱۵۰ دندان در فسیل‌ها دیده می‌شود، تا حد خوبی می‌توان مطمئن بود که طرف مقابل همه فسیل‌ها را عودت داده است چرا که کار علمی هم با تعداد کم ممکن نیست باید آن قدر فراوانی داشته باشد که به لحاظ علمی تایید بشود.

وی در پایان با بیان اینکه در زمان توافقات هم حسن نیت طرف مقابل دیده شده است اعلام کرد که از دید ایران پرونده خاتمه یافته است و ایران همه فسیل‌ها را دریافت کرده است.

به این ترتیب فسیل‌های عودت داده شده شامل ۱۳۵۱ قطعه فسیل اسب، کرگدن، فیل و زرافه است که ۴۰ سال پیش در مراغه کشف و از کشور خارج شد. در میان فسیل‌ها نمونه جدیدی از زرافه ایرانی نیز دیده می‌شود. معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، آبان ماه امسال پیشاپیش از بازگشت این فسیل‌ها به کشور خبر داده بود که این موضوع محقق شد و ظهر امروز فسیل‌ها به سازمان حفاظت از محیط زیست منتقل شدند.

[ ]

فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع)

 

ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

 به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به استقبال صورت گرفته، کلیه دفاتر پستی سراسر کشور آماده دریافت کمک های غیر نقدی به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی می باشند. براساس تفاهم نامه منعقده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ارسال کنندگان کمک های غیر نقدی، هیچگونه وجهی را جهت ارسال مرسوله نمی پردازند.

اداره کل منطقه ١٣ پستی تهران به عنوان مجری و پشتیبان فنی پروژه با شماره ٠٩١٢٢١٩٢٣٧٤ (آقای امانی) پاسخگوی مشکلات و ابهامات بوجود آمده در کلیه دفاتر پستی سراسر کشور می باشد. در صورتی که برای ارسال مرسوله در هر یک از دفاتر پستی سراسر کشور مشکلی بوجود آمد لازم است فورا با شماره فوق تماس حاصل نمائید.

پرداخت کمک‌های نقدی نیز از طریق حساب سیبای بانک ملی ایران به شماره ٠٢٠٥٣٦٤٦٥٦٠٠٦ و شماره کارت 6037991199504261 به نام هیئت الرضا (مدافعان حرم) میسر می باشد.

شماره های تماس : ٥٥٣٩٩٧٦٧ (٠٢١) - ٠٩٢٠٣٤٤٣٠٢٤ نیز همچنان آماده پاسخگویی به عزیزان می باشد.

ستاد مردمی مدافعان حرم

هیئت الرضا(ع) محفل بسیجیان و رهروان شهدا

[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) ،مدافعان حرم, ] [ 3:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

عقيلي: از ماهیت شبکه‌ ماهواره‌ای اطلاع نداشتم

عذرخواهی تلویحی از احساسات جریحه‌دار شده ملت ایران

 

سالار عقيلي با انتشار نامه‌اي درباره دلايل حضور و اظهاراتش در شبكه ماهواره‌اي «من تو» ضمن تكذيب مهاجرتش به خارج از كشور با گفتن اينكه «تا جان در بدن دارم براي وطنم اين «شكوه پابرجا» را مي‌خوانم، به همه حواشي چند وقت اخير پايان داد.
چند روز پيش سالار عقيلي كه به خوانندگي اشعار و سرودهاي حماسي، انقلابي و شورآفرين بين اهالي موسيقي و مردم كشورمان شهرت دارد در اقدامي غيرمنتظره در استوديو شبكه ماهواره‌اي من و تو حضور پيدا كرد و دقايقي را به بيان برنامه‌هايش و نكات ديگري از موسيقي ايراني پرداخت. حضور هنرمندي با وجهه مثبت در بين مردم كشورمان در يك شبكه ماهواره‌اي بدنام مانند شبكه «من و تو» كه از حمايت‌هاي پيدا و پنهان صهيونيست‌ها، بهائيان و سلطنت‌طلبان برخوردار است كه اتفاقاً به دليل همين حمايت‌ها و همچنين پخش سريال‌ها و فيلم‌هايي با محتوايي سخيف و كثيف كه اساس و بنياد ارزش‌هاي ايراني- اسلامي رايج در خانواده و جامعه كشورمان را مورد حمله و هجمه قرار مي‌دهد، با حواشي بسياري همراه بوده است. هرچند خواننده تيتراژ سريال معماي شاه كه براي برگزاري كنسرت به لندن سفر كرده به بيان توضيحاتي درباره كنسرتش و مقايسه امكانات موسيقي در داخل و خارج كشور پرداخت، اما به هر حال حضور خواننده سرودهاي انقلابي در شبكه‌اي كه پايه و اساس برنامه‌هاي آن ضديت با اصول و ساختارهاي فرهنگي كشورمان است به نوعي بازي در زمين دشمن و آب به آسياب دشمن ريختن مي‌تواند تلقي گردد. 
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در واكنش به اين اتفاق مي‌گويد: در مورد هنرمندان اين موضوع به طور كلي رد است و هيچ هنرمندي نبايد به اين امر مبادرت داشته باشد و ما هيچ‌گونه حمايتي از آنها انجام نمي‌دهيم، اما مشخصاً در مورد خواننده معروف سالار عقيلي بايد بگذاريم تا وي از خارج از كشور برگردد و در مورد اين اتفاق توضيح دهد و نبايد قضاوت پيش از موعد كنيم، اما به طور كلي اين حركت رد است. 
ساعاتي بعد از اظهارات جنتي، اين خواننده جوان با انتشار نامه‌اي ضمن اشاره به اينكه نيتي به غير از ترويج موسيقي فاخر ايراني نداشته است، ابراز اميدواري كرده كه سوءتفاهمات پيش آمده هرچه زودتر مرتفع شود. متن كامل اين يادداشت بدين شرح است: «با خبر شدم كه مصاحبه چند شب گذشته‌ام با شبكه ماهواره‌اي باعث برانگيختن احساسات وطن‌پرستانه برخي از افراد گرديده است. به اطلاع كليه هموطنان عزيز مي‌رسانم كه تا جان در بدن دارم، هواداري ميهن عزيز و مردم نازنين ايران را گرامي خواهم داشت. 
تا آنجا كه باور قلبي‌ام مي‌گويد در مصاحبه‌ام به ‌شدت از كشور عزيز و برگزاري كنسرت در داخل مملكت، به‌خصوص در شهرستان‌ها دفاع نموده كه به جرئت مي‌توانم بگويم اغراق نگفته و همه عين واقعيت بود. از آنجايي‌كه فرد سياسي نيستم و با گرايش‌هاي سياسي‌ شبكه‌هاي ماهواره‌اي اصولاً آشنايي نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترويج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غير از راه هنر و تلمذ هنر موسيقي اصيل، راه ديگري نپيموده‌ام، سعي‌ام بر اين بود كه همواره در كشورهاي مختلف به‌عنوان سفير فرهنگي ايران، موسيقي كشور عزيزم را ترويج داده و نيتي به غير از اين نداشتم. تصورم اين است كه هيچ نكته‌اي خلاف شأن ايران عزيز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نكردم و همواره افتخارات كشورم را پاس داشته و جوانان ايران عزيز را چه در داخل و چه در خارج با موسيقي اصيل و فاخر، همراه با اشعار بزرگاني مانند مولانا، حافظ، سعدي، جامي و... بيش از پيش آشنا نمايم. 
با در نظر گرفتن اين نكته كه اكثر هموطنان عزيز به اين بنده حقير لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عكس، اينجانب را مورد عنايت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنري مي‌بينم كه از اين كار ممانعت نمايم. از طرفي در مسافرت‌هاي داخل و خارج از كشور با اغلب شبكه‌هاي تلويزيوني در مورد فعاليت‌هاي هنري‌ام گفت‌وگو نموده‌ام و تاكنون مورد خلافي مشاهده نشده، اين بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور كنسرت اروپاي خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزيز آگاهي دادم و سعي‌ام بر اين بود كه جوانان را بيشتر با موسيقي فاخر كشورمان آشنا كنم. 
با توجه به توضيحات بيان‌ شده، اميدوارم براي برخي از هموطنان عزيز سوءتفاهم به‌وجود آمده، رفع گردد و سپاسگزار همه هم‌ميهنان مهربانم مي‌باشم و از آنجايي كه عاشق وطنم و مردم ايران مي‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام: «همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم» هيچ تصميمي براي مهاجرت و ماندن در خارج از كشور را ندارم و به‌زودي به آغوش ميهن عزيزم ايران باز خواهم گشت و تا جان در بدن دارم براي وطنم اين «شكوه پابرجا» مي‌خوانم.»
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:سالارعقيلي ،شبکه‌ ماهواره‌ای من و تو ، عذرخواهی, ] [ 3:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

عکسی منحصربه‌فرد از حرم حضرت عباس(ع)

 
عکسی منحصربه‌فرد از حرم حضرت عباس(ع) در روز اربعین

 

 
 
عکسی منحصربه‌فرد از حرم حضرت عباس(ع)
 
 
[ یک شنبه 15 آذر 1394برچسب: حضرت عباس ، عکس ، حرم ، کربلا, ] [ 1:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو

 

"من توماس دامبو، هنرمند دانمارکی هستم و ماموریتم جلب توجه نسبت به کارهای مثبتی است که می توانیم با زباله انجام دهیم. این هفته من یک قو با استفاده از 300 سطل پلاستیکی ساختم. این یک ماموریت برای شورای شمال اروپا بود و چهار ماه زمان برد تا شورا سطل های کافی را از کافه تریای خود برای ساخت مجسمه 4 متری من جمع آوری کند. این سطل های پلاستیکی محتویات متفاوتی داشتند: ماست، رب گوجه، ماهی و ... غذای حدود 100 کارمند در این کافه تریا سرو می شد. من فکر می کنم سالن های غذاخوری بسیاری شبیه به این در سراسر جهان وجود دارد. امیدوارم هنر من الهام بخش مردم همه این نقاط باشد."

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل

بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:بازیافت سطل های پلاستیکی به شکل قو , ] [ 1:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

 

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» عصر امروز، 21 مهر ماه، با حضور شخصیت‌های فرهنگی در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد.


انتشارات سروش اول‌بار در سال 82 کتاب «دختران آفتاب» را روانه بازار کتاب کرد. رمان «دختران آفتاب» جزء معدود آثار ادبیات داستانی‌ست که با همکاری سه نویسنده؛ امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده است. داستان کتاب ناظر بر فضای دختران این جامعه و مشکلات و حال و احوال آنهاست.

در تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)- این کتاب را بخوانم.

در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانیست. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است.

حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات.
[ ]

راه‌اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور

رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند بر حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.

عسگری ساری در سفر یک روزه خود با حضور در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با مدیرکل این مرکز و بازدید از واحدهای مختلف و استودیوها، مقدمات راه‌اندازی و ایجاد بسترهای لازم برای افتتاح پروژه IPTV ( تلویزیون اینترنتی) در استان را بررسی کرد.

وی گفت: نفوذ اینترنت و افزایش کارآیی این تکنولوژی در زندگی امروزه مردم باعث شده که دست اندرکاران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌تفاوت از کنار این فناوری جهانی عبور نکرده و همسو با دیگر حرفه‌ها به فکر استفاده و کسب سود از این شبکه جهانی باشند و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند برای حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی  سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین و دو سویه در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبان، ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تخصص و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و سازمان صدا و سیما از اهداف راه‌اندازی سرویس IPTV است.

وی خاطرنشان شد: بهره‌برداری و استفاده از تلویزیون اینترنتی به دلیل دسترسی ارزان و پوشش جهانی می‌تواند مخاطبان بسیار گسترده‌ای از جوامع و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کند، این فناوری به روزترین و جدیدترین تکنولوژی در جذب مخاطب به حساب می‌آید و سبب شده مسئولان شبکه‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان برای حفظ و افزایش مخاطبان و به طبع آن افزایش تبلیغات تجاری خود، به این فناوری تکیه کنند.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین تصریح کرد: مشترکان سرویس IPTV به هنگام تماشای تصاویر می‌توانند برای مواردی مانند ایمیل‌های دریافتی و پیام فوری، پیام دریافت کرده و کنترل کامل بر قابلیت‌هایی چون برگشت، ارسال سریع، توقف و ادامه برنامه‌ها داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با حمایت کامل از طرح IPTV، از تلویزیون اینترنتی به عنوان یک فرصت و موفقیت استثنایی برای رسانه ملی نام برد و گفت: راه‌اندازی این سیستم فرصتی است که سازمان بتواند بخشی از هزینه‌های جاری خود را از این طریق تامین و در پیشبرد اهداف و رسالت خود گام‌های موثری بردارد.

سیدمحسن لطیفی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شرکت مخابرات استان در راه‌اندازی این تکنولوژی جدید، افزود: قرارداد IPTV به امضاء رسیده و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود و برای اولین بار در سازمان صدا و سیما، بخش خصوصی و اپراتور خواهند توانست نقش مهمی در اجرای یک پروژه ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی سعی دارد مخاطبان را در تکنولوژی‌های عصر جدید، همراهی و با لطف خداوند و تلاش همکاران برنامه‌های متنوعی برای استفاده و بهره‌مندی مخاطبان از سرویس IPTV داشته باشیم.

همچنین در ادامه سفر یک روزه رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی در جلسه مشترک ایشان با مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی مقرر شد با حمایت‌های عملی این شرکت تا دو هفته آینده شاهد راه اندازی پایلوت IPTV در آذربایجان‌شرقی و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی نهایی و کامل و واگذاری امکان ارائه سرویس IPTV به همه متقاضیان در استان فراهم شود.

[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:راه‌اندازی ,تلویزیون اینترنتی, کشور,IPTV,تبریز, ] [ 1:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140237_916.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140240_925.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140251_146.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140241_899.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140258_598.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/2/18/140253_511.jpg

 

ایوان نجف عجب صفایی دارد

 

در آستانه میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی(ع) خبرگزاری ابنا تصاویری زیبا از ایوان باصفای نجف اشرف منتشر کرد.

 

[ یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:ایوان نجف,میلاد,ولادت,حضرت علی(ع), ] [ 1:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

جزئیات افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴درصد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن اضافه می شود.

 علی اصغر فانی از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و افزود: براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

وی گفت: شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند.

فانی افزود: برای اجرای زودتر طرح رتبه بندی معلمان این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

فانی به جذب نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: قول استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته ایم و بزودی آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی خواهد بود.

وی در ادامه از ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکت های مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ عنوان کرد.

فانی، به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از ۱۳۱ راهکار سند تحول ۴۰ راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکارها را افزایش دهیم.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد.

فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال ۹۳ به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.

[ یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴ ,حقوق معلمان, ] [ 10:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

خنده دار

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:خنده دار,قل مراد, ] [ 1:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد

 

رقصیدن دختر و پسر بالغ با هم، به‌ کارگیری الفاظ رکیک و حرکات زننده همه در شوهای شبانه یکی از مناطق آزاد کشور رخ می‌دهد که در سایه نظارت اندک مسئولان برای اعتقادات مردم مشکل ایجاد می‌کند.

 

منطقه آزاد چیست؟ بنا به تعاریف بین‌المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره‌گیری از مزایایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می‌نماید.

از تمام این تعریف که یک تعریف بین‌المللی محسوب می‌شود استنباطی غیر از آزادی تجاری و اقتصادی برداشت نمی‌شود. به عبارت دیگر اگر به مکانی منطقه آزاد تجاری یا منطقه ویژه اقتصادی اطلاق شود به این معنا نیست که در آن منطقه کلا قوانین حاکم بر کشور باید زیرپا گذاشته شود.

ما در کشورمان بنا به دستور دین و شریعت عامه مردم یعنی تشیع قوانین متعددی داریم که همگی باید به آنها پایبند باشیم. به عنوان مثال از تخلف قانونی و حرام بودن شرعی عبور از چراغ قرمز به فتوای امام راحل گرفته تا رعایت حجاب و شئونات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران.

74 ضربه شلاق برای تظاهر به عمل حرام در اماکن عمومی

در ماده 638 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هرگاه کسی علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد؛ اما عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، تنها به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره- زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا 50 تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

اما متاسفانه بعضی از افراد و گروه‌ها فکر کردند منطقه آزاد به این معناست که انجام هر کاری در آن منطقه آزاد است و آنجا مکانی برای عقده‌گشایی‌هایشان است.

ما هم‌اکنون بیش از 30 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور داریم که بعضا بدون مشکل فعالیت می‌کنند ولی بین همه آنها یکی از مناطق آزاد متاسفانه از لحاظ فرهنگی و پایبندی به آداب و رسوم و قوانین ملی به سمت‌و‌سویی غیر از سمت‌وسوی نظام جمهوری اسلامی می‌رود.

برگزاری شوهای زننده در یکی از مناطق آزاد

این منطقه آزاد که خیلی مورد استقبال مردم و مقصد مسافران و توریست‌ها قرار گرفته است با برگزاری شوهای مختلف و اشاعه بی‌بندوباری‌های بسیار زننده تیشه‌ای برداشته و به ریشه نظام جمهوری اسلامی می‌زند که متاسفانه از نگاه مسئولین ذی‌ربط پنهان مانده یا برخی سیاست‌ تغافل را برگزیده‌اند.

در برنامه شبانه‌ای که در این جزیره برگزار می‌شود، مجری دخترها و پسرهای نوجوان را به روی صحنه می‌آورد و از آنها می‌خواهد که به صورت آزادانه با موزیکی که پخش می شود، برقصند.

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد+ عکس

از سویی این مجری با به کار بردن الفاظ بسیار زننده و حرکات شنیع و همچنین شوخی‌های بد با مجری خانم این برنامه و رقصیدن خود هنگام پخش موسیقی اقدام به انجام فعل حرام و ترویج آن در یک مکان عمومی می‌کند.

به همین دلیل با رئیس پلیس نظارت بر اماکن کل کشور این موضوع را در میان گذاشتیم تا ببینیم اقدام پلیس در این زمینه چیست؟

سرهنگ خلیل هلالی درباره اجرای اینگونه برنامه‌های گفت: اگر در تالارها و مکان‌های عمومی که ثبت شده است برگزار شود باید مجوز اخذ کنند و باید تعهداتی هم بدهند و اینچنین اتفاقاتی معمولا رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این تالارها و آمفی تئاترها در واحدهای صنفی و بخش خصوصی باشد پلیس نظارت بر اماکن نظارت دارد و اگر در اماکن عمومی و غیرخصوصی باشد پلیس امنیت اخلاقی ناجا نظارت دارد.

سرهنگ هلالی معتقد است اماکنی که خصوصی هستند کاملا تحت نظارت پلیس اماکن هستند و در اماکن خصوصی به هیچ وجه چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد.

برخورد قاطع پلیس با شکنندگان حریم اسلامی جامعه

رئیس پلیس نظارت بر اماکن کل کشور در مورد نحوه برخورد با اماکن متخلف گفت: برخوردهای ما معمولا بازدارنده است و مکانی هم که بیش از 10 روز بسته شود درآمد فرد کاملا قطع می‌شود. برگزاری اینگونه مراسمات دارای شرایطی است و اگر آن شرایط رعایت نشود آن مکان پلمپ خواهد شد و مجوز آن نیز باطل می‌شود.

وی درباره نحوه برخورد با مجریان متخلف گفت: مجری نیز باید دارای مجوز از وزارت ارشاد باشد و اگر ضوابط را رعایت نکند ما از وزارت ارشاد درخواست می‌کنیم که مجوز وی را لغو کنند. اگر اعمال این مجری مصداق مجرمانه داشته باشد پیگیری قضایی نیز می‌شود.

اینکه پلیس نظارت بر اماکن کل کشور در حال انجام وظایفش است شکی نیست اما دغدغه‌داشتن تمام مردم در پاسداری از حریم دین و شرع مقدس انگاره‌ای غیرقابل اغماض است که اهتمام همگانی را می‌طلبد.

لذا باید همه مردم نسبت به مشاهده رفتار شنیع و غیرقانونی و غیرشرعی حساس باشند و آن را به مسئولین ذی‌ربط خبر بدهند که این خود یکی از مصادیق نهی از منکر است.

یکی دیگر از نکاتی که انسان را به فکر فرو می‌برد این است که مجری این برنامه با صراحت تمام می‌گوید امشب فکر و قوه‌ تعقل را تعطیل کنید و فقط خوش بگذرانید. آیا این سخن شما را به یاد یک زندگی حیوانی نمی‌اندازد؟ به نوعی این سخنان توهین به مخاطبان نیست؟ آیا روش‌های بهتری برای خنداندن و شاد کردن مردم وجود ندارد؟

رقص دختر و پسر بالغ روی سن در منطقه آزاد+ عکس

طبق تمام ضوابط شرعی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی اینگونه حرکات و برگزاری اینگونه مراسمات خلاف است و باید از انجام آن ممانعت صورت بگیرد.

از اینگونه تئاترها و برنامه‌ها نه تنها در مناطق آزاد بلکه در پایتخت ایران اسلامی نیز اجرا می‌شود و متاسفانه هیچگونه نظارت اسلامی یا برخورد قاطعی با آنها نمی‌شود.

اسلام هیچگاه با شادی کردن و خندیدن مردم مشکلی نداشته و حتی در بین مسلمان‌ترین افراد که اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند شوخی و مزاح وجود داشته است. به نمونه‌هایی زیر توجه کنید:

1. نعیمان، مرد شوخ طبعی بود. روزی عربی را با یک خیک عسل دید. آن را خرید و به خانه عایشه برد. رسول خدا(ص) پنداشت که به عنوان هدیه آورده است. نعیمان رفت و اعرابی بر در خانه پیامبر(ص) ایستاده بود. چون انتظارش طولانی شد، صدا زد: ای صاحب خانه! اگر پول ندارید، عسل را برگردانید. رسول خدا(ص) جریان را دریافت و قیمت عسل را به آن شخص پرداخت. پیامبر چون زمانی دیگر، نعمیان را دید، فرمود: چرا چنین کردی؟ گفت: دیدم رسول خدا(ص) عسل را دوست دارد و اعرابی هم یک خیک عسل داشت. پیامبر(ص) خدا از کار نعیمان خندید و به او هیچ گونه درشتی نکرد.
2. امام موسی بن جعفر(ع) فرموند: عربی بدوی نزد پیامبر(ص) آمد و هدیه و سوغاتی به پیامبر اهدا کرد. بعد همان ساعت گفت: پول هدیه و سوغات ما را بدهید. رسول خدا(ص) نیز خندیدند. پس از آن جریان هر وقت غمگین می‌شدند، می‌فرمودند: آن اعرابی کجاست. کاش پیش ما بیاید. (اصول کافی، ج 2)

3. روزی پیامبراکرم(ص) به پیرزنی از طایفه اشجع فرمود: ای‏ اشجعیه! بدان هرگز پیر زن داخل بهشت نمی‏‌شود.

پیر زن از شنیدن این حرف اندوهگین شد. بلال از راه رسید و با مشاهده آن صحنه، وضعیت زن را برای پیامبر نقل کرد. حضرت به بلال ‏فرمود: سیاه چهره‌گان هم به بهشت نمی‏‌روند. بلال نیز مانند پیر زن اندوهگین گشت. عباس، عموی پیامبر(ص)، بر آنها گذشت و پس از آگاهی ‏از حالشان، ماجرا را برای پیامبر(ص) بازگفت. پیامبر(ص) فرمود: پیرمردها هم به بهشت گام نمی‌نهند.  آنگاه رسول خدا(ص) هر سه را طلبید و فرمود: خداوند اینان را با بهترین شکل ظاهری داخل بهشت می‏‌کند. سپس فرمود: خداوند آنهارا در قالب جوانانی نورانی وارد بهشت می‏‌سازد.

4. روزی پیامبر(ص)، به همراه بلال، از کوچه ای می‌گذشتند. بچه­‌ها مشغول بازی بودند. بچه­‌ها تا پیامبر(ص) را دیدند، دور او حلقه زدند و دامنش را گرفتند و گفتند: همان طور که حسن و حسین را بر شانه‌تان سوار می‌کنید، ما را هم بر شانه­ خود سوار کنید. بچه­‌ها هر یک گوشه­‌ای از دامن پیامبر(ص) را گرفته بودند و با شور و اشتیاق، همین جمله را تکرار می‌کردند. پیامبر(ص) با دیدن این همه شور و شوق، به بلال فرمودند: ای بلال! به منزل برو و هر چه پیدا کردی، بیاور تا خود را از این بچه ها بخرم.

بلال، با عجله رفت و با هشت گردو برگشت. پیامبر، هشت گردو را بین بچه­‌ها تقسیم کرد و بدین ترتیب، خود را از دست بچه­‌ها رها کردند و به همراه بلال، به راهشان ادامه دادند. در راه، پیامبر(ص) رو به بلال کردند و به مزاح گفتند: خدا برادرم، یوسف صدیق را رحمت کند. او را به مقداری پول بی ارزش فروختند و مرا نیز به هشت گردو معامله کردند.

5. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: پیامبر اسلام(ص)هرگاه مردی از اصحابش را غمگین می‌یافت او را با شوخی خرسند می­‌ساخت و می­‌فرمود: خداوند دشمن دارد کسی را که در روی برادرش چهره درهم کشد. سنن النبی(ص)ص128

اینها چند نمونه از شوخی‌های بسیار شیرین و زیبایی است که پیامبر مهربانی‌ها انجام می‌دادند و بیانگر این است که دین مبین اسلام با شوخی و خنده و شادی مخالف نیست اما به هر نوع شادی کردنی تن نمی‌دهد.

توصیه اسلام به مزاح و پرهیز از خشونت

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: تفریح کنید و سرگرمی داشته باشید زیرا دوست ندارم که در دین شما خشونتی دیده شود.

شخصی به نام یونس شیبانی می‏گوید: امام صادق(ع) از من پرسید: مزاح شما با یکدیگر چگونه است؟ عرض کردم: بسیار اندک! حضرت فرمود: این گونه نباشید؛ زیرا مزاح کردن، [نشانه] حسن‏‌خلق است و تو می‏توانی به وسیله آن، برادر دینی‏ات را شادمان کنی. پیامبر(ص) نیز با افراد شوخی می‏کرد و منظورش، شاد کردن دل آنان بود.

اما از چه شوخی‌هایی در اسلام منع شده است.

پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «اِنّی لَاَ مْزَحُ وَ لا اَقُولُ اِلاّ حَقّاً؛ من شوخی می‌‏کنم؛ ولی جز سخن حق نمی‏‌گویم».

همچنین از ایشان نقل شده که فرمودند: «خداوند، انسان شوخ طبعی را که در شوخی خود راستگو باشد، مؤاخذه نمی‌کند».

به مقتضای آداب و تعالیم جامع اسلام و سنت گرامی پیامبراکرم(ص) مزاح و شوخی تا زمانی که با گناه دیگری مانند تحقیر، تمسخر، افترا و... همراه نباشد، بلکه صرفاً جهت مسرور نمودن برادر دینی باشد کاری است پسندیده و مطلوب.

 نکته‌ای که چه مسئولان و چه مردم باید به آن توجه کنند این است که هم‌اکنون در آستانه نوروز و تعطیلات نوروزی که زمان خوبی برای مسافرت است، هستیم.

قطعا شهرستان‌ها و اماکن تفریحی گوناگون مانند جزیره کیش برنامه‌های متعددی برای جذب گردشگر تهیه دیده‌اند (که متاسفانه برخی از مسئولین فقط جذب گردشگر برایشان مهم است و بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای اقدام به اجرای آن برنامه‌ها می‌کنند) که با توجه به این موضوع ضرورت نظارت بیش‌ازپیش مسئولین روشن می‌شود و همچنین مردم نیز وظیفه دارند که هرگونه تخلفات شرعی و قانونی را اطلاع دهند.

 امید است با جدیت نیروی انتظامی و ایجاد دغدغه شرعی برای مردم هم حرمت ایام فاطمیه که مقارن با نوروز شده است حفظ شود وهم شاهد شادی‌های بدون گناه باشیم.
[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:رقص دختر و پسر ,منطقه آزاد,دختر ایرانی,رقصیدن,کیش , ] [ 17:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

برای اولین بار از تلویزیون ایران

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب: اولین,خانواده,شهداء,تلویزیون ,ایران, ] [ 13:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

احمد پورمخبر مجری شبکه های ماهواره ای؟!

 

فرزند احمد پورمخبر در پاسخ به شایعه حضور پدرش در شبکه های ماهواره ای، گفت: از پدرم برای اجرای در شبکه ماهواره ای دعوت شد که وی این درخواست را رد کرد.

محمد پورمخبر فرزند و مدیر برنامه های احمد پورمخبر در خصوص شایعات برخی از سایتها و شبکه های به اصطلاح اجتماعی در باره حضور این هنرمند کشورمان در یکی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و در برنامه ای با نام "شانس من" گفت: این شبکه از پدر من دعوت شد که او در این برنامه حاضر شود و احمد پورمخبر در پاسخ به این دعوت گفت  که من به هیچ شبکه خارجی نخواهم رفت.

وی افزود: پدر من گفت که من از ایران به هیچ وجه ممکن خارج نمی شوم و برنامه های ایرانی را به هر برنامه دیگری ترجیح می دهم

پورمخبر تصریح کرد: با وجود رقم بالای جایزه در این مسابقه حرف پدر من همان بود که قبلا گفت و به کشور دیگری نخواهد رفت،مگر اینکه از او بخواهند به مکه و کربلا برود.

وی خاطر نشان کرد:خیلی از هنرمندان به آن برنامه رفته اند و برخی هم به دلیل رقم پیشنهادی و عدم توافق بر سر آن نتوانستند در این برنامه ماهواره ای حاضر شوند.

[ دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:احمد پورمخبر, مجری ,شبکه های ماهواره ای, ] [ 23:38 ] [ علیرضا ]
[ ]

بوسه عابدزاده بر پیشانی یک پدر شهید

 

 احمدرضا عابدزاده معروف به عقاب آسیا با حضور در منزل شهید، ضمن اهدای نشان قهرمان واقعی به پدر شهید احمد شریفی با ابراز ارادت به ایشان، حرکتی صمیمی انجام داد که در تصویر می بینید.
[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:بوسه ,عابدزاده ,پیشانی , پدر شهید , ] [ 1:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

بیمارستان در زمان قاجار

 

[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:بیمارستان, قاجار ,بیمارستان قاجاریه, ] [ 18:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

محمدرضا فروتن و خواهر و خواهرزاده هایش

 

[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:محمدرضا فروتن و خواهر و خواهرزاده هایش , ] [ 19:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاره شدن شلوار مجری در برنامه زنده

پاره شدن شلوار مجری در برنامه زنده

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:پاره شدن شلوار مجری در برنامه زنده ,شلوارمجری, ] [ 17:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

کنسرت حمید عسکری

کنسرت حمید عسکری

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:کنسرت ,حمید عسکری , ] [ 17:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

ترانه برای قاسم سلیمانی توسط گروه نبض

ترانه برای قاسم سلیمانی توسط گروه نبض

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:ترانه برای قاسم سلیمانی , گروه نبض ,قاسم سلیمانی, ] [ 17:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

رقص بندری کلاه قرمزی

رقص بندری کلاه قرمزی 

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:رقص بندری, رقص بندری کلاه قرمزی, ] [ 23:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

سوتی بهنوش بختیاری روی آنتن تلویزیون

سوتی بهنوش بختیاری روی آنتن تلویزیون

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:سوتی بهنوش بختیاری , ] [ 22:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

سوتی در برنامه شب کوک

سوتی در برنامه شب کوک

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:سوتی ,سوتی شب کوک ,سوتی در برنامه شب کوک , ] [ 22:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

سال نو مبارک

http://www.kodepishvaz.com/wp-content/uploads/2015/02/45424121044444.gif

باعث افتخار است که عرض شادباش و تبریک اینجانب

 

زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمتتان شرفیاب شود . . .

 

هرروزتان نوروز نوروزتان پیروز

[ دو شنبه 29 دی 1389برچسب:عید نوروز, سال نو, مبارک,1394, ] [ 21:52 ] [ علیرضا ]
[ ]

اثری كم‌نظير در حرم امام حسین(ع)

 

لوستر كم نظير زبان حال حضرت رقيه (ع) براي نصب در حرم مطهر امام حسين (ع) به كربلاي معلي رسيد.اين لوستر از جنس سنگ مرمر سفيد قروه و سنگ يشم هند كه سخت‌ترين و زيباترين سنگ در دنياست، ساخته شده است.

حج: استاد سيد «حسن ميره اي» سازنده اين لوستر با تاكيد بر اين كه طرح اين لوستر ابداعي بوده و به هيج وجه نمونه آن در جهان وجود ندارد، گفت: اين لوستر در مدت ۷ سال ساخته شده و تماما كار دست مي‌باشد و به هيچ عنوان از دستگاه براي ساخت آن استفاده نشده است.

وي با بيان اين كه در ساخت اين لوستر يك سري رموز الهي نهفته است، افزود: اين لوستر از جنس سنگ مرمر سفيد قروه و سنگ يشم هند كه سخت‌ترين و زيباترين سنگ در دنياست، ساخته شده است.

استاد ميره اي درباره مشخصات ظاهري اين لوستر گفت: اين لوستر داراي ۴۰ كتيبه به صورت مدور به عرض ۲ متر و ۴۰ سانتيمتر و به طول ۲ متر و ۱۰ سانتيمتر به صورت خوشه انگوري مي‌باشد كه پايين لوستر يك متر و ۲۰ سانتيمتر عرض دارد و يك كاسه سنگي در انتهاي اين لوستر قرار گرفته كه يك مصرع از مقتل روي آن خاتم كاري شده است.

وي با اشاره به اين كه پايه‌هاي اين لوستر ۴۰ عدد مي‌باَشد كه كلمه يا ابتا (پدر جان) به صورت عربي و فارسي روي آن نوشته شده، ادامه داد: روي پايه‌هاي لين لوستر ۴۰ شاخه نشكن قرار گرفته و سيم‌هاي نسور از داخل آن رد شده كه موجب حيرت بسياري از هنرمندان بين المللي شده است.

استاد ميره اي كه در ۲۰ كار هنري سنتي و بدون استاد مهارت عالي دارد، بيان داشت: اين لوستر ۴۰ حباب سنگي نيز دارد كه در رديف پايين اين لوستر جمله «السلام عليك يا اباعبدالله الحسين» نوشته شده است.

«اشك‌هاي آويز اين لوستر از جنس مرمر سفيد قروه مي‌باشد كه در پايين هركدام يك» ياحسين «حك شده است.»

وي وزن اين لوستر را ۳۶۰ كيلوگرم عنوان كرد و گفت: كلاف اين لوستر از هر طرف ۷۲ سانتيمتر و در پايين ۱۲۸ سانتيمتر مي‌باشد.

اين لوستر هم اكنون وارد حرم امام حسين شده و آماده جانمايي و نصب است.





[ ]

تقلید صدای زیبای محمد علیزاده و محسن یگانه

تقلید صدای زیبای محمد علیزاده و محسن یگانه

[ ]

سخنان وزیر درباره فیلتر شبکه‌های اجتماعی

 

 

 وزیر دادگستری گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته‌اند.

مصطفی پورمحمدی عصرامروز(18دی)، درسازمان ملی استاندارد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله لاین، وایبرو واتس آپ شکایت‌های زیادی به قوه قضاییه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی از این شبکه‌ها سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته و به نوعی دردسرساز شده‌اند.

پورمحمدی افزود: وظیفه قوه قضاییه این است که به طور جدی با هرآنچه سلامت اخلاقی و روانی اعضای خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد مقابله و برخورد کند.

وی ادامه داد: دولت تلاش دارد تا آنجایی که می‌تواند با کنترل فنی و فیلترینگ‌های هوشمند از ادامه فعالیت این شبکه‌ها ممانعت نکند اما این اقدام تا زمانی صورت می‌گیرد که این شبکه‌های اجتماعی از لحاظ اخلاقی به تهدید تبدیل نشوند.

این مسئول ابراز کرد: اگر نتوانیم به طور هوشمند از گسترش بخش‌های ناسالم این شبکه‌ها جلوگیری کنیم طبعاً در نهایت ناچار می‌شویم که اصل شبکه‌ها را با محدودیت مواجه کنیم.

وزیردادگستری در پایان گفت: این موضوع در حال بررسی بین قوه قضاییه و مجریه است و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

[ ]

خبر خوش طلایی برای فرهنگیان بازنشسته

 

علی اصغر فانی در پاسخ به این پرسش « آیا بیمه طلایی برای فرهنگیان بازنشسته نیز برقرار شده است» اظهار داشت: بله. بیمه طلایی با همان خدماتی که برای فرهنگیان شاغل در جریان است برای فرهنگیان بازنشسته نیز برقرار شده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش « سازمان بازرسی برای بررسی روند اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش مستقر شده است» گفت:‌جلسه‌ای را با سازمان بازرسی در این زمینه نداشتیم اما این سازمان برای بررسی روند فعالیت و اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش مستقر شده است.
 
وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مراحل پایانی قرار داشته و ویرایش سوم آن تهیه و در دست بررسی است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال و شاید هم زودتر آن را اجرایی کنیم.
 
فانی درخصوص رتبه بندی معلمان بیان کرد:‌رتبه بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که با تصویب آن انگیزه معلمان و مهارت‌های حرفه‌ای آنها نیز افزایش می‌یابد.

[ ]

صداي «عمر مختار» خاموش شد

 

احمد رسول‌زاده هنرمند پيشكسوت هنر دوبله و دوبلور شخصيت «عمر مختار» درگذشت.

احمد رسول‌زاده از گويندگان قديمي و پيشكسوت ايران كه به مدت سه روز در بيمارستان ايرانمهر تهران بستري بود، صبح روز 19 دي‌ماه در سن 84 سالگي و به دليل ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
زنده‌ياد احمد رسول‌زاده طي چند سال اخير به دليل بيماري پاركينسون از شرايط جسماني مطلوبي برخوردار نبود و به همين دليل نتوانست به حضور تأثيرگذار و مستمر خود در عرصه دوبلاژ ايران ادامه دهد.
از دوبله‌هاي ماندگار اين هنرمند مي‌توان به صداي دايي‌جان سرهنگ در سريال «دايي‌جان ناپلئون» با بازي محمدعلي كشاورز اشاره كرد. همچنين يكي ديگر از صداهاي ماندگار او دوبله شخصيت «عمر مختار» با بازي آنتوني كوئين است.
گفتني است مراسم تشييع و خاكسپاري زنده‌ياد رسول‌زاده صبح روز يك‌شنبه 21 دي‌ماه، ساعت 9 صبح از مقابل مسجد بلال سازمان
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به سمت بهشت زهرا(س) برگزار مي‌شود.
زنده‌ياد رسول‌زاده مديريت دوبلاژ فيلم‌هايي چون «پدرخوانده»،
«بن هور» و «تابستان گرم طولاني» را برعهده داشت.
[ جمعه 19 دی 1393برچسب:صداي عمر مختار,عمر مختار,احمد رسول‌زاده, ] [ 23:15 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد